bl
door blackblossom Jul 23, 2008 om 23:44
Geldzaken & recht

Zijn dit geldige redenen om ontslag op staande voet te nemen? deel 2

Vervolg van de vraag "Zijn dit geldige redenen om ontslag op staande voet te nemen?"

-          . Ook krijg ik kwetsende opmerkingen over mijn intelligentie.

Volgens uw man ben ik ook niet goed “algemeen ontwikkeld”, omdat ik geen voetbal kijk en niet van Duitse en Nederlandstalige muziek hou. Elke keer wanneer ik laat blijken dat ik een andere smaakvoorkeur heb dan uw man, zegt uw man met een belerend toontje dat ik tekort schiet in mijn algemene ontwikkeling.

Kortom uw man behandel mij respectloos, maakt kwetsende opmerkingen, walst over mij heen, lacht mij uit en nu behandeld hij mij ook nog eens oneerlijk. Ik voel mij erg ongemakkelijk bij uw man en wanneer ik voor mijzelf probeer op te komen word ik onmiddellijk afgebekt.

Uw man heeft regelmatig laten blijken dat hij zichzelf superieur vind. Ik heb ervaren dat hij geen waarde wil en kan hechten aan de gevoelens van een ander en er juist van geniet om mensen te laten spartelen en ze te pesten. Hij vind dat mensen daar maar tegen moeten kunnen.

Ik ben te kwetsbaar om voor zo iemand te werken, dus ik ben geen geschikte hulp voor jullie.

Ik ben van slag door de manier waarop ik behandeld ben en wens daarom geen enkele confrontatie meer met uw man aan te gaan. Het heeft al veel te lang geduurd, nu is het eindelijk geëscaleerd en geef ik het op.

Alle bovenstaande punten zijn voor mij dringende en geldige redenen om op staande voet te ontslag te kunnen nemen.

Bij deze bied ik mijn ontslag aan met ingang van heden.

Zijn mijn redenen van ontslag juridisch gezien ernstig genoeg?

1749 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten het feit dat je al veel eerder had kunnen reageren op de vermeende pesterijen, en het feit dat het verhaal "roldeur" erg onsamenhangend is, moet je natuurlijk nooit zelf onslag nemen. en juridisch gezien heb je niks, noppes, nada! Wat verwacht je eigenlijk? Een rechter die je gelijk geeft? Dat wordt een bijstandsuitkering....of erger....niks!

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen antwoord heeft op mijn vraag hoeft u ook niet te reageren met rotopmerkingen.

U heeft mijn tekst blijkbaar niet goed gelezen. Ik vind het een enge man en durf niet zo snel iemand aan te spreken op zijn gedrag. Ik dacht iedere keer dat het aan mij lag. ik dacht misschien heeft hij wel gelijk en moet ik er tegen kunnen. Maar als ik het er dan met andere mensen/vrienden over had dan zeiden ze "je bent gek dat je daar nog werkt ieder ander was allang de deur uitgelopen en jij laat maar over je heen walsen!"

Daarom heb ik toch een aantal keer voor mezelf op geprobeerd te komen maar dan werd ik uitgelachen of afgebekt.

Bovendien was de vrouw wel heel aardig en wilde ik haar niet in de steek laten. ik heb namelijk verantwoordelijkheis gevoel.

Mijn vraag gaat helemaal niet over wat ik van een rechter verwacht.

Bovendien ging het maar om een werkdag van 4 uurtjes per week dus met een uitkering heb ik al helemaal niets te maken

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag blackblossom,

Gezien je briefconcept zit de situatie je erg hoog. En terecht.

Zoals 610 al opmerkte, is het niet verstandig uit jezelf weg te gaan, zolang je nog niet verzekerd bent van ander werk.
Hij geeft zoals gewoonlijk jammerlijk genoeg geen aanwijzing(en) hoe het verder aan te pakken.

Als je zelf ontslag, al dan niet op staande voet, neemt, is het een ontslag op eigen verzoek en dat wordt als verwijtbare
werkloosheid uitgelegd, wat de oorzaak ook is. Dus je krijgt geen geld.

Een werkgever hoort zo niet met z'n personeel om te gaan, zeker niet met een kennelijk niet zo weerbare vrouw. Maar misschien wil hij je wel (goedkoop) kwijt.
Zo'n 35 jaar geleden heb ik op maandagmorgen een chef tegen de vrouwelijke jongste bediende van 16 jaar horen zeggen: "Zo Trees, nog lekker gen..kt dit weekend". En een lol dat ie had toen Trees blozend wegrende.... Dat vond ik toen al niet kunnen en daalde hij in mijn achting. Gelukkig werkte ik niet bij hem.

In ieder geval zou ik de brief niet zo aan mevrouw zenden. Als je idee hebt dat mevrouw er wat aan kan doen en het is mogelijk, lijkt het me verstandiger eerst een gesprek van vrouw tot vrouw met mevrouw aan te gaan. Maar alleen als je er om wát voor reden dan ook wél wilt blijven werken.

Als je er eenmaal weg bent mag je mevrouw wel (per brief)inlichten over dit vrouwonvriendelijke, puberale gedrag en dat je daarom bent weggegaan.

Mijn advies, zoek snel een andere werkgever. En, let op, in je getuigschrift mag niets negatiefs, ook niet tussen de regels, staan.

Wil je er toch blijven, zoek dan contact met een maatschappelijk werkster. Met de nadruk op -ster, of een juridische adviesdienst zoals een wetswinkel. In grotere plaatsen zijn deze. vaak is het eerste half uur gratis. Ben je lid van een vakbond, kun je daar ook gratis advies en in bepaalde gevallen ook gratis juridische bijstand van krijgen om je arbeidscontract door een kantonrechter te laten ontbinden wegens onwerkbare situatie. Maar dan moet je wel met bewijzen en/of getuigen komen welke het gehoord of gezien hebben.

Houd wel in de gaten dat het jou verhaal is, zoals jij het beleeft. Dat hoeft op iemand anders niet dezelfde impact te hebben als bij jou.
En je werkgever ziet het totaal anders.

Sterkte gewenst.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ blackblossom:

Ten tijde van het inkloppen van mijn reactie is jou antwoord op 610 verschenen. Je bent kennelijk niet afhankelijk van het geld.
Is er wel een vaste arbeidsovereenkomst voor die 4 uurtjes per week?
Zo niet, dan wegwezen of het gesprek met mevrouw. Als mevrouw niet bang voor hem is kan er misschien iets ten goede veranderen.
H.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Blackblossom,

Uw (ex)werkgever heeft u onheus behandeld. Zijn gedrag naar u toe is onacceptabel. U heeft dat 6 jaar geaccepteerd, maar nu is de maat terecht vol. Alleen begrijp ik niet goed waarom en van wie u juridische stappen verwacht. Ik neem aan dat u ervan uitgaat dat die (ex)werkgever daarmee gedreigd heeft. U geeft zelf aan dat u maar 4 uur p.w. bij dit echtpaar werkte en waarschijnlijk geen uitkering verwacht. Trouwens, als huishoudelijke hulp is er veel werkaanbod.

Als het inderdaad uw ex.wg is die dreigt met een rechtszaak (bespottelijk!) dan voert hij opnieuw z'n geliefde hobby uit en probeert hij u weer (zoals u in uw conceptbrief omschrijft) te laten spartelen. Laat hem vooral zijn gang gaan, niet bang zijn. Als hij z'n dreigement uitvoert komt vanzelf zijn frauduleuze declaratie aan het licht. Ik zou hem dit in een beknopte brief zeggen, zonder de emoties die in uw concepten staan. Daaruit blijkt namelijk dat hij gevoelige snaren bij u heeft geraakt en dat was nou net wat hij met zijn vele beledigingen heeft beoogd. Hij zal daarvan genieten en echt niet onder de indruk zijn of zich schuldig voelen. Draai de rollen om, zorg ervoor dat u boven hem staat. De volgende zinnen uit uw concept zullen koren op zijn molen zijn. Vermijd deze. Zie verder hieronder.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

M'n antwoord gaat hieronder verder: Schrijf niet dat u te kwetsbaar bent om voor hem te werken en dat u van slag bent door zijn behandeling en u het daarom opgeeft.

Wat denkt u b.v. van het volgende?

Geachte heer....

Nadat u 6 jaar gebruik heeft gemaakt van mijn diensten en ik weerstand heb geboden aan uw repectloze gedrag is nu het moment daar waarop hieraan een einde is gekomen. Ik wens mij namelijk niet te laten betrekken in een frauduleuze declaratie.

Hoogachtend,

Blackblossom.

Mocht ik uw vraag verkeerd begrepen hebben en u zich zorgen maakt over de gevolgen van uw ontslag kunt u bellen met de Wetswinkel, tel. 0900-2020180 (lokaal tarief). En mocht uw ex.wg toch een rechtszaak willen (wat ik me absoluut niet kan voorstellen!) ga dan naar een bureau voor rechtshulp. Bij uw gemeentehuis/stadhuis kunt u evt. navraag doen waar bij u in de buurt zo'n bureau is.

Kop op, geniet van de komende zomerse dagen en trekt u zich vooral niets aan van de dreigementen van die ongelikte beer!

Met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag blackblossom,

Ik sta helemaal achter het advies van collega aquarius. Als dit ontslag van jou geen of nauwelijks konsekwenties heeft, dan is een neutraal briefje (wel aangetekend verzenden met bewijs van ontvangst) meer dan voldoende. Door de tekst van jouw oorspronkelijke brief stel je je weer veel te kwetsbaar op en kan daar mogelijk weer misbruik van worden gemaakt. Je moet (is een advies) onmiddellijk kappen met deze werkgever en je volledig richten op het vinden van nieuw werk. Het enige wat je nog wel kunt tegenkomen is, dat je het salaris van de laatste weken niet ontvangt. Daar valt in juridische zin wel wat aan te doen. Ik ben graag bereid om je daarmee te helpen, als dat nodig mocht blijken. Overigens moet je je niets aantrekken van kwetsende en botte opmerkingen van een beantwoorder in deze rubriek. Ook in die groep zitten rotte appels die over medemensen heen walsen. Tenslotte raad ik je aan om jouw probleem door te spreken met enkele goede vrienden of vriendinnen. Er over praten maakt het er afstand van nemen een stuk gemakkelijker.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik sluit mij aan bij @aqaurius. Stuur uw voormalige werkgever een brief zoals @a. opgezet heeft. En laat het voor de rest gewoon rusten. U hoeft nergens bang voor te zijn. Werkgevers die zich misdragen naar werknemers in een één op één situatie staan altijd zwak voor de rechter. Deze "fijne" meneer zal zich wel twee keer bedenken voor hij naar een rechter gaat. Mocht hij u het toch moeilijk maken ga dan eens praten met iemand van de WMO in uw gemeente. Het PGB zal, denk ik zo, wel via die route verkregen zijn. En meestal houden die niet van dit soort zaken. soms starten zij dan een onderzoek naar de budgethouder. De rekeningen worden doorgelicht en gecheckt. Maar nogmaals leef u eigen leven en laat pestkoppen en zure werkgevers ver van u. Ik hoop voor u dat u weer snel een leuke baan vindt.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Overigens moet je je niets aantrekken van kwetsende en botte
opmerkingen van een beantwoorder in deze rubriek. Ook in die groep
zitten rotte appels die over medemensen heen walsen.
"

Wat ben ik toch blij dat Read daar niet aan mee doet :-\ en gewoon antwoord geeft ...

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen die gasten bewijzen dat jij die deur hebt kapot gemaakt? Wat ik zou doen, ontslag nemen en die lui in hun sop laten gaar koken! Pure intimidatie van die ouwe! Kan ie nooit waarmaken als je het mij vraagt.

Voor die paar uurtjes vind jij vast wel een leuker stel om voor te werken. Zat oude mensen die om hulp verlegen zitten.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet nog te zeggen, geef het aan bij de instanties dat deze man fraudeert met z'n PGB geld. Zal niet de 1e keer zijn waarschijnlijk...

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak mij inderdaad ook zorgen over de gevolgen van mijn ontslag. Als een rechter mijn ontslag op staande voet niet terecht vind betekend het dat ik mij niet aan het arbeidscontract heb gehouden. Straks moet ik nog een boete betalen of iets dergelijks.Ik voel me echt radeloos. Ik ga straks een maand naar amerika, en ben bang dat ik daar geen seconde van mijn tijd zal kunnen genieten omdat ik alleen maar denk zal die engerd nog wat naar me opgestuurd hebben. Straks kom ik terug en staat mijn huis leeg en zijn al mijn bezittingen in beslag genomen omdat ie een deurwaarder op me af heeft gestuurd.

Ik heb ook geen rechtsbijstandverzekering. Ik heb geen geld en geen energie (geestelijk en lichamelijk) om hier tijd aan te besteden.

Wat kan ik nu het beste doen?

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Read,

Jij ook bedankt voor je reactie!

De brief had ik al verstuurd (aangetekend zonder bewijs van ontvangst) dus het is al te laat om er een neutraal briefje van te maken.

Ik heb de meneer toestemming gegeven per e-mail om de €125,- eigen risico van mijn loon (ik had nog €132,- tegoed) af te halen als hij mij een bewijs kon laten zien waarin staat de de oude hordeur niet meer gerepareerd kon worden volgens een schade-expert. Dat bewijs heeft hij niet en kan hij volgens mij ook onmogelijk nog krijgen. Hij heeft mij per mail een prijsopgaaf gestuurd van de nieuwe hordeur die hij heeft gekocht en hij doet alsof dat het bewijs is maar dat slaat natuurlijk ook nergens op.

Ik had geen zin om nog moeite te doen om mijn €132,- terug te krijgen en had al geaccepteerd dat ik mijn loon niet zou krijgen maar gisteren kreeg ik een brief van de meneer met een rekening van €220,- waarin hij €100,- vraagt voor het invullen van een schadeformulier ‘volgens hem 2 uur en een kwartier werk + materiaal en belkosten).

Zie de brief in mijn reactie hierboven.

Ik heb er al met een aantal mensen over gepraat maar het lukt mij absoluut niet om het los te laten en zit in spanning af te wachten wanneer hij met de volgende klap na komt.

Ik kan dus wel wat steun gebruiken dus ik ben erg blij met je aanbod om mij te helpen!

Hij wil nu dus nog meer geld van mij jatten dan hij al heeft gedaan.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er met het SVB over gesproken over het frauderen van de man. Maar zij zeggen dat ze daar niks mee kunnen en dat het eigenlijk min of meer word toegestaan. Ze zeiden letterlijk: Overal waar geld is word gefraudeerd dus daar kunnen we niets aan doen.

Maar ik ga inderdaad wel het verhaal op papier zetten en naar de gemeente sturen. Geen idee of ik daar wel iets bereik maar ik vind het belangrijk dat ze het weten.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag blackbossom,

Ik lees dat je jouw verhaal over deze loslopende psychopaat op papier wil zetten en dat naar de Gemeente wilt sturen. Ik wil je aanraden om uitsluitend daarin zaken te vernoemen die je als dat moet, ook kunt bewijzen. Dergelijke individuen moet je niet onderschatten. Hij kan je betichten van smaad en laster en als je zo'n zaak verliest, dan kost dat handen vol geld. In een ander bericht, lees ik dat hij je ook lastig valt met een onzinnige rekening. Die rekening zou ik zeker niet betalen. Als werkgever dien je zelf voor zo'n ongelukje van een werknemer verzekerd te zijn. De schade moet de werkgever dus zelf verhalen op zijn verzekering, en als hij/zij dat niet kan dan is die schade voor eigen rekening. Dus: onder geen beding betalen.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Blackblossom,

Ik antwoord nog even op jouw reactie m.b.t. mijn adviezen:

Die ex.wg heeft jou enorm in de tang. Wat zou hij genieten als hij dat wist, zo'n type lijkt me dit wel.

Ik geef je nog een advies. Je schrijft dat je radeloos bent, dat je geestelijk en lichamelijk geen energie meer hebt, je maakt je (veel te grote!) zorgen en je denkt dat je niet zult kunnen genieten van die heerlijke reis die jou te wachten staat. Ga nou eerst even naar je huisarts en vertel hem over de mentale mishandeling van je ex.wg. Hij zal je ongetwijfeld adviseren hoe je hiertegen weerstand moet bieden. Blackblossom, maak je eens ontzettend, ontstellend, gruwelijk kwáád. Sla je vuisten met alle macht in b.v. een kussen en stel je voor dat het die ellendeling is. Gooi al je opgekropte woede van 6 jaar pesterijen en beledigingen eruit. Wedden dat dat oplucht? Deze man heeft je volkomen in zijn greep. Laat dit vanaf nu niet meer toe! Word (weer) de baas over jezelf! Ga op geen enkele brief of dreigement meer in. Nu het echtpaar voortaan jouw hulp zal moeten missen is de man waarschijnlijk extra gebeten op jou. Hij weet precies hoe hij jou moet raken. Je kunt overwegen om eventuele volgende brieven ongeopend retour te sturen. Dat zal hij niet van je verwachten. Je kunt die brieven retourneren met een kort briefje waarin je hem meedeelt dat je niet geïntereseerd, noch onder de indruk bent van zijn dreigementen en dat je je laat beraden over een tegenactie, waaronder het opeisen van het jou toekomende volledige salaris. Echt, hij kan jou niks maken. En nogmaals, neem vooral kontakt op met een bureau voor rechtshulp.

Voor wat betreft het inhouden van je salaris heeft Read aangeboden je te helpen dit alsnog uitbetaald te krijgen. Accepteer dit aanbod.

Kom op, gauw tot daden komen, laat je leven niet verpesten door zo'n despoot. En als je leven weer op de rails staat ga je volop genieten van die prachtige reis naar Amerika. En toekomstig werk? Stoeten mensen staan te trappelen om iemand als jij als huishoudelijke hulp te krijgen.

Sukses met alles en laat ons nog eens weten hoe alles is afgelopen.

Vriendelijke groet, sterkte en heel veel reisplezier.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag blackbossom,

Als ik gewoon een brief maak met gebeurtenissen, gesprekken en het e-mail contact dan kan hij mij toch niets maken?

De werknemer is dus ook verzekerd en de hor is vergoed maar hij krijgt het eigen risico van €125,- niet vergoed en hij denkt mij daar aansprakelijk voor te kunnen stellen.

Die rekening van hem is ook gewoon fraude want hij vraagt dus €90,- arbeidsloon voor zichzelf omdat hij een zelf een schadeformuliertje in moest vullen. Hij is daar zogenaamd 2 uur en een kwartier mee bezig geweest. Het slaat 3x keer nergens op. Hij kan natuurlijk geen geld vragen voor het invullen van een formuliertje waar hij zelf verantwoordelijk voor is en wat alleen hij in kon vullen. En het uurloon en de tijd is natuurlijk ook belachelijk.

Hij had het formulier voor de schadedeclaratie namelijk eerst aan mij gegeven. Hij had het toen al deels ingevuld met leugens: hij had er op gezet dat ik dwars door de hordeur heen was gevallen wat dus absoluut niet waar was en hij had gezegd dat de hor niet meer gerepareerd kon worden. Ik moest de rest afmaken en opsturen van hem. Na een uur met het PGB servicecentrum gebeld te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik het formulier helemaal niet in kon vullen. Ik had helemaal niks met dat formulier te maken.

Ik heb de meneer toen een e-mail gestuurd en hem uitgelegd dat hij zelf het formulier in moest vullen en dat hij wel de waarheid er in moest zetten. Ik heb toen letterlijk tekst voor hem geciteerd wat hij er in kon zetten. Ik heb letterlijk alles voor hem voorgekauwd dus hij kon daar sowieso  nooit 2 uur mee bezig zijn geweest. Ik heb niet kunnen controleren of hij dat schadeformulier wel naar waarheid had ingevuld omdat ik dus niets kon ondertekenen. en aangezien hij een vergoeding heeft gehad weet ik wel zeker dat hij gelogen heeft. Hij is ook heel slim geweest want hij heeft precies €250,- gedeclareerd. Voor declaraties tot €250,- vind er namelijk geen controle plaats door een schade-expert.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 06:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie van Aquarius, daar ben ik het volmondig mee eens! :-)

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Blackblossom, mochten alle bovenstaande geruststellingen en adviezen nog steeds niet genoeg zijn, laat u zich dan geruststellen door een (aankomend) jurist van een bur. v. rechtshulp. Die kan u ook helpen uw achterstallige loon te kijgen. Die werkgever heeft echt geen enkel recht om u te laten betalen of om uw loon in te houden. Dat weet hijzelf waarschijnlijk ook wel. En wat denkt u? Een rechtszaak kost die man geld. Hij hoopt gewoon met dreigementen die hor betaald te krijgen. Stuur brieven terug, mails ook met als onderwerp: ongelezen retour.

M.v.g.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben heel blij met alle reacties en voel me er zeker door geholpen, daar ben k iedereen met een normaal antwoord dankbaar voor! Maar ik ben inderdaad nog steeds niet helemaal gerustgesteld, omdat ik geen rechtsbijstandverzekering heb. Volgens mij heeft het ook geen zin om nog zo'n verzekering af te sluiten voor deze zaak?

Het juridische advies wat ik heb gekregen is: neem contact op met je rechtsbijstandverzekering en als je die niet hebt moet je afwachten en weer contact opnemen als er weer wat gebeurt.

Nu zit ik dus continue in een soort wachtmodus, waarin ik angstig mijn lot afwacht.

Ik denk aan niks anders dan aan deze situatie, voor het slapen gaan pieker ik er over en zodra ik wakker word is het ook het eerste waar ik aan denk. Ik vind het afschuwelijk dat ik hier noou al anderhalve week mijn dag mee begin en eindig.

Het zou mijn niks verbazen als hij een rechtszaak aanspant, want als hij er €0,05 cent rijker van zou kunnen worden vind hij dat al de moeite waard. En dan gaat hij mij natuurlijk ook nog aansprakelijk stellen voor de kosten van zijn advocaat.

Ik denk niet dat het mij lukt om brieven ongeopend retour te sturen, juist omdat ik wacht op die brieven omdat ik wil weten wat hij nu weer van plan is. Ook denk ik dat als hij nog een keer iets stuurt ik ook genoeg laster van hem heb om naar de politie te stappen.

Misschien dat ik dat zelfs nu al kan doen, wegens fraude, geestelijke intimidatie en het niet uitbetalen van loon.

Of neemt de poitie dit net serieus?

Ik zal inderdaad naar een rechtswinkel stappen voor advies.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blackblossom,

Om nog even op je laatste reactie in te gaan:

Het heeft inderdaad geen zin om voor deze lopende zaak alsnog een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Na het ingaan van de verzekering is er een wachttijd van doorgaans 3 maanden. Deze wachttijd gaat in na de ingangsdatum van de verzekering. Binnen deze drie maanden wordt geen rechtsbijstanddekking verleend. Als achterliggende reden wordt aangevoerd dat zo wordt voorkomen dat men pas bij een dreigend juridisch geschil een rechtsbijstandverzekering afsluit. Geschillen die reeds bestonden voor de ingang van de verzekering zijn nooit gedekt, dus ook niet als de wachttermijn is verstreken.

Ik heb uit je mails begrepen dat je ook geen WA-verzekering hebt. Ik raad je aan die zeker af te sluiten. Stel dat je (ongewild) iemand schade toebrengt, denk b.v. ook aan verkeersongevallen die door jouw schuld zijn ontstaan, dan kom je voor enorme kosten te staan.

Een rechtswinkel heet tegenwoordig Juridich Loket (kijk op Google of vraag bij het gemeentehuis naar adressen bij je in de buurt). Je geeft aan daar nu inderdaad advies in te gaan winnen. Goed begin! Aan hun kun je vragen stellen over de verdere aanpak van deze zaak.

Sukses verder.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blackblossom,

Om nog even op je laatste reactie in te gaan:

Het heeft inderdaad geen zin om voor deze lopende zaak alsnog een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Na het ingaan van de verzekering is er een wachttijd van doorgaans 3 maanden. Deze wachttijd gaat in na de ingangsdatum van de verzekering. Binnen deze drie maanden wordt geen rechtsbijstanddekking verleend. Als achterliggende reden wordt aangevoerd dat zo wordt voorkomen dat men pas bij een dreigend juridisch geschil een rechtsbijstandverzekering afsluit. Geschillen die reeds bestonden voor de ingang van de verzekering zijn nooit gedekt, dus ook niet als de wachttermijn is verstreken.

Ik heb uit je mails begrepen dat je ook geen WA-verzekering hebt. Ik raad je aan die zeker af te sluiten. Stel dat je (ongewild) iemand schade toebrengt, denk b.v. ook aan verkeersongevallen die door jouw schuld zijn ontstaan, dan kom je voor enorme kosten te staan.

Een rechtswinkel heet tegenwoordig Juridich Loket (kijk op Google of vraag bij het gemeentehuis naar adressen bij je in de buurt). Je geeft aan daar nu inderdaad advies in te gaan winnen. Goed begin! Aan hun kun je vragen stellen over de verdere aanpak van deze zaak.

Sukses verder.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat betreft de rechtsbijstandverzekering is het inderdaad jammer. Maar ja zo'n verzekering is €130,- dus dat sluit je niet zomaar af.

Ik heb na het ongelukje met de hor inderdaad wel meteen een WA-verzekering afgesloten. Dus dat zit inmiddels wel goed

Ik ben nu al 10 dagen nonstop bezig met het piekeren over de situatie en ik heb toch maar besloten om pas naar de rechtswinkel te stappen als de meneer nog een keer op een of andere wijze mij benaderd. Alleen het eerste half uur is namelijk gratis dus dat kan ik beter gebruiken als de meneer mij echt voor de rechter wil gaan slepen denk ik. of is het verstandiger om het toch nu te doen? Als ik nu ga zeggen waarschijnlijk toch dat ik moet afwachten heb ik het idee.

Ik vind dat ik wel genoeg energie heb besteed en ben nu behoorlijk op dus ik wil alleen nog tijd investeren als het echt moet.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2008 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blackblossom,

O.k., wacht dan nog even af of je ex.wg je weer/nog benadert. Waarschijnlijk niet. Hij heeft immers jouw laatste salaris(sen) in z'n portemonnee gehouden? De kans is wel groot dat hij weer gaat dreigen als je daarom vraagt. Stel je vragen bij het Juridisch Loket zo kort en bondig mogelijk en besteed zo weinig mogelijk tijd aan je emoties. Een half uur is zo voorbij, dus bereid je op dit gesprek goed voor.

Als je niets meer van je ex.wg hoort kun je bij jezelf te raden gaan. Heb je er een hoop heisa voor over om je achterstallige salaris op te eisen en gun je die ex.wg het jou toekomende geld niet, dan ga je met behulp van het Juridisch Loket (of van Read) je geld opeisen. Je kunt ook denken dat aan alle ellende maar een einde moet komen en dan laat ook jij niets meer van je horen. Dan is je ex.wg wel degene die het laatste lacht, maar jij kunt weer doorgaan met je leven en je energie steken in het vinden van een nieuw werkadres. Het ligt er maar net aan hoe strijdbaar je bent.

Je kunt ook nog een gratis schriftelijke juridische vraag stellen via "www.juridisch.com". Doe dat ook weer kort en bondig.

Sukses.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2008 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het vervelende is dus dat ik er met die €132,- die ik nog van hem tegoed had inderdaad al vrede mee had als ik het niet zou krijgen omdat ik inderdaad niets meer met die man te maken wil hebben. Maar nu wil hij dus nog bijna €100,- meer van mij hebben dan ie al van mij heeft gestolen. Hij wil €100,- voor het invullen van een schadeformuliertje. Dus arbeidsloon voor het frauderen. Hoe verzint hij het? Hij draaft echt enorm door in zijn obsessie voor geld en macht. Juist omdat hij met deze belachelijke rekening kwam wil ik eigenlijk ook mijn loon juist hebben, omdat hij toch nergens genoegen mee neemt.

Ik heb geen idee hoe hij dat geld wilt gaan "verrekenen" zoals hij het in zijn brief benoemd. Maar omdat hij meer geld van mij wil dan hij al van mij heeft zal hij vast nog wel een keer contact opnemen.

Aquarius ik vind het heel aardig dat je iedere keer moeite neemt om te reageren. ontzettend bedankt daarvoor !!! wanneer ik weer iets van die engerd hoor laat ik het weer weten.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die man je zoveel ellende bezorgt, is dat geld wat je nog van hem krijgt dat eigenlijk wel waard? Hij heeft geen poot om op te staan om van jou geld te krijgen. Da's toch wel duidelijk. Ik zou in jouw plaats die man volledig gaan negeren. Alle brieven retour afzender sturen en nergens meer op reageren. Laat m blij wezen met dat stomme geld. Je geeft m alleen nog maar extra plezier door je zo door hem in de luren te laten leggen. Gun hem dat niet! Ik zou mn geldelijk verlies nemen en mentaal winnen door hem niet meer te geven waar ie het eigenlijk voor doet: Gevoel van macht over een ander persoon.

Stop ermee je een slachtoffer te voelen en draai het om! Hij is het slachtoffer! Het is toch een vreselijk zielig mannetje, kom op nou! Maak hem in gedachte zo klein als een kaboutertje en ga er op staan! En ga door met je leven! :-)

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even een vervolg op het verhaal.

De meneer had mij in plaats van een bewijs van een schade-expert een prijsopgave gestuurd van een bedrijf wat hordeuren produceert.

Op de ondertekende prijsopgave stond een bedrag van €285,-, ik had er verder niet goed naar gekeken, tot gisteravond.

Toen zag ik het volgende

Onderaan de prijsopgaaf staat:

N.B. Uw bestaande hor is niet meer te maken, daarom hebben wij een prijsopgave gedaan van een gelijksoortige hordeur.

Nu begrijp ik dus waarom de meneer mij dit als "bewijs" toe gestuurd heeft. Precies wat hij wilt staat er in "Uw bestaande hordeur is niet meer te maken" dus het lijkt alsof er staat "uw bestaande hordeur is niet meer te repareren"

Maar dat bedrijf bedoeld volgens mij gewoon dat het merk en type hor wat hij eerst had niet meer verkocht word. (toont ook weer aan wat een enorm oude hor het was) En niet dat ze zijn langs geweest en toen hebben geconstateerd dat de hordeur niet meer te repareren was.

Dus er had eigenlijk moeten staan "Uw bestaande hordeur word niet meer geproduceerd"

Dit kan hij toch helemaal niet gebruiken als geldig bewijs?

Een echte schade-expert zou toch ook de redenen erbij vermelden wat er stuk is en waarom het niet meer gerepareerd kon worden?

Het enige nadeel is dat als het merk hor niet meer verkocht word dat er waarschijnlijk ook geen losse onderdelen meer voor verkrijgbaar waren. (al was een kloddertje secondelijm  volgens mij voldoende geweest om de hor te repareren)

Aan de andere kant ook weer gunstig, omdat het enigszins aantoont hoe oud de hordeur was en qua dagwaarde waarschijnlijk niets meer waard was.

Volgens mij is het gewoon weer fraude als de meneer de prijsopgaaf als bewijs wilt gebruiken toch?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb weer een brief geschreven (nu wel een concept), gericht aan de budgethoudster.

Helaas ben ik genoodzaakt om u erop te attenderen dat u man nog steeds bezig is met mij treiteren en mij betrekken bij frauduleuze zaken.Weet u dat  uw man probeert een prijsopgave aan te voeren als bewijs van een schade-expert?En weet u dat uw man mij per post een rekening heeft gestuurd van bijna €220,-, waarin hij o.a. €90,- arbeidsloon vraagt voor het invullen van een schadeformulier wat de verantwoordelijkheid was van de budgethouder?

 Ik heb juridisch advies gevraagd en daaruit kwamen de volgende resultaten:

Je werkgever is aansprakelijk voor schade welke je in loondienst maakt.

Het betreft een ‘risicoaansprakelijkheid’, hetgeen betekent dat de werkgever per definitie aansprakelijk is voor de schade die door een fout van de werknemer is ontstaan

In de wet is namelijk vastgelegd dat de werknemer alleen dán dient bij te dragen in de vergoeding als die schade opzéttelijk door hem is veroorzaakt of het gevolg is van bewust roekeloos handelen. Aan dit alles ligt de gedachte ten grondslag dat een werknemer nu eenmaal door het verrichten van zijn werkzaamheden in dienst en opdracht van zijn werkgever aan bepaalde risico’s wordt blootgesteld. Eigen aan die gedachtegang is dat de wet dus ook voorziet in de mogelijkheid dat als de werknemer zélf is aangesproken door de benadeelde en de werknemer ook zelf betaald heeft, het schadebedrag kan terugvorderen bij zijn werkgever.

word hieronder vervolgd

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een zelfde regeling is opgenomen in de wet op de arbeidsovereenkomst in art 7A: 1638 da lid 1 BW, waarbij die regeling tevens van toepassing wordt verklaard voor het geval de werknemer in meer directe zin de werkgever schade berokkent. Het tweede lid van dat artikel voegt daar aan toe dat alleen schriftelijk door partijen kan worden afgeweken van de bepaling dat slechts bij opzet of ernstige verwijtbaarheid de werknemer de schade aan de werkgever dient te vergoeden.

Aangezien in het geval van  wettelijke aansprakelijkheid op grond van 6:162 BW de werkelijke schade wordt vergoed, kan bij de verzekering alleen de dagwaarde van de hor voor vergoeding in aanmerking komen. De heer mag er door jouw schadeberokkening niet beter van worden, door een luxe hor aan te schaffen.

De werkgever mag niet verrekenen. Je loon moet je gewoon krijgen. Hij mag je daarop niet korten. Doet hij dat wel, kun je hem aanspreken op betaling van achterstallig loon, vermeerderd met wettelijke rente.

Arbeidsloon berekenen aan jou voor het afwikkelen van schade is natuurlijk flauwekul.

wordt hieronder vervolgd

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit betekend dus dat de informatie die ik van de Jurofoon heb gekregen niet van toepassing is. Ook al zou u man een bewijs van een schade-expert kunnen laten zien dan heeft hij nog steeds geen recht om mij aansprakelijk te stellen voor het eigen risico. (U weet dat het een ongeluk was die juist uit voorzichtigheid ontstond: Ik wilde de deur niet helemaal open schuiven, om te voorkomen dat uw kat Zwartje dan op het balkon zou gaan.)

Mijn loon van de maand juli (€132,-), dient voor woensdag 27 augustus op mijn rekening te staan.

Ik wens op geen enkele wijze meer te worden lastig gevallen door uw man.

Zijn er nog op- of aanmerkingen op deze brief?

Ik zou deze het liefst vanavond nog op de post doen, voordat de meneer mij weer gaat lastig vallen.

In ieder geval heb ik door de wetsartikelen wel een goed en sterk gevoel gekregen. Het bewijs dat ik echt boven hem sta.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2008 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blackblossom

Zou inderdaad die brief versturen. Het advies wat je hier af en toe leest, om maar te betalen om van het gezeur af te zijn? Ik zou er een principe zaak van maken. Ten 1e: je werkgever is inderdaad zelf verantwoordelijk voor hetgeen jij evt. kapot maakt. Betreft in deze: een oude hordeur. Dat hij op eigen houtje een nieuwe luxe hordeur aanschaft ... voor eigen rekening. 2e: Heeft m.i. ook geen restwaarde. En had dat ook niet mogen declareren. Hij mag er ook niet beter van worden. Ook dat, is gebeurd! En door jou zo onder druk te zetten en te intimideren, denkt hij dat voor elkaar te gaan krijgen. Arbeidsloon vragen voor het invullen van een papiertje?

Al met al ... je zou dit naast je neer moeten leggen. Die man heeft geen poot om op te staan. Is de boel gewoon aan het belazeren, en betrekt jou er alleen maar in. En geen salaris? Ammehoela hoor. Schrijf ook in die brief maar, dat als ie niet over de brug komt, dat hij een incassobureau kan verwachten. Rollen omdraaien!

Laat je niet gek maken! Eis je salaris op en verder, daar wegwezen. Begrijp er werkelijk geen bal van. In deze tijd zitten mensen juist te schreeuwen om hulp en zo'n iemand jaagt ze het huis uit?

Mijn advies zou zijn: laatste brief schrijven en daarna nergens meer op reageren. Hij schept er behagen in, jou zo op stang te jagen. En dat jij elke keer weer een retour antwoordje geeft, maakt dat hij zich superieur voelt aan jou.

Weet niet of je deze slogan van Loesje kent? Wie over zich laat lopen is een deurmat. En ik neem niet aan dat jij dat graag wilt zijn. Een keer zijn voeten afvegen ... alla ... maar niet heen en weer blijven banjeren. Hou dat maar in je achterhoofd!

Wens je sterkte, probeer het van je af te zetten. En ga verder met je leven. En laat dat mannetje in zijn eigen sop gaar koken.

Groetjes, kiran

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blackblossom,

Ik zie dat je van je ene naar je andere vraag over hetzelfde onderwerp huppelt in deze V&B. Dat maakt het lastig je te volgen in de oplossing van dit probleem. Ik zie ook dat je inmiddels in je conceptbrief gebruik hebt gemaakt van mijn antwoord hieronder en dat ik gegeven heb bij je andere vraag. Voor de overzichtelijkheid voor evt. andere beantwoorders kopieer ik mijn antwoord hieronder:

"Blackblossom:

Heb even voor je gegoogled. Zie het volgende artikel:

Een werkgever is volgens de hoofdregel van
art. 7:661 BW aansprakelijk voor de schade
die een werknemer bij de uitoefening van zijn
werkzaamheden berokkent aan derden of aan
de werkgever, tenzij de schade een gevolg is
van opzet of bewuste roekeloosheid van de
werknemer.

Bij je vorige vraag over dit probleem heb je gezegd dat je zou afwachten of je ex.wg met verdere eisen of dreigbrieven zou komen. In dat geval zou je naar het Juridisch Loket gaan. Je kunt dus nu zo snel mogelijk advies inwinnen van een (aankomend) jurist, maar je kunt je ex.wg ook zelf met het bovenstaande artikel om de oren slaan. En meteen je achterstallige salaris opeisen. Aangetekend versturen met bewijs van ontvangst.

Sukses"

Je kunt je conceptbrief verzenden, maar doe niet zo slachtofferig. Je hebt al eerder in je lange aanklacht met diverse voorbeelden aangegeven hoezeer je ex.wg je getreiterd heeft. Borduur daar nou niet op voort, want hij zal het heerlijk vinden om te lezen dat zijn schot weer doel heeft geraakt! Hou het kort en zakelijk, z'n mond zal openvallen van verbazing. Zulke taal en zo'n aktie verwacht hij vast niet van je.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het spijt mij al ik het verwarrend heb gemaakt voor mensen door verschillende topics aan te maken over de situatie. Toch leek het mij juist handig. Want er zijn dan meer en andere mensen die reageren met verschillende antwoorden en de anwoorden komen sneller. Bovendien leek het mij juist makkelijker om de zaak in stukjes te hangen en elk onderdeel apart te laten behandelen om te voorkomen dat mensen 1 topic van 3 pagina's lang moeten lezen om antwoorden te geven. Maar blijkbaar vind men dat toch niet handig, mijn excuses daarvoor.

De brief is gisteren op de post gegaan, alleen niet aangetekend.

De brief is verzonden zoals in het concept, daar is toch niets slachtofferigs aan? Ik toon er alleen mee aan dat ik mijn rechten ken en dat de meneer geen poot heeft om op te staan.

Ik hoop dat ik er nu vanaf ben. Ik laat nog weten hoe het afloopt.

Bedankt allemaal!

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Aquarius,

Heel erg bedankt voor je antwoord.

De ontslagbrief heb ik een week geleden al aangetekend verstuurd, dus het stel heeft deze tekst al ontvangen en daar kan ik niets meer aan veranderen. En inderdaad er word gelijk weer misbruik van gemaakt, want gisteren heb ik een brief van de meneer ontvangen met de volgende tekst letterlijk overgenomen:

Doordat jij onverzekerd de werekd ingaat, kon de gemaakte schade geregeld worden via het SVB. dit moest uitgevoerd worden door de budgethouder. De eigen risico kwam voor jou rekening dat is €125,-

De schadeafwikkeling door [edit - naam verwijderd door redactie] is 2,25 uut arbeid a €40,- per uur. Kopiën maken €0,80 briefporto €1,76 telefoonkosten €2,- totaal te verrekenen €219,56

Dit bedrag wordt verrekend

En inderdaad hij heeft me weer precies waar hij mij hebben wil want ik ben alleen maar aan het malen over deze situatie heb uren gejankt en kan er snachts niet van slapen en mijn werk lijd er ook onder.

Ik weet niet wat ik met de situatie aan moet. Ik ervaar al 24 jaar dat oneerlijke en agressieve mensen altijd hun zin krijgen en eerlijke kwetsbare mensen worden platgewalst en leeggezogen.

Die man krijgt al 65 jaar zijn zin, waarom zou het hem nu niet lukken.

Ik heb er geen energie voor om tegen die man te vechten. ik had er al genoegen mee dat hij mijn €132 loon niet betaald die ik nog te goed van hem had, ik wil gewoon niks meer met hem te maken hebben. En nu kom ie met een rekening van €220,-. Hij wil dat ik hem €100,- betaal om een schadeformuliertje in te vullen en te frauderen. Ik weet dat hij geen poot heeft om op te staan maar toch ben ik doodsbang en voel ik me doodongelukkig, machteloos en levensmoe.

Zijn volgende stap is waarschijnlijk dat hij ook nog rente van mij wil van 80% per dag of wat ie ook verzint.

Ik weet gewoon echt niet wat ik hier mee aan moet.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2008 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste blackblossom. Als 1 vd beantwoorders op uw problemen keek ik even of er al resultaat geboekt is. Ik moet zeggen dat het idd een erg onoverzichtelijk geheel is geworden. Daarom zal read in zijn/haar reactie alle verwijzingen genoemd hebben. Anders is er niet meer uit te komen. Ik zie ook dat u diverse goede adviezen niet opvolgt. Als u b.v. eerder juridische hulp had ingeroepen dan had u niet zo lang in de zenuwen hoeven zitten en zouden zij u allang opmerkzaam hebben gemaakt op het bewuste wetsartikel. Ook heeft u de laatste brief waarin u die meneer op dit art, wijst en waarin u uw salaris opeist niet aangetekdn met bewijs van ontvangst verzonden. Daarbij heeft u de brief kennelijk aan zijn vrouw gestuurd ipv aan hemzelf. Hij is toch degene die de bewuste brieven heeft geschreven en uw salaris inhoudt? Nu kan hij wel zeggen dat hij uw brief niet ontvangen heeft en kunt u voorlopig alsnog naar uw salaris fluiten. Als u adviezen naast u neerlegt en u uw vragen in Vraag en Beantwoord 3 maal aankaart is het moeilijk om u te adviseren. Ik zie bij uw vorige vragen dat u ook 2 maal naar een financieel potje voor 7 tandeloze katten in Vraag en Beantwoord heeft geinformeerd.

Ik zie dat u sociaal erg betrokken bent. Niet alleen werkt u al 6 jaar voor dit echtpaar met een pers. gebonden budget, trekt u zich het lot van die katten aan en vraagt u ook om een mentor voor een oude geisoleerde dame. Dat is heel mooi hoor, maar het lijkt mij dat u wat weerbaarder zou moeten worden. De eerste beantwoorder van uw vraag heeft zich wat ongelukkig uitgedrukt, maar idd had u veel eerder bij die onaangename meneer weg kunnen gaan of u had hem eens stevig onder handen kunnen nemen. Nu heeft u hem of zijn vrouw uitvoerig over al uw grieven geschrerven . Ook in deze rubriek gaat u uitgebreid daarop in en door. In uw laatste brief schrijft u ook weer over zijn treiterijen. Daardoor komt u dus echt "slachtofferig" over. Heeft u niet een groede vriendin of familielid bij wie u het hart kunt luchten? Bent u lid van bv een (sport)vereniging/club waar u mogelijk vrienden kunt maken?

Ik zou u nog een laatste raad willen geven: Ga een assertiviteitscursus of training doen. Daarmee wordt u weerbaar en krijgt u zelfvertrouwen. En met die hordeur en uw salaris komt het wel goed, dat kan niet anders na zoveel goede adviezen.

Mvg.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2008 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed nieuws!

Na het versturen van de brief heeft noch de man noch de vrouw contact met mij opgenomen. Toen ik net mijn rekening online bekeek, zag ik dat ze mijn loon a €132,- hadden overgemaakt!

Eindelijk een glimlach op mijn gezicht!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2008 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het versturen van de brief heeft noch de man noch de vrouw contact met mij opgenomen. Toen ik net mijn rekening online bekeek, zag ik dat ze mijn loon a €132,- hadden overgemaakt!

Gefeliciteerd! Moet n goed gevoel zijn om zo'n man eens te trakteren op een koekje van eigen deeg!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2008 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ blackblossom:

Gefeliciteerd! Laat je in de toekomst niet meer zo makkelijk onder schoffelen.
Be a whiteblossom! Blijf positief en niet meer zo zielig.

H.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blackblossom:

Gefeliciteerd met de goede uitslag! :-) Leuk dat je dit nog even hebt laten weten. Geniet van je vakantie in Amerika. En ik hoop dat je daarna een fijne werkgever/geefster vindt.

Groet.