Budgetenergie keert 190 euro niet uit. Mag dat?
Nadat wij in de maand november geen 190 euro hebben ontvangen heb ik vandaag contact gezocht met Budgetenergie.
We hadden voor 28 november moeten reageren en keren nu niet uit; is de reactie.
Over de teruggave van de 190 euro, heeft budget energie nooit met ons gecommuniceerd. Geen mail, geen brief.
Hoe had ik kunnen weten dat ik voor de 28 november had moeten reageren?
Zij maken een fout.
Ontvangen geld van de overheid dat ze niet doorspelen naar hun klant.
Nu krijg ik het verwijt dat ik eerder moest reageren en houden ze zelf het geld.
Dit is volgens mij de omgekeerde wereld.
Hieronder de mail die ik ontving naar aanleiding van een telefoongesprek.
"Beste meneer D,
Zoals telefonisch besproken zou ik u een e-mail sturen over de compensatie vanuit de overheid.
U heeft na 28 november contact met ons opgenomen waardoor u niet meer in aanmerking komt voor de compensatie voor november.
Voor december ontvangt u de compensatie van 190 euro wel. Die kunt u uiterlijk 15 december verwachten.
Ik vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd."
Kan iemand mij adviseren hoe nu verder te handelen?
Iedereen met een woonhuis met elektriciteitsaansluiting op 1-11-2022 heeft recht op 190 euro van de overheid. Te ontvangen via de energieleverancier.
Bent u pas op 2-11-2022 of later klant of heeft u alleen gas, dan heeft u geen recht. Voor het decemberbedrag geldt uiteraard 1-12-2022 als peildatum.
Als u aan de voorwaarden voldoet dan moet de maatschappij die uitkeren. Te laat reageren omdat zij dan een fout gemaakt hebben lijkt mij geen afwijzingsgrond. En hier wordt precies het bezwaar van de rechtsgeleerden aangeraakt: De overheid keert niet zelf uit maar laat dat dit keer over aan derden. Hierdoor is het recht op bezwaar en beroep dat u normaliter tegenover de overheid heeft behoorlijk ingeperkt of belemmerd.
Wat staat er dan in de mail info:
https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt
kijk onder:korting op energiekosten
@panter22 , Ik heb dezelfde link geplaatst , maar als ik klik op veelgestelde vragen werkt dit niet ( vragen openen niet ) , is dit bij u ook zo ?
De vragen in de link kan ik wel openen.
@Marita, Bij firefox werkt het bij met wel, met chrome niet
@pebk , Getest , bij mij is de extensie uBlock Origin het probleem , wanneer ik deze uitschakel , kan ik de vragen wel openen .
Ik opende de vragen op mijn ipad.
Mijn Energiemaatschappij (en wat ik er allemaal over gelezen heb), ik hoefde niets te doen, niets aanmelden voor een bepaalde datum etc. Iedereen krijgt het gewoon op zijn/haar bankrekening gestort. Misschien dat dit bij Budget Energie anders ging, want kan er niets over vinden dat ze uitzonderingen maken (aanvragen dus). Wel zouden ze kunnen verrekenen met hun klanten, maar dat is bij u blijkbaar niet gebeurd? Ik zou toch proberen contact te maken met ze: u heeft ook recht op die November bijdrage van €190,00.
Hallo David Devilee ,
Wat èèn onzin , Budget Energie hoort zich aan de regels te houden , en het geld uit te keren .
Budget Energie en NLE (onderdeel van Budgetthuis)
Ook geen verrekeningen met maandbedragen bij Budget Energie en NLE. Zij maken ook tweemaal 190 euro over op de rekeningen van klanten.
"We keren de vergoeding zo snel mogelijk uit nadat we het geld hebben ontvangen van de overheid. Onze klanten ontvangen het bedrag dus direct. De eerste vergoeding keren we uit op 15 november. In december houden we uiterlijk 15 december aan maar hier geldt ook dat we het geld direct na ontvangst zullen uitkeren."
Ook is het niet aannemelijk dat je geld later dan januari op je rekening staat. "De tegemoetkoming moet ten laatste 30 dagen nadat de subsidie verleend is, uitbetaald worden", schrijft het ministerie. "Energieleveranciers moeten dus uiterlijk eind december de tegemoetkoming voor november verrekend hebben en eind januari uiterlijk de tegemoetkoming voor december."
Lees ook hier , klik op de rode regels ( scroll ook naar beneden veelgestelde vragen )
https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt
Neem contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact#:~:text=Bel%20ons%20op%20088%200,zelf%20betaalt%20u%20niets%20extra.
Hier staat de info:
https://www.budgetthuis.nl/energie/klantenservice/energiemarkt
Was u wel klant op 1 november? Zo ja, dan toch maar om meer uitleg vragen. Zij krijgen het geld van de overheid en mogen dit niet in eigen zak stoppen. Er staat nergens in de info dat de klanten ergens op hadden moeten reageren.
Er bestaat helemaal geen eis dat u met hun contact moet opnemen. Iedereen kan een fout maken en weer rechtzetten maar die reactie hierboven is zo vreemd dat ik bijna denk dat er meer speelt. Rustig nog eens bellen, klachtenkompass gewoon contact blijven zoeken.
Wij zijn ook klant bij Budget Energie en hebben automatisch de eerste € 190 op 11 november op onze rekening gekregen. Ik ga er van uit dat de tweede keer uiterlijk 15 december overgemaakt wordt. Het uitkeren van beide bedragen is aangekondigd in een email van 19 oktober. Geen enkel probleem. Was u wel bij deze maatschappij de hele maand november?
Ik weet nog niet precies hoe dit forum werkt, maar hierbij extra info.
Alle informatie op de budgetenergie site nagelezen.
Niets gevonden wat betreft een datum om reactie te geven. Laat staan 28 november.
Wij zijn al 3 jaar bij Budgetenergie en nooit geen klachten gehad.
Op 1 november was ik dus al klant bij hen.
Dank voor alle reacties. Ik ga morgen nogmaals contact met hen opnemen. Zodra ik iets wijzer ben, zal ik dat laten weten.
David
(Ook) mijn advies: melding doen bij www.consuwijzer.nl of wel de site van de Autoriteit Consument en Markt en u kunt overwegen om Budgetenergie te benaderen met een brief waarvan dit als voorbeeld kan dienen aangezien men in gebreke lijkt te zijn om de wet-regelgeving in deze na te leven.
Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket U bent niet de enige met klachten over deze energieleverancier en zie o.a. https://nl.trustpilot.com/review/budgetenergie.nl hoewel klachten via deze weg als af te leiden op diverse info op ook het i-net wel opgelost lijken te worden: www.klachtenkompas.nl (Kijk voor meer info zelf even met zoeknaam klachten budgetenergie op het i-net)
Zie evt. ook nog: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer