Nieuwe SUN verpakking Imigran- ELLENDE
Als zowel Migraine als clusterhoofdpijn patiënte, ben ik al jaren aangewezen op het gebruik van het enige middel dat bij mij verlichting brengt: Imigran subcutaan 6 GlaxoSmithKine, deze leveren cassettes met hierin twee ampullen die ik makkelijk in de prikpen schroef en zo kan injecteren. Dit gaat goed. Dus erg tevreden met het middel en de manier waarop.
Aangezien ik chronische clusterhoofdpijn patiënte ben, met 10 aanvallen op een dag ( voornamelijk in de avond en nacht) mag ik van de specialist verbonden aan het LUMC te Leiden, maximaal 6 maal per 24 uur een Injectie injecteren, zodat ik enigszins nog een leven kan hebben. Dus gebruik ik de injecties ook werkelijk.
Nu het probleem:
Sinds Januari levert mijn Apotheek ineens de vertrouwde Imigran van Glaxo niet meer, maar een onhandige verpakking van SUN, per verpakking zitten er 2 pennen verpakt. iedere prikpen individueel verpakt in een apart doosje, nog wel in cellofaan, en enorm stroef met prikken, ging reeds vaker al mis! de kracht waarmee de prikpen de ene keer wel werkt, de andere keer niet. Erg onhandig en bovendien vervelend. De oude verpakkingen van Glaxo waren velen malen makkelijker, prikpen op de ampul, schroeven en zonder al teveel kracht kon ik injecteren.
Bij de SUN verpakkingen is dit echter dus niet het geval, laat staan dat je tijdens een aanval het cellofaan moet los peuteren, doosje opmaken, en abnormaal veel kracht moet zetten, om überhaupt te kunnen injecteren, had ik er na 3 dagen al patat van! dus bel ik mijn Apotheek die altijd enorm zorgzaam en kundig advies geven, op mijn vraag of ik wellicht gewoon de oude verpakkingen van Glaxo weer geleverd kon krijgen, was het antwoord : Nee! want de zorgverzekeraar vind dit de goedkoopste oplossing. Ja fair enough van de apotheek, maar aangezien ik nooit direct voor een 'gat te vangen ben, toch maar even verder gebeld
Dus de verzekeraar gebeld, en hoeverre dit werkelijk de beste oplossing ( zowel letterlijk als figuurlijk) nu eigenlijk is? Dsw-medewerkster: U bent tot nu toe de enige die klaagt, dus ja...
Dus ja? wat? het kwam er feitelijk op neer, dat er geen klachten zouden bestaan over het gebruik van SUN, en deze vele malen goedkoper was, en zijn werk als medicament prima zou doen.
Op mijn opmerking, dat ik deze mening totaal niet deel, en ik toch erg graag de oude variant van Glaxo geleverd wil zien kwam een duidelijk antwoord: Nee, wij BEPALEN en BETALEN!
Mijn vraag: Zijn er meer mensen die ook klachten over de SUN verpakkingen hebben? Heeft U contact genoten met zorgverzekeraar? Hoe reageerde deze?
Ik heb zitten berekenen in hoeverre het werkelijk goedkoper is? deze marges liggen net 150 a 200 Euro van elkaar!
Wat is nu wijsheid?
Vriendelijke groet,
Agaat
agaat77, zou dit voor jou echte probleem met je specialist in Leiden bespreken. Er schijnen uitzonderingen te zijn als de behandelend arts specifiek op zijn recept zou schrijven dat je alleen dat andere, oude medicijn, goed verdraagt. Nee, heb zelf geen ervaring met je vraag over SUN en verpakking; wel dat ik "mijn" nieuw voorschreven (goedkoper) medicijn niet verdraag en weer het vertrouwde merk heb voorgeschreven gekregen. Dus contact met Leiden lijkt misschien een eventuele oplossing voor je probleem.
agaat77, ik voel wat dat betreft met je mee, want ik ben namelijk ook al vele jaren een clusterhoofdpijn patient.
Mijn gebruik is zoveel niet als jou, maar ik heb veel dagen van 1 en soms meer.
Het zou misschien in jou aantal gebruik kunnen zitten, dat ze overal waar maar een euro te vinden is gaan ze die er af halen en natuurlijk is de ene verzekeraar de andere niet.
Ik heb toevallig deze week mijn voorraadje weer opgehaald, maar nog steeds de vertrouwde van Glaxo, dus mijn verzekeraar De Friesland gaat vooralsnog wel voor deze en haalt nog geen gekke dingen uit.
Verder heb je natuurlijk weinig aan mijn reaktie, maar ik wil je wel veel sterkte wensen dat je het toch weer terug krijgt, want ik weet hoe afhankelijk je van dit spul kan zijn, succes en blijf proberen.....
Beste Agaat,
Ik had ook andere pennen en vond ze niet prettig om mee te nemen en net wat u zegt het gaat stroever. Heb toen mijn apotheek verzocht weer de andere van Glaxo te leveren. Deze week heb ik ze opgehaald bij de apotheek. Geen moeilijkheden hiermede gehad. Ik ben verzekerd bij AGIS.
Heel veel sterkte!
Ik heb een vergelijkbare ervaring met andere medicatie, mijn neuroloog stelde dat de apotheker niet op de stoel van de arts moet gaan zitten en gewoon moet leveren wat de arts voorschrijft. De apotheker ging er enigszins mokkend mee akkoord. Het akkefietje speelde een jaar of 10 geleden dus ik weet niet of die vlieger nu nog opgaat.
Wij hebben het zelfde probleem gehad met Sotalol. Alleen dit medicijn van
Sandoz helpt goed. Nadat wij een alternatief hadden gekregen- Katwijk-
ging het fout.
De arts/specialist heeft op het recept "medische noodzaak"gezet en nu gaat het
goed en we krijgen weer Sandoz.
Moet u look dcoen..
Agaat77,
Ik zou gewoon overleggen met de behandelend arts. Iemand uit mijn familiekring kreeg voor te hoge bloeddruk een goedkopere variant van het bloeddrukmedicijn, maar werd daar letterlijk ziek van. De huisarts heeft toen een verklaring opgesteld, waarin stond dat de apotheker op medische gronden de duurdere variant van het medicijn weer moest verstrekken.
Wellicht kan de arts die jou behandeld een soortgelijke verklaring opstellen, het lijkt me vreselijk om tijdens een aanval ook nog eens te moeten prutsen met de prikpen..
Sterkte!
Hoi Ik heb hetzelfde meegemaakt met een ander medicijn. Kreeg dus dit jaar een ander merk van het zg zelfde medicijn binnen drie dagen had ik de hele dag
een piepend geluid in mijn oor , hoofdpijn en misselijk ik bel de apotheker en die zegt doodleuk U zal wel een griepje onder de leden hebben. Ik heb direct mijn arts gebeld en om een lang verhaal kort te maken diezelfde middag werden bij mij de medicatie bezorgt die ik al jaren gebruik. Ik zou je aanraden neem echt contact op met je beh. arts
inderdaad moet per 1 januari de behandelend arts dan op het recept aangeven zowel merknaam als een apart formulier waarmee hij aangeeft waarvoor er gekozen word voor dat specifieke medicijn[merknaam]
Maar het kan dus nog wel alleen moet je bij de arts [kan soms ook door huisarts] zijn die dan het papierwerk voor zijn rekening neemt.En artsen zitten daar niet echt op te wachten....
Ik had nl eenzelfde soort probleem wegens allergie kan ik sommige morfinepleisters niet verdragen en heb nu netjes op schrift dat ik telkens dezelfde merknaam en artikelen krijg ook al zijn ze duurder.
sucses
Sinds de computer overal zijn intrede heeft gedaan om adminstratieve taken op zich te nemen is er geen meedenken meer mogelijk. Daar komt bij dat verzekeringsmaatschappijen van zichzelf al enorm star zijn.
Ik was ook eens gedwongen om een medicijn uit de preferentielijst te nemen terwijl mijn voorkeur het oude medicijn was. Toen heb ik bij de apotheker gevraagd wat het prijsverschil was (ik wilde het verschil wel zelf betalen) en toen bleek dat het medicijn van de preferentielijst zelfs duurder was.
Een bezwaarbriefje (ligt standaard bij de huisartsassistente en kan men afhalen zonder tussenkomst van de arts) helpt me tot in lengte van dagen weer aan het gewenste medicijn.
[quote=raydep schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 12:37]Ik heb een vergelijkbare ervaring met andere medicatie, mijn neuroloog stelde dat de apotheker niet op de stoel van de arts moet gaan zitten en gewoon moet leveren wat de arts voorschrijft. De apotheker ging er enigszins mokkend mee akkoord. Het akkefietje speelde een jaar of 10 geleden dus ik weet niet of die vlieger nu nog opgaat.
Punt is dat het tegenwoordig niet zozeer de apotheker is die iets doet, maar die doet dat in opdracht van de verzekeraar.
De verzekeraar gaat nu dus op de stoel van de arts zitten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer