silvergirl
door silvergirl Mar 4, 2011 om 20:57
Voeding & gezondheid

Professionele haarverf of de haarverf uit de drogist?

Mijn kapster raadt mij met klem aan om bij het verven altijd professionele kappersmerken te gebruiken. Want drogisterij producten zouden slecht zijn voor het haar. Dus haal ik mijn verf bij de kapperswinkel en in tegenstelling wat veel mensen denken zijn deze producten niet veel duurder dan de consumenten-merken. Alleen moet je alles per stuk kopen (verf, ontwikkelingsvloeistof, handschoenen en evt. remover en nabehandeling) en dan ben je rond de 16 euro kwijt.

Nu heb ik laatst de Syoss verf gekocht in de aanbieding en die pakte net zo goed. Maar de John Frieda schuimmousse was weer echt rotzooi. Maar ook de kappersmerken zijn niet altijd perfect: de professionele lijn van L'oreal is óók een crime om mee te werken: dagenlang heb je nog een laag verf op je hoofdhuid.

Wat is nu waar? Is professionele haarverf nu echt beter dan de consumenten-verf van de drogist?

177726 26 Rapporteer

rj
door rjw - Mar 4, 2011 om 22:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb geen verstand van haarverf, maar bij veel andere producten zijn geven professionele varianten het beste resultaat, mits je de juiste vakkennis hebt. De consumentenvarianten zijn zodanig ontwikkeld dat in principe iedere leek die de gebruiksaanwijzing volgt tot een redelijk resultaat kan komen.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 4, 2011 om 22:23
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruikte jaren verf uit de drogist en sinds 2 jaar van de kappersgroothandel (tube en waterstof apart). Merk geen enkel verschil.

zo
door zoeker - Mar 4, 2011 om 22:43
78 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik al jaren het professionele spul van Majirel, toevallig vanmorgen nieuw gehaald. 13 EUR voor een tube + waterstof. Perfecte kwaliteit. Ik heb kort haar en doe dan ook zo'n 4 a 5 keer met een tube. Een vriendin met halflang haar doet 3 keer met een tube. Je gebruikt de verf/waterstof in verhouding 1/1,5. Kosten zijn dus 13/4=3,25 of 13/3=4,33.
Het spul van de drogist is ook prima (vorige keer zelfs van Kruidvat eigen merk, merk geen verschil), maar is wel duurder dan het professionele spul.
Handschoenen koop ik bij Hema per 10 sets en als nabehandeling gebruik ik mijn gewone cremespoeling. Als remover gebruik ik wat (anti-roos) shampoo op een watje. Alleen voor de prijs gebruik ik dus liever Majirel.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 4, 2011 om 22:49
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik Igora van Schwarzkopf. Tube kost 11,95 en doe er 2x mee omdat ik alleen de uitgroei doe. De flesjes waterstof koop ik per stuk voor 1,85 en daar doe ik 1x mee. Nabehandeling doe ik niet aan.

Ik merk niet dat het minder slecht voor mn haar is dan de drogiterij producten. Denk dan ook dat als er binnenkort een mooie aanbieding is ik de verf gewoon weer bij de drogist koop.

De handschoenen neem ik gratis mee bij de benzinepomp :-)

loreleigil
door loreleigil - Mar 5, 2011 om 13:49
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik Poly en bij de voordeelhal in mijn dorp betaal ik € 7,50 voor twee verpakkingen. Werkt net zo goed als verf bij de kapper en mijn haar valt niet uit en laat geen vlekken na op mijn hoofdhuid. Gebruik het al jaren. Dan ga ik geen duur merk halen van € 16,- per pak hoor!

gabriele
door gabriele - Mar 7, 2011 om 15:56
107 Antwoorden / 2 Vragen

er zijn zoveel haarverven ,maar er zijn niet zoveel fabrieken waar het gemaakt wordt net als met andere spullen dus heel vaak staan er kleine lettertjes waar je vind waar het vandaan komt het is een kwestie van uit proberen net als met gewone verf die komt ook meestal uit een fabriek!!!!!zelfs koffie !!!!

jannyholtrop
door jannyholtrop - Mar 7, 2011 om 16:11
84 Antwoorden / 1 Vragen

Al jaren verf ik van tijd tot tijd het haar van mijn dochter. Ik gebruik altijd Nutrisse van Garnier. Is echt uitstekend, pakt goed en druipt niet.
Zit echt heel lang, want het is echt verf!!!!!
Even een tip : in Nederland kost deze verf doorgaans 13-17 euro.
in Duitsland bij DM en dergelijke slechts 3,49 euro !!!!!!!
Dus als je met de vakantie door Duitsland rijdt of zo : inslaan dus he.

tucker
door tucker - Mar 7, 2011 om 16:13
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik verf mijn haar al zo'n 20 jaar zelf. Ik ben begonnen met Schwartzkopf, maar toen "mijn" kleur uit het assortiment verdween stapte ik over naar Guhl met evenveel tevredenheid. Ook daar verdween 3 jaar geleden de kleur die ik wilde, en nu gebruik ik l'Oreal Excellence Creme. Zelfs mijn kapper complimenteert me regelmatig met de natuurlijke kleur en perfecte dekking.
Ik geloof dat elke gangbare haarkleuring die bij de drogist te koop is een goed resultaat kan geven, mits je een kleur uitzoekt die bij je past en je je aan de gebruiksaanwijzing houdt en het zorgvuldig opbrengt.

lieflijke
door lieflijke - Mar 7, 2011 om 17:20
153 Antwoorden / 59 Vragen

Ik verf al jaren mijn haar met Kruidvat (verschillende kleuren/streepjes en de uitgroei voor een nauurlijk effect) haarverf, eigenlijk hield het maar krap 2 weken. dan kreeg ik al uitgroei. (ik ben al fors grijs tot wit op de slapen met mijn 49 jaar) ik heb toen een aanbieding van een duurder merk gekocht en dat hield wel een maand bijna, dus ik vond dat wel schelen. dus blijkbaar de combinatie met ik denk huidvet, die de verf sneller laat oplossen. ik dacht nog dat mijn haar zo snel groeide!
ik gebruik nu ongeveer de helft van een pak, mix, bewaar de rest gescheiden en breng nuance aan met lichtere (blond) streepjes en nog een andere kleur bruin. maar wel een duurder merk, evt van de Action of Wibra of Euroland of zo. want bijna elke week verven word ik gek van (t is toch een heel gedoe)
bestaat er ook donkere grijs verf? misschien ga ik daar dan wel op over.

su
door susannef - Mar 7, 2011 om 17:34
303 Antwoorden / 9 Vragen

Net als @jannyholtrop gebruik ik ook altijd - naar volle tevredenheid - Nutrisse van Garnier (ben dus ook erg blij met de tip om het in Duitsland te kopen).
Ik koop het vaak voor 2 halen 1 betalen, dus dat scheelt ook al een hoop.

gabriele
door gabriele - Mar 7, 2011 om 17:40
107 Antwoorden / 2 Vragen

ie haar groeit 1cm per maand en als het verschil erg groot is dan zie je het al snel daar kan geen verf tegenop dus donker kleur en je bent grijs zou ik overgaan op iets lichtere kleur langzaam ,niet ineens dus en ook mengen van kleur kan wel eens helpen voor die overgang van kleur ,ik heb jaren geblondeerd,maar als je wat ouder wordt vind ik dat niet meer staan maakt ordinair dus nu goudblond grijs heb ik het een keer gelaten ,maar daar voel ik me echt niet fijn bij dus gewoon weer verven 1x per maand dus gr

loetie
door loetie - Mar 7, 2011 om 18:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een kapperswinkel krijg je de juiste waterstof mee die je haar nodig heeft, 3%, 6%, 9% of 12%

Bij verf van een drogisterij zit gewoonlijk 6%... dit kan overbodig zijn voor t haar waardoor de kwaliteit achteruit kan gaan , zeker de lengte en punten hebben geen 6% nodig als dit alleen maar "opgefrist" hoeft te worden... met 6% trekt de kleur dan nog meer in (omdat je t haar meer beschadigt) waardoor je op een gegeven moment kleurstapeling krijgt, en dan is het lastig als dit ooit een keer opgelicht moet worden!!

Wat ik zelf ook prettiger vindt bij een kapperswinkel is dat je meer advies kan vragen/geven, niet alles kan zomaar over je haar heen, ik zelf ben bijv. erg blond, zou ik over mijn haar zoals het op dit moment is (asblond geverfd/poreus) goudblond erover heen doen heb ik grote kans op dat mijn haar mat (groen) wordt!!! Als je gewoon je pakje bij een drogisterij koopt krijg je deze info niet mee!!

Ik ben zelf werkzaam als kapster en zie zoveel mensen die ontzettend mooie haarkleur hebben die gewoon een pakje bij de drogisterij kopen, maar ik zie ook de andere kant, zodra ze bijv. van blond naar donker willen!!
Vaak is hier mee zorg/werk aan dan gewoon donkerbruin erover heen te doen!!

Ik hoop hiermee wat info te hebben gegeven:)

ag
door agora - Mar 7, 2011 om 18:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook kapster en wil ook graag mijn advies geven. Loetie heeft al het meeste gezegd: In een een kapperswinkel kun je qua chemische stoffen alles aanpassen op je haartype. Bijvoorbeeld donker kleuren; hierbij is 3% vloeistof al voldoende. De producten van de drogisterij zijn niet per definitie slecht, ze zijn in veel gevallen okay, maar de professionele producten zijn net wat beter.

Bij grote kleurveranderingen is het bijvoorbeeld een vereiste om de juiste percentage vloeistof te gebruiken. Ook kun je bij een kapperswinkel de zogenaamde 'colorboosters' kopen die je mixt met de verf zodat alles nóg beter pakt. Ook voor voorpigmentatie kunnen ze bij een kapperswinkel goed adviseren. En nee dat hoeft niet duur te zijn, vooral omdat je ook kunt kiezen om grootverpakking te nemen. Bij veel kapperswinkels krijg je ook een klantenkaart zodat je ook kunt sparen voor kortingen. Met een verftube kun je bij kort haar zeker 3 a 4 keer je haar kleuren, simpelweg omdat je alles beter kunt doseren. Terwijl met een drogist-verpakking je maar een keer uit de voeten kunt. Je moet immers alles aanmaken en je gooit er ongemerkt een hoop van weg. Je kan niet de helft bewaren. Er zijn wel degelijke goeie producten voor consumenten, zoals het merk Syoss. De pigmenten zijn erg sterk van dit product en het resultaat is op zich goed. Maar, professionele verf is altijd beter en voor de prijs hoef je het ook niet laten, omdat je met alles veel langer doet.

ch
door chevyrolf - Mar 7, 2011 om 22:14
60 Antwoorden / 12 Vragen

wij halen onze verf in Duitsland - drogist nog geen 2 euro en blijft heel goed, grijs dekkend , tja naar mn 40 gebeurt dat, en mn ex kleurt haar haar regelmatig ,iets duurder rond de 3 euro , ivm de kleuren dan roodachtig dan bruin gaat goed,niks mis mee

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 7, 2011 om 22:38
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Terwijl met een drogist-verpakking je maar een keer uit de voeten kunt. Je moet immers alles aanmaken en je gooit er ongemerkt een hoop van weg. Je kan niet de helft bewaren.

Dit kan wel degelijk, doen mijn beste vriendin en ik al jaren.

toon59
door toon59 - Mar 8, 2011 om 09:32
40 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben een grijze muis en denk er niet aan om mijn haren te verven.
Is haarverf niet kankerverwekkend ?

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Mar 8, 2011 om 13:50
73 Antwoorden / 6 Vragen

Ik verf m'n haar al meer dan 10 jaar met L'oreal, ben ik erg tevreden over.
Heb wel heel lang haar (ca 85cm) maar met zo'n haarverfkwast kom ik net toe met 2 pakjes per verfbeurt als ik de hele lengte mee wil.
Blond haar van mezelf en verf het altijd zwart met paarse gloed (ispahan), dus als het met de tijd weer lichter wordt, een 2e pakje extra, meestal om en om.
Paar keer goedkopere merken geprobeerd, maar die dekten niet goed genoeg, werd het veel te licht naar mijn zin.
'Mijn' kleur hebben ze de laatste tijd in veel winkels niet meer, maar op de markt verkopen ze het nog wel van het merk 'DC', zo'n grijze verpakking. Alleen de uitgroei meng ik 1/3 tube, of voor alles een hele tube. Kleur blijft langer donker dus ideaal. Hebben de zelf-meng-variant maar ook kant-en-klaar verpakkingen.

Heb nog nooit m'n haar laten kleuren door een kapper dus kan het niet vergelijken, maar kan je wel vertellen dat ik regelmatig complimenten krijg van mensen die ik niet ken, omdat ze m'n haar zo mooi vinden. Aangezien ik m'n haar dus al meer dan 10 jaar verf en ik nog steeds regelmatig ineens hoor "oh wat heeft u mooi haar" terwijl ik in de supermarkt ofzo sta, dan zegt dat denk ik wel genoeg?

loreleigil
door loreleigil - Mar 8, 2011 om 16:16
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=toon59 schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 09:32]Ik ben een grijze muis en denk er niet aan om mijn haren te verven.
Is haarverf niet kankerverwekkend ?
Een broodje ham ook.
Alles is tegenwoordig kankerverwekkend, zelfs SLA.
Als je daar op moet gaan letten wordt je gek omdat je niets meer kunt eten/drinken/gebruiken!

he
door hennasol - Mar 8, 2011 om 21:32
40 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=lieflijke schreef op maandag 7 mrt 2011, 17:20]Ik verf al jaren mijn haar met Kruidvat (verschillende kleuren/streepjes en de uitgroei voor een nauurlijk effect) haarverf, eigenlijk hield het maar krap 2 weken. dan kreeg ik al uitgroei. (ik ben al fors grijs tot wit op de slapen met mijn 49 jaar) ik heb toen een aanbieding van een duurder merk gekocht en dat hield wel een maand bijna, dus ik vond dat wel schelen. dus blijkbaar de combinatie met ik denk huidvet, die de verf sneller laat oplossen. ik dacht nog dat mijn haar zo snel groeide!
ik gebruik nu ongeveer de helft van een pak, mix, bewaar de rest gescheiden en breng nuance aan met lichtere (blond) streepjes en nog een andere kleur bruin. maar wel een duurder merk, evt van de Action of Wibra of Euroland of zo. want bijna elke week verven word ik gek van (t is toch een heel gedoe)
bestaat er ook donkere grijs verf? misschien ga ik daar dan wel op over.

Helaas, is het niet mogelijk je haar grijs te verven, het kost wat geduld, maar dan volgt de beloning: gezonder mooier haar, niet meer elke 14-20 dagen je haar moeten verven. ik ben blij dat ik volgehouden heb. succes h.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Mar 9, 2011 om 12:30
73 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hennasol schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 21:32]
Helaas, is het niet mogelijk je haar grijs te verven, het kost wat geduld, maar dan volgt de beloning: gezonder mooier haar, niet meer elke 14-20 dagen je haar moeten verven. ik ben blij dat ik volgehouden heb. succes h.
Hmmm ik kan me toch goed herinneren dat een jongen bij mij op school op een gegeven moment met grijs haar binnen kwam wandelen! Had hij wel bij de kapper laten doen... Ondertussen meer dan 10 jaar geleden, maar neem aan dat dit nu dan ook nog moet kunnen. (grijstint zat tussen wit en zwart in, zeg maar 50%)

birgit67
door birgit67 - Mar 9, 2011 om 12:47
83 Antwoorden / 14 Vragen

Ik laat mijn haar altijd door de kapper kleuren
.Ben met de punten afknippen erbij, 70 euro kwijt, ik heb lang haar.
Best veel als je elke 2 mnd gaat.
Laatst dacht ik, kleuren ga ik een keer zelf doen.
Kocht voor een tientje verf van L'Oreal.
Toen ik na 2 mnd weer naar de kapper ging zei ze; de kleur is nog mooi hé, is erg goed blijven zitten.
Prachtig hoor.
Dus ik kleur het voortaan maar zelf.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 9, 2011 om 22:53
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tucker schreef op maandag 7 mrt 2011, 16:13]Ik verf mijn haar al zo'n 20 jaar zelf. Ik ben begonnen met Schwartzkopf, maar toen "mijn" kleur uit het assortiment verdween stapte ik over naar Guhl met evenveel tevredenheid. Ook daar verdween 3 jaar geleden de kleur die ik wilde, en nu gebruik ik l'Oreal Excellence Creme. Zelfs mijn kapper complimenteert me regelmatig met de natuurlijke kleur en perfecte dekking.
Ik geloof dat elke gangbare haarkleuring die bij de drogist te koop is een goed resultaat kan geven, mits je een kleur uitzoekt die bij je past en je je aan de gebruiksaanwijzing houdt en het zorgvuldig opbrengt.

@ tucker
Eigenlijk ben ik dan wel benieuwd hoe je eruitziet, want met die papieren zak over je hoofd doet mij vermoeden dat het de laatste keer is mislukt!
(Grapje hoor!)

@silvergirl
Ik koop altijd haarkleuring bij de drogist, nooit problemen mee gehad en blijft behoorlijk lang goed.

hagaman
door hagaman - Mar 9, 2011 om 23:21
107 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=toon59 schreef op dinsdag 8 mrt 2011, 09:32]Ik ben een grijze muis en denk er niet aan om mijn haren te verven.
Is haarverf niet kankerverwekkend ?

Wat een bende :)
Toon59 zo tezien zijn er weinig mensen die wat om eigen gezondheid geven...
2 pagina's voll allemaal adviesen hoe je je leven nog erger maakt, de ene belachelijker dan de ander.

1. Alle haar producten worden gemaakt door gebruik van kankerverwekkende stoffen.
2. Alle haar product groepen worden in de zelfde fabrieken gemaakt, of ze nou 1 euro of 100 kosten doet er niet toe, het zijn verschillende logos, zodat sommige die net anders willen toch hetzelfde gaan kopen.
3. alle chemisch gemaakt producten en da zijn op dit moment 99% van allemaal maken je haren kapot, neem eens een goede microscoop en leg een van je haren erin net na behandeling :) je zal versteld staan van wat je op je hoofd hebt, in ieder geval kan ik het geen haar noemen :)
4. Ik las daar net "ik heb mijn dochters haar geverfd" geachte, jongere mensen zijn erg gevoelig voor all de chemie die in all die producten zitten, later zitten we te huilen als onze naasten kanker krijgen, in plaats daarvan moeten we op tijd ons afvragen of het verstandig is ?
Sommige kunnen niet zonder, ze zijn zo lelijk dat ze perse iets met zichzelf moeten uitspoken, nou goed, maar dan moet je het echt zo minimaal mogelijk gebruiken.

Mensen word s wakker, lees even de inhoud van zo een pakje en ga even googelen, je zal versteld staan als je achter komt wat er allemaal in zit :)
meest zwaarste chemische stoffen worden erin gepropt.

moge God jullie bij staan met all de chemie :)

toon59
door toon59 - Mar 11, 2011 om 09:57
40 Antwoorden / 7 Vragen

Hagaman: ik had je graag een super goede beoordeling willen geven,
maar Kassa geeft steeds aan dat ik niet kan beoordelen, omdat ik volgens hen de schrijver ben.

Bedankt voor je professionale uitleg. Toon 59.

hagaman
door hagaman - Mar 11, 2011 om 10:48
107 Antwoorden / 5 Vragen

Toen ik hier begon mee te doen, wist ik niet eens over dat punt systeem, later pas gemerkt. Het gaat uit eindelijk niet om de punten want die geven me niets, en of andere icoontje op een of andere site. Wat wel belangrijk is dat je eerlijk bent over dingen. Dat je je ervaring met anderen deelt zodat ze niet all de negatieve toestanden hoeven te beleven doordat ze iets niet weten.
Tegenwoordig is Europa in de ban van Amerikaanse toestanden. alles gaat naar de kloten door markt werking. hierdoor ontstaan situaties waar allen nog geld een rol speelt. en dat zie je nu tegenwoordig met alles, met all die reclames die je gouden bergen beloven. Mens moet eens begrijpen dat all dit er niet was 10-20 jaar geleden, en toen waren vrouwen ook mooi, en eten was gezond. Terwijl nu is het een must is geworden, en hebben we allemaal een vaste contracten met huisartsen en ziekenhuizen.
Dit gaat allemaal om geld, nog erger. Niet om geld te verdienen, maar om van een Ferrari over te stappen naar een duurdere Ferrari. Of van een jet over te stappen naar grotere vliegtuig. De directeuren van all die multinationals, banken en onder andere ook overheids leden.

sp
door spikkel - Mar 11, 2011 om 20:00
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een tijdje in een drogisterij gewerkt en geregeld de mislukte doe-het-zelf haarkleuringen gezien. De informatie op het pakje en op de kleurkaarten zijn bedoeld voor 'gezond' haar. Dan wordt het mooi en pakt het goed. Mensen die hun haar kapot verven lopen het risico op de meest rare kleuren. Het enige wat je dan nog kunt doen is die klant naar een goeie kapper sturen.

Ik laat mijn haar 2 keer per jaar verven bij de kapper. De uitgroei wordt geverfd door 2 kapsters omdat het anders te lang duurt. De lengte wordt altijd even 'opgefrist'. Hiervoor hebben ze 2 tubes verf nodig. En nee, ik het niet echt lang haar, hooguit 35 cm. Voor die 60 euro ga ik hier echt niet zelf aan beginnen. Gelukkig zijn mijn grijze haren spierwit dus tegen de tijd dat het mooi wit is stop ik direct met verven.