Webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step
Hallo iedereen!
Ik heb een xiaomi m365 pro gekocht bij phonemarket.nl
De levering ging vlekkeloos en snel.
Nadat Ik het pakket had geopend en de step klaar had gemaakt, heb ik hem buiten getest doormiddel van een klein rondje door de buurt. Toen kwam ik erachter dat de voorband van de step lek was.
Na even nagedacht te hebben wou ik de step retourneren (wat mijn recht is binnen 14 dagen) dus ik heb het product zo goed mogelijk ingepakt en terug gestuurd. (Step is via bol.com besteld) en gaat om een redelijk groot bedrag van 540 euro. Nu heb ik deze reactie terug gekregen van de webshop; Beste,
Wij hebben uw step retour ontvangen en deze is ook onderzocht door onze technische afdeling.
Dit onderzoek was al heel snel afgerond sinds het product duidelijk in gebruik is genomen.
Zoals u kunt zien op de foto’s in de bijlage zijn zowel de spatborden voor als achter vies.
Ook is duidelijk te zien dat er is geprobeerd de banden zo goed mogelijk schoon te maken echter is dit mislukt en is er duidelijk ook viezigheid aanwezig.
De banden vallen helaas ook niet onder de garantie en hier kunnen wij u dus ook niet mee verder helpen.
Dit is namelijk gebruikersschade. U kunt deze band online bestellen en vervangen of langs u dichtstbijzijnde fietsenwinkel langs gaan.
U gaf aan dat wij heel erg misleidend waren echter is de manier waar op u deze step retour heeft verzonden en de reden hiervan misleidend.
Wij zijn al 20 jaar zaken aan het doen en dat zou ons niet lukken door klanten voor de gek te houden en te misleiden.
Hier rekenen wij normaal ook onderzoekskosten voor.
Voor deze keer maken wij hier een uitzondering voor en zullen wij u de step opsturen als u de verzendkosten naar ons overmaakt.
Wij verzoeken u met spoed €8,60 over te maken op het onderstaande rekeningnummer met uw bestelnummer in de omschrijving.
U kunt ons voorzien van een betalingsbewijs zodra dit is overgemaakt.
Graag ons ook voorzien van uw adresgegevens waar wij de step naar toe kunnen opsturen, deze zijn via Bol.com niet meer zichtbaar voor ons.
Nu heb ik bezwaar gemaakt, want ik heb recht om het product te retourneren, bovendien hebben ze mij voorwaardes gestuurd met betrekking tot herroepingsrecht. En wanneer dit niet terug gestuurd kan worden.
Ik heb terug gestuurd dat ik in ben om waardevermindering van 100 euro in rekening te brengen mochten ze daar akkoord mee gaan. En dus de overige 440 euro terug te boeken naar mijn rekening.
Nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie vinden? Heb ik recht op mijn geld terug?
Groetjes,
Jordy
Edit:
Nu heb ik bezwaar gemaakt, want ik heb recht om het product te retourneren, bovendien hebben ze mij GEEN voorwaardes gestuurd met betrekking tot herroepingsrecht. En wanneer dit niet terug gestuurd kan worden.
En de reden dat ik ze misleidend heb genoemt in eerdere communicatie is omdat ze het product op de webshop voor 70 euro goedkoper verkopen dan op bol.com.
Sorry dat ik het zeg, maar wat enorm dom. Schijnbaar heeft u nog nooit een reis geboekt of prijzen in supermarkten vergeleken. Dat het op hun eigen site goedkoper is heeft werkelijk niets met misleiding te maken. Via BOL hebben ze een groter afzetgebied en kunnen ze meer vragen voor een product. Daarbij moet het langzamerhand toch wel bekend zijn dat het via BOL nagenoeg altijd duurder is aangezien de verkoper moet betalen om te mogen verkopen via BOL.
Iemand onterecht aanklagen voor misleiding kan u duur komen te staan.
Het is zeker dom iemand's handelwijze, onterecht bovendien, misleidend te noemen terwijl je afhankelijk bent van hen voor de beslissing of ze zonder slag of stoot jouw retour accepteren. Er mogen dan weinig bedrijven zijn de meer vragen via het Bol.com platform dan via de eigen website, maar dat mag natuurlijk wel. De retourvoorwaarden verschillen bovendien hetgeen deels een prijsverschil zal verklaren.
80% of clients are faithful to online business retailers with free and simple merchandise exchanges. https://www.branex.com/digital-marketing/
"Webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step
Hallo iedereen!
Ik heb een xiaomi m365 pro gekocht bij phonemarket.nl
De levering ging vlekkeloos en snel.
Nadat Ik het pakket had geopend en de step klaar had gemaakt, heb ik hem buiten getest doormiddel van een klein rondje door de buurt. Toen kwam ik erachter dat de voorband van de step lek was.
Na even nagedacht te hebben wou ik de step retourneren (wat mijn recht is binnen 14 dagen) dus ik heb het product zo goed mogelijk ingepakt en terug gestuurd. (Step is via bol.com besteld) en gaat om een redelijk groot bedrag van 540 euro. Nu heb ik deze reactie terug gekregen van de webshop;
Beste,
Wij hebben uw step retour ontvangen en deze is ook onderzocht door onze technische afdeling.
Dit onderzoek was al heel snel afgerond sinds het product duidelijk in gebruik is genomen.
Zoals u kunt zien op de foto’s in de bijlage zijn zowel de spatborden voor als achter vies.
Ook is duidelijk te zien dat er is geprobeerd de banden zo goed mogelijk schoon te maken echter is dit mislukt en is er duidelijk ook viezigheid aanwezig.
De banden vallen helaas ook niet onder de garantie en hier kunnen wij u dus ook niet mee verder helpen.
Dit is namelijk gebruikersschade. U kunt deze band online bestellen en vervangen of langs u dichtstbijzijnde fietsenwinkel langs gaan.
U gaf aan dat wij heel erg misleidend waren echter is de manier waar op u deze step retour heeft verzonden en de reden hiervan misleidend.
Wij zijn al 20 jaar zaken aan het doen en dat zou ons niet lukken door klanten voor de gek te houden en te misleiden.
Hier rekenen wij normaal ook onderzoekskosten voor.
Voor deze keer maken wij hier een uitzondering voor en zullen wij u de step opsturen als u de verzendkosten naar ons overmaakt.
Wij verzoeken u met spoed €8,60 over te maken op het onderstaande rekeningnummer met uw bestelnummer in de omschrijving.
U kunt ons voorzien van een betalingsbewijs zodra dit is overgemaakt.
Graag ons ook voorzien van uw adresgegevens waar wij de step naar toe kunnen opsturen, deze zijn via Bol.com niet meer zichtbaar voor ons.Nu heb ik bezwaar gemaakt, want ik heb recht om het product te retourneren, bovendien hebben ze mij voorwaardes gestuurd met betrekking tot herroepingsrecht. En wanneer dit niet terug gestuurd kan worden.
Ik heb terug gestuurd dat ik in ben om waardevermindering van 100 euro in rekening te brengen mochten ze daar akkoord mee gaan. En dus de overige 440 euro terug te boeken naar mijn rekening.
Nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie vinden? Heb ik recht op mijn geld terug?"
Een heel verhaal, U heeft alles gemonteerd en (kennelijk) niet de bandjes op spanning gebracht. Daarnaast heeft u volgens eigen schrijven een rondje door de buurt gereden (dus op de openbare weg) wat met deze 'step' niet toegestaan is binnen de NL wetten. Doorrijden met een lekke band is natuurlijk regel 1 om de step niet terug te nemen. Dit is overduidelijk meer dan testen. Kennelijk was de step ook niet meer echt schoon te noemen, volgens de verkoper. De banden zijn natuurlijk nooit garantie, ergo, u heeft nu een step waar u in NL op de openbare weg niet mee mag rreijden en die u dus niet terug kan sturen/geld retour.
U heeft uw rechten voor retour in mijn visie verspeeld. U zou trouwens met rijden op de openbare weg met dit niet goedgekeurde ding verschillende bekeuringen oplopen, niet verzekerd, wellicht geen rijbewijs enz. Overigens bij een bol bestelling krijg je automatisch de retour voorwaarden in dezelfde mail erbij gestuurd.
Simpele vraag mijnerzijds, waarom het hele verhaal dan weer overgenomen?☺
Natuurlijk is het herroepingsrecht van toepassing, maar dat gevecht gaat TS, eigen schuld, niet (meer) winnen. In het slechtste geval zal, binnen de context van de herroeping, 100% waardevermindering in rekening gebracht worden.
@trostomaat
100% waardevermindering voor een beetje vuil wat er met een doekje zo af is en een lekke binnenband? Doe eens gek! Het is een gloednieuwe step die makkelijk nog ter verkoop aangeboden kan worden als B stock product.
Waarom hebt u het dan zelf niet schoongemaakt?
Waarom hebt u het dan zelf niet schoongemaakt?
@neodutchio: Juist!
Hallo Jordy7107 ,
Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:
- Aanbiedingen
- Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
- Tweedehands producten
- Hygiënische producten zonder verzegeling
- Producten waarvan de verpakking is geopend
- Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)
- Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
- https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
- https://www.phonemarket.nl/ruilen-en-annuleren
- https://www.phonemarket.nl/11-suggesties-and-klachten
- Phonemarket is aangesloten bij Qshops , u kunt daar een klacht indienen ,
- https://www.qshops.org/pages/klacht_melden
Dus u koopt een step, maar nadat de band lek was, wilde u hem retourneren?
Ze moeten hem wel terugnemen, maar ze mogen de waardevermindering door het rijden op straat en zo in rekening brengen.
100 Euro vergoeding vind ik al heel schappelijk voor een beetje viezigheid en een lekke band eventueel, je hebt het recht een rpoduct uit te proberen en als het niet bevalt om deze terug te sturen, in een fysieke winkel mag dit ook en ook dan word het product vies...
Winkel mag geen uitzonderingen maken in hun voorwaarden als deze tegen de wet in gaan, poot stijfhouden dus en als men blijft weigeren eventueel een gerechtsdeurwaarder in schakelen...
Een gerechtsdeurwaarder kan hier helemaal niks mee
Maar het klinkt wel interessant.:-((
"in een fysieke winkel mag dit ook"
mooi!
In een fysieke winkel mag ik een step monteren, afrekenen, mee naar buiten scheuren en dan met een lekker band en vuil weer inleveren? Ik denk niet dat een dergelijke winkel bestaansrecht heeft.
Het wordt steeds gekker met die ideeën. Koop een auto, krijg een lekke band, terugbrengen,geld terug. Dwazen.
Meerdere malen vermeld dat het niet alleen om de lekke band gaat.
Bovendien is het ook niet zo dat ik niet wil meewerken. Probeer zelf ook tot een oplossing te komen. Hoef alleen de step niet terug (die overigs op een beetje vuil en een lekke binnenband helemaal in nieuwstaat verkeerd)
Zelt hem dan zelf maar op Marktplaats of zo te koop voor "zo goed als nieuw, alleen vuil, en met een lekke band".
De kopers stromen toe.
Wat ik bedoelde was dat men in een fysieke winkel een product in verreweg de meeste gevallen uit kan proberen voor men koopt, komt men dan terug met een vuile step en een lekke band is het zelfs zo dat de verkoper dit voor zijn rekening zal nemen in verreweg de meeste gevallen...
Omdat de wet aan je zijde staat bij deze retour kun en mag je een gerechtsdeurwaarder inschakelen om je geld terug te halen, werkt de verkoper/eigenaar winkel niet mee, kan deze een rechterlijke weg inzetten...
klinkt intresant en is het ook en als je niet elke weg weet maak dan die een ander aangeeft niet direct belqachelijk maar onderzoek eerst of dit kan of mag zou ik zeggen!!!
@1PAUL,
Als deze step in een winkel was gekocht had de step nooit buiten getest mogen worden. Het is verboden om je met zo'n step op de openbare weg voort te bewegen.
U roept maar wat over een gerechtsdeurwaarder. U heeft blijkbaar geen enkel idee wat een gerechtsdeurwaarder is en doet.
Verdiep u eerst eens in zaken voordat u verkerde adviezen geeft...
De wet zegt dat je een schuldeiser bent als je geld tegoed hebt van iemand, in dit geval heeft TS geld tegoed van een verkoper...
Met dat in je achterhoofd lees de link even...
https://www.nationaleombudsman.nl/wat-u-moet-weten-als-u-te-maken-krijgt-met-een-gerechtsdeurwaarder
Als ik iets koop voor buiten, fiets, step of wat ook dan wil ik proefrijden, mag dat niet van de winkelier, eventueel kan hij hier voorwaarden voor stellen, dan ga ik deze toko voorbij...
De verkoper betwist dat en er ligt geen rechterlijke uitspraak....
Dit is een interessante vraag waarbij ik mij, nadenkend over het antwoord, afvraag waarom u de lekke band niet 'simpelweg' heeft geplakt of laten plakken.
U heeft er hoe dan ook een rondje mee gemaakt in uw buurt. Volgens het geldende consumentenrecht heeft u bij een defect na aankoop recht op reparatie, ksteloos en ik het aan de verkoper om bewijs te leveren dat de oorzaak niet bij u ligt. Dat is apart van het recht op retourzending bij on-line aankoop en u kreeg al een verwijzing naar de voorwaarden die bij dat recht gelden. Ik kan mij voorstellen dat de verkoper van mening is dat u zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden waarbij ook nog aan de orde is dat u al bij het uitpakken het lek zijn van een band al had kunnen constateren of in iedergeval direct na het er mee wegrijden. Ik geef u verwijzingen naar twee m.b.t. consumentenaankoopbescherming relevante wetsartikelen en één met nadere omschrijving
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder 20 t/m 25
Ter zijde: heeft u in de buurt op de openbare weg gereden? Ik neem aan dat het aan u bekend is dat dat niet is toegetaan. (Echte reden van terugzenden?)
Die artikelen zijn hier niet relevant: TS wilde de step sowieso terugsturen. Garantieregels of wetten over het recht op een goed product doen dan niet meer ter zake. De regels rond herroepingsrecht wél.
@TROSTOMAAT, helaas voor u maar de regels die ik gaf zijn wel degelijk ook relevant als het een defect artikel betreft naast de wetgeving m..b.t. on-line bestellen etc. En ik lees niets over 'sowieso' willen terugzenden. 'Na het rijklaar maken na een rondje ontdekken dat de voorband lek is'.
Niks 'helaas voor mij': TS wil die step helemaal niet. Dus conform of non-conform dat doet niet ter zake.
Bedankt voor alle reacties!
Om een veel voorkomende vraag te beantwoorden; waarom plakt u de band niet gewoon / reden van terugsturen lekke band?
De lekke band was niet de besluitende factor. Maar meer een bijkomst. Ik realiseerde me dat het hebben van deze step 1 grote ellende gaat zijn en dat ik daar niet geintresseerd in ben.
En dan mensen die mij attenderen op de wet, dat E skates niet zijn toegestaan.
Ik ben er van op de hoogte dat het niet mag. Maar heb de keuze gemaakt om dit toch te doen. Ik heb ook al jaren electrische skateboards en ben hier nog nooit op aangesproken door politie. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet in de stad woon, maar eerder op het platteland.
Ook vind ik persoonlijk dat het feit dat ik 100 euro in waardevermindering aanbied al meer dan genoeg. (Letterlijk een dag oud bij terugsturen) Ze mogen blijkbaar geeneens een retour afwijzen.
Als de winkel een vuile, beschadigde en gebruikte step moet gaan verkopen zal die toch echt een hogere korting moeten gaan geven dan de door u voorgestelde €100 . U moet hierbij denken aan een waardevermindering van minimaal 50% van de aankoopprijs.
Ik denk dat hier een paar zaken spelen, u heeft het product gemonteerd en gebruikt door er een rondje mee te rijden. Vreemd is dat u toen pas ontdekte dat de band lek was. Maar kan het niet zo zijn dat de lekke band is ontstaan juist door het gebruik buiten? Door het gebruik is het product vuil geworden dus kan mij er iets bij voorstellen dat de verkoper terughoudend is met het zondermeer terugnemen. Zou er technisch wat aan het product mankeren zouden ze geen bezwaar hebben als u hem zo zou terugsturen, in dat geval wordt deze dan gerepareerd. Maar het lijkt mij er op dat u eerder spijt heeft van uw aankoop. Mijn advies maak de verzendkosten over en (laat) de band plakken.
Ik denk persoonlijk dat spijt hebben wel het juiste woord is. Maar daarom heb ik het recht om het product 14 dagen na aankoop terug te sturen. Wat ik na 1 dag al heb gedaan.
Bovendien zou het kunnen dat de band lek is gegaan, maar dan betwijfel ik dus de kwaliteit van het product omdat ik er nog geeneens 5 minuten gebruik van heb gemaakt. Terwijl dit product 539 euro heeft gekost. Zou dus kunnen concluderen dat voor dat geld echt wel een beetje kwaliteit geleverd moet kunnen worden.
Ze mogen mijn retour blijkbaar niet zomaar afwijzen. Dus ik neem genoegen met een waardevermindering. (Wat ze wel aan moeten bieden als ik het goed begrijp)
Ik kan de duurste auto ter wereld kopen, maar als ik bij het verlaten van de showroom op een stoepband klap is de band net zo goed kapot. Kwaliteit heeft niets met prijs te maken en al helemaal niet met het gebruik.
Ik krijg steeds meer het idee dat doordat u zo op uw strepen gaat staan meer kapot maakt dan dat er gelijmd kan worden. De verkoper heeft u uitgemaakt voor misleiding en nu begint u over de kwaliteit omdat de band lek gereden is. Nog steeds niet slim van u.
Als ik een nieuwe fiets heb met goede banden kan ik de ene keer jaren fietsen zonder een lekke band en soms kan het voorkomen dat je na een week al 2 keer een lekke band hebt. Dankzij alle rotzooi die op straat wordt gegooid, glas, afval, spijker en schroeven heeft een lekke band weinig met kwaliteit te maken.
De rechten die u claimt vervallen (deels) nadat u het product in gebruik heeft genomen en nadat het product schade heeft gekregen door het gebruikt (lekke band).
Hoe zou u het vinden als u een nieuwe step koopt en deze is als u hem uitpakt al smerig door eerdere testen en heeft een lekke band? Is die dan nog nieuw?
Vind dat ik hier persoonlijk helemaal niet onredelijk ben. Product is namelijk helemaal niet beschadigt (op de lekke band na) en een klein beetje vuil (wat er zo af is met een doekje) heb zelf al vermeld dat ik wel in ben voor een waardevermindering. Waarna ze het product als B stock product kunnen verkopen.
Ook wel goed om te vermelden is dat ze het product voor 70 euro goedkoper verkopen op de webshop dan op bol.com. dit vind ik misleidend.
De Jumbo is plaats X kan ook goedkoper zijn dan in plaats Y. De reden waarom er een prijsverschil in zit is u ook al uitgelegd. Dat heeft niets met misleiding te maken. Gevolg is wel dat u een aanklacht kan verwachten wegens laster en smaad.
U probeert van uw probleem het probleem van de verkoper te maken. Gemonteerd, smerig en defect en de verkoper moet het maar oplossen. Want recht is recht. Zo werkt het niet.
Dat jij iets anders interprenteerd dan ik dat doe, betekend niet meteen dat ik mij schuldig maak aan smaad en laster. Ik mag hier in nederland gelukkig nogsteeds mijn mening uiten. En ik vind het wel misleidend.
Bovendien is de step niet defect, maar heeft een lekke binnenband en is een klein beetje vies (wat er gemakkelijk met een doekje af te halen
Bovendien is de step netjes gedemonteerd (4 schroefjes, en netjes weer in de doos geplaatst) is)
U mag een mening hebben, maar een mening moet wel ergens op gebaseerd zijn. Door uw mening zet u een ander onterecht in een kwaad daglicht. En daarmee pleegt u wel degelijk laster, danwel smaad.
Had de step gewoon zelf schoongemaakt en had het verpakt op de manier zoals die geleverd is. Dan was er waarschijnlijk geen haan die er naar gekraaid had.
Klanten als u kosten winkeliers teveel geld en zijn ze liever kwijt dan rijk. Van uw probleem probeert u andermans probleem te maken.
Gebasseerd op het feit dat het product vele malen goedkoper word verkocht op de webshop, dan op bol.com.
Dit vind ik misleidend, en mag ik uiten.
Heb nooit gezegd dat het oplichtingspratijken zijn etc. Vind het alleen misleidend omdat mensen sneller iets kopen op bol.com dan op zo'n onbekende webshop. Wees dan consistent met je prijzen.
Waardevermindering van 100 euro lijkt mij meer dan genoeg.
Nogmaals, de reden van een prijsverschil is u al uitgelegd. Dan kunt u koppig blijven doen om het te ontkennen, maar u kunt er ook van leren. Namelijk de volgende keer ook rechtstreeks bij de verkoper kijken. Of even googelen.
En vooral nooit een hotel, reis of vlucht gaan boeken, deze rekenen ook verschillende prijzen via verschillende kanalen.
De tip die al gegeven is, haal de step terug en bied deze €100,- goedkoper aan op Marktplaats. Als u er zo van overtuigd bent.
Vindt u het, achteraf, handig om de verkoper misleiding te verwijten terwijl u afhankelijk bent van zijn opstelling voor het al dan niet, zonder kosten, accepteren van uw retour?
Wat dacht u te bereiken daarmee, met dat verwijt?
Van misleiding is overigens geen sprake.
De prijzen mogen verschillen en worden zo te zien correct gecommuniceerd.
Er zijn verschillende voorwaarden bovendien: via Bol.com dient te verkoper zich te conformeren aan de regels van Bol.com. Dat betekent een retourtermijn langer dan de wet voorschrijft: 30 dagen. Op de eigen website geldt gewoon de wettelijke 14 dagen termijn. Een andere prijs hoort daar kennelijk bij.
Niets misleidends maar gewoon onoplettendheid van uw zijde. U heeft blijkbaar geen moeite gedaan om even verder sla Bol.comte kijken.
U beticht de verkoper ervan te misleiden omdat op hun eigen site de step goedkoper is. Dat kunt u wel vinden maar dat wil nog niet zeggen dat dat de waarheid is. Elke verkoper is vrij om te vragen voor een artikel wat zij/hij ervoor wilt vragen. AH in Amsterdam heeft ook een prijsverschil met bv AH Zwolle. Dat is geen misleiding!
U bent hier juist degene die probeert te misleiden. U geeft eerst allerlei reden op waarom u de step wilt retourneren, later blijkt dat u gewoon de step niet wilt om andere reden.
U stuurt een gebruikte, beschadigde, en vuile step terug naar de verkoper. Dat hoeft de verkoper natuurlijk niet zo maar te pikken. Als u er gewoon voor gezorgd had dat de step onbeschadigd en schoon naar de verkoper was gezonden had u nu geen probleem gehad...
Als de verkoper u €250 biedt is dat heel billik! Dan zal zij/hij waarschijnlijk nog een verlies hebben...
Topantwoord
DOOR JORDY7107 2 FEB. 2020 Nadat Ik het pakket had geopend en de step klaar had gemaakt, heb ik hem buiten getest doormiddel van een klein rondje door de buurt. Toen kwam ik erachter dat de voorband van de step lek was.
Een lekke band of een niet goed opgepompte band, dat zijn twee verschillende zaken.
Een lekkeband zal het niet geweest zijn, althans dat is zeer onwaarschijnlijk bij een spiksplinternieuw stepje !!
Een niet goed op druk staande band lijkt eerder aan de orde en dat had u bij het monteren en controleren van het stepje moeten/kunnen constateren.
Een paar slagen met de fietspomp en het hele gehannes met het stepje was niet aan de orde geweest. ;-))
Ws het slappe bandje de "echte" en enige reden om een gebruikte en vuile step te retourneren ?
Dat is slechts mijn bedenkelijke gedachte in deze. :-))
Eerder had ik al vermeld dat het niet alleen af zie van de step om de lekke band. Maar ook om de kwaliteit van het product en dat het in de toekomst enorm veel problemen gaat opleveren. Daarom zie ik af van de koop.
Bandjes kosten een 10tje per stuk, en die hoef ik geeneens op te pompen. Dus dat is het probleem niet
Tevens waren de banden hard bij het openen. Klaarmaken van de step vereist 4 schroefjes. .
Nu is het weer de kwaliteit. En waarom verwacht u problemen in de toekomst? Dat wistte u nog niet voordat u de step ging kopen? De banden waren dus hard en zijn dus lek gereden.
Van een testrondje gaan banden niet lek en wordt een step niet vuil. Dan had u gewoon de step weer kunnen inpakken en was er niets aan de hand geweest.
Heb ik allemaal eerder vermeld.
Gaat niet alleen om de lekke band want dat kost nog geen 10.- om te vervangen. Ik zie af van de koop (wat ik zonder reden mag doen)
Als banden lek gaan na een rondje van 5 minuten dan zit dat simpelweg niet goed. En blijkbaar word de step daar dus wel vies van (vuil onder het spatbord) verder was de step helemaal schoon.
U had in uw kamer een rondje moeten maken.
Koopt u ook schoenen via internet waarmee u buiten een proefwandeling maakt?
Of een pyjama waar u een nachtje mee proefslaapt?
En dan alles terug, want dat mag.
Step moet aangeduwd worden voordat de motor aangaat. Hier is in de woonkamer en in menig winkel te weinig ruimte voor. Topsnelheid, kijken of de actieradius klopt hoort ook bij degelijk testen.
En in de pyjama wat sporen achterlaten en zeggen dat de verkoper deze maar even moet wassen en opnieuw kan verkopen.
Helaas Jordy, kijken of de actieradius klopt hoort niet bij testen. Als ik een proefrit in een auto ga maken rij je ook geen tank leeg en kijk je ook niet of je echt wel die 250km/u zou kunnen halen. Als in het gebruik blijkt dat de step niet de kilometers haalt die beloofd zijn, dan is het een non conform product en gelden andere regels. Uw verhaal gaat heen en weer en het lijkt er echt op dat u wilt verbloemen dat u de step gewoon in gebruik heeft genomen en gebruikt en vies weer ingepakt heeft.
U hebt een verkeerde voorstelling van zaken omtrent testen.
Als je een auto wilt kopen, gaat hij ook de weg op bij de testrit. Daar kan de auto vies bij worden.
Bij een step is dat hetzelfde, ik heb recht om het product te testen. Dus dit heb ik gedaan.
In gebruik nemen is geen sprake van, want de step is getest, waarna de lekke band werd gevonden. Ik kon het product dus geeneens in gebruik nemen.
24 uur na levering was het pakket retour aangemeld.
Tevens is het vergelijken van een pyjama met een step of een auto net als het vergelijken van appels en peren.
Een pyjama is geen product waar je in hoeft te slapen om het goed uit te testen.
Een step (van 539 euro) moet je wel goed uittesten voordat je een goede beoordeling kan maken.
Een auto is bedoeld voor de openbare weg en mag een een proefrit in maken. Een proefrit wil niets anders zeggen dat je kan kijken of de auto bevalt. De technische kant laat je middels een aankoopkeuring beoordelen. Bij een proefrit ga je geen tank leegrijden en hou je je ook gewoon aan de maximum snelheid.
Een step is geen voertuig waarmee je op de openbare weg mag rijden. Een proefrit zal dus op eigen terrein moeten gebeuren. Er zitten wielen onder en elk weldenkend mens weet dat je daarmee op een bestrate ondergrond moet rijden. Daar wordt een step niet vies van, laat staan dat je daar lekke banden mee rijdt.
U gaf al aan dat u de acciradius wilde testen, alsook de maximum snelheid. Dat valt niet onder testen. Als u dergelijk zaken had willen uitproberen, dan had u een leverancier moeten zoeken met een testbaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer