ka
door kasparov Jan 22, 2009 om 20:19
Auto & vervoer

Pakket zoek geraakt bij TNT

Hallo, ik heb op 11 november een pakket verstuurd via het postkantoor TNT naar Belgie. Dit pakket is nooit aangekomen. Ik heb het verzekerd verstuurd via TNT maar tot op heden hoor ik niets van ze hoe ik de waarde vergoed krijg. Sterker nog ik moet zelf maar bij de belgische post een getekend ontvangst bewijs gaan vragen. Ik heb de klachten formulier 2 weken na verzending ingevuld en tot heden krijg ik belachelijke mailtjes van tnt dat het een deze dagen wordt afgeleverd. Ik heb ze ook al 2 x gebeld en steeds zeggen zij dat ze mij binnen 48 uur terug bellen. Maar er gebeurd dus niets. Heeft iemand ervaring met een zending die verloren is gegaan? En hoe te handelen verder? Groet van Gerard

4059 27 Rapporteer

op
door oplossing - Jan 23, 2009 om 13:05
119 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat u met onderstaande link iets verder kunt komen??

http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/

Ik hoop dat u hiermee iets verder komt.

Gr Oplossing

re
door rene50 - Jan 23, 2009 om 13:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Gerard Ik heb in begin december het zelfde gehad ik stuurde een mooie hals ketting naar mijn vriendin die in de Ukraine woont, verzekerd verzonden met trace and tracking zo dat ik het pakje kon volgen. OP de eerste plaats was het pakje te volgen tot aan de nederlandse grens en daarna stopte het. Hetpakje is nooit aan gekomen het was een kerst cadeau omdat we niet bijelkaar konden zijn door omstandigheden. TNT post laat me ook flink in de steek en ze wisten me te vertellen dat het wel gestolen zou zijn ergens. En over geld terug gave doen ze ook erg moeilijk. Ik heb naar het justieel loket gebeld voor gratis advies en die zijn de zaak nu gratis voor me aan het uitzoeken het telefoon nummer is op te vragen via internet. Ik wnes je veel succes met het rect wat je verdient want we hebber er wel dik voor betaald. Groetjes Rene van Haarlem

ko
door kompalaya - Jan 23, 2009 om 13:49
11 Antwoorden / 2 Vragen

Gerard,

Als je goed is heb je ook een barcode van de zending. Hiermee kan je op de site van de tnt zelf kijken wat de status is van het pakket. Als hij echt vermist is dan zal je daar niet echt veel mee opschieten.  Alle pakketen die je verstuurd naar het buitenland  (EPS) zijn volgens mij automatisch verzekert tot 500 euro.

Over het algemeen starten bij vermissing direct een onderzoek op en krijgt de klant een zogenaamt ticketnummer.

Een grote kans bestaat dat het pakket niet af te leveren was door onvolledig adres, geen geld bij rembourssement, niet leesbaar van het adres of zoiets dergelijks. In zo'n geval komt het pakket weer retour naar de afzender. Het hele traject moet dan weer in omgekeerde volgorde afgelegt worden. Heel soms blijft zo'n pakketje ergens op een postkantoor leggen. Ik weet niet wat er gebeurd met pakketten die niet afgeleverd worden als de klant niet thuis is. Over het algeemen gaat hij dan naar het dichtsbijzijnde postkantooor waar hij dan opgehaald kan worden. Ik weet niet of dat ook gebeurd met eps pakketten.

Echt zoek raakt een pakketje bijna nooit.

om
door omoolie - Jan 23, 2009 om 14:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste Gerard

Mijn dochters versturen regelmatig pakjes via TNT en er zijn ook regelmatig pakjes zoek, die nooit meer boven water komen. TNT reageert erg nonchalant en toont zich niet bereid om daar ook maar iets aan te doen. Zo verdween er eens een groot pak met babymelkpoeder, ter waarde van € 150,00. Bij navraag liet het bedrijf dat het had verstuurd weten dat ze een ontvangsthandtekening hadden gekregen van TNT. Deze bleek vervalst! En TNT deed er helemaal niets aan! Bovendien zijn de dames die aan de telefoon zitten, allesbehalve vriendelijk, de toon in hun stem zegt je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult.....

Het wordt tijd dat TNT hier eens op word aangesproken. Misschien iets voor Kassa!!!????

ad
door addiebrus - Jan 23, 2009 om 14:36
22 Antwoorden / 6 Vragen

hallo

heb het zelfde meegemaakt stuurde een pakketje aan zweden en kwam niet aan .ben gaan bellen en was volgens tpg ergens blijven liggen kon hier en kon ik zweden zeiden ze .na 7 weken met iedere dag maar bellen is het toch nog aangekomen in zweden .

groetjes

ulyssa
door ulyssa - Jan 23, 2009 om 14:45
30 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn zus uit Italië logeerde in september bij mij in Nederland en stuurde een pakket op naar haar eigen huisadres. We konden het volgen via Tr&Trace...tot de grens. Het kwam daar maar niet aan. Na 3 weken kregen we vlak voor ze naar huis zou gaan het pak hier terug, dus bij de afzender, met de melding: Fout adres (hoe dat kan...alsof ze haar eigen huisadres niet kent...).
We konden al die tijd niet zien waar het was, maar toen het hier eenmaal was, wél: Het had zeker 10 dagen in het postkantoor gelegen vanwaar het alleen nog maar bezorgd hoefde te worden...
We hebben het gelijk opnieuw gepost (naar hetzelfde adres natuurlijk...) en toen was het binnen 4 dagen op de bestemming.
Wel een klachtenformulier ingevuld, want we hadden 2x porto betaald á 24,75 Euro.
Na 2 maanden kreeg ik een email met een enqueteformulier...hoe de klacht was afgehandeld....niet dus, ik had nooit antwoord gehad. Ik gaf ze een nul voor de beoordeling van de afhandeling van mijn klacht.
Wat schetst mijn verbazing toen ik binnen 3 dagen een brief kreeg dat ze 1x porto terug zouden storten...wat ze ook snel deden.
De reden van het terugsturen hebben ze niet gevonden maar die kon ik zelf wel verzinnen: Een Italiaanse analfabeet op dat postkantoor!

kenwel2
door kenwel2 - Jan 23, 2009 om 15:04
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo kasparov: De volgende keer dat je een pakket verstuurd, en het heeft waarde, voortaan verzekerd versturen, nu is uw pakketje 'lost in transaction' gegaan, en kunt u nergens geen aanspraak op maken, vrees ik....

Hoop dat het alsnog ergens opduikt...

Succes, Gr. KW

hp
door hpvantiel - Jan 23, 2009 om 15:11
14 Antwoorden / 1 Vragen

het is echt een rotzooitje bij TNT ik heb t ook gehad met een pakketje naar zuid holland.laarzen er in ter waarde van € 65.--

nooit aangekomen,als troost kreeg ik na invulling van een formulier een gratis bewijs van verzending voor de volgende keer. het is beter bij DHL te verzenden,die zijn een stuk serieuzer in hun werk. die komen het nog bij je thuis halen ook.

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 23, 2009 om 16:38
632 Antwoorden / 58 Vragen

@Kenwel1

"ik heb het verzekerd verstuurd via TNT..."

Wel goed lezen natuurlijk. ;-)

so
door sophialaarma - Jan 23, 2009 om 17:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden het kort geleden met een paketje dat naar ons verzonden was. Volgens de TNT trackingcode was het afgeleverd bij ons huis adres; Niet dus.

Heen en weer gebeld naar een lokaal TNT-servicepunt in de supermarkt. Die wist ons te vertellen dat dit vaker voorkomt en dat er intern een onderzoek loopt bij TNT.

Ons paketje is gelukkig toch nog afgeleverd.

an
door anromach - Jan 26, 2009 om 19:28
36 Antwoorden / 1 Vragen

Breek me de bek niet open over TNT ! Het is een rampenbedrijf die inderdaad geen moer voor je doen als er iets kwijtraakt.

Ik ben al meerder postpakketten kwijt geraakt (waarvan er zelfs 1 al op postkantoor de deur nooit uitgeweest wees is volgens track en trace) en dit was notabene een enorme doos die je echt niet zomaar verliest. Ik werd afgescheept met allerlei domme opmerkingen en smoesjes en werd doorverwezen naar het bekende kastje en muur.Ik vrees dat je aan het kortste end trekt want ik hoor dit soort klachten best wel veel (zelfs als je het aangetekend of verzekerd hebt)

Bovendien gebeurd het ook erg vaak dat gewone post niet arriveert, maar ik zou effe niet weten wat wij als consument hier tegen zouden moeten beginnen.

Misschien wordt het tijd voor een degelijke concurrent zodat ze dan misschien hun klanten weer serieus gaan nemen.

Ik hoop dat je een goede tip ontvangt om de TNT jou de schade uit te laten betalen. Succes!

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:30
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hier het vervolg van TNT, ik heb ze inmiddels al 3 keer aan de telefoon gehad en meneer in belgie is er ook constant mee bezig.

Dit kreeg ik van TNT via de mail, ruim 2 maanden later nadat ik het pakket heb verstuurd, oja en ik heb ook nog zo'n klachten formulier ingevuld maar daar vegen ze denk hun kont mee af? Brief van TNT:

Geachte heer Sanderse, Hartelijk dank voor uw reactie. Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor de late reactie. U geeft aan nog geen reactie te hebben ontvangen naar aanleiding van uw navraag naar de zending met barcode 3SWPPK1131048. Ik begrijp dat dit vervelend voor u is. Uit mijn gegevens blijkt dat uw zending een dezer dagen alsnog is afgegeven bij de geadresseerde. Wanneer u in aanmerking wilt komen voor een vergoeding van de verzendkosten, dan wil ik u verzoeken uw bankrekeningnummer aan ons door te geven. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Romine Jelsma TNT Post Klantenservice

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn antwoord aan TNT:

Geachte medewerker, het pakket is nog steeds niet aangekomen, dus ik zou niet alleen de verzendkosten vergoed willen hebben maar ook de waarde van de inhoud die er in zat. Er zaten Cubaanse sigaren in het pakket, 2 kisten met een waarde van samen 250 euro. Graag verneem ik van U hoe we dit verder af gaan handelen. Met vriendelijke groet van Gerard Sanderse

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nog maar wat gestuurd naar TNT

Kunt U een getekend ontvangst bewijs laten zien dan? Want Meneer in Belgie heeft nog steeds niets ontvangen. Dus als het ontvangen is door meneer in Belgie zou er een bewijs van moeten zijn. Hij heeft mij wederom gemeld dat hij niets binnen heeft gekregen. Hoe lang gaat dit nu duren. Of U laat een getekend ontvangstbewijs zien of U vergoed de schade die ik geleden heb. Graag aktie. Met vriendelijke groet van Gerard Sanderse

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hier geven ze aan hoe goed ze zijn met het helpen oplossen van een pakket wat zoek geraakt is en verzekerd is verstuurd. Antwoord van TNT:

Geachte heer Sanderse, Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren. U vraagt zich af of er een getekend ontvangstbewijs is dat wij kunnen laten zien. Aangezien uw zending is afgeleverd in België en wij als TNT Nederland alleen zending in Nederland vervoeren wil ik u in dat geval verwijzen naar de vervoerder in België. Ik ga er vanuit dat deze wel een handtekening kan overleggen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Bianca van der Zee TNT Post Klantenservice

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik word steeds woester van de ongelooflijke lakse houding van TNT en stuurde kwaad het volgende:

Geachte Bianca van der Zee Moet niet gekker worden, dus ik moet bij de belgische TNT een handtekening gaan opvragen? Ik verstuur bij jullie een pakket wat verzekerd is, graag zou ik mijn verzendkosten en de 250 euro schade vergoed willen hebben. En dan heb ik nog niet eens over de geleden schade die ik heb geleden bij een klant van mij. Ik heb jullie afgelopen dinsdag ook weer hierover gebeld en ik zou binnen 48 uur terug gebeld worden, heb zo het idee dat dit een standaard zin is want dit is al de 2e keer dat mij dat verteld word en vervolgens word ik niet terug gebeld. Mijn telefoon nummer is 064933xxxxx. Ik wacht het nog een paar dagen af en als het dan niet naar behoren is afgehandeld schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in om jullie aansprakelijk te stellen voor de schade die ik hier door geleden heb. Met vriendelijke groet van G. Sanderse

ka
door kasparov - Jan 26, 2009 om 19:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ondertussen heeft meneer in belgie een mailtje ontvangen van de belgische TNT, want die wordt er ook doodziek van. het bericht van de belgische TNT heb ik weer doorgestuurd naar de nederlandse TNT, binnen 48 uur zou er contact met mij ogenomen worden, maar ik geloof dat ze 178 uur geleden na mijn telefoon gesprek dat ook zeiden en tot nu toe nog geen belletje gekregen:Dit was de brief van de belgische TNT:

Beste,
Het is inderdaad zo dat voor de Nederlandse zendingen een klacht geregistreerd moet worden bij TNT Nederland door de afzender.  Dit zijn procedures die door hen gehanteerd worden.  Een onderzoek bij TNT Nederland kan tot 3 maanden duren.  Deze zending is inderdaad in België aangekomen en wordt door ons als verloren beschouwd.
Indien de afzender het onderzoek opgestart heeft bij TNT Nederland dan gaan er naar ons toe documenten opgestuurd worden om na te gaan wat er met de zending gebeurt is.  Indien dit bij ons een claim is, zenden wij dit ook door naar TNT Nederland.  Het is ook TNT Nederland die ingeval van verloren, een vergoeding gaan uitbetalen naar de afzender toe.  Tot op heden hebben wij hierover nog geen documenten mogen ontvangen.

frans75
door frans75 - Jan 26, 2009 om 23:21
202 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kenwel,

Lost in Transition

frans75
door frans75 - Jan 26, 2009 om 23:33
202 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien uw zending is afgeleverd in België en wij als TNT Nederland alleen zending in Nederland vervoeren wil ik u in dat geval verwijzen naar de vervoerder in België.

Dit geeft duidelijk het niveau aan van klantenservice (=call-center).

TNT Nederland is voor een dienst betaald. Als zij zegt dat het pakket is afgeleverd moet zij dat bewijzen. Zij is ook degene die de Belgische vervoerder moet benaderen voor een handtekening.

bi
door bijtje - Jan 27, 2009 om 00:41
11 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ben ik blij dat dit eindelijk een onderwerp is bij Kassa!

Sinds augustus 2008 is er heel wat van mijn  post zoekgeraakt via TNT: diverse brieven, ansichtkaarten en condoleancekaarten hebben mijn familie en vrienden nooit bereikt; een aangetekende brief kreeg ik pas 9 weken later als onbestelbaar retour; een nieuwe cd is nooit bij de geadresseerde aangekomen; een omvangrijk pakket voor de Geschillencommissie is nooit aangekomen waardoor ik het recht op een claim verloor; enz. enz. Op mijn klachtenbrief werd koeltjes geantwoord dat ik alleen claims kan laten gelden bij aangetekende en verzekerde verzending. Dat houdt een tariefsverhoging in van ongeveer 1200%!

Voor pakketten is DHL een goed alternatief. Via deze verzender is een zending van begin tot eind te volgen. Maar brieven en kaarten kunnen niet via DHL worden verstuurd en het is dus maar afwachten of die aankomen. Zelf vind ik het gênant telefonisch te informeren of een brief of ansichtkaart bij een geadresseerde is aangekomen. Intussen kost een ansichtkaart in envelop inclusief postzegel al gauw € 2,40.

Privatisering van de PTT (Post, Telegraaf en Telefoon) was bedoeld om via marktwerking verbetering van prestaties en prijsstelling te bereiken. Nu TNT geen concurrentie heeft, zijn we aan de duivel overgeleverd. Brievenbezorgers legden vroeger bij de PTT een eed af op gewetensvolle omgang met de aan hen toevertrouwde post. Nu zie je middelbare scholieren en bejaarden met een oranje uniform aan de post bezorgen. De goeden niet te na gesproken vraag ik me af hoe toegewijd en betrouwbaar sommigen van hen zijn en meer nog: hoe betrouwbaar de directie van TNT is.

Het is hoog tijd dat Kassa! hier een item van maakt.

frans75
door frans75 - Jan 27, 2009 om 01:02
202 Antwoorden / 0 Vragen

@ Standaert,

Nu TNT geen concurrentie heeft, zijn we aan de duivel overgeleverd

Het probleem is juist dat TNT wel concurrentie heeft, dat is namelijk de oorzaak van het volgende:

Nu zie je middelbare scholieren en bejaarden met een oranje uniform aan de post bezorgen

Omdat de concurrentie op deze manier werkt, is TNT genoodzaakt om ook zo te gaan werken.

Dit om de (loon)kosten net zo laag te krijgen als de concurrentie.

Dit heeft echter niets te maken met dit topic, dit gaat namenlijk over een vermist (verzekerd) pakket naar het buitenland en de schade-afwikkeling daarvan.

bi
door bijtje - Jan 27, 2009 om 12:13
11 Antwoorden / 2 Vragen

@Frans75

U schrijft dat TNT wèl concurrentie heeft. Wilt u me alstublieft vertellen bij welke concurrent van TNT ik terecht kan voor het verzenden van gewone onverzekerde post?

frans75
door frans75 - Jan 27, 2009 om 12:40
202 Antwoorden / 0 Vragen

@ Standaert,

Als particuliere consument niet, concurrentie bestaat alleen voor zakelijke consumenten.

Dit heeft te maken met de kosten en opbrengsten. Om deze in een goede verhouding (lees winst te maken) te kunnen realiseren zou de prijs (postzegel) astronomisch hoog moeten zijn.

Het totale postvolume van particulieren is nl. te gering ten opzichte van het zakelijke postvolume (de Kertsperiode buiten beschouwing latend). Kijk maar naar de hoeveelheid post die U zelf verstuurd en ontvangt, welke post het meest is.

Bovendien is er de laatse jaren een afname van het totale postvolume, mede dankzij internet.

Voor een "nieuw" postbedrijf is het economisch simpelweg niet rendabel om een collectie-proces (lees brievenbussen) voor particulieren op te zetten. Deze investering kan in de huidige markt van dalend postverkeer nooit worden terugverdient.

Concurrentie is qua post dus gewoon een wassen neus, enige die er voordeel bij hebben zijn zakelijke klanten, deze betalen nl. minder. De particuliere consument zal hier niets van merken (op 4 verschillende postbezorgers op één dag na).

Denk maar niet dat al die bedrijven hun voordeel op de porto-kosten zullen delen met de consument.

an
door anromach - Jan 28, 2009 om 07:30
36 Antwoorden / 1 Vragen

Standaert:

Bedankt voor je DHL-tip voor wat betreft pakketjes, maar kan ik daar als particulier ook gebruik van maken voor 1 pakket(je) en zo ja, heb je enig idee wat de kosten daarvan zijn? Want als ook particulieren tegen een betaalbare prijs pakketjes via DHL gaan laten bezorgen, we de gewone post zoveel als mogelijk via de email versturen en verder maar gaan hopen en (wellicht bidden voor de gelovigen onder ons) dat TNT dan ernstig in de problemen komt, heb je misschien kans dat zij hun weggelopen klanten gaan ervaren met de vraag: "zou er bij ons misschien iets niet helemaal goed gaan?" En wie weet worden de klanten dan wel weer serieus genomen door beter zorg te dragen voor de te bezorgen post en netjes uit te betalen als er iets kwijtraakt. Ik heb eveneens het idee (zie ook mijn vorig schrijven in deze discussie) dat de betrouwbaarheid van TNT ver te zoeken is de laatste jaren en ook ik heb zelfs met de gedachten gespeel dat ik niet uitlsuit dat  er zelfs pakketten bij TNT gestolen worden. Want het kwijtraken van een enorm pakket vind ik een vorm van knap! En dan te bedenken dat er met mij velen dit meemaken zou TNT in het Guiness book of records aanbevolen moeten worden onder het kopje "dubieuze bedrijven". Bezorgt DHL trouwens ook buiten de grenzen van Nederland voor particulieren?

Gerard, ik vind dat je heel adequaat gereageert hebt n.a.v die reacties van TNT die dus eigenlijk nietszeggend zijn en ik ben erg benieuwd wat je rechtsbijstand eventueel voor elkaar gaat krijgen want je zal niet de eerste zijn met deze klacht. Nogmaals succes en ik hoop de afloop van je nog te horen.

ulyssa
door ulyssa - Jan 28, 2009 om 09:39
30 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens hier:

http://www.dhlforyou.nl/Pages/default.aspx

http://www.dhlforyou.nl/PakjeVersturen/dhl-to-dhl/Pages/default.aspx

ka
door kasparov - Jan 28, 2009 om 11:21
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het laatste nieuws, ik ben trouwens nog steeds niet terug gebeld binnen 48 uur, geloof dat het al weer een week geleden is, of misschien zelfs al langer. Maar op mijn mail dat het niet gekker moet worden heb ik weer een heel behulpzaam mailtje gekregen. Het is echt een poppenkast bij de TNT hoor. Hier onder weer een antwoord:

Het antwoord op uw vraag:
Geachte heer Sanderse, Ik heb voor u een signaal gestuurd naar de betreffende afdeling welke uw onderzoek in behandeling heeft gehad. Ik ga er dan ook vanuit dat men zo spoedig mogelijk contact met u op zal nemen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Bianca van der Zee TNT Post Klantenservice

Dus daar hoor ik waarschijnlijk weer niets van, moet ik over een week weer gaan mailen, bellen helpt al helemaal geloof ik niet want sinds 11 november heeft nog nooit iemand mij terug gebeld. We wachten het weer een week af.

ka
door kasparov - Mar 10, 2009 om 17:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

Eindelijk heb ik contact gehad met TNT, en ze gaan over tot vergoeden van het zoekgeraakte pakket. Heeft een tijdje geduurd maar volgens mij komt het nu allemaal goed.