eduardm
door eduardm Mar 7, 2013 om 10:43
Computers & telefonie

Garantie LG telefoon - advies gevraagd

Ik heb een LG Optimus 3D telefoon zo'n 1,5 jaar geleden aangeschaft bij een mobiel abonnement van T-Mobile via een internet reseller (GSM.nl - Elders Websales).
Nu blijft de telefoon bij het opstarten hangen bij het LG logo, waardoor de telefoon feitelijk onbruikbaar is geworden.

Ik heb contact opgenomen met LG in de hoop dat zij direct een oplossing voor handen hadden, die ikzelf zou kunnen gebruiken om het op te lossen zonder de garantie te verzieken. Tevergeefs, zij verwezen me naar de provider of de reseller.
Ook langs de provider (T-Mobile) geweest en zij verwezen me naar de reseller. Geprobeerd contact op te nemen met de reseller (Elders Websales), blijkt deze failliet. Het bedrijf dat de domeinnaam GSM.nl heeft overgenomen (ook een mobiele telefoon reseller) verwijst me naar LG zelf om via de fabrieksgarantie de telefoon te repareren.

LG BeNeLux wil niets doen omdat de telefoon schijnbaar geen BeNeLux model is, maar een Duits model en verwijst me naar LG Duitsland. LG Duitsland wil mijn telefoon wel repareren, maar om mijn telefoon bij hen te kunnen aanbieden moet ik een Duits adres hebben. Zolang dat niet beschikbaar is willen ze de telefoon ook niet innemen. Ze verwijzen weer terug naar LG BeNeLux.

En zo blijven de twee LG branches naar elkaar wijzen. Ondertussen is mijn telefoon nog steeds onbruikbaar.

Wat kan ik doen, zonder mijn garantie te verspelen?

4499 28 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2013 om 11:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet bij de verkoper zijn, dat is in dit geval GSM, die heeft u de garantie gegeven, maar door het faillissement is het onduidelijk in hoeverre zij de garanties van de vorige GSM hebben overgenomen. . Bel anders consuwijzer 088 - 0 70 70 70 (=consumentenautoriteit), misschien hebben zij een idee hoe u nu verder moet.

eduardm
door eduardm - Mar 7, 2013 om 11:05
13 Antwoorden / 1 Vragen

De huidige eigenaar van GSM.nl heeft ALLEEN de domeinnaam overgenomen. Niet de boedel.
Bedankt voor de tip.

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2013 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dus blijkbaar langer dan 1,5 jaar garantie?

ikbenik
door ikbenik - Mar 7, 2013 om 16:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eduardm schreef op donderdag 7 mrt 2013, 11:05]De huidige eigenaar van GSM.nl heeft ALLEEN de domeinnaam overgenomen. Niet de boedel.
Bedankt voor de tip.

Dan is het simpel: als de fabrikant maar één jaar garantie geeft en de verkopende partij is er niet meer, dan komen gewoon alle kosten voor je eigen rekening.

eduardm
door eduardm - Mar 7, 2013 om 17:38
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ook al zou ik de kosten zelf willen betalen, LG BeNeLux noch LG Duitsland willen mijn telefoon aannemen.

Bovendien:

"Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
In de Nederlandse wet staat geen expliciete garantietermijn genoemd. U heeft een wettelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u meestal langer dan twee jaren recht heeft op een goed werkend product. De exacte duur zal afhangen van het soort product."

Zowel Nederland als Duitsland zijn onderdeel van de EU. Toch?

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2013 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat er ook nog gewone reparatiebedrijven zijn die telefoons repareren.

En nee u hebt niet per se twee jaar garantie.

Ik weet niet wat er op de aankoopnota staat aan garantie, maar dat hebt u en meer niet.

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2013 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nu de verkoper failliet is hebt u niets meer.

ikbenik
door ikbenik - Mar 7, 2013 om 17:55
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eduardm schreef op donderdag 7 mrt 2013, 17:38]Ook al zou ik de kosten zelf willen betalen, LG BeNeLux noch LG Duitsland willen mijn telefoon aannemen.

Bovendien:

"Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar.
Dat is een zeer hardnekkig fabeltje.

[quote=eduardm schreef op donderdag 7 mrt 2013, 17:38]
Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
Ook een hardnekkig fabeltje.

[quote=eduardm schreef op donderdag 7 mrt 2013, 17:38]
In de Nederlandse wet staat geen expliciete garantietermijn genoemd. U heeft een wettelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u meestal langer dan twee jaren recht heeft op een goed werkend product. De exacte duur zal afhangen van het soort product."

Ook niet waar.

Die twee jaar is de verjaringstermijn van de verkopende partij in geval van non-conformiteit.

De bron van dat fabeltje komt van een stelletje onbenullige "juristen" die er totaal niets van begrepen hebben. Immers stellen zij dat de term "wettelijke garantie" die garantieperiode is die de verkopende partij verplicht is om te verstrekken, wat totaal een grote leugen is.

De term "wettelijke garantie" heeft totaal niets met de garantieperiode te maken, maar is gewoon een andere term voor "conformiteit". Met andere woorden:
Het product dient volgens de koopovereenkomst geleverd te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten.

Zo simpel is het nu eenmaal.

Ik zal maar niet zeggen welke instantie dat die hardnekkige leugens verstrekt, maar zij hebben schijt aan de regels en geven hun eigen mening wat de wetgeving zou moeten zijn. Onacceptabel gewoon.
Dat ter zijde.

Nogmaals: er bestaan geen regels hoelang dat de verkopende partij garantie moet geven en er bestaan ook geen regels hoelang dat een product probleemloos mee dienen te gaan.

De verkopende partij en de fabrikant bepalen zelf hoelang dat zij garantie geven, tegen welke condities en welke rechten zij de koper toekennen.

De regels omtrent garantie zijn terug te vinden in wetboek 7 in artikel 6a en in de Europese richtlijn in artikel 6.
Artikelen 17 t/m 24 van wetboek 7 en artikelen 2 t/m 5 van de Europese richtlijn hebben NIETS te maken met de garantie (wel met conformiteit of ook wel "wettelijke garantie" genaamd) en mogen daarom ook niet bij zaken van garantie worden toegepast.

Hier gaat het om garantie welke door de verkopende partij verstrekt is, welke failliet is gegaan en om garantie welke door de fabrikant verstrekt is.
Hierbij zijn dus de garantievoorwaarden van de fabrikant van toepassing.

eduardm
door eduardm - Mar 7, 2013 om 18:45
13 Antwoorden / 1 Vragen

LG fabeltje:

LG BeNeLux:
Hartelijk dank voor uw mail betreffende uw Lg telefoon met het modelnummer P920. Bij nader onderzoek is gebleken dat uw telefoon een duits model betreft. Om deze reden bieden wij van Lg BeNeLux geen ondersteuning aan dit toestel. Wij raden u aan om contact te nemen met Lg Duistland via de volgende link: http://www.lg.com/de. Onderaan de website zijn de knoppen voor e?mail, telefoon en live chat te vinden. Wij gaan ervan uit dat zij u in engels te woord kunnen staan.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
K-------- v----- F---------
LG Electronics Customer Service

Reactie LG Duitsland:
[I do not have a German address, since I live in the Netherlands - parafr.]

in this case, please contact LG Netherlands again like mentioned in last email.
We need a german address to make a service?order.

with kind regards
L----- v----- H-------
LG Serviceteam

LG garantietermijn mobiele telefoon:
OVERZICHT FABRIEKSGARANTIE

Periode garantiedekking
Service Type : 2 jaar
Onderdelen : 2 jaar
Verlengd : Out of Warranty: ook na het verstrijken van de garantietermijn is het mogelijk uw toestel af te geven bij onze geautoriseerde Service Centers. Wij bieden voor de reparatie- of onderdeelkosten scherpe prijzen aan.
Uitzondering : Voor de batterij en meegeleverde accessoires geldt een garantieperiode van 6 maanden.
Op sommige telefoons is tijdens de fabrieksgarantie een directe omruilservice van toepassing bij uw dealer.
Garantiebeleid : Voor reparaties kunt u contact opnemen met uw leverancier. Voor technische ondersteuning kunt u contact opnemen met de LG Customer Serivce op 0900 5435454 (NL, € 0,10 per minuut) of 015 200 255 (BE, LUX, lokaal tarief).

Bron:

Consuwijzer :
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Ik wist niet dat consuwijzer fabeltjes verspreidde...

eduardm
door eduardm - Mar 7, 2013 om 18:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik volgens bovenstaande argumenten nu wel of geen recht op reparatie van die telefoon?
En hoe kan ik geholpen worden om die telefoon wel gefixt te krijgen?

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2013 om 19:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De wettelijke garantie waar consuwijzer het over heeft, heeft niets te maken met de fabrieksgarantie. Omdat de verkoper van je telefoon failliet is en omdat de baten en lasten van de oude GSM niet zijn overgenomen door de nieuwe GSM houdt de wettelijke garantie op.

Maar je hebt nog wel fabrieksgarantie. Die is 2 jaar. Op dit moment zit je met van het kastje naar de muur verhaal tussen 2 verschillende LG reparatiepunten. Je moet een adres in Duitsland zien te versieren. Ken je niemand in Duitsland, of is er misschien een afhaalpunt in Duitsland te organiseren, waardoor je daar terecht kunt? Een soort postbusadres?

Misschien kun je T-mobile nog eens vragen of zij een constructie kunnen bedenken hoe je toch met het LG reparatiepunt in Duitsland aan de slag kunt?

dearagain
door dearagain - Mar 7, 2013 om 19:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*als de verkoper nog "in leven" was, zou je volgens de EU-richtlijnen nog garantie hebben, maar edoch....

gompy2
door gompy2 - Mar 7, 2013 om 19:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eduardm schreef op donderdag 7 mrt 2013, 18:45]
Ik wist niet dat consuwijzer fabeltjes verspreidde...
Consuwijzer, over ons:

Wat is ConsuWijzer?

Bij ConsuWijzer kunt u als consument gratis informatie en advies krijgen. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat u problemen hebt met een bedrijf. U kunt dit melden bij ConsuWijzer. ConsuWijzer geeft u dan advies over hoe u dit kunt oplossen. Met dat advies weet u waar u recht op hebt en hoe u dat recht kunt halen.

Hebt u problemen met een bedrijf, een vraag of een klacht? Dan kunt u dat melden bij ConsuWijzer. ConsuWijzer lost uw probleem niet voor u op. Maar geeft u duidelijke adviezen waarmee u zelf aan de slag kunt. Ook registreert ConsuWijzer uw klacht of vraag. Daarna komt uw vraag of klacht terecht bij één van de toezichthouders.

Toezichthouders

ConsuWijzer is een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit).

Hieronder vindt u meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.
De Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) houden toezicht op het gebied van consumentenrecht en eerlijke handel.
En er staat nog veel meer informatie
-----------------------------------------------

Kortom, ConsuWijzer is een samenwerking van drie overheidsorganisaties.
ConsuWijzer verspreidt dus geen fabeltjes.

Het probleem op dit forum is dat ieder topic waarin het woord "Garantie"valt in de titel, of dat woord voorkomt in de tekstinhoud, wordt gestalkt door de figuur ikbenik .
Ik raad je af om verder inhoudelijk te gaan argumenteren met deze persoon, het heeft geen zin, deze persoon is totaal geobsedeerd door een aversie tegen al die organisaties die consumenten bijstaan in bepaalde geschillen.

Hou je aan de feiten die niet alleen ConsuWijzer aangeeft, maar ook op meerdere sites staan vermeld, gelieerd aan Juridische en Overheidsinstanties op consumenten gebied.

Voor wat betreft je eigenlijke geschil is al het nodige geschreven en vind ik persoonlijk de optie die zoekster aangeeft de meest haalbare, maar desondanks, blijf verder zoeken!

ikbenik
door ikbenik - Mar 7, 2013 om 19:34
2845 Antwoorden / 27 Vragen

@gompy2:

Consuwijzer geeft heel duidelijk aan dat met "wettelijke garantie" en met die twee jaar welke in de Europese richtlijn beschreven is, de garantieperiode bedoeld wordt welke de verkopende partij wettelijk verplicht is om te verstrekken.
Dus volgens Consuwijzer mag een verkopende partij en fabrikant nooit of te nimmer een kortere garantieperiode verstrekken dan twee jaar.
Dus daarom is de consumentenautoriteit in samenwerking met de consumentenbond Apple aan het vervolgen omdat Apple maar één jaar garantie verstrekt.

Daarom zeg ik ook dat de consumentenautoriteit fabeltjes aan het vertellen is, omdat immers de term "wettelijke garantie" totaal niets te maken heeft met de garantieperiode, maar heeft te maken met conformiteit. Zie mijn vorige posting voor de volledige uitleg.

eduardm
door eduardm - Mar 7, 2013 om 22:46
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het is duidelijk dat LG aangeeft op haar produkten 2 jaren fabrieksgarantie te geven. Op basis daarvan kan gesteld worden dat het niet uitmaakt waar het produkt is gekocht. Als de telefoon minder dan 2 jaren oud is, ik daar recht op heb.

Verder heb ik een telefoongesprek gehad met LG BNL. Ik heb LG Dld op de hoogte gesteld van dat gesprek:

I CANNOT contact the retailer about this matter,the retailer is BANKRUPT.
Martijn Baljon of LG BeNeLux: "LG BeNeLux could not, would not nor willing to assist in this matter. It is a German model phone thus the responsibility of LG Germany to solve this issue."[parafr.] But he was unwilling to put that on paper. As far as LG BeNeLux was concerned, that call was the last time LG BeNeLux would be interposing.
LG Germany was willing to render the warranty service as long as I had a German address. I have no German address, since I live in the Netherlands nor know anyone living in Germany; therefore the warranty is non-existant!

Reactie LG Dld:
LG Netherlands and LG Germany are Independent companies. There is only country-specific support. We offered you the possibility for a repair under warranty with a german adress. In your case, please call LG Netherlands or your retailer.

Dit is werkelijk van de gekken. Ik heb LG BNL gevraagd of zij misschien via de interne post ofzo als adres voor LG Dld willen fungeren, ik heb beide voorgesteld met elkaar contact op te nemen of ze onderling een oplossing hiervoor kunnen bedenken, maar beide verwijzen me naar elkaar of naar de reseller - waarvan beide weten dat die failliet is...
Life is Good indeed, ja... Life is deaf, Life cannot read, Life seems like dumb asses...

En waar gaat het over? Hoogst waarschijnlijk een softwarefout, waarbij de telefoon blijft hangen op het LG logo en niet verder opstart. Waarschijnlijk moet de software opnieuw erop gegooid worden. Dat kan toch ook hier in NL?

Ik vind dit echt bizar. en de opstelling van LG helemaal.

sw
door swat1500 - Mar 7, 2013 om 23:18
3791 Antwoorden / 0 Vragen

De opstelling van LG lijkt mij niet correct. Wellicht een leuk belbus item of iets voor het Juridisch loket zelf procederen zal echter duurder zijn dan het kopen van een vergelijkbaar simlock vrije nieuwe telefoon.

ikbenik
door ikbenik - Mar 7, 2013 om 23:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=swat1500 schreef op donderdag 7 mrt 2013, 23:18]De opstelling van LG lijkt mij niet correct. Wellicht een leuk belbus item of iets voor het Juridisch loket zelf procederen zal echter duurder zijn dan het kopen van een vergelijkbaar simlock vrije nieuwe telefoon.

Toch bepaald de fabrikant zelf de garantievoorwaarden.

Het komt veel vaker voor dat fabrikanten alleen garantie verlenen aan producten die voor dat land bestemd zijn.

Dus als een fabrikant voor Nederland en Duitsland aparte producten op de markt brengt, dient voor het product welke geschikt is voor Duitsland ook in Duitsland garantie geclaimd te worden.

Alleen het feit is dat LG Duitsland de eis stelt dat de koper ook daadwerkelijk in Duitsland woont, wat in beginsel aanvechtbaar is. Dit omdat de Europese richtlijn en afspraken er voor zijn om op een gemakkelijke manier producten in een ander land binnen Europa te kunnen kopen. Daarom is de eis van LG Duitsland verwerpbaar.

Dus de consument uit Nederland moet dus op een gemakkelijke manier garantie bij een fabrikant uit Duitsland kunnen eisen.

eduardm
door eduardm - Mar 8, 2013 om 01:25
13 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Blijf ze geven/discussieren, ik leer er veel van!
En misschien komt er nog een gouden tip die de oplossing biedt...!

Ik ga morgen bellen met ConsuWijzer. Benieuwd wat zij zeggen.

pe
door pegasuss - Mar 8, 2013 om 08:47
36 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht kun je proberen om hem in een T-mobile winkel aan te bieden als ze een reparatiedienst in de winkel hebben. Als het inderdaad om software gaat kunnen ze die er in de winkel zo op zetten. Duurt twee uurtjes.

pino123
door pino123 - Mar 8, 2013 om 08:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

"Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar.

Dat is een zeer hardnekkig fabeltje.

U heeft 6 maanden garantie, daarna zal u als consument moeten aantonen dat het defect al bestond op het moment van aankoop. Aangezien uw telefoon 1 1/2 jaar prima heeft gefunctioneerd zal daar geen sprake van kunnen zijn.

U kunt dus ook geen aanspraak doen op de fabrieksgarantie

Link

eduardm
door eduardm - Mar 8, 2013 om 10:08
13 Antwoorden / 1 Vragen

De garantie staat in dit geval eigenlijk niet eens ter discussie. LG heeft al aanvaard de telefoon te willen repareren. Het zijn de voorwaarden die ze daaraan stellen die dat onmogelijk maken.
LG Nederland: het moet een BeNeLux model zijn - soit.
LG Duitsland: je moet een Duits adres hebben - soit.

Maar de combinatie maakt het onmogelijk gebruik te maken van de geboden garantie. Die acht ik dus in de huidige tijd binnen de EU onrechtvaardig en vind dat bedrijven daar dus iets op moeten vinden of een coulance-regeling moeten bieden; bijvoorbeeld: deze winkel in NL koopt ook bij ons in, lever het daar af. Of: stuur het naar LG NL en dan loopt het via hun. De backoffice regelt dat het in Duitsland terecht komt, etc. Maar die klantvriendelijkheid ontbreekt bij LG. Als bedrijf heb je het voordeel van vrije handel binnen de EU. Voor de klant moet dat andersom dan ook gelden.
Dat is rechtvaardig.

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2013 om 10:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eduardm schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:08]Het zijn de voorwaarden die ze daaraan stellen die dat onmogelijk maken.
LG Nederland: het moet een BeNeLux model zijn - soit.
LG Duitsland: je moet een Duits adres hebben - soit.
Komt vaker voor.

Als de Nederlandse verkooppartijen netjes Nederlandse modellen voor de Nederlandse markt zouden verkopen, is er niets aan de hand.
Als echter de Nederlandse verkooppartijen modellen gaan leveren die NIET voor de Nederlandse markt zijn, krijg je gedonder.

MediaMarkt bijvoorbeeld flikt hetzelfde bij producten van Samsung. Als vervolgens de consument bij Samsung garantie gaan claimen, komen ze exact hetzelfde tegen.

[quote=eduardm schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:08]
Maar de combinatie maakt het onmogelijk gebruik te maken van de geboden garantie. Die acht ik dus in de huidige tijd binnen de EU onrechtvaardig en vind dat bedrijven daar dus iets op moeten vinden of een coulance-regeling moeten bieden; bijvoorbeeld: deze winkel in NL koopt ook bij ons in, lever het daar af. Of: stuur het naar LG NL en dan loopt het via hun. De backoffice regelt dat het in Duitsland terecht komt, etc. Maar die klantvriendelijkheid ontbreekt bij LG. Als bedrijf heb je het voordeel van vrije handel binnen de EU. Voor de klant moet dat andersom dan ook gelden.
Dat is rechtvaardig.

Alleen is de consument en de fabrikant hier niet fout, maar de verkopende partij.
In beginsel zou de fabrikant coulant naar de consument kunnen zijn (wat jij ook eist), maar aan de andere kant moet het geen vrijbrief zijn voor verkopende partijen om buitenlandse modellen naar Nederland te halen.

Persoonlijk denk ik dat als jij die telefoon in Duitsland of bijvoorbeeld Polen had gekocht dat LG veel coulanter was.

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2013 om 10:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 08:58]"Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar.

Dat is een zeer hardnekkig fabeltje.

U heeft 6 maanden garantie, daarna zal u als consument moeten aantonen dat het defect al bestond op het moment van aankoop. Aangezien uw telefoon 1 1/2 jaar prima heeft gefunctioneerd zal daar geen sprake van kunnen zijn.

U kunt dus ook geen aanspraak doen op de fabrieksgarantie

Link

Die zes maanden regel is alleen bij non-conformiteit van toepassing, niet bij garantie.

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2013 om 10:47
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat ik niet uitsluit is dat de problemen wel eens door malware ontstaan kan zijn. En dan is van garantie of kosteloze reparatie of vervanging sowieso geen sprake.

Malware-aandeel Android groeit naar 96 procent

eduardm
door eduardm - Mar 8, 2013 om 11:28
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:47]Wat ik niet uitsluit is dat de problemen wel eens door malware ontstaan kan zijn. En dan is van garantie of kosteloze reparatie of vervanging sowieso geen sprake.

Malware-aandeel Android groeit naar 96 procent

Dan zou een factory reset toch voldoende moeten zijn?

ikbenik
door ikbenik - Mar 8, 2013 om 11:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=eduardm schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 11:28][quote=ikbenik schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 10:47]Wat ik niet uitsluit is dat de problemen wel eens door malware ontstaan kan zijn. En dan is van garantie of kosteloze reparatie of vervanging sowieso geen sprake.

Malware-aandeel Android groeit naar 96 procent

Dan zou een factory reset toch voldoende moeten zijn?
Zou kunnen, maar dan moet de bron niet besmet zijn.

Dit is hetzelfde als je op de computer een virus of malware hebt staan die moeilijk te verwijderen is en je wilt via de systeemrecovery (welke op een aparte partitie op de harde schijf staat) wilt herstellen.
Als die recovery besmet is, zal die recovery niet goed uitpakken.

In dergelijke gevallen is het noodzaak om persoonlijke gegevens veilig te stellen en de hele boel opnieuw erop te zetten, met als bron een externe bron. Waarna je het beste een viruscanner op de telefoon kunt gaan zetten.

Begrijp je wat ik bedoel?

cv
door cvzuylen - Jan 24, 2014 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een LG smartphone LG P970 OPTIMUS BLACK. Probleem met vinden van de sim-kaart, moest de telefoont elkens aan/uitzetten. Advies van LG was update erover heen zettne en toen deed de telefoon NIETS meer. Weer naar LG, moest telefoon aangetekend opsturen naar Teleplan en kreeg te horen dat het geen garantie is ivm vochtschade. Telefoon is altijd in hoesje en wordt netjes bewaard en tegen een regendruppel moet hij wel kunnen. Na 2 maanden mailen blijft hun antwoord: geen garantie. Dus NOOIT MEER EEN lg-TELEFOON. lAAT DIT EEN ADVIES ZIJN VOOR IEDEREEN.

eduardm
door eduardm - Jan 25, 2014 om 12:35
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=cvzuylen schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:40]Ik heb ook een LG smartphone LG P970 OPTIMUS BLACK. Probleem met vinden van de sim-kaart, moest de telefoont elkens aan/uitzetten. Advies van LG was update erover heen zettne en toen deed de telefoon NIETS meer. Weer naar LG, moest telefoon aangetekend opsturen naar Teleplan en kreeg te horen dat het geen garantie is ivm vochtschade. Telefoon is altijd in hoesje en wordt netjes bewaard en tegen een regendruppel moet hij wel kunnen. Na 2 maanden mailen blijft hun antwoord: geen garantie. Dus NOOIT MEER EEN lg-TELEFOON. lAAT DIT EEN ADVIES ZIJN VOOR IEDEREEN.
Ik zou LG rechtstreeks benaderen.
Zij hebben mij heel goed geholpen met mijn probleem; heb wel flink wat stampij moeten maken en had zelfs LG hoofdkantoor in Korea aangeschreven. Maar mijn probleem had vooral te maken met LG intern tussen de landen zelf.

Jouw probleem zou door LG Benelux opgelost moeten kunnen worden...