rvegt
door rvegt Oct 24, 2011 om 18:41
Computers & telefonie

Mondelinge afspraak

Mijn zoon van 15 heeft samen met een vriend een internet radio website. Hiervan werd de zgn. stream gehost bij een provider. Mijn zoon is benaderd door Strategaweb, waarvan een 14 jarige jongen directeur is. Deze gaf aan dat er problemen werden verwacht bij hun huidige provider en dat hij een betere dienst kon bieden met 99,99% uptime. Hiermee is afgesproken dat mijn zoon en vriend deze dienst een maand (gratis) zouden proberen en hierna gekeken zou worden naar een contract. Nadat de hun website www.totalfm.nl is overgezet, bleek al snel dat deze enig moment +/- 3 dagen uit de lucht is geweest. Hierna hebben mijn zoon en vriend aangegeven geen gebruik meer te willen maken van deze dienst. Hierbij gaf de eigenaar van Strategaweb, .....(edit redactie) direct aan dat de dienst reeds was aangegaan voor minimaal 12 maanden en hij hiervoor een factuur zou sturen. Min zoon heeft direct aangegeven dat hij hiermee gezien de eerdere afspraken niet akkoord ging. Nu heeft Strategaweb een incasso bureau ingeschakeld en valt mijn zoon voortdurend lastig met invorderings SMS jes , waarbij inmiddels het incassobedrijf een bedrag van € 862 vordert (originele factuur was €41,51. Mijn zoon en ex-vrouw zijn hierdoor danig van streek. Aanvullend is er door mijn zoon nooit een contract getekend of heeft hij hier iets voor ingevuld. Strategaweb heeft op eigen kracht zijn gegevens gebruikt om een account aan te maken en hierop aan te geven dat er een overeenkomst van 12 maanden is. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Strategaweb of dit soot intimiderende incasso praktijken.

7263 62 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2011 om 19:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dan is dit 14 jarig gosertje nu al een gewiekst zakenmannetje aan het worden, in de slechtste betekenis dan. Officieël geldt een mondelinge toestemming ook, maar we praten hier over minderjarige "kinderen". Als u zeker weet dat er niet is getekend (voor wat het waard is, weer i.v.m. de leeftijd) dan nog zou ik zeggen: laat dat incasso bureau maar komen, die dreigementen moeten ze dan maar waarmaken en kunnen overleggen wat er is ondertekend. Naar mijn idee hoeft uw ex-vrouw noch uw zoon zich zorgen te maken. Maar u moet wel zeker weten dat dit knulletje de echte directeur is en niet b.v. zijn vader of een andere volwassene.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2011 om 19:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

oei, ik lees iets over het hoofd. Is de vriend van uw zoon ook minderjarig? Anders wordt het een ander verhaal.

rvegt
door rvegt - Oct 24, 2011 om 19:10
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 24 okt 2011, 19:05]oei, ik lees iets over het hoofd. Is de vriend van uw zoon ook minderjarig? Anders wordt het een ander verhaal.

Neen, ook de vriend is minderjarig.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2011 om 19:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, ik zou dus zeggen: laat dat incasso bureau maar komen.

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 20:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

kbrekelmans,

2: Een 14 jarige jongen kan ook contracten ondertekenen zodra ze een bedrijf starten. Dit omdat zij toestemming hebben van de rechter!

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, de Nederlandse wet denkt daar hier anders over.

Burgerlijk Wetboek nr. 1, artikel 235:

1.Handlichting waarbij aan een minderjarige bepaalde bevoegdheden van een meerderjarige worden toegekend, kan wanneer de minderjarige de leeftijd van zestien jaren heeft bereikt, op zijn verzoek door de kantonrechter worden verleend.

En ik denk niet dat de rechter, die Nederlandse wet aan z'n laars lapt! En dan zijn er nog wat restricties aan verbonden.

Als deze bewering al zo duidelijk uit de lucht gegrepen is, wat moet ik dan van de rest van je verhaal maken? Toch een warm supporter van Strategaweb of toch een medewerker, die zogenaamd objectief wil overkomen?

Vladja

kbrekelmans
door kbrekelmans - Oct 25, 2011 om 20:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 25 okt 2011, 20:16]
Als deze bewering al zo duidelijk uit de lucht gegrepen is, wat moet ik dan van de rest van je verhaal maken? Toch een warm supporter van Strategaweb of toch een medewerker, die zogenaamd objectief wil overkomen?

Een vaste klant van Strategaweb!

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 20:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wie eerst, bewijst. Dus Strategaweg moet bewijzen dat er een overeenkomt is.

Een incassobureau is een heel dreigende blaffende hond, in een kooi. Hij kan alleen maar dreigen (en daar zijn ze heel goed in) en zijn tanden ontbloten, maar kam z'n kooi niet uit. Dus niet echt bijten, alleen doen alsof.

Hebben ze ook een specificatie gegeven van die € 862,--? Ben heel benieuwd wat daar op staat.

Vladja

pino123
door pino123 - Oct 25, 2011 om 20:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

2: Een 14 jarige jongen kan ook contracten ondertekenen zodra ze een bedrijf starten. Dit omdat zij toestemming hebben van de rechter!

Welke rechter heeft hiertoe toestemming gegeven, zo ja, hoe kom je aan deze informatie. Daarnaast geeft TS aan

Aanvullend is er door mijn zoon nooit een contract getekend of heeft hij hier iets voor ingevuld. Strategaweb heeft op eigen kracht zijn gegevens gebruikt om een account aan te maken en hierop aan te geven dat er een overeenkomst van 12 maanden is

Dat zal ff lekker zijn.... Op eigen kracht gegevens gebruiken? Wie heeft het dan ondertekent? TS of het baasje van dit bedrijfje?

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 20:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

kbrekelmans,

Wel een grappig en heel erg toeval, dat je vandaag voor het eerst lid wordt en dan met je neus in de boter valt om 2x een neutrale reactie (de enige twee reacties tot nu toe) te geven op een vraag over het zaken doen als vaste klant van Strategaweb!

Met zo'n toeval scoringspercentage moet je een staatslot kopen. Je weet maar nooit.

Vladja

d.
door d.braat - Oct 25, 2011 om 20:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder verhaal heeft 2 kanten, dus hier een reactie vanuit Strategaweb zelf.

Op 11-08-2011 is er inderdaad een trail versie voor Stream Hosting afgenomen waarvan geheel vrijblijvend 30 dagen gebruik gemaakt kon worden. Uw zoon heeft deze uitgeprobeerd en heeft besloten daar verder geen gebruik van te maken. Geen probleem verder en dat kon gewoon, nogmaals deze trail versie is geheel vrijblijvend zonder enkele verplichting na 30 dagen beëindigd.

Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd. Die dienst is door ons netjes geleverd.
Na "aanvinken" ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden, word een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar.
De klant kan altijd zelf opzeggen via ons klantensysteem.

Er is echter nooit opgezegd en ook nooit een reactie naar aanleiding van onze facturen en aanmaningen ontvangen. Op een gegeven moment schakelen wij dan inderdaad ons incassobureau in en hebben deze zaak uit handen gegeven. Pas vandaag nu deze zaak erg uit de hand is gelopen, dient U middels een schrijven ons mede dat u de overeenkomst wil laten vernietigen.
Dat is wel erg laat, betreuren het dat U het zover heeft laten komen.

Wat we ook niet begrijpen is dat U als ouder wel toestemming heeft gegeven voor het starten van een internet radiowebsite voor uw minderjarige zoon, daar heb je echter wel een combinatie van betaalde internetdiensten zoals domeinregistratie, stream-, en webhosting voor nodig.................

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 21:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

d.braat heeft lbrekelmans je gebeld, dat jij je nu ook als nieuweling jouw reactie komt geven? Of was je toevallig ook die vaste klant?

Trouwens d.braat, na die eerst overeenkomst weet je toch dat je te doen hebt met een 15-(minder)jarige bij de volgende overeenkomst? Je moet toch weten, dat die niet zomaar overeenkomsten kan sluiten. Zeker als je - als 14-jarige - (zoals vaste klant kbrekelmans schrijft), "handlichting" gekregen hebt van de rechter tegen alle Nederlandse wetten in.

Leg eens uit hoe dat zit met de hoogte van de incassokosten, tenslotte wordt dat incassobureau door jou ingehuurd?

Vladja

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2011 om 21:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Vladja, gebeurd zelden, ben het met je eens en hoop op goed onderbouwde reacties van braat en brekelmans. Krijg de indruk dat ze preken voor eigen parochie.

d.
door d.braat - Oct 25, 2011 om 23:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 25 okt 2011, 21:03]d.braat heeft lbrekelmans je gebeld, dat jij je nu ook als nieuweling jouw reactie komt geven? Of was je toevallig ook die vaste klant?

Trouwens d.braat, na die eerst overeenkomst weet je toch dat je te doen hebt met een 15-(minder)jarige bij de volgende overeenkomst? Je moet toch weten, dat die niet zomaar overeenkomsten kan sluiten. Zeker als je - als 14-jarige - (zoals vaste klant kbrekelmans schrijft), "handlichting" gekregen hebt van de rechter tegen alle Nederlandse wetten in.

Leg eens uit hoe dat zit met de hoogte van de incassokosten, tenslotte wordt dat incassobureau door jou ingehuurd?

Vladja

Beste Vladja,

Handlichting??? Nee, in dit geval helemaal niet nodig, ik ben mede-eigenaar en medeverantwoordelijk voor Strategaweb en ik ben een volwassen persoon!
Overeenkomsten worden dus zeker ook met mij aangegaan of afgesloten!

Heb jij mijn antwoord eigenlijk wel goed gelezen?
TS of zijn zoon had het contract wat is afgesloten heel makkelijk op kunnen zeggen. Het had het zeker niet zover hoeven komen en vandaag pas met een opzegging komen is zeker niet handig ! Voor de tarieven en hoe het bedrag zo hoog is opgelopen verwijs ik je naar het incassobureau of TS.

pino123
door pino123 - Oct 26, 2011 om 08:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk dat je aangeeft dat TS een vinkje heeft gegeven, waar blijft de redenatie dan:

Strategaweb heeft op eigen kracht zijn gegevens gebruikt om een account aan te maken en hierop aan te geven dat er een overeenkomst van 12 maanden is

d.
door d.braat - Oct 26, 2011 om 10:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 26 okt 2011, 08:04]Leuk dat je aangeeft dat TS een vinkje heeft gegeven, waar blijft de redenatie dan:

Strategaweb heeft op eigen kracht zijn gegevens gebruikt om een account aan te maken en hierop aan te geven dat er een overeenkomst van 12 maanden is

Dat is een zeer ernstige beschuldiging die we dan ook zeer hoog opnemen !
Zoon van TS heeft toch echt zelf deze bestelling geplaatst, bestelling is in ieder geval geplaatst vanuit zijn IP adres.
Even extra voor de duidelijkheid niet via die van ons !s

Iedere klant krijgt na een elektronische bestelling een eigen klantensysteem en gebruikt om in te loggen een eigen dus ook voor ons geheim password.
Deze wordt automatisch toegestuurd via een link per email.
We kunnen via onze debiteurenadministratie bv, wel zaken zoals bestellingen, betalingen, opzeggingen en inlogactiviteiten bekijken.
Met de nadruk op bekijken!

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2011 om 10:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

pino123, je bent nu wer erruuuug bang gemaakt he, dat ze je reactie hoog opnemen tegen deze ernstige beschuldiging. Ik zou alvast maar een advocaat inhuren. Ik begrijp niet dat deze twee "heren" zich in passend stilzwijgen hullen; dit gaat nota bene over kinderen die ze een beentje proberen te lichten.

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2011 om 10:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

A.V. van strategaweb:
3. Overeenkomst: elke wederzijdse acceptatie, schriftelijk of per e-mail bevestigd, van levering van een of meer producten of diensten van Strategaweb.

Als ik het goed begrijp zou deze dienst voor de duur van 12 maanden al eerder ingegaan zijn.

Mijn vraag is:

Kan Strategaweb rechtsgeldig aantonen dat uw zoon deze overeenkomst gesloten heeft?
Kan Strategaweg rechtsgeldig aantonen dat uw zoon een bevestiging via e-mail of schriftelijk heeft ontvangen dat deze overeenkomst is gesloten.

Vraag dus om rechtsgeldig bewijs van hiervan bij Strategoweb alvorens u overgaat tot betaling van de vordering.

Aangetekende brief naar Strategaweb met ontkenning overeenkomst tenzij Strategaweb rechtsgeldig kan aantonen dat .. .
Zie boven. binnen uiterlijk 30 dagen naar u toe te sturen.

Zet geen handtekening die u normaliter gebruikt
copie brief + verzendbewijs bewaren.
Extra copie van deze brief sturen naar incassobureau in blijde afwachting van ..

Ook even de a.v. van strategaweb door lezen.
klik hier

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 12:00
16 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zoon heeft inderdaad een mail gekregen dat er een account is aangemaakt op he "klantenpaneel". Daar heeft hij echter zelf niets voor gedaan, nog een formulier ingevuld, nog ergens op "akkoord" geklikt. Strategweb geeft aan dat er iemand vanaf een IP adres iets heeft ingevuld. Even los van zaken als IP spoofing heeft mijn zoon NOOIT een webformulier ingevuld. In de mail die mijn zoon heeft ontvangen staat "We hebben u zojuist toegevoegd aan ons klantenbestand..."
Met de gegevens die daarin stonden heeft hij inderdaad ingelogged omdat hij verbaasd was dat dit was gebeurt en benieuwd was wat men dan wel allemaal had ingevoerd. Nogmaals, hij heeft daar zelf nooit opdracht toe gegeven. De AV heb IK achteraf pas gelezen toen dit balletje ging rollen. Nog een reden waarom je zo'n overeenkomst nooit met een minderjarigen kunt sluiten. Deze is echt niet bekend met al deze termen. Nog even terug naar die voorwaarden:
- 4. Aanvang van de overeenkomst
1. Een overeenkomst komt tot stand op de dag dat aan de volgende voorwaarden is voldaan: het electronisch bestelformulier is, ingevuld en waarbij "Ja ik ga akkoord" is aangeklikt door opdrachtgever bij de algemene voorwaarden, ontvangen en geaccepteerd door Strategaweb.

en nogmaals, dit is nooit ingevuld. Het is alleen lastig bewijzen dat je iets NIET hebt gedaan. Vandaar dat de bewijslast bij Strategaweb ligt. En die zeggen "dat is een volgend stadia. Wij hoeven pas iets te bewijzen als het tot een rechtzaak komt". Een zwaktebod vindt ik

- 5. Duur en beeindiging
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor een minimum termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen

Zoals mijn mijn verhaal hierboven dus duidlijk een geval van "anders overeengekomen"
De genoemde trial periode is aangegaan met een modelinge afspraak dat beide partijen na deze periode zouden bespreken hoe verder te gaan.

- 10. Betalingsvoorwaarden
3. De verschuldigde kosten worden, afhankelijk van de termijn waarvoor de overeenkomst is aangegaan, bij vooruitbetaling in rekening gebracht, en dienen te worden voldaan per factuur, zo niet behoudt Strategaweb het recht de presentatie (tijdelijk) stil te leggen

Wij hebben nooit vooruitbetaald nog vooruit een factuur ontvangen. Dit alles is pas gebeurt nadat mijn zoon als had aangegeven dat hij geen gebruik meer wilde maken van de dienste. Het is zacht gezegd vreemd dat een bedrijf een dienst gaat starten voordat hiervoor een betaling heeft plaatsgevonden.
Ook hier weer: dit zijn overeenkomsten die je maakt met volwassenen of bedrijven. Daar stuur je facturen vooraf. Dit is niet de handelswijze met minderjarige personen.

In het verhaal van Strategaweb wordt aangegeven dat zij zelf niets met hun eigen gegevens "kunnen" doen. Dat is a) vreemd b) onzin. Als ieder willekeurig persoon een account kan aanmaken, kunnen ze dat zelf ook.

Ik heb zelf even gekeken hoe zo'n aanmelding werkt. Één van de laatste stappen is: betaling via Ideal, paypal of overboeking. Ook hier blijkt maar weer dat er in de basis wordt verwacht dat je eerst betaald en dan de dienst krijgt.

Terwijl ik gisteren in een pretpark liep werd ik gebeld door Strategaweb. Eerst kreeg ik de "directeur" aan de telefoon. Na een uitwiseling van grotendeels bovenstaande, gaf deze aan informatie aan mij te willen mailen. Ik heb daarbij stellig aangegeven dat ik dit alleen schriftelijk wil i.v.m. overleggen aan mijn rechtsbijstand. Toen melde hij mij dat hij zijn moeder wel even zou geven.
HIermee eigenlijk niets anders gedaan dan herhaald wat ik al eerder had besproken. Aangezien ik niet in een omgeving zat waar ik makkelijk kon praten, heb ik uiteindelijk de discussie maar afgekapt door te melden dat we wel zouden zien wat het vervolg was.

Ten slotte: Er wordt door Strategaweb aangegeven dat er niemand gereageerd heeft op eerdere communicatie. Dit is pertinent onjuist. Mijn zoon heeft na 2 weken trial al aangegeven dat de webhosting dienst niet stabiel was en dat aan het SLA van 99,99% uptime NIET is voldaan (op de site staat zelfs 100%. Ook dit is kortgezegd twijfelachtig) Mijn ex-vrouw heeft daarna nog telefonisch conact gehad met Strategaweb en gemeld dat zij het niet eens was met de handelswijze van Strategaweb. Zij heeft zelfs nog aangeboden om toch voor 3 maanden te betalen, om maar van dit gezeur af te zijn. Strategaweb gaf aan zich te houden aan een overeenkomst van 12 maanden. Vervolg communicatie heeft wat langer geduurd aangezien mijn ex en zoon redelijk gestressed waren door de intimiderende incasso brieven een SMS'jes rechtstreeks aan mijn minderjarige zoon. Toen ik dit ter oren kreeg heb ik onmiddelijk een aangetekende brief gestuurd en bij het incasso bureau bezwaar ingediend.

Zoals in een eerder bericht gemeld is het zielig dat een zgn. profesioneel bedrijf zich tot dit soort praktijken verlaagd.

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2011 om 12:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@rvegt,

Begrijp ik het goed dat uw zoon telefonisch benaderd is?

In dat geval hoort er een Voicelog te zijn waaruit blijkt dat er een overeenkomst is gesloten voor de duur van 12 maanden.

Uw zoon ontkent:
Er is wat anders is afgesproken, n.l een maand uitproberen of de dienst bevalt. Zo niet, dan kan geannuleerd worden.

M.i. moet bedrijf of bewijzen d.m.v. voicelog als uw zoon telefonisch benaderd is dat er een overeenkomst gesloten is.
Of door bewijs van bestelling van de dienst via internet zoals u omschrijft.

Daarbij kunt u aangeven dat mocht bedrijf kunnen bewijzen dat er een overeenkomst gesloten is met uw 15 jarige zoon, u deze vernietigt op grond van de wet:
Zie Site van A. Engelfriet
Klik hier

Schriftelijk aangetekend verzenden,
Copie brief naar incassobureau
Copie brief + verzendbewijs in eigen dossier.

pino123
door pino123 - Oct 26, 2011 om 13:46
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 26 okt 2011, 10:27]pino123, je bent nu wer erruuuug bang gemaakt he, dat ze je reactie hoog opnemen tegen deze ernstige beschuldiging. Ik zou alvast maar een advocaat inhuren. Ik begrijp niet dat deze twee "heren" zich in passend stilzwijgen hullen; dit gaat nota bene over kinderen die ze een beentje proberen te lichten.

Ik ben niet erg bang gemaakt, aangezien ik iets uit het verhaal van TS 'quote'. Daarnaast ben ik persoonlijk blij dat het bedrijf de moeite neemt om hun kant van het verhaal aan te geven, of ik het daar mee eens ben daargelaten.
Zeer waarschijnlijk zal het gaan spelen rondom het IP-adres. Laat het bedrijf maar aan TS aangeven vanaf wel ip-adres de aanvraag is verstuurd! Blijkt dit het IP-adres van TS te zijn, zal het een moeilijk verhaal zijn, al weet ik niet in hoerverre een IP-adres te veranderen valt op een server van het bedrijf? Indien er niet te bewijzen valt dat TS op welke manier dan ook ergens voor 'getekend' heeft, kan het bedrijf hoog en laag springen maar hebben ze toch echt een probleem. Zoals al eerder gezegd 'Wie eist, bewijst'.

robtien
door robtien - Oct 26, 2011 om 15:11
269 Antwoorden / 10 Vragen

ik vind het pure oplichting. van een 14 jarige het blijven minderjarige en daarvoor zijn meestal de ouders verantwoordelijk.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 15:39
355 Antwoorden / 1 Vragen

Nu heeft Strategaweb een incasso bureau ingeschakeld en valt mijn zoon voortdurend lastig met invorderings SMS jes , waarbij inmiddels het incassobedrijf een bedrag van € 862 vordert (originele factuur was €41,51.

ik weet waar ik juridisch over praat

Dan weet je ook dat het wel vreemd is dat het te vorderen bedrag zo is opgelopen? Ergens een komma verkeerd geplaatst misschien ?

tdehond
door tdehond - Oct 26, 2011 om 16:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 26 okt 2011, 15:39]Nu heeft Strategaweb een incasso bureau ingeschakeld en valt mijn zoon voortdurend lastig met invorderings SMS jes , waarbij inmiddels het incassobedrijf een bedrag van € 862 vordert (originele factuur was €41,51.

ik weet waar ik juridisch over praat

Dan weet je ook dat het wel vreemd is dat het te vorderen bedrag zo is opgelopen? Ergens een komma verkeerd geplaatst misschien ?

Mogelijk wordt er creatief incassokosten berekend of is de incassoprocedure al in een verder gevorderd stadium.

info over incassokosten o.a.
hier

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 17:43
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 26 okt 2011, 15:39]Nu heeft Strategaweb een incasso bureau ingeschakeld en valt mijn zoon voortdurend lastig met invorderings SMS jes , waarbij inmiddels het incassobedrijf een bedrag van € 862 vordert (originele factuur was €41,51.

ik weet waar ik juridisch over praat

Dan weet je ook dat het wel vreemd is dat het te vorderen bedrag zo is opgelopen? Ergens een komma verkeerd geplaatst misschien ?

In het laatste bericht welke mijn zoon per sms heeft ontvangen stond o.a.:
==
Wegens het uitblijven van een (volledige) betaling zijn wij thans genoodzaakt u te dagvaarden. De kosten hiervan bedragen minimaal € 862,-.

Na vonnis zullen wij zonodig middels dagvaarding beslag laten leggen op uw loon, uitkering, onroerende zaken, roerende zaken danwel bankrekening om zo betaling af te dwingen. De minimale kosten van een te leggen beslag zijn € 498,50.
==

Omdat ik nog in onderhandeling ben met het incassobureau wil ik hierover nog niet zoveel zeggen. Maar in een brief aan hun heb ik al aangegeven dat wanneer zij doorgaan met deze praktijken, ik ze hier wel degelijk in ga betrekken

su
door susannef - Oct 26, 2011 om 17:50
303 Antwoorden / 9 Vragen

Heel vreemd dat een incassobureau uw zoon via sms benadert. Met zulke serieuze dreigingen zouden ze er toch eens een aangetekend schrijven aan hebben moeten wijden...

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 17:55
355 Antwoorden / 1 Vragen

Dat incassobureau moet nog veel leren ! :-| |-(
Schofterig en strooien met bedragen waar ze maar een willekeurige slag naar slaan. Eigenlijk een soort van bedreigen.
Hoogte incassokosten is bekend ? (Voorwerk)
Ook over kosten dagvaarding, salaris gemachtigde, griffierecht ed is te googelen.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 18:03
355 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat het bedrag van €862 niet als 'te betalen bedrag binnen een bepaalde termijn' op de faktuur staat, maar als voorbeeld wat er evt. kan gaan gebeuren als het originele bedrag niet betaald wordt?

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 18:19
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 26 okt 2011, 18:03]Ik neem aan dat het bedrag van €862 niet als 'te betalen bedrag binnen een bepaalde termijn' op de faktuur staat, maar als voorbeeld wat er evt. kan gaan gebeuren als het originele bedrag niet betaald wordt?

Dat klopt. dit is na:
==
Om te voorkomen dat wij u namens cliënt in rechte zullen betrekken, krijgt u de laatste gelegenheid om het bedrag van € 151,64 binnen 3 werkdagen na dagtekening van dit schrijven te voldoen op
==

En ik begrijp deze zin. Een 15 jarige ziet alleen "ik moet straks €862 betalen"

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 18:24
355 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, duidelijk.
Hoe komen ze bij het bedrag van €151,64? ? Bij een origineel bedrag van €42,nogwat klopt dat toch niet?
Voorlopig moet je zoon nog helemaal niks, en zeker geen bedrag van €862.
Dan moet de deurwaarder de dagvaarding in goud schrijven en met een vliegtuig arriveren ofzo. ;-)

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 18:27
355 Antwoorden / 1 Vragen

SMSjes goed bewaren, zoals ik eerder al schreef, 'k vind het echt op bedreigen (afpersen) lijken.

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 18:27
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=d.braat schreef op dinsdag 25 okt 2011, 20:45]Ieder verhaal heeft 2 kanten, dus hier een reactie vanuit Strategaweb zelf.

Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd.

Het hele verhaal teruglezende is ons nog iets opgevallen. Op 25 augustus zat ik (met mijn zoon) in Frankrijk op een camping en mijn ex vrouw in Londen.
Ik wordt steeds benieuwder naar het IP adres welke hun schijnen te hebben....
Die vakantie kan ik nl. WEL bewijzen !!

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Oct 26, 2011 om 18:51
355 Antwoorden / 1 Vragen

@rvegt Ik wordt steeds benieuwder naar het IP adres welke hun schijnen te hebben.... Je zoon heeft die internetradiowebsite samen met een vriend? :-|

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2011 om 18:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

jolijn nr.2, rvegt schrijft in zijn vraag: samen met vriend (ook minderjarig).

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2011 om 18:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenvraag: hoe weet je zo zeker dat jouw zoon de waarheid spreekt?

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 19:20
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 26 okt 2011, 18:59]Tegenvraag: hoe weet je zo zeker dat jouw zoon de waarheid spreekt?

Sonjaatje,

A) Dat heet vertouwen in je kind
B) Als je het hele verhaal leest is dat zelfs niet zo van belang. ook al zou hij dat wel hebben gedaan. is het niet rechtsgeldig, omdat hij minderjarig is
C) Op de dag dat Strategaweb aangeeft dat de "bestelling" is gedaan, zaten wij in Frankrijk op vakantie. Ik was op dat moment dus bij mijn zoon.

rvegt
door rvegt - Oct 26, 2011 om 19:24
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 26 okt 2011, 18:51]@rvegt Ik wordt steeds benieuwder naar het IP adres welke hun schijnen te hebben.... Je zoon heeft die internetradiowebsite samen met een vriend? :-|

Jolijn, Vriend was ook op vakantie in buitenland.
En voordat mensen gaan roepen "maar in het buitenland is ook internet", wij hadden hier in ieder geval geen toegang toe. Voor de vriend kan ik niet spreken, maar dat is voor mij niet zo relevant. Er wordt mijn zoon een overeenkomst aangerekend, die er niet is.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2011 om 20:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

A) Dat heet vertouwen in je kind

Dat is heel nobel maar daar zou ik niet teveel aan ophangen.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2011 om 21:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tot het tegendeel bewezen is zou ik daar alles aan ophangen. Of denk je dat alle jongens en meiden liegen? Natuurlijk is het een mogenlijkheid
maar vader vertrouwd zijn zoon en ik hoop van harte dat dit zo kan blijven.

rvegt
door rvegt - Oct 27, 2011 om 00:38
16 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag nog even contact gehad met het bedrijf waar Strategaweb zijn diensten heeft ondergebracht. Deze kunnen uit privacy overwegingen niet zoveel zeggen, echter wezen zij mij wel op de SLA's die hun aan klanten leveren. De meest uitgebreide SLA biedt 99.999% uptime. Zelfs de leverancier garandeerd dus geen 100% uptime, wat Strategaweb wel op hun site beweert.
Ook even gemaild met de Kamer van Koophandel. Ik reken er een beetje op dat het kvk nummer door een meerderjarige is aangevraagd. Ik heb de kvk wel even gevraagd wat zij ervan vinden dat een minderjarige onder dat kvk nummer handelt.

pino123
door pino123 - Oct 27, 2011 om 07:22
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 26 okt 2011, 20:58]A) Dat heet vertouwen in je kind

Dat is heel nobel maar daar zou ik niet teveel aan ophangen.[quote=sonjaatje schreef op woensdag 26 okt 2011, 18:59]Tegenvraag: hoe weet je zo zeker dat jouw zoon de waarheid spreekt?

Denk je ook zo over je eigen kinderen? De eerste vraag begreep ik nog, de tweede opmerking totaal niet! Vooral niet nadat TS het een en ander heeft aangegeven!

wi
door witchy666 - Oct 27, 2011 om 10:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wie of wat is TS

kbrekelmans
door kbrekelmans - Oct 27, 2011 om 10:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

TS betekend Topic Starter. Oftewel persoon die begonnen is met dit gesprek!

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2011 om 12:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rvegt schreef op donderdag 27 okt 2011, 00:38]Vandaag nog even contact gehad met het bedrijf waar Strategaweb zijn diensten heeft ondergebracht. Deze kunnen uit privacy overwegingen niet zoveel zeggen, echter wezen zij mij wel op de SLA's die hun aan klanten leveren. De meest uitgebreide SLA biedt 99.999% uptime. Zelfs de leverancier garandeerd dus geen 100% uptime, wat Strategaweb wel op hun site beweert.
Ook even gemaild met de Kamer van Koophandel. Ik reken er een beetje op dat het kvk nummer door een meerderjarige is aangevraagd. Ik heb de kvk wel even gevraagd wat zij ervan vinden dat een minderjarige onder dat kvk nummer handelt.

100% is nooit te garanderen; zelfs met een DNA onderzoek spreekt men van 99.999%. Strategaweb gaat dan wel erg ver.

rvegt
door rvegt - Nov 2, 2011 om 12:40
16 Antwoorden / 1 Vragen

Hulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.

Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen.

pino123
door pino123 - Nov 2, 2011 om 12:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nu ook maar hopen dat Strategaweb ophoudt met deze onzin.

tdehond
door tdehond - Nov 2, 2011 om 13:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rvegt schreef op woensdag 2 nov 2011, 12:40]Hulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.

Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen.

Mooi zo.
Copie van deze brief naar Strategaweb met het verzoek om afblazen vordering schriftelijk te bevestigen.
Het is nl niet denkbeeldig dat STrategaweb een ander incassobureau inschakelt.

Alle correspondentie in map doen en minimaal 5 jaar na z.g. einddatum overeenkomst bewaren.

rvegt
door rvegt - Nov 2, 2011 om 14:06
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 2 nov 2011, 13:11][quote=rvegt schreef op woensdag 2 nov 2011, 12:40]Hulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.

Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen.

Mooi zo.
Copie van deze brief naar Strategaweb met het verzoek om afblazen vordering schriftelijk te bevestigen.
Het is nl niet denkbeeldig dat STrategaweb een ander incassobureau inschakelt.

Alle correspondentie in map doen en minimaal 5 jaar na z.g. einddatum overeenkomst bewaren.

Met Stategaweb ben ik nog niet klaar. Uiteraard wil ik eerst van hun op schrift dat er geen overeenkomst is of was, zodat ze hier niet op terug kunnen komen. Tevens loopt er nog een onderzoek van de KvK betreffende het handelen van een minderjarige onder een KvK nr. Zoals in eerdere berichten is gemeld kan door een rechter een uitzondering worden gemaakt (handlichting) echter geldt dit voor personen van 16 jaar en ouder.... en dat is hier niet het geval. Is het KvK nummer aangevraagd door een volwassene, dan is de 14 jarige "directeur" in loondienst en mag hij alleen "klusjes" opknappen en zeker geen overeenkomsten afsluiten. Is hij niet in loondienst, dan mag hij zowiezo geen overeenkomsten uit naam van een bedrijf afsluiten. Dus ik vermoed dat de KvK hier ook nog wat over te zeggen heeft.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Nov 2, 2011 om 14:30
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rvegt schreef op woensdag 2 nov 2011, 12:40]Hulde en respect voor het incassobureau. Na mijn schrijven kreeg ik vandaag een excuus brief waarin is aangegeven dat het incasso traject onmiddelijk is gestopt en de samenwerking met Strategaweb is opgezegd.

Het zou Strategaweb sieren als zij hetzelfde zouden doen.

Het incassobureau heeft weliswaar de opdracht tot incasseren van Strategaweb gekregen en aangenomen, maar de manier van handelen komt toch vh incassobureau zelf. Waarvoor geen hulde, toch?

rvegt
door rvegt - Nov 2, 2011 om 14:42
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 14:30]
Het incassobureau heeft weliswaar de opdracht tot incasseren van Strategaweb gekregen en aangenomen, maar de manier van handelen komt toch vh incassobureau zelf. Waarvoor geen hulde, toch?

Jolijn nr .2 hoezeer ik vindt dat het niet de manier is, is dat nu eenmaal de werkwijze van een incassobureau. Van de andere kant af bekeken zijn er genoeg mensen die terecht iets moeten betalen en dat niet doen. Ik hoop alleen hiermee een signaal naar het incassobureau te hebben gegeven dat zij wel controleren waar een zaak vandaan komt en of het wel rechtsgeldig is. Hulde omdat zij na eenmaal schriftelijk aantonen hoe de vork in de steel zit, zij onmiddelijk tot dit inzicht zijn gekomen. Er zijn zat bureau's die zich hier niets van aantrekken en gewoon doorgaan...

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Nov 2, 2011 om 14:59
355 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard ben ik het niet met je eens, en vind ik je 'hulde' tegenstrijdig aan je eerder berichten over het incassobureau.
Je schreef tevens dat je wist waar je juridisch over sprak, dan weet je toch ook dat je handelswijze laakbaar is?

Desalniettemin, fijn dat dit incassobureau z'n handen er van af getrokken heeft. En de opdrachtgever Strategaweb dit wellicht ook doet.

rvegt
door rvegt - Nov 2, 2011 om 15:18
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 14:59]Uiteraard ben ik het niet met je eens, en vind ik je 'hulde' tegenstrijdig aan je eerder berichten over het incassobureau.
Je schreef tevens dat je wist waar je juridisch over sprak, dan weet je toch ook dat je handelswijze laakbaar is?

Desalniettemin, fijn dat dit incassobureau z'n handen er van af getrokken heeft. En de opdrachtgever Strategaweb dit wellicht ook doet.

Jolijn nr .2 Laakbaar handelen houdt in dat iemand aangerekend kan worden dat hij/zij iets heeft laten gebeuren en daar laat of niet op terugkomt. Iemand die op straat ziet dat iemand wordt mishandeld, daar niets tegen doet en later verklaard "ik wilde wel helpen maar...." heeft laakbaar gehandeld. Ik zie even niet waar dit in mijn verhaal van toepassing is .

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Nov 2, 2011 om 15:28
355 Antwoorden / 1 Vragen

:-) sorry, niet jouw handelswijze, maar die van het incassobureau bedoelde ik.
Laakbaar: afkeuring verdienend, afkeurenswaard, berispelijk.

rvegt
door rvegt - Nov 2, 2011 om 15:36
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op woensdag 2 nov 2011, 15:28]:-) sorry, niet jouw handelswijze, maar die van het incassobureau bedoelde ik.
Laakbaar: afkeuring verdienend, afkeurenswaard, berispelijk.

jolijn nr.2 Ook sorry :-) had ik je verkeerd begrepen en helemaal met je eens,
"hulde" was in deze context mischien een wat egoïstisch verkapte term voor "bedankt dat jullie mij nu in ieder geval met rust laten"

d.
door d.braat - Nov 2, 2011 om 20:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

R. Vegt,

Wat ontzettend veel eer voor uzelf.
Het kan niet anders dat U ondanks alle bij elkaar verzonnen en gelogen argumenten toch flink in de “rats” moet hebben gezeten.
Ook moet U ondanks al uw juridische kennis toch ook hebben geweten dat de kans deze zaak te kunnen winnen vrij nihil was geweest, of dacht U nou echt te kunnen winnen met een hoop beschuldigingen en leugens?

Wij hebben nl. zelf de incasso stopgezet n.a.v. uw brief vernietiging overeenkomst minderjarige.
Dat deze zaak is gesloten is dus onze eigen beslissing geweest, niet omdat U gelijk heeft gekregen of het incassobureau heeft te weten te overtuigen of wat dan ook.

Middels al uw leugens en beschuldigingen op deze Topic probeert U de naam van Strategaweb in diskrediet te brengen en sympathisanten zover te krijgen dat ze achter U staan. U hangt hier onterecht de slachtoffer uit! U heeft op 25-10 tegen ons gezegd in een telefoongesprek dat het heel makkelijk is om een bedrijf kapot te maken, middels slechte berichten en wees ons zelfs op deze Vara-Kassa Topic. Het verbaasd ons dan ook dat U uzelf ook nog op een voetstuk probeert te plaatsen.

VOOR WIE HET WIL LEZEN HIER HET VERHAAL ZOALS HET ECHT IS GEGAAN:
Zoon van R. Vegt (Ricardo) heeft zelf contact opgenomen met Rik E. van Strategaweb. (geluidsmateriaal van het telefoongesprek aanwezig)
(Dus geen druk uitgeoefend, zoals in dit Topic wordt beschreven)
Er is via Skype overeengekomen dat Ricardo en zijn vriend samen een "trail" versie webhosting wilden proberen en als dat goed zou bevallen zou het voor een jaar afgenomen worden, Ricardo en zijn vriend zouden dan ieder de helft betalen, dat hadden ze samen al afgesproken. Zonder tegenbericht of opzegging zal de "trail" automatisch overgaan naar een betaalde versie.
Domein wordt verhuisd en de dienst word netjes opgeleverd. Alles werkt perfect, Strategaweb maakt waar wat zij beloofd. De klant is erg tevreden en maakte daar zelfs melding van op eigen website. De dienst wordt zelfs verlengd en de klant geeft zelfs aan het voor een jaar af te willen sluiten en kiest zelf voor de optie om het per jaar te betalen.
Alles gaat nog steeds perfect en die 100% uptime hebben zij absoluut gekregen, dus dat (achteraf verhaal) verhaal dat er opgezegd zou zijn omdat het 3 dagen plat zou hebben gelegen is absoluut niet waar, dat is achteraf tegen ons gebruikt om ons onder druk proberen te zetten.

Klant vertrek later (in alle stilte) van de een op de andere dag naar een andere hosting provider, zonder het ons te laten weten en zonder het op te zeggen.
(dus het verhaal dat er binnen 2 weken is opgezegd volgens R. Vegt klopt ook niet er is ook niet vanuit een vakantieadres gebeld) Het domein wordt verhuisd en de rekening blijft open staan. Strategaweb probeert Ricardo of zijn familie te bellen, echter de verbinding wordt steeds verbroken. Emails worden niet beantwoord en er wordt besloten de betalingsopdracht over te dragen naar het incassobureau.
Dus dat verhaal dat er opgezegd is door wie dan ook klopt niet!

Ondertussen doet de familie Vegt aan struisvogelpolitiek en denk als we verder nergens op reageren dan waait het vanzelf wel over.
Helaas werkt dat zo niet bij incassobureaus als je die ook al niet serieus neemt is het risico erg groot dat incasso-kosten hoog oplopen.
En toen moet R. Vegt in paniek zijn geraakt, want toen kregen wij op 25-10 wel een bericht van opzegging.

Op 25-10 hebben wij middels een schrijven van R.Vegt een vernietiging van overeenkomst mogen ontvangen, naar aanleiding van een nogal hoog opgelopen rekening van het incassobureau.
Rik vind het toch allemaal wel heel erg vervelend voor de klant en besluit om te bellen om de ontvangst te bevestigen en om te vragen of hij nog iets kan betekenen, onder de brief staat een telefoonnummer.
Rik krijgt alleen maar verwijten en een hoop bla bla van je moet dit en je moet dat, want anders... naar zijn hoofd geslingerd en komt niet aan zijn verhaal toe. Hij wil ter tegemoetkoming zelfs de gevraagde gegevens per email sturen, maar TS accepteert dat niet. Er wordt zelfs gedreigd aangifte te doen van stalking tegen Rik, omdat hij het telefoonnummer wat onder brief van TS staat heeft gebeld. Gesprek wordt overgenomen door een medewerker afd. administratie, echter daar gebeurd het zelfde, hoop dreigementen en ook ook zij komen niet tot een oplossing.
R. Vegt zegt in het gesprek ook nog een Topic op Vara Kassa te hebben geopend omdat het erg makkelijk is om een bedrijf een slechte reputatie te geven door slechte reclame te maken.
R. Vegt: Je stopt met het incassobureau of ik maak het bedrijf kapot, ik zal er alles aan doen om iedereen te overtuigen wat voor een slecht bedrijf het is.
Dit betreffen citaten uit het door het ons opgenomen telefoongesprek! (geluidsmateriaal aanwezig)
Rik stuurt nog wel de brief van vernietiging overeenkomst door naar incassobureau dat het contract met de zoon van R. Vegt kan worden ontbonden. Het incassobureau zal deze zaak verder met R.Vegt afhandelen.

Dat is dus gebeurd.
We vinden het fijn dat het zo is afgelopen, daar kunnen we wel mee leven.

Echter leugens en verwijten op dit forum, het vermelden van de naam van het bedrijf ect. daar hebben wij wel moeite mee, door alle verzonnen en negatieve berichtgevingen hebben wij momenteel te maken met inkomstenverderving. Mensen laten zich meeslepen en hebben soms uitgesproken meningen terwijl ze het fijne er niet van weten

rvegt
door rvegt - Nov 3, 2011 om 00:42
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij dat het bedrijf Strategaweb zich op deze manier blijkbaar in een hoek gedrukt voelt. Het telefoongesprek op 25-10 is inderdaad gevoerd, terwijl ik in mijn brief aan Strategaweb toch heel duidelijk om een schriftelijke reactie had gevraagd. Het gesprek heeft plaatsgevonden terwijl ik in een pretpark zat en daarin is door Rik zelf in een vroeg stadium gemeld dat hij "had gezien dat er een bericht bij kassa was geplaatst" Ik heb daarvan gezegd dat het voor een profesioneel bedrijf mischien niet verstandig was dit zover te laten komen dat dit alles op deze site werd afgehandeld. De start van mijn topic was ten slotte alleen bedoeld om te kijken of er meerdere mensen op deze manier door Strategaweb zijn behandeld. Ik heb zeker nooit een bedreiging geuit in de vorm van "ik maak je bedrijf kapot". Ik daag dhr. Braat dan ook uit deze zgn. opnames publiek te zetten. Dit valt onder dezelfde category als ik citeer "Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd. Die dienst is door ons netjes geleverd. Na "aanvinken" ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden, word een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar.
De klant kan altijd zelf opzeggen via ons klantensysteem." Ik wil dhr. Braat er nogmaals op wijzen dat wij in die periode (bewijsbaar) op vakantie waren en er dus NOOIT een relatie kan worden gelegd tussen het invullen van het genoemde formulier en ons / Ricardo's IP adres, zoals dat in hetzelfde telefoon gesprek werd beweerd. Inderdaad heb ik afgezien van enige aanlevering via mail en nogmaals benadrukt dat ik dit schriftelijk wilde ontvangen. Hiertoe was Strategaweb niet bereid. De term stalking is nooit gevallen in relatie tot het bellen van ondergetekende, want ik heb inderdaad zelf mijn nummer in de brief vermeld. Het betrof hier het lastig vallen van mijn zoon en ex vrouw. De "medewerker afd. administratie" kreeg ik aan de telefoon na "ik zal mijn moeder even geven" Deze herhaalde hetgeen wat al besproken en bekend was, dus heb ik nogmaals aangegeven dat ik in een pretpark stond en de discussie op dat moment niet verder aan wilde gaan. Toen er gemeld werd "dan kan ik er niets meer aan doen" heb ik ook hier aangegeven dat Strategaweb als een profesioneel bedrijf hier zijn "verlies" moet pakken en de overeenkomst als niet gemaakt moest bevestigen. En ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat er nooit een overeenkomst is geweest. Had Strategaweb hier de brief aan ondergetekende gestuurd had het nooit zover gekomen. Strategaweb gaf echter aan de incasso te laten doorlopen. Het feit dat Strategaweb nu claimt de incasso te hebben gestopt. Prima !!. Dit is het resultaat wat voor mij telt. Ik heb gelukkig de brief van het incasso bureau wat een ander verhaal verteld. Ik citeer "U geeft aan dat er tussen uw zoon en Strategaweb blijkbaar een miscommunicatie is. Gelet op het feit dat uw zoon, zoals u aangeeft, minderjarig is hebben we het incassotraject direct stopgezet. Daarbij hebben we tevens alle samenwerking met Strategaweb beeïndigd, omdat we als gerenommeerd kantoor in staan voor een hoge mate van kwalitatieve dienstverlening". Het fijne van dit soort forums is dat iedereen zijn weerwoord kan geven en daarmee lijkt Strategaweb te proberen zijn straatje schoon te vegen door alles af te doen als "leugens en verwijten". Iedereen mag zijn eigen oordeel vellen.

rvegt
door rvegt - Nov 3, 2011 om 00:49
16 Antwoorden / 1 Vragen

p.s. Nog even een technisch detail.Opnieuw geeft Braat aan "Alles gaat nog steeds perfect en die 100% uptime hebben zij absoluut gekregen" Ik zou zeggen, controleer de SLA's nog eens. Jullie leverancier garandeerd max. 99.999%

tdehond
door tdehond - Nov 3, 2011 om 07:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ rvegt

Wij hebben nl. zelf de incasso stopgezet n.a.v. uw brief vernietiging overeenkomst minderjarige.
Dat deze zaak is gesloten is dus onze eigen beslissing geweest, niet omdat U gelijk heeft gekregen of het incassobureau heeft te weten te overtuigen of wat dan ook.

Het enige wat m.i. van belang is, is bovenstaande melding.
Het zou Strategaweb sieren dit in een brief aan u te bevestigen.
Anders even uitprinten en in map stoppen en minimaal 5 jaar bewaren.

pino123
door pino123 - Nov 3, 2011 om 07:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@D.Braat,

Persoonlijk vind ik het een totaal ongeloofwaardig verhaal. Nergens wordt meer beschreven of er daadwerkelijk een overeenkomst tot stand is gekomen en of er daadwerkelijk een vinkje staat bij de overeenkomst op internet. Eerst was het verhaal dat er via een bepaald IPadres sprake was van een overeenkomst, waar wordt dit gestaafd in jullie betoog? Nergens. Daarnaast als jullie inderdaad alles op band hebben, zouden jullie als 'bedrijf' de incasso niet gestopt zijn. In mijn ogen zegt dit genoeg over jullie laakbare handelingswijze en zijn jullie er kennelijk van overtuigd dat dit voor een rechtbank geen stand zou gaan houden. Zelf willen niets aanleveren van bewijsmateriaal, komt zeer knullig en amateuristisch over. Kennelijk heeft iemand bij jullie een 'gat' in de markt ontdekt, maar heeft totaal geen idee over het houden van een bedrijfsvoering. Dat leidt tot dit soort perikelen.

Verder heb ik totaal niet het idee dat TS ergens in paniek is geraakt, wel heb ik het idee bij jullie.

Echter leugens en verwijten op dit forum, het vermelden van de naam van het bedrijf ect. daar hebben wij wel moeite mee, door alle verzonnen en negatieve berichtgevingen hebben wij momenteel te maken met inkomstenverderving. Mensen laten zich meeslepen en hebben soms uitgesproken meningen terwijl ze het fijne er niet van weten

Als jullie dit laster vinden, zou ik zeggen, span een geding aan, maar gezien het feit dat jullie kennelijk de incasso terugtrekken, lijkt mij dit geen optie want jullie slaan een compleet figuur bij een rechter.

Maar vooral het terugtrekken van de incasso als jullie gelijk hebben, strookt totaal niet met de werkelijkheid. Indien jullie echt gelijk hadden, bleef de incasso overeind staan. Daarnaast hoop ik dat veel mensen dit forum zullen lezen, voordat zij in zee met jullie gaan.

kbrekelmans
door kbrekelmans - May 21, 2015 om 15:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte rvegt,

Ik ben ook klant bij Strategaweb, daarom wil ik hierop reageren.

Zelf heb ik ook mijn eigen hosting bedrijf.

Ik weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurt tussen uw zoon en Strategaweb. Wat ik u wel kan vertellen zijn het volgende:

1: Als één klant van een isp, strategaweb in uw geval, een gratis account krijgt om de dienst te proberen en klant niet voortijdig opzegt, gaat klant automatisch akkoord met een nieuw contract.

2: Een 14 jarige jongen kan ook contracten ondertekenen zodra ze een bedrijf starten. Dit omdat zij toestemming hebben van de rechter!

3: Wij als klant bij Strategaweb, natuurlijk in overleg met ..... (edit redactie), kunnen wij onze diensten maandelijks opzeggen.
Ik heb dit zelf ervaren, en het staat ook in zijn voorwaarden (http://strategaweb.nl/voorwaarden.html). Ik heb bij Strategaweb meerdere virtual private servers, waardoor ik vaak hoge facturen ontvang.
Als ik aangeef dat ik bepaalde diensten wil opzeggen, zal dit, mits géén openstaande factuur open staat, opgezegd worden.

4: Klanten bij Strategaweb dienen zelf de bestellingen te plaatsen op haar website. Klant moet akkoord gaan met de algemene voorwaarden anders kunnen zij niets bestellen. Ook was dit bij uw zoon. Hij is toch met de voorwaarden akkoord gegaan. Uit ervaring worden die voorwaarden nooit gelezen, dat doe ik zelf meestal ook niet! Ook zijn de Algemene voorwaarden te vinden op de website van Strategaweb, en kan ook per e-mail opgevraagd worden.

Tot slot, als een isp 99.99% Uptime garandeerd, en dit niet naar komt hoort een klant compensatie te krijgen.
Uw zoon ook! Of hij dit heeft gekregen kan ik u niet vertellen, maar ik wel.
Mijn servers ligt ook af en toe uit de lucht (2 a 3 keer voorgekomen) maar dan krijg ik een waardebon voor Google Adsense t.w.v. €50,-

Ik wil uw zoon niet tegen spreken of Strategaweb steunen, ik plaats dit bericht als eigen ervaring. Zo kunt u dit meenemen in uw gerechtelijke stappen tegen Strategaweb!

Met vriendelijke groet,
Kevin Brekelmans

rvegt
door rvegt - May 21, 2015 om 15:17
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=d.braat schreef op dinsdag 25 okt 2011, 20:45]Ieder verhaal heeft 2 kanten, dus hier een reactie vanuit Strategaweb zelf.

Op 11-08-2011 is er inderdaad een trail versie voor Stream Hosting afgenomen waarvan geheel vrijblijvend 30 dagen gebruik gemaakt kon worden. Uw zoon heeft deze uitgeprobeerd en heeft besloten daar verder geen gebruik van te maken. Geen probleem verder en dat kon gewoon, nogmaals deze trail versie is geheel vrijblijvend zonder enkele verplichting na 30 dagen beëindigd.

Echter het gaat hier om andere dienst, om precies te zijn op 25-08-2011 (nog voor het verstrekken van de trail periode streamhosting) is er via een elektronisch bestelformulier via de website een betaalde versie webhosting aangevraagd. Die dienst is door ons netjes geleverd.
Na "aanvinken" ik ga akkoord met de leveringsvoorwaarden, word een overeenkomst aangegaan voor 1 jaar.
De klant kan altijd zelf opzeggen via ons klantensysteem.

Er is echter nooit opgezegd en ook nooit een reactie naar aanleiding van onze facturen en aanmaningen ontvangen. Op een gegeven moment schakelen wij dan inderdaad ons incassobureau in en hebben deze zaak uit handen gegeven. Pas vandaag nu deze zaak erg uit de hand is gelopen, dient U middels een schrijven ons mede dat u de overeenkomst wil laten vernietigen.
Dat is wel erg laat, betreuren het dat U het zover heeft laten komen.

Wat we ook niet begrijpen is dat U als ouder wel toestemming heeft gegeven voor het starten van een internet radiowebsite voor uw minderjarige zoon, daar heb je echter wel een combinatie van betaalde internetdiensten zoals domeinregistratie, stream-, en webhosting voor nodig.................

En toch nog even terugkomend op iets wat mijj irriteert.
Het hele verhaal is gestart omdat (edit redactie) als "one of the guys" mijn zoon heeft benaderd en aangaf dat de huidige houder van hun domein naam problemen zou krijgen (is hij helderziend ?) hierna heeft mijn zoon mondeling (via Skype) afgesproken dat zij gebruik wilde maken van de 30 dagen proef periode voor webhosting (niet voor de streams dus) Rik heeft toen via Skype gegevens aan mijn zoon gevraagd om hun domeinnaam over te zetten. Deze gegevens zijn nu klaarblijkelijk misbruikt om een account aan te maken. Hiervoor is door mijn zoon nooit opracht gegeven, nog enige akkoord.

Na 2 weken van deze trial heeft mijn zoon aangegeven dat de diensten niet voldeden aan de afgesproken voorwaarden. HIerna heeft Rik aangegeven "maar je hebt een overeenkomst van een jaar". Het klantenpaneel is niet door mijn zoon geactiveerd, nog heeft hij daar gegevens ingevoerd. Hij heeft alleen ingelogged om te kijken welke gegevens er zijn "misbruikt". Er is dus inderdaad nooit een opzegging via het klantenpaneel geweest, echter wel telefonisch door mijn ex vrouw, binnen de gestelde 30 dagen, bij Rik zelf. Ook hier gaf hij aan dat de overeenkomst van 12 maanden bindend was.

Het is Strategaweb die dit uit de hand heeft laten lopen. Na duidelijk door mijn zoon en ex vrouw te zijn aangegeven dat deze overneekomst niet is aangegaan, hebben zij op vervolg communicatie inderdaad niet meer gereageerd tot de brieven/sms van het incasso bureau verschenen. Hierna hebben zij mij ingeschakeld. Het lastigvallen van een minderjarige jongen met incasso berichten is op zijn zachts gezegd ook niet netjes. Ook overweeg ik hiervoor stappen te ondenemen tegen "Het Invorderingsbedrijf" (ja, dit is echt de naam van dit bedrijf)

Tenslotte: U vraagt zich af waarom wij wel akkoord hebben gegeven voor Internet Radio en domeinnaam (die dus al bestond, maar ook in het factuur van Stratgaweb is opgenomen) Zowel mijn ex vrouw als ik hebben voor geen enkele van deze diensten een akkoord gegeven. Internet radio is via vele wegen gratis te hosten (b.v. ShoutCast) en elke firma die zich m.b.t. de domein naam tot mij had gericht had hetzelfde verhaal te horen gekregen. Geen langdurige contracten sluiten met een minderjarige

Ik hoop dat immiddels duidelijk is dat a) ik weet waar ik juridisch over praat en b) ik voorzichtig gezegd niet nieuw ben in de computer, internet en security wereld. Ik heb dan ook de partij waar Strategaweb zin dienstem afneemt gevraagd commentaar te geven op één en ander.

tdehond
door tdehond - May 21, 2015 om 15:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@rvegt
Ik heb er net als u een hekel aan als iemand minderjarigen benadert met dergelijke misleiding om mensen over te halen klant bij hen te worden. Hier m.i. sprake is van overtreding van de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.

Volgens consuwijzer mag een bedrijf niet:

U onder druk zetten. Een ondernemer mag u niet dwingen een bepaald product te kopen, waardoor u een beslissing neemt die u anders niet had genomen.
Bron: consuwijzer: klik hier

m.i. is uw zoon onder druk gezet door aan te geven dat:
Het hele verhaal is gestart omdat (edit redactie) als "one of the guys" mijn zoon heeft benaderd en aangaf dat de huidige houder van hun domein naam problemen zou krijgen

Alles bij elkaar lijkt het mij onwaarschijnlijk dat bedrijf in het gelijk gesteld wordt als er een gerechtelijke incassoprocedure volgt.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - May 21, 2015 om 15:19
355 Antwoorden / 1 Vragen

@ dbraat TS of zijn zoon had het contract wat is afgesloten heel makkelijk op kunnen zeggen. Het had het zeker niet zover hoeven komen en vandaag pas met een opzegging komen is zeker niet handig !

Het was al 'opgezegd' door zoon van TS
Hierna hebben mijn zoon en vriend aangegeven geen gebruik meer te willen maken van deze dienst. Hierbij gaf de eigenaar van Strategaweb, (edit redactie) direct aan dat de dienst reeds was aangegaan voor minimaal 12 maanden en hij hiervoor een factuur zou sturen. Min zoon heeft direct aangegeven dat hij hiermee gezien de eerdere afspraken niet akkoord ging