Stuk mobieltje en geleverde service tmobile
Ik heb begin dit jaar een abonnement afgesloten bij T-mobile en daarbij een nieuw mobieltje (met bijbetaling). Het mobieltje werkte vanaf het begin niet goed en ik ben in eerste instantie langsgegaan bij samsung service centre, waar ze de software hebben geupdate. Echter het probleem bleef bestaan dus vervolgens ter reparatie gestuurd naar Tmobile. Inmiddels is het toestel ook bij Tmobile al 2x gerepareerd met als gevolg dat er nog meer gebreken zijn ontstaan, en slechts 1 van de gebreken is opgelost. Nu biedt Tmobile als enige service aan dat ik een 'nieuw' toestel krijg, van hetzelfde type, maar feitelijk is dit een tweedehands toestel wat door klanten is teruggestuurd binnen 8 dagen en er nog als nieuw uitziet. De vorige keer dat ik de klantenservice aan de lijn had vertelden ze mij dat ik als het probleem na 2 reparaties nog niet verholpen was, ik een nieuw mobieltje kan krijgen, of een ander uitzoeken (van vergelijkbare prijs). Echter deze optie is niet mogelijk volgens degene van de klantenservice die ik nu spreek.
Klopt het werkelijk dat Tmobile maar zo weinig service hoeft te leveren bij een stuk mobieltje? Inmiddels ben ik het toestel ongeveer een maand kwijt geweest ivm reparaties, terwijl mijn abonnement wel doorliep (duurder abonnement vanwege dit toestel, met internettoegang, er wordt geen vervangend toestel aangeboden: is niet mogelijk, daarvoor had ik een verzekering moeten afsluiten als ik dat wilde).
Alvast bedankt voor reacties!
@visje
Degene die je de eerste keer gesproken hebt van de klantenservice heeft gelijk.
Mobiel is nu 3x ter reparatie aangeboden en men kan dus niet zorgen voor een duurzaam herstel. Je hebt recht op een andere mobiel [vergelijkbaar aan deze].
Ook de kosten van doorlopen abonnement/geen gebruik, zou terug te vorderen moeten zijn.
Mail de klacht eens naar de webcare.
webcare@t-mobile.nl tav Anne-Marie de Weerd
Zou erbij vermelden: betreft vraag VaraKassa/V&B/15-9-10/visje
Dankje. Dat ga ik doen (mail sturen). En heb ik dan ook inderdaad recht op een echt nieuw mobieltje in plaats van een tweedehands? Volgens de dame was dit de richtlijn en was het absoluut onmogelijk dat ik een nieuw toestel zou ontvangen :-/
@visje
Je zegt: 'heb begin dit jaar een abonnement bij t-mobile afgesloten met daarbij een nieuw mobieltje + bijbetaling'
Ik ga er vanuit dat je nog in de garantie-periode zit ...
Dus ja, nieuwe mobiel / gelijkwaardig aan deze.
Een andere gebruikte, hoef je niet te accepteren m.i., maar een na 8 dagen teruggestuurde waar niets mee aan de hand is [alleen teruggestuurd] lijkt mij geen tweedehandsje.
visje
Bij het derde defekt bij een mobieltje, heb je recht op een spiksplinter nieuwe mobiel en hoef je niet accoord te gaan met een tweedehands toestel.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Het toestel is van april 2010. Ik heb toen een abonnement afgesloten met een bijbetaling van 50 euro voor dit specifieke toestel.
Van de consumentenbond hoor ik dat ze verplicht zijn mijn toestel te repareren, mij een nieuw toestel te leveren of als dat alles niet lukt m'n geld terug te geven, wanneer het binnen 6 maanden na levering is. Zij zeggen dat dit wettelijk verplicht is en dat ik hier schriftelijk (of per mail) om moet vragen.
Opnieuw heb ik met T-mobile gebeld maar ze zeggen dat ze geen nieuwe toestellen leveren als het mobieltje stuk blijkt te zijn, maar altijd deze 'tweedehands', welke in feite 'als nieuw' zijn. Zij geven aan dat ze niet verplicht zijn om een nieuw toestel te leveren en dat de consumentenbond ongelijk heeft.
Inmiddels heb ik na mijn eerste gesprek met de klantenservice een afspraak dat ze mij morgen een 'nieuw/ tweedehands' mobieltje afleveren: moet ik deze wel of niet accepteren?
visje
Het wel of niet accepteren is een beslissing die je zelf moet nemen. De VERKOPER hoort je een NIEUW toestel te leveren en niet een "als nieuw". De Consumentenbond heeft wel degelijk gelijk en als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik een "als nieuw" NIET accepteren.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
@visje
Zoals T-Mobile het stelt verkopen ze dus alleen tweedehands-spul! En dat klopt niet. Een verkoper besluit tot repareren als dat goedkoper zou uitvallen dan vervangen. Kan of wil hij dat niet, dan vervangen.
Kan of wil hij niet vervangen, dan je geld terug.
Dus ja, je hebt recht op een nieuwe mobiel en geen afdankertje.
Maar ik meen wel te snappen wat erachter zit.
Bijbetaling was 'slechts' €50,- m.a.w. niet de volle mep.
En dan komt men vaker aan met een 'gereviseerde'.
Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar ja ... jij krijgt/koopt hem nieuw ...
Het zal afwegen zijn wat te doen. Maar in principe ... voor een nieuwe gaan!
Inmiddels de derde keer met Tmobile gesproken en zij willen zelfs geen uitleg meer geven aangezien een collega dat al heeft gedaan.. (ik heb nu een dossier blijkbaar... ). Zij zeggen dat zij niet verplicht zijn mij een nieuw toestel te leveren en ze kappen het gesprek af. Ik mag niet iemand anders spreken en ik moet een tweedehands toestel aannemen.
Ik kan praten wat ik wil. Wanneer ik ze op hun wettelijke verplichtingen wijs zeggen ze dat ze niet met mij in discussie gaan, want volgens hen is het anders.
Ik kom met de klantenservice absoluut niet verder (ze zullen wel instructies hebben dat ze niet mogen doorverbinden oid). Ze geven mij aan dat elke Tmobile werknemer hetzelfde antwoord geeft maar twee weken geleden (voor de 2e reparatie) heb ik toch echt iets anders gehoord.
Help, hoe kom ik hiermee verder? Schriftelijke brief oid? Hoelang gaat zoiets dan duren? Ik wordt er behoorlijk moedeloos van.
@visje
Bellen heeft dan geen zin meer. Maar zoals je ziet: recht hebben op en het ook krijgen, zijn twee verschillende dingen.
Mail in ieder geval de klacht door naar de webcare.
En ik zou er een mail uitdoen naar Consuwijzer. Bellen is natuurlijk sneller, maar per mail = antwoord/advies retour, dat heb je zwart op wit en kan je uitprinten.
Maar eens zien wat die erover te vertellen heeft ....
Klik hier: vraag aan Consuwijzer
Wat die schriftelijke brief betreft: kan natuurlijk ook. Wel dan aangetekend/ontvangstbewijs, anders kans op 'we hebben het niet ontvangen'.
Tja en hoelang dat dan weer duurt .... 't lijkt er al op dat men wil rekken ....
Kortom: zou eerst nog een poging doen te mailen naar de webcare en Consuwijzer.
visje
Als je op je strepen blijft staan, dan kun je een klacht indienen bij:
U heeft een geschil met uw internetprovider of leverancier van een elektronische communicatiedienst . Samen komt u er niet uit. Is het bedrijf bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ecd
Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten
Te bereiken op het volgende adres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Fax: 070-3658814
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer