bu
door bubbleblower Feb 3, 2011 om 02:32
Computers & telefonie

Ziggo, niets dan ellende

Eind januari kreeg ik een vervelend telefoontje van een medewerker van Ziggo, die claimde dat ik betalingen steeds storneerde. Hierop vertelde ik hem dat ie zich vergistte, maar hij hield voet bij stuk, waarop ik heb ingelogd op mijn bankrekening en bleek dat hij het toch echt bij het verkeerde eind had. Desondanks bleef deze medewerker volhouden, mij feitelijk een leugenaar noemend, wat het gesprek er niet aangenamer opmaakte en reduceerde tot een ordinaire welles nietes discussie.

Feit is dat ze de eerste 2 maanden van mijn abonnement geen geld hebben afgeboekt –waartoe ze een machtiging hebben- maar dat hebben ze dus ook niet geprobeerd.
Sinds december inmiddels boeken ze wel elke maand af, uiteraard zonder problemen.
Je gaat ervan uit dat dit soort dingen goed gaan en op zich had ik geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval was, anders had Ziggo vast iets laten weten.

Mij leek dat er geen enkel probleem was, want Ziggo kon die bedragen immers gewoon alsnog afboeken, wat ik dus voorstelde. Volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt, want die monteur is immers gratis. Ik heb nogmaals voorgesteld gebruik te maken van de machtiging en het bedrag minus de 35 euro af te boeken en bovendien verzocht om één en ander schriftelijk te bevestigen. Een week later op 2 februari heb ik een brief gehad waarin mij meegedeeld wordt dat ik word afgesloten en dat die afsluiting vast staat en nu niet meer te voorkomen is. De eerste regel van de brief is opvallend: “In de afgelopen periode heeft Ziggo meerdere pogingen gedaan u te attenderen op uw openstaande facturen”. Dat is dus pertinent niet waar, netzomin als dat ik ooit betalingen heb gestorneerd.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met hun helpdesk, maar al kun je praten als Brugman is dat nog geheel zinloos. Ik kon het bedrag betalen inclusief de extra kosten en dat was het.
De zaak is inmiddels uit handen gegeven aan een incassobureau en ik dien het verder met hen uit te zoeken. Bij de extra kosten komen inmiddels ook zo’n 70 euro afsluitkosten en als ik weer aangesloten wens te worden dien ik entree- en aansluitkosten te betalen.

Volgens deze medewerkster waren er geen monteurskosten, maar entreekosten in rekening gebracht (terwijl Ziggo “gratis” overstapservice had) en stond er volgens haar administratie een lager bedrag open dan in de brief wordt vermeld. Wat er werkelijk open staat kan ik onmogelijk beoordelen, want ik heb daar nog steeds geen specificatie van gehad.

Ik had al verschrikkelijk spijt van mijn overstap, nadat eerst de monteur 2 keer niet kwam opdagen en toen ik eindelijk aansluiting had bleek dat ze nog steeds ouderwets verbindingsproblemen hebben. Dat had ik sinds ik bij Multikabel zat dik 10 jaar geleden niet meer meegemaakt en ik wist niet dat dit soort problemen überhaupt nog bestonden. Als groot pokerliefhebber zijn disconnects wel het laatste wat ik kan gebruiken en voor mij is een Ziggo abonnement niets waard.

De disconnects waarmee ik te kampen had, werden overigens veroorzaakt door werkzaamheden bij het Ziggo hokje op de hoek Zeeweg/Ringweg tussen Heiloo en Egmond en de hele wijk hier heeft er last van. Zelfs Ziggo zal dat moeilijk kunnen ontkennen.

2129 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar een ziggo agentschap bij je in de buurt neem allles mee. Hier hebben wij een winkel waar op een bepaalde tijd een ziggo medewerker jou misschien kan helpen. Vraag bij ziggo even waar de dichtbijzijnde klantenservice zit en wanneer.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou alle betalingsbewijzen van afgelopen jaren zorgvuldig bewaren.
Ook telefoon nota/logboek uitprinten.
Emails...goed bewaren.
Ik ken het zelfde probleem van mijn buurman...Ziggo heeft volgehouden tot in de rechtszaal.
Daar gingen ze voor de bikkels.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel is er niet, want het abonnement is nog geen 4 maanden oud.
Pas gisteren heb ik voor het eerst iets zwart op wit gekregen over deze zaak en afgezien van mijn bankafschriften is dat het enige stuk. Daarnaast heb ik dus vorige week één telefoontje ontvangen en heb ik gisteren na ontvangst van de brief contact met hen opgenomen. Nu moet ik 100.000 praktische zaken regelen, want mijn telefoon en internet kunnen elk moment afgesloten worden.

Inmiddels heb ik op een andere website gelezen dat Ziggo doelbewust op dit soort zaken uit is. "Ziggo misbruikt de eigen nalatigheid om klanten vervolgens via Bos Incasso te bestelen. Dit hele forum staat er vol mee."
Gezien hun stugge en eigenwijze houding zou dat wel eens waar kunnen zijn.
Klantvriendelijk, die je zou mogen verwachten in een concurrerende markt, is iets heel anders in ieder geval. Ik neem nota bene hun duurste product af, maar kennelijk levert een incasso bureau nog meer op.

Ook heb ik inmiddels begrepen dat Ziggo het oude Multikabel is en dat voorspelt weinig goeds. Multikabel heeft ons destijds jaren belazerd totdat ze gedwongen werden toe te geven dat ze de abonnementen afknepen en alle abonnees daar een vergoeding voor moesten betalen. Multikabel vulde destijds hun zakken door je letterlijk uren aan hun dure servicenummer te laten hangen, telkens nadat zij verbindingsproblemen veroorzaakten. Jarenlang hebben zij hun klanten niets dan leugens opgespeld.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien stond je net op de momenten dat Ziggo wilde afboeken teveel rood, maar het zou mij niets verbazen als het aan Ziggo ligt. Het gaat bij Ziggo namelijk altijd mis als er iets veranderd is. Verwacht dan niet dat hun klantenservice goed naar de zaak kijkt, laat staan dat ze die corrigeren. Zo was het zeven jaar geleden (toen nog onder de naam Casema) en zo gaat het daar nog steeds. Betaal in ieder geval nooit onterechte nota's en laat je niet bang maken door een incassobureau.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

bubbleblower schreef op donderdag 3 feb 2011, 02:32: Volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur.

Hier klopt ook niets van. Ik zou bijna 3 maanden (omdat het altijd een maand vooruit gaat) moeten betalen keer € 66.50 is dus bijna 200 euro. Volgens deze medewerker en de afsluitingsbrief dien ik echter € 312,88 te betalen, dus die 35 euro verklaren het verschil niet. Telefoonkosten evenmin, want die heb ik niet.
Op de site van Ziggo staan alle extra kosten die aan mijn abonnement zijn verbonden en ook daar kan ik geen enkele verklaring vinden voor het grote verschil.
Als ik wil weten waar dat vandaan komt kan ik wel een gespecificeerde factuur bestellen voor € 7.50, maar die zal ik vast niet krijgen zo lang het openstaande bedrag niet geheel is voldaan. Dat ze die facturen verkopen is best cynisch, want die heb je alleen nodig als Ziggo er een puinhoop van maakt.

Binnen de site van Ziggo heb ik nog gegoogled op "entreekosten" maar die blijken helemaal niet te bestaan. Die tweede medewerkster heeft me bij nader inzien dus maar wat op de mouw gespeld.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Ziggo staan alle extra kosten die aan mijn abonnement zijn verbonden en ook daar kan ik geen enkele verklaring vinden voor het grote verschil.
Als ik wil weten waar dat vandaan komt kan ik wel een gespecificeerde factuur bestellen voor € 7.50, maar die zal ik vast niet krijgen zo lang het openstaande bedrag niet geheel is voldaan

Je kan je uitgebreide factuur downloden via inloggen en naar facturen gaan, dus kan je hem zelf uitprinten.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interessant.

Ten eerste:

Factuuroverzicht
Dit moet je nog betalen € 0,00 ?
Hiervoor ben je te laat € 0,00 ?

Ten tweede:

297132409 29-12-2010 29-12-2010 € -27,42
293257520 26-11-2010 26-11-2010 € 16,45
1394993 11-11-2010 11-11-2010 € -16,45
1394995 11-11-2010 11-11-2010 € -5,84
1394992 11-11-2010 11-11-2010 € -16,45
290101500 27-10-2010 27-10-2010 € 16,45
286572815 28-09-2010 28-09-2010 € 16,45
283749017 27-08-2010 27-08-2010 € 16,45
280184143 28-07-2010 28-07-2010 € 16,45
277364363 29-06-2010 29-06-2010 € 16,45
273868862 27-05-2010 27-05-2010 € 16,45
270392414 27-04-2010 27-04-2010 € 16,45
267215780 29-03-2010 29-03-2010 € 16,45
263715829 24-02-2010 24-02-2010 € 16,45

Dit is helaas een overzicht van een oud abonnement en heeft niets met de huidige problemen te maken. Wel met oude overigens, want deze betalingen zijn grotendeels voor een oud -verkeerd- adres. Juni 2010 was ik verhuisd -ruim op tijd doorgegeven via het verhuisformulier en 0900 nummer- en had ik gelijk mijn huidige abonnement besteld dat aanvankelijk op 8 augustus zou ingaan. Overigens rekent Ziggo mijn huidige abonnement vanaf oktober toen het daadwerkelijk is ingegaan (hoera), dus ook daar komt het verschil niet vandaan.

Ondertussen heb ik nog geen bevestiging van de klachten mogen ontvangen.
-Dat is lastig, want dat is een vereiste van de Geschillencommissie-
Het Ziggo Webteam heeft er met zekerheid kennis van genomen, maar reageert niet. Nu zal ik er een aangetekend schrijven aan moeten wagen, terwijl ik echt wel iets beters te doen heb dan me met deze onzin bezig te houden. Als Ziggo blundert gaat je dat niet alleen veel geld, maar ook veel tijd kosten.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

bubbleblower schreef op vrijdag 4 feb 2011, 13:26:
Ondertussen heb ik nog geen bevestiging van de klachten mogen ontvangen.

Dat is nu gelukkig wel gebeurd, want zojuist heb ik deze reactie gehad:

Geachte heer XXXX,

Volgens onze administratie staat er op dit moment een bedrag open van € 312,88. Dit heeft betrekking op de volgende factuur/facturen:
Factuurnummer 1 294961636 Bedrag 68,36
Factuurnummer 2 288918978 Bedrag 65,50
Factuurnummer 3 291970177 Bedrag 179,02

Wij vragen u dit bedrag over te maken naar rekeningnummer 931377 van Ziggo te Groningen. Vermeldt u hierbij alstublieft uw klantnummer,
enzovoorts. Onderaan de mail staat nog: Reageren op deze post kan alleen via de website: www.ziggo.nl, wat lastig wordt als zij mij afsluiten.

Nu weet ik nog niet waar het verschil vandaan komt, maar wel waar het in zit. Als het om "entreekosten" of monteurskosten gaat zou dat naar ik aanneem op de eerste factuur moeten staan.

Ik vraag me af of het slim is de eerste 2 bedragen over te maken of juist verstandiger om dat niet te doen. Zij stellen mij voor een voldongen feit en gaan niet inhoudelijk op mijn zaak in. Als ik dat betaal word ik evengoed afgesloten en moet ik daar nog flink voor betalen ook en ben ik feitelijk geen stap verder, omdat ik echt die 3de factuur niet ga betalen, laat staan alle onnodige kosten en het dan nog liever in de rechtzaal uitvecht. Bovendien hebben zij een machtiging en als ze daar alsnog gebruik van maken heb ik het ineens dubbel betaald.

Als ik alleen de correcte bedragen moet betalen en zij mij kosteloos afsluiten vanaf het moment dat mijn door hen in meerdere opzichten gedwongen overstap ingaat zou ik daar vrede mee hebben. Dat is eigenlijk nog veel te schappelijk gezien het feit dat ik niet geleverd heb gekregen waarvoor ik heb betaald. Ook Ziggo kan direct zien dat die 3de factuur niet klopt, dus laat ze dit eens netjes oplossen voor de verandering.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte bubbleblower,

Naar aanleiding van uw klacht heb ik u een uitgebreide e-mail gestuurd met betrekking tot uw klacht.

Wij hopen dat daarmee voor u een hoop vragen worden beantwoord.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

ve
door verwijderd - Feb 22, 2011 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, ik ben -ondanks Ziggo- weer on line. Dit is er gebeurd:

Ten eerste heeft Ziggo de eerste 2 maanden het geld van een verkeerde bankrekening afgeschreven en niet geprobeerd -nadat dit bleek- het van mijn rekening af te schrijven.
Hierdoor is de betalingsachterstand ontstaan, niet doordat ik bedragen heb gestorneerd.

Ze blijken bij nader inzien wel degelijk herinneringen te hebben verstuurd, die trouwens €2.50 per stuk kosten. Helaas ben ik niet per e-mail, telefonisch of via MijnZiggo (dat ik vaak gebruik om TV te kijken terwijl ik poker) geïnformeerd, waardoor dit probleem mij is ontgaan.

Eind januari ben ik dus pas telefonisch benaderd en zou ik € 312.88 moeten betalen, wat niet juist kon zijn. Ik heb een tegenvoorstel gedaan € 277.88 over te maken (na ontvangst van de specificatie kon ik de rest nog uitvechten), wat Ziggo heeft geweigerd. Als mij toen duidelijk was gemaakt dat die 35 euro verschil zou leiden tot afsluiting en inschakeling van een deurwaarder had ik wel eieren voor mijn geld gekozen overigens.

Nadat ik de brief van 1 februari heb gekregen heb ik nogmaals aangeboden € 277.88 over te maken, maar toen was het al geen zaak van Ziggo meer. Mijn afsluiting en alles stond vast en ik diende het verder met de deurwaarder uit te zoeken. Door de onwrikbare houding van Ziggo werd ik tevens gedwongen mij onmiddellijk voor een andere provider aan te melden.

Razendsnel heb ik mijn verhaal hier gedaan, waar Webcare in is gedoken. Die kwam tot de conclusie dat ik geen bedragen had gestorneerd en de rekening € 65.50 te hoog was.
Die gaan er nu alsnog van af, maar alle kosten van de afsluiting zijn veel hoger.
Hoe cynisch, dan had ik beter 65.50 euro te veel kunnen betalen.

Al met al vind ik dit zeer onredelijk, omdat zij uiteindelijk tot 4 maal toe betaling van € 277.88 hebben geweigerd. Dat was dus niet terecht, terwijl mijn weigering € 312.88 te betalen wel terecht blijkt. Daarbij komt dat ze wel degelijk geld van mijn rekening af kunnen schrijven, zelfs als dat te veel is. Dat is nu opgehelderd, maar desondanks blijft de helpdesk beweren dat het niet kan. Zouden ze beseffen hoe irritant dat is?

Nu ben ik nog steeds bereid te betalen -tot 8 februari toen ik werd afgesloten- als alle extra kosten komen te vervallen. Terwijl ik Webcare een mail aan het schrijven was om daarop te wijzen werd ik afgesloten en elke communicatie met Ziggo is sindsdien feitelijk onmogelijk. Ze stellen zich nu op het standpunt dat de rekeningen correct waren (?) en daarom de afsluiting terecht. Dat hebben ze in hun schermpje staan als ze mijn postcode intoetsen, want een tiental verschillende medewerkers gebruikte hiervoor exact dezelfde bewoordingen.
Op die manier sluiten ze elke inhoudelijke discussie of oplossing uit.
Dat laatste zal vrees ik ook de bedoeling zijn anders hadden ze me vast wel de Webcare medewerker aan de lijn gegeven die een ander schermpje heeft en dan was het probleem binnen een minuut opgelost.

Een geluk bij een ongeluk overigens dat ik me bij een andere provider heb moeten aanmelden, anders zou ik tot 1 april even goed geen betrouwbare aansluiting hebben gehad en afgelopen zaterdag al heel de avond afgesloten zijn geweest. (Rampzalig als je pokert, want dan is er de meeste traffic en sta je voor de meeste toernooien ingeschreven). Ziggo gaat eindelijk de verbindingsproblemen hier aanpakken:

Van 21 februari 2011 tot en met 1 april 2011 vinden in diverse wijken in uw omgeving werkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen duren ongeveer 15 minuten en vinden plaats tussen 7:00 en 19:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan svp contact op met onze Klantenservice.

Oktober vorig jaar was me nog verzekerd dat deze werkzaamheden begin november dat zelfde jaar zouden worden afgerond en vanaf dat moment de verbinding betrouwbaar zou zijn.

Maar ik dwaal af.

Zo lang Ziggo tegen beter weten in volhoudt dat ze geen geld kunnen afboeken -wat impliceert dat zij de problemen niet hebben veroorzaakt- zal het moeilijk zijn dit nog op een normale manier op te lossen.
Mijn aanbod om het openstaande bedrag te voldoen is nog veel te genereus, gezien de -letterlijk in mijn geval- waardeloze verbinding en alle onnodige overlast en ik heb me stellig voorgenomen me niet te laten afpersen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik nog steeds geen inhoudelijke formele reactie op mijn klacht gehad, behalve deze:

Geachte heer XXX, Volgens onze administratie staat er op dit moment een bedrag open van € 312,88. Dit heeft betrekking op de volgende factuur/facturen: Factuurnummer 1 294961636 Bedrag 68,36 Factuurnummer 2 288918978 Bedrag 65,50 Factuurnummer 3 291970177 Bedrag 179,02 Wij vragen u dit bedrag over te maken naar rekeningnummer 931377 van Ziggo te Groningen. Enzovoorts, standaard mail.

Volgens de brief van 1 februari komen hier nog allerlei afsluit kosten bij en bovendien komt er minimaal een extra maand bij -de opzegtermijn- en de kosten voor de deurwaarder. We zijn al bijna een maand verder die er ook bij komt. Zo lang het bedrag niet wordt voldaan kan het abonnement niet opgezegd worden.

De rekening, die in werkelijkheid € 207,= bedroeg (Ziggo rekent daar nog aansluitkosten 29.95 (?) bij en herinneringen een tientje) gaat me nu dus al het drievoudige kosten. Het lijkt mij redelijk als het bedrag juist verminderd wordt met wat ik te veel heb betaald over de periode 8 februari 1 maart. Ik heb niet voor al deze ellende gekozen en -wel- geprobeerd die te voorkomen.

Ik wil Ziggo nog één kans geven met een redelijk aanbod te komen. Als ze hun stilzwijgen volhouden zie ik me -zeker gezien de verontrustende verhalen die ik overal lees- gedwongen het voor Ziggo gereserveerde bedrag te besteden aan mijn advocaat. Absoluut niet van harte, maar ik ga echt geen 400 euro -en wat er nog allemaal bij gaat komen- te veel betalen voor hun fouten, die ze zo hardnekkig weigeren te herstellen.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo juist heb ik eindelijk iets van Ziggo gehoord dat een MijnZiggo overzicht heeft gestuurd. Geen info over de facturen helaas, maar alleen een opsomming van de producten die ik afneem. “Reden van verzending: Wijziging” staat erbij en datum van die wijziging 19 februari.

Volgens dit overzicht heb ik nooit een alles in een gehad maar altijd een Z1 TV en Z3 internet en geen telefoon. Dus ging ik op zoek naar bewijzen dat dit niet juist was, om te beginnen de gegevens van de oude provider die geen telefoonkosten meer in rekening zou moeten brengen.

Maar dat doen ze wel !#$%^, krijg nou wat.
Nog steeds betaal ik 25 euro per maand voor een service die per 8 augustus 2010 (dat was de eerst mogelijke opzegdatum na mijn verhuizing) door Ziggo zou zijn opgezegd. Dat is nu pas 8 april mogelijk, dus deze grap kost me 200 euro plus een paar tientjes voor het uren lang bellen met 1200 dat bij nader inzien toch niet gratis was.

Niet alleen dat, bij een Z3 abonnement moet je wél de monteur betalen, dus als ik niet kan aantonen een alles in een te hebben besteld is hun rekening voor wat dat betreft terecht. In de bevestigingsbrief van Ziggo staat helaas niets vermeld en het enige bewijs dat ik heb is de brief die je van de monteur krijgt, waaruit blijkt dat ook de telefoon is "geïnstalleerd". Kennelijk was op dat moment die fout nog niet in hun administratie geslopen. Ik ben enorm benieuwd wat er vóór de wijziging in stond*. En wie werken er eigenlijk nog op een zaterdag en waarom duurde het een week voor die wijziging werd verzonden?

Natuurlijk ga ik geen Z1 en Z3 nemen voor 64.80 per maand en apart nog 25 euro voor de telefoon betalen als ik alles in een voor 65.50 kan krijgen en dan de verhuizing en monteur -samen bijna 100 euro- gratis zijn. Hopelijk begrijpen ze dat bij Ziggo ook en worden ze nu eindelijk redelijk.

* Het productoverzicht bestaat uit 4 onderdelen en per onderdeel staat wat van toepassing is:
1. Alles in een >> blanco
2. Televisie >> Z1
3. Internet >> Z3
4. Telefonie >> blanco
Erg veel kun je hier niet aan veranderen.
TV en internet heb ik in ieder geval; of er zat nog apart telefonie bij of het was een alles in een.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2011 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op een andere site waar dit onderwerp gelukkig meer leeft heb ik een verklaring trachtten te vinden waarom Ziggo doelbewust incompetent zou zijn en zaken probeert juist niet op te lossen:

Ziggo heeft in sommige regio's ernstige capaciteits problemen.
De capaciteit wordt er door te veel mensen gedeeld en kennelijk is het onvoldoende rendabel die capaciteit uit te breiden. Ze moeten dus eigenlijk van klanten af.
Het zou interessant zijn om te kijken of er een causaal verband is tussen die capaciteit en het aantal rechtzaken.

Vandaag reageerde iemand: Kijk maar eens op rechtspraak.nl en toets Ziggo of LAVG in als zoekterm, dan zie je hoeveel zaken ze al verloren hebben omdat de administratie een volledige puinhoop is bij hen!
Dat heb ik uiteraard gedaan en dit is het zoekresultaat: http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&collection=rnl&querypage=../zoeken/zoeken.asp&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=ziggo

Mijn vermoeden zou wel eens juist kunnen zijn.
Ondanks dat Ziggo al haar rechtzaken verliest (!) is dit toch winstgevend, omdat de meesten niet tegen al die terreur opgewassen zijn en zullen betalen vóór het zo ver komt.

O ja, 19 februari was natuurlijk een zondag.
Naar ik aanneem vind op zaterdagen en zondagen geen reguliere administratie plaats.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2011 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft wel een behoorlijke fantasie dit moet ik u wel toekennen

ve
door verwijderd - Mar 29, 2011 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk komt er eindelijk schot in de zaak. Van het weekend heb ik een nota gekregen die er op zou kunnen duiden dat ze nu alsnog uitgaan van het bedrag zoals dat nota bene ook door hun eigen Webcare is vastgesteld. Helaas kan ik niet zien of dit een eindspecificatie betreft (MijnZiggo is nog steeds niet bijgewerkt). Als dat het geval is zou ik daar graag een bevestiging van krijgen en dan maak ik dat bedrag direct over. Natuurlijk is dat eigenlijk nog teveel, maar dat is het mij wel waard om van de Ziggo terreur af te zijn.

Verder heb ik 3 weken geleden een brief gehad, gedateerd 18 februari (?), waarin werd gemeld dat mijn alles-in-1 extra per die datum wordt gewijzigd in een Z-3 abonnement. Daarbij refereren ze aan afspraken die met mij zouden zijn gemaakt, wat uiteraard niet het geval is. Vorige week heb ik een brief gekregen gedateerd 18 maart, waarin mijn TV en internet per die datum worden afgesloten wegens betalingsachterstand.
Nu vraag ik me af als ik na die dreigbrief van januari wel had betaald wat dan de reden van mijn afsluiting zou zijn geweest, want die afsluiting was immers "op geen enkele wijze meer te voorkomen".

Ziggo heeft inmiddels ook nog 2 x een maandbedrag afgeschreven wat eens te meer aantoont dat dit wel degelijk kon. Deze bedragen heb ik niet gestorneerd, maar ik heb ze verder wel geblokkeerd om te voorkomen dat ze te veel afschrijven. Ik hoop dat ze nu eieren voor hun geld kiezen en mij verder met rust laten.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2011 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zondag 27 feb 2011, 19:00: U heeft wel een behoorlijke fantasie dit moet ik u wel toekennen

Die wordt in dit geval mede ingegeven door angst en enorm wantrouwen tov Ziggo.
Ik ben ervan overtuigd dat ze me op één of andere manier gaan belazeren.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 4 februari heeft Ziggo Webcare (Alex) mij gemaild:

"Ik heb deze facturen bekeken en ben tot de conclusie gekomen dan twee facturen correct zijn namelijk:

Factuurnummer 3 291970177 Bedrag 179,02

Factuurnummer 1 294961636 Bedrag 68,36

In factuur 3 zitten namelijk ook de aansluit kosten. Dit zijn kosten die iedere klant van Ziggo dient te betalen om
signaal op de woning te zetten. (dit is eenmalig). Ook worden hier gelijk een aantal maanden gefactureerd.
Factuur 1 is een gewone factuur zoals u die nu voortaan krijgt.

Nu Factuur 2. Deze factuur was voor de voorrijkosten van de monteur. en de incasso kosten van 28 euro. Deze
factuur heb ik helemaal laten vervallen.

Waardoor ik tot de volgende conclusie kom. Wanneer u de 247,38 euro zo spoedig mogelijk over maakt zal u
achterstand weer weg zijn."

Als ik Ziggo erop wijs dat zij dus zelf toegeven dat de rekening te hoog is zeggen zij dat het juist deze Webcare medewerker is (Alex B.) die de notitie heeft gemaakt dat de rekeningen correct zouden zijn en houden ze stug vol dat ik € 312.88 moet betalen plus alle bijkomende kosten. Einde discussie.

Dit is echt terreur, want als ik weiger te veel te betalen zal ik nog veel meer te veel moeten betalen.
Ik ben zo verschrikkelijk kwaad dat ik maar beter kan stoppen met typen.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Ga eerst in beroep bij de GeschillenCommissie in Den Haag:

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ecd

.............en als je daar jouw zaak gewonnen hebt, dan lijkt het me raadzaam, om zo snel mogelijk afscheid te nemen van deze ******** provider.

Sukses, Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig ben ik al weg bij Ziggo.

Voor mensen die in hetzelfde schuitje als ik zitten heb ik een lijst gemaakt van unieke kenmerken van Ziggo, die ongebruikelijk zijn en geen enkel ander bedrijf hanteert. De lijst is slechts gebaseerd op mijn eigen ervaringen en ongetwijfeld nog veel langer.
De Ziggo-probleemveroorzakers:

1. Ziggo stuurt niet direct een bevestiging van de gemaakte afspraken.
2. Die wordt later pas naar het oude adres gestuurd -terwijl het nieuwe net is doorgegeven-.
3. Ziggo stuurt geen specificaties van nota’s.
4. Iedere afdeling binnen Ziggo heeft weer andere informatie.
5. Die informatie is per definitie juist en hun klanten zijn leugenaars.
6. Als er een achterstand ontstaat is het niet meer mogelijk afsluiting te voorkomen.
Hieraan zijn hoge kosten verbonden.
7. Bij bepaalde wijzigingen maken zij een nieuwe MijnZiggo aan in plaats van dat zij die wijzigingen aanbrengen in de bestaande MijnZiggo. Als klant kun je dat niet weten en voor onaangename verassingen komen te staan als je op de MijnZiggo informatie vertrouwt.
8. Ingeval van een conflict over de hoogte van de nota blijven na afsluiting de abonnementskosten doorlopen, waardoor het steeds lastiger op te lossen wordt, tenzij de klant ervoor kiest zich dan maar te laten oplichten.

In mijn geval heeft Ziggo zwart op wit toegegeven dat de nota te hoog was(!), maar moest ik daarna toch hetzelfde bedrag betalen en werd door de afdeling die dat behandelt weer ontkend dat de nota te hoog was. Even navragen bij die andere afdeling was out of the question.

Ziggo heeft geen enkel belang bij deze gang van zaken, integendeel zelfs.
Dit kost ze alleen maar klanten en geeft ze een nog slechtere naam.
Waarom hanteert Ziggo zulke unieke procedures met zo’n hoog vragen om problemen gehalte als die inderdaad zo veel problemen opleveren? Vanuit marketing optiek is dit onverklaarbaar.

De grote winnaar hier is Bos. Zouden personen binnen Ziggo delen in de buit?
Dit klinkt vast erg conspiracy-achtig, maar zo onlogisch is die gedachte echt niet.

Anyway, als aannemelijk kan worden gemaakt dat Ziggo doelbewust op problemen uit is, om wat voor reden dan ook, dan staan we voor de rechter een stuk sterker.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie bijna niets anders dan bubbleblower.
Lijkt wel een one-man show.
Ben benieuwd of die nu is afgelopen.
Of zou het nog een vervolg krijgen ??

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

bubbleblower

Een prima analyse van de bedrijfscultuur van dit ******** bedrijf. Mocht je er verder niet uitkomen, dan kun je altijd nog een klacht indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Ziggo zijn ze er meesters in om een eenvoudig op te lossen probleem te veranderen in iets waar niemand nog een touw aan kan vastknopen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2011 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

11karakters

Sinds hun performance bij het Kassa-TV-programma is er bij Ziggo nog helemaal niets veranderd. Het is en blijft een ****** bedrijf.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2011 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

bubbleblower

Mag ik vragen welke provider je nu hebt?

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2011 om 02:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Het modem dat u heeft dient vervangen te worden.

U heeft op dit moment nog een Motorola modem - Motorola modem SBV5121E .

In de periode 1 mei tot 1 september worden vanuit Ziggo nieuwe modems naar klanten gestuurd die deze nodig zijn.

Ook u zult dan een nieuw modem ontvangen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijk groet,

Ziggo webteam Alex"

De verhoging van 22 Mb/s naar 40 Mb/s per 1 april jl. Dus wachten tot maximaal 1 september a.s., ook al kreeg ik persoonlijk bericht dat mijn snelheid op voornoemde datum zou worden verhoogd.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2011 om 07:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ t.s.

at 5.
Hier hebben meer providers last van. Het heeft 9 maanden geduurd dat een fout gemaakt bij een andere provider hersteld werd dankzij hulp van het moederbedrijf.