Hebben jullie ook het probleem dat veel zender blijven hangen om de 10 seconden bij Ziggo na overzetting op 1 september naar de nieuwe zender structuur. Navraag in de buurt geeft dat iedereen dit probleem heeft zelfs mijn ouders 30 km verderop hebben het.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=mjonkers schreef op zondag 11 sep 2011, 20:07]Hebben jullie ook het probleem dat veel zender blijven hangen om de 10 seconden bij Ziggo na overzetting op 1 september naar de nieuwe zender structuur. Navraag in de buurt geeft dat iedereen dit probleem heeft zelfs mijn ouders 30 km verderop hebben het.
Heb er sinds 1 september last van; alleen op RTL4. Krijg wel mededeling dat er geen ontvangst mogelijk is. Ga ik naar Ned.3 is okay, vandaar weer naar 4 en is even goed, dan beeld weer pleitte, weer even later is en blijft het goed. Ik woon in Leidschendam, misschien landelijk?
Ik had ook deze problemen en met verschilende zenders. Ik heb contact opgenomen met Ziggo en dit was hun antwoord,
Herstart de digitale ontvanger via de volgende stappen: 1. Schakel de digitale ontvanger uit en verwijder je smartcard. 2. Haal voor minimaal 30 seconden de digitale ontvanger van de stroom. 3. Koppel de coaxkabel los van de ontvanger. 4. Sluit de ontvanger weer aan op stroom, maar plaats de smartcard nog niet. 5. Na enkele minuten vraagt de ontvanger om de smartcard te plaatsen. 6. Plaats de smartcard weer in de digitale ontvanger. Er verschijnt nu een foutmelding in beeld. 7. Koppel de coaxkabel weer aan op de digitale ontvanger.
Heeft dit het probleem niet verholpen, controleer of alle kabels goed zijn aangesloten op de hoofdaansluiting.
Totaal geen last van alleen met verwisselen van zenders duurt ht wat langer met module, maar met de digidale kastje geen problemen.Maar ik denk dat het met de module aan de TV ligt, die is n.l. 800 hertz dus zal hij wat meer tijd nodig hebben. maar daar is overheen te komen 2 sec.
[quote=sillycious schreef op zondag 11 sep 2011, 21:45]Ik heb ook Ziggo icm met c1+ module. Vooral erg veel storingen op SBS6 en de RTL's. Erg irritant en ik hoop ook dat Ziggo het snel verhelpt. Ik zou in u plaats eens mijn kabels goed controlen. Bij mij zat 1 slechte verbinding bij de splitter en kreeg ook verschillende zenders moeilik door. Heb toen de verbindingen goed sluitend gemaakt en toen kreeg ik wel alle zenders goed door.
valerius-2 Ziggo heeft het kastje onlangs geinstalleerd, smartcard erin en alles werkte prima, tot 1 sept. Maar ik ben niet de enige: iedereen in de flat heeft het "probleem" dus is denk dat er een kink in de kabel bij Ziggo is.....
[quote=lizelotte schreef op zondag 11 sep 2011, 22:25]Ik had ook deze problemen en met verschilende zenders. Ik heb contact opgenomen met Ziggo en dit was hun antwoord,..... .
Dat is hun standaard antwoord, staat ook op hun site maar werkt bij mij niet........
Ik was na veel storingen in augustus maar eens overgestapt op digitale module, nog nooit Zo Slecht beeld gehad na die overzetting 1 sept.en dat nu op 42 zenders ipv op 26 .......... Vind het wel weer even gesneden met digitaal en kijk voorlopig maar weer analoog wat nu wel weer prima beeld geeft Na die overzetting....en die 16 `extra`zenders heb ik nog niet gemist ;-)
[quote=sillycious schreef op maandag 12 sep 2011, 00:35]@Stacey: Je bedoelt dat je de hele module gewoon uit je TV hebt gehaald?
Ik heb echt alles Wat je maar kunt bedenken geprobeerd om het goed werkend te krijgen, zelfs een herstart via internet. Heb hem nu maar in de kast gegooid ;-) Als Ziggo z`n zaken weer op orde heeft kijk ik nog wel weer eens, over een jaar of zo ;-)
[quote] Ik heb echt alles Wat je maar kunt bedenken geprobeerd om het goed werkend te krijgen, zelfs een herstart via internet. Heb hem nu maar in de kast gegooid ;-) Als Ziggo z`n zaken weer op orde heeft kijk ik nog wel weer eens, over een jaar of zo ;-)
Je hebt gelijk. Ik kijk het nog even aan, en als het zo blijft, dan gaat de module er ook uit. Dan maar geen HD, zolang het beeld maar niet stoort. Zo is er weinig aan, dat HD TV. :(
[quote=sillycious schreef op maandag 12 sep 2011, 00:43] Je hebt gelijk. Ik kijk het nog even aan, en als het zo blijft, dan gaat de module er ook uit. Dan maar geen HD, zolang het beeld maar niet stoort. Zo is er weinig aan, dat HD TV. :(
Ik heb (nu weer) prima beeld hier met analoog, zie niet echt het verschil met digitaal, maar dat komt wellicht omdat ik er niet zo vaak naar kijk hahaha.
Ipv zich druk te maken over zichtbare zenders of 10 seconden wachten en het beeld is nog niet juist. Je klaagt hier en er gebeurt nooit iets anders dan een persoonlijke opluchting. Haast iedereen klaagt vaak terecht over Ziggo echter het gedrocht blijft maar telkens weer overeind. Want iedereen heeft ergens wel alles in 1 voordeel. Tot dat zelfs een basisschoolleerling zegt dat klopt niet mama. Nee maar probeer maar eens strijd te leveren en hopend op besef.
Heb ooit een incasso laten terugboeken vanwege een foute afboeking telefonie. Echter dat werd niet op prijs gesteld en ineens geen tv en ook geen internet meer.Bellen is zinloos ,eerst betalen want u heeft code A4 was de verspreking.
Herinnering met extra kosten en incassodreiging komt automatisch in de bus.
Heb rechtshulp ingeschakeld en na een lang proces gelijk gekregen en alle kosten betaald. Echter 2 jaar lang geen telefoon of internet en tv. Geen alles in 1 meer en na de rechtsgang werkt het ineens weer..
[quote=mjonkers schreef op zondag 11 sep 2011, 20:07]Hebben jullie ook het probleem dat veel zender blijven hangen om de 10 seconden bij Ziggo na overzetting op 1 september naar de nieuwe zender structuur. Navraag in de buurt geeft dat iedereen dit probleem heeft zelfs mijn ouders 30 km verderop hebben het.
Ik denk dat hier klagen geen zin heeft, al is het goed om te weten dat we inderdaad niet de enigste zijn met die storingen. Als we Ziggo massaal laten weten dat de ontvangst sinds 1 September erg slecht is, bereiken we wellicht meer. Ik ga ze gelijk mailen, want die 10 cpm die ze per telefoon vragen, is me 10 cent te veel.
Tot aan 1 september had ik op geen enkele zender problemen. Nu na 1 september vooral op RTL4 (HD) erg veel storingen. Een tijdje is het beeld perfect, maar dan plotseling 1 seconde of zo een heel vervormd beeld. Dit treedt op zowel op mijn TV met CI+ en mijn andere TV via Cisco harddiskrecorder. Ik woon in Velserbroek. Is er al iemand waarbij het probleem verholpen is? Of een antwoord gekregen wat niet het standaard "reset de decoder" bla bla was?
Als er nog storingen zijn nadat u gedaan heeft wat Lizelotte schreef dan is er nog een mogelijkheid en dat was bij mij het geval. Ik heb de antennekabel vervangen en het beeld is weer helemaal in orde.
Heb deze problemen ook gehad, vooral bij SBS6. Ziggo adviseerde me de TV terug te brengen naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw in te stellen. Werkte niet helemaal. Mijn buurman kwam echter met een grandioos idee. Ik heb een Hirschmann signaal versterker geplaatst direct bij binnenkomst van de Ziggo kabel en zie: probleem opgelost. Beeld als een foto.
Ik heb geen idee wat "reset de decoder" is en nee, geen hulp in nabijheid, allemaat bejaarde weduwen vrouwen zonder technisch inzicht, dus maar afwachten wat er bij Ziggo gaat gebeuren. Dat ik kastje heb en smartcard is leuk, maar ook daar heb ik geen eieren van gegeten; Ziggo heeft dat geinstalleerd, met aansluiten van oude VHS recorder die ook niet werkt.Maar RTL4 doet nog steeds "raar" na het aanzetten en ik kan niet meer rechtstreeks naar dat kanaal, alleen via 1,2,3 en dan pakt hij de zender pas. Bibberbeeld blijft, soms staat hij stil (het beeld) en dan begint het pas goed te werken.
Voor 2 weken geleden overgezet naar de nieuwe kanalen van de zenders , heb ik een paar uur zonder tv -internet- telefoon gezeten. Bij mij werkt alles Prima zonder storende zenders [, woonachtig in Hoogezand ]
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 13:18]Ik heb geen idee wat "reset de decoder" is en nee, geen hulp in nabijheid, allemaat bejaarde weduwen vrouwen zonder technisch inzicht, dus maar afwachten wat er bij Ziggo gaat gebeuren. Dat ik kastje heb en smartcard is leuk, maar ook daar heb ik geen eieren van gegeten; Ziggo heeft dat geinstalleerd, met aansluiten van oude VHS recorder die ook niet werkt.Maar RTL4 doet nog steeds "raar" na het aanzetten en ik kan niet meer rechtstreeks naar dat kanaal, alleen via 1,2,3 en dan pakt hij de zender pas. Bibberbeeld blijft, soms staat hij stil (het beeld) en dan begint het pas goed te werken.
Zet tv uit. kijk op digitale decoder welk lampje brandt voordat u stekker eruit haalt. Haal smart card uit digitale decoder Haal stekker digitale decoder uit stopcontact.
het opnieuw starten kunt u uitvoeren door voor 20 seconden de stroom van de apparaten af te halen.
{ Als de reset het nog niet terug brengt kunt u de volgende handeling uitvoeren op de storing te verhelpen.U kunt vanuit het menu van de ontvanger een fabriek reset geven. Hiermee worden de zenders uit het geheugen gehaald. Vervolgens kunt u de zenders pnieuw installeren en hiermee zal de storing worden verholpen.}
bron Caiway na storing HD. --
Na 20 seconden stekker digitale decoder weer in stopcontact doen. Wacht tot het lampje weer brandt wat brandde voordat u de stekker uit het stopcontact haalde.
tv aanzetten en wachten tot gevraagd wordt om smartcard weer in toestel te steken. Smartcard er weer indoen.
Hier Zuid-West Drenthe: geen enkel probleem. Alles doet het goed. Maar ik heb wel de stroom er een halve minuut afgehaald gelijk in het begin. Misschien dat het daarom goed gaat.
tdehond, wordt echt gewaardeerd door mij. Maar (waarom weet ik niet) mijn toestel kan niet uit; staat altijd op standby en bij de stekker kan ik al helemaal niet. Waarom, geen idee, zit achter een zware kast (door mijn man ooit in elkaar gevioolt - de Ziggo meneer was daar ook niet blij mee). Maar ik durf nergens aan te komen, mezelf kennende heb ik geen beeld meer. Net als de computer, ik durf geen onbekende knop aan te raken, eenvoudig omdat ik er niets van snap. Ik vind het echt lief van U om het zo uitgebreid te beschrijven voor me, maar ik durf niet.
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 14:37]Maar ik durf nergens aan te komen, mezelf kennende heb ik geen beeld meer. Net als de computer, ik durf geen onbekende knop aan te raken, eenvoudig omdat ik er niets van snap. Door juist op al die onbekende toetsjes te klikken en drukken leer je waar ze voor zijn. Een grote voordeel is dat je zowel bij een TV als de computer helemaal niets stuk kunt maken, je hebt simpelweg niets te vrezen.
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 14:37]maar ik durf niet.
U kunt ook even de aardlekschakelaar uitzetten in de meterkast of de zekering, die bij de huiskamer hoort los draaien in de meterkast. Dan is de stroom er ook af.
Ziggo verplicht zijn klanten om digitale TV af te nemen (per 1-9) en versoberd zo het analoge abonnement dat de mensen wel digitaal moeten gaan kijken. Alle klanten van Ziggo hebben dus nu een digitaal TV abonnement, dat maakt het makkelijk om binnen afzienbare tijd de stekker uit analoog te trekken.. En ja dat is achterbaks en niet netjes, maar als monopolist heb je weinig te vrezen.
Ook is het netwerk van Ziggo helemaal nog niet klaar voor al dit extra dataverkeer, vanaf eind oktober zullen dat veel klanten gaan merken.. Of je hebt het geluk in een rustigere regio te wonen.
Wat hier aan te doen? Er valt weinig aan te doen aangezien digitale TV via adsl, digitenne, schotel geen oplossing is. Met een beetje geluk is er glasvezel in je regio beschikbaar (niet van kpn, daar betaal je 4x de hoofdprijs voor).
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 14:37]tdehond, wordt echt gewaardeerd door mij. Maar (waarom weet ik niet) mijn toestel kan niet uit; staat altijd op standby en bij de stekker kan ik al helemaal niet. Waarom, geen idee, zit achter een zware kast (door mijn man ooit in elkaar gevioolt - de Ziggo meneer was daar ook niet blij mee). Maar ik durf nergens aan te komen, mezelf kennende heb ik geen beeld meer. Net als de computer, ik durf geen onbekende knop aan te raken, eenvoudig omdat ik er niets van snap. Ik vind het echt lief van U om het zo uitgebreid te beschrijven voor me, maar ik durf niet.
Wel, als je niks zelf durft, kun je ook een betaalde servicemonteur van Ziggo laten komen, *klik*
........Alle klanten van Ziggo hebben dus nu een digitaal TV abonnement, dat maakt het makkelijk om binnen afzienbare tijd de stekker uit analoog te trekken...........
Logisch, analoog dateert uit de vorige eeuw, hoogste tijd dat het verdwijnt. Neem aan dat jij ook niet meer de was met de hand doet en het huis schoon maakt met een bezem?
[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 15:06] Wel, als je niks zelf durft, kun je ook een betaalde servicemonteur van Ziggo laten komen, *klik*
Of een mannetje uit de telefoongids. Whatever.
Of ik en doe dat is gratis (mits wonende in de regio) :-)
[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 15:08] Logisch, analoog dateert uit de vorige eeuw, hoogste tijd dat het verdwijnt. Neem aan dat jij ook niet meer de was met de hand doet en het huis schoon maakt met een bezem? Yep en waarschijnlijk vind jij de manier waarop Ziggo dit doet ook heel normaal, lekker persoon ben je dan..
........Of ik en doe dat is gratis (mits wonende in de regio) :-)........
Dat bied ik niet meer aan, heb mijn hulp paar maanden geleden gratis aangeboden, kreeg ik de smoes dat het 150km reizen was. Niet dus: tenormin woont in Leidschendam, ik in de Haagse regio.
Graag of niet, is het bij mij. Op smoesjes zit ik al helemaal niet te wachten.
[quote=lekkerisdat schreef op maandag 12 sep 2011, 15:13][quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 15:08] Logisch, analoog dateert uit de vorige eeuw, hoogste tijd dat het verdwijnt. Neem aan dat jij ook niet meer de was met de hand doet en het huis schoon maakt met een bezem? Yep en waarschijnlijk vind jij de manier waarop Ziggo dit doet ook heel normaal, lekker persoon ben je dan..
Hoezo? Ik mag er toch zeker anders over denken dan jij?? Ik ben voor technologische vooruitgang, jij blijkbaar niet. Ook dat mag.
[quote=lekkerisdat schreef op maandag 12 sep 2011, 15:14]En ik gebruik nog dagelijks een bezem, als vervoermiddel. Is wat anders dan je huis er mee schoon maken, daar had ik het over namelijk.
..........waarschijnlijk vind jij de manier waarop Ziggo dit doet ook heel normaal........ Bovendien had Ziggo er ook voor kunnen kiezen analoog er in 1x uit te gooien, net als Caiway. Had je dat liever gehad dan?
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 14:37]tdehond, wordt echt gewaardeerd door mij. Maar (waarom weet ik niet) mijn toestel kan niet uit; staat altijd op standby en bij de stekker kan ik al helemaal niet
TV kan ALTIJD uit....... Desnoods haal je de hoofdschakelaar in de meterkast even om van de groep waar de tv op zit.
[quote=hannyhub schreef op maandag 12 sep 2011, 13:15]Mijn buurman kwam echter met een grandioos idee. Ik heb een Hirschmann signaal versterker geplaatst direct bij binnenkomst van de Ziggo kabel en zie: probleem opgelost. Beeld als een foto.
Dat werkt niet, aangezien ik interaktieve TV heb van Ziggo, dan kan je er niet zelf een versterker tussenplaatsen.
[quote=lekkerisdat schreef op maandag 12 sep 2011, 15:06]Ziggo verplicht zijn klanten om digitale TV af te nemen (per 1-9) en versoberd zo het analoge abonnement dat de mensen wel digitaal moeten gaan kijken. Alle klanten van Ziggo hebben dus nu een digitaal TV abonnement, dat maakt het makkelijk om binnen afzienbare tijd de stekker uit analoog te trekken.. En ja dat is achterbaks en niet netjes, maar als monopolist heb je weinig te vrezen.
Ook is het netwerk van Ziggo helemaal nog niet klaar voor al dit extra dataverkeer, vanaf eind oktober zullen dat veel klanten gaan merken.. Of je hebt het geluk in een rustigere regio te wonen.....
Wat is dit nou voor een stemming makerij? Ik heb nergens last van (Noord-Holland) en klaag dus ook niet. Maar om nou te zeggen dat per 01-10 mensen last gaan krijgen van het netwerk wat nog niet berekend zou zijn op de capaciteit gat me wel een brug te ver. Ik neem aan dat je alle ins en outs kent bij Ziggo? Niet? Goh, dat verbaasd me nou...waarom oordeel je dan zo hard? Er zijn gerust mensen die storing hebben omdat o.a. de juiste indeling niet gevonden kan worden, maar zoals sommige 'deskundigen' hier zeggen "kijken of alles goed aangesloten is" is wel een van de slechtste adviezen. Of zal na 01-09 toch de stekkers niet helemaal goed meer vast zitten en op 31-08 nog wel? Hmmm...interessant.
Birdies schrijft: "wel, als je niks zelf durft, kun je ook een betaalde service monteur van Ziggo laten komen..... Zelfs ik begrijp dat. Heb contact gezocht, maar voorlopig geen tijd. Ze hebben, volgens zeggen dan, in de regio Den Haag het erg druk....
[quote=ronvm schreef op maandag 12 sep 2011, 15:56][quote=lekkerisdat schreef op maandag 12 sep 2011, 15:06]quote]
Wat is dit nou voor een stemming makerij? Ik heb nergens last van (Noord-Holland) en klaag dus ook niet.
Welkom. :) Al heeft u geen klachten houdt dat m.i. niet in dat andere mensen ook geen klachten zouden mogen hebben.
BTW Stekkers kunnen wel degelijk miraculeus losser gaan zitten. Hoe eenvoudig kan het dan zijn om eerst even te kijken of alles nog goed vast zit alvorens hulptroepen in te schakelen.
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 16:13]Birdies schrijft: "wel, als je niks zelf durft, kun je ook een betaalde service monteur van Ziggo laten komen..... Zelfs ik begrijp dat. Heb contact gezocht, maar voorlopig geen tijd. Ze hebben, volgens zeggen dan, in de regio Den Haag het erg druk....
Vreemd, bij mij zijn er verleden week 2 monteurs geweest om kabels door te trekken, nr. 1 binnen 48 uur, nr. 2 binnen 72 uur.
Zijn trouwens genoeg andere bedrijven die je ook kunt benaderen.
[quote=tdehond schreef op maandag 12 sep 2011, 16:24][quote=ronvm schreef op maandag 12 sep 2011, 15:56][quote=lekkerisdat schreef op maandag 12 sep 2011, 15:06]quote]
Wat is dit nou voor een stemming makerij? Ik heb nergens last van (Noord-Holland) en klaag dus ook niet.
Welkom. :) Al heeft u geen klachten houdt dat m.i. niet in dat andere mensen ook geen klachten zouden mogen hebben.
BTW Stekkers kunnen wel degelijk miraculeus losser gaan zitten. Hoe eenvoudig kan het dan zijn om eerst even te kijken of alles nog goed vast zit alvorens hulptroepen in te schakelen.
Kom op zeg...pluggen die op 31-08 nog vast zitten en op 31-09 exact wanneer Ziggo over gaat op een andere indeling zouden ze los zitten. Ik schrijf dat ik geen klachten heb en dit ook niet klaag, uiteraard houdt dat niet in (en dat schrijf ik ook niet) dat anderen geen klachten zouden kunnen hebben.
ik woon in limburg. en ja ik heb veel storingen . zenderuitval, beeld deelt zich in blokjes. en op een slaapkamer ontvang ik de nederlandse zenders niet meer , en rtl 4 en 5 en sbs6 ook niet .tja
[quote=jenika schreef op maandag 12 sep 2011, 16:27]ik woon in Limburg. en ja ik heb veel storingen . zenderuitval, beeld deelt zich in blokjes. en op een slaapkamer ontvang ik de Nederlandse zenders niet meer , en RTL 4 en 5 en sbs6 ook niet .tja
Blokjes zijn 9 van de 10 keer een gevolg van een te zwak signaal. Wellicht zit er beneden een splitter die het signaal naar beneden haalt. Probeer eens de 'BER-Waarde' uit te lezen...deze moet op '0' blijven staan. Lees anders het forum er eens op na.
[quote=tdehond schreef op maandag 12 sep 2011, 16:31]@rovm Het feit dat u dat niet meegemaakt heeft houdt niet in dat een ander dat niet mee kan maken.
Lees nou eens wat ik schrijf...er staat niet (of ik suggereer zelfs niet) dat een ander er geen last zou kunnen hebben van storingen maar dat ik een oplossing als "de pluggen nakijken" ontzettend slecht vind gevonden.
Tsja birdies, zodra ik maar reageer, ben je weer vol ongeloof hè? Denk je nu echt dat ik uit mijn duim zuig dat Ziggo het in de regio te druk had? Dat was het antwoord wat ik kreeg. Dat bij jou alles beter, sneller gaat is fijn voor je............bij mij dus niet.
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 16:37]Tsja birdies, zodra ik maar reageer, ben je weer vol ongeloof hè? Denk je nu echt dat ik uit mijn duim zuig dat Ziggo het in de regio te druk had? Dat was het antwoord wat ik kreeg. Dat bij jou alles beter, sneller gaat is fijn voor je............bij mij dus niet.
[quote=ronvm schreef op maandag 12 sep 2011, 16:35][quote=tdehond schreef op maandag 12 sep 2011, 16:31]@rovm
Lees nou eens wat ik schrijf...er staat niet (of ik suggereer zelfs niet) dat een ander er geen last zou kunnen hebben van storingen maar dat ik een oplossing als "de pluggen nakijken" ontzettend slecht vind gevonden.
Toch werd deze ontzettend slechte vraag altijd gesteld bij het programma Ziggo thuishelp. Wat nu overigens niet meer beschikbaar schijnt te zijn.
Voor alle digitale tv storingen kan de volgende procedure gevolgd worden:
- haal de digitale ontvanger van de netspanning - haal de smartcard uit de ontvanger - koppel de antennekabel los van de ontvanger - zet de ontvanger weer op het stroom - herstel de fabrieksinstellingen via het menu (zie handleiding) - zoek de zenders opnieuw - voordat je de zenders zoekt, uiteraard de antennekabel weer aansluiten - sla de zenders op - steek de smartcard weer in het apparaat
Werkt bovenstaande niet, sluit dan de ontvanger rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting met een goed afgeschermde kabel. Dus zonder eventuele splitters en overige randapparatuur daar tussen.
Heb je hierna nog steeds storing, dan komt het signaal niet sterk genoeg je woning binnen en kan er vanuit Ziggo een monteur worden ingepland om dit op te lossen.
[quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 16:54]tdehond, dat weet ik niet; het gesprek verliep nogal "prettig". Ga morgen weer bellen, misschien een andere service-persoon aan de lijn!
Je belt voor een afspraak, maar je weet niet wanneer hij komt? Je krijgt trouwens een bevestiging v.d. afspraak. Bovendien kan je gewoon via de site een afspraak maken.
koekeloer schreef op maandag 12 sep 2011, 15:32 Dat werkt niet, aangezien ik interaktieve TV heb van Ziggo, dan kan je er niet zelf een versterker tussen plaatsen.
Tenzij je een retourgeschikte versterker er tussen zet. En die heeft Hirschmann ook.
UIt deze vraag blijkt vooral weer dat er een hoop mensen hier reageren terwijl ze er absoluut geen verstand van hebben. Laat het nou aub over aan de mensen die een nuttig antwoord hebben, daar heeft de TS veel meer aan.
[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 17:25][quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 16:54]tdehond, dat weet ik niet; het gesprek verliep nogal "prettig". Ga morgen weer bellen, misschien een andere service-persoon aan de lijn!
Je belt voor een afspraak, maar je weet niet wanneer hij komt? Je krijgt trouwens een bevestiging v.d. afspraak. Bovendien kan je gewoon via de site een afspraak maken.
Hallo, Ook omgeving Utrecht en bij mij doet National Geographic het niet. Ziggo heeft mij alles opnieuw laten installeren en ik heb met hun drie kwartier aan de telefoon gezeten. resultaat: geen verbetering. Nu kijk ik Nat. Geo maar analoog. Vr. Gr. negelia
[quote=ronvm schreef op maandag 12 sep 2011, 15:56] Wat is dit nou voor een stemming makerij? Ik heb nergens last van (Noord-Holland) en klaag dus ook niet. Maar om nou te zeggen dat per 01-10 mensen last gaan krijgen van het netwerk wat nog niet berekend zou zijn op de capaciteit gat me wel een brug te ver. Ik neem aan dat je alle ins en outs kent bij Ziggo? Niet? Goh, dat verbaasd me nou...waarom oordeel je dan zo hard? Er zijn gerust mensen die storing hebben omdat o.a. de juiste indeling niet gevonden kan worden, maar zoals sommige 'deskundigen' hier zeggen "kijken of alles goed aangesloten is" is wel een van de slechtste adviezen. Of zal na 01-09 toch de stekkers niet helemaal goed meer vast zitten en op 31-08 nog wel? Hmmm...interessant. Als je mijn reactie niet goed wilt of misschien niet kunt lezen, reageer dan alsjeblieft er niet op
Zal je één hint geven, kijk eind oktober in de begin van de avond eens naar buiten en denk dan nog eens aan mijn reactie
[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 13 sep 2011, 01:40] Zal je één hint geven, kijk eind oktober in de begin van de avond eens naar buiten en denk dan nog eens aan mijn reactie
Nee, dat is duidelijk...zeg wat je bedoeld of zeg niks.
[quote=ronvm schreef op dinsdag 13 sep 2011, 06:51][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 13 sep 2011, 01:40] Zal je één hint geven, kijk eind oktober in de begin van de avond eens naar buiten en denk dan nog eens aan mijn reactie
Nee, dat is duidelijk...zeg wat je bedoeld of zeg niks.
=jenika schreef op maandag 12 sep 2011, 16:27: ik woon in Limburg. en ja ik heb veel storingen . zenderuitval, beeld deelt zich in blokjes. en op een slaapkamer ontvang ik de Nederlandse zenders niet meer , en RTL 4 en 5 en sbs6 ook niet .tja
Blokjes zijn 9 van de 10 keer een gevolg van een te zwak signaal. Wellicht zit er beneden een splitter die het signaal naar beneden haalt. Probeer eens de 'BER-Waarde' uit te lezen...deze moet op '0' blijven staan. Lees anders het forum er eens op na.
ik heb een scrtaansluitng te kort om mijn ringleifing aan te sluiten (hoorapparaten) weet iemand raad??
Brabant heeft ook last van hangende zenders vooral sbs6. En doordat hun veranderingen brengen in zenders en pakketten, zit ik met een deel van pakketten zoals uitzending gemist ofzo, Daar is mijn humax niet geschikt voor. Terwijl deze gewoon door ziggo in 2009 geleverd is. Moet ik een dure decoder gaan kopen om iets extra's te kunnen ontvangen. Mijn mening is nog steeds dat Ziggo dingen veranderd dus ook de apparatuur moet leveren en niet de klant voor extra kosten moet op laten draaien
[quote=birdies schreef op dinsdag 13 sep 2011, 07:16][quote=ronvm schreef op dinsdag 13 sep 2011, 06:51][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 13 sep 2011, 01:40] Zal je één hint geven, kijk eind oktober in de begin van de avond eens naar buiten en denk dan nog eens aan mijn reactie
Nee, dat is duidelijk...zeg wat je bedoeld of zeg niks.
Vergaat de wereld dan (weer)???
Dacht dat je dit antwoord ook wel wist, weet je nog: klok terug op genoemde datum.
.........Brabant heeft ook last van hangende zenders ........ Lijkt me stug: heel Brabant.
........Daar is mijn humax niet geschikt voor. Terwijl deze gewoon door ziggo in 2009 geleverd is.......... Je hebt blijkbaar een simpele sd decoder, die is geschikt voor digitale ontvangst. Als je meer functies wilt, zoals opnemen en interactief, zul je toch echt zelf een nieuwe moeten kopen. Waarom zou Ziggo dat gratis moeten geven?
[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 15:13]........Of ik en doe dat is gratis (mits wonende in de regio) :-)........
Dat bied ik niet meer aan, heb mijn hulp paar maanden geleden gratis aangeboden, kreeg ik de smoes dat het 150km reizen was. Niet dus: tenormin woont in Leidschendam, ik in de Haagse regio.
Graag of niet, is het bij mij. Op smoesjes zit ik al helemaal niet te wachten.
Nu begrijp ik pas je persoonlijke vete: eindelijk. Wij hebben 2 jaar onder bescherming Politie ondergedoken moeten leven (in Doetinchem kan ik nu schrijven) en onze flat is aangehouden en betaald door Instantie Personenbeveiliging i.v.m. heel serieuze zaak. In die tijd waar jij op doelt was het 150, om precies te zijn 153 km, mevrouw allesweter. Ik lieg niet, kon alleen geen waarheid schrijven. Ik weet: off topic, maar dat was jij helemaal met jouw informatie aan anderen over mij.
.......maar dat was jij helemaal met jouw informatie aan anderen over mij.......
Hoezo? Je schrijft hier zelf regelmatig dat je in Leidschendam woont. Wat ik lees, kan heel Nederland lezen. Op de rest ga ik maar niet in, blijft zo'n heen en weer gedoe anders.
Inderdaad, hierover ophouden. Nog 1 ding, ga je papierwerk eens na en zie wanneer ik begin te schrijven over Leidschendam. Ik hoop van harte dat dit nu over en uit is
bij ons in vries ook veel storing heb gebeld maar kreeg weer standaard antwoord had voor mijzelf een goede oplossing. overstappen naar een andere aanbieder van tv internet en telefoon ;-) dit bevalt beter
[quote=sillycious schreef op maandag 12 sep 2011, 09:17][quote=mjonkers schreef op zondag 11 sep 2011, 20:07]Hebben jullie ook het probleem dat veel zender blijven hangen om de 10 seconden bij Ziggo na overzetting op 1 september naar de nieuwe zender structuur. Navraag in de buurt geeft dat iedereen dit probleem heeft zelfs mijn ouders 30 km verderop hebben het.
Ik denk dat hier klagen geen zin heeft, al is het goed om te weten dat we inderdaad niet de enigste zijn met die storingen. Als we Ziggo massaal laten weten dat de ontvangst sinds 1 September erg slecht is, bereiken we wellicht meer. Ik ga ze gelijk mailen, want die 10 cpm die ze per telefoon vragen, is me 10 cent te veel.
Ja, er staat €0,10 op hun brieven per telefoongesprek maar als je belt is het 2 cent per minuut en mobiel is gratis! Maar ik heb er in de tussentijd wel een bakje koffie bij gemaakt, want "al onze medewerkers zijn in gesprek". Dus dat is dan wel weer positief, toch.
[quote=birdies schreef op maandag 12 sep 2011, 16:26][quote=tenormin schreef op maandag 12 sep 2011, 16:13]Birdies schrijft: "wel, als je niks zelf durft, kun je ook een betaalde service monteur van Ziggo laten komen..... Zelfs ik begrijp dat. Heb contact gezocht, maar voorlopig geen tijd. Ze hebben, volgens zeggen dan, in de regio Den Haag het erg druk....
Vreemd, bij mij zijn er verleden week 2 monteurs geweest om kabels door te trekken, nr. 1 binnen 48 uur, nr. 2 binnen 72 uur.
Zijn trouwens genoeg andere bedrijven die je ook kunt benaderen.
Ik heb de 13de (gisteren) weer gebeld voor afspraak en de eerstvolgende gelegenheid is 18 september. Dus U boft maar, 2 x komen en dat zo snel. Maar nu komt er tenminste iemand.
[quote=birdies schreef op woensdag 14 sep 2011, 22:42]Service +: Tel: 0900 - 1876 (€ 0,65 per minuut) Afspraak via site maken: gratis.
kan niet inloggen, weet dat dit veel goedkoper zou zijn. Telkens geprobeerd en kreeg dan: gebruikersnaam is bestaat al of wachtwoord bestaat al. U weet dat ik dan opgeef.
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer