aj
door ajphone Nov 29, 2010 om 12:50
Computers & telefonie

Wijzigingen voorwaarden Vodafone

Op 1 september j.l. heb ik bij Phoneshop.nl een iPhone 4 besteld i.c.m. een vodafone abbonement.
Ik heb de order destijds geplaats om nog gebruik te kunnen maken van de Vodafone voorwaarden zoals die op dat moment nog van toepassing waren tot 6 september.Ik had op dat moment een abbonement bij tmobile en het doel dit te beëindigen op de einddatum 10-10-10. Het was voor mij geen probleem om eventueel tijdelijk dubbele kosten te hebben i.v.m. overlap in de periode van de abonnementen.

Nu heeft Phoneshop verzuimd tijdig de aanvraag in te dienen bij Vodoafone en nu heb ik dus te maken met gewijzigde voorwaarden van Vodafone. Ik heb nu dus een datalimiet en ik betaal bellen per minuut i.p.v. seconde. Dat is nu precies wat ik NIET wil, omdat dit extra kosten genereert.

Ik ben overigens nooit geinformeerd over het feit dat de gewijzigde voorwaarden van toepassing zijn noch wat de gewijzigde voorwaarden zijn. Ik ben er achter gekomen omdat ik op een gegeven moment een SMS kreeg dat ik op 90% van mijn dataverbruik zat.
Daarop heb ik Vodafone gevraagd wanneer het abbonement dan is aangevraagd. Zij gaven aan dat Phoneshop pas op 17 september een aanvraag voor het nummerbehoud heeft gedaan bij tmobile en dat mijn abbonement bij Vodafone pas 18 oktober is ingegaan. Vodafone geeft aan dat ik bij Phoneshop moet zijn als ik hierover vragen of opmerkingen heb.

Natuurlijk heb ik Phoneshop benaderd om dit voor mij op te lossen, maar zij geven aan hier niets te kunnen doen, omdat Vodafone de voorwaarden bepaalt. In de overeenkomst die ik op 1 september heb ondertekend staat dat ik de voorwaarden ken en aanvaard. De voorwaarden op dat moment heb ik van de website van vodafone gehaald en doorgenomen. Daarin stond toen bellen per seconde en data op basis van Fair Use policy. Aanstaande wijzigingen op de voorwaarden waren toen ook nog niet officieel bekend. Kunnen de nieuwe voorwaarden nu zomaar van toepassing zijn? Ik ben van mening dat ik nu iets anders geleverd krijg, dan waar ik voor heb getekend.

Kan ik op de één of andere manier nog:
1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of
2. de extra kosten die voorkomen uit het verschil in voorwaarden verhalen en/of
3. de overeenkomst ontbinden en wat zijn dan de eventuele gevolgen?

6488 32 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 13:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kan ik op de één of andere manier nog:

1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of

-> Nee, contract/ingangsdatum en de bijbehorende voorwaarden gelden.

2. de extra kosten die voorkomen uit het verschil in voorwaarden verhalen en/of

-> Nee.

3. de overeenkomst ontbinden en wat zijn dan de eventuele gevolgen?

-> Ontbinden kan niet kostenloos en als ze accoord gaan met ontbinding dan betaal je een afkoopsom, zo noemen ze dat althans, maar houd gewoon in dat je Alle verschuldige abonnements kosten van Gehele resterende looptijd contract dan in 1x mag betalen.

Je besteld 1 september, dan is het niet alemaal in een keer geregeld natuurlijk en nummerporting kost tijd, minimaal een week en pas daarna gaat je abo+voorwaarden in.
Dus kon het ook nooit eerder dan 6 september ingaan/gaan gelden...........
Had je dan ook kunnen weten als je info over nummerpotering had doorgenomen.........

Overigens ook niet gezegd dat je het nog voor de oude voorwaarden had kunnen afsluiten/gebruiken, voorwaarden kunnen ook Tijdens je abo wijzigen, alleen zou je dan recht tot kostenloos ontbinden hebben gehad als prijzen stegen

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 13:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Het was je overigens ook Wel al bekend dat de voorwaarden Per 6 september gingen wijzigen.......

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 13:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:04]

Kan ik op de één of andere manier nog:

1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of

-> Nee, contract/ingangsdatum en de bijbehorende voorwaarden gelden.

Bij de bestelling zit dus ook de overeenkomst / contract met Vodafone die ik op 1 september heb ondertekend.

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:04]
Je besteld 1 september, dan is het niet alemaal in een keer geregeld natuurlijk en nummerporting kost tijd, minimaal een week en pas daarna gaat je abo+voorwaarden in.
Dus kon het ook nooit eerder dan 6 september ingaan/gaan gelden...........
Had je dan ook kunnen weten als je info over nummerpotering had doorgenomen.........

Overigens ook niet gezegd dat je het nog voor de oude voorwaarden had kunnen afsluiten/gebruiken, voorwaarden kunnen ook Tijdens je abo wijzigen, alleen zou je dan recht tot kostenloos ontbinden hebben gehad als prijzen stegen

Ik heb Phoneshop eerst gebeld met de vraag hoe het zat met de datum 6 september. Phoneshop gaf toen aan dat het niet mogelijk zou zijn dat de nieuwe voorwaarden zouden gelden, immers die waren nog niet bekend.

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:07]Het was je overigens ook Wel al bekend dat de voorwaarden Per 6 september gingen wijzigen.......

Eens, maar ik wist niet wat er precies ging veranderen. Bijvoorbeeld de exacte hoogte van de datalimiet was mij niet bekend.

ph
door phien - Nov 29, 2010 om 14:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien iets voor Youp van 't Hek? Zie De Volkskrant en natuurlijk het TV-programma KASSA!

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 15:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Bij de bestelling zit dus ook de overeenkomst / contract met Vodafone die ik op 1 september heb ondertekend--

Contract gaat Pas in als er verbinding tot stand is gebracht................je betaald in dit geval ook niet Vanaf 1 september.

Maar je had kunnen weten dat portering tijd in beslag nam en dat contract pas bij daadwerkelijke omzetting inging.

Maar controleer eerst maar eens of de voorwaarden niet voor alle contracten/bestaande contracten gewijzigd werden want dan is er sowieso niets (terug) te wijzigen.

En als je weet Dat ze iets gaan veranderen maar niet Wat, is het ook niet handig even hardhollend iets te doen zonder dat je weet wat precies de consequenties zouden zijn

Maar zowel vodafone als phonehouse hebben je al verteld hoe het zit..........
je contract ging 18 oktober in en niet op Aanvraagdatum.
Verbinding komt bij providers niet accuut tot stand.......
je betaald ook niet als er nog niet geleverd wordt.

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 15:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vodafone kan blijkbaar niet eens iets doen aan `verlate start`, ze kunnen pas beginnen Na einddatum van je oude contract staat op hun site en dat was 10-oktober pas......!
Pas na die datum kan een contract met hun ingaan in geval je nummerportering wilt en dan duurt het nog aantal dagen voor het daadwerkelijk over gezet is, dat klopt dus 10 okt eind-- portering-- 18 okt. ingang.
Dus je was sowieso Zelf al te laat............
Dus probleem is dat je nummerportering (erbij) wilde.

cr
door croga - Nov 29, 2010 om 16:57
25 Antwoorden / 2 Vragen

Het spijt me Stacey maar ik moet je hier ernstig gaan tegen spreken....

Op 1 September is een contract getekend met de algemene voorwaarden zoals ze op dat moment golden. Het feit dat het abonnement pas later in gaat heeft daar geen invloed op. Op 1 September wordt er een overeenkomst aangegaan tussen Phoneshop.nl en contractant onder de op dat moment geldende voorwaarden.

Op 6 September wijzigen de voorwaarden en pas op 17 September stuurt Phoneshop.nl de aanvraag door aan Vodafone. AJPhone heeft nooit de nieuwe voorwaarden gezien en is daar zeker ook niet mee accoord gegaan.

Het probleem in deze is dat Phoneshop.nl, onterecht, de verantwoordelijkheid op Vodafone afschuift. Phoneshop.nl heeft simpelweg niet geleverd wat ze beloofd hebben en dus is dit een probleem van Phoneshop.nl.

AJPhone; ik zou het probleem nog eens bij Phoneshop.nl aankaarten. Je hebt tenslotte met hen een overeenkomst gesloten; zij zouden je een telefoon en aansluiting verzorgen tegen bepaalde voorwaarden. Dat hebben ze niet gedaan. Je moet Phoneshop.nl de mogelijkheid geven alsnog de overeenkomst na te komen (maar dat kunnen ze niet, tenzij Vodafone mee wil werken). Doen ze dat niet dan ontbindt je het contract.

De verhalen over nummerportering en het later ingaan van het contract zijn allemaal leuk maar in dit geval is het allerbelangrijkst dat AJPhone een contract getekend heeft met bepaalde voorwaarden. Alleen die voorwaarden kunnen van toepassing zijn. Als de voorwaarden veranderen sta je volledig in je recht om met onmiddelijke ingang op te zeggen.

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 18:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

De voorwaarden zijn niet gewijzigd, enkel de tarieven, de voorwaarden zijn in Febr.2010 voor het laatst aangepast, zal in overeenkomst wel iets staan over Actuele tarieven en geen specifiek vast(gestelde tarieven) en in de voorwaarden staat dat ze die tarieven mogen wijzigen.

--Op 6 September wijzigen de voorwaarden en pas op 17 September stuurt..--

Dat kwam door de nummerportering, kon daardoor niet eerder dan einde lopend contract 10 Oktober........zal ook iets over in contract/voorwaarden staan, dat overeenkomst pas na oplevering Definitief is, wat je zelf ook kunt weten als je voorwaarden leest over nummerportering......................

Vraagsteller Weet dat de tarieven (gaan) wijzigen: Dus had je het abo per 6 september alweer even moeten opzeggen dan.....!
Want je hebt dan recht te annuleren per ingangsdatum........
En zelfs als abo 1 september was ingegaan dan had vraagsteller Vast gezeten aan de nieuwe prijzen per 6 september want voor zover ik begreep gelden die gewoon vanaf die datum en voor iedereen en had hij dan per 6 sept.(ingangsdatum tarief) dus moeten opzeggen.

--Het actuele Tarievenoverzicht wordt door Vodafone bekend
gemaakt, onder andere via de Vodafone Internetsite...---Vodafone

Maar vraagsteller is Zowieso beetje laat, abo gaat 18 okt in en gaat pas 29 november zeggen dat het niet zou kloppen........?

edwardus
door edwardus - Nov 29, 2010 om 19:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt niet per 1 september een overeenkomst met Vodafone. Je hebt op 1 september Phoneshop opdracht gegeven een overeenkomst met Vodafone tot stand te brengen.

Overigens begrijp ik uit een eerder bericht dat Vodafone weer zou overgaan op afronding per seconde, het zou kunnen dat dan je probleem ook verdwijnt.

cr
door croga - Nov 29, 2010 om 19:38
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 18:26]De voorwaarden zijn niet gewijzigd, enkel de tarieven, de voorwaarden zijn in Febr.2010 voor het laatst aangepast, zal in overeenkomst wel iets staan over Actuele tarieven en geen specifiek vast(gestelde tarieven) en in de voorwaarden staat dat ze die tarieven mogen wijzigen.
Leuk dat soort voorwaarden maar helaas gaat de wet daar nog altijd boven. Daarin staat dat als een overeenkomst eenzijdig gewijzigd wordt ten nadele van de andere partij, deze andere partij het recht heeft met onmiddelijke ingang op te zeggen.
[quote]Maar vraagsteller is Zowieso beetje laat, abo gaat 18 okt in en gaat pas 29 november zeggen dat het niet zou kloppen........?
Niet zo heel erg raar. Hij is er pas net achter gekomen dat hij een datalimiet heeft. Dat was ook de trigger om er achter te komen dat de voorwaarden zoals ze golden toen hij tekende nu niet meer gelden.

Het probleem in deze is dat Vodafone niet fout is. Vodafone heeft precies gedaan wat ze moeten doen. De winkel is echter tekort geschoten. Of dat nu is door te laat aan te melden bij Vodafone of door je niet te informeren dat de voorwaarden/tarieven ondertussen verandert zijn is op dit moment niet zo belangrijk. Je zult dus ook naar de winkel terug moeten om verhaal te halen.

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 19:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Leuk dat soort voorwaarden maar helaas gaat de wet daar nog altijd boven. Daarin staat dat als een overeenkomst eenzijdig gewijzigd wordt ten nadele van de andere partij, deze andere partij het recht heeft met onmiddelijke ingang op te zeggen.--

Dat weet ik en jij zegt dat hij per 1 september een overeenkomst heeft, dan had er dus per 6 september als de wijziging inging Opgezegd moeten zijn.............
dat deed vraagsteller niet in de Veronderstelling dat hij nog onder oude tarief viel, wat niet klopt en hij had kunnen weten als hij de (aankomende) wijziging waarvan hij op de hoogte was al even goed had bekeken.............

De winkel is ook niet te kort geschoten doordat er nummer prortering was had gelijk 1 september ook geen invloed gehad................Abo Gaat Pas In als verbinding tot stand is/kan worden gebracht..............voorwaarden voor nummerportering zijn daar duidelijk genoeg over en de nummerportering
voorwaarden zijn dan dus ook onderdeel van je overeenkomst...........

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 20:35
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 19:48]Dat weet ik en jij zegt dat hij per 1 september een overeenkomst heeft, dan had er dus per 6 september als de wijziging inging Opgezegd moeten zijn.............
dat deed vraagsteller niet in de Veronderstelling dat hij nog onder oude tarief viel, wat niet klopt en hij had kunnen weten als hij de (aankomende) wijziging waarvan hij op de hoogte was al even goed had bekeken.............

Ik begrijp je redenatie, maar kun je mij uitleggen hoe ik de aankomende wijzigingen had moeten bekijken als deze nog niet gepubliceerd zijn? En hoe ik op basis daar van had kunnen weten dat ik onder deze voorwaarden zou gaan vallen?

Om te checken hoe het nu precies zat met die wijziging heb ik juist vooraf contact gezocht met Phoneshop om te vragen of ik nog onder de oude voorwaarden zou vallen of niet. Het antwoord daarop was zeer eenvoudig: ja, omdat de nieuwe voorwaarden nog niet beschikbaar waren kon ik daar niet mee te maken hebben. In de overeenkomst staat dat ik alle gevraagde stukken uiterlijk 3 september voor 12 uur moest aanleveren bij phoneshop om in aanmerking te komen voor de huidige voorwaarden. Ik heb alles volledig ingevuld nog dezelfde dag (1 september) aangeleverd per mail.

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 19:48]
De winkel is ook niet te kort geschoten doordat er nummer prortering was had gelijk 1 september ook geen invloed gehad................Abo Gaat Pas In als verbinding tot stand is/kan worden gebracht..............voorwaarden voor nummerportering zijn daar duidelijk genoeg over en de nummerportering
voorwaarden zijn dan dus ook onderdeel van je overeenkomst...........

Volgens mij kan de aansluiting ook met een nieuw tijdelijk nummer van vodafone tot stand worden gebracht. Later kan dan het nummer geporteerd worden, als de ander provider het vrij wil geven. Zo ben ik ook van KPN naar tmobile gegaan.

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 20:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 29 nov 2010, 19:37]Je hebt niet per 1 september een overeenkomst met Vodafone. Je hebt op 1 september Phoneshop opdracht gegeven een overeenkomst met Vodafone tot stand te brengen.

Als dat zo is, waarom moet ik dan nog steeds wel tekenen voor voorwaarden op die datum?

[quote=edwardus schreef op maandag 29 nov 2010, 19:37]
Overigens begrijp ik uit een eerder bericht dat Vodafone weer zou overgaan op afronding per seconde, het zou kunnen dat dan je probleem ook verdwijnt.

Dat zou mooi zijn natuurlijk, maar het gaat mij meer om de datalimiet.

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 20:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=croga schreef op maandag 29 nov 2010, 16:57]AJPhone; ik zou het probleem nog eens bij Phoneshop.nl aankaarten. Je hebt tenslotte met hen een overeenkomst gesloten; zij zouden je een telefoon en aansluiting verzorgen tegen bepaalde voorwaarden. Dat hebben ze niet gedaan. Je moet Phoneshop.nl de mogelijkheid geven alsnog de overeenkomst na te komen (maar dat kunnen ze niet, tenzij Vodafone mee wil werken). Doen ze dat niet dan ontbindt je het contract.

De verhalen over nummerportering en het later ingaan van het contract zijn allemaal leuk maar in dit geval is het allerbelangrijkst dat AJPhone een contract getekend heeft met bepaalde voorwaarden. Alleen die voorwaarden kunnen van toepassing zijn. Als de voorwaarden veranderen sta je volledig in je recht om met onmiddelijke ingang op te zeggen.

Ik heb inmiddels weer gereageerd naar phoneshop dat ik toch echt voor andere voorwaarden heb getekend. Ik wacht de reactie af, maar het dreigt en welles nietes te worden vrees ik.

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 20:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ajphone schreef op maandag 29 nov 2010, 20:43][quote=edwardus schreef op maandag 29 nov 2010, 19:37] Je hebt niet per 1 september een overeenkomst met Vodafone. Je hebt op 1 september Phoneshop opdracht gegeven een overeenkomst met Vodafone tot stand te brengen.

Als dat zo is, waarom moet ik dan nog steeds wel tekenen voor voorwaarden op die datum?

Je tekende de voorwaarden zeg je maar steeds en voorwaarden zijn al vanaf Februari 2010 ongewijzigd dus Voorwaarden waar je voor tekende gelden gewoon nog steeds........

Maar je had beter even kunnen vragen bij Vodafone over wijzigingen en hoe of wat dan bij een tussenschakel die wellicht ook niet altijd volledig up to date zal zijn.......bovendien zullen ze de aankondiging en tarieven wel eerder dan de 6e hebben vermeld (op de site)

Je kunt een tijdelijk nummer krijgen ja, maar daarmee komt je overeenkomst (ook nog) Niet tot stand, dat is een service die ze bieden maar dan wel tegen de volledige tarieven en niet tegen (gekozen) abo tarieven.

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 21:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 20:55]Je tekende de voorwaarden zeg je maar steeds en voorwaarden zijn al vanaf Februari 2010 ongewijzigd dus Voorwaarden waar je voor tekende gelden gewoon nog steeds........

Misschien is het inderdaad niet duidelijk genoeg wat ik bedoel met voorwaarden, dat zou kunnen, bij deze zal ik dat verduidelijken. Bij de voorwaarden gaat het over Algemene voorwaarden, aanvullende voorwaarden, prijslijst, etc. In de algemene voorwaarden staat dan weer dat die allemaal van toepassing zijn.
Ik heb inderdaad de voorwaarden nagekeken. De algemene voorwaarden zijn ongewijzigd, dat is correct. De prijslijst is per 6 september aangepast. Ik heb van voor en van na deze datum het pdf bestand van de site gehaald. De versie van na 6 september is ook pas op 6 september gepubliceerd. De versie voor 6 september heb ik doorgenomen alvorens te tekenen. Tot op het moment dat ik het SMSje kreeg en bij vodafone navraag gedaan heb welke prijsljst nu eigenlijk van toepassing was, ben ik er vanuit gegaan dat het de prijslijst zou zijn zoals die bekend was op 1 september.

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 20:55]
Maar je had beter even kunnen vragen bij Vodafone over wijzigingen en hoe of wat dan bij een tussenschakel die wellicht ook niet altijd volledig up to date zal zijn.......bovendien zullen ze de aankondiging en tarieven wel eerder dan de 6e hebben vermeld (op de site)
Ik ben er vanuit gegaan dat phoneshop een bepaalde afspraak heeft met Vodafone waarop zij aanbiedingen mogen doen en kortingen mogen geven. Zoals phoneshop die ook met andere providers heeft. Het lijkt mij niet dat ik dat allemaal ook nog eens moet gaan verifiëren. Wellicht dat het nu achteraf gezien beter was, maar ik had phoneshop toch niet op voorhand hoeven wantrouwen?

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 20:55]
Je kunt een tijdelijk nummer krijgen ja, maar daarmee komt je overeenkomst (ook nog) Niet tot stand, dat is een service die ze bieden maar dan wel tegen de volledige tarieven en niet tegen (gekozen) abo tarieven. Dat weet ik niet zeker. Bij mijn overstap van KPN naar tmobile is toen mijn abo per direct ingegaan op dezelfde dag dat ik het heb getekend. Mijn nummer is pas maanden later geporteerd.

edwardus
door edwardus - Nov 29, 2010 om 22:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is wel zo dat de tarieven onderdeel uitmaken van de voorwaarden en als tarieven wijzigen, heb je eveneens recht om tussentijds op te zeggen.

Wat het ondertekenen betreft, je mag op 1 september hebben getekend, ik weet niet of in jouw geval Phoneshop of Vodafone de contractpartij is (zie getekend contract) maar feit is dat Vodafone niet met terugwerkende kracht kan leveren. Vodafone kan pas leveren op het moment dat jouw getekende overeenkomst bij Vodafone verwerkt is en ik neem aan dat dan per díe datum pas jouw overeenkomst met Vodafone een feit is.

stacey
door stacey - Nov 29, 2010 om 22:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Het is wel zo dat de tarieven onderdeel uitmaken van de voorwaarden en als tarieven wijzigen, heb je eveneens recht om tussentijds op te zeggen--

Maar als in de voorwaarden staat Actuele tarieven en dat ze mogen tarieven wijzigen kun je ze dus nergens ophangen aan een (vast) tarief............

En je had 6 september toen je tarieven wist kunnen opzeggen en zolang de overeenkomst nog niet tot stand was gekomen omdat je in de wacht stond voor nummerportering had je- als ik info op site zo snel even goed begreep - ook (als)nog kunnen annuleren, omzetting/start contract zou pas in oktober zijn.......

Phoneshop kan wel wat aanbieden maar zullen in elk geval Nooit eerder op de hoogte zijn van een wijziging/exacte voorwaarden dan Vodafone zelf.
Overigens kunnen ze je iets verkopen maar kan een provider je daarna weigeren en de (ver)koop niet accepteren en dan wordt de zaak geannuleerd, staat ook iets over in de voorwaarden --Na ontvangst van uw papieren en na goedkeuring van uw provider --Bij een abonnementsaanvraag dient u eerst een akkoord van de provider via ons te hebben ontvangen--

Maar zou gewoon even rustig aandoen met je bel-Minuten dan nu en wachten tot het in januari weer wijzigd in bel-Seconden...........dan ben je ook klaar.

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 23:15
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 29 nov 2010, 22:14]Het is wel zo dat de tarieven onderdeel uitmaken van de voorwaarden en als tarieven wijzigen, heb je eveneens recht om tussentijds op te zeggen. Dat zou wellicht een mogelijkheid bieden

[quote=edwardus schreef op maandag 29 nov 2010, 22:14]Wat het ondertekenen betreft, je mag op 1 september hebben getekend, ik weet niet of in jouw geval Phoneshop of Vodafone de contractpartij is (zie getekend contract) maar feit is dat Vodafone niet met terugwerkende kracht kan leveren. Vodafone kan pas leveren op het moment dat jouw getekende overeenkomst bij Vodafone verwerkt is en ik neem aan dat dan per díe datum pas jouw overeenkomst met Vodafone een feit is.

Ik zal uit moeten zoeken wat er juridisch gezien precies overeen is gekomen.
Zoals ik nu kijk zijn er drie opties:
1. Op 1 september ben ik een overeenkomst aangegaan met vodafone op basis van de voorwaarden op 1 september. Vodafone heeft het recht de overeenkomst te verwerpen als ik niet aan hun gestelde voorwaarden voldoe. Dan heb ik recht tot ontbinden ivm de toegepaste gewijzigde voorwaarden per 6 september.
2. Op 1 september heb ik Phoneshop gemachtigd een overeenkomst met vodafone af te sluiten op basis van de voorwaarden op 1 september. Vodafone heeft het recht de overeenkomst te verwerpen als ik niet aan hun gestelde voorwaarden voldoe. Dat Vodafone, gezien de datum van aanvraag door Phoneshop, geen mogelijkheid heeft de aanvraag onder de oude voorwaarden te plaatsen in hun administratief systeem neem ik hen toch kwalijk omdat zij kennelijk deze afspraak wel hebben gemaakt met Phoneshop. Dan heb ik recht tot ontbinden ivm de toegepaste gewijzigde voorwaarden per 6 september.
3. Op 1 september heb ik Phoneshop gemachtigd een overeenkomst met vodafone af te sluiten op basis van de voorwaarden gelden op de datum waarop phoneshop de aanvraag bij vodafone indient. Vodafone heeft het recht de overeenkomst te verwerpen als ik niet aan hun gestelde voorwaarden voldoe. Dan heb ik wellicht geen recht tot ontbinden omdat de aanvraag door phoneshop na 6 september heeft plaatsgevonden en daardoor ook de voorwaarden, geldend per 6 september, van toepassing zijn. Zonder dat ik door 1 van de 2 partijen op de hoogte ben gebracht van de wijziging in voorwaarden en de exacte inhoud er van. Waarbij ik tevens vaststel dat phoneshop niet waar maakt wat ze mij heeft geantwoord bij het stellen van de vraag mbt de voorwaarden. En dat phoneshop nalatig is bij het op tijd verwerken van haar orders. Het gevolg is dat ik niet geleverd krijg wat ik gevraagd (besteld) heb en dus benadeeld word.

aj
door ajphone - Nov 29, 2010 om 23:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 22:40]--Het is wel zo dat de tarieven onderdeel uitmaken van de voorwaarden en als tarieven wijzigen, heb je eveneens recht om tussentijds op te zeggen--

Maar als in de voorwaarden staat Actuele tarieven en dat ze mogen tarieven wijzigen kun je ze dus nergens ophangen aan een (vast) tarief............

En je had 6 september toen je tarieven wist kunnen opzeggen en zolang de overeenkomst nog niet tot stand was gekomen omdat je in de wacht stond voor nummerportering had je- als ik info op site zo snel even goed begreep - ook (als)nog kunnen annuleren, omzetting/start contract zou pas in oktober zijn.......

Phoneshop kan wel wat aanbieden maar zullen in elk geval Nooit eerder op de hoogte zijn van een wijziging/exacte voorwaarden dan Vodafone zelf.
Overigens kunnen ze je iets verkopen maar kan een provider je daarna weigeren en de (ver)koop niet accepteren en dan wordt de zaak geannuleerd, staat ook iets over in de voorwaarden --Na ontvangst van uw papieren en na goedkeuring van uw provider --Bij een abonnementsaanvraag dient u eerst een akkoord van de provider via ons te hebben ontvangen--

Maar zou gewoon even rustig aandoen met je bel-Minuten dan nu en wachten tot het in januari weer wijzigd in bel-Seconden...........dan ben je ook klaar.

De vraag is: wat is actueel, is dat de datum van ondertekenen, de datum van aanvraag door phoneshop, de datum dat vodafone akkoord gaat en mij heeft gechecked op credietwaardigheid, de leverdatum van de SIM aan phoneshop, de leverdatum van de SIM aan mij, de datum waarop ik de SIM gebruik, de verbruikdatum, de factuurdatum, etc.

Op 6 september heeft Phoneshop nog niet geleverd. Er was ook 14 dagen levertijd aangegeven voor de iPhone. Phoneshop heeft wel aangegeven de iPhone en SIM in 1 levering aan te bieden i.v.m. het beperken van de verzendkosten.

Indien Vodafone aan phoneshop de mogelijkheid bied producten en/of diensten van Vodafone aan te bieden mag ik er toch vanuit gaan dat Vodafone en Phoneshop hier ook afstemming over bereiken in juistheid, volledigheid, actualiteit, etc.

Natuurlijk heeft Vodafone ook rechten bij het aangaan van de overeenkomst, maar kennelijk waren er geen bezwaren.

Rustig aan doen qua bellen helpt mij niet in mijn datalimiet wat voor mij het grootste struikelblok is.

stacey
door stacey - Nov 30, 2010 om 10:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

De vraag is: wat is actueel

Actueel in de Ingansdatum van je contract, 18 oktober, Contract gaat in Zodra de Verbinding tot stand is gebracht, vanaf dat moment kun je (pas) bellen met je abo/nummer en begin je ook (pas) te betalen en je opzegdatum is ook 18 oktober (contract loopt nu dus van 18 okt tot 18 okt.)

Maar ik zou persoonlijk voor die ene maand niet meer moeilijk doen, kost enkel tijd en energie en voor wat ?
Voor de oude tarieven kun je niets meer krijgen nu als ze die niet meer aanbieden, oude tarieven gelden voor niemand meer........
Zou je enkel misschien nog kunnen ontbinden ( maar volgens mij niet)
Maar uit berichten lijkt het er op dat ze per januari weer terug gaan naar `oud tarief` dus dan ben je vanzelf ook van probleem af.........

aj
door ajphone - Nov 30, 2010 om 10:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 30 nov 2010, 10:07]De vraag is: wat is actueel
Maar ik zou persoonlijk voor die ene maand niet meer moeilijk doen, kost enkel tijd en energie en voor wat ?
Voor de oude tarieven kun je niets meer krijgen nu als ze die niet meer aanbieden, oude tarieven gelden voor niemand meer........
Zou je enkel misschien nog kunnen ontbinden ( maar volgens mij niet)
Maar uit berichten lijkt het er op dat ze per januari weer terug gaan naar `oud tarief` dus dan ben je vanzelf ook van probleem af.........

Dan heb ik nog steeds een datalimiet, wat voor mij ook het grootste issue is.

stacey
door stacey - Nov 30, 2010 om 11:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Dan heb ik nog steeds een datalimiet, wat voor mij ook het grootste issue is--

In datalimiets heb ik me nooit zo verdiept..
Maar veranderd dat in Januari dan niet ook `mee terug` als ze weer iets gaan wijzigen ?

Wijziging van datalimiet was overigens al in Augustus ! 2010 bekend ook zie ik nu : Artikel

Maar eisen onder voorwaarden van voor 6 sept. te vallen kun je niet, en dat geldt voor oude klanten dan ook nog maar tot eerstvolgende verlenging...........dus iedereen moet er straks dan aan geloven,
maar je bent geen oude klant want je contract liep toen simpelweg nog niet, en dat kun je ook niet meer worden.......

Je kunt hooguit kijken of ze uit Coulance kostenloos willen ontbinden maar volgens mij maak je weinig kans.

Informatie was al voor afsluiten beschikbaar, je contract kon Niet starten/ingaan Voor de portering, wat ook wordt aangegeven in de info en je had gedurende al die tijd tot oktober (jezelf kunnen informeren en) actie kunnen ondernemen om te annuleren en dat heb je verzuimd............dus nu veel te laat helaas.

cr
door croga - Nov 30, 2010 om 17:40
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 20:55]Je tekende de voorwaarden zeg je maar steeds en voorwaarden zijn al vanaf Februari 2010 ongewijzigd dus Voorwaarden waar je voor tekende gelden gewoon nog steeds........
De voorwaarden zijn wel degelijk verandert. Een datalimiet op de internet verbinding is een voorwaarde, geen tarief. Wellicht dat de Algemene Voorwaarden niet verandert zijn maar AJPhone heeft ook voor de specifieke voorwaarden van het abonnement getekend.
[quote]Maar je had beter even kunnen vragen bij Vodafone over wijzigingen en hoe of wat dan bij een tussenschakel die wellicht ook niet altijd volledig up to date zal zijn.......bovendien zullen ze de aankondiging en tarieven wel eerder dan de 6e hebben vermeld (op de site)
AJPhone heeft helemaal geen overeenkomst met Vodafone en hoeft dus ook helemaal niet bij Vodafone te gaan vragen wat mischien in de toekomst gaat veranderen. AJPhone heeft iets bij de winkel besteld. Die winkel is dan ook verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt.

stacey
door stacey - Nov 30, 2010 om 21:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De voorwaarden zijn wel degelijk verandert --

Algemene Voorwaarden zijn niet veranderd, zijn er al sinds febr.2010
En 6 september is er Tariefswijziging geweest die bekend is gemaakt en mag volgens voorwaarden Maar contract ging 18 oktober in..........en toen golden bedragen en datalimiets al ruim 1 maand............

Vraagsteller had tot zeker 9 okt. kunnen annuleren en niet gedaan en daarmee zijn door hem dan de (nieuwe) voorwaarden aanvaard die waren toen al maand van kracht

--Artikel 9 Tarieven
1 De tarieven voor de geleverde Diensten zijn aan Vodafone
verschuldigd volgens het van toepassing geldende prijzen.--
Levering 18 oktober en daarbij horende (nieuwe) tarief.........AV
Kon zo gauw ook niets vinden over al dan niet datalimiets in av van febr.2010.

--AJPhone heeft helemaal geen overeenkomst met Vodafone --

Hoe kom je daar nu bij ?............in voorwaarden belshop: --Na ontvangst van uw papieren en na goedkeuring van uw provider --
Bij een abonnementsaanvraag dient u eerst een akkoord van de provider via ons te hebben ontvangen--

Als provider niet goedkeurd dan komt er dus Geen dienst/abo, je krijgt ook je rekening van Vodafone......je bent gebonden aan hun Voorwaarden en tarieven en ze kunnen je zo weer afsluiten als er problemen zijn.
Phonewinkel is enkel een tussenpersoon.

cr
door croga - Nov 30, 2010 om 22:54
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 30 nov 2010, 21:13]Vraagsteller had tot zeker 9 okt. kunnen annuleren en niet gedaan en daarmee zijn door hem dan de (nieuwe) voorwaarden aanvaard die waren toen al maand van kracht
Vraagsteller heeft vanaf het moment dat hij in kennis gesteld wordt van de verandering een opzegtermijn. Hij is echter nooit in kennis gesteld van de verandering. Opzeggen kan dus nog altijd.
[quote]--AJPhone heeft helemaal geen overeenkomst met Vodafone --

Hoe kom je daar nu bij ?............in voorwaarden belshop: --Na ontvangst van uw papieren en na goedkeuring van uw provider --
Bij een abonnementsaanvraag dient u eerst een akkoord van de provider via ons te hebben ontvangen--

Ook daar weer: Leuke voorwaarden maar de wet is het hier niet mee eens. Vraagsteller besteld bij de winkel, heeft dus ook een contract met de winkel. Pas als de winkel levert wat er overeengekomen is kan er naar Vodafone verwezen worden. De winkel heeft dat echter nooit geleverd. De winkel heeft iets heel anders geleverd.

edwardus
door edwardus - Nov 30, 2010 om 23:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=croga schreef op dinsdag 30 nov 2010, 22:54]...Hij is echter nooit in kennis gesteld van de verandering. Opzeggen kan dus nog altijd.

Hij wist donders goed dat er nieuwe voorwaarden bestonden, dat is de enige reden voor dit hele topic. Maar goed, áls het waar zou zijn wat jij hier schrijft, dan kunnen we hier binnen enkele dagen (nou vooruit, enkele weken mag ook) lezen dat Ajphone succesvol het contract kosteloos tussentijds heeft kunnen opzeggen. En dan niet "uit coulance" welteverstaan.

stacey
door stacey - Dec 1, 2010 om 09:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, we kunnen hier wel aan de gang blijven,
we zullen ook van mening blijven verschillen want je hebt mij niet kunnen overtuigen van je gelijk.........
Maar hier verder over blijven doorgaan is vrij zinloos,
vraagsteller zal toch bij vodafone moeten zijn om tot een eventuele oplossing te komen dat kunnen wij hier niet......
Maar zoals Eduardus al zei vraagsteller Was Wel op de hoogte .............
En heeft niet gereageerd tot pas een maand (te laat) later........

Lijkt mij duidelijk gevalletje Kansloos.........

edwardus
door edwardus - Dec 1, 2010 om 12:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat mij betreft is het ook een gevalletje Kansloos, met dien verstande dat volgens mij de vraagsteller zijn beklag zou moeten doen bij de verkoper en niet bij Vodafone. De Phoneshop is de partij die heeft bepaald op welk moment het contract doorgestuurd werd naar Vodafone.

stacey
door stacey - Dec 1, 2010 om 12:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 1 dec 2010, 12:05]Wat mij betreft is het ook een gevalletje Kansloos, met dien verstande dat volgens mij de vraagsteller zijn beklag zou moeten doen bij de verkoper en niet bij Vodafone. De Phoneshop is de partij die heeft bepaald op welk moment het contract doorgestuurd werd naar Vodafone.

Gelijk 1 september insturen had ook verder geen invloed gehad op ingangsdatum door de Nummerportering........die kon pas ingaan Na afloop oude contract 10 Oktober, dus mi maakt dat verder dus niet uit, kon Nooit eerder ingaan dan 10 Oktober en door de Nummerportering nog paar dagen na de 10 dus, in dit geval de 18e.

Had je contract en nieuw nummer genomen dan was het wel gelijk in behandeling gegaan en wellicht voor 6e gestart.

edwardus
door edwardus - Dec 1, 2010 om 12:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daar ben ik het ook roerend mee eens.

bi
door bijtje - Dec 1, 2010 om 13:40
11 Antwoorden / 2 Vragen

[Off topic bijdrage, verwijderd - redactie]