Wijzigingen voorwaarden Vodafone
Op 1 september j.l. heb ik bij Phoneshop.nl een iPhone 4 besteld i.c.m. een vodafone abbonement.
Ik heb de order destijds geplaats om nog gebruik te kunnen maken van de Vodafone voorwaarden zoals die op dat moment nog van toepassing waren tot 6 september.Ik had op dat moment een abbonement bij tmobile en het doel dit te beëindigen op de einddatum 10-10-10. Het was voor mij geen probleem om eventueel tijdelijk dubbele kosten te hebben i.v.m. overlap in de periode van de abonnementen.
Nu heeft Phoneshop verzuimd tijdig de aanvraag in te dienen bij Vodoafone en nu heb ik dus te maken met gewijzigde voorwaarden van Vodafone. Ik heb nu dus een datalimiet en ik betaal bellen per minuut i.p.v. seconde. Dat is nu precies wat ik NIET wil, omdat dit extra kosten genereert.
Ik ben overigens nooit geinformeerd over het feit dat de gewijzigde voorwaarden van toepassing zijn noch wat de gewijzigde voorwaarden zijn. Ik ben er achter gekomen omdat ik op een gegeven moment een SMS kreeg dat ik op 90% van mijn dataverbruik zat.
Daarop heb ik Vodafone gevraagd wanneer het abbonement dan is aangevraagd. Zij gaven aan dat Phoneshop pas op 17 september een aanvraag voor het nummerbehoud heeft gedaan bij tmobile en dat mijn abbonement bij Vodafone pas 18 oktober is ingegaan. Vodafone geeft aan dat ik bij Phoneshop moet zijn als ik hierover vragen of opmerkingen heb.
Natuurlijk heb ik Phoneshop benaderd om dit voor mij op te lossen, maar zij geven aan hier niets te kunnen doen, omdat Vodafone de voorwaarden bepaalt. In de overeenkomst die ik op 1 september heb ondertekend staat dat ik de voorwaarden ken en aanvaard. De voorwaarden op dat moment heb ik van de website van vodafone gehaald en doorgenomen. Daarin stond toen bellen per seconde en data op basis van Fair Use policy. Aanstaande wijzigingen op de voorwaarden waren toen ook nog niet officieel bekend. Kunnen de nieuwe voorwaarden nu zomaar van toepassing zijn? Ik ben van mening dat ik nu iets anders geleverd krijg, dan waar ik voor heb getekend.
Kan ik op de één of andere manier nog:
1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of
2. de extra kosten die voorkomen uit het verschil in voorwaarden verhalen en/of
3. de overeenkomst ontbinden en wat zijn dan de eventuele gevolgen?
Kan ik op de één of andere manier nog:
1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of
-> Nee, contract/ingangsdatum en de bijbehorende voorwaarden gelden.
2. de extra kosten die voorkomen uit het verschil in voorwaarden verhalen en/of
-> Nee.
3. de overeenkomst ontbinden en wat zijn dan de eventuele gevolgen?
-> Ontbinden kan niet kostenloos en als ze accoord gaan met ontbinding dan betaal je een afkoopsom, zo noemen ze dat althans, maar houd gewoon in dat je Alle verschuldige abonnements kosten van Gehele resterende looptijd contract dan in 1x mag betalen.
Je besteld 1 september, dan is het niet alemaal in een keer geregeld natuurlijk en nummerporting kost tijd, minimaal een week en pas daarna gaat je abo+voorwaarden in.
Dus kon het ook nooit eerder dan 6 september ingaan/gaan gelden...........
Had je dan ook kunnen weten als je info over nummerpotering had doorgenomen.........
Overigens ook niet gezegd dat je het nog voor de oude voorwaarden had kunnen afsluiten/gebruiken, voorwaarden kunnen ook Tijdens je abo wijzigen, alleen zou je dan recht tot kostenloos ontbinden hebben gehad als prijzen stegen
[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:04]
Kan ik op de één of andere manier nog:
1. aanspraak maken op de voorwaarden geldend op 1 september en/of
-> Nee, contract/ingangsdatum en de bijbehorende voorwaarden gelden.
Bij de bestelling zit dus ook de overeenkomst / contract met Vodafone die ik op 1 september heb ondertekend.
[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:04]
Je besteld 1 september, dan is het niet alemaal in een keer geregeld natuurlijk en nummerporting kost tijd, minimaal een week en pas daarna gaat je abo+voorwaarden in.
Dus kon het ook nooit eerder dan 6 september ingaan/gaan gelden...........
Had je dan ook kunnen weten als je info over nummerpotering had doorgenomen.........
Overigens ook niet gezegd dat je het nog voor de oude voorwaarden had kunnen afsluiten/gebruiken, voorwaarden kunnen ook Tijdens je abo wijzigen, alleen zou je dan recht tot kostenloos ontbinden hebben gehad als prijzen stegen
Ik heb Phoneshop eerst gebeld met de vraag hoe het zat met de datum 6 september. Phoneshop gaf toen aan dat het niet mogelijk zou zijn dat de nieuwe voorwaarden zouden gelden, immers die waren nog niet bekend.
[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 13:07]Het was je overigens ook Wel al bekend dat de voorwaarden Per 6 september gingen wijzigen.......
Eens, maar ik wist niet wat er precies ging veranderen. Bijvoorbeeld de exacte hoogte van de datalimiet was mij niet bekend.
--Bij de bestelling zit dus ook de overeenkomst / contract met Vodafone die ik op 1 september heb ondertekend--
Contract gaat Pas in als er verbinding tot stand is gebracht................je betaald in dit geval ook niet Vanaf 1 september.
Maar je had kunnen weten dat portering tijd in beslag nam en dat contract pas bij daadwerkelijke omzetting inging.
Maar controleer eerst maar eens of de voorwaarden niet voor alle contracten/bestaande contracten gewijzigd werden want dan is er sowieso niets (terug) te wijzigen.
En als je weet Dat ze iets gaan veranderen maar niet Wat, is het ook niet handig even hardhollend iets te doen zonder dat je weet wat precies de consequenties zouden zijn
Maar zowel vodafone als phonehouse hebben je al verteld hoe het zit..........
je contract ging 18 oktober in en niet op Aanvraagdatum.
Verbinding komt bij providers niet accuut tot stand.......
je betaald ook niet als er nog niet geleverd wordt.
Vodafone kan blijkbaar niet eens iets doen aan `verlate start`, ze kunnen pas beginnen Na einddatum van je oude contract staat op hun site en dat was 10-oktober pas......!
Pas na die datum kan een contract met hun ingaan in geval je nummerportering wilt en dan duurt het nog aantal dagen voor het daadwerkelijk over gezet is, dat klopt dus 10 okt eind-- portering-- 18 okt. ingang.
Dus je was sowieso Zelf al te laat............
Dus probleem is dat je nummerportering (erbij) wilde.
Het spijt me Stacey maar ik moet je hier ernstig gaan tegen spreken....
Op 1 September is een contract getekend met de algemene voorwaarden zoals ze op dat moment golden. Het feit dat het abonnement pas later in gaat heeft daar geen invloed op. Op 1 September wordt er een overeenkomst aangegaan tussen Phoneshop.nl en contractant onder de op dat moment geldende voorwaarden.
Op 6 September wijzigen de voorwaarden en pas op 17 September stuurt Phoneshop.nl de aanvraag door aan Vodafone. AJPhone heeft nooit de nieuwe voorwaarden gezien en is daar zeker ook niet mee accoord gegaan.
Het probleem in deze is dat Phoneshop.nl, onterecht, de verantwoordelijkheid op Vodafone afschuift. Phoneshop.nl heeft simpelweg niet geleverd wat ze beloofd hebben en dus is dit een probleem van Phoneshop.nl.
AJPhone; ik zou het probleem nog eens bij Phoneshop.nl aankaarten. Je hebt tenslotte met hen een overeenkomst gesloten; zij zouden je een telefoon en aansluiting verzorgen tegen bepaalde voorwaarden. Dat hebben ze niet gedaan. Je moet Phoneshop.nl de mogelijkheid geven alsnog de overeenkomst na te komen (maar dat kunnen ze niet, tenzij Vodafone mee wil werken). Doen ze dat niet dan ontbindt je het contract.
De verhalen over nummerportering en het later ingaan van het contract zijn allemaal leuk maar in dit geval is het allerbelangrijkst dat AJPhone een contract getekend heeft met bepaalde voorwaarden. Alleen die voorwaarden kunnen van toepassing zijn. Als de voorwaarden veranderen sta je volledig in je recht om met onmiddelijke ingang op te zeggen.
De voorwaarden zijn niet gewijzigd, enkel de tarieven, de voorwaarden zijn in Febr.2010 voor het laatst aangepast, zal in overeenkomst wel iets staan over Actuele tarieven en geen specifiek vast(gestelde tarieven) en in de voorwaarden staat dat ze die tarieven mogen wijzigen.
--Op 6 September wijzigen de voorwaarden en pas op 17 September stuurt..--
Dat kwam door de nummerportering, kon daardoor niet eerder dan einde lopend contract 10 Oktober........zal ook iets over in contract/voorwaarden staan, dat overeenkomst pas na oplevering Definitief is, wat je zelf ook kunt weten als je voorwaarden leest over nummerportering......................
Vraagsteller Weet dat de tarieven (gaan) wijzigen: Dus had je het abo per 6 september alweer even moeten opzeggen dan.....!
Want je hebt dan recht te annuleren per ingangsdatum........
En zelfs als abo 1 september was ingegaan dan had vraagsteller Vast gezeten aan de nieuwe prijzen per 6 september want voor zover ik begreep gelden die gewoon vanaf die datum en voor iedereen en had hij dan per 6 sept.(ingangsdatum tarief) dus moeten opzeggen.
--Het actuele Tarievenoverzicht wordt door Vodafone bekend
gemaakt, onder andere via de Vodafone Internetsite...---Vodafone
Maar vraagsteller is Zowieso beetje laat, abo gaat 18 okt in en gaat pas 29 november zeggen dat het niet zou kloppen........?
Je hebt niet per 1 september een overeenkomst met Vodafone. Je hebt op 1 september Phoneshop opdracht gegeven een overeenkomst met Vodafone tot stand te brengen.
Overigens begrijp ik uit een eerder bericht dat Vodafone weer zou overgaan op afronding per seconde, het zou kunnen dat dan je probleem ook verdwijnt.
[quote=stacey schreef op maandag 29 nov 2010, 18:26]De voorwaarden zijn niet gewijzigd, enkel de tarieven, de voorwaarden zijn in Febr.2010 voor het laatst aangepast, zal in overeenkomst wel iets staan over Actuele tarieven en geen specifiek vast(gestelde tarieven) en in de voorwaarden staat dat ze die tarieven mogen wijzigen.
Leuk dat soort voorwaarden maar helaas gaat de wet daar nog altijd boven. Daarin staat dat als een overeenkomst eenzijdig gewijzigd wordt ten nadele van de andere partij, deze andere partij het recht heeft met onmiddelijke ingang op te zeggen.
[quote]Maar vraagsteller is Zowieso beetje laat, abo gaat 18 okt in en gaat pas 29 november zeggen dat het niet zou kloppen........?
Niet zo heel erg raar. Hij is er pas net achter gekomen dat hij een datalimiet heeft. Dat was ook de trigger om er achter te komen dat de voorwaarden zoals ze golden toen hij tekende nu niet meer gelden.
Het probleem in deze is dat Vodafone niet fout is. Vodafone heeft precies gedaan wat ze moeten doen. De winkel is echter tekort geschoten. Of dat nu is door te laat aan te melden bij Vodafone of door je niet te informeren dat de voorwaarden/tarieven ondertussen verandert zijn is op dit moment niet zo belangrijk. Je zult dus ook naar de winkel terug moeten om verhaal te halen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer