ts
door tshirt Jan 19, 2012 om 16:37
Geldzaken & recht

Niet ontvangen post

Vandaag ontving ik van Fa-med, incasseringsbedrijf orthodontisten, een rekening met incassokosten ad € 37,00. Het blijkt dat ik 3 rekeningen niet betaald heb. Dat is nogal lastig, want ik heb ze niet ontvangen. Ja, zegt de mevrouw van Fa-med, wij hebben ze wel verstuurd dus u moet gewoon de incassokosten betalen. Hoe kan ik in hemelsnaam bewijzen dat ik ze niet ontvangen heb? En als de fout bij Post.nl ligt, hoe krijg ik dan de door mij gemaakte schade terug? Heeft iemand misschien ook rekeningen van Fa-med niet ontvangen?

10132 47 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2012 om 16:44
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, FA-Med.
Mijn tip:

Zend een brief, aangetekend met ontvangstbevesiging aan uw orthodontist en meld dat u bent geconfronteerd met een aanmaning maar u de betreffende nota's nooit ontving.
Aannemend dat u de gedeclareerde behandelingen wel heeft ondergaan is het het beste om het bedrag exclusief de kosten wel te betalen. Meld dat ook in de brief. Vraag om kopie nota's.
Zend een kopie aan FA-Med.

loreleigil
door loreleigil - Jan 19, 2012 om 16:48
678 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u zich dan nooit afgevraagd waar de rekeningen bleven? Of dacht u 'Ach, ik ontvang geen rekening, dus zeg ik maar niks, misschien hoef ik niets te betalen'? Ik vind het wel makkelijk om te roepen 'ik ze nooit gehad'. Dat is onbewijsbaar en u weet dat u moet betalen en onderneemt geen actie. Dus ook een beetje nalatig van uw kant.

rj
door rjw - Jan 19, 2012 om 16:57
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mij liggen de rekeningen van Fa-med binnen 5 dagen na het tandartsbezoek in de bus. Als het langer duurt valt het dus op.

marjon1
door marjon1 - Jan 19, 2012 om 17:00
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ze ook altijd zeker binnen een week, vaak al na 2 à 3 dagen.Heb ik ze niet binnen 2 weken ga ik zelf mijn tandarts bellen. Beetje eigen verantwoording heb je ook vind ik, en 3 stuks is nogal wat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2012 om 17:01
16867 Antwoorden / 202 Vragen

helaas kan het wel degelijk voorkomen dat rekeningen niet worden ontvangen!
Ook bij Fa-Med kan het fout gaan.

Uiteraard is het wel zo dat als er wel een behandeling is ondergaan en er vervolgens geen rekening komt er een lichtje zou mogen gaan branden.
Wettelijk is het echter wel Fa-Med die in het onderhavige geval moet bewijzen dat de nota's verzonden zijn. En als dat niet aangetekend is gebeurd kan Fa-Med dat niet.

Wettelijk is ook nog eens aan de orde dat er een betaalherinnering moet worden verzonden zonder bijkomede kosten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 19, 2012 om 17:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als U weet hoeveel buurten de post erg onbetrouwbaar bezorgde is het zoekraken voor hun rekening.

Mijn Tandarts geeft de rekening gelijk mee en dan word het binnen 1 maand afgeschreven via incasso.
Dus als die mislukt slechts een herinnering maar zelden een incasso.
Dan heeft hij het bewijs van 1e brief overhandigen omdat hij dat bij iedereen heeft gedaan.

Dus beetje dom om de Post.nl te vertrouwen.
U hoeft zolang zij geen bewijs van versturen hebben de extra kosten niet te voldoen, en helaas maken vele daar misbruik van.
Dus 1x kan maar als vaker geloven ze U niet meer.

Waarom sturen ze het niet naar Uw mail adres, dat komt vaker en sneller aan, geen porto kosten en ook geen envelop of briefpapier nodig...

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 19, 2012 om 17:50
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@gerritaltena,

Kun je al die wetsverwijzingen ook even onderbouwen?

sj
door sjaantje109 - Jan 20, 2012 om 12:26
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben zo'n grapje ook weleens aan de hand gehad, wij zijn een klein bedrijfje en hadden de rekening van de afvalstoffen niet gehad, 't ging om een bedrag van niks, een paar tientjes dus waarom zou je dat niet betalen? Maar de aanmaning was hier dus ook niet aangekomen. Toen kwam er een aanmaning van een deurwaarder met hoge kosten, dat hebben we toen direct maar betaald. Nog contact opgenomen met het afvalstoffenbedrijf, maar ja die gaven natuurlijk niet thuis!! Na een klacht per aangetekende brief zijn daarna de rekeningen altijd WEL netjes aangekomen, dat vind ik dan weer zo vreemd....maar volgens mij verlies je het op deze manier altijd!!!

vl
door vlinder30 - Jan 20, 2012 om 12:41
52 Antwoorden / 3 Vragen

Fa-med is idd vrij snel met de fakturen, echter is dit geen lijdraad. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar een andere verzekeraar, na het 1e tandartsbezoek kregen wij zelf de rekeningen, half jaar later bij de 2e controle duurde het en duurde het maar (was het idd al bijna vergeten, dus kan me dit echt voorstellen), geen rekeningen. Blijkt het ditmaal ineens rechtstreeks naar de zorgverzekeraar te zijn gegaan (?), vreemd want dat was de 1e keer in 2011 niet zo. Ben hier wel zelf achteraan gegaan, want geen bericht van wie dan ook ontvangen.
Maar goed, ze zeggen het te hebben verzonden, ze hebben geen bewijs hiervan, het is niet aangetekend verstuurd, bij de post gaat regelmatig wat fout nl. U bent welwillend om te betalen en geeft dit ook netjes aan, aangetekende brief sturen naar Fa-med en kopie (evt. per mail+ontvangst-/leesbevestiging) naar het incassoburo en maakt gewoon het totaal excl.de € 37 incassokosten over. Succes!

donkschr
door donkschr - Jan 20, 2012 om 12:42
78 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd verhaal. Het kan dat 1 rekening niet aan komt, maar 3 rekeningen die niet aankomen lijkt mij wat te veel van het goede. Of zou de postbode er genoegen in scheppen om rekeningen van Fa-Med niet te bezorgen?
Volgens mij heeft Fa-Med zijn zaakjes niet erg goed op orde.
Onlangs ontving ik van Fa-Med een rekening voor behandelingen die in juli/augustus 2011 hadden plaatsgevonden. Ik e.e.a. nagekeken en wat bleek dezelfde kosten waren al eerder gedeclareerd en in september 2011 ook betaald. Deze rekening heb ik uiteraard niet betaald. Bij navraag bij de tandarts bleek Fa-Med eind december/begin januari naar een heleboel mensen rekeningen gestuurd te hebben voor behandelingen die al eerder gedeclareerd en betaald waren.
Conclusie: controleer dus altijd of je een rekening hebt ontvangen en ook betaald hebt. Je hebt hier zelf ook een verantwoordelijkheid in.

ta
door tar - Jan 20, 2012 om 12:43
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 19 jan 2012, 17:30]Als U weet hoeveel buurten de post erg onbetrouwbaar bezorgde is het zoekraken voor hun rekening.

Mijn Tandarts geeft de rekening gelijk mee en dan word het binnen 1 maand afgeschreven via incasso.Dus als die mislukt slechts een herinnering maar zelden een incasso.
Dan heeft hij het bewijs van 1e brief overhandigen omdat hij dat bij iedereen heeft gedaan.

Dus beetje dom om de Post.nl te vertrouwen.
U hoeft zolang zij geen bewijs van versturen hebben de extra kosten niet te voldoen, en helaas maken vele daar misbruik van.
Dus 1x kan maar als vaker geloven ze U niet meer.

Waarom sturen ze het niet naar Uw mail adres, dat komt vaker en sneller aan, geen porto kosten en ook geen envelop of briefpapier nodig...
tot15karakters geeft de goede oplossing aan, dat meer mensen niet aangeven dat zij de rekening via hun mail adres is mij een raadsel.

Gewoon er naar vragen bij de orthodontist en aangeven dat de postbezorging al lang niet meer betrouwbaar is!

sj
door sjaantje109 - Jan 20, 2012 om 12:51
52 Antwoorden / 25 Vragen

Als bedrijf ga je echt niet precies bijhouden welke rekeningen je nog moet krijgen, dat is als particulier al lastig vind ik. En bij Famed worden soms ook rekeningen gelijk bij de verzekeraar ingediend, dan heb je er ook geen zicht op. In het woud van regelingen is het lastig om alles precies bij te houden! Heb zelf pas een aangetekende brief naar zorgverzekeraar gestuurd die NOOIT is aangekomen. Ook het onderzoek door Post.Nl bracht geen uitkomst, hij is nergens te traceren. Positief is dat Post.NL hier wel een schadevergoeding voor uitkeert.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2012 om 12:54
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft 3 rekeningen niet ontvangen. U bent dus 3 x bij uw tandarts geweest. U had dus de wetenschap dat er een drietal rekeningen zouden moeten komen. Hoeveel tijd zat er tussen de 3 bezoeken in? U had bij bezoek 3 natuurlijk kunnen vragen waarom u nog geen rekening(en van uw eerdere bezoeken had gehad.
Anderzijds, als u een maand na datum bezoek drie nog geen rekening had gehad, had u ook even kunnen bellen. Want dat er 3 rekeningen zoekraken bij post.nl is wel héél erg toevallig. Nu vrees ik dat u niet onder de € 37,00 kosten uitkomt.

muzicaro
door muzicaro - Jan 20, 2012 om 12:59
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wens je heel veel sterkte! Fa-Med is een zeer slecht werkend bedrijf. Ik heb er zeer slechte ervaringen mee. In 2008 en 2009 ben ik bezig geweest om het geld van dubbel betaalde rekeningen terug te krijgen. Fa-med stuurde mij 2x een rekening voor dezelfde behandeling. (dit is niet 1, maar 2 keer gebeurd!)Ook werd de behandeling in rekening gebracht door de ziektekostenverzekering. Ook werden er verkeerde behandelingen in rekening gebracht. Dit leverde eindeloze discussies op. Fa-med gaf de ziektekostenverzekering de schuld en de ziektekostenverzekering Fa-Med. En ik zat er tussen in.
Na veel mailen (bellen met Fa-Med is duur!!) is het tenslotte na 2 jaar discussie goed gekomen en heb ik mijn geld terug gekregen.
Let dus op bij Fa-med. Ze kunnen dubbele rekeningen sturen, maar blijkbaar ook helemaal niet, zoals ik jouw geval. Ik zou ze niet geloven als ze beweren 3 rekeningen gestuurd te hebben. Laat het ze maar eerst bewijzen. Ik zou zeker de incassokosten niet betalen.
Misschien handig, het telefoonnummer dat ik in 2009 van Fa-Med kreeg: 033-4345200. In ieder geval veel goedkoper dan het 0900-nummer.

isah
door isah - Jan 20, 2012 om 12:59
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hoort een bedrijf niet eerst een 'herinnering' te sturen? Met daarbij de eventuele kosten als er niet voor een bepaalde datum betaald wordt.

Isah

sj
door sjaantje109 - Jan 20, 2012 om 13:04
52 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=isah schreef op vrijdag 20 jan 2012, 12:59]Hoort een bedrijf niet eerst een 'herinnering' te sturen? Met daarbij de eventuele kosten als er niet voor een bepaalde datum betaald wordt.

Isah Dat horen ze wel te doen, maar die kwamen bij ons ook niet aan. Pas toen ze het uit handen gaven kon dat bedrijf ons blijkbaar wel vinden, die brief kwam wel aan. (dat vind ik dan ook altijd heel typisch.....) Maar je zit niet te wachten op al die onzin, zeker als het om zulke kleine bedragen gaat, of bel anders even als je je rekening niet betaald krijgt, dan had het direct uit de wereld geweest.

ts
door tshirt - Jan 20, 2012 om 13:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

In ons geval ging in eerste instantie de rekening direct naar de zorgverzekeraar. Toen de dekking ophield, kregen we ineens (met grote onregelmatigheid) rekeningen van Fa-med. Er is in de specificatie niet duidelijk terug te lezen over welke en wat voor behandeling het gaat. Soms worden er twee behandelingen in één gefactureerd, soms iets waarvan we niet duidelijk kunnen opmaken wat het is. We hebben voor één factuur twee keer dezelfde herinnering gehad, die wel betaald was. Uiteraard hebben we een eigen verantwoordelijkheid, maar als ergens geen systeem in zit, kun je ook niet aan de bel trekken en ben je aan de nukken (en inmiddels onkunde) van de incasseerder overgeleverd. En je dus ook niet bewust van in gebreke blijven. Ben blij dat de beugel er over twee weken uitgaat. Dank voor alle reacties.

jossy
door jossy - Jan 20, 2012 om 13:52
47 Antwoorden / 1 Vragen

Famed weer!! Wat een ellende....ik moet ook nog eens 3 per jaar naar de mondhygieniste en soms extra naar de tandarts. Wat een narigheid met Famed maar ook PostNL.

muzicaro, ik ben murw van Famed. Ik heb dit jaar ook iets dubbel betaald. Dank voor het telefoon nummer. Ik ga het nog eens zo proberen en hen murw praten. Hopelijk stellen ze nu niet het nummer buiten gebruik.

tdehond
door tdehond - Jan 20, 2012 om 14:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik herken het probleem. Post nl was er bij mij ook in geslaagd een rekening verstuurd door Famed in een andere straat te bezorgen. Een paar maanden later kwam de bewoner de rekening langs brengen.

Na 3 weken heb ik de mondhygieniste gebeld of zij de rekening al doorgegeven had aan Famed. Zij is er toen achteraan gegaan waarna ik kosteloos een copie van de eerste rekening ontving.

Het is elke keer weer spannend of de nota van Famed aan komt. De laatste keer duurde het 2 weken voordat de nota arriveerde.

Voortaan er achter aan gaan. Famed is de verzender van de rekening en is dus verantwoordelijk voor het feit of deze aankomt. Famed kan niet bewijzen dat u de nota ontvangen heeft.

Ik zou dan ook weigeren de incassokosten te betalen en zoals eerder aangegeven schriftelijk aangetekend bezwaar maken tegen incassokosten wegens niet ontvangen van de rekeningen.

Het lijkt mij de hoogste tijd dat Famed van een andere bezorger gebruik gaat maken.

pe
door peter052 - Jan 20, 2012 om 14:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan ook aan PostNL liggen. Kortgeleden heb ik 2x een klacht ingedient bij de post. (zie onderstaande klacht)
Heden, 11 jan. 2012, ontvang ik 2 brieven van verschillende afzenders met als verzenddatum 20 december 2011 en 27 december 2011. Van één afzender ontving een bericht van winstoverzicht maar ik moet van deze afzender nog 2 winstoverzichten ontvangen. Wanneer kan ik deze brieven in mijn brievenbus tegemoet zien? Hoe kan het dat deze brieven zo laat door mij zijn ontvangen? Graag uw reactie graag.
Zoals u ziet is de post meer dan 2 weken onderweg geweest. Een dag later ontving ik weer een brief gedateerd 23 december 2011. De laatste biref die ik nog zou moeten ontvangen heb ik nooit gehad. Gelukkig kan ik het een en ander nakijken via internet maar PostNL is ook een schuldige.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2012 om 14:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik volg het ook al een tijd niet meer. Eerst rekening direct van tandarts naar mij. De volgende behandeling kreeg ik rekening van Famed, die ik doorstuurde naar Zorgverzekering en aankruiste dat zij de tandarts dienden te betalen. Ik zat nog niet aan mijn "tax". Zorgverzekering akkoord, kreeg daarna herinneringsbrief over deze rekening van Famed. Was wel
betaald. Om lang verhaal kort te maken: Famed zat fout, sorry, foutje.

hi
door hipppo - Jan 20, 2012 om 14:55
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tshirt schreef op vrijdag 20 jan 2012, 13:23]In ons geval ging in eerste instantie de rekening direct naar de zorgverzekeraar. Toen de dekking ophield, kregen we ineens (met grote onregelmatigheid) rekeningen van Fa-med. Er is in de specificatie niet duidelijk terug te lezen over welke en wat voor behandeling het gaat. Soms worden er twee behandelingen in één gefactureerd, soms iets waarvan we niet duidelijk kunnen opmaken wat het is. We hebben voor één factuur twee keer dezelfde herinnering gehad, die wel betaald was. Uiteraard hebben we een eigen verantwoordelijkheid, maar als ergens geen systeem in zit, kun je ook niet aan de bel trekken en ben je aan de nukken (en inmiddels onkunde) van de incasseerder overgeleverd. En je dus ook niet bewust van in gebreke blijven. Ben blij dat de beugel er over twee weken uitgaat. Dank voor alle reacties.

Als tshirt geen rekeningen ontvangt kan hij ze ook niet betalen, al was het maar omdat onbekend is om hoeveel geld het gaat. Het is ook niet de taak van tshirt om er zelf achteraan te gaan.
Het is overigens ook nog maar de vraag of fa-med kan bewijzen dat de rekeningen wel verstuurd waren....
Misschien waren ze niet correct geadresseerd.
Dat fa-med geen poot heeft om op te staan moge blijken uit bovenstaand citaat.

ag
door agapon - Jan 20, 2012 om 15:10
115 Antwoorden / 0 Vragen

zelf wel eens een rekening vergeten en verkrijg dan een eerste aanmaning in de vorm van een herinnering, echter zonder extra kosten. Vindt dan ook de gang van zaken zo omschreven een beetje vreemd.
ALs het wel zo is zal er aangetoond dienen te worden dat daadwerkelijk de rekening op desbetreffende adres afgeleverd is en door de bus gedaan. Indien dat niet aangetoond kan worden is er geen poot om op te staan en deurswaarders etc buiten hun boekje gegaan. Dit geld ook voor aanmaningskosten.
Gebeurd mij ook regelmatig dat ik post ontvang die voor anderen bestemd zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 20, 2012 om 16:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Aanvulling op eerder bericht;

Als je geen rekening per post wilt maar per E mail kan de tandarts ook een ontvangstbevestiging meesturen en dat is gelijk aan aangetekend want dan weet hij dat hij is aangekomen en gelezen.

Zonder leesbevestiging kan een Spam filter deze ook vernietigen dus zorg dat Uw tandarts geen normale mail maar een met lees bevestiging stuurde.

Houd ook je tandarts betaalbaar want die heeft het ondanks de tarieven al moeilijk genoeg gezien de kosten van de praktijk.

de
door dewollf - Jan 20, 2012 om 17:04
54 Antwoorden / 0 Vragen

noghal vreemd dat u wel de post ontvangt van het incassoburo en niet de rfekeningen.
1 rekening de mist kan, maar 3, nee.
daarbij komt dat alvorens u een incassoburo op uw dak krijgt 2x een herinering gestuurd moet worden en een aanmaning.
deze heeft u natuurlijk ook niet ontvangen.
kan ook zijn dat het incasso de juiste incasso procedure niet gevolgd heeft en maar gelijk op de intimidatietour gaat.

sj
door sjaantje109 - Jan 20, 2012 om 17:42
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij vonden het bedrag te klein om er een advocaat voor in te schakelen, en het sop eigenlijk de kool niet waard, we hebben wel een duidelijke aangetekende brief gestuurd naar het bedrijf, en we hebben het er verder bij gelaten. Het kost je anders veel meer aan geld en aan ergernis en tijd dan het oplevert. Maar ik weet nog net zo niet of de verzender van de rekeningen moet kunnen aantonen dat hij het verzonden heeft; dan zou alles aangetekend verstuurd moeten worden en dat is niet te doen natuurlijk.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2012 om 18:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjaantje109 schreef op vrijdag 20 jan 2012, 17:42]Wij vonden het bedrag te klein om er een advocaat voor in te schakelen, en het sop eigenlijk de kool niet waard, we hebben wel een duidelijke aangetekende brief gestuurd naar het bedrijf, en we hebben het er verder bij gelaten. Het kost je anders veel meer aan geld en aan ergernis en tijd dan het oplevert. Maar ik weet nog net zo niet of de verzender van de rekeningen moet kunnen aantonen dat hij het verzonden heeft; dan zou alles aangetekend verstuurd moeten worden en dat is niet te doen natuurlijk.

Nee, zij kunnen uiteraard niet al hun rekeningen aangetekend verzenden, echter, waar dan de fout ligt - Fa-med of PostNl - ben jij toch degene die moet gaan bewijzen, m.a.w. zijn wij, die geen post hebben ontvangen, de klos om wel een aangetekende brief te verzenden. Dus in principe moet je, als je niets ontvangen hebt, ben je lang in de weer om wiens fout dan ook, recht te breien.

tienvliet
door tienvliet - Jan 20, 2012 om 20:32
72 Antwoorden / 3 Vragen

Kan mij hier echt alles bij voorstellen. Tshirt is slachtoffer van ons uitermate falende overheidsbeleid. Alles dient onder het motto “goed voor de vrije marktwerking” geprivatiseerd. Sindsdien heb ik nog nooit zo’n ellende met post als jaren voorheen, verkeerd bezorgen, geheel niet bezorgen, reclame materiaal an block in de papiercontainer ge/tuuuut/d. Ga zo maar door. Had recentelijk belangrijke papieren voor mijn intermediair welke hier 15 KM vandaan kantoor houd. Ik ben deze met de auto gaan brengen, waarop de heer aan de balie mij deed toekomen dat steeds meer klanten tot deze methode overgingen. Enkel om er zeker van te zijn dat de post ook werkelijk terecht kwam waar het moest. Dit is een in en in triest gegeven, 30 KM voor Jan Doedel gereden omreden van onbetrouwbare post verwerking. Daarnaast nog eens de impact op ons milieu waar Den Haag zogenaamd aan sleutelt. Geef mijn portie maar aan fikkie.

porsche928
door porsche928 - Jan 20, 2012 om 20:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

Fa-med, wat een drama organisatie! Na vier e-mails en twee brieven waarvan een aangetekend, had ik nog geen reactie terug.
Toen heb ik mijn Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld ennn, toen konden ze wel reageren, met excuses en correcties van fouten die zij hadden gemaakt.
Het heeft van april 2011 tot januari 2012 geduurd.
Wat een slechte en klantonvriendelijke dienstverlening heeft Fa-med, ik hoop er nooit meer wat mee te maken te krijgen...

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2012 om 21:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

porche928, dan moet je je wel uit het medische cirquit schrijven; meer en meer artsen/tandartsen geven de betaling in handen van Fa-med.

ba
door bassie16 - Jan 20, 2012 om 22:59
43 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry dat ik het zeg maar ik vind u nogal laks overkomen. Dat u misschien niet zo in de gaten hebt gehad dat u 1 x geen rekening heeft gekregen na een bezoek aan de tandarts, okee, dat kan dan nog, maar 3 x ????????? U maakt mij niet wijs dat u het niet op zijn minst een beetje raar vond dat u na 3 tandartsbezoeken nog steeds geen rekeningen kreeg.

pavake
door pavake - Jan 20, 2012 om 23:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

off topicWaarom geven een aantal mensen nu ineens zo af op de vragensteller?

Bij het gros van de bezoeken die wij (gezin) brengen aan artsen, ziekenhuis, tandarts etc. zien wij de rekeningen niet eens, die gaan rechtstreeks naar de verzekeraar.

En daar zowel verzekeraars als tandarts van werkwijze kunnen veranderen, kan het heel makkelijk voorkomen dat je dus inderdaad een rekening mist (omdat je in de veronderstelling bent dat deze rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd zijn)

on topic

Dit soort welles-nietes spelletjes zijn heel lastig.
Als verzender kun je dit alleen voorkomen door alles aangetekend te versturen, maar dat loopt aardig in de kosten.

Bij een praktijk die ik ken wordt na de 2e brief even telefonisch contact opgenomen met de "patient" of "klant" (net hoe je't noemen wil) om te checken wat de status/bedoeling is. Goedkoper dan aangetekend versturen, en voorkomt escalatie via een deurwaarden.

Nog een leuke anekdote daar waar het gaat om hoe deurwaarders soms werken:
In een flat waar ik ooit gewoond heb kreeg ik op een gegeven moment ook brieven van een deurwaarder. Ze bleken uiteindelijk iemand te moeten hebben met dezelfde achternaam die ooit in die flat gewoond had .....
De verstuurde brieven waren allemaal keurig bezorgd, maar alleen aan de verkeerde geadresseerd. Mijn adres hadden ze uit het telefoonboek (dat bestond toen nog)

maanaap
door maanaap - Jan 21, 2012 om 16:54
45 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals bekend is Post.nl enkele jaren geleden geprivatiseerd, alles wat door de overheid is geprivatiseerd, is de afgelopen jaren fout gegaan.

Waarom werd alles geprivatiseerd omdat het zo goed voor ons is en goedkoper maar helaas is het tegendeel waar.

Postbode's worden ontslagen om postbestellers aan te nemen vaak in parttime dienst(is goedkoper), dat dit gevolgen heeft is duidelijk, post voor een hele straat in mijn brievenbus, die ik `s avonds na mijn werk heb bezorgt en post van andere straten,

Heb een brief geschreven naar (toendertijd nog TNT) met de vraag om de postbetellers een cursus Nederlandese taal te laten volgen zodat ze in elk geval de adressen konden lezen.

Hierop nooit een antwoord ontvangen.

Ook worden de buslichtingen van zondagavond uitbesteed aan burgerbedrijven o.a. bewakingsdiensten, taxibedrijven die leerlingenvervoer uitvoeren en aanverwante bedrijven, dit uitkosten oogpunt omdat bewakingsdiensten toch al onderweg zijn en de taxibedrijven in het leerlingen vervoer met partime chauffeurs werken.

Dit is voor post.nl goedkoper, omdat ze hun eigen werknemers dus ook geen dure zondagsuren hoeven te vergoeden.

En wat dacht U, van wat laatst in het nieuws was dat er na 33 jaar alsnog een brief werd bezorgd.

Fijn weekend allemaal.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2012 om 17:30
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een klacht bij Post.nl bleek dat er bij mij in de omgeving een bezorger (geen post.nl) post bezorgde die dislecties was .............

jossy
door jossy - Jan 21, 2012 om 17:55
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 21 jan 2012, 17:30]Bij een klacht bij Post.nl bleek dat er bij mij in de omgeving een bezorger (geen post.nl) post bezorgde die dislecties was .............

Ach, ja de postbodes staan op straat en zijn vervangen door part-timers die onder slechte arbeidsvoorwaarden in dienst genomen kunnen worden en die hetzelfde werk kunnen doen als reclame folders of kranten bezorgers.(Laatste ooit opgezegd omdat ik de helft van de tijd mijn krant niet bezorgd kreeg). Ja, is off-topic ik weet het. Maar het is in snel tempo helaas een zooitje geworden in Nederland. In Nederland regeltjes land.......waar we klagen op internet, ik ook, maar waar we ook eens met z'n allen de straat op zouden moeten gaan.....zucht....

jossy
door jossy - Jan 21, 2012 om 17:59
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=maanaap schreef op zaterdag 21 jan 2012, 16:54]

Ook worden de buslichtingen van zondagavond uitbesteed aan burgerbedrijven o.a. bewakingsdiensten, taxibedrijven die leerlingenvervoer uitvoeren en aanverwante bedrijven, dit uitkosten oogpunt omdat bewakingsdiensten toch al onderweg zijn en de taxibedrijven in het leerlingen vervoer met partime chauffeurs werken.

quote]

Wat???? Bedankt voor de info.....:((((

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 21, 2012 om 18:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als we huisartsen en tandartsen die deze firma gebruiken boycotten moeten ze het wel weer zelf doen.

Waarom kan mijn tandarts wel gelijk printen en rekening meegeven en/of per E mail met ontvangstbevestiging sturen en de rest niet?
Fa Med maakt zoveel fouten dat ik liever een andere Arts zou zoeken.

alk
door alk - Jan 22, 2012 om 22:53
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb in juli 2010 een rekening van ruim € 200 van fa-med gehad. Ik kende dit bedrijf niet omdat mijn tandarts altijd rechtstreeks bij de verzekering declareert. Contact gezocht per mail met fa-med, maar geen enkele reactie terug. Navraag gedaan bij verzekering, bleek dat de verzekering deze behandeling zeven weken voor het versturen van de rekening door fa-med reeds aan de tandarts voldaan had. Toen ik op de website van fa-med een klachten formulier invulde kreeg ik na 8 dagen nog eens een reactie. Klagen bij fa-med helpt niet. Ze voert de opdracht van de zorgverlener rücksichtslos uit. Klachten moet je maar uitvechten met de zorgverlener. Nadat ik deze vertelde dat ik een rekening niet 2 keer betaal, heeft hij hem ingetrokken bij fa-med. Ik ben er nog niet uit of het een poging van oplichting of slordigheid van mijn tandarts was.

eenigma
door eenigma - Jan 23, 2012 om 11:49
252 Antwoorden / 14 Vragen

FaMed heeft de mentaliteit van een incassobureau dat door zware jongens gerund wordt, ze denken heel wart/wit en gaan er bij voorbaat vanuit dat jij sowieso moet betalen en dat alles wat je zegt of aan voert iets is om ten onrechte onder de rekening uit te komen. Mij tandarts is ermee gestopt hen te gebruiken na ik weet niet hoeveel foute nota's en een halsstarrige houding van dit bedrijf dat altijd meteen naar de klant wijst in plaats van zich af te vragen of zij iets verkeerd hebben gedaan.

Gewoon maling aan al dat dreigen hebben en de nota betalen zonder de incassokosten.

Voor degenen die maar niet snappen dat iemand niet na 3 behandelingen zelf achter de nota's aangaat, tjonge jonge zeg wat een oordelen weer naar iemand waar je niets vanaf weet. Misschien waren die 3 behandelingen kort na elkaar en verwacht je dan ook dat ze in 1 rekening zullen komen en misschien had TS wel belangrijker zaken aan het hoofd dan checken of de rekening van de orthodontist al binnen was, we hebben niet allemaal een leventje waarin we foutloos en heel precies elke dag bezig kunnen zijn met onze administratie, soms zijn er wel belangrijker zaken in het leven dan een rekening die niet komt.

jossy
door jossy - Jan 23, 2012 om 12:40
47 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dank (al ben ik dit topic niet begonnen) aan allen die gereageerd hebben. Ik ga dit bookmarken!! En ik maar denken dat het aan mij lag.....

sj
door sjaantje109 - Jan 23, 2012 om 14:08
52 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=eenigma schreef op maandag 23 jan 2012, 11:49]FaMed heeft de mentaliteit van een incassobureau dat door zware jongens gerund wordt, ze denken heel wart/wit en gaan er bij voorbaat vanuit dat jij sowieso moet betalen en dat alles wat je zegt of aan voert iets is om ten onrechte onder de rekening uit te komen. Mij tandarts is ermee gestopt hen te gebruiken na ik weet niet hoeveel foute nota's en een halsstarrige houding van dit bedrijf dat altijd meteen naar de klant wijst in plaats van zich af te vragen of zij iets verkeerd hebben gedaan.

Gewoon maling aan al dat dreigen hebben en de nota betalen zonder de incassokosten.

Voor degenen die maar niet snappen dat iemand niet na 3 behandelingen zelf achter de nota's aangaat, tjonge jonge zeg wat een oordelen weer naar iemand waar je niets vanaf weet. Misschien waren die 3 behandelingen kort na elkaar en verwacht je dan ook dat ze in 1 rekening zullen komen en misschien had TS wel belangrijker zaken aan het hoofd dan checken of de rekening van de orthodontist al binnen was, we hebben niet allemaal een leventje waarin we foutloos en heel precies elke dag bezig kunnen zijn met onze administratie, soms zijn er wel belangrijker zaken in het leven dan een rekening die niet komt.

Dit ben ik helemaal eens met Enigma. Als je niks anders te doen hebt dan alleen te gaan zitten wachten op je rekeningen, dan is het droevig gesteld. We hebben allemaal een druk leven, en daar kun je niet allemaal erg in hebben. En iedereen maakt weleens een foutje, toch? En het is toch niet eens je eigen fout, dat is het mooiste. Dus goede reactie, Enigma. Sluit me helemaal bij aan.

ts
door tshirt - Jan 23, 2012 om 22:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjaantje109 schreef op maandag 23 jan 2012, 14:08][quote=eenigma schreef op maandag 23 jan 2012, 11:49]FaMed heeft de mentaliteit van een incassobureau dat door zware jongens gerund wordt, ze denken heel wart/wit en gaan er bij voorbaat vanuit dat jij sowieso moet betalen en dat alles wat je zegt of aan voert iets is om ten onrechte onder de rekening uit te komen. Mij tandarts is ermee gestopt hen te gebruiken na ik weet niet hoeveel foute nota's en een halsstarrige houding van dit bedrijf dat altijd meteen naar de klant wijst in plaats van zich af te vragen of zij iets verkeerd hebben gedaan.

Gewoon maling aan al dat dreigen hebben en de nota betalen zonder de incassokosten.

Voor degenen die maar niet snappen dat iemand niet na 3 behandelingen zelf achter de nota's aangaat, tjonge jonge zeg wat een oordelen weer naar iemand waar je niets vanaf weet. Misschien waren die 3 behandelingen kort na elkaar en verwacht je dan ook dat ze in 1 rekening zullen komen en misschien had TS wel belangrijker zaken aan het hoofd dan checken of de rekening van de orthodontist al binnen was, we hebben niet allemaal een leventje waarin we foutloos en heel precies elke dag bezig kunnen zijn met onze administratie, soms zijn er wel belangrijker zaken in het leven dan een rekening die niet komt.

Dit ben ik helemaal eens met Enigma. Als je niks anders te doen hebt dan alleen te gaan zitten wachten op je rekeningen, dan is het droevig gesteld. We hebben allemaal een druk leven, en daar kun je niet allemaal erg in hebben. En iedereen maakt weleens een foutje, toch? En het is toch niet eens je eigen fout, dat is het mooiste. Dus goede reactie, Enigma. Sluit me helemaal bij aan.

Dank voor jullie inlevingsvermogen. En ik lees steeds meer klachten over Famed. Ik zal inderdaad bij de orthodontist en mijn zorgverzekeraar te rade gaan voordat ik betaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2012 om 15:25
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Toch frappant: ik was een tijdje 'buiten bedrijf'. Ik zie echter, zeker hier weer, dat iemand die een reele vraag stelt helaas negatieve feed-back krijgt in de zin: u / je had zelf ..... . En dat terwijl er van Fa-Med een veelheid van soortgelijke klachten bekend is. Ook bij mij maar de ervaring leert dat het geven van indringende kritiek soms een probleem oplevert voor de Kassa redactie omdat dan wel eens met de vinger 'laster' kan worden gewezen. En dat kan en mag niet de bedoeling zin.

tdehond
door tdehond - Jan 26, 2012 om 15:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 26 jan 2012, 15:25]Toch frappant: ik was een tijdje 'buiten bedrijf'. Ik zie echter, zeker hier weer, dat iemand die een reele vraag stelt helaas negatieve feed-back krijgt in de zin: u / je had zelf ..... . En dat terwijl er van Fa-Med een veelheid van soortgelijke klachten bekend is. Ook bij mij maar de ervaring leert dat het geven van indringende kritiek soms een probleem oplevert voor de Kassa redactie omdat dan wel eens met de vinger 'laster' kan worden gewezen. En dat kan en mag niet de bedoeling zin.

M.i. hoor je van te voren door je behandelaar erop gewezen worden dat je de rekeningen van Famed krijgt. Ook info over dit incassobureau.

Zo wist ik dat je binnen 30 dagen de rekening betaald moet hebben. Als deze dan na 3 weken niet binnen is, zie ik de bui hangen. Vandaar dat ik er destijds voor koos de mondhygienist te bellen om te informeren of de rekening als door gestuurd was naar Famed.

Sindsdien houd ik de vinger aan de pols omdat ik PostNl niet vertrouw m.b.t. zorgvuldigheid van het bezorgen van post.

ALs uiterlijk na 14 dagen de rekening niet binnen is neem ik contact op met de behandelaar. Deze scheept mij immers op met dit incassobureau.

Ik zet 14 dagen na behandeldatum op kalender de vraag: rekening famed binnen?
Ik kom de vraag dan vanzelf tegen en hoef daar dus niet extra op te letten.

Zij doen dit overigens om van de rompslomp van betalen door klanten af te zijn. Mijn tandarts vraagt meteen te betalen als ik een bedrag moet bijbetalen bij b.v. plaatsen van een kroon. Dat scheelt haar een hoop tijd t.a.v. het nalopen van klanten die wel behandeld willen worden maar niet snel hun rekening betalen.

Ik vind haar verzoek prima omdat ik liever meteen betaal dan moet gaan zitten wachte n of het Post Nl lukt de rekening op het juiste adres te bezorgen.

Het is aan ieder de keuze hoe deze de administratie beheert t.a.v. nog binnen te komen rekeningen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2012 om 11:53
16867 Antwoorden / 202 Vragen

TDEHOND, toch jammer, dat vinger wijzen naar Post nl. Als u alle reacties heeft gelezen ziet u dat ..... .... meestal Fa-Med oorzaak is!

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2012 om 12:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

gerritaltena, de redactie van KASSA geeft toch geen kritiek, meestentijds zijn dit toch de forumleden. Persoonlijk denk ik dat het een fifty/fifty stand is: zowel Fa-med als Postnl laten namelijk steken vallen.

poltol
door poltol - Jan 28, 2012 om 13:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 28 jan 2012, 12:36]gerritaltena, de redactie van KASSA geeft toch geen kritiek, meestentijds zijn dit toch de forumleden. Persoonlijk denk ik dat het een fifty/fifty stand is: zowel Fa-med als Postnl laten namelijk steken vallen.

@tenormin,
Van FAMED weten we nu al lang dat het daar een rommeltje is.
Van POSTNL ook.
Maar .................. er is hier geen enkele reden om PostNl als mede schuldige aan te wijzen.
Zolang FAMED niet "echt" kan bewijzen dat ze rekeningen hebben gestuurd en dan ook nog naar het juiste adres, dan blijft FAMED in gebreke.

Vr. gr. poltol