Slechte service Media Markt & Apple
Vorig jaar mei hebben we voor onze zoon die muziek studeert een Apple Macbook Pro aangeschaft bij Media Markt Breda.
Deze ging na een maand al stuk. de wifi-antennen deed niets meer.
Naar de Media Markt gebracht ter reparatie. De laptop is 5 weken weg geweest en we konden geen leentoestel krijgen in de tussentijd.
Onze zoon heeft laptop dagelijks nodig voor zijn studie dus dat was al een grote tegenvaller.
De laptop is in de loop van het jaar op een aantal punten stuk gegaan: toetsen vielen eraf, er ontstond een scheur in enig stukje kunststof van de behuizing (scharnier van de klep) en de aansluiting voor de oplader raakte van binnen los.
Bang voor weer een lange periode zonder laptop hebben we het laten opsturen een beetje vooruitgeschoven.
twee weken geleden alle moed verzameld en de laptop toch maar weer ter reparatie aangeboden bij de Media Markt. Krijgen we deze week een brief van MM dat de schade niet onder de garantie valt en of we even 124 Euro willen betalen voor de reparatie!
Ik ben boos geworden en het enige dat je kan doen is een ticket aanmaken met een klacht, die al snel wordt weggewuifd. Kies maar; laten repareren en betalen, of de laptop kapot retour en er wordt niets gedaan...
voor de duidelijkheid; de laptop is altijd keurig behandeld en in een hoes vervoerd en bewaard. Zeker nooit gevallen of gestoten. Maarja, dat is niet te bewijzen...
Nu, een apparaat kan stuk gaan. Prima, maar zorg dan dat het netjes en snel wordt opgelost!
We hebben het hier over een laptop van 1500 Euro, en daar verwacht je:
a. kwaliteit, en;
b. service
van.
het valt mij van zowel Media Markt als Apple enorm tegen dat je als klant gewoon in de kou gezet wordt. Met Apple heb ik in principe niets te maken maar wel met de Media Markt als leverancier.
Ik raad dan ook iedereen van harte aan om vooral lekker te kijken en vragen te stellen bij Media Markt en vervolgens lekker online of bij de BCC te gaan kopen.
Je hebt er nu niets meer aan, maar MediaMarkt is alleen ingericht op zo snel mogelijk dozen schuiven. Het enige wat je daar moet kopen zijn de aanbiedingen (en dan nog goed opletten of het wel om het juiste typenummer gaat). Voor de rest gewoon naar een fatsoenlijke winkel gaan.
...........De laptop is 5 weken weg geweest en we konden geen leentoestel krijgen in de tussentijd. Onze zoon heeft laptop dagelijks nodig voor zijn studie dus dat was al een grote tegenvaller..........
Er bestaat geen wet dat je recht hebt op een leentoestel. Als je dat krijgt is dat een gunst van het bedrijf. Anderzijds als dit bedrijf (als voorbeeld) 250 pc's verkoopt moeten zij dus 300 of meer bestellen voor het geval dat de verkochte pc's defect raken. En wat denk je dat dat voor gevolgen heeft op de verkoopprijs?
.......voor de duidelijkheid; de laptop is altijd keurig behandeld en in een hoes vervoerd en bewaard. Zeker nooit gevallen of gestoten.....
Als je de pc NOOIT één seconde uit je zicht heb gelaten kan je gelijk hebben, maar er zal zeker een mogelijkheid zijn dat de pc "even" uit het zicht was en dat iemand mogelijk "iets" gedaan heeft en dat niet heeft gemeld. Maar terecht schrijf je al: "Maarja, dat is niet te bewijzen".
Gelet op de onmisbaarheid van de pc zou ik de gevraagde prijs betalen en rustig verder leven. Wel heb je uiteraard recht op garantie op het gerepareerde.
Toevallig..
inmiddels een jaar later maak ik hetzelfde mee.
Ik kocht op 23 Juni van dit jaar een MacBook pro (een laptop type van het merk Apple). Een flinke investering voor een student. Maar liefst 1300 euro heb ik neergelegd voor een laptop, waarover tijdens de verkoop verteld werd dat het een echte krachtpatser was, en zeer betrouwbaar.
Precies wat ik zocht om mijn praktijk examens aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam af te ronden…!
Echter, nog geen 2 maanden later knal ik uit elkaar van spijt van mijn dure aankoop. De laptop loopt vaak vast, (iets wat volgens de echte Apple fans niet kan gebeuren..) en start soms uit het niets opnieuw op.
Dus nadat ik deze melding een aantal keer had gekregen ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Diagnostische software en hardware tests uitgevoerd waarmee de computer zelf kijkt of er hardware fouten zijn, of defecten. Na deze twee uur durende test bleek er niks mis. Toch kwam even later de melding terug. “kernel trap at page 14” en een hele log er achteraan. Een log waarmee iemand die geen verstand heeft van computers niks mee kan.
Ik gelukkig wel, samen met een ervaren ICT’er heb ik de log bekeken en bleken er dus problemen te zijn met de processor van de computer. (het onderdeel in de computer dat alle berekeningen maakt en doorvoert)
Op dat moment heb ik besloten om terug naar de Media Markt in Breda te gaan. Al met pijn in mijn buik ben ik in mijn auto gestapt. Het is vaker voor gekomen dat ik door de service medewerkers van Media Markt teleurgesteld ben.
En inderdaad, ik werd geholpen en kreeg meteen als oplossing: opsturen die hap. Terwijl ze niet verder vroeg over het probleem. (het kon eigenlijk nog steeds aan 1001 dingen liggen waarom de processor problemen had). Hier verloor ik dus meteen het vetrouwen in de technische know-how van het personeel van de Media Markt. Het probleem komt namelijk niet op vaste momenten terug, en herhaalt zich ook niet om de zoveel tijd. Waar ik dan bang voor ben is als de laptop bij Apple komt, zij vlug even alles bekijken en snel even wat vervangen en als de laptop terug is, ik later weer terug kan naar Media Markt.
Ook heb ik aan de medewerker uitgelegd dat ik midden in een examen periode zit. Ik kan de laptop niet missen. Bovendien moet ik er bij een aankoop van zoveel geld van uit kunnen gaan dat ik (MINSTENS) professionele technische hulp krijg die met mij mee zoekt naar een oplossing. 1300 euro, en na twee maanden al ellende. Dat moet niet kunnen.. toch?
Maar nee, bij Media Markt hebben ze een probleem. Deze mensen kunnen, mogen of willen zich niet verdiepen in iemands situatie. Ik kon er genoegen mee nemen dat de laptop weg ging, of ik kon maar beter vertrekken en “het lekker zelf uitzoeken”. Dan had ik immers in twee weken terug moeten komen, want DAN biedt Media Markt haar klanten de optie om producten terug te brengen en eventueel om te ruilen. (maar wel ongeopende verpakking, product niet gebruiken en bla bla bla) een onzinnige regeling dus als je het mij vraagt.
Afijn, ik ben dus met de laptop naar huis gegaan. Ik zat letterlijk met de handen in het haar. Ik heb deadlines voor mijn examen, en deze zijn niet te behalen zonder laptop of computer..
Via google kwam ik er achter dat Apple zelf over haar producten technische ondersteuning biedt, als het product nog geen 90 dagen oud is. Ik de volgende ochtend meteen gebeld en inderdaad, ik kon hem volgens de medewerker van Apple beter niet bij de media markt afgeven, maar in plaats daarvan bij een officiele Apple dealer. Ik zou de laptop dan helaas 10 dagen kwijt zijn. (Nog steeds beter dan “minimaal twee weken”). Zelfs, biedt Apple de mogelijkheid om bij ze langs te komen in Amsterdam. Daar zit het hoofdkantoor van de Apple Stores, en kunnen ze zelfs terplekke technische defecten repareren waar je bij staat.
Maar goed, terug naar Media Markt.
Als je er iets koopt, staan er meteen 5 man voor je neus die je alles willen vertellen over het product wat je wil hebben. Maar als er iets mis mee is, dan weten zij het ook niet. En kunnen zij er ook niks aan doen. Terwijl, je als service center mij ook had door kunnen sturen naar Apple zelf, waar ik dus zelf achter ben gekomen.
De toon waarmee de medewerkers van Media Markt mee praten slaat nergens op. Als ze je al willen helpen komt het net over alsof je lastig bent voor ze. WAARDELOZE service! Je lijkt wel gek als je er iets gaat kopen…
Inderdaad moet je niks kopen bij de MediaMarkt, dit is een dozenschuiver die nog nooit van het woord service heeft gehoord!
@hereistrom,
als ik bij bedrijf D voor 50 cd's € 19,99 betaal en bedrijf M voor 50 cd's € 15,99 betaal, waar koop jij ze dan? En nee, ik werk niet bedrijf M.
Beste pickske,
hoop dat het u lukt via apple om uw Macbook snel en goed gerepareerd te krijen. Als ik in uw schoenen stond dan zou ik kiezen voor de reparatie via apple.
Heb persoonlijk vroeger vaker artikelen gekocht bij Mediamarkt maar het is mijn winkel niet meer. Mediamarkt is simpelweg te duur en het woord service heeft voor Mediamarkt geen enkele waarde.
Het is een mooie winkel om te kijken wat er te koop is, ze hebben heel veel, maar het daadwerkelijk kopen doe ik elders.
En mocht Mediamarkt in een uitzonderlijk geval iets goedkoper zijn dan gun ik ze dat ook niet. Gewoon normaal en fatsoenlijk met mensen omgaan is mij ook wat waard en uit mijn ervaringen met Mediamarkt concludeer ik dat dat voor Mediamakrt niet echt veel waarde heeft.
Hoop dat uw Macbook weer snel goed werkend is.
[quote=mahadma schreef op zaterdag 1 sep 2012, 12:52]@hereistrom,
als ik bij bedrijf D voor 50 cd's € 19,99 betaal en bedrijf M voor 50 cd's € 15,99 betaal, waar koop jij ze dan? En nee, ik werk niet bedrijf M.
Op CD's hoef ik geen service, maar als ik een computer koop ga ik naar een echte computerwinkel waar ik misschien wel iets meer betaal, maar dan krijg ik tenminste ook een goede service!
Dan moet je ook niet schrijven: "Inderdaad moet je niks kopen bij de MediaMarkt, dit is een dozenschuiver die nog nooit van het woord service heeft gehoord!".
Laten we wel wezen: Het personeel bij de MediaMarkt is vrijwel nooit een techneut, het zijn gewoon mensen die een product beoordelen en al dan niet terug sturen naar de fabrikant voor garantie, vervanging of reparatie.
Het probleem met de MacBook en de MM ligt niet zozeer bij MM maar bij Apple: Apple heeft gewoon lak aan alle Nederlandse/Europese wetgevingen omtrent consumentenrecht.. De consumentenbond heeft Apple al meerdere keren op onze wetgeving (2 jaar garantie) gewezen en Apple heeft 'beterschap' belooft maar steekt ondertussen zijn middelvinger op.. Ik ben zelf geen Apple fan maar dat heeft hier niets mee te maken, de andere (PC-/Laptop-) producenten houden zich doorgaans wel aan de 2 jaar garantieperiode.
Dien in ieder geval een klacht in via de consumentenbond, ze hebben echt praktijkvoorbeelden nodig. De typische scheur in de behuizing bij het scharnier is een typisch probleem van een te hete CPU: die hitte beschadigt het scharnier die stroef wordt en daardoor de behuizing kapot maakt..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer