UPC decoder
Heeft er iemand ook zo'n slechte ervaring met de ontvangers van UPC? Ik moet minimaal een keer per week de decoder resetten naar fabrieksinstellingen!
Dit, omdat als ik probeer naar bijv. uitzending gemist te kijken ik de melding krijg dat ik geen signaal krijg, er een storing is of ik niet geabboneerd ben op deze dienst. Na resetten kan ik het programma gewoon kijken. Verder, Film 1, een echte ramp, als ik wil kijken en ook kan kijken, meestal 's-nachts, valt het midden in de film uit, geeft storing aan, of ik kan helemaal niet kijken, omdat alweer, ik niet geabonneerd ben of er een storing is.
Nu hoor ik de specialisten alweer denken, die heeft slechte kabels!!!!!!!! Nee dus, allemaal nieuwe dubbel afgeschermde professionele, geen Gamma, kabels, Upc versterker ertussen, slechts 2 meter van punt waar de kabel binnenkomt!!!!
Signaal wat binnenkomt in de decoder is perfect.
Mijn idee is dat er veel meer mensen dit probleem hebben dan sommigen denken.
Helaas heb ik exact hetzelfde met die inmiddels 7de UPC decoder/mediabox.
Ik wil graag daarom naar een andere leverancier, echter ik vrees ook daar tegenwoordig dezelfde klungelige toestanden.
We zouden UPC alleen tot doeltreffende oplossingen voor hun wanprestaties kunnen dwingen door echt massaal niet meer voor die extra HD sevice te betalen totdat zij het alles hebben opgelost. Ze wachten nu op voldoende klachten alvorens tot doeltreffende actie over te gaan.
Uitzending gemist op mijn heel grote beeld moet ik nu helaas maar als niet mogelijk beschouwen. Belachelijke situatie. Oplichters zijn het, waren het en zullen ze waarschijnlijk blijven!
commonsence schreef op zondag 20 mrt 2011, 11:06: Helaas heb ik exact hetzelfde met die inmiddels 7de UPC decoder/mediabox.
Ik wil graag daarom naar een andere leverancier, echter ik vrees ook daar tegenwoordig dezelfde klungelige toestanden.
We zouden UPC alleen tot doeltreffende oplossingen voor hun wanprestaties kunnen dwingen door echt massaal niet meer voor die extra HD sevice te betalen totdat zij het alles hebben opgelost. Ze wachten nu op voldoende klachten alvorens tot doeltreffende actie over te gaan.
Uitzending gemist op mijn heel grote beeld moet ik nu helaas maar als niet mogelijk beschouwen. Belachelijke situatie. Oplichters zijn het, waren het en zullen ze waarschijnlijk blijven!
Is mijn vierde box, heb een half jaar geleden HD erbij gepakt in de hoop dat de box beter zou zijn, ik kan maar een beoordeling geven, bagger!!!
Mijn grootste ergernis is nog dat ik iedere maand betaal aan film 1 maar uiteindelijk maar gemiddeld 1 film per maand kan zien. O...........verd...... daarom heet het natuurlijk film 1, maar een film!!!!!
Ik heb alleen internet en TV, betaal zo'n 95 per maand maar krijg naar mijn gevoel maar voor 45 per maand, wil ik erover gaan klagen, wat ik al diverse malen heb moeten doen, kost het aan telefoon ook nog eens, van het laatste half jaar, zo'n 45 euro aan telefoonkosten.
Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!
Ik heb mijn Mediabox 6 maanden geleden gekregen, aangezet en tot nu toe nooit hoeven te resetten.
chrisantonis
"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"
Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!
johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis
"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"
Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!
Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.
Heb dit probleem in het verleden heel vaak gehad, (diverse keren een nieuwe decoder gekregen, zelfde merk, zelfde type) totdat ik een medewerkster aan de telefoon kreeg van UPC, die meteen wist wat het mankement was. Daarvoor ook al diverse medewerkers van UPC aan de telefoon gekregen, die uiteraard van niets wisten en ik kreeg elke keer een nieuwe decoder met dezelfde problemen. Ook de monteurs, die de nieuwe decoder instellerden, kenden het probleem niet. Deze medewerkster kon mij meteen vertellen, wat het probleem was en zij zou het direct oplossen door, zoals ik hiervoor aanhaalde, een speciale update op de decoder te zetten. Decoder moest wel 24 uur aan blijven staan. Ik heb deze speciale update binnengekregen en daarna was het probleem verholpen.
Ik heb een Philips HD decoder met harddisk en het probleem lag volgens haar aan de geinstalleerde software van deze decoder.
Sinds deze update heb ik nagenoeg geen enkel probleem meer met deze decoder, zoals geen verbinding en het niet hebben van een abonnement etc.etc.
Dus een heel groot minpunt van UPC en alle lof voor de betreffende medewerkster van UPC.
Exact hetzelfde probleem gehad.Veel storing( blokjes) en continu de melding "geen signaal.Gebeld,nieuwe decoder gekregen en werkt perfect.Dit is nu 5 maanden geleden.Eens in de zoveel weken zelf even een software update uitvoeren en klaar.Is overigens een makkie om te doen.Nu hebben wij verder geen randapparatuur die een conflict zou kunnen opleveren want dat schijnt voor te komen .
Heb je al eens geprobeerd om de versterker er tussenuit te halen? Maak je gebruik van splitters? Ook die even weghalen. Even rechtstreeks aansluiten, dus zonder andere zaken ertussen. Kabel die binnenkomt dus direct op de mediabox aansluiten. Als de kabels goed zijn zou dat het probleem op moeten lossen. Je zou een andere versterker kunnen proberen, ook een versterker kan kapot gaan en dus problemen geven.
Je zegt dat het binnenkomende signaal perfect is, heb je dat opgemeten dan? Zo niet meet de db's van het binnenkomende signaal eens op.
Heb je de mediabox al eens een software update gegeven? Ik weet niet welke je hebt en er zijn verschillende wegen voor de verschillende boxen. Vaak moet je het vooruitspoelen knopje ingedrukt houden maar als je een andere hebt zal dat niks uithalen. Je kan het aan de helpdesk vragen die weten het precies.
(even uit mijn geheugen geput als oud medewerker van de helpdesk)
Zelf heb ik gelukkig geen enkel probleem met het signaal of met de mediaboxen die ik in gebruik heb.
Ik beperk me alleen tot digitale ontvangst. Ook diverse storingen gehad. O.a. hard brommende luidsprekers. Lag volgens UPC uiteraard aan de door mij gebruikte
kabels. Zelf een oude scartkabel geinstalleerd en het probleem was weg.
Gemeld dat het probleem lag aan de door UPC geleverde kabel. Hun opmerking na 30 minuten overleggen. Los het maar zelf op U krijgt geen nieuwe kabel. Klacht ingedient bij de klachtenservice en gedreigt met opzeggen abonnement en toen kon het wel worden opgelost.
Verder duurt het zappen op teletest via de UPNbox van de een pagina naar de andere wel soms tot 45 seconden. Ook dit is volgens UPC normaal.
Leve de vooruitgang.
commonsence schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:59:johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis
"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"
Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!
Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.
Ik woon in een leuke buurt in Blaricum en ik wil liever 500 zenders dan de rommel die de kabelboer doorgeeft. En het is nog veel goedkoper.!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer