ch
door chrisantonis Mar 20, 2011 om 10:56
Elektronica & tv

UPC decoder

Heeft er iemand ook zo'n slechte ervaring met de ontvangers van UPC? Ik moet minimaal een keer per week de decoder resetten naar fabrieksinstellingen!
Dit, omdat als ik probeer naar bijv. uitzending gemist te kijken ik de melding krijg dat ik geen signaal krijg, er een storing is of ik niet geabboneerd ben op deze dienst. Na resetten kan ik het programma gewoon kijken. Verder, Film 1, een echte ramp, als ik wil kijken en ook kan kijken, meestal 's-nachts, valt het midden in de film uit, geeft storing aan, of ik kan helemaal niet kijken, omdat alweer, ik niet geabonneerd ben of er een storing is.
Nu hoor ik de specialisten alweer denken, die heeft slechte kabels!!!!!!!! Nee dus, allemaal nieuwe dubbel afgeschermde professionele, geen Gamma, kabels, Upc versterker ertussen, slechts 2 meter van punt waar de kabel binnenkomt!!!!
Signaal wat binnenkomt in de decoder is perfect.
Mijn idee is dat er veel meer mensen dit probleem hebben dan sommigen denken.

6429 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik exact hetzelfde met die inmiddels 7de UPC decoder/mediabox.
Ik wil graag daarom naar een andere leverancier, echter ik vrees ook daar tegenwoordig dezelfde klungelige toestanden.
We zouden UPC alleen tot doeltreffende oplossingen voor hun wanprestaties kunnen dwingen door echt massaal niet meer voor die extra HD sevice te betalen totdat zij het alles hebben opgelost. Ze wachten nu op voldoende klachten alvorens tot doeltreffende actie over te gaan.
Uitzending gemist op mijn heel grote beeld moet ik nu helaas maar als niet mogelijk beschouwen. Belachelijke situatie. Oplichters zijn het, waren het en zullen ze waarschijnlijk blijven!

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence schreef op zondag 20 mrt 2011, 11:06: Helaas heb ik exact hetzelfde met die inmiddels 7de UPC decoder/mediabox.
Ik wil graag daarom naar een andere leverancier, echter ik vrees ook daar tegenwoordig dezelfde klungelige toestanden.
We zouden UPC alleen tot doeltreffende oplossingen voor hun wanprestaties kunnen dwingen door echt massaal niet meer voor die extra HD sevice te betalen totdat zij het alles hebben opgelost. Ze wachten nu op voldoende klachten alvorens tot doeltreffende actie over te gaan.
Uitzending gemist op mijn heel grote beeld moet ik nu helaas maar als niet mogelijk beschouwen. Belachelijke situatie. Oplichters zijn het, waren het en zullen ze waarschijnlijk blijven!

Is mijn vierde box, heb een half jaar geleden HD erbij gepakt in de hoop dat de box beter zou zijn, ik kan maar een beoordeling geven, bagger!!!
Mijn grootste ergernis is nog dat ik iedere maand betaal aan film 1 maar uiteindelijk maar gemiddeld 1 film per maand kan zien. O...........verd...... daarom heet het natuurlijk film 1, maar een film!!!!!
Ik heb alleen internet en TV, betaal zo'n 95 per maand maar krijg naar mijn gevoel maar voor 45 per maand, wil ik erover gaan klagen, wat ik al diverse malen heb moeten doen, kost het aan telefoon ook nog eens, van het laatste half jaar, zo'n 45 euro aan telefoonkosten.
Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!

ve
door verwijderd - Mar 20, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn Mediabox 6 maanden geleden gekregen, aangezet en tot nu toe nooit hoeven te resetten.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

chrisantonis

"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"

Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis

"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"

Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!

Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit probleem in het verleden heel vaak gehad, (diverse keren een nieuwe decoder gekregen, zelfde merk, zelfde type) totdat ik een medewerkster aan de telefoon kreeg van UPC, die meteen wist wat het mankement was. Daarvoor ook al diverse medewerkers van UPC aan de telefoon gekregen, die uiteraard van niets wisten en ik kreeg elke keer een nieuwe decoder met dezelfde problemen. Ook de monteurs, die de nieuwe decoder instellerden, kenden het probleem niet. Deze medewerkster kon mij meteen vertellen, wat het probleem was en zij zou het direct oplossen door, zoals ik hiervoor aanhaalde, een speciale update op de decoder te zetten. Decoder moest wel 24 uur aan blijven staan. Ik heb deze speciale update binnengekregen en daarna was het probleem verholpen.
Ik heb een Philips HD decoder met harddisk en het probleem lag volgens haar aan de geinstalleerde software van deze decoder.
Sinds deze update heb ik nagenoeg geen enkel probleem meer met deze decoder, zoals geen verbinding en het niet hebben van een abonnement etc.etc.
Dus een heel groot minpunt van UPC en alle lof voor de betreffende medewerkster van UPC.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Exact hetzelfde probleem gehad.Veel storing( blokjes) en continu de melding "geen signaal.Gebeld,nieuwe decoder gekregen en werkt perfect.Dit is nu 5 maanden geleden.Eens in de zoveel weken zelf even een software update uitvoeren en klaar.Is overigens een makkie om te doen.Nu hebben wij verder geen randapparatuur die een conflict zou kunnen opleveren want dat schijnt voor te komen .

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al eens geprobeerd om de versterker er tussenuit te halen? Maak je gebruik van splitters? Ook die even weghalen. Even rechtstreeks aansluiten, dus zonder andere zaken ertussen. Kabel die binnenkomt dus direct op de mediabox aansluiten. Als de kabels goed zijn zou dat het probleem op moeten lossen. Je zou een andere versterker kunnen proberen, ook een versterker kan kapot gaan en dus problemen geven.

Je zegt dat het binnenkomende signaal perfect is, heb je dat opgemeten dan? Zo niet meet de db's van het binnenkomende signaal eens op.

Heb je de mediabox al eens een software update gegeven? Ik weet niet welke je hebt en er zijn verschillende wegen voor de verschillende boxen. Vaak moet je het vooruitspoelen knopje ingedrukt houden maar als je een andere hebt zal dat niks uithalen. Je kan het aan de helpdesk vragen die weten het precies.

(even uit mijn geheugen geput als oud medewerker van de helpdesk)

Zelf heb ik gelukkig geen enkel probleem met het signaal of met de mediaboxen die ik in gebruik heb.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik beperk me alleen tot digitale ontvangst. Ook diverse storingen gehad. O.a. hard brommende luidsprekers. Lag volgens UPC uiteraard aan de door mij gebruikte
kabels. Zelf een oude scartkabel geinstalleerd en het probleem was weg.
Gemeld dat het probleem lag aan de door UPC geleverde kabel. Hun opmerking na 30 minuten overleggen. Los het maar zelf op U krijgt geen nieuwe kabel. Klacht ingedient bij de klachtenservice en gedreigt met opzeggen abonnement en toen kon het wel worden opgelost.
Verder duurt het zappen op teletest via de UPNbox van de een pagina naar de andere wel soms tot 45 seconden. Ook dit is volgens UPC normaal.
Leve de vooruitgang.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:59:
johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis

"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"

Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!

Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.

Ik woon in een leuke buurt in Blaricum en ik wil liever 500 zenders dan de rommel die de kabelboer doorgeeft. En het is nog veel goedkoper.!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Chrisantonis, sinds augustus 2010 hebben wij een mediabox van UPC (HD met DVR). De eerste box was al kapot voordat we ook maar een beeldje hadden gezien. Gebeld met UPC en na een week eindelijk een monteur over de vloer gehad en deze man wist te vertellen dat de kaartlezer kapot was. Intussen een week lang analoog moeten kijken op onze nieuwe grote tv.(45inch). BAGGER dus! Nu doet hij het eindelijk prima, al valt af en toe de box uit en moet je hem resetten. Is natuurlijk niet goed, maar valt mee te leven. Nu even een vraag aan iedereen: "Kan je opgenomen programma's "vanaf de mediabox kopiëeren naar een externe DVD recorder?" Ik hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt voor het meedenken

Moesje57

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chrisantonis,
Heb al vele jaren een Mediabox van UPC.
Het is, vooral met ''uitzending gemist'' een drama.
Doet ie 't wel, of doet ie 't niet.
Vele keren geklaagd bij UPC, maar het lijkt elke keer wel, of het een verrassing voor hen is, dat het niet goed werkt.
Krijg dan instructies, om alles helemaal opnieuw te installeren.
Behalve de tijd die dat kost (herstel van alle favorieten), helpt dat echt niet.
Dan krijg ik de mededeling, dat mijn bekabeling niet goed is, dan weer, dat er een storing is.
De bekabeling is van Hirzman en daar is beslist niets mis mee.
Ook in mijn kennissenkring, buiten onze gemeente, doet zich dat probleem voor.
Het enige wat wel goed werkt is het op tijd afschrijven van mijn bankrekening.
Het is al vele jaren een DRAMA.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Moesje57,
Reactie op de vraag, of je kunt kopiëeren naar een externe DVD recorder.
Heb een Sony DVD recorder en als ik die zet op ''lijn 3" (een keuze mogelijkheid voor opname), dan kan ik gewoon kopiëeren vanaf de Mediabox.
Weet niet welke recorder u heeft, maar het zal vast in de gebruiksaanwijzing staan.
Veel succes er mee.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt vast mijn oude ja ik vind het een pest ding ik heb al de 7de en nog is hij niet goed.
Er is geen kabeltje of wat dan ook wat niet nieuw is in mijn huis en allemaal aangelegd door UPC op hun kosten het is een pleuris ding ik ken niemand die geen problemen heeft

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier moet geregeld de DVD recorder opnieuw worden opgestart.
De stekker eruit halen is meestal gewoon voldoende.
Hier kunnen we vaak programma's die we hebben opgenomen niet bekijken, of is er een zender die we niet kunnen pakken.
Ook staat het apparaat regelmatig vast... Je kunt hem dan alleen nog maar uitdoen.
Je zult hem maar ingesteld hebben om iets op te nemen en hij weigert dan...
Daar is zo'n apparaat toch ook niet voor bedoeld lijkt mij.
We hebben zo al heel wat programma's gemist.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

biancahey schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 13:14: Heb je al eens geprobeerd om de versterker er tussenuit te halen? Maak je gebruik van splitters? Ook die even weghalen. Even rechtstreeks aansluiten, dus zonder andere zaken ertussen. Kabel die binnenkomt dus direct op de mediabox aansluiten. Als de kabels goed zijn zou dat het probleem op moeten lossen. Je zou een andere versterker kunnen proberen, ook een versterker kan kapot gaan en dus problemen geven.

Je zegt dat het binnenkomende signaal perfect is, heb je dat opgemeten dan? Zo niet meet de db's van het binnenkomende signaal eens op.

Heb je de mediabox al eens een software update gegeven? Ik weet niet welke je hebt en er zijn verschillende wegen voor de verschillende boxen. Vaak moet je het vooruitspoelen knopje ingedrukt houden maar als je een andere hebt zal dat niks uithalen. Je kan het aan de helpdesk vragen die weten het precies.

(even uit mijn geheugen geput als oud medewerker van de helpdesk)

Zelf heb ik gelukkig geen enkel probleem met het signaal of met de mediaboxen die ik in gebruik heb.

Ik heb het binnenkomende signaal niet gemeten, doet de decoder zelf, en volgens de decoder is het goed.
Updaten doet de decoder zelf, staat nooit uit, weet wel dat updates 's-nachts binnenkomen, natuurlijk altijd als ik aan het kijken ben.
Gisteren weer geen programma gemist, op kanaal 999 getest, moest bekabeling, splitters enz. controleren, maar weer gecontroleerd, na 10 minuten nog niet goed, niets gedaan, na tien minuten nog getest was goed.
Wilde 3 op reis kijken, via prog. gemist zondag, door een storing etc..... programma gemist directe zender BNN, en geen probleem, gewoon kijken!!!!
Van de ene verbazing en ergernis naar de andere.
Maar een conclusie, ik betaal voor diensten waar ik geen gebruik van kan maken!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een schotel is eigenlijk al niet neer van toepassing, het is meer een schoteltje.

Astra satellieten zijn zo sterk geworden en het hardware er voor sterk verbeterd en er zijn zelfs doorzichtige schotels.

De lelijke schotels die op Arabische satellieten staan gericht zijn dus niet de zelfde...

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je al opbeld met UPC m.b.t. een storing krijg je al meteen een computerstem
die aangeeft dat er een probleem is met je mediabox. Heb je hem gerecet en
bel je na 5 minuten weer, dan krijg je weer dezelfde mededeling.
Buiten de storingen die de mediabox met zich meebrengt is het naar de huidige maatstaven ook nog eens een energieverslinder.
Wordt het niet eens tijd dat ook UPC overgaat naar een kaart er insteken net als
Zigo. Je hebt een energievreter minder alsmede een kast met kabels minder.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

lenyenfred,
bedankt voor je snelle reactie. Wij hebben ook een SONY DVD recorder. Ben weken geleden al bezig geweest, maar zonder succes. Nét weer geprobeerd. Krijg wél geluid, maar géén beeld op lijn 3. Kan het aan de scart kabel liggen?

Bij voorbaat dank

Moesje57

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn Mediabox ruim 4 jaar en werkt tot volle tevredenheid.
Mijn Modem dat is een ander verhaal maar heb nu een totaal andere en die het tot nu toe prima.doet.
En UPC??? die moeten ze gewoon dumpen.
Je hoort niets anders dan klachten met mijn nieuwe modem heeft het bijna drie dagen geduurd voor ik weer online was.
Ze hadden per ongeluk mijn oude Arus modem in het systeem laten laat en de nieuwe "Cisco "modem niet geactiveerd!!!!!
En dan maar steeds zeggen hij moet het doen hoor maar ze bedoelden hij werkt niet hoor??
UPC één groot drama anders kan ik niet zeggen.
A.F.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 13:36:
commonsence schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:59:
johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis

"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"

Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!

Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.

Ik woon in een leuke buurt in Blaricum en ik wil liever 500 zenders dan de rommel die de kabelboer doorgeeft. En het is nog veel goedkoper.!

Ja, ik woon in Wassenaar en heb er ook eentje maar die is voor niemand zichtbaar. Ik heb buitenlands personeel intern en die zijn er heel blij mee dat dit kan zonder voor het huis een storende aanblik te zijn. Maar u weet wel wat ik bedoel met schotels op je balkonnetje in speciale buurten. Die zijn ook niet in Blaricum, waar de minste laan van aanzien de van der Tongenlaan zou moeten zijn.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@chrisantonis, commonsence en lenyenfred,

Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie problemen hebben met de On Demand functie op de mediabox. Ik zou graag kijken wat er aan de hand is.

Kunnen jullie een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie postcode en huisnummer? Dan neem ik contact met jullie op.

Kunnen jullie in de email aangeven dat het naar aanleiding van dit topic is?

Alvast bedankt.

@Moesje57,

Alle opgenomen programma's op de box kunnen niet gekopiëerd worden. Het is wel mogelijk om met een ander apparaat op te nemen van het externe kanaal waar de box op staat. Je kan dus een opgenomen programma afspelen en dan op laten nemen door een ander apparaat.

@Geer56,

Uit je bericht begrijp ik niet helemaal wat er aan de hand is. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Zou je ook een email kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? Met in de email een vermelding naar dit topic? Dan ga ik het uitzoeken.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 13:36:
commonsence schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:59:
johntab schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:48:
chrisantonis

"Ik kan niet zeggen, ik wil wel overstappen naar een andere provider, alleen die is er niet!!!"

Heb je wel eens van een schotel gehoord? Heb die al 15 jaar tot volle tevredenheid. Bij mij komt geen enkele kabelboer het huis in!!!

Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.

Ik woon in een leuke buurt in Blaricum en ik wil liever 500 zenders dan de rommel die de kabelboer doorgeeft. En het is nog veel goedkoper.![/quote

KOm op zeg,wat moet je in godsnaam met 500 zenders!! alsof je naar alle 500 kijkt!!!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

upcwebcare schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 14:31: @chrisantonis, commonsence en lenyenfred,

Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie problemen hebben met de On Demand functie op de mediabox. Ik zou graag kijken wat er aan de hand is.

Kunnen jullie een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie postcode en huisnummer? Dan neem ik contact met jullie op.

Kunnen jullie in de email aangeven dat het naar aanleiding van dit topic is?

Alvast bedankt.

@Moesje57,

Alle opgenomen programma's op de box kunnen niet gekopiëerd worden. Het is wel mogelijk om met een ander apparaat op te nemen van het externe kanaal waar de box op staat. Je kan dus een opgenomen programma afspelen en dan op laten nemen door een ander apparaat.

@Geer56,

Uit je bericht begrijp ik niet helemaal wat er aan de hand is. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Zou je ook een email kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? Met in de email een vermelding naar dit topic? Dan ga ik het uitzoeken.

Waarom krijgt deze reaktie een rode duim? Ik ken het webcareteam van een forum voor Chello/UPC gebruikers. Deze medewerkers van UPC reageren doorgaans zeer adequaat op vragen/problemen.
Dat de helpdesk wel eens naast de pot piest, is mij ook wel eens overkomen, komt mogelijk ook door het onbeschofte taalgebruik van bepaalde klagers, dat laatste is mij dus niet overkomen.
Sinds ik een nieuwe mediabox heb, heb ik nog amper problemen met de ontvangst. Zo, zijn we weer terug on-topic.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

jank schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 16:06:
upcwebcare schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 14:31: @chrisantonis, commonsence en lenyenfred,

Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie problemen hebben met de On Demand functie op de mediabox. Ik zou graag kijken wat er aan de hand is.

Kunnen jullie een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie postcode en huisnummer? Dan neem ik contact met jullie op.

Kunnen jullie in de email aangeven dat het naar aanleiding van dit topic is?

Alvast bedankt.

@Moesje57,

Alle opgenomen programma's op de box kunnen niet gekopiëerd worden. Het is wel mogelijk om met een ander apparaat op te nemen van het externe kanaal waar de box op staat. Je kan dus een opgenomen programma afspelen en dan op laten nemen door een ander apparaat.

@Geer56,

Uit je bericht begrijp ik niet helemaal wat er aan de hand is. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Zou je ook een email kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? Met in de email een vermelding naar dit topic? Dan ga ik het uitzoeken.

Waarom krijgt deze reaktie een rode duim? Ik ken het webcareteam van een forum voor Chello/UPC gebruikers. Deze medewerkers van UPC reageren doorgaans zeer adequaat op vragen/problemen.
Dat de helpdesk wel eens naast de pot piest, is mij ook wel eens overkomen, komt mogelijk ook door het onbeschofte taalgebruik van bepaalde klagers, dat laatste is mij dus niet overkomen.
Sinds ik een nieuwe mediabox heb, heb ik nog amper problemen met de ontvangst. Zo, zijn we weer terug on-topic.

Van mij komt de rode duim in ieder geval niet, ben blij met alle hulp.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

upcwebcare schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 14:31: @chrisantonis, commonsence en lenyenfred,

Uit jullie berichten begrijp ik dat jullie problemen hebben met de On Demand functie op de mediabox. Ik zou graag kijken wat er aan de hand is.

Kunnen jullie een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin jullie postcode en huisnummer? Dan neem ik contact met jullie op.

Kunnen jullie in de email aangeven dat het naar aanleiding van dit topic is?

Alvast bedankt.

@Moesje57,

Alle opgenomen programma's op de box kunnen niet gekopiëerd worden. Het is wel mogelijk om met een ander apparaat op te nemen van het externe kanaal waar de box op staat. Je kan dus een opgenomen programma afspelen en dan op laten nemen door een ander apparaat.

@Geer56,

Uit je bericht begrijp ik niet helemaal wat er aan de hand is. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Zou je ook een email kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer? Met in de email een vermelding naar dit topic? Dan ga ik het uitzoeken.

Kijk, wij altijd maar klagen over die firma UPC maar dit mag ook wel even positief vernoemd worden. UPC op de betere weg. Precies wat Diederik Karsten beloofd en bedoeld heeft.
Klasse!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook van mij geen rode duim. Ik geef nooit een duim want ik vind dit kleuterachtige flauwekul en kijk er nog niet eens naar!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eind januari overgestapt van TELE2 op het complete pakket van UPC. Ik moet zeggen: het is allemaal voortreffelijk verlopen. Het enige ''probleempje'' was, dat de telefoon een paar maal weigerde.Ik moest na tel. melding hiervan het modem resetten.Dan was het korte tijd goed, maar de klacht kwam terug.Opnieuw gebeld. Er is daarvoor binnen twee dagen na de melding een monteur geweest, die het in orde gemaakt heeft. Voortreffelijke service!!
Alles werkt perfect! TV met een zéér goed beeld, internet 60 mb. en telefoon.
Kan het aanbevelen!
Groeten, Hans.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al maanden lang hetzelfde probleem. Via 0,10 ct/minuut naar de UPC helpdesk. Na vele minuten helpdesk de instellingen van mijn UPC decoder weer op fabriekswaarden ingesteld. Vreemd, want ik heb daaraan nooit iets veranderd. Betrokkene liet zich wel ontvallen dat 'on demand' tijdens drukke uurtjes wel eens moeilijk kan zijn. Begrijp ik, maar niet 95% van de tijd. Kortom, het UPC netwerk kan het gewoonweg niet aan. Na klagen kun je weer even verder, want dan reset men weer voor bepaalde duur de computer voor jouw abbonnement. Van mij mag UPC aan het gas en ik zoek een betere provider, maar het koper kabeltje van KPN is ook niet alles.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie twittert kan ook UPC via twitter bereiken. @UPC daar word je prima geholpen en het kost geen geld.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb veel gezeur gehad monteurs, kabels, resetten e.d. tot ik op een gegeven moment een afstandsbediening bestelde die niet kwam maar volgens hun wel gestuurd was. een paar dagen daarna weer gebeld in tussen had ik er een, twee, drie gekregen, en een telefoontje van UPC Special Care. nou dat was een verademing, deze dame belde me en vertelde als er maar iets was dat ik een mail moest sturen, een keer nog een probleempje gehad tot nu toe niks meer.
dus ik ben blij (tot nu toe)

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een half jaar liggen "klooien" met de UPC mediabox. Aanvankelijk kreeg ik regelmatig blokjes in het beeld. Dat lag volgens UPC aan de kabel en connectoren, toen weer aan de antenneversterker. Een nieuwe kabel en goede connectoren gaven inderdaad beter beeld maar "Programma gemist' werkte nog steeds niet. Uiteindelijk is het me met dezelfde kabel, connectoren en antenneversterker wel gelukt.

't Mag zijn dat het aan de kabel en connectoraansluiting lag maar ik vind het véél te storingsgevoelig. Klanten hebben een robuust systeem nodig dat niet bij het minste of geringste een storing geeft. Het aantal klachten over de mediabox geeft aan dat UPC hier nog een verbeterslag te maken heeft.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Chris, wij hebben soortgelijke ervaringen, na heel veel getob en gebel, alle kabels en aansluitingen vernieuwd met de beste aansluitcomponenten, versterker ertussen, nog steeds gezeur.
Uiteindelijk kwam er weer een "expert"en waarachtig deze ontdekte na doormeten van alle aansluitingen dat het probleem van buiten moest komen.
GOUDEN TIP: Hij herstelde de kabelkast buiten, deze gaf een zeer zwakt signaal door (huizen gebouwd 1951 dus oude meuk), sindsdien vrijwel geen problemen meer.
Wel af en toe alles uit......... en veel gebrom.
Wacht nu op de nieuwe generatie decoders!

succes

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds ik HDTV erbij genomen heb is het een grote ergernis om HDTV te kijken.
Blokjes in het beeld en beeldschaduwen en de UPC box die helemaal vast loopt of geen DVR functies meer heeft. Het is om te huilen. Ik heb spijt van de HDTV.

Ik betaal incl. internet circa 90 euro p/mnd en kijk in de regel vaker naar gewone kanalen i.p.v. de HD kanalen. Dat is toch van de gekke. Uiteraard heb ik hierover eerder geklaagd. Maar er komt geen oplossing.

Overigens is op UPC testkanaal 999 alles groen, dus in orde volgens UPC. Ik word er zelfs mee gefeliciteerd.....tsja.

Ik ga die Special Care afdeling nu ook maar eens mailen. Kijken of dat helpt.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik voel met u mee want ik dat vorig jaar zo meegemaakt. Ik kocht mijn led HD tv een maand voor de WK. Een maand eerder alvast die mediabox van UPC laten komen. Onbeschrijfelijke ellende want die blokjes waren er regelmatig en ook viel het hele beeld regelmatig weg. Onmiddellijk UPC mijn klacht over hun nieuwe mediabox laten weten. Ik zou een nieuwe krijgen. Steeds met die oude naar het postkantoor teruggestuurd en weer een nieuwe en weer hetzelfde ritueel. Bellen, weer uitleggen, UPC weer beloofd het probleem te kennen en zogenaamd steeds met de volgende box zou het verholpen zijn. Deze nachtmerrie heeft t/m december geduurd. Nu heb ik een mediabox van hen gekregen die geen problemen meer vertoont.
Maar nu de achtergrondinformatie.
Het lag helemaal niet aan die mediaboxen. UPC kon met die HD ontwikkeling niet achterblijven bij hun concurrenten "dus" moesten zij dit ook in een pakket aanbieden. ECHTER hun distributiestations overal in het land waren niet op die signalen afgesteld en moesten voor veel kosten aangepast worden. Hun policy was heel eenvoudig voor hun portemonnee maar schandalig voor de klanten/slachtoffers van dit beleid. Zij wachtten totdat er in een omgeving rond zo'n distributiestation genoeg klachten waren binnengekomen. Dán pas werd het lonend om er die investering in te stoppen van de technische aanpassing van die stations. Die stations leveren al of niet de goede hoeveelheid signaal.
Met die zgn nieuwe mediaboxen werden tegen lage kosten de klagende klanten voorlopig rustig gehouden totdat in die omgeving voldoende klachten van verschillende personen waren gemeld. Dus geen verkeerde kabels etc. etc.
Overal in ons land verspreid zijn die distributiestations.
't is maar even een weetje van wat er werkelijk achter de schermen speelde.
Dus, beste klagers van nu, zoveel mensen in uw buurt een HD tv laten kopen en bij UPC een contract met een mediabox bestellen, dan bent u snel van het gelazer af. We zijn weer commercieel flink gepiepeld.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

friedasophia schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 23:44: Hi Chris, wij hebben soortgelijke ervaringen, na heel veel getob en gebel, alle kabels en aansluitingen vernieuwd met de beste aansluitcomponenten, versterker ertussen, nog steeds gezeur.
Uiteindelijk kwam er weer een "expert"en waarachtig deze ontdekte na doormeten van alle aansluitingen dat het probleem van buiten moest komen.
GOUDEN TIP: Hij herstelde de kabelkast buiten, deze gaf een zeer zwakt signaal door (huizen gebouwd 1951 dus oude meuk), sindsdien vrijwel geen problemen meer.
Wel af en toe alles uit......... en veel gebrom.
Wacht nu op de nieuwe generatie decoders!

succes

UPC heeft met mij contact opgenomen en ik krijg een nieuwe generatie mediabox, hoop dat de problemen dan opgelost zijn.
Ik had wel liever gehad dat ze uit coulance 3 maanden gratis film 1 hadden gegeven, daar heb ik de meeste schade aan geleden, wel betaald maar niet kunnen kijken.
Dit was wel de goedkoopste manier voor mij om met UPC contact te krijgen en wat voorruitgang te boeken, zonder een hoop extra geld kwijt te zijn aan de telefoontjes!!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de verhuizing binnen Amsterdam ook problemen met slecht ontvangst...hulp desk kwam met verschillende stomme verhalen....nieuwe kabel ontvangen (hielp niet) - en ik lees over teletext dat het langzaam is ...bij ons, nog altijd, minstens 2 minuten om van de ene pagina te gaan naar de volgende, soms werkt het helemaal niet...wij hebben een prachtige tv en geen onnodige rand apparatuur/geen splitters ook maar 1 tv en toch werkt het niet goed. Irritant en slecht advies van UPC maakt mij razend - de klantonvriendlijkhed is werkelijk ongelovelijk. Op het moment dat je iets wil aanschaffen zijn ze aardig, maar als er een probleem is dan zijn ze eigenlijk niet thuis. Bijna 5 jaar zijn wij klant, toen was er geen concurrentie, nu wel. Toen kwam er een monteur van UPC om alles te installeren - een beetje hype jongen - de volgende dag stond deze jongen met foto en al dat ie ge-arresteerd was ivm een diefstal. Wij hebben met ongeloof elkaar aangekeken, zo van, huh, hij heeft ons computer ge-installeerd. Een maand of wat later merkte wij dat het toch niet zo goed was ge-installerd en hebben wij een extern bedrijf gevraagd.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC - ik betaal voor HD tv, maar kwam erachter dat ik het niet ontvang - dus wil ik het niet.....waarom betaal ik voor iets wat ik toch niet ontvang. Ziggo doet precies hetzelfde. Laten je betalen voor iets wat je toch niet hebt. Monteur ging heel snel weg en nooit meer gezien.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Uit dit draadje blijkt maar weer, dat er helemaal niets veranderd op deze aardkloot: UPC blijft een ramp!!!

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 24 apr 2011, 19:37: @@@

Uit dit draadje blijkt maar weer, dat er helemaal niets veranderd op deze aardkloot: UPC blijft een ramp!!!

Pedro.

Vreemd, ben al jaren lid van deze club.
Probleempjes, ja, noemenswaardig, nee.
Als je zelf fatsoenlijk aan de telefoon blijft en niet te veel aanrommelt met je PC, router of modem, dan valt UPC best te pruimen.
Dan zijn er wel andere instanties, waar ik meer problemen mee heb.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 24 apr 2011, 19:37: @@@

Uit dit draadje blijkt maar weer, dat er helemaal niets veranderd op deze aardkloot: UPC blijft een ramp!!!

Pedro.

Read blijft ook een ramp met die niks zeggende onliners om maar weer een paar puntjes binnen te halen! Valt niet op hoor (denk jij!)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 24 apr 2011, 19:37: @@@

Uit dit draadje blijkt maar weer, dat er helemaal niets veranderd op deze aardkloot:
Read/Pedro blijft een ramp!!!
Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2011 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu al weer even een Cisco ontvanger staan, van UPC, reageert goed op de afstandbediening, is wel al een keer vastgelopen en heb een keer moeten resetten.
Ben in ieder geval beter tevreden als de laatste HD van Philips.
Heb in het telefoongesprek met UPC laten weten dat het geen probleem was dat er geen coax uit op zat, of dat inderdaad zo is.... Gebruikte het analoge signaal altijd voor teletext, werkt veel te langzaam met digitaal.
Kan ook een plaatselijke zender niet meer aan, ook anoloog, maar ja.
Krijg voor het ongemak wel 6 maanden Film1 gratis.
Tot nu toe dus nog tevreden.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2011 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De webcare afdeling van UPC heeft wel contact opgenomen met mij, echter ik ben nog niet verder gekomen in de oplossing van dit HDTV probleem. De persoon die mij benaderde heeft mij ook geadviseerd eerst een nieuwe coax kabel te kopen, voordat de bal verder gaat rollen in opdracht van en voor rekening van UPC.

De UPC monteur die wel langs kan komen als ik het zelf betaal, daar heb ik ook niet zoveel trek in, mede gezien de hier geposte ervaringen op dat gebied.

Ik heb ook nog geen andere coax kabel gekocht, want mijn coax kabel is prima. Dus de klachten zijn ook nog steeds hetzelfde, wat in de visie van UPC door mijn eigen bekabeling komt, dus een UPC monteur zal dat ook niet anders zien en daar ga ik dan ook echt geen 50 euro voor betalen c.q. afwachten of ik dat moet betalen.

Dat gratis strooien met Film1 als tegemoetkoming voor de overlast is voor mij ook geen leuke en/of bruikbare optie, want ik betaal daar al sinds jaar en dag zelf het volle pond voor, inmiddels circa 15 euro per maand in de 93 euro totaal.

Nu heb ik hier sinds vorige week een echte glasvezel aansluiting in mijn meterkast gekregen en ga daar nu eerst met grote belangstelling de aanbiedingen van andere providers van afwachten voordat ik definitief mijn plan trek.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2011 om 09:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

chrisantonis schreef op zondag 24 apr 2011, 23:38: Heb in het telefoongesprek met UPC laten weten dat het geen probleem was dat er geen coax uit op zat, of dat inderdaad zo is.... Gebruikte het analoge signaal altijd voor teletext, werkt veel te langzaam met digitaal.
Kan ook een plaatselijke zender niet meer aan, ook anoloog, maar ja.
Krijg voor het ongemak wel 6 maanden Film1 gratis.
Tot nu toe dus nog tevreden.

Ken het probleem van de ontbrekende coax-uitgand. Is wel op te lossen, door een goede coax-splitter te gebruiken. Coaxkabel naar de mediabox, op het einde plaats je de splitter. de ene uitgang van de splitter doe je in de coaxingang van je mediabox. De andere uitgang van de splitter verbind je met een coaxkabeltje met je TV. Gebruik wel een goede splitter en de voorgeschreven coaxkabel.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2011 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 12:59:
Leuk wanneer je lekker achteraf in een kasteel woont. Want wie willen er nou in de stad of in de bewoonde wereld een schotel op zijn huis zien? Lekker buurtje om in te wonen moet dat dan zijn of op die manier worden.

Een beetje overdreven IMHO. Vergeleken met de alom geaccepteerde lelijke Gamma schuttingen is de impact van een klein schoteltje tegen de gevel minimaal

ve
door verwijderd - Apr 25, 2011 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het toeval of niet of lijkt de arm van UPC zelfs tot in mijn DVR opnamelijst van mijn settopbox te rijken? Ik had liever gezien dat HD beeldkwaliteit stabiel werd. Maar dit is een hele andere manier van ingrijpen in het systeem van de UPC box, lijkt het. De box is van het merk Cisco.

Plotsklaps is - overigens nu voor de 2e keer in korte tijd - mijn totale lijst DVR opnames in een keer verwijderd. Dit terwijl automatisch schijfbeheer in de opname instellingen uit staat. Hoe kan dit? Ik ben erg benieuwd naar een verklaring hiervoor van UPC (webcare).

Het is m.i. hoogste tijd voor een nieuwe settopbox want dit exemplaar bij mij thuis heeft behalve onveranderd veel TV beeldstoringen blijkbaar ook een heel eigen wil. Want het zal toch, mag ik hopen, niet een soort represaille van UPC zijn voor het klagen hier in het Kassa forum?!? Is technisch w.s. ook onmogelijk.

Ik ben er hoe dan ook niet blij mee. DVR opnames maak je om nog te gaan bekijken en/of te bewaren. Verwijderen doe ik uiteraard liever zelf en een voor een, maar nu is alles in een klap vanzelf verwijderd. Er was nog circa 25% vrije ruimte beschikbaar, dus die 75% diverse opnames is nu onbekeken voorgoed verdwenen. Weg finale tennis, weg favoriete muziekprogramma's, weg hele serie Cesar Milan, enz. enz.

Ik baal hiervan als de bekende (drie dubbele!!!) stekker. Wat een ongelooflijke onbetrouwbare hardware levert UPC terwijl je er wel bijna (in mijn geval) 100 euro per maand voor mag betalen.

Bah, dit is opnieuw een grote teleurstelling, die in het bestaande rijtje erbij komt.