door willemjoseph Oct 1, 2011 om 15:10
Elektronica & tv

Voorrijkosten

Onlangs werden door Ziggo werkzaamheden verricht aan een (onder de grond liggende) kabel in onze straat.
Gevolg: 2 dagen geen internet, geen tv beeld en geen telefoonverbinding.

Bij het beeindigen van de klus is ons TV beeld nog niet correct. Een van de Ziggotechnici in de bouwput (op 25 mtr. afstand) is zo aardig om even binnen te komen (1minuut) en drukt een gedeeltelijk loshangend stekkertje op z'n plaats. Losgeraakt toen we bij het begin van de storing de oorzaak bij ons toestel zochten.

Een paar dagen later ontvangen wij een nota van Ziggo: 35 euro voorrijkosten!
Moeten wij voorrijkosten betalen als er niemand voorgereden is?

10274 51 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2011 om 15:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, zo aardig is die Ziggo techneut dan ook niet. Een normaal denkend mens die even iets vraagt aan de kabelmaker die (al op zijn werkplek) dan vervolgens even binnenkomt om stekkertje wat vaster in te drukken en vervolgens weer weggaat, heeft ook geen werk/reparatie opdracht bij zich en ik neem uit uw verhaal aan dat u natuurlijk ook niets heeft ondertekent? Nee, dan zouden er ook geen voorrijkosten betaald mogen worden. Maar......mijn vraag is: heeft U iets getekend?

wi
door willemjoseph - Oct 1, 2011 om 16:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie!

Er was geen werkopdracht en wij hebben niets ondertekend.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2011 om 17:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Neemt u dan contact op met Ziggo waaruit zou blijken dat U iemand had besteld voor reparatiewerkzaamheden. De "voorrijkosten" kloppen sowieso niet; als u een Ziggo monteur laat komen kost het €60,00. Laat hen maar bewijzen dat U contact heeft opgenomen, u zou dan in het bezit moeten zijn van een email met klantnummer en opdrachtnummer en, wat hun normale werkwijze is: wanneer u de monteur kunt verwachten dat is meestal een dagdeel. Heb er zelf drie weken geleden een gehad, op mijn verzoek, dus op mijn kosten en kreeg daar dus bovengenoemde mail van.

abarth
door abarth - Oct 1, 2011 om 17:23
845 Antwoorden / 19 Vragen

Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2011 om 17:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=abarth schreef op zaterdag 1 okt 2011, 17:23]Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.

Als je dus 2 dagen geen t.v., internet en telefoon hebt gehad neem je natuurlijk wel aan dat het aan Ziggo lag. TS schrijft dat hij zelf aan het stekkertje heeft gezeten omdat hij dacht dat het aan zijn t.v. lag. Hij dacht dat het vriendelijkheid was om eventjes te helpen, ik zou dat ook hebben gedacht. Toch niets mis mee als iemand even iets voor een ander doet? En vlakbij je staat?

mostertpot
door mostertpot - Oct 3, 2011 om 12:09
162 Antwoorden / 13 Vragen

Als u een opmerking hebt gemaakt naar de monteur over het feit dat het beeld niet goed was en hij heeft daarop gezegd dat hij wel even mee zou lopen om te kijken, dan heeft Ziggo geen enkel recht om een rekening te sturen. Maar ik kan me wel voorstellen dat de monteur er even de pest in had, aan de andere kant zelf zou ik er smakelijk om hebben gelachen en blij geweest zijn dat het niet mijn schuld was.
Als u echter de monteur vezocht hebt om even mee naar binnen te komen, dan is er wel een reden om een rekening te sturen, flauw, dat wel.

mostertpot
door mostertpot - Oct 3, 2011 om 12:14
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=abarth schreef op zaterdag 1 okt 2011, 17:23]Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.
Nog even, ik vergat hierop te reageren. Er bestaat ook iets van 'servicegericht' handelen. Daar wordt het bedrijf sterker van en daar profiteren de klanten dan ook weer van. Dubbel zelfs: service en een sterk bedrijf is concurerend.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2011 om 12:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe is het toch mogelijk dat je voor dit m.i. prima antwoord 4 rode duimen scoort.Misschien dat rooie duimelaars eens uitleggen wat er mis met dit antwoord

=tenormin schreef op zaterdag 1 okt 2011, 15:41: Nou, zo aardig is die Ziggo techneut dan ook niet. Een normaal denkend mens die even iets vraagt aan de kabelmaker die (al op zijn werkplek) dan vervolgens even binnenkomt om stekkertje wat vaster in te drukken en vervolgens weer weggaat, heeft ook geen werk/reparatie opdracht bij zich en ik neem uit uw verhaal aan dat u natuurlijk ook niets heeft ondertekent? Nee, dan zouden er ook geen voorrijkosten betaald mogen worden. Maar......mijn vraag is: heeft U iets getekend?

we
door weethet - Oct 3, 2011 om 12:36
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ziggo is een grote bureaucratische molog geworden die het woord service niet kent maar incasseren wel! IIg niet betalen en ook niet bang worden van deurwaarders. U heeft geen opdracht gegeven en het is uw nee tegen het ja van de monteur. Die heeft ook niet gezegd dat dat geld zou kunen kosten. Stuur de nota maar terug met bezwaar en dat u niet betaald, Klaar. Weg met de Ziggo zooi.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2011 om 12:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Neem eens contact op de klantenservice en meldt ze dat je 2 dagen geen verbinding en TV had en daar een vergoeding voor wilt hebben en dat de monteur even kwam kijken of alles weer in orde was en je er vanuit gaat dat de rekening een administratie fout is.

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2011 om 12:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

hu
door hultje - Oct 3, 2011 om 13:01
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af wanneer dat ge-emmer met die rode duimen nou eens is afgelopen. Het is schijnbaar erg gemakkelijk om iemand in een kwaad daglicht te stellen en de zin tot reageren gaat je zo wel over. Misschien kan onze beheerder eens die rode duimen weghalen want hier heeft niemand baat bij! Die groene kan ik me nog iets bij voorstellen maar het blijft een kinderlijke manier van reageren. Het doet afbreuk aan de hele discussie, helaas.

En wat de schrijver van de vraag betreft:
U heeft volledig gelijk dat u zich afvraagt waar deze rekening vanaf komt. Dat kan men geen service meer noemen.
Maar Ziggo schiet tegenwoordig wel vaker mis, dus gewoon bewijzen vragen en niets betalen.

mostertpot
door mostertpot - Oct 3, 2011 om 13:03
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 12:50]vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

Even voor die rode duimen gevers, we begrijpen het wel jullie zijn kleurenblind, je moet de duim links hebben voor de positieve antwoorden van tenormin.
Sorry dit was even of-topic

an
door ankhor - Oct 3, 2011 om 13:05
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een vreemd verhaal. Waarom voorrijkosten? HIj was er al.
En het was een verzoek, geen werkopdracht. Hij kwam dan wel voor niets
omdat de fout lag bij het stekkertje, maar hij heeft niet speciaal hoeven komen.
Probeerde die monteur een beetje zijn uurtjes te verantwoorden? En is er daarom
die bon uitgerold?

ma
door marleenvanh - Oct 3, 2011 om 13:20
451 Antwoorden / 1 Vragen

Er was geen werkopdracht EN u heeft niets ondertekend. Laten ze dan maar bewijzen dat u iets gevraagd heeft! Mijn vermoeden is dat deze man gedacht heeft: Wat een sufferd, kan hij zelf niet even kijken of alles wel goed is aangesloten. Een dergelijke klojo kan ik wel laten dokken... Aardig is dus inderdaad heel anders. Het was bij de administratie makkelijk na te kijken wat naam en toenaam zijn van de klant die op dat adres woont. Maar nogmaals wanneer u niets getekend of aangevraagd heeft zou ik voorlopig NIET betalen maar een mail sturen waarin u aangeeft dat u geen "opdracht tot reparatie" gegeven heeft.

bo
door bornsol - Oct 3, 2011 om 13:41
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=willemjoseph schreef op zaterdag 1 okt 2011, 15:10]Onlangs werden door Ziggo werkzaamheden verricht aan een (onder de grond liggende) kabel in onze straat.
Gevolg: 2 dagen geen internet, geen tv beeld en geen telefoonverbinding.

Bij het beeindigen van de klus is ons TV beeld nog niet correct. Een van de Ziggotechnici in de bouwput (op 25 mtr. afstand) is zo aardig om even binnen te komen (1minuut) en drukt een gedeeltelijk loshangend stekkertje op z'n plaats. Losgeraakt toen we bij het begin van de storing de oorzaak bij ons toestel zochten.

Een paar dagen later ontvangen wij een nota van Ziggo: 35 euro voorrijkosten!
Moeten wij voorrijkosten betalen als er niemand voorgereden is?wat een strooplikker is die [AARDIGE] monteur omdat voor 1minuut werk aan kantoor door te geven,je moet toch heel wat doen om je hoger op te werken

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2011 om 13:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Marleenvanh, het vervelende van Ziggo is dat, denk ik, de meeste mensen met een automatische afschrijving van hun telefoon, kabel en internet gebruik maken. Ik gebruik alleen de kabel maar moest automatisch laten afschrijven. Op zich heb ik daar geen problemen mee maar in dit soort zaken van service halen ze het er dan ook vanaf. En dan krijg je weer dat gezeur van storneren enz. Toen ik 3 weken geleden de monteur heb laten komen en hij het probleem niet kon verhelpen zei hij wel: ik denk dat u hierover geen rekening zult ontvangen. Maar wat hij denkt en wat Ziggo doet, dat is nu afwachten. Heb ze wel onmiddellijk een aangetekende brief verzonden met kopie opdracht van wat monteur erop had geschreven (dus het niet kunnen vinden van het euvel + het niet moeten berekenen) maar dat is iets wat monteur niet beslist, maar Ziggo "normen". Heb geen antwoord ontvangen.

ma
door marnix1 - Oct 3, 2011 om 13:49
256 Antwoorden / 22 Vragen

hmm, TS laat in het midden wat hij precies gevraagd heeft aan de monteur, het enige wat ik lees is "dat de man zo aardig was even binnen te komen". TS verwachtte geen rekening, is ook wat flauw van de kabelaar.. Aan de andere kant is dertig euro best weinig tegenwoordig voor een storing verhelpen.

ve
door veldwonner2 - Oct 3, 2011 om 14:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: Stuur Ziggo een rekening voor 2 dagen niet geleverde diensten A € 35,= per dag. Dan houd je er ook nog iets aan over !

karelstromph
door karelstromph - Oct 3, 2011 om 14:43
95 Antwoorden / 5 Vragen

Neen niet betalen, dan wel storneren, als Ziggo dat automatisch afschrijt, Uitgaand dat je verhaal correct, en in de correcte volgorde is verteld.

Ziggo kwamt niet voor jou!!! Maar om de Ziggo-storing in de straat te verhelpen. Bovendien kwam de monteur niet binnen om jouw storing te verhelpen, maar om het resultaat van de reparatie van de Ziggo-storing te controleren. Althans, dat is de gerechtvaardigde verwachting (en zijn plicht).

Ziggo heeft in geen geval bij jou voorgereden voor jouw individueel probleem, omdat de monteur dan bij jou had moeten aankloppen (en niet in de straat wroeten). En als Ziggo het bij je afschrijft, dan is dat een onverdiende incassering.

Eventueel kijken of je (en allen die problemen hebben met Zigg) klachten bij Opta kunt indienen. Ik vind voorafgaande behoorlijk klachtwaardig.

Sterkte ermee, Groet, karel

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2011 om 15:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Voor ieder rode duim een euro en je loopt binnen he .Het is voor mij een een raadsel waarom de redaktie niet stopt met de mogelijk om rode duimen aan elkaar geven.Dit kinderlijk gedoe jaagt de echte probleemoplossers weg.

=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 12:50: vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2011 om 15:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

vr1944, schrijft U maar niet meer over mijn "bijdragen", scheelt U in ieder geval een berg duimen en die gun ik U niet.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2011 om 16:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik trek me niks aan aan dat kinderlijk gedoe .Een teken dat het gelezen wordt en daar gaat het me om.Ik denk dat ik mijn alias verander in roodduimpje & de 4 vingers

=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 15:53: vr1944, schrijft U maar niet meer over mijn "bijdragen", scheelt U in ieder geval een berg duimen en die gun ik U niet.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 3, 2011 om 16:26
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=karelstromph schreef op maandag 3 okt 2011, 14:43]

Ziggo kwamt niet voor jou!!! Bovendien kwam de monteur niet binnen om jouw storing te verhelpen, maar om het resultaat van de reparatie van de Ziggo-storing te controleren. Althans, dat is de gerechtvaardigde verwachting (en zijn plicht).

Zi karel

Onzin, de monteur van Ziggo is wel degelijk gevraagd en een mondelinge opdracht is ook geldig, of werken jullie ook voor niets? Controleren of een reparatie gelukt is gebeurt met meetapparatuur, niet met het kijken naar een stekkertje. Moet ik, als ik een pizza telefonisch bestel ook een getekend opdrachtformulier sturen omdat er anders geen bewijs is van de bestelling? Kom nou, doe even normaal. Aangezien de monteur er toch was is Ziggo zo coulant geweest om ongeveer de helft van de voorrijkosten te rekenen, als €66,00 tenminste normaal is, zo kun je het ook stellen! Die kosten zijn niet alleen het stekkertje erin duwen, de man heeft ook moeten zoeken en door zijn vakkennis dit snel gevonden, dit moet gewoon betaald worden! Ook is het pure onzin om te zeggen dat het totaal maar één minuut was, daar geloof ik niets van, kan niet. Hij moet erheen lopen, mogelijk kunnen zijn collega's niet verder werken en ligt het werk stil, luisteren naar de uitleg, zoeken en verhelpen, weer teruglopen en een bon uitschrijven, die weer geadministreerd en verwerkt moet worden en vervolgens verstuurd c.q.afgeschreven. Die kosten horen er allemaal bij. Daarnaast worden alle storingen ten gerieven van de statistiek geadministreerd, is heel nuttig voor verdere service. En dat allemaal in één minuut??
Wél ben ik van mening dat het gratis had gekund maar als een bedrijf dingen gratis gaat doen stijgen de overheadkosten en zal het geld ergens anders vandaan moeten komen, bijvoorbeeld hogere tarieven en dan mag IK dus mee betalen voor het losse stekkertje dat iemand anders door zijn ondeskundigheid er niet goed ingestoken heeft en dat vind ik nu weer niet leuk!

vl
door vladdermuis - Oct 3, 2011 om 16:27
31 Antwoorden / 11 Vragen

Was het niet beter geweest eerst de reaktie van Ziggo af te wachten na het indienen van een klacht? Dit is een zinloze discussie na een ongefundeerde veronderstelling. We moeten wel reeel blijven.

ti
door tiempje - Oct 3, 2011 om 16:36
40 Antwoorden / 0 Vragen

Je was me nét even voor, Vlieger! Gelukkig ben ik dus niet de enige die zijn gezonde verstand nog gebruikt. Ik werk ook niet voor niets. Een bijkomend punt is dat op die manier voorkomen word dat monteurs in de tijd van de baas voor eigen rekening (goedkoper) gaan werken, komt ook veel voor, al zullen sommigen dat wel "matsen"noemen, ik noem dat stelen van de baas.

mostertpot
door mostertpot - Oct 3, 2011 om 16:44
162 Antwoorden / 13 Vragen

Duim-a-lot, een off-topic bijdrage van mostertpot:
Er was eens een Duimpje Klein;
Groen vond hij niet zo fijn.
Dit Klein Duimpje is analfabeet,
En reageert daarom bij de geringste scheet,
Met een rood duimpje uit venijn.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2011 om 16:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze monteur werkte dus wel voor niks en heeft enkel voorrijkosten berekend .Voor mij zou het een reden zijn om over te stappen naar een echte provider

=tiempje schreef op maandag 3 okt 2011, 16:36: Je was me nét even voor, Vlieger! Gelukkig ben ik dus niet de enige die zijn gezonde verstand nog gebruikt. Ik werk ook niet voor niets. Een bijkomend punt is dat op die manier voorkomen word dat monteurs in de tijd van de baas voor eigen rekening (goedkoper) gaan werken, komt ook veel voor, al zullen sommigen dat wel "matsen"noemen, ik noem dat stelen van de baas.

susanna-p
door susanna-p - Oct 3, 2011 om 17:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 3 okt 2011, 16:47]Deze monteur werkte dus wel voor niks en heeft enkel voorrijkosten berekend .

het verschil zit hem in de details, de monteur werkt voor zijn baas en DIE besluit n.a.v. de bevinding van de monteur, een rekening te sturen. Ik mag van mijn baas ook niet zomaar dingen, of, voor alle duidelijkheid, zoals in dit geval, tijd, wat ook geld is, voor niets weggeven, het is niet mijn zaak waar ik werk maar van mijn baas en die heeft mij, net als bij die monteur, richtlijnen gegeven en daar houd ik me aan. En dit zal wel rode duimpjes opleveren.!

ko
door koosvanhagen - Oct 3, 2011 om 19:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ziiggo heeft Casema op naam overgenomen. Er werken gewoon de zelfde mensen op kantoor. Ik heb mee gemaakt dat het contract was afgelopen en toch iedere maand geld van de rekening halen. Iedere maand zat ik in de wachtkamer bij casema, drukte van jewelste de ene klacht na de ander. Nu is het precies het zelfde. Als ik was langs was geweest was het volgens hen in orde. Nou mooi niet, ik heb daar heel wat uurtjes door gebracht, eindelijk werd er niets meer afgeschreven dus wij dachten eindelijk we zijn er vanaf.Maar na een jaar werd er ineens voor 12 maanden abonnementkosten van de rekening gehaald. Ik op hoge poten er weer heen en gevraagd of er soms alleen imbicielen daar op kantoor zaten en of ze wel konden lezen. Toen was het wonder gebeurd na 1 1/2 jaar waren we er eindelijk vanaf.

pe
door peterus - Oct 3, 2011 om 20:47
84 Antwoorden / 14 Vragen

Geachte vraagsteller,
In antwoordt op uw vraag die u voorlegt.

Een beller is sneller en daar u abonnee van Ziggo bent is het telefoon nummer dat u draait van;1200,geheel kosteloos.
Ik vind de service van Ziggo helemaal top in alles wat ik heb meegemaakt tot nu toe aan problemen had.
Mailen kan u ook naar Ziggo eerst,dan heeft u meteen een duidelijk antwoordt en kan u alsnog de vraag voorleggen als u er niet uitkomt.
Nu al iets schrijven terwijl de partij in kwestie (Ziggo) nog niet eens is benaderd?
Een vriendelijk woord doet wonderen als u Ziggo de kwestie voorlegt/uitlegt.

Succes,Peterus

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2011 om 12:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 3 okt 2011, 15:27]Voor ieder rode duim een euro en je loopt binnen he .Het is voor mij een een raadsel waarom de redaktie niet stopt met de mogelijk om rode duimen aan elkaar geven.Dit kinderlijk gedoe jaagt de echte probleemoplossers weg. [quote=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 12:50]vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

Uw "raadsel" lijkt me te zijn opgelost door de redactie: heel plezierig; vooral als je tracht te helpen bij een vraag.

birdies
door birdies - Oct 4, 2011 om 13:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:43][quote=vr1944 schreef op maandag 3 okt 2011, 15:27]Voor ieder rode duim een euro en je loopt binnen he .Het is voor mij een een raadsel waarom de redaktie niet stopt met de mogelijk om rode duimen aan elkaar geven.Dit kinderlijk gedoe jaagt de echte probleemoplossers weg. [quote=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 12:50]vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

Uw "raadsel" lijkt me te zijn opgelost door de redactie: heel plezierig; vooral als je tracht te helpen bij een vraag.

Wel, het scheelt in ieder geval een hoop overbodig geblabla over die duimen. Zat sommigen blijkbaar erg hoog.

de
door devreemdevogel - Oct 4, 2011 om 15:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 4 okt 2011, 12:43]

Uw "raadsel" lijkt me te zijn opgelost door de redactie: heel plezierig; vooral als je tracht te helpen bij een vraag.

Het valt me op dat er maar een paar zijn die grossieren in rode duimen , misschien moet je toch eens bij je zelf te rade gaan.
De echte experts krijgen die niet in die mate.

vr1944
door vr1944 - Oct 4, 2011 om 16:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De echte experts krijgen die niet in die mate. Zat sommigen blijkbaar erg hoog.

.Ja dat klopt , er zijn diverse "echte experts" door dat kinderlijk gedoe met die duimen vertrokken van het forum.Perfekt opgelost dus door de redaktie

.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 5, 2011 om 14:25
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=mostertpot schreef op maandag 3 okt 2011, 13:03][quote=tenormin schreef op maandag 3 okt 2011, 12:50]vr1944, ik heb er inmiddels 5 en na deze reactie wel weer iets erbij. Maar bedankt dat u het voor me "opneemt".

Even voor die rode duimen gevers, we begrijpen het wel jullie zijn kleurenblind, je moet de duim links hebben voor de positieve antwoorden van tenormin.
Sorry dit was even of-topic

Ben ik nu gek, ik zie nergens meer duimen staan?? Geen rode, maar ook geen groene.

mostertpot
door mostertpot - Oct 5, 2011 om 14:41
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 5 okt 2011, 14:25]

Ben ik nu gek, ik zie nergens meer duimen staan?? Geen rode, maar ook geen groene.

Beste Orgelmuts; De redaktie is eindelijk wijs geworden en heeft alle duimen verwijderd. Ze verdienen er een grote dikke groene duim voor.

We zijn nu ook verlost van het gezeur van birdies, die niet tegen het gezeur kon van gezeur over de rode duimen. Te pas en te onpas reageerde birdies geagiteerd, als mensen weer eens niet goed werden van de rode duimen, die op persoon en niet op reactie werden gegeven, waarmee birdies dus dezelfde zonde beging die birdies anderen verweet: pot verwijt de ketel, maar dat was niet rood of groen, maar zwart.

En voor devreemdevogel: je opmerking was erg ongepast naar tenormin en wat zijn in godsnaam 'echte experts'? Mensen die aan een stoel gebonden zitten en de gosdganselijke dag hier rondhangen omdat ze niets anders kunnen doen, voor wat voor reden dan ook? De experttitel is vrij makkelijk te halen, als je daar je zinnen op zet, maar daarmee ben je nog geen 'echte expert', hooguit een handige googler.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 14:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Orgelmuts, er is niets mis met je verstand.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 14:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

mosterdpot, je hebt volkomen gelijk met het woord expert. Wat is een expert? Als men oprecht probeert iemand een antwoord te geven en die "men" wie iets schreef kon ik er vergif op innemen dat het niet goed was. Inderdaad verdient de redactie hiervoor een pluim. Bij mijn naam staat expert van de maand huppeldepup, wat geen bal zegt natuurlijk.
willemjoseph's vraag over Ziggo heeft dus veel meer losgemaakt; ik ben er wel content mee en uiteraard, sommige niet.

mostertpot
door mostertpot - Oct 5, 2011 om 15:02
162 Antwoorden / 13 Vragen

beste tenormin; het gemis: ik kan er mee leven, ook al mis ik de ergernis wel een beetje :). Maar als je de duimen van een ander nodig heb voor je ego, dan zal het moeilijk zijn vanaf nu. Misschien voor een aantal een goede reden om nog eens extra na te denken of het antwoord echt wel is waar men om vroeg.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 5, 2011 om 16:17
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 5 okt 2011, 14:54]mosterdpot, je hebt volkomen gelijk met het woord expert. Wat is een expert? Als men oprecht probeert iemand een antwoord te geven en die "men" wie iets schreef kon ik er vergif op innemen dat het niet goed was. Inderdaad verdient de redactie hiervoor een pluim. Bij mijn naam staat expert van de maand huppeldepup, wat geen bal zegt natuurlijk.
willemjoseph's vraag over Ziggo heeft dus veel meer losgemaakt; ik ben er wel content mee en uiteraard, sommige niet.

Ach, ik beschouw mezelf niet als expert, maar op sommige gebieden wel als een ervaringsdeskundige, en dat is toch ook goed, als je iemand maar kan helpen.

@tenormin, ben ik ff blij dat r niets mis is met mijn verstand, hahaha ;)

Zelf zit ik ook bij Ziggo en ongeveer een jaar geleden hebben ze mij een nieuw modem toegestuurd, zonder een begeleidende brief.
Daar heb ik toen over opgebeld en ik kreeg te horen dat ik dat modem moest installeren.
Ik vond het wel heel vreemd dat ik daar verder vanuit Ziggo geen bericht had gekregen en dat ik zelf dat ding moest installeren.
Ik heb erbij vermeld dat ik rolstoelgebonden ben en dat dus niet zelf kan doen, maar ze wilden alleen een installateur tegen betaling laten komen.
Nu snap ik dat wel, maar ik vind wel dat ík niet om een ander modem heb gevraagd en nu kosten moet maken om dat ding te installeren.
En waar moet je met dat oude ding heen? En nu een jaar later hebben ze weer een ander modem opgestuurd! Kan ik weer gaan beginnen.............zucht.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 5, 2011 om 18:05
632 Antwoorden / 58 Vragen

@ts
Jammer dat er bij mij nou ook niet net ff iemand van Ziggo bij mij in de straat bezig was!
Maar ik vind het wel heel vreemd hoor dat je nu een rekening hebt gekregen.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2011 om 18:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

mosterdpot, 5 okt. 14:41
we zijn nu ook verlost van het gezeur van birdies enz...... nu, zonder duimen, neemt ze op het item zorgkosten ook geen blad voor de mond. Pittige uitspraken.

@orgelmuts, maar als de Ziggo monteur jou ook zo zou hebben geholpen was je toch ook, net als TS, niet blij geweest met "het even helpen", toch?

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 6, 2011 om 23:30
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 5 okt 2011, 18:48]mosterdpot, 5 okt. 14:41
we zijn nu ook verlost van het gezeur van birdies enz...... nu, zonder duimen, neemt ze op het item zorgkosten ook geen blad voor de mond. Pittige uitspraken.

@orgelmuts, maar als de Ziggo monteur jou ook zo zou hebben geholpen was je toch ook, net als TS, niet blij geweest met "het even helpen", toch?

Neuh, niet als ik een rekening gepresenteerd krijg!

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 7, 2011 om 00:14
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 5 okt 2011, 18:05]@ts
Jammer dat er bij mij nou ook niet net ff iemand van Ziggo bij mij in de straat bezig was!
Maar ik vind het wel heel vreemd hoor dat je nu een rekening hebt gekregen.

Als jouw auto niet start, als je er een zou hebben tenminste, en er staat toevallig nét een wagen met monteur van een garage in de straat om de wagen van de buurman te repareren, of een wegenwachtwagen, terwijl je geen lid bent, vindt je, neem ik tenminste aan, het toch ook normaal dat je moet betalen c.q. eerst lid moet worden, zoals iedereen.? Of moet iedereen jou gratis "helpen"?

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2011 om 00:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 7 okt 2011, 00:14][quote=orgelmuts schreef op woensdag 5 okt 2011, 18:05]@ts
Jammer dat er bij mij nou ook niet net ff iemand van Ziggo bij mij in de straat bezig was!
Maar ik vind het wel heel vreemd hoor dat je nu een rekening hebt gekregen.

Als jouw auto niet start, als je er een zou hebben tenminste, en er staat toevallig nét een wagen met monteur van een garage in de straat om de wagen van de buurman te repareren, of een wegenwachtwagen, terwijl je geen lid bent, vindt je, neem ik tenminste aan, het toch ook normaal dat je moet betalen c.q. eerst lid moet worden, zoals iedereen.? Of moet iedereen jou gratis "helpen"?

De door u beschreven situatie is totaal niet te vergelijken. T.V./telefoon/internet werkt een paar dagen niet; Ziggo daar aan het werk even vragen wat, monteur loopt mee, 1 minuut stekkertje en weer weg. Ik citeer hier dus willemjoseph's versie in het kort....

nb
door nbw - Oct 7, 2011 om 02:05
521 Antwoorden / 24 Vragen

Moet altijd een beetje lachen hoe klanten met het gedrocht Ziggo omgaan.Hier klagen en vragen is zinloos hoe terecht ook en soms niet. Wat Ziggo doet als je die berekende voorrijkosten niet betaald is alle diensten afsluiten. Immers het is alles in 1. Er is geen afdeling redelijkheid en menselijkheid. Betaal je niet en je hebt gelijk doet niets het meer.

En dat is heftig.Geen tv/geen telefoon/geen internet meer.

Dan betaal je vlot. En achteraf na 3 jaar rechtsbijstand krijg je gelijk. Ziggo en al hun concurrenten doen exact hetzelfde en het mag gewoon. Hetzelfde is met medische missers. Verzekeraars hebben juristen in dienst zaken bewust te vertragen met de kans dat de oetlul die het overkomt opgeeft.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 7, 2011 om 22:09
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 7 okt 2011, 00:30]

De door u beschreven situatie is totaal niet te vergelijken.

vind ik juist wél, anders schreef ik dat niet. De ziggo monteurs waren niet met de tv van willem joseph bezig maar met de kabel. Met de TV van Willem Joseph was niets mis, althans niet vóór dat hij er zelf aan begon te sleutelen. Als hij die monteurs bezig zag had hij dus kunnen weten of anders kunnen vragen of er iets aan de hand was, wat mogelijk de oorzaak van geen signaal zou kunnen zijn, ( zijn telefoon en internet deden het intussen wél weer, dus logisch dat er nu iets anders aan de hand was) bijvoorbeeld even aan de buren vragen of die ook dezelfde storing hadden, in plaats van nu zélf een nieuwe fout te creëren en vervolgens te verlangen dat een monteur die niets met zijn storing te maken heeft, die gratis repareert. (En daar totaal echt wel veel meer dan één minuut voor nodig heeft, (alleen al 25 meter heen en weer lopen) maar dat komt vaker voor. Iemand die bijvoorbeeld klaagt als hij nog "maar" vier maanden over de garantietijd heen is en vindt dat hij nog recht op garantie heeft, heeft het ook vaak over "net even" over tijd) maar ergens moeten er toch grenzen worden getrokken.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 7, 2011 om 22:43
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 7 okt 2011, 00:14][quote=orgelmuts schreef op woensdag 5 okt 2011, 18:05]@ts
Jammer dat er bij mij nou ook niet net ff iemand van Ziggo bij mij in de straat bezig was!
Maar ik vind het wel heel vreemd hoor dat je nu een rekening hebt gekregen.

Als jouw auto niet start, als je er een zou hebben tenminste, en er staat toevallig nét een wagen met monteur van een garage in de straat om de wagen van de buurman te repareren, of een wegenwachtwagen, terwijl je geen lid bent, vindt je, neem ik tenminste aan, het toch ook normaal dat je moet betalen c.q. eerst lid moet worden, zoals iedereen.? Of moet iedereen jou gratis "helpen"?

@vliegenderob

Ach, als ik een zachte band zou hebben en er zou toevallig een wegenwacht in de straat bezig zijn, dan zou ik gerust wel even vragen of hij misschien even een beetje mijn band op zou willen pompen.
Zo moeilijk doen ze daar niet over hoor.
En natuurlijk hoeft niemand me gratis te helpen, maar het was op zijn minst netjes geweest als de monteur van tevoren had gezegd dat er kosten aan gebonden waren.
Op die manier heb je tenminste een keus. Maar niet zo achterbaks kosten in rekening brengen achteraf.
Mijn vriendin is kort geleden verhuisd en iemand van onze kerkelijke gemeente had aangeboden om e.e.a. te komen helpen, nou dat pakte ze graag aan.
Achteraf had hij dus ook een rekening opgesteld met materiaalkosten (dat is logisch), werkuren en zelfs de benzine die hij verreden had van en naar haar huis.
Dat vond ik ook schandalig. Als iemand aanbied om je te helpen dan neem je aan dat hij dan voor niets zijn diensten aanbiedt, zoniet moet je van tevoren een prijs afspreken.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2011 om 22:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Orgelmuts, helemaal met je eens. Maar de maatschappij is aan het verharden en hulp verlenen of iets vriendelijks voor een ander doen is tegenwoordig zo vreemd dat, als het al gebeurd het in de krant staat. Maar als vliegenderob van mening is dat de Ziggo meneer wel 25 meter moet lopen begrijp ik dat niet. Ik help, ik neem aan jij ook, als ik dat kan heel graag, op mijn manier dan andere mensen. Maar zoals hij er over denkt; tja, daar kom je dan toch niet door, dat is een blok beton en dat is niet weg te schuiven. Met dat voorbeeld van de Wegenwacht had ik graag willen antwoorden; heb het maar niet gedaan (maar werd wel geholpen)!

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 8, 2011 om 00:03
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op vrijdag 7 okt 2011, 22:43
.
Dat vond ik ook schandalig.

vind ik ook, ik neem tenminste aan dat dat gewoon een particulier was. Zeker met "kerkelijke" hulp. Die Ziggo man was waarschijnlijk in "uniform" en als Ziggo man herkenbaar, hij had inderdaad wél even kunnen waarschuwen.
@Tenormin: Willemjoseph schreef zelf dat die man 25 meter verderop bezig was, dus dat is heen en terug 50 meter! Ik heb inderdaad eens op een fietspad buiten de bebouwde kom een band geplakt voor een (moeilijk) lopende medefietser met een lekke band, maar dat bood ik zelf aan en daarnaast ben ik geen fietsenmaker en dus niets beroepshalve onderweg, in de tijd van mijn baas die ik dus zou belazeren, tenzij ik weet dat hij dat niet erg vind, wat ik betwijfel, als ik een gratis reparatie o.i.d zou doen in de tijd dat hij mij betaald zonder hem te vragen!