Voorrijkosten
Onlangs werden door Ziggo werkzaamheden verricht aan een (onder de grond liggende) kabel in onze straat.
Gevolg: 2 dagen geen internet, geen tv beeld en geen telefoonverbinding.
Bij het beeindigen van de klus is ons TV beeld nog niet correct. Een van de Ziggotechnici in de bouwput (op 25 mtr. afstand) is zo aardig om even binnen te komen (1minuut) en drukt een gedeeltelijk loshangend stekkertje op z'n plaats. Losgeraakt toen we bij het begin van de storing de oorzaak bij ons toestel zochten.
Een paar dagen later ontvangen wij een nota van Ziggo: 35 euro voorrijkosten!
Moeten wij voorrijkosten betalen als er niemand voorgereden is?
Nou, zo aardig is die Ziggo techneut dan ook niet. Een normaal denkend mens die even iets vraagt aan de kabelmaker die (al op zijn werkplek) dan vervolgens even binnenkomt om stekkertje wat vaster in te drukken en vervolgens weer weggaat, heeft ook geen werk/reparatie opdracht bij zich en ik neem uit uw verhaal aan dat u natuurlijk ook niets heeft ondertekent? Nee, dan zouden er ook geen voorrijkosten betaald mogen worden. Maar......mijn vraag is: heeft U iets getekend?
Neemt u dan contact op met Ziggo waaruit zou blijken dat U iemand had besteld voor reparatiewerkzaamheden. De "voorrijkosten" kloppen sowieso niet; als u een Ziggo monteur laat komen kost het €60,00. Laat hen maar bewijzen dat U contact heeft opgenomen, u zou dan in het bezit moeten zijn van een email met klantnummer en opdrachtnummer en, wat hun normale werkwijze is: wanneer u de monteur kunt verwachten dat is meestal een dagdeel. Heb er zelf drie weken geleden een gehad, op mijn verzoek, dus op mijn kosten en kreeg daar dus bovengenoemde mail van.
Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.
[quote=abarth schreef op zaterdag 1 okt 2011, 17:23]Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.
Als je dus 2 dagen geen t.v., internet en telefoon hebt gehad neem je natuurlijk wel aan dat het aan Ziggo lag. TS schrijft dat hij zelf aan het stekkertje heeft gezeten omdat hij dacht dat het aan zijn t.v. lag. Hij dacht dat het vriendelijkheid was om eventjes te helpen, ik zou dat ook hebben gedacht. Toch niets mis mee als iemand even iets voor een ander doet? En vlakbij je staat?
Als u een opmerking hebt gemaakt naar de monteur over het feit dat het beeld niet goed was en hij heeft daarop gezegd dat hij wel even mee zou lopen om te kijken, dan heeft Ziggo geen enkel recht om een rekening te sturen. Maar ik kan me wel voorstellen dat de monteur er even de pest in had, aan de andere kant zelf zou ik er smakelijk om hebben gelachen en blij geweest zijn dat het niet mijn schuld was.
Als u echter de monteur vezocht hebt om even mee naar binnen te komen, dan is er wel een reden om een rekening te sturen, flauw, dat wel.
[quote=abarth schreef op zaterdag 1 okt 2011, 17:23]Aan de andere kant had u ook zelf het stekkertje vast kunnen duwen. U bent er vanuit gegaan dat de fout bij ziggo lag. Als de monteur voor elk klusje niets mag rekenen zal dat uiteindelijk door alle abonnees betaald moeten worden.
Nog even, ik vergat hierop te reageren. Er bestaat ook iets van 'servicegericht' handelen. Daar wordt het bedrijf sterker van en daar profiteren de klanten dan ook weer van. Dubbel zelfs: service en een sterk bedrijf is concurerend.
Hoe is het toch mogelijk dat je voor dit m.i. prima antwoord 4 rode duimen scoort.Misschien dat rooie duimelaars eens uitleggen wat er mis met dit antwoord
=tenormin schreef op zaterdag 1 okt 2011, 15:41: Nou, zo aardig is die Ziggo techneut dan ook niet. Een normaal denkend mens die even iets vraagt aan de kabelmaker die (al op zijn werkplek) dan vervolgens even binnenkomt om stekkertje wat vaster in te drukken en vervolgens weer weggaat, heeft ook geen werk/reparatie opdracht bij zich en ik neem uit uw verhaal aan dat u natuurlijk ook niets heeft ondertekent? Nee, dan zouden er ook geen voorrijkosten betaald mogen worden. Maar......mijn vraag is: heeft U iets getekend?
Ziggo is een grote bureaucratische molog geworden die het woord service niet kent maar incasseren wel! IIg niet betalen en ook niet bang worden van deurwaarders. U heeft geen opdracht gegeven en het is uw nee tegen het ja van de monteur. Die heeft ook niet gezegd dat dat geld zou kunen kosten. Stuur de nota maar terug met bezwaar en dat u niet betaald, Klaar. Weg met de Ziggo zooi.
Hallo,
Neem eens contact op de klantenservice en meldt ze dat je 2 dagen geen verbinding en TV had en daar een vergoeding voor wilt hebben en dat de monteur even kwam kijken of alles weer in orde was en je er vanuit gaat dat de rekening een administratie fout is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer