Lu
door Lucig13 Aug 5, 2016 om 01:01
Geldzaken & recht

Benzine niet afgerekend

29 juli heb ik getankt bij BP ijselallee. Ikga naar binnen neem er nog wat te drinken bij en reken snel af met de pin. Vandaag krijg ik een incasso binnen met de meldig niet betaald te hebben voor de benzine. Ik kijk het na op mijn rekening en er is inderdaad maar een bedrag van 3,99  afgerekend. Ik was de enige auto aanwezig op dat moment en de vrouw achter de kassa de enige medewerker. Ik noem altijd mijn pompnummer (3 als ik me goed herinner) ik neem de bon ook niet mee want tja.. benzine kun je niet ruilen, en ik verwacht niet dat een computer gedraaid betaal programma mijn bedrag van 35 euro benzine veranderd naar 3500euro (kun je weer zien dat de fout bij de mens ligt). Tot mijn verbazing zijn deze BP mensen wel zo lomp om de koste van de vergeten rekening op mij te verhalen hoewel dit nalatigheid en onoplettendheid is van het personeel werkend in het TANKSTATION! Je werkt aan een TANKstation mensen! Daar komen mensen TANKEN! Al helemaal op een normale doordeweekse dag ga ik niet voor mijn lol omrijden om dure koffie of energiedrank te halen bij een tankstation terwijl ik het iets dichterbij kan halen in een supermarkt veel goedkoper! Wanneer mensen bij het sauna complex komen (waar ik werk achter de receptie) en met een product in hun handen bij de kassa gaan staan vraag ik of deze mensen willen uitchecken/ inchecken en of het product bij hun rekening op kan, omdat ik verwacht dat mensen hier hun dag komen besteden in onze faciliteiten. Mochten ze dan alleen het product willen kopen kom ik er op die manier achter dat ze geen gebruik maken van de faciliteiten en alleen een product komen afrekenen. Dit doe ik omdat wij een faciliteiten centrum zijn niet alleen een winkel! Als iemand meteen na het tanken instapt en plankgas wegrijd dan is dat natuurlijk een misdrijf. Dom en onoplettend personeel achter de balie is een misdrijf van het bedrijf BP. Een ander verhaal dus.. En dat moet u niet op uw trouweklanten verhalen. Trek dat maar uit het loon van de medewerker dan zal die de volgende keer ook meer opletten. Ik ben duidelijk te zien op de camera beelden en als er ook geluidsopnamen zijn kunnen ze zelfs horen dat ik dingen ERBIJ koop. Ik wil het belachelijke bedrag van 92.21 dan ook aanvechten. Dat ik de 35 euro nog wat moet betalen omdat ik dat aan benzine heb getankt is erg logisch! Wat ze zogenaamd aan "schade" hebben (€15,-) vind ik al helemaal onzin heb de boel gewoon heel gelaten daarzo hoor.. De koste voor het uitzoeken van eigenaar van het kenteken (€42,-) hebben ze aan zichzelf te danken door de nalatigheid en onoplettendheid van medewerker. Hoe kan ik dit verder het beste aanvechten? Dit is schijnbaar niet de eerste keer dat deze fout gemeld word van een BP medewerker (zie het internet).

31175 50 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 5, 2016 om 01:11
251 Antwoorden / Vragen

U kunt dit m.i. niet aanvechten. linksom of rechtsom. U heeft getankt zonder te betalen.
U heeft getankt en bij het afrekenen en later op uw afschriften kunnen merken dat u 35 euro te weinig betaalt heeft. Nu heeft het station kosten moeten maken. Die zijn dus voor uw rekening. Wat inhouden op het salaris van de bediende betreft. U zal ook wel eens een fout gemaakt hebben. Heeft u die mogelijke schade betaald of gezegd tegen de baas bekijk het maar?

Lu
door Lucig13 - Aug 5, 2016 om 01:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ datzoekikop

Sorry maar fouten lost ons personeel zelf op, daarvoor gaan we niet onze gast met extra kosten opzadelen door onze (inderdaad menselijke) fout. En nee, een misdrijf is als iemand opzettelijk niet betaald. Ik ben naar binnen gegaan om te betalen. Dat het personeel mij vervolges minder inrekening heeft gebracht dan was bedoeld is niet mijn fout. Er gaan veel bedragen van mijn betaalrekenig, dus nee ik heb dat niet perdirect door. Houd u alles strak bij? Of schrikt u soms ook van het bedrag dat op de rekening staat? Voor als nog is de kosten voor "schade" belachelijk aangezien er geen schade is gemaakt

da
door datzoekikop - Aug 5, 2016 om 01:36
251 Antwoorden / Vragen

Ik weet bij het pinnen of ik 3.99 of 39.90 afreken. Ik controleer vooraf het bedrag. En ja ik houd mijn betalingen strak bij. Daarom heb ik geen problemen. De opvraagkosten kenteken zijn zo hoog, daar doe je niks aan. Aan de rekening ontkomt u niet.

Lu
door Lucig13 - Aug 5, 2016 om 02:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ datzoekikop

In iedere andere winkel/ horecazaak/ pretpark of wat dan ook ligt het aan het niet oplettende personeel, en krijgt de persoon in kwestie mogelijk eerst bericht voor het nog te betalen openstaande bedrag zonder extra kosten omdat het personeel de fout toe kan geven. Dat is het punt wat mij ergert. De regels zoals ze nu zijn kloppen voor oprecht diefstal. Hier wordt alleen misbruik van gemaakt voor wanneer het personeel fout zit. Daarom laat ik het hier niet zo makkelijk bij zitten en wil ik hier graag aandacht voor. Dit is toch HUN werk? Waarom geeft je een oprecht persoon die noet bewust is van dit feit en netjes betaald de criminele regeling? In ieder bedrijf zit daar verschil in en dit hoort ook zo te zijn bij tankstations. Mensen maken fouten maar voor hun lekker makkelijk om personeels fouten af te schuiven op klanten met die regeling die zij hebben. Iedereen maar voor crimineel opgeven?

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 5, 2016 om 02:03
641 Antwoorden / 77 Vragen

Duidelijk dat de kassamedewerker een fout heeft gemaakt.
Ik vind dat je die € 35 gewoon moet kunnen betalen. Die € 15 en € 42 extra mag de kassa medewerker naar mijn mening uit eigen zak betalen. Die heeft de fout gemaakt!
Een benzinedief gaat niet naar de kassa om ook nog iets anders te kopen. Die gaat er met piepende banden vandoor.
Dat was dus duidelijk niet het geval. Dus € 35 betalen en rechtzaak afwachten. tenminste als je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Heb je die niet dan heb je in NL hebben in NL pech...... maar mogelijk gaat het tankstation daarvan uit.......

Lu
door Lucig13 Aug 5, 2016 om 02:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw is die verzekering toch nog ergens goed voor! Bedankt en dat ga ik dan zeker doen.

Ik ga er eerst voor zorgen dat ik meer mensen vind die ook de dupe zijn geworden van dit vage systeem dat normale, hard werkende en eerlijke mensen hetzelfde behandeld als criminelen.

Dus als je mij wilt helpen deel dit forum anders even op facebook als je dat hebt. Hoe meer aandacht hoe beter.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2016 om 06:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uitgaande van uw verhaal. Ja, er is een fout gemaakt door de BP medewerker. U bent daar echt ook deels schuldig aan door het bedrag bij het afrekenen niet te controleren.

Feit is dat een tankbeurt niet is afgerekend. Er gaat waarschijnlijk een automatische procedure in werking en daardoor, zoals altijd, moeten de goede onder de kwaden leiden. Het zou BP sieren om inderdaad de schade en de kosten in dit geval niet door te berekenen, dat kunnen ze pas overwegen ná een bericht van u. Dus wat was hun reactie op uw klacht?

En natuurlijk is er wel schade, namelijk de kosten van het achterhalen van uw gegevens en de administratieve afhandeling. Verder haalt u er allemaal totaal niet relevante zaken bij en blaast u nogal hoog van de toren.

pi
door pieterwolters - Aug 5, 2016 om 08:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik niet snap is dat je kennelijk niet naar het display kijkt om de prijs te controleren voordat je je PIN intikt. Of heb je het wel gezien en dacht je dat je er wel mee zou kunnen wegkomen?

Lu
door Lucig13 Aug 5, 2016 om 10:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

35,21 euro tanken en plus 3,99 aan drinken maakt 39,20. Het bedrag dat er stond lijkt behoorlijk op het bedrag dat ik moest afrekenen (tuurlijk alleen de komma was perplaatst) en nee, daardoor is het mij inderdaad niet opgevallen dat dit bedrag niet klopte. Ik ging ervanuit dat ik correct heb afgerekend en ga dan ook niet nog eens dubbel checken op mijn rekening. Daar ben ik denk ik niet de enige in. Ik krijg overigens geen reactie van BP die willen mij niet te woord staan vandaar dat ik erg boos reageer. Als ze alleen al willen luisteren en misschien ook begrip kunnen tonen voor mijn kant.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 11:23
251 Antwoorden / Vragen

Doe als ik, ik tank in het buitenland bij een onbemande tank met pin pas. Gaat NOOIT fout.

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 14:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zeker als je in west nederland woont.

tr
door trofaiac Aug 5, 2016 om 16:40
57 Antwoorden / 4 Vragen

Daar zijn ook onbemande tankstations waar je met een pinpas probleemloos kunt tanken.

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 19:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

In het buitenland daar reageerde ik op.

ha
door halex - Aug 5, 2016 om 08:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U draait de boel om. U rekent € 3,99 af en denkt dat de benzine in de aanbieding is of zo? Hallo, u stond wel bij een TANKSTATION hoor! Daar komt u toch niet voor een enkel bakje koffie? U komt daar toch om te TANKEN? Dan weet u bij het afrekenen ook dat het bedrag niet klopt. U maakt zich daarbij overigens niet schuldig aan diefstal, maar aan verduistering.
Ik vind het zeer moeilijk te geloven dat dit u niet opgevallen is. En vermoed dat u gewoon gedacht heeft 'da's mooi, hun fout, mazzeltje'. Dat u uw afschriften e.d. niet nakijkt, is uw zaak. Maar ook uw risico. Maar helaas, tankstations hebben procedures voor niet-betalers. En die kosten geld. Volkomen terecht ook dat u daar voor opdraait, want zoals u het voorstelt (kosten voor BP), moeten we allemaal opdraaien voor dit gedrag van u (komt gewoon in de kostprijs op uw manier).

holiday
door holiday Aug 5, 2016 om 21:59
102 Antwoorden / 12 Vragen

Zo denk ik er ook over. Thuis lachen dat ze vergeten zijn de benzine te rekenen en nu zielig doen.

kr
door kreeftje Aug 15, 2016 om 13:51
86 Antwoorden / 36 Vragen

Eens met Halex en Holiday!

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij voorstellen dat u in de veronderstelling was dat u gewoon afgerekend hebt, omdat u niet goed op het display gekeken hebt. En het forum hier staat vol met mensen die maanden niet naar hun afrekeningen kijken.

De rest van uw verhaal is volkomen overbodig.

Helaas komt het veel voor dat mensen tanken en wegrijden zonder te betalen en hebben tankstation daarvoor meer vrijheden gekregen om de eigenaar van de auto te achterhalen.

Als ik zo overtuigd was van mijn gelijk als dat u nu bent, zou ik per omgaande die € 35,00 betalen en de rest bestrijden. En dan maar zien wat er van komt.

Maar ja, € 3,99 voor even iets te drinken bij een pompstation? Compleet belachelijk.

ja
door jackyh - Aug 5, 2016 om 09:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u echt zo.n trouwe klant bent dan begrijp ik niet goed dat ze u niet even hebben gebeld toen de fout werd ontdekt. Ga er naar toe en bespreek een en ander. Verder vind ik het verhalen op de werknemer nogal kortzichtig. U maakt toch ook wel eens een fout.

Lu
door Lucig13 Aug 5, 2016 om 10:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik al eerder zeg ik maak ook fouten maar ga dit niet op mijn gasten verhalen. Al zouden ze even een reactie geven zou fijn zijn. Ik ben trouwe klant. Ik kom er elke week tanken maar een nummer hebben ze niet..

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 12:02
953 Antwoorden / 4 Vragen

U bent geen gast. U bent klant. Dat is een wereld van verschil.

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 5, 2016 om 10:14
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste Luci , u heeft zich nog niet afgevraagd hoe men aan uw adres kon komen ,let op , als u zonder te betalen weg rijd bij een benzine station wordt er een opname van u gemaakt met uw kenteken daar op (filmpje) aan de hand van dit kenteken doet de eigenaar van het pompstation aangifte bij de politie en DAN krijgt de eigenaar van het pompstation UW gegevens en steld dan u in de mogelijkheid om het bedrag van de vergeten tankbeurt vermeerderd met een vastgestelde heffing (arbeidsloon+arbeids tijd) te betalen binnen een aan u gemelde tijdsspanne.
Als u dit niet doet wordt er een deurwaarder ingeschakeld en gaat er ook een proces verbaal richting uw adres  en ja u kan natuurlijk dit alles op zijn loop laten en het voorlaten komen bij de kanton rechter ,maar helaas pindakaas, u verliest het ALTIJD dus ik zou maar snel het bedrag betalen en u kan als wraakactie dit pompstation gewoon voorbij rijden en bij een ander gaan tanken.
Persoonlijk denk ik dat u gedacht heeft "wat een goeiekope tankbeurt" .

hansje klein
door hansje klein - Aug 5, 2016 om 10:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wéér een geval van het projecteren van de eigen fout op een ander.......herkenbaar en ook menselijk.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 5, 2016 om 10:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit zal nog veel vaker voor gaan komen nu men contactloos kan betalen, dan gaat het allemaal nog sneller. Juist tijdens het intikken van je pincode kijk je nog even het bedrag na.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat het ook komt door het bedrag van € 3,99, te vluchtig gekeken. Zou het een Mars van een euro of zo geweest zijn, zou het kwartje wel gevallen zijn.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 11:34
251 Antwoorden / Vragen

Contactloos kan tot max 25 euro, en tanken kost veelal meer, dus of het zo'n vaart loopt weet ik niet, in basis zie je het goed.

vr1944
door vr1944 Aug 6, 2016 om 11:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bedragen boven de € 25 kun je ook contactlloos betalen ,maar dan moet de pincode ingetoetst worden.

da
door datzoekikop Aug 7, 2016 om 22:55
251 Antwoorden / Vragen

Maar dan, VR1944, is het niet meer contactloos en had dit zeker moeten opvallen.

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Ik kom al jaren en jaren bij dezelfde winkel, maar die hebben echt mijn naam en telefoonnummer niet.

lo
door lovewinnie Aug 5, 2016 om 10:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hun hebben gegevens opgevragen via kenteken. Dit kost ruim 40 euro die ze betalen op kenteken eigenaar

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 12:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

TIJGER, zo bedoelde ik het niet. Als je regelmatig bij een bepaalde zaak komt en men herkent je op de film, dan zou ik me kunnen voorstellen dat men even afwacht en bij de volgende komst - is immers regelmatig want trouwe klant .  u daar op aanspreekt. De zaak is dan opgelost.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2016 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo, zo bedoelde ik het niet? Je hebt het over bellen! Bellen is heel wat anders dan langs komen! Quote: dan begrijp ik niet goed dat ze u niet even hebben GEBELD.

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 19:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Muggeziften.

merryweather
door merryweather - Aug 5, 2016 om 10:54
50 Antwoorden / 0 Vragen

Dom en onoplettend personeel.... hmm.Dat zou je ook tegen u kunnen zeggen..een domme onoplettende klant...Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en ik heb het bijzondere gevoel dat u het echt wel heeft gemerkt en dacht ,da's mooi mee genomen.Niet zo zeuren en klagen hier en mensen voor dom en weet ik veel uitmaken maar gewoon uw verlies nemen en betalen.Einde klaagzang.Overigens snap ik het 3500 euro verhaal niet helemaal maar u sleept er  wel meer onzin bij.... fijne dag nog!

Lu
door Lucig13 Aug 5, 2016 om 12:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor maar alsik het had gemerkt zou het helemaal dom zijn want natuurlijk kunnen ze mij terug vinden! Waarom in godsnaam zou ik dat doen? Omdat ik het leuk vind extra te moeten betalen over benzine?

marita5
door marita5 - Aug 5, 2016 om 10:57
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lucig13 ,

 Dom en onoplettend personeel achter de balie is een misdrijf

 nalatigheid en onoplettendheid van medewerker.

Het is ook goed als u een hand in eigen boezem steekt , als u direct had gecontroleerd was dit niet gebeurd , i.p.v. uit te halen naar het personeel .
Over "dom gesproken " .

mslingen
door mslingen - Aug 5, 2016 om 11:03
33 Antwoorden / 0 Vragen

Overal worden fouten gemaakt, maar als klant mag je ook controleren of je betaald voor hetgeen je afneemt. Je hebt benzine gekocht en moet dat afrekenen, rekent de pompobediende dat niet dan zie je dat het bedrag voor je neus niet klopt. Dus niet de schuld op een ander afschuiven, maar voor de gevolgen opdraaien. Je hebt immers gewoon niet afgerekend voor hetgeen je gekocht hebt.

sinypots
door sinypots - Aug 5, 2016 om 11:06
55 Antwoorden / 1 Vragen

Terecht! Succes.

ri
door riet pleus - Aug 5, 2016 om 11:07
2 Antwoorden / Vragen

U rekent €3,99 af, heeft u dan niet gekeken dat het €38,99 moet zijn, vond u het zelf niet een beetje weinig

bokskabouter
door bokskabouter - Aug 5, 2016 om 11:11
32 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals sommigen al opmerken: Toen u pinde zag u toen werkelijk niet dat het bedrag (door de fout van een medewerker) véél te laag was ? Als er nu b.v. een bedrag van € 390 had gestaan. Wedden om een aardbei, dat u het dan wel gezien had ? Ik deel de mening, dat u dacht ermee weg te komen maar er niet op gerekend heeft, dat BP in actie zou komen. En de rest van uw verhaal over sauna, dure koffie, de boel 'heel' laten (wat bedoelt u hiermee ?) en het verhalen op de medewerker die een fout maakte is gewoon kletskoek waarmee u uzelf vrij wilt pleiten en op dit forum hiervoor steun zoekt.  Maar als u zo zeker van uw zaak bent betaal dan de benzine en laat de rest op een rechtzaak aankomen. Ik vrees dat u aan het korste eind trekt en een veelvoud van die € 57 kwijt bent.

an
door annie van es - Aug 5, 2016 om 11:19
53 Antwoorden / 4 Vragen

als ik benzine tank zie ik wat er op de display staat. Als je € 35,= getankt hebt en nog iets genuttigd hebt dan zie je toch dat het bedrag niet klopt? Natuurlijk is dit een fout van de medewerker maar u had ook op moeten letten.

ji
door jingle - Aug 5, 2016 om 11:24
36 Antwoorden / 0 Vragen

Stap rustig eens bij een advocaat binnen lijkt me..
Ja het is misschien te weinig voor zoiets.. maar ook te gek voor woorden dat je acheraf niet normaal iets recht kunt trekken.
Je kunt middels je rekening aannemelijk maken dat je het drinken betaald hebt.
Iedere advocaat zal tegenover een rechter pleiten waarom je de drank wel zou afrekenen en de tankbeurt niet??
Een rechter lijkt me hierover ook als normaal mens te oordelen en alleen de tankbeurt laten betalen..

Maar misschien voor je bij die advocaat binnenstapt bovenstaande eens duidelijk maken aan de tankstationeigenaar..
Vaak wil men dan nog wel eens "weer mens worden" en normaal alleen de tankbeurt laten betalen.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 11:39
251 Antwoorden / Vragen

En wat kost die advocaat? 35 euro of meer?

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien een "gratis jurist"? :-))

ei
door eigeninbreng Aug 5, 2016 om 12:06
6 Antwoorden / 2 Vragen

@TS,

Er zijn nu eenmaal kosten gemaakt en deze kosten moeten nu eenmaal betaald worden. Waarom zou het tankstation u deze kosten moeten schenken??. Het is jammer dat het zo is gelopen maar als u het bedrag had gecontroleerd VOOR dat u de pincode intoetste had dit probleem niet eens bestaan. U geeft nu de medewerken van het pompstation de schuld... maar aan dit probleem, het niet betalen van de getankte benzine, bent u toch helaas zelf schuld. En een advocaat inschakelen.. wordt eens wakker en betaal die boete..

Ik denk dat u in het gevolg het bedrag 100x controleerd voordat u uw pincode intoetst.

marita5
door marita5 Aug 5, 2016 om 12:37
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Jingle , een normaal mens controleert voordat hij / zij weg rijd .

ji
door jingle Aug 15, 2016 om 13:36
36 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bij een advocaat binnenkomt is het eerste half uur gratis.. in die tijd is lijkt me wel duidelijk of je een kans hebt.. @Maritas... Sorry hoor maar ik controleer ook niet altijd alles..

audb
door audb - Aug 5, 2016 om 11:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een ja nee verhaal.

De kassa medewerkster moet natuurlijk opletten maar fouten kunnen worden gemaakt maar ook u moet opletten op de disply staat het bedrag vermeld en daar had u ook op moeten letten.

Maar zodra u de fout opmerkt op uw afschrift had u ook meteen aan de bel moeten trekken.
Wat u nog kan proberen is om de eigenaar een brief te sturen waar u het goed uitlegd dat het geen opzet was en wie weet heeft u geluk.

tr
door truvanu - Aug 5, 2016 om 11:35
51 Antwoorden / 0 Vragen

In een van de reacties schrijf je "Ik ben trouwe klant. Ik kom er elke week tanken maar een nummer hebben ze niet..".
Zou je niet gewoon eerst even met de baas van het tankstation praten?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 5, 2016 om 11:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U roept maar dat u tankstationpersoneel dom vindt maar is de receptie bij de sauna dan zo'n baan waar je veel intellect voor nodig hebt???

Ik vind het storend dat u iemand dom vindt als deze persoon een fout maakt, verderop schrijft u zelf ook fouten te maken.
DOM saunapersoneel. Oplichters zijn het, voor een beetje stoom in een houten hut zoveel geld rekenen. De koffie en drankje bij uw sauna hebben vast ook supermarktprijzen want te dure drankjes daar komt men toch niet voor naar de sauna.
Het is gewoon uw eigen domme fout waar u mee weg dacht te komen.
Diewilik

newmikey
door newmikey - Aug 5, 2016 om 11:45
830 Antwoorden / 0 Vragen

Volstrekt ongeloofwaardig verhaal. Niet op het display kijken bij het intoetsen van uw PIN is al helemaal niet mogelijk. U kunt blijkbaar wel heel effectief nakijken dat er maar €3.99 was afgeschreven maar claimt verder uw rekening niet regelmatig te controleren of bonnetjes mee te nemen bij de kassa. U had zat mogelijkheden u binnen enkele dagen bij het tankstation te vervoegen en te melden dat u alsnog de benzine wilde afrekenen.

Voor de rest is de opmerking "Dom en onoplettend personeel achter de balie is een misdrijf van het bedrijf BP" uiteraard onzinnig, het is geen overtreding en al helemaal geen misdrijf. Waar haalt u die onzin vandaan?

Er zijn trouwens zat mensen die even bij een tankstation stoppen voor een kop koffie, pakje sigaretten of een broodje zonder te tanken dus uw aanname is daar ook al foutief en op z'n minst tendentieus te noemen. De vergelijking met een saunacomplex is uiteraard belachelijk.

U heeft een grove fout gemaakt, het tankstationpersoneel misschien een slordigheidsfoutje.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 5, 2016 om 11:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens is hier al eens eerder een discussie over geweest. Mag een verkoper extra kosten rekenen voor het verkrijgen van de betaling? In principe zijn dit nl incassokosten en die mogen pas op een consument worden verhaald als er eerst een herinnering is gestuurd om binnen 14 dagen te betalen. Dat moet dan nog zonder incassokosten.

Het zou wat anders zijn als het om stelen ging, maar dat lijkt hier niet het geval, dan mogen er, net als bij winkeldiefstal wel kosten worden berekend.

Als u het er echt op aan wilt laten komen, zou u de gewone prijs kunnen betalen en de rest moet de pomphouder dan via een civiele procedure (rechter) zien binnen te halen. En of dat lukt, dat moet dan maar blijken.

ha
door halex Aug 5, 2016 om 16:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het tankstation moet een gerechtsdeurwaarder inschakelen, want die heeft inzage in het kentekenregister en kan bij het kenteken een adres leveren. In 2014 is daar speciaal wetgeving voor gemaakt.
Tankstation lijdt (vermogens)schade als niet betaald wordt. Om die schade te verhalen, mag je redelijke kosten in rekening brengen die je moet maken om alsnog de betaling te kunnen krijgen. Het inschakelen van de gerechtsdeurwaarder lijkt mij alleszins redelijk, immers, zonder adres geen rekening.

zoekster1
door zoekster1 Aug 5, 2016 om 17:04
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je daar een link van, want volgens mij gaat dat over mensen die willens en wetens niet betalen en er vandoor gaan na het tanken.

ha
door halex Aug 5, 2016 om 19:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

TS heeft ook getankt en is zonder betalen weggereden. Het maakt niet uit of je direct instapt en wegrijdt, of eerst de shop ingaat en zogenaamd vergeet dat je nog moet betalen. Of je willens en wetens niet betaalt of het zogenaamd vergeet, kan de tankhouder niet weten. Daarom is dat ook niet relevant. Zie o.a. http://www.hofmanincasso.nl/documenten/tanken-zonder-te-betalen-loont-niet-meer! en http://www.volkskrant.nl/archief/kabinet-pakt-benzinedief-aan-via-kenteken~a724356/ Maar dat had u zelf toch ook wel even kunnen vinden?

zoekster1
door zoekster1 Aug 5, 2016 om 21:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een arrogante toon sla je aan. Ik had deze ook wel kunnen vinden, maar volgens mij gaat dat over dieven en niet over mensen die per ongeluk niet betalen omdat de verkoper per ongeluk vergeet de benzine af te rekenen.

ha
door halex Aug 5, 2016 om 21:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom vraagt u dan om een link, als u eigenlijk gewoon wilt zeggen dat ik er niets van begrijp? Overigens is uw aanname onjuist. Het gaat om mensen die tanken en niet betalen. Of daarbij sprake is van opzet, is niet relevant. En het is niet de tankhouder, maar TS die zogenaamd vergeet om af te rekenen. Wat er arrogant is aan mijn vraag, begrijp ik niet. Ik meen oprecht dat u de links die ik gaf ook zelf had kunnen vinden met de juiste zoekopdracht in google. Daar spreekt m.i. juist vertrouwen jegens uw vermogens uit, geen arrogantie.

vr1944
door vr1944 - Aug 5, 2016 om 11:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vraag me af wat je gedaan zou hebben als het personeel je per ongeluk € 100 euro teveel
had laten afrekenen. Je hebt voldoende tijd om deze openstaande rekening alsnog te voldoen. Je komt er wekelijks.Terecht dat daarvoor
kosten in rekening gebracht worden.Oftewel je dacht dat je een mazzeltje had en dat valt nu vies tegen.De kosten verhalen op het personeel is wel een erg kortzichtige gedachte en zegt eigenlijk genoeg over je betalingsmetaliteit.

1paul
door 1paul - Aug 5, 2016 om 11:55
3155 Antwoorden / 0 Vragen

het tanken moet u betalen, dat is vrij simpel, de extra kosten hoeft u niet te voeldoen, zij moeten u eerst manen om het openstaande bedrag te betalen binnen een bepaalde termijn, daarna pas mogen ze extra kosten rekenen.

hebben ze u niet gemaand is het vrij simpel, maak het bedrag over wat u verschuldigd bent en stuur ze een brief dat u dit gedaan hebt maar de extra kosten niet zult voldoen omdat u niet een aanmaning heeft ontvangen...

ja
door jackyh Aug 5, 2016 om 12:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Aanmaningen zijn niet verplicht betaling van geleverde goederen wel.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 12:25
251 Antwoorden / Vragen

@1paul, hoe kunnen ze je manen als ze alleen je kenteken hebben? Juist, n a w opvragen en dat kost 42 euro. Hoe moeten ze het anders doen?

1paul
door 1paul Aug 7, 2016 om 08:55
3155 Antwoorden / 0 Vragen

kost geld ja dat opvragen van het adres behorend bij een kenteken, dan nog is het verboden, bij wet dus, om gelijk de eerste keer al extra kosten in rekening te brengen...

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees hier

tanken niet betaald

een soortgelijk verhaal, waarbij de kosten uiteindelijk zijn gehalveerd.

Tenslotte hebt u niet getankt en bent daarna direct weggereden. Er is binnen een vergissing gemaakt met het afrekenen.

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2016 om 13:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geplust voor het uitstekende speurwerk. De oplossing is acceptabel, maar de betaler blijft de schuldige.

zoekster1
door zoekster1 Aug 5, 2016 om 13:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat niet om schuldig of onschuldig. Als ik mijn rekening niet op tijd betaal, ben ik daar in principe 'schuldig' aan. Het gaat erom wanneer incassokosten wel of niet mogen worden berekend.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 13:25
251 Antwoorden / Vragen

Er moeten eenvoudig weg wel kosten gemaakt worden (m.i. ten laste van de niet betaler) als je alleen het kenteken hebt. Je kan kwalijk een brief sturen aan: Kentekenhoudet a-bcd-123. We rijden nog steeds niet rond in auto's met n a w kentekens ....... Dus terecht dat er minimaal in bijgedragen wordt is niet vreemd.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken heeft het bedrijf dat iets aan je levert de naam en het adres. Gaat dus bij een tankstation niet op. Geen idee wat het kost om die gegevens te verkrijgen bij de RDW, maar zou die kosten, in dit geval dan, terecht vinden.

Het is wat anders als er getankt wordt en direct wordt weggereden, dan is het ook echt diefstal. Nu is het gewoon een stomme fout.

wi
door wimkep - Aug 5, 2016 om 13:14
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook eens meegemaakt dat ik dacht betaald te hebben na het tanken  - bij een station in buiten mijn woonplaats, waar ik normaal nooit tank - terwijl dit achteraf niet zo bleek te zijn.
Wekelijks controleer ik mijn betaalrekening en zag dat het bij de pomp niet goed gegaan was. Ik heb het tankstation gebeld en toegezegd dat ik bij de eerstvolgende gelegenheid mijn schuld zou inlossen. Zo is het gegaan en daarmee was de kous af. Dat de eigenaar mij niet bedankte voor mijn eerlijkheid stelde mij eerlijk gezegd wel een beetje teleur.
Een fout maken is menselijk. Daar misbruik van maken past niet bij mijn normen.

hi
door hipppo - Aug 5, 2016 om 13:27
303 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe we het ook wenden of keren, de kassamedewerker van het tankstation heeft als eerste een fout gemaakt, door niet het hele verschuldigde bedrag in rekening rte brengen. Ik geloof niet dat een klant de verplichting heeft om te controleren of hij/zij te veel dan wel te weinig heeft betaald. Het is natuurlijk wel handig om dat te doen, zeker om ellende als hier beschreven te voorkomen. Dus: gewoon die €35,00 betalen en afwachten wat er daarna gebeurt.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 13:42
251 Antwoorden / Vragen

Even controleren hoevel je pint is toch minimaal vereiste nummer 1 voor je betaalt. Met cash geld kijk je toch ook hoeveel je geeft en controleer je het wisselgeld. En tanken inclusief wat klein spul  voor  3,99 moet vragen oproepen.

reflecs
door reflecs - Aug 5, 2016 om 15:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

http://www.klachtenkompas.nl/bp-nederland/getankt-zonder-betalen

Deze klager heeft wel eerst het bedrag betaald. BP is niet aangesloten bij Klachtenkompas.
Bent u al bij het tankstation zelf teruggeweest om hierover te praten? Zo niet, dan niet de medewerker beledigen, zoals u nu wel doet.

Ah
door Ahah - Aug 5, 2016 om 17:13
5 Antwoorden / Vragen

Het lijkt wel of alleen een ander fouten kan maken. We zijn allemaal mensen en jij ook. Als je inderdaad per ongeluk te weinig te weinig hebt betaald, en je belt naar de pomp met een excuus, zal er heus wel naar een oplossing gezocht worden. Lijkt me niet zo moeilijk. Eerlijk duurt het langst en dat telt ook voor jou.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2016 om 17:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@wimkep, 13:14 uur.
Waarom zou u bedankt moeten worden voor eerlijkheid, iets wat volledig normaal zou moeten zijn? Heb zelf zoiets bij de hand gehad, geen benzine; gepind, winkel uit, toen viel het kwartje. Gelijk terug: hadden me de helft berekend. Is toch gewoon? Natuurlijk was mevrouw blij maar ook: ze kent me. Een vergissing is zo gemaakt, menselijk.

ew
door ewout klok - Aug 5, 2016 om 21:09
1 Antwoorden / Vragen

Dit probleem komt vaker voor. Het komt namelijk veel voor dat onze medewerkers wel degelijk vragen of er getankt is maar dat dit ontkennend wordt beantwoord en alleen andere (shop)aankopen worden afgerekend. Ook komt het regelmatig voor dat (vooral aan het einde van de maand) gasten tanken en wegrijden zonder te betalen. In onze strijd tegen benzinedieven hebben we destijds de afspraak gemaakt (ihk van privacy) dat we alleen via de deurwaarder gegevens mogen achterhalen die horen bij het desbetreffende kenteken. Dat brengt kosten met zich mee. Voor ons als pomphouder maar ook voor de gast. Tevens geven we elke diefstal door aan de politie via een speciale website én schuwen we publicaties op Social Media niet. Maar dit bij zaken waar overduidelijk moedwillig diefstal is gepleegd.
Uiteraard is het zaak dat onze medewerkers goed opletten en hebben veel hulpmiddelen ter beschikking zoals een foto en camerabeelden van de tankende gast op het kassascherm, een beeldscherm met daarop historie gegevens of gast eerder is geweest en toen ook niet heeft afgrekend. Via een waarschuwingssignaal kunnen we dan eventueel de pomp afsluiten. Maar uiteraard ontgaat in de spitsdrukte de medewerkers weleens wat.
Het is ook zaak van de gast dat deze zijn of haar eigen aankoop controleert. Net zoals het feit dat men niet blindelings kan vertrouwen op het digitaal betalen. We kennen allemaal de overbelaste pinlijnen rondom de kerstdagen. Ook dan zal er een alternatieve betaling noodzakelijk kunnen zijn. Anders dan andere winkels heeft men het aangeschafte product namelijk al in gebruik (het zit immers al in de tank) en kan niet retour worden gedaan. Bij andere winkels kan het product teruggelegd worden in het schap.
Kortom, in dit geval is er de pech dat beide kanten, gast en tankstationmedewerker, blijkbaar niet goed hebben opgelet en ons enige middel is om deze fout te herstellen via de deurwaarder.
Ewout Klok, Voorzitter BETA, Belangenvereniging Tankstations

holiday
door holiday Aug 5, 2016 om 22:28
102 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe zit het dan met de regels van deurwaarders dat zij de eerste aanmaning zonder extra kosten moeten verzenden, pas daarna mogen de kosten doorberekend worden volgens mij.

1paul
door 1paul Aug 6, 2016 om 09:44
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als een klant iedere week terug komt kunt u natuurlijk ook de rekening even opzij leggen en deze de volgende keer dat hij langskomt aan hem of haar voorleggen, hier hoeft de deurwaarder helemaal niet aan te pas komen, bovendien mag u de kosten van de deurwaarder niet doorberekenen als u de klant niet eerst gemaant heeft.

dat dit vervelend is voor de tankbedrijven dat is zo maar dit vloeit wel voort uit de wet, die is daar duidelijk over en ja, ook u en de aangesloten bedrijven hebben zich aan de wet te houden, net als de klant dient te betalen!!!

ja
door jackyh Aug 6, 2016 om 09:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ewout Klok, Waarom praat u over gasten, het zijn toch echt klanten. De uitleg is duidelijk en heel begrijpelijk dat men zo'n behandelingstraject volgt.

vr1944
door vr1944 Aug 6, 2016 om 11:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als klant zie duidelijk het te betalen bedrag tijdens intoetsen van de pincode . TS heeft hoogstwaarschijnlijk verzuimd te melden dat hij ook getankt had . Alle smoezen zijn inmiddels wel bekend .Toppunt is het personeel als dom bestempelen terwijl jezelf niet erg slim bezig bent. De bediende was schijnbaar toch niet zo dom en zag in zijn systeem dat de getankte brandstof niet afgerekend was, dus bleef de rekening openstaan . TS had voldoende tijd en mogelijkheid om de rekening alsnog te voldoen. Maar TS dacht dat de pompbediende voor zijn "mazzeltje"zou opdraaien en een mazzeltje .Helaas voor hem is dat gelukkig niet zo .

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ewout Klok

Dat is heel mooi die regeling, maar dan in principe wel gericht op mensen die tanken en dan wegrijden.

Soms worden er vergissingen gemaakt, zowel door de medewerker als door de klant. Het pompstation kan zien dat iemand binnen is gekomen en wellicht nog iets anders heeft gekocht.

Dus in zo'n geval, bij een fout, dient mijns inziens hooguit de kosten voor het opvragen van de NAW gegevens in rekening te worden gebracht. Volgens mij hebben deurwaarders daar een abonnement voor, dus die kunnen nooit zo hoog zijn.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 22:37
251 Antwoorden / Vragen

Volgens mij hebben deurwaarders daar een abonnement voor, dus die kunnen nooit zo hoog zijn. ..........Misschien kan hier een antwoord op komen?

Cookies
door Cookies Aug 5, 2016 om 23:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Dat is heel mooi die regeling, maar dan in principe wel gericht op mensen die tanken en dan wegrijden...... Nee, op alle mensen die niet betalen voor hun benzine. Of dat moedwillig of per ongeluk gebeurd, is nauwelijks te checken. Iets kopen in het winkeltje kan bijv. prima gebruikt worden als afleidingsmanoeuvre.

ha
door halex Aug 5, 2016 om 23:18
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Niet alleen de kosten voor het opvragen, maar ook de vergoeding voor de tijd die een gerechtsdeurwaarder nodig heeft, moeten door iemand betaald worden. Een gerechtsdeurwaarder leeft niet van de lucht.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard leeft een deurwaarder niet van de lucht, maar hier is sprake van een heel speciale regeling voor pomphouders, dat die deurwaarde meteen aan de hand van het kenteken gegevens mag opvragen. Niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld zijn werkzaamheden om een dagvaarding uit te brengen of een vonnis te betekenen.

Het zal waarschijnlijk haast lopende band werk zijn voor een eenvoudige werknemer met wat gegevens invoeren op de website. Klaar, daar zijn de gegevens.

Persoonlijk vind ik dat niet vergelijkbaar.

fr
door frankve - Aug 6, 2016 om 02:07
36 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch wel weer erg nederlands om de schuld bij iemand anders te leggen.

Je hebt betaald en niet opgelet bij de betaling. Misschien heb je wel iets gemompeld over een pompnummer, misschien ook niet. Dat is niet te achterhalen.
Wat wel duidelijk is, is dat je de tank brandstof niet betaald hebt.

Ik zou zeggen: op houden met klagen en gewoon betalen.

Oh ja, ik stop regelmatig bij de pomp om iets de kopen ZONDER benzine te tanken.
Bakkie koffie, snack of wat dan ook. Komt regelmatig voor. Ook stop ik er regelmatig ook al moet ik niks kopen (bellen of toilletbezoek).

\Dus het argument dat mensen er komen om te tanken.... ach laat ook maar.

Gewoon betalen en niet zeuren. Er is immers geen aangifte gedaan. In dat geval zou het pompstation uitgegaan zijn van diefstal - en dat is niet wat ik uit het verhaal proef.

En je gaat er maar zo vanuit dat benzinedieven per definitie met piepende banden wegrijden. Mijn advies zou zijn: kijk iets minder holywood films en ruil ze in voor "echte". Krijg je een heel ander beeld van de benzinedieven.
Wat dat betreft voldoe je geheel aan het stereotype benzine dief: eerst tanken, later afleiding zoeken en onopvallend wegrijden. Krijgen je ze dan alsnog in de smiezen: vooral blijven ontkennen en alle schuld bij anderen proberen te leggen............ pfff wat een mentaliteit.

ja
door jackyh Aug 6, 2016 om 09:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

U zou voor bepaalde delicten een prima Rechter zijn. Kort maar krachtig.

ja
door jan4073 - Aug 6, 2016 om 11:32
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat je in je goed recht staat. Je hebt ter goeder trouw gehandeld. De pomphouder is de veroorzaker van het probleem niet jij. Het was leuk geweest als jij had opgelet en gezien dat het misging dan had je het direkt recht kunnen zetten. Zij hebben de fout gemaakt en daarom is het niet terecht om van jouw te verwachten dat jij controleert of de medewerker het goed doet. Dat is jouw taak ook helemaal niet ik betwijfel of jij dat wel eens mag. Dat is wat de meesten hierboven schrijven: Dat jij moet kontroleren of de medewerker het goed doet. Ik raad je aan gewoon de incasso procedures te door lopen. Wle elke keer reageren en kopies van alles zorgvuldig bewaren. Ik zou ook elke keer schrijven dat jij je ervan bewust bent dat zij een fout gemaakt hebben en dat je bereidt bent de benzine te betalen. Als je na X aantal incasso berichten ontvangen en beantwoordt te hebben dan houd het helemaal op of je krijgt een bericht van een deurwaarder. En die gaat zeker geen rechtzaak aanspannen voor €35, omdat de rechtbank jouw nooit de kosten van de rechtzaak zal laten betalen omdat de pomp een fout gemaakt heeft. Nogmaals er is nergens een plicht om te kontroleren of de medewerker het goed doet. Gewoon afwachten en netjes en op tijd reageren dat is alles wat je doen moet. Succes
Jan4072

da
door datzoekikop Aug 6, 2016 om 11:41
251 Antwoorden / Vragen

Betaalt u de kosten als de vraagsteller toch moet betalen?

vr1944
door vr1944 Aug 6, 2016 om 12:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waar haal je al die onzin vandaan. BP beschouwd TS als gewoon als benzinedief en start derhalve een opsporingsprocedure. Dat het een fout van een medewerker is kan TS niet  bewijzen . De deurwaarder komt tzt beslag leggen als TS de rekening niet betaald en die  kosten komen er dan bovenop.Maar dat verzekeraar wel aan TS uitgelegd hebben.

ha
door halex Aug 6, 2016 om 15:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hahaha, wat een onzin. Dus als ik een product in mijn winkelwagentje laat liggen en de cassiere ziet het niet, is het haar schuld dat ik niet mocht betalen voor mijn boodschap?

ja
door jan4073 Aug 9, 2016 om 18:53
83 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst ga ik er vanuit dat het verhaal van TS zoals geschreven. Als je er vanuit gaat dat het verhaal van TS toch niet waar is dan hoef je ook niet te reageren.
@VR1944. TS is aan de kassa geweest en heeft een betaling gedaan, de bankafschrift is daarvan het bewijs. Dan is het aan BP om te bewijzen dat TS de medewerkster misleid heeft. Dat zal toch heel erg moeilijk worden voor BP. @Halex Inderdaad is dat zo. Ik neem nooit geen tas mee naar de supermarkt maar neem de boodschappen mee in een doos van de supermarkt (hergebruik). En vaak wordt bij de kassa gevraagd om de doos even hoog te houden omdat de cassiere er verantwoordelijk voor is dat alle boodschappen op de band liggen. Niet voor niks hangen spiegels boven de kassa zodat ze beter zicht hebben op de wagentjes. Er is een duidelijke grens tussen het bewust verbergen van spullen om deze bewust NIET te betalen en te goedertrouw iets in het wagentje laten liggen. Ik ga er hier vanuit dat TS te goedertrouw naar de kassa is gegaan en dat de cassiere vergeten heeft de benzine af te rekenen. En ik kijk ook nooit naar het bedrag met het afrekenen maar neem meestal wel het bonnetje mee, kan ik het thuis nakijken of de artikelen goed gescand zijn, daar heb je bij de kassa toch geen tijd voor. Voor mij is het dus heel begrijpelijk dat iemand er later achter komt dat er niet goed afgerekend is. Zoals de waard is .......Het wordt anders als TS iets te drinken koopt als afleidingsmanouvre om weg te komen zonder de benzine af te rekenen zoals door bijv Ewout Klok is beschreven. Maar er zijn vast ook beelden van de kassa en met liplezen kan wel vast gesteld worden wat er ongeveer gezegd is.

Ma
door MacWally - Aug 6, 2016 om 12:58
151 Antwoorden / Vragen

Een hele domme kassamedewerker en een lompe pomphouder. Ik werk zelf al bijna 20 jaar bij een BP in een klein dorp en wij doen dat echt heel anders. Zoals u zei dat je een vaste klant bent daar had de kassamedewerker en/of de pomphouder jouw moeten herkennen op de camerabeelden en moeten wachten totdat u er weer kwam tanken. Met screenshots van de videobeelden kunt u dit laten zien met de bijbehorende kassabon. Mocht die klant er niet meer komen dan zou je denken dat er opzet in het spel is en zou de pomphouder alsnog de politie erbij halen. Wat wij ook doen bij onbekende klanten is dat wij de politie bellen met de mededeling dat een klant vergeten is te betalen en dat op de video goed tezien is dat er geen opzet in het spel is. De politie is dan bereid om die persoon op te bellen met de vriendelijke vraag om alsnog te komen betalen. Dat gaat altijd goed bij klanten die of door de fout van de kassamedewerker niet betaald hebben of vergeten zijn te betalen. Bij echte wanbetalers gaat bij ons het incassobureau aan het werk en worden ze op facebook gezet met foto,s plus kenteken.

ha
door halex Aug 6, 2016 om 15:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Lekker collegiaal bent u.

vr1944
door vr1944 Aug 6, 2016 om 16:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ongelooflijk dom om je collega  heel dom te noemen en de pomphouder voor lomperik uit te maken.In jouw dorpje zal het wel ons kent ons zijn , maar in de bewoonde wereld waar meer dan 2 klanten op een dag komen is het anders hoor.Daar is het de bedoeling dat je even meldt dat je ook getankt hebt. Per ongeluk niet betalen ,mag ik ff lachen om deze onzin . Dat de politie het wel even voor je opknapt zuig je uit je duimpje.

ha
door harryromijn - Aug 6, 2016 om 18:38
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat heeft u goed gezien: u was op een TANKstation, waar ook heel veel andere snoeperijen worden verkocht. Niemand heeft ooit de verplichting ingesteld, dat er naast die snoeperijen altijd en altijd GETANKT moet worden. Dat de kassiere dus enkel de snoeperijen afrekent, want DIE legt u voor haar /zijn neus, is logisch. Kan aan uw gezicht niet zien, dat u OOK degene bent, die aan pomp X voor Y ltr ter waarde van € getankt hebt.
Dat u zelf niet oplet, wat er op dat led-tabletje, waar het bedrag op komt, aan totaalbedrag staat ? ? Kom nou, maak dat een Syrische geitenhoeder wijs, maar niet aan een NLe autochtoon.

U heeft gewoon OF getracht de boel te flessen OF de dom om op de weg te mogen. Mijn vonnis zou zijn: oplichting.De bak in. Wees blij, dat de politie u niet staand heeft gehouden, want dan was u verder van huis af, letterlijk !

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2016 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@harryromijn

Kopen zonder te betalen is geen oplichting, maar verduistering. Het zou flessentrekkerij zijn als de Ts er een gewoonte van maakt.

testcase
door testcase - Aug 7, 2016 om 01:28
189 Antwoorden / 1 Vragen

Tja een hoop (onderbuik)meningen. Evene juridisch en terug naar de feiten. Vaststaat dat u benzine heeft getankt en hiervoor niet hebt betaald. Er val waarschijnlijk niet te bewijzen of dit met opzet is gedaan of per ongeluk. Dit laaatse doet er eigenlijk ook niet zoveel toe. De pomphouder heeft kosten moeten maken om u als wanbetaler te kunnen achterhalen. Een vergoeding hiervoor lijkt te redelijk.

1paul
door 1paul Aug 7, 2016 om 09:00
3155 Antwoorden / 0 Vragen

LIJKT redelijk, de wet zegt, NIET redelijk...

wat wij er ook met zijn allen van vinden is totaal niet belangrijk...

testcase
door testcase Aug 20, 2016 om 01:14
189 Antwoorden / 1 Vragen

deze opmerking is niet op de wet gebaseerd. Vertrekken zonder betaling is diefstal. punt

ha
door halex - Aug 7, 2016 om 11:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door 1paul 7 aug. 2016 om 09:00
LIJKT redelijk, de wet zegt, NIET redelijk...wat wij er ook met zijn allen van vinden is totaal niet belangrijk...

Waar in de wet staat dan dat het niet redelijk is? Het gaat niet om aanmaningskosten, maar om buitengerechtelijke kosten om de doorrijder te achterhalen. Die schadepost mag je wettelijk wel verhalen.

ro
door ronny530 - Aug 7, 2016 om 12:22
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Bij de pomp staan een aantal regels o.a. "onthoudt uw pompnummer en reken af bij de kassa" de medewerker kan bij het afrekenen al zien welke pomp er het laatst gebruikt is want die wordt pas na betaling vrijgegeven. Daar komt nog bij dat u had kunnen weten dat het betaalde bedrag niet klopte want het bedrag verschijnt op het display van het kassasysteem en de medewerker noemt het bedrag ook nog eens luid en duidelijk op. U besluit met pin te betalen en ziet op die automaat het bedrag staan waarvoor u akkoord moet geven, het lijkt me vrij stug dat u tijdens het afrekenen nergens op gelet heeft maar dacht dat u er mee weg zou komen. U verwijt de medewerker onoplettendheid maar elk weldenkend mens snapt wel dat het bedrag niet kan kloppen en geeft dat ook aan want zo voorkomt men problemen achteraf. Feit is en blijft dat u bent weggereden zonder de brandstof te betalen en dan wordt de diefstalprocedure opgestart om alsnog de brandstofkosten vermeerderd met de deurwaarderskosten op u te verhalen.

ja
door jackyh - Aug 7, 2016 om 12:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wil het tankstation u nog steeds als trouwe klant bedienen?  Dan zijn ze heiliger dan de Paus.

mo
door mof - Aug 7, 2016 om 12:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nalatigheid van de menen bij de pomp??? Schaamt u zich!! U bent nalatig door weg te gaan zonder af te rekenen!

avhelvoort
door avhelvoort - Aug 7, 2016 om 13:20
82 Antwoorden / 1 Vragen

Ik merk dat jij de fout volledig bij de pomp medewerker neer legt, maar ook jij hebt hier schuld aan, bij het betalen (ook via pin) wordt er ook gemeld hoeveel het bedrag zal zijn (middels het bericht op de pin apparaat). dat ook jij hierbij niet hebt opgelet is dan weer jou fout.
Daarnaast vind ik het wel erg kort door de bocht om de medewerker maar de schuld te geven dat ze niet goed oplet wie er getanked heeft of wat jij in de shop komt doen er zijn echt meer dan genoeg mensen die alleen voor een bakje koffie naar de pomp gaan, denk dan aan bouwvakkers of andere mensen die niet op een kantoor werken maar veel buiten het kantoor en dan af en toe trek hebben in een bakje koffie.

en
door enka - Aug 7, 2016 om 22:14
1 Antwoorden / Vragen

Mijn partner had onlangs hetzelfde. Vlak voor de grens even een toiletbezoek, tank nog even volgooien en meteen een energiedrankje gekocht. Hij meldt aan degene achter de kassa: pomp 5 en dit deze, tikt zijn pincode in en let verder niet op het bedrag. Daar kun je over discuseren, dat is waar, maar hij gaat er ter goeder trouw altijd vanuit dat dit klopt (en heeft ook nog nooit meegemaakt dat een pinbedrag - waar dan ook - niet klopt). Hij maakt veel km's en houdt het verbruik bij, daarom neemt hij altijd de tankbon mee en tikt het dan in op een apje op zijn telefoon. Daardoor kwam hij er achter dat het maar een bonnetje was van een paar euro. Hij is daarom terug naar binnen gegaan en heeft aan dezelfde medewerker gevraagd of hij wel de juiste bon heeft meegekregen want de benzine staat er niet op. Hij kreeg de mededeling dat hij de benzine dus niet betaald had met zo ongeveer een snauw toe dat hij daar zelf maar op moest letten. Terwijl hij dus echt vermeld had: pomp 5. Geen excuus dus of zo. Ook deze medewerker vond dat hji maar beter op had moeten letten. Als hij zijn verbruik niet bij had gehouden, had hij er nooit iets van gemerkt en had hij dezelfde kosten gehad. Ook hier werd de eerste fout toch echt door de medewerker gemaakt. Gelukkig tikt hij het altijd in bij het tankstation zelf, dus mocht het nog eens gebeuren zal hij het meteen ontdekken. Scheelt een hoop kosten!

ha
door halex Aug 7, 2016 om 22:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor, de fout wordt door uw partner gemaakt. Hij heeft niet opgelet of hij/zij wel duidelijk genoeg is geweest tegen de medewerkster. Ik blijf me verwonderen over mensen die niet kijken naar het bedrag dat ze pinnen. En een nog groter wonder is dat dezelfde mensen altijd wel doorhebben als het in hun nadeel uitpakt.

en
door enka Aug 8, 2016 om 08:45
1 Antwoorden / Vragen

Hij heeft luid en duidelijk het pompnummer vermeld (ik stond ernaast, dus heb hetzelf gehoord), dan mag je er toch vanuit gaan dat de medewerker begrijpt dat je getankt hebt. Het ging hier om een tankbedrag van nog geen 15 euro. En nee, hij zou het ook niet gemerkt hebben als de medewerker een paar euro extra zou hebben gerekend. Vreemd dat je dit veronderstelt over iemand die je helemaal niet kent.

zoekster1
door zoekster1 Aug 8, 2016 om 10:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Halex is een bijzonder wantrouwig persoon. Dat is ook niets om mee te leven....

ha
door halex Aug 8, 2016 om 14:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor, ik ben absoluut niet wantrouwig. Het is een afweging van kansen. Wat is realistischer: een klant die een aankoop niet noemt, of een kassamedewerker die een aankoop niet aanslaat. De eerste heeft een belang bij niet noemen, de tweede heeft geen belang bij niet aanslaan.
Logischerwijs heeft de partner van Enka of het tanken niet genoemd, of niet voldoende gecontroleerd of zijn melding wel duidelijk is overgekomen. In beide situaties is het wat sneu om de kassamedewerker de schuld te geven.

zoekster1
door zoekster1 Aug 8, 2016 om 15:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik merk het aan al je antwoorden. Je staat negatief in het leven. Je hebt het nu weer over logischer wijs heeft de partner het tanken niet genoemd, terwijl Enka net zelf zegt dat ze er naast stond en het ook hoorde. Dus hoe logisch is dat, behalve als je nogal wantrouwig bent? Het is waarschijnlijk een barst in je zelfbeeld, maar ga je antwoorden eens na, misschien valt je dan iets op. Ook qua toon.

ha
door halex Aug 8, 2016 om 19:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Haha, de frustratie druipt er bij u af. Nu is het wantrouwig, net was 't nog negatief. Probeer vooral uzelf niet te spiegelen op anderen. Meer kan ik u niet meegeven.

en
door enka Aug 9, 2016 om 12:16
1 Antwoorden / Vragen

Gelukkig heeft mijn partner geen enkele belang bij om niet te vermelden dat hij getankt heeft, waarom zou hij?? Om 15 euro het risico lopen dat je gepakt wordt? En dat word je altijd! Bovendien is hij gewoon eerlijk en wil gewoon betalen voor hetgeen hij afneemt. Nogmaals: erg veel aannames over iemand die je niet kent! Gewoon een gevalletje netjes gemeld dat je getankt hebt en een medewerker die het vervolgens niet aanslaat. Niet handig, zowel niet van de pompmedewerker die zijn werk niet goed deed als mijn partner die het bedrag niet controleerde.

hutch
door hutch Aug 9, 2016 om 14:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik sta helemaal achter @Enka. Wat in deze verkeerd was, is niet de klant maar de reactie van dat figuur achter de kassa. Dat heet in ABN: onbeschoft.

hi
door hipppo - Aug 8, 2016 om 18:13
303 Antwoorden / 2 Vragen

Het blijkt dat sommigen niet goed lezen wat luciG13 heeft gemeld, nl. dat ze wel degelijk het pompnummer heeft genoemd. Als de kassamedewerker dan verzuimt ook de benzine af te rekenen is dat uitsluitend de fout van die kassamedewerker en niet van de klant, die ook niet verplicht is om te kijken of er te weinig dan wel te veel in rekening is gebracht.

pi
door pieterwolters Aug 9, 2016 om 12:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin. Ook als je het gezegd hebt kan iemand wat vergeten. Dan is het gewoon beschaafd gedrag om even te melden dat ze wat vergeten zijn. Je hoeft je niet je hele leven in te dekken met wetsartikelen en andere regeltjes. Gewoon menselijk gedrag is ook wel eens aardig. Mensen zoals jij zorgen voor een steeds verdergaande verharding van de maatschappij.