sy
door sylli Mar 15, 2011 om 23:48
Auto & vervoer

Buren nemen parkeerplaatsen in

Beste Forummers,

Ik woon al geruime tijd in een kindvriendelijke woonwijk waar aan het begin van de straat een parkeerplaats bevind met 10 plaatsen voor 6 (koop)woningen. Nooit probleem gehad met zoeken naar een plek; er was altijd wel een plaatsje vrij (luxe!). 9 maanden geleden is er een gezin met 3 volwassen zoons in een van de woningen gaan wonen (5 personen dus) en het gezin heeft 4 auto's. Verder nemen 2 van de 3 zonen regelmatig een bestelbusje van hun werk mee en parkeren die ook op de parkeerplaats en de vader stalt heel regelmatig wekenlang een aanhangwagen op de parkeerplaats. De vriendin van 1 van de zoons verblijft regelmatig in de woning en parkeert haar auto ook regelmatig dagenlang op de parkeerplaats. De avonden en weekenden dat 8 van de 10 parkeerplaatsen door het betreffende gezin zijn bezet, worden steeds talrijker. Wanneer de meeste buren en ik zelf thuiskomen van ons werk rond 18.00 uur moeten we nu bijna dagelijks rondjes in de buurt rijden op zoek naar een parkeerplek tot soms wel 5 straten verder. Een van de buren is gehandicapt en er was nooit aanleiding geweest om een speciale gehandicaptenparkeerplek aan te vragen omdat zij toch het dichtst bij de parkeerplaats woont, maar nu krijgt ze geen vergunning omdat iedere keer wanneer de gemeente komt kijken (laat in de ochtend, vroeg in de middag, in ieder geval wanneer de auto's weg zijn) de helft van de plekken dan vrij zijn en de gemeente het onnodig vindt om een bordje te plaatsen omdat er genoeg plek is. Er is door de andere buren (waaronder mijzelf) aan het gezin gevraagd om wat meer rekening te houden met andere straatbewoners, maar het blijft bij vage "sorry, we zullen er aan denken" en er naar handelen doen ze niet. Omdat de parkeerplaats gemeentegrond is en dus openbaar, vinden ze dat ze er recht op hebben om daar te staan (letterlijk door hen gezegd).
Wat kunnen wij als mede-straatbewoners nog doen om een paar plekjes "terug" te krijgen??

79149 84 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 16, 2011 om 00:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Wat kunnen wij als mede-straatbewoners nog doen om een paar plekjes "terug" te krijgen??..........

Niets meer dan vriendelijk vragen, lijkt mij. Het zijn openbare, onbetaalde parkeerplaatsen, dus beschikbaar voor iedereen die daar wil parkeren.

sw
door swat1500 - Mar 16, 2011 om 01:20
3787 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, behlave vragen niets. We kennen in Nederland geen restrectie's voor het aantal auto's per persoon en per gezin. U kan hoogtensten via de politie wat ondernemen tegen aanhangers die langer dan drie dagen op dezelfde plek staan geparkeerd (maar dan moet de Algemene Plaatselijk Verordening (APV) daarin wel voorzien in een verbod).
Ook busjes die hoger of langer zijn dan in die APV genoemde afmetingen kunnen nog weleens geweerd worden binnen de bebouwde kom.

vladja
door vladja - Mar 16, 2011 om 10:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

swat1500,

Ook busjes die hoger of langer zijn dan in die APV genoemde afmetingen kunnen nog weleens geweerd worden binnen de bebouwde kom.

Je hebt wel gevoel voor humor, een dikke duim en lange nekharen. Kom eens met een APV waarin die busjes met afmetingen geweerd worden!!!

Voor vrachtwagens en opleggers gelden soms parkeerverboden in woonwijken.

Vladja

sy
door sylli - Mar 16, 2011 om 10:40
250 Antwoorden / 40 Vragen

Het zijn inderdaad openbare parkeerplaatsen, maar dat zijn ook de enige plaatsen "dicht bij huis". Aan de weg en trottoir mag niet geparkeerd worden en de andere parkeerplaatsen zijn minimaal 150 meter verder.
Er zijn een paar straten met 6 tot 10 woningen in de buurt die allemaal aan het einde/begin van de straat zo'n parkeerpleintje hebben bedoeld voor de bewoners van die betreffende straten. Buiten die parkeerpleintjes mag er nergens geparkeerd worden.
Als ik en andere straatbewoners op die andere parkeerpleintjes gaan parkeren, pikken wij als het ware weer "hun" plaatsen in.

Ik begrijp heus wel dat dit een luxeprobleem is, maar voor sommigen in de straat zoals de gehandicapte buurvrouw (die wel fulltime werkt; kantooruren) is het zeer vervelend om bij thuiskomst geen plek te hebben terwijl zij amper kan lopen. Zij woont 10 meter van het parkeerpleintje en voor die afstand heeft ze al haar 2 krukken nodig.

Aan het gezin is een paar keer vriendelijk gevraagd of zij er rekening mee wilden houden, maar dat weigeren zij omdat het openbare plaatsen waar zij "het recht hebben" (en dus ook nemen) om daar mogen staan. De gesprekken tussen het gezin en de rest van de straat beginnen helaas al een beetje minder vriendelijk te worden, begonnen nadat zij op Oudejaarsavond heel veel vuurwerk hebben afgestoken en daarna geen vinger hebben uitgestoken om de resten op te ruimen terwijl het vuurwerkafval grotendeels van hun afkomstig was. In de rest van de straat was alleen wat klein (sier)vuurwerk afgestoken en alle bewoners hebben op Nieuwjaarsdag geveegd en opgeruimd. Toen een buurman bij hen aanbelde om te vragen of zij wilden meehelpen op te ruimen werd de deur met een harde "Nee, waarom?!" dichtgeslagen waar meerdere buren getuigen van zijn geweest.
Maar goed, ik begrijp dus dat wij als bewonders geen enkel recht hebben?

mastag
door mastag - Mar 16, 2011 om 11:30
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ Vladja,
deze komt uit onze gemeente,
Met ingang van 1 april 2008 zijn de regels omtrent het parkeren van grote voertuigen veranderd. Onder grote voertuigen wordt verstaan, voertuigen langer dan 6 meter of hoger dan 2,4 meter. Deze voertuigen mogen niet meer onbeperkt binnen de bebouwde kom worden geparkeerd.

Grote voertuigen mogen niet worden geparkeerd binnen de bebouwde kom gedurende de volgende tijden:
maandag tot en met vrijdag: van 18.00 uur tot 08.00 uur.

zaterdag en zondag: van 00.00 uur tot 24.00 uur

Misschien een bestelbus, die zal toch wel de 2,4 meter halen? Zou voor ts in ieder geval 1 plekje schelen

Mastag

de motormuis
door de motormuis - Mar 16, 2011 om 12:41
598 Antwoorden / 13 Vragen

Sylli

Als ik zo je verhalen lees kan ik maar een gevolg trekken, je hebt helaas een stel
aso's als buren. Als zij zich niets aantrekken van de verzoeken van heel de buurt en alleen maar aan zich zelf denken , verder overal lak aan hebben, is het helaas niet anders.Ik weet niet of het om koop- huur woningen gaat ?? Want dikwijls is het zo dat als het koopwoningen zijn er een soort buurtvereniging is opgericht.Dan zou er misschien via die vereniging eens gepraat kunnen worden met de buren.Dan zou er misschien bereikt kunnen worden dat ze die bussen en aanhanger daar niet meer parkeren,scheelt weer een paar plaatsen.Want als ook de gemeente niets wil of kan doen dan ben je inderdaad afhankelijk van het sociale gevoel van de buren,en dat ontbreekt blijkbaar bij hen.
Toch veel succes ermee.

tdehond
door tdehond - Mar 16, 2011 om 12:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zijn er al gebieden met een parkeervergunning in uw woonplaats? Een gebied waar geparkeerd moet worden met een parkeervergunning zou mogelijk een oplossing zijn om de busjes van het werk te weren.

de motormuis
door de motormuis - Mar 16, 2011 om 13:00
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ T dehond

Alleen dan een risico dat je een parkeervergunning bij de gemeente moet kopen
om daar te mogen parkeren. Dat is tenminste in de meeste gemeente's maar ze met dat systeem werken wel zo.
Dus of ze daar nou blij van worden ??

tdehond
door tdehond - Mar 16, 2011 om 13:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ de motormuis

Ik heb de indruk dat t.s. nu helemaal niet blij is.

Parkeervergunning in Amsterdam als voorbeeld:

De meeste stadsdelen verlenen per adres één parkeervergunning. Een aantal stadsdelen maken hier een uitzondering op. Onderaan deze pagina leest u welke stadsdelen twee parkeervergunningen verlenen en onder welke voorwaarden.

Het lijkt mij de moeite waard voor t.s. om na te gaan welke regels m.b.t. parkeervergunningen in zijn woonplaats gelden. Dan zou dit eventueeel een oplossing kunnen zijn voor het parkeerprobleem bij hem in de buurt.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 13:22
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=de motormuis schreef op woensdag 16 mrt 2011, 12:41]Sylli

Als ik zo je verhalen lees kan ik maar een gevolg trekken, je hebt helaas een stel
aso's als buren. Als zij zich niets aantrekken van de verzoeken van heel de buurt en alleen maar aan zich zelf denken , verder overal lak aan hebben, is het helaas niet anders.Ik weet niet of het om koop- huur woningen gaat ?? Want dikwijls is het zo dat als het koopwoningen zijn er een soort buurtvereniging is opgericht.Dan zou er misschien via die vereniging eens gepraat kunnen worden met de buren.Dan zou er misschien bereikt kunnen worden dat ze die bussen en aanhanger daar niet meer parkeren,scheelt weer een paar plaatsen.Want als ook de gemeente niets wil of kan doen dan ben je inderdaad afhankelijk van het sociale gevoel van de buren,en dat ontbreekt blijkbaar bij hen.
Toch veel succes ermee.

@ de motormuis

Ik weet niet of dat veel uitmaakt, bij ons in de straat tenminste niet.
Nu bestaat de overkant van de straat uitsluitend uit huurwoningen en aan onze kant uit koopwoningen.
Zelf heb ik ook al heel vaak woorden gehad met de buren (voornamelijk de overburen) omdat ik zelf gehandicapt ben en mijn auto maar op 1 bepaald plekje kon zetten.
Maar ik heb een gehandicaptenparkeerkaart (leuk woord voor galgje!) aangevraagd.
Daarmee was het probleem opgelost (hoewel het wel jaloerse blikken opleverde)

@sylli

Als uw buurvrouw niet meer dan 100 meter kan lopen, heeft ze gewoon recht op zo'n kaart, ongeacht of de parkeerplaatsen nu vrij zijn of niet, dat doet er niet toe.
Tja........in uw geval is het helaas pindakaas, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Overigens zou ik heel graag met u ruilen! Ik kan helemaal geen meter meer lopen en zou er de wereld voor over hebben om heerlijk 5 straten ver naar mijn auto te moeten lopen.
Maar dat is natuurlijk vanuit mijn oogpunt.
Ik kan me voorstellen dat het ergernis oplevert.
Het enige waar u iets tegen kunt ondernemen is de aanhangwagen, die mag maar een bepaalde tijd op een parkeerplaats staan. (net zoals een caravan e.d.)
Sterkte ermee!

Vr.gr. Wilma.

loreleigil
door loreleigil - Mar 16, 2011 om 13:25
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:22]Als uw buurvrouw niet meer dan 100 meter kan lopen, heeft ze gewoon recht op zo'n kaart, ongeacht of de parkeerplaatsen nu vrij zijn of niet, dat doet er niet toe.

Het gaat niet om een kaart, maar om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken.

koekeloer
door koekeloer - Mar 16, 2011 om 13:29
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat moeten de buren dan doen?. De auto's etc in een andere straat parkeren (zodat dan de bewoners van die straat er last van krijgen? Jij denkt net als je nieuwe buren alleen aan je eigen voordeel, als ze er in een anderew straat last van krijgen is volgens jou wel OK.

Ik denk dat je kan klagen als er een aanhangwagen weken achter elkaar op zo'n plaats staat, het is geen openbare stalling.

le
door lentebloeier - Mar 16, 2011 om 13:33
6 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan je voor of achtertuin inrichten als parkeerplek voor je eigen auto.

de motormuis
door de motormuis - Mar 16, 2011 om 13:34
598 Antwoorden / 13 Vragen

tdehond schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:11]@ de motormuis

Ik heb de indruk dat t.s. nu helemaal niet blij is.

Parkeervergunning in Amsterdam als voorbeeld:

De meeste stadsdelen verlenen per adres één parkeervergunning. Een aantal stadsdelen maken hier een uitzondering op. Onderaan deze pagina leest u welke stadsdelen twee parkeervergunningen verlenen en onder welke voorwaarden.

Het lijkt mij de moeite waard voor t.s. om na te gaan welke regels m.b.t. parkeervergunningen in zijn woonplaats gelden. Dan zou dit eventueeel een oplossing kunnen zijn voor het parkeerprobleem bij hem in de buurt.

@ T dehond.
Sterker nog, ik denk dat de hele buurt niet blij is met deze situatie,uitgezonderd dan de buren die dit allemaal veroorzaken.
Als er een gratis parkeervergunning verleent zou worden voor 1 auto per gezin,en voor meerdere auto's extra betalen zou dit wel een goede mogelijkheid kunnen zijn. Want ik denk niet dat de buren voor al die extra auto's allemaal zouden gaan betalen.Dus hierover zou contact met de gemeente opgenomen kunnen worden.Als het zo zou lukken was het een goed idee van U,
Hopelijk voor hen wil de gemeente hieraan mee werken.
Kan altijd geprobeerd worden door de buurt.
Succes hiermee.

loreleigil
door loreleigil - Mar 16, 2011 om 13:43
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sylli schreef op woensdag 16 mrt 2011, 10:40]Het zijn inderdaad openbare parkeerplaatsen, maar dat zijn ook de enige plaatsen "dicht bij huis". Aan de weg en trottoir mag niet geparkeerd worden en de andere parkeerplaatsen zijn minimaal 150 meter verder.
Er zijn een paar straten met 6 tot 10 woningen in de buurt die allemaal aan het einde/begin van de straat zo'n parkeerpleintje hebben bedoeld voor de bewoners van die betreffende straten. Buiten die parkeerpleintjes mag er nergens geparkeerd worden.
Als ik en andere straatbewoners op die andere parkeerpleintjes gaan parkeren, pikken wij als het ware weer "hun" plaatsen in.

Ik begrijp heus wel dat dit een luxeprobleem is, maar voor sommigen in de straat zoals de gehandicapte buurvrouw (die wel fulltime werkt; kantooruren) is het zeer vervelend om bij thuiskomst geen plek te hebben terwijl zij amper kan lopen. Zij woont 10 meter van het parkeerpleintje en voor die afstand heeft ze al haar 2 krukken nodig.

Aan het gezin is een paar keer vriendelijk gevraagd of zij er rekening mee wilden houden, maar dat weigeren zij omdat het openbare plaatsen waar zij "het recht hebben" (en dus ook nemen) om daar mogen staan. De gesprekken tussen het gezin en de rest van de straat beginnen helaas al een beetje minder vriendelijk te worden, begonnen nadat zij op Oudejaarsavond heel veel vuurwerk hebben afgestoken en daarna geen vinger hebben uitgestoken om de resten op te ruimen terwijl het vuurwerkafval grotendeels van hun afkomstig was. In de rest van de straat was alleen wat klein (sier)vuurwerk afgestoken en alle bewoners hebben op Nieuwjaarsdag geveegd en opgeruimd. Toen een buurman bij hen aanbelde om te vragen of zij wilden meehelpen op te ruimen werd de deur met een harde "Nee, waarom?!" dichtgeslagen waar meerdere buren getuigen van zijn geweest.
Maar goed, ik begrijp dus dat wij als bewonders geen enkel recht hebben?
Ik proef dat hier ook persoonlijke frustratie over het vuurwerk in meespeelt, maar dat moet u echt loskoppelen van het parkeerprobleem. Het blijft vervelend, maar u en uw buurtgenoten kunnen hier niets aan doen. U stelt dat deze parkeerplaatsen bedoelt zijn voor de bewoners. De 'buren' zijn bewoners. Zij mogen daar dus parkeren. Dat u verder moet lopen is vervelend, maar u kunt dat, in tegenstelling tot de buurvrouw met krukken. Voor haar raad ik u aan om de lokale afdeling van de Ango erbij te betrekken om toch een gehandicaptenparkeerplaats te krijgen. Zij kunnen helpen met de aanvraag en mogelijk met het bezwaar tegen de afwijzing. M.i. (wel moeilijk zonder de situatie zelf te zien) heeft buurvrouw recht op een gehandicaptenparkeerplaats en kan de gemeente niet zonder meer stellen dat er plek zat is. Voor de buren zonder beperking is er geen mogelijkheid om zich te beroepen op een wettelijke bepaling, aangezien de buren met het autopark netjes in de vakken parkeren en geen wetten overtreden. Veel succes!

hi
door hipppo - Mar 16, 2011 om 13:46
303 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 16 mrt 2011, 12:53]Zijn er al gebieden met een parkeervergunning in uw woonplaats? Een gebied waar geparkeerd moet worden met een parkeervergunning zou mogelijk een oplossing zijn om de busjes van het werk te weren.

Het door de gemeente instellen van een parkeervergunning kan soelaas bieden, mits daarbij de restrictie van slechts één vergunning per woning wordt gehanteerd.
Op die manier kan het autorijke gezin slechts één voertuig kwijt.
Wel zou de vergunning ook moeten gelden voor na 18.00u.
In de straat waar ik woon is ook een parkeervergunning nodig en geldt voornoemde beperking. De kosten, € 67,50 per jaar, zijn wat mij betreft overkomelijk.
Dat de gemeente de mindervalide vrouw een eigen parkeerplek weigert omdat er genoeg plaats zou zijn is natuurlijk aantoonbaar onjuist, door het autobezit in de straat te vergelijken met het aantal beschikbare plaatsen.

bi
door billbull - Mar 16, 2011 om 13:54
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, je kan er kort of breed over praten en de zaak alleen maar laten escaleren, maar het simpele feit is gewoon, dat door de komst van de nieuwe buren blijkt, dat er nu te weinig parkeerplaatsen zijn, zo'n stuk of 6 á 7.
De hele oplossing ligt dus bij de gemeente! Als de gemeente het zich aantrekt of het een rustige buurt is/blijft kunnen zij de oplossing maken.
Dat zijn er vele, maar de eenvoudigste is meer parkeerplaatsen.

audb
door audb - Mar 16, 2011 om 13:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet hoe het in uw gemeente is maar aanhangwagens mogen niet geparkeerd worden op parkeerplaatsen maar dat hangt echt van de APV af.

Voor de rest is er weinig tegen te doen zolang het de openbare weg betreft.

De Algemene Plaatselijke Verordeningen kan u opvragen bij de gemeente of politie bureau.

geer56
door geer56 - Mar 16, 2011 om 13:57
100 Antwoorden / 9 Vragen

Je moet de gemeente hierop aanspreken.
Bij de bouw van de woningen heeft men een berekening gedaan over hoeveel paarkeer behoefte er zal zijn als een gezin alles in beslag neemt kan dat natuurlijk niet en al helemaal niet met bedrijfsauto's of erger nog 'n aanhanger.
Ik zou naar parkeer beheer gaan van de gemeente en de zaak voor leggen zij zullen dan zeker bemiddelen

ka
door katja54 - Mar 16, 2011 om 14:01
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk dat er niet zo maar een oplossing voor te vinden is, jullie hebben het al diverse keren aan de buren gevraagd maar die hebben er lak aan.
Schrijf eens een briefje naar het programma bonje met de buren , misschien helpt dat wel.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 14:03
632 Antwoorden / 58 Vragen

@loreleigil

Een hoop gehandicapten durven ook zo'n parkeerkaart niet aan te vragen vanwege de kosten die dat met zich meebrengt.
Het is ook een heel raar beleid (tenminste, in onze gemeente dan).
Als je een kaart aanvraagt kost je dat E185,00 (misschien is dit inmiddels al meer) als je de kaart krijgt toegewezen krijg je dat bedrag weer terug, wordt je aanvraag afgewezen, dan ben je die E185,00 kwijt.
Echt belachelijk...........ergens voor betalen wat je niet krijgt!

@sylli

Ik neem aan dat jouw buurvrouw ook wel eens boodschappen moet doen, als ze niet zover kan lopen, zou zo'n kaart toch ook uitkomst bieden.
Dus vind ik het raar dat de gemeente er niet aan wil om een parkeerplaats te reserveren.
Maar misschien heb ik het getroffen hoor.......

pj
door pjb - Mar 16, 2011 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Silly,

Er zijn al diverse reactie gegeven, die zal ik verder maar niet beoordelen.
Juridisch is er weinig aan te doen, de parkeerplaatsen maakt immers deel uit van de openbare weg. Het parkeren van bestelbusjesbusjes (meestal max. 1.90 m hoog) valt in de regel niet onder het z.g. vrachtwagenparkeren. Gewone aanhangwagens zijn niet voor de recreatie bestemd en vallen dus niet onder de apv waarin het parkeren van caravans ed geregeld wordt. Voor de invalide buurvrouw zijn er 2 opties. De invalidenparkeerplaats nabij haar woning aanvragen. Bij een officiële schriftelijke afwijzing (omdat de gemeente op de verkeerde tijdstippen de vrije plaatsen controleert) in beroep gaan. Bij de afwijzing staat de beroepsinstantie vermeld. Aan de hand van digitale foto's met tijdstippen en verklaringen van de buren, kan de gemeente hun bewering niet in stand houden en worden ze zeker door de bestuursrechter in het ongelijk gesteld. De volgende oplossing is het aanvragen van de algemene invalidenparkeerkaart(bestuurder). Uit een medische keuring moet blijken of de loopafstand minder dan 100 meter is en dat is zo als ik uw verhaal lees. De invalidenparkeerkaart geeft ook de mogelijkheid om 3 uur langs een gele streep of parkeerverbod te staan. In de praktijk blijkt, dat er op de parkeertijd niet of nauwelijks gecontroleerd wordt. Ik denk niet dat de gemeente staat te trappelen om een beperkt probleem op te lossen met vergunning parkeren.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 14:10
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=loreleigil schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:25][quote=orgelmuts schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:22]Als uw buurvrouw niet meer dan 100 meter kan lopen, heeft ze gewoon recht op zo'n kaart, ongeacht of de parkeerplaatsen nu vrij zijn of niet, dat doet er niet toe.

Het gaat niet om een kaart, maar om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken.

@loreleigil

Ik heb ook een parkeerplaats op kenteken, maar dan moet ik evengoed een gehandicaptenparkeerkaart hebben.
Die waren tot voor kort trouwens ook op kenteken.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 14:19
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=geer56 schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:57]Je moet de gemeente hierop aanspreken.
Bij de bouw van de woningen heeft men een berekening gedaan over hoeveel paarkeer behoefte er zal zijn als een gezin alles in beslag neemt kan dat natuurlijk niet en al helemaal niet met bedrijfsauto's of erger nog 'n aanhanger.
Ik zou naar parkeer beheer gaan van de gemeente en de zaak voor leggen zij zullen dan zeker bemiddelen

@geer56

Pfffff........praat me niet van parkeerbeheer, die voeren echt niks uit.
Als ik 's zomers door een straat moet rijden met de rolstoel (een straat met aan weerszijden koophuizen met garage en de mogelijkheid om 2 auto's op eigen terrein te parkeren!) dan moet ik minstens 3x van de stoep af omdat er een of andere aso zijn auto met 4 wielen op de stoep heeft geparkeerd, waardoor ik er met mijn rolstoel niet meer langs kan.
Ik heb toen (op de heenweg, rond 12.00 uur 's middags) de politie gebeld, het kenteken doorgegeven en ze zouden parkeerbeheer er op afsturen.
's Middags kwam ik om 17.00 uur terug, toen stond de auto er nog steeds, dus als parkeerbeheer al wat doet, dan doen ze het niet erg vlot.

da
door daika1958 - Mar 16, 2011 om 14:20
12 Antwoorden / 11 Vragen

Wat een gezeur,toen ik hier 20 jaar geleden kwam wonen had ook ik geen enkele moeite om mijn auto te parkeren, maar ja, nieuwe buren erbij met 2 autoos, de kinderen worden allemaal groter en kopen ook een auto, allemaal heel normaal dus !!!
En ook wij moeten de auto regelmatig een paar straten verderop zetten,nou jammer dan...... en hebben we veel boodschappen om te lossen dan is het een kwestie van ff dubbel parkeren met de alarmlichten aan en daarna de auto verderop weg zetten.
Dus sorry, hoor, denk dat dit gewoon de realiteit is van een voller land.

sy
door sylli - Mar 16, 2011 om 14:50
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=loreleigil schreef op woensdag 16 mrt 2011, 12:02]Ik proef dat hier ook persoonlijke frustratie over het vuurwerk in meespeelt, maar dat moet u echt loskoppelen van het parkeerprobleem. Het blijft vervelend, maar u en uw buurtgenoten kunnen hier niets aan doen. U stelt dat deze parkeerplaatsen bedoelt zijn voor de bewoners. De 'buren' zijn bewoners. Zij mogen daar dus parkeren. Dat u verder moet lopen is vervelend, maar u kunt dat, in tegenstelling tot de buurvrouw met krukken. Voor haar raad ik u aan om de lokale afdeling van de Ango erbij te betrekken om toch een gehandicaptenparkeerplaats te krijgen. Zij kunnen helpen met de aanvraag en mogelijk met het bezwaar tegen de afwijzing. M.i. (wel moeilijk zonder de situatie zelf te zien) heeft buurvrouw recht op een gehandicaptenparkeerplaats en kan de gemeente niet zonder meer stellen dat er plek zat is. Voor de buren zonder beperking is er geen mogelijkheid om zich te beroepen op een wettelijke bepaling, aangezien de buren met het autopark netjes in de vakken parkeren en geen wetten overtreden. Veel succes!

Mwah... frustratie is een groot woord. Ik rij dagelijks 140 km tussen spitsrijdend Nederland en in mijn werk kom ik heel wat boze mensen tegen, dus ik trek me niet snel persoonlijk iets aan.
Ik wilde het woord asociaal niet in de mond nemen, maar ik vind wel dat ze rekening dienen te houden met de rest van de straat. Niet zozeer met mij persoonlijk omdat ik het vervelend vind om 5 straten verder te parkeren (het is wel bijna 1 kilometer van huis), maar ik en andere straatbewoners worden min of meer gedwongen om parkeerplekken van andere parkeerpleinen in te nemen en vaak staan die al vol. "Ons" parkeerpleintje is de enige met 10 plaatsen voor 6 woningen; de rest zijn 10 plaatsen voor 8 tot 10 woningen.
De vrienden van de zoons komen regelmatig bij hen op bezoek en dan parkeren zij hun auto's (bij gebrek aan plek) achter elkaar op het trottoir/looppad voor de woningen. Als je naar buiten wilt om te wandelen of de hond uit te laten zul je je eerst langs een rij auto's moeten wringen.

Wat ik wel heel jammer en vervelend vind is dat de sfeer in de straat die altijd goed, hartelijk en vriendelijk was, minder aan het worden is. En waar 2 kijven hebben er 2 schuld, maar een kleine week geleden hadden enkele straatbewoners, toen er op een zondagavond 3 plaatsen vrij kwamen nadat het gezin weg was gegaan, hun auto geparkeerd op de plaatsen. De volgende ochtend toen het gros wilde vertrekken om te gaan werken, kwamen ze tot de onaangename ontdekking dat het gezin bij thuiskomst hun 3 auto's zodanig achter elkaar hadden geparkeerd op het pleintje, dat geen enkele auto op het terrein er meer uit kon.
Na dik 10 minuten aanbellen en kloppen op de deur kwam een van de zoons met de mededeling dat de buren maar even moesten wachten, want de buren hadden hen wakker gemaakt... Het schijnt uiteindelijk een dikke half uur te hebben geduurd voordat het gezin hun auto's wilden verplaatsen. (dit laatste heb ik van een buurman; ik had mijn auto 3 straten verder staan, dus ik kon gewoon weg)

Kortom, wat in beginsel als een "beetje vervelend parkeertekort" begon, begint nu langzaam te ontaarden in een ruzie tussen het gezin en bepaalde buren met pesterijtjes over en weer.

Zelf ben ik voor dialoog, maar het gezin is op dit moment niet echt voor rede vatbaar en beschuldigt de gehele straat ervan "de pik op hen te hebben". En ik weet heus wel dat de straat het gezin niet kan dwingen om het bij maximaal 4 persoonlijke auto's te houden, maar als zelfs je bezoek niet meer langs wenst te komen 's avonds en in de weekenden omdat er in de verre omtrek geen parkeerplek te bekennen is, wordt het wel vervelend.

patrick555
door patrick555 - Mar 16, 2011 om 15:02
31 Antwoorden / 0 Vragen

Als het kan zet je de auto weer achter hun auto. En vertel ze dan ook meteen dat als ze weg moeten dan maar iedere keer bij je aan de deur moeten gaan. Dit gaat op den duur wel vervelen, om iedere keer aan te bellen.

Wij in de straat hebben last van mensen die niet vatsoenlijk de auto tussen 2 lijntjes kunnen krijgen. Daar gaan ze gewoon laks mee om. En ik ook. Ik zet mijn auto er dan dwars achter.

be
door benzje - Mar 16, 2011 om 15:08
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het zo lees, dan heeft U buren gekregen die erg asociaal zijn. En zich niet kunnen inleven in de situatie van anderen. Helaas is het zo in de tegenwoordige maatschappij. En het zal alleen maar erger worden. HELAAS.

bo
door boemer.31 - Mar 16, 2011 om 15:23
14 Antwoorden / 2 Vragen

dan parkeer je auto toch ook in een straat waar je niet woond moeten die mensen dan ook in opstand komen

co
door courier - Mar 16, 2011 om 15:26
226 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een idee om dit hele verhaal uit te printen en bij de buren in de bus te stoppen? Stof tot nadenken wil nog wel eens helpen!

inekel1953
door inekel1953 - Mar 16, 2011 om 15:31
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Sylli,

Als iemand recht krijgt op het één krijgt zij/hij dat ook voor het ander. Dit geld voor dus voor de IPK( invalide-parkeer-kaart ) of IPP (invalide-parkeer-plaats)

Een voorwaarde is dat uw buurvrouw niet meer, of zeer moeizaam dan 100 meter kan lopen.
Dit wordt beoodeeld door een arts die wordt aangeweze door de arts van de WMO, van de afdeling binnen uw gemeente.
Is dit het geval dan is het mogelijk om een parkeerplaats waar het kenteken van haar auto dan onder het IVP bord wordt gemaakt en zo dicht mogelijk bij haar woning zal worden geplaatst.

Tot jaren geleden waren er oranre parkeerkaarten op kenteken van de auto en geledig in heel Nedeland. Deze kaarten zijn vervangen, nu blauw ze van kleur en geldig in heel Europa en neit meer op kenteken maar op naam, zodat deze kaart ook geldig is als iemand anders deze buurvrouw ergens naar toe brengt met een andere auto dan de hare. |Deze kaart is dus voortaan persoonsgebonden, er moet dan ook een pasfoto op komen wat de gemeente regeld.

an
door anenhar - Mar 16, 2011 om 15:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal eens met Motormuis (12.42 uur)

En Lentebloeier (13.33 uur) Dat mag zéker niet in elke Gemeente.

Als praten niet helpt kun je de wijkagent inschakelen het maakt niet uit of het 'n huur of koophuis is.

ag
door agapon - Mar 16, 2011 om 15:53
115 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een deel van de openbare weg, dus mag in principe overal geparkeerd worden en maakt niet uit door wie. Mijn idee hier over is dat indien er een wijkagent aanwezig is in Uw buurt, deze eens te verzoeken een bemiddelings poging te doen naar zowel de gemeente als deze familie die ruim voorzien is van wagens. Parkeerplaatsen zijn meestijds anderhalve parkeerplaats per woning. Indien er een tekort aan parkeerplaatsen zou zijn, zou dit eventueel mee kunnen worden genomen om tot extra parkeerplaatsen te komen.
Mogelijkerwijs kan er iets gedaan worden met bovenstaande, je weet maar nooit.
Begrijp het probleem wel gewoon een teveel aan auto's en van geen van beide partijen kan verlangd worden om deze auto's dan maar af te schaffen om de buren parkeergelgenheid te geven.
Het vuurwerk daar entegen is aso gedrag. In de gemeenteverorderingen staat overigens dat een ieder zijn eigen stoep dient schoon te houden, dus...........

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2011 om 16:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En wat moet die wijkagent dan bemiddelen ?
De buren verzoeken enkele auto's te verkopen ?
Wat een advies.
Ik woon in een grote stad.
Ik betaal 160 euro per jaar voor een bewoners parkeervergunning.
En ik moet nog vaak straten verderop parkeren.
Wat een gezeur, die vraag.

=agapon schreef op woensdag 16 mrt 2011, 15:53: Het is een deel van de openbare weg, dus mag in principe overal geparkeerd worden en maakt niet uit door wie. Mijn idee hier over is dat indien er een wijkagent aanwezig is in Uw buurt, deze eens te verzoeken een bemiddelings poging te doen naar zowel de gemeente als deze familie die ruim voorzien is van wagens. Parkeerplaatsen zijn meestijds anderhalve parkeerplaats per woning. Indien er een tekort aan parkeerplaatsen zou zijn, zou dit eventueel mee kunnen worden genomen om tot extra parkeerplaatsen te komen.
Mogelijkerwijs kan er iets gedaan worden met bovenstaande, je weet maar nooit.
Begrijp het probleem wel gewoon een teveel aan auto's en van geen van beide partijen kan verlangd worden om deze auto's dan maar af te schaffen om de buren parkeergelgenheid te geven.
Het vuurwerk daar entegen is aso gedrag. In de gemeenteverorderingen staat overigens dat een ieder zijn eigen stoep dient schoon te houden, dus...........

pi
door piete242 - Mar 16, 2011 om 16:08
12 Antwoorden / 0 Vragen

proberen om de gemeente te overtuigen van de problemen en dan uitsluitend laten gebruiken voor vergunninghouders met de juiste vergunning. Of een uitbreiding van het aantal plaatsen aanvragen maar dat zal ook moeilijk worden.
Anders zit er weinig op en mag alles.

ag
door agapon - Mar 16, 2011 om 16:19
115 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20

de wijkagent zal beter op de hoogte zijn van welke kanalen er eventueel gevolgt kunnen worden. V.w.b. de buren verzoeken enkele auto's te verkopen, ik meen niet dat dit uit mijn tekst is op te maken???? Goed lezen s.v.p.
We hebben het hier ook over een gehandicapte en vindt wel dat deze voorzien moet worden van een parkeerplaats. In de stadt denken ze daar dan kennelijk anders over ????? Maar ja daar voor woon in de stadt met een niet gezeur instelling en daar is ook iets voor te zeggen.

fr
door fransap43 - Mar 16, 2011 om 16:45
24 Antwoorden / 4 Vragen

In dit zogenaamde beschaafde land zijn er helaas mensen die op geen enkele wijze rekening willen houden met anderen. Ze worden tokkies genoemd en terroriseren de buurt zodanig dat sommige mensen dan maar verhuizen. In Amsterdam zijn er de homohaters enz. enz. In veel gevallen is recht ver te zoeken en overwint het recht van de sterkste. Misschien dat u een aantal buurtbewoners kunt optrommelen op naar het gemeentehuis en daar om bemiddeling vragen. Ze worden tenslotte betaald door u en mij. Helpt dat niet, dan weer mensen optrommelen en de lokale media om aandacht vragen. Helpt ook dat niet dan hoop ik dat er een paar potige mannen in de buurt bereid zijn de tokkies in niet mis te verstane bewoordingen het ongenoegen van de buurt uit te leggen. Er op wijzen dat iedereen baat heeft bij een goede verstandhouding en dat pesten daar niet bij helpt. Blijven de tokkies niet voor rede vatbaar en niets helpt, dan is het voor uw gezondheid beter naar elders te verhuizen. Heeft mijn zus met haar gezin ook eens moeten doen. Het kostte wat maar bleek de beste oplossing. Ik wens u veel sterkte en beheersing!

js
door jserle - Mar 16, 2011 om 17:50
30 Antwoorden / 1 Vragen

Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

loreleigil
door loreleigil - Mar 16, 2011 om 18:33
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 16 mrt 2011, 14:10][quote=loreleigil schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:25][quote=orgelmuts schreef op woensdag 16 mrt 2011, 13:22]Als uw buurvrouw niet meer dan 100 meter kan lopen, heeft ze gewoon recht op zo'n kaart, ongeacht of de parkeerplaatsen nu vrij zijn of niet, dat doet er niet toe.

Het gaat niet om een kaart, maar om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken.

@loreleigil

Ik heb ook een parkeerplaats op kenteken, maar dan moet ik evengoed een gehandicaptenparkeerkaart hebben.
Die waren tot voor kort trouwens ook op kenteken.

Maar mevrouw is afgewezen voor een parkeerplaats, niet voor een kaart. ;-)

loreleigil
door loreleigil - Mar 16, 2011 om 18:46
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op woensdag 16 mrt 2011, 15:31]Beste Sylli,

Als iemand recht krijgt op het één krijgt zij/hij dat ook voor het ander. Dit geld voor dus voor de IPK( invalide-parkeer-kaart ) of IPP (invalide-parkeer-plaats)

Een voorwaarde is dat uw buurvrouw niet meer, of zeer moeizaam dan 100 meter kan lopen.
Dit wordt beoodeeld door een arts die wordt aangeweze door de arts van de WMO, van de afdeling binnen uw gemeente.
Is dit het geval dan is het mogelijk om een parkeerplaats waar het kenteken van haar auto dan onder het IVP bord wordt gemaakt en zo dicht mogelijk bij haar woning zal worden geplaatst.

Tot jaren geleden waren er oranre parkeerkaarten op kenteken van de auto en geledig in heel Nedeland. Deze kaarten zijn vervangen, nu blauw ze van kleur en geldig in heel Europa en neit meer op kenteken maar op naam, zodat deze kaart ook geldig is als iemand anders deze buurvrouw ergens naar toe brengt met een andere auto dan de hare. |Deze kaart is dus voortaan persoonsgebonden, er moet dan ook een pasfoto op komen wat de gemeente regeld.

Sorry, maar dit is aperte onzin. Niet iedereen die een GPK heeft, heeft recht op een GPP! (invalide wordt bijna niet meer gebruikt m.b.t. mensen met een beperking, kijk maar op zo'n kaart)
Ik heb wel een kaart, maar absoluut geen recht op een parkeerplek. Niet iedereen die recht heeft op een kaart heeft recht op zo'n plek. Anders wil ik graag weten in welke wettelijke bepaling dat terug te vinden is. Ga maar na hoeveel GPP's er zouden moeten zijn als iedereen met een kaart er recht op had.

fr
door fransap43 - Mar 16, 2011 om 19:21
24 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jserle schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:50]Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

Ook veel niet-Tokkies schrijven slecht. Het is "iedereen betaalT", 3e persoon enkelvoud, stam+t.

rj
door rjw - Mar 16, 2011 om 19:22
3266 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=piete242 schreef op woensdag 16 mrt 2011, 16:08]proberen om de gemeente te overtuigen van de problemen en dan uitsluitend laten gebruiken voor vergunninghouders met de juiste vergunning. Of een uitbreiding van het aantal plaatsen aanvragen maar dat zal ook moeilijk worden.
Anders zit er weinig op en mag alles.

Extra parkeerplaatsen gaat meestal ten koste van andere voorzieningen, dua dan komen daar weer klachten over....

an
door ankhor - Mar 16, 2011 om 19:23
122 Antwoorden / 0 Vragen

Openbare parkeerplaatsen dus iedereen mag er parkeren.
Je kan vragen of er betaald parkeren mag komen aan de gemeente
want dan krijgt ieder gezin X aantal betaalde vergunningen, en dan
zijn er te weinig voor dat ene gezin en die moeten dan elders parkeren,
Kan het altijd proberen, en welke gemeente is er nou niet voor betaald parkeren? ;o)

ro
door rocee - Mar 16, 2011 om 21:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

U zou samen met uw buren die net als u de parkeersituatie als niet eerlijk ervaren bij de gemeente de vraag neerleggen of het een parkeervergunningsgebied kan worden. Het is maar net of je het financiël ervoor over hebt maar het lost ook heel wat problemen op. Voor uw buurvrouw die een gehandcaptenplaats nodig heeft heb ik het advies dat ze foto's in de avond moet (laten) maken. Op verschillende dagen en op verschillende tijden. De parkeerdruk meet auto van de gemeente rijdt alleen tussen 7.30u en 18.00u en dan is er vaak nog plek. Als gehandicapte wil je 's avonds ook wel op visite en als je terug komt kan je nergens je auto kwijt. Dus een uitgebreide fotoreportage in de avonduren bij allerlei weertypes helpt heel goed. Wat fröbelwerk op de computer en een begeleidend schrijven erbij doen wonderen. Ik lees graag hier of het gewerkt heeft. Succes.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 16, 2011 om 21:48
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jserle schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:50]Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

Effe laggen?
Beginnen ofer taalvouten en zelluf nie weeten hoe het moedt.....
Ferder isj je beidrage tootaaal onbechreipeluk, doe nog een pooching, plies!

ro
door rocee - Mar 16, 2011 om 22:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Een Gehandicaptenparkeerkaart en een Gehandicaptenparkeerplaats zijn twee verschillende dingen. Als je een GPK hebt betekent het niet dat je recht hebt op een GPP. Een GPK staat op naam en niet (meer) op kenteken en is geldig in heel Europa. Als je een GPK hebt kan je om zwaarwegende medische redenen en na overleg met je behandelaar (adviesbrief vragen) een GPP aanvragen. Dan volgt meestal een afwijzing omdat je volgens de ambtenaat de jouw aanvraag behandelt best 100 mtr kan lopen. De meesten hebben totaal geen idee waarover ze het hebben omdat ze niet paramedisch geschoold zijn. Je krijgt dan een oproep voor een Arbo arts die voor de gemeente werkt maar zelf als deze een positief advies geeft is de kans groot dat je een afwijzing krijgt omdat de parkeerdrukmeting uitwees dat er regelmatig 'plek zat' was en je kan 'makkelijk' 100 meter lopen. Als je dat écht niet kan dan een bezwaarschrift schrijven. Je wordt opgeroepen om voor een panel te verschijnen die braaf naar je motivatie en onderbouwing luistert maar ze wijzen op het resultaat van de parkeerdrukmeting en 6 weken later krijg je weer een afwijzing. Terug naar je behandelaar en eventueel opvragen van uitslagen van onderzoeken en met eventueel kopieën van onderzoeksuitslagen die nuttig kunnen zijn en weer een bezwaarschrift schrijven en het downloaden van een verduidelijking van je ziekte, deze uitprinten en toevoegen kan handig zijn. Kan je ook met het eerste bezwaarschrift doen. Dan de foto's van de parkeertoestand in de avonduren erbij doen. De aanhouder wint meestal en als je het écht nodig hebt krijg je vanzelf de kracht om ervoor te knokken. Wat dát zul je moeten doen. Bedenk wel dat veel gemeenten geld vragen voor een GPP. Een kaart kost zowiezo ruim € 125,--

jftm
door jftm - Mar 16, 2011 om 22:23
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 16 mrt 2011, 10:18]swat1500,

Ook busjes die hoger of langer zijn dan in die APV genoemde afmetingen kunnen nog weleens geweerd worden binnen de bebouwde kom.

Je hebt wel gevoel voor humor, een dikke duim en lange nekharen. Kom eens met een APV waarin die busjes met afmetingen geweerd worden!!!

Voor vrachtwagens en opleggers gelden soms parkeerverboden in woonwijken.

Vladja

Swat1500 praat niet helemaal in de lucht !
In onze gemeentelijke APV (gemeente Binnenmaas Z-H) staat toch echt iets over lengte beschreven....
Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen
1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte
heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te
parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn
oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte
heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college
aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met
het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.
3. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt niet op werkdagen van
maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.
4. Het college kan van de in het eerste en tweede lid gestelde verboden
ontheffing verlenen.
Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen
1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte
heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de
weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd
gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of
gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun
anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2. Het verbod geldt niet
a. op bedrijventerreinen;
b gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het
uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het
voertuig ter plaatse noodzakelijk is.

Aldus het APV deel
Groetjes John

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2011 om 22:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De straat is inderdaad openbaar "bezit" dus zou vriendelijk vragen iets uithalen. (?). Het verhaal van de invalide dame echter klopt van geen kant. Als mevrouw bij de Gemeente komt moet er een keuring gedaan worden; komt ze voor een invalidenplek in aanmerking dan krijgt ze die: ongeacht of er op dat moment wél of géén parkeerruimte is. En hoewel vervelend voor de bewoners om niet voor de deur te kunnen parkeren, het is een luxe probleem, lastig, storend maar daar is niets aan te doen zolang de "veelgebruikers" er blijven parkeren.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 22:33
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tp schreef op woensdag 16 mrt 2011, 21:48][quote=jserle schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:50]Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

Effe laggen?
Beginnen ofer taalvouten en zelluf nie weeten hoe het moedt.....
Ferder isj je beidrage tootaaal onbechreipeluk, doe nog een pooching, plies!

Hahaha tp, meesterlijk!
Idd verwijt de pot de ketel. (of was t nou met dt?) :-)

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 16, 2011 om 22:42
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=rocee schreef op woensdag 16 mrt 2011, 22:14]Een Gehandicaptenparkeerkaart en een Gehandicaptenparkeerplaats zijn twee verschillende dingen. Als je een GPK hebt betekent het niet dat je recht hebt op een GPP. Een GPK staat op naam en niet (meer) op kenteken en is geldig in heel Europa. Als je een GPK hebt kan je om zwaarwegende medische redenen en na overleg met je behandelaar (adviesbrief vragen) een GPP aanvragen. Dan volgt meestal een afwijzing omdat je volgens de ambtenaat de jouw aanvraag behandelt best 100 mtr kan lopen. De meesten hebben totaal geen idee waarover ze het hebben omdat ze niet paramedisch geschoold zijn. Je krijgt dan een oproep voor een Arbo arts die voor de gemeente werkt maar zelf als deze een positief advies geeft is de kans groot dat je een afwijzing krijgt omdat de parkeerdrukmeting uitwees dat er regelmatig 'plek zat' was en je kan 'makkelijk' 100 meter lopen. Als je dat écht niet kan dan een bezwaarschrift schrijven. Je wordt opgeroepen om voor een panel te verschijnen die braaf naar je motivatie en onderbouwing luistert maar ze wijzen op het resultaat van de parkeerdrukmeting en 6 weken later krijg je weer een afwijzing. Terug naar je behandelaar en eventueel opvragen van uitslagen van onderzoeken en met eventueel kopieën van onderzoeksuitslagen die nuttig kunnen zijn en weer een bezwaarschrift schrijven en het downloaden van een verduidelijking van je ziekte, deze uitprinten en toevoegen kan handig zijn. Kan je ook met het eerste bezwaarschrift doen. Dan de foto's van de parkeertoestand in de avonduren erbij doen. De aanhouder wint meestal en als je het écht nodig hebt krijg je vanzelf de kracht om ervoor te knokken. Wat dát zul je moeten doen. Bedenk wel dat veel gemeenten geld vragen voor een GPP. Een kaart kost zowiezo ruim € 125,--

Ik weet niet of dat per gemeente verschilt, maar ik heb niets hoeven te betalen voor mijn GPP noch voor mijn GPK.
Wel moet je E185,00 voor de aanvraag betalen, maar dat krijg je dus terug als de kaart wordt toegewezen, wordt de aanvraag afgewezen, dan ben je dat geld dus kwijt.
Ik blijf het raar vinden dat het op zo'n manier gaat.
Zo'n GPK is 5 jaar geldig en ik zou het helemaal niet erg vinden om daar een bedrag voor neer te tellen.

vliegenderob
door vliegenderob - Mar 16, 2011 om 22:54
292 Antwoorden / 1 Vragen

zoveel auto's uit één gezin die zoveel plaats van anderen innemen valt m.i. duidelijk onder overlast en elke stad, stadsdeel of dorp heeft een "meldpunt overlast" die daar wel degelijk iets aan doen! Vraag inlichten aan de wijkagent.

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2011 om 22:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op woensdag 16 mrt 2011, 22:54]zoveel auto's uit één gezin die zoveel plaats van anderen innemen valt m.i. duidelijk onder overlast en elke stad, stadsdeel of dorp heeft een "meldpunt overlast" die daar wel degelijk iets aan doen! Vraag inlichten aan de wijkagent.

Ik denk dat deze reactie kort, krachtig, duidelijk en vooral ook bruikbaar kan zijn. Voor mij hét antwoord.

ke
door kenner - Mar 16, 2011 om 23:17
48 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry,hoor,maar als dàt je probleem is.................
U betaalt niet eens voor een parkeerplek,en wil toch het recht hebben om vlakbij huis te staan.
Omdat zoveel mensen,ook van buiten de stad in de hoofdstad werken en willen uitgaan,moet ik als bewoner voor een parkeervergunning betalen.
Dit geeft mij niet eens een parkeerplaats,maar alleen nog maar het rècht om in mijn eigen stadsdeel te parkeren.....
Dit wil niet eens zeggen dat je kùnt parkeren............
Als alles vol is als je na 18.00 uur thuis komt,moet je soms wel eens in een ander stadsdeel parkeren ...èn dus weer betalen.
Om maar niet te spreken van niet eens een parkeerplaats kunnen vinden en drie kwartier rond moeten rijden om een plekje te vinden.hopelijk in je eigen stadsdeel........
Ik klaag hier toch ook niet over.

Kijk even 5 minuten journaal en wees eens blij dat je nog een huis hebt,met zelfs een auto al dan niet voor de deur !

Luxeprobleem...............

Lsk520
door Lsk520 - Mar 16, 2011 om 23:53
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=brigden schreef op woensdag 16 mrt 2011, 22:59][quote=vliegenderob schreef op woensdag 16 mrt 2011, 22:54]zoveel auto's uit één gezin die zoveel plaats van anderen innemen valt m.i. duidelijk onder overlast en elke stad, stadsdeel of dorp heeft een "meldpunt overlast" die daar wel degelijk iets aan doen! Vraag inlichten aan de wijkagent.

Ik denk dat deze reactie kort, krachtig, duidelijk en vooral ook bruikbaar kan zijn. Voor mij hét antwoord.

Helaas, zoals al -tig keer gemeld, sinds wanneer bepaalt iemand hoeveel auto's een "gezin" mag hebben en waar ze hun auto's dienen te parkeren.
En veroorzaken geparkeerde auto's overlast? Ze staan toch niet in je heg of voor je deur?

TS heeft een huis gekocht zonder bijbehorende parkeerplaats. Dus geen enkel recht een plek te claimen.
Of het netjes is wat de buren doen is wat anders, maar "recht" op een parkeerplek heb je simpelweg niet.
Denk ook niet dat oom agent iets gaat doen. Prio: NUL.

sy
door sylli - Mar 16, 2011 om 23:56
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op woensdag 16 mrt 2011, 22:54]zoveel auto's uit één gezin die zoveel plaats van anderen innemen valt m.i. duidelijk onder overlast en elke stad, stadsdeel of dorp heeft een "meldpunt overlast" die daar wel degelijk iets aan doen! Vraag inlichten aan de wijkagent.

Politie doet hier niets aan: de auto's veroorzaken geen overlast; ze nemen alleen plaats in op een openbare plek. Van de politie hoef je dus niets te verwachten.

eefie
door eefie - Mar 17, 2011 om 00:22
69 Antwoorden / 30 Vragen

Het is een openbare parkeerplaats waar iedereen mag parkeren.
Dat wil niet zeggen dat je dat dan ook moet doen.
De familie in kwestie weet heel goed dat
ze de rest van de buurt hindert.
Het is de mentaliteit van dit gezin om zich daar niets van aan te trekken. :
Ikke, ikke, ikke. Vul de rest maar in.
Misschien zou je als buren in de zomer een straatfeest kunnen
houden en het dan eens aan de orde stellen.
Dan lijkt het minder als kritiek.
Helpt dat niet, zou je de wijkagent als bemiddelaar kunnen vragen.
Succes ermee !

sy
door sylli - Mar 17, 2011 om 01:09
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=kenner schreef op woensdag 16 mrt 2011, 23:17]Sorry,hoor,maar als dàt je probleem is.................
U betaalt niet eens voor een parkeerplek,en wil toch het recht hebben om vlakbij huis te staan.
Omdat zoveel mensen,ook van buiten de stad in de hoofdstad werken en willen uitgaan,moet ik als bewoner voor een parkeervergunning betalen.
Dit geeft mij niet eens een parkeerplaats,maar alleen nog maar het rècht om in mijn eigen stadsdeel te parkeren.....
Dit wil niet eens zeggen dat je kùnt parkeren............
Als alles vol is als je na 18.00 uur thuis komt,moet je soms wel eens in een ander stadsdeel parkeren ...èn dus weer betalen.
Om maar niet te spreken van niet eens een parkeerplaats kunnen vinden en drie kwartier rond moeten rijden om een plekje te vinden.hopelijk in je eigen stadsdeel........
Ik klaag hier toch ook niet over.

Kijk even 5 minuten journaal en wees eens blij dat je nog een huis hebt,met zelfs een auto al dan niet voor de deur !

Luxeprobleem...............

Hallo kenner,

Ik wéét dat dit een luxeprobleem is, althans voor mij en mijn niet-gehandicapte buren; als je de moeite neemt om de rest te lezen, kun je ook die conclusie trekken.
En net als iedereen in de straat, dus ook het betreffende gezin, heb en wil ik inderdaad het recht om te parkeren op een openbaar parkeerpleintje vlakbij huis. Overigens is vlakbij ook maar relatief...
Het probleem is dat ik en andere straatbewoners min of meer worden gedwongen de plekken van andere buurtbewoners in te pikken, omdat 1 enkel gezin 80% van de beschikbare plek heeft ingenomen welke bedoelt was/is voor de hele straat.
In gewone cijfers zou, als je het eerlijk verdeelt, ieder huishouden in de straat recht hebben op 1,66 parkeerplaats. Dit ene gezin heeft 8 parkeerplaatsen in bezit genomen en voor de overige 5 gezinnen blijven er 2 plaatsen over. Dit wordt door de 5 gezinnen als oneerlijk ervaren.
Van de 5 gezinnen zijn er 2 met kleine kinderen en 1 gezin waarvan een lid een paar jaar geleden gehandicapt is geraakt.
Als je een paar straten verder hebt geparkeerd (en gevoelsmatig de bewoners van die straat dupeert), is het best lastig zeulen met kinderen en/of boodschappen of met krukken naar huis strompelen. De straten liggen namelijk gemiddeld zo'n 150 tot 200 meter uit elkaar. Als je niet op je "eigen" parkeerpleintje hebt geparkeerd, zit er niks anders op dan 150 tot 900 meter te lopen over een druk fietspad, welke naast een drukke weg ligt zonder trottoir.
De gemeente wijst een vergunningstelsel vooralsnog af, want de andere straten hebben het probleem (nog) niet en alleen voor onze straat een vergunning instellen is natuurlijk onzin. Of allemaal, of helemaal niet.
Voor de gehandicapte buurvrouw is het zuur omdat zij wel een gehandicaptenkaart heeft, maar geen vaste parkeerplek omdat zij maar 9 a 10 meter van het parkeerpleintje woont. En wanneer de gemeente komt kijken is er binnen 30 a 35 meter van haar woning altijd wel een plekje, dus vindt de gemeente het niet nodig om haar een vaste plaats te geven.
Aan dit gezin is meerdere keren vriendelijk gevraagd of zij rekening willen houden met hun buren. Dat doen ze dus niet. Wat zij doen is niet strafbaar, maar in de ogen van de rest van de straat wel moreel verwerpelijk. We moeten wel met z'n allen samenleven of we nu willen of niet. Het is nu eenmaal een beetje geven en een beetje nemen. De ene buur heeft geen enkele auto de ander buur heeft er 4. Dat zou op zich geen probleem hebben opgeleverd (je kan nu eenmaal van mensen niet eisen dat zij maar een maximaal aantal auto's mogen bezitten), het probleem is dat zij door het stallen van voertuigen die er niet thuishoren (de bussen, aanhangwagen en een beetje de auto van vriendin, maar die kun je natuurlijk niet verbieden langs te komen) (gevoelsmatig) de parkeerplaatsen van wel-bewoners inpikken. Als die voertuigen er niet zouden staan, zou het tekort aan plaatsen 1, hooguit 2 zijn en dat is redelijk vinden wij.
Maar het gezin dwingt de rest van de straat om zich aan te passen en te onderwerpen aan hun gedrag. Wij zijn gedwongen om vrijwel dagelijks minimaal 150 meter te lopen over een druk fietspad en plekken van anderen in te pikken omdat zij constant 4 tot 8 plekken in "bezit" houden. Afgelopen winter met de lange donkere dagen is het pas echt goed doorgedrongen hoe vervelend en zelfs gevaarlijk het is als je in het donker met een MaxiCosi loopt te zeulen of op krukken naar huis strompelt over een druk fietspad. En het is heus niet zo dat wij als bewoners die er al veel langer wonen, menen meer recht te hebben op de parkeerplaatsen dan de nieuwkomers. Wij beseffen heel goed dat het een openbare plaats is waar in feite iedereen er mag parkeren.
Maar zoals ik uit alle reacties lees is er dus behalve vriendelijk vragen (helpt niet) geen enkele mogelijkheid om de daar niet thuishorende voertuigen (busjes + aanhangwagen + evt. auto van vriendin) van het parkeerpleintje te verbannen.

Jammer...

wimmi20
door wimmi20 - Mar 17, 2011 om 02:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zegguh J.SERIE.
ik lagde me slab toen ik jouw beidrage laz.
Je noemde de deelneemers aan aan did foorhum Tokkies vanweche de taalvouden
Je weet zelv niet eens ov het betaalt of betaald is.
Waar heb je het ofer ??
Je ben self een Tokkie.

=jserle schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:50: Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

ma
door manwijf - Mar 17, 2011 om 10:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat velen zich helemaal niet voor kunnen stellen hoe ongelooflijk irritant het is als je je auto niet kunt parkeren. Beetje kortzichtig om zo'n grote broek aan te trekken omdat je toevallig zelf wel kunt parkeren. Bij aso's helpt maar een ding: dezelfde taal spreken. Ofwel wie niet horen wil moet maar voelen.

Ik pleit er voor dat ieder huishouden max. 2 auto's heeft die in de directe omgeving geparkeerd mogen worden. De rest gaat maar bij de afslag van de rijksweg staan. Juist omdat het openbare weg is en dus van ons allemaal is er geen enkele reden te bedenken, waarom er iemand naast je 6 plekken in beslag neemt, terwijl je zelf een paar km verderop een ander lastig moet vallen.

Verder zou het al heel fijn zijn als Ned. z'n garage's uit zou ruimen voor het stallen van de auto. Ik wed dat 80% van de garage's vol staat met troep dat naar de kringloop kan. Maar dat terzijde.
Dit hele parkeerprobleem gaat ons nog boven het hoofd groeien. Zeker als NL voortdurend nieuwe autoeigenaren op blijft nemen. Zij moeten hun auto toch ook ergens kwijt. Maar goed, als het maar lang genoeg duurt, gaat het vanzelf wel vervelen. Ook voor die bijdehandte reageerders.

ju
door juleo - Mar 17, 2011 om 11:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, hier is maar een mogelijkheid, een spiegel voorhouden. Dit organisren wat ze zelf doen. Als de plaats leeg is bezetten en bezet houden tot ze wakker worden. Al moet dat met de helen buurt doen???.

M.vrgr.

tdehond
door tdehond - Mar 17, 2011 om 11:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jserle schreef op woensdag 16 mrt 2011, 17:50]Onder de poster-s van dit forum zitten ook veel Tokkies te zien aan de taal fouten.
Het kan niet anders dan dat de gemeenten hier iets aan moeten doen.
Iedereen betaald (of is het betaalt) al wegenbelasting.
CDA.NU laat zien dat het leven in een grote stad is vier maal zo duur is als op het platteland.

Aan taalfouten is niet af te meten of iemand een tokkie is.

In de wijk waar t.s. woont kan gratis geparkeerd worden en is er geen restrictie aan het aantal auto's per huisnummer wat in deze wijk mag parkeren. De politie hoeft dus niet op te treden.

Ik heb de oplossing al gegeven: van deze wijk gebied met parkeervergunning maken, mits er in het beleid van deze plaats staat dat er niet meer als 1 tot 2 auto's per huisnummer geparkeerd mogen worden.

t.s. heeft m.i. geen recht op een parkeerplaats voor de deur. Ook al ben ik het ermee eens dat het prettig is als er voor de deur geparkeerd kan worden.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 17, 2011 om 12:16
632 Antwoorden / 58 Vragen

@sylli

Nu heb ik toch even een vraagje voor je. (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Als alle parkeerplaatsen op 1 na bezet zijn, maar je weet dat je gehandicapte buurvrouw over zeg maar een kwartiertje thuis komt, zet jij dan met die wetenschap je auto ook een paar straten verder, of ga je op dat ene lege plekje staan?

ma
door manwijf - Mar 17, 2011 om 13:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heel goed idee Juleo! Niets zeggen tegen deze buren natuurlijk, maar desnoods tegen betaling mensen organiseren die bij toerbeurt hun auto, aanhanger etc. daar parkeren. Tot ze er zelf doodziek van worden. Netjes afwachten tot zij het licht zien helpt niet! Een klerekast inhuren is ook nog een optie. Maar nogmaals niet aankondigen!

quantas
door quantas - Mar 17, 2011 om 13:33
670 Antwoorden / 0 Vragen

Bij iedere woonwijk wordt er gemiddeld uitgegaan van 1,5 auto per woonhuis.

Dus 6 parkeervakken is al te weinig voor de bewoners in kwestie dit is dus een fout van de gemeente simpel zat.

Maar buiten dat mag je ook wel wat fatsoen verwachten van buren, immers dat ze kinderen hebben dat is fijn voor hun maar dat wil niet zeggen dat anderen daardoor niet kunnen parkeren op een normale wijze, zeker niet als ze dan ook nog buiten hun eigen auto's bussen meenemen etc.

De beste manier is dan ook inderdaad laat hun maar eens voelen als ze niet kunnen parkeren, geheid dat ze dan een grote bek hebben.

quantas
door quantas - Mar 17, 2011 om 13:35
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag net dat er 10 plekken waren dus klopt die 1,5 dus wel excuses.

Gewoon dan alles bezetten zodat ze zelf ergens anders mogen staan, en die andere straat zal dat vast en zeker niet pikken dat is zeker.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 17, 2011 om 14:35
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 17 mrt 2011, 13:35]Ik zag net dat er 10 plekken waren dus klopt die 1,5 dus wel excuses.

Gewoon dan alles bezetten zodat ze zelf ergens anders mogen staan, en die andere straat zal dat vast en zeker niet pikken dat is zeker.

Idd, gewoon lik op stuk.
Bij mijn zus en zwager voor de deur was er ook een buurman met een dikke bmw onder zijn kont die dus iedere keer met zijn auto op 2 parkeerplaatsen ging staan omdat ie bang was dat er een kras op zijn auto zou komen.
Aangezien daar ook niet al te veel parkeerplaatsen waren, was dat zeer hinderlijk.
Mijn zwager en andere buren werden dat op een gegeven moment zo spuugzat dat ze hun auto echt stijf tegen die van hem hebben geparkeerd zodat hij niet meer er in kon zowel aan de ene als aan de andere kant.
's Morgens grote hilariteit natuurlijk, want hij moest naar zijn werk, maar kon zijn auto niet in, hij overal vragen van wie die auto's waren die er stijf tegenaan stonden, maar iedereen deed of zijn neus bloedde en zeiden dat ze van niets wisten.
Uiteindelijk heeft ie een taxi moeten bellen.
Nou, hij heeft het nooit meer geflikt en stond voortaan netjes in het vak.
Dus gewoon wat jouw buren flikken gewoon terug doen, net zo lang tot ze het begrijpen.

sy
door sylli - Mar 17, 2011 om 14:36
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 17 mrt 2011, 11:26]
(...)
t.s. heeft m.i. geen recht op een parkeerplaats voor de deur. Ook al ben ik het ermee eens dat het prettig is als er voor de deur geparkeerd kan worden.

Iedereen in de straat heeft evenveel recht op een parkeerplaats "voor de deur". Ik, mijn buren, de buren ernaast, de buren daarnaast, het betreffende gezin en de buren daarnaast.

sy
door sylli - Mar 17, 2011 om 15:03
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op donderdag 17 mrt 2011, 12:16]@sylli

Nu heb ik toch even een vraagje voor je. (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Als alle parkeerplaatsen op 1 na bezet zijn, maar je weet dat je gehandicapte buurvrouw over zeg maar een kwartiertje thuis komt, zet jij dan met die wetenschap je auto ook een paar straten verder, of ga je op dat ene lege plekje staan?

Ik kom altijd als een van de laatsten thuis, dus alle plekken zijn dan al bezet. En ik ben geen heilige, maar als ik eerder er zou zijn en een plekje zou hebben en mijn gehandicapte buurvrouw komt later, dan gun ik haar dat plekje.
Het is weleens voorgekomen dat andere buren hun plek aan haar afstaan en we hebben haar ook gezegd dat als ze eraan komt en geen plek hebt, ze best een van ons kan bellen om te vragen of we haar die plek kunnen geven. (we weten precies wie welke auto heeft).
Zij is een sterke vrouw, absoluut niet zielig en weigert (voor zichzelf) ons erom te vragen. Op sommige dagen gaat het niet zo goed en als ze van zichzelf weet dat ze het naar huis lopen niet gaat redden, belt ze haar partner die haar dan met een rolstoel gaat ophalen van de plek waar ze dan geparkeerd staat. Ze neemt zelf nooit de rolstoel mee omdat deze simpelweg niet goed in haar auto past en ze er ook zo min mogelijk gebruik van wilt maken.

loreleigil
door loreleigil - Mar 17, 2011 om 16:07
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sylli schreef op donderdag 17 mrt 2011, 14:36][quote=tdehond schreef op donderdag 17 mrt 2011, 11:26]
(...)
t.s. heeft m.i. geen recht op een parkeerplaats voor de deur. Ook al ben ik het ermee eens dat het prettig is als er voor de deur geparkeerd kan worden.

Iedereen in de straat heeft evenveel recht op een parkeerplaats "voor de deur". Ik, mijn buren, de buren ernaast, de buren daarnaast, het betreffende gezin en de buren daarnaast.
Maar het is dus geen recht. U kunt het wettelijk gezien niet afdwingen, helaas voor u. Kleine situatieschets hier:
Flat met ongeveer 40 woningen, omringd door woningen die niet allemaal een oprit hebben, nergens een garage te vinden. Parkeerplaats met nog geen 40 parkeerplaatsen. Reken maar even uit hoe groot het slagveld hier is elke avond weer. Laat staan in het weekend.
Helaas, conclusie blijft, u kunt er niets aan doen. Behalve dan de ludieke acies die eerder gesuggereerd werden. Hoe grappig die ook zijn als het jou niet overkomt, zou ik dit niet doen, komt alleen maar gelazer van.

tdehond
door tdehond - Mar 17, 2011 om 16:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sylli schreef op donderdag 17 mrt 2011, 14:36][quote=tdehond schreef op donderdag 17 mrt 2011, 11:26]
(...)
t.s. heeft m.i. geen recht op een parkeerplaats voor de deur. Ook al ben ik het ermee eens dat het prettig is als er voor de deur geparkeerd kan worden.

Iedereen in de straat heeft evenveel recht op een parkeerplaats "voor de deur". Ik, mijn buren, de buren ernaast, de buren daarnaast, het betreffende gezin en de buren daarnaast.

M.i. heeft iedereen even weinig recht op een parkeerplaats voor de deur, tenzij iemand gehandicapt is en een al dan niet betaalde gehandicaptenparkeerplaats met kentekenbord erbij voor de deur heeft.

Het is prettig als u voor de deur kan parkeren.

gipsygirl
door gipsygirl - Mar 17, 2011 om 17:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

In geval van de auto's is er niks aan te doen het is en blijft openbare weg
Naar mijn idee aan de aanhangers mits die langer dan een bepaalde tijd op dezelfde plek blijven staan wel...een caravan mag je nl ook niet langer dan een bepaalde tijd op een parkeerplaats laten staan.
Met busjes zal het eraan liggen hoe lang ze zijn, maar een normaal bestelbusje mag gewoon op een parkeerplaats geparkeerd worden.
Al met al het is geven en nemen, ook hier in de straat is wel eens geen plekkie te vinden, mede doordat de gezinnen vaak 2 tot 3 auto's bezitten, dan maar even verderop parkeren zit niks anders op...

quantas
door quantas - Mar 17, 2011 om 18:00
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dat weet ik wel zekerdat je er iets aan kan doen.
Gemeentes hanteren gemiddeld 1,5 plek per woonhuis, dat betekend in de regel de meeste 1 a 2 auto's.

Als er dan 1 bijzit die 6 a 7 auto's plaatst zodat de rest er hinder van ondervind zal de gemeente toch echt met die bewoners om de tafel moeten gaan zitten.

Voor de openbare weg betalen we al met zijn allen en hebben dan ook recht om minimaal 1 auto netjes te kunnen plaatsen.
Als dat niet lukt door zo'n aso gezin die overal schijt aan hebben zal er toch e.e.a veranderd moeten worden.
Dat de gemeente niet graag meewerkt dat weten we allemaal maar stap desnoods naar de rijdende rechter.

Je kan het ook anders zien degene die 2 a 3 auto's hebben moeten er maar 1 wat verder weg zetten.

=gipsygirl schreef op donderdag 17 mrt 2011, 17:35: In geval van de auto's is er niks aan te doen het is en blijft openbare weg
Naar mijn idee aan de aanhangers mits die langer dan een bepaalde tijd op dezelfde plek blijven staan wel...een caravan mag je nl ook niet langer dan een bepaalde tijd op een parkeerplaats laten staan.
Met busjes zal het eraan liggen hoe lang ze zijn, maar een normaal bestelbusje mag gewoon op een parkeerplaats geparkeerd worden.
Al met al het is geven en nemen, ook hier in de straat is wel eens geen plekkie te vinden, mede doordat de gezinnen vaak 2 tot 3 auto's bezitten, dan maar even verderop parkeren zit niks anders op...

gajnieuw
door gajnieuw - Mar 17, 2011 om 18:00
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier even reageren op het feit dat de gehandicapte vrouw geen eigen plek zou krijgen van de gemeente. Dit is totale onzin. Er zijn landelijke regels hiervoor. Heeft ze al een invalide kaart. Zo ja dan is dat 1 vereiste waar ze aan moet voldoen. ten tweede moet ze geen 100 meter kunnen lopen. Anders heeft ze gewoon weg pech.
Ik zou als ik jullie was het gewoon nog een keer aanvragen. Maar vaak kost zo'n plek wel geld. Maar als ze aan de 2 punten voldoet moet het als het goed is geen probleem zijn. En voor alle andere buren is het eigenlijk niet anders dan dit te accepteren. Je kan hier gewoon weg niets tegen doen.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 17, 2011 om 20:15
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gajnieuw schreef op donderdag 17 mrt 2011, 18:00]Ik wil hier even reageren op het feit dat de gehandicapte vrouw geen eigen plek zou krijgen van de gemeente. Dit is totale onzin. Er zijn landelijke regels hiervoor. Heeft ze al een invalide kaart. Zo ja dan is dat 1 vereiste waar ze aan moet voldoen. ten tweede moet ze geen 100 meter kunnen lopen. Anders heeft ze gewoon weg pech.
Ik zou als ik jullie was het gewoon nog een keer aanvragen. Maar vaak kost zo'n plek wel geld. Maar als ze aan de 2 punten voldoet moet het als het goed is geen probleem zijn. En voor alle andere buren is het eigenlijk niet anders dan dit te accepteren. Je kan hier gewoon weg niets tegen doen.

Tip: lees eerst eens alle postings in dit topic voor je een zinloze bijdrage dumpt.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 17, 2011 om 23:12
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=sylli schreef op donderdag 17 mrt 2011, 15:03][quote=orgelmuts schreef op donderdag 17 mrt 2011, 12:16]@sylli

Nu heb ik toch even een vraagje voor je. (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Als alle parkeerplaatsen op 1 na bezet zijn, maar je weet dat je gehandicapte buurvrouw over zeg maar een kwartiertje thuis komt, zet jij dan met die wetenschap je auto ook een paar straten verder, of ga je op dat ene lege plekje staan?

Ik kom altijd als een van de laatsten thuis, dus alle plekken zijn dan al bezet. En ik ben geen heilige, maar als ik eerder er zou zijn en een plekje zou hebben en mijn gehandicapte buurvrouw komt later, dan gun ik haar dat plekje.
Het is weleens voorgekomen dat andere buren hun plek aan haar afstaan en we hebben haar ook gezegd dat als ze eraan komt en geen plek hebt, ze best een van ons kan bellen om te vragen of we haar die plek kunnen geven. (we weten precies wie welke auto heeft).
Zij is een sterke vrouw, absoluut niet zielig en weigert (voor zichzelf) ons erom te vragen. Op sommige dagen gaat het niet zo goed en als ze van zichzelf weet dat ze het naar huis lopen niet gaat redden, belt ze haar partner die haar dan met een rolstoel gaat ophalen van de plek waar ze dan geparkeerd staat. Ze neemt zelf nooit de rolstoel mee omdat deze simpelweg niet goed in haar auto past en ze er ook zo min mogelijk gebruik van wilt maken.

@sylli

Nou, dat is in elk geval goed geregelt met de buren!
Ik zou wel willen dat mijn buren zo waren, voordat ik een GPP had was het parkeren een drama en toen ik dat plekje eenmaal had, werd ik met de nek aangekeken en werd er gezegd: Je denkt zeker dat je heel wat bent, dat je een apart plekje krijgt.
En heel vaak een ander op de parkeerplaats omdat ze "het bord niet hadden gezien", ja tuurlijk!
Gelukkig gaat het nu een stuk beter.
Heeft ze ook het telefoonnummer van het gezin dat de overlast veroorzaakt?
Voor haar willen ze misschien de auto wel weghalen?
Niet dat het voor de rest van de straat helpt.
In elk geval raad ik je aan om je leven er niet door te laten vergallen, gelukkig heb je in tegenstelling tot je buurvrouw een paar gezonde benen en heb je gelijk je beweging voor de dag! ;-)

vr.gr. Wilma.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 17, 2011 om 23:18
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=gajnieuw schreef op donderdag 17 mrt 2011, 18:00]Ik wil hier even reageren op het feit dat de gehandicapte vrouw geen eigen plek zou krijgen van de gemeente. Dit is totale onzin. Er zijn landelijke regels hiervoor. Heeft ze al een invalide kaart. Zo ja dan is dat 1 vereiste waar ze aan moet voldoen. ten tweede moet ze geen 100 meter kunnen lopen. Anders heeft ze gewoon weg pech.
Ik zou als ik jullie was het gewoon nog een keer aanvragen. Maar vaak kost zo'n plek wel geld. Maar als ze aan de 2 punten voldoet moet het als het goed is geen probleem zijn. En voor alle andere buren is het eigenlijk niet anders dan dit te accepteren. Je kan hier gewoon weg niets tegen doen.

@gajnieuw

Spreek je uit ervaring?
Want toen ik een GPK ging aanvragen moest ik ook aantonen dat ik geen 100 meter kan lopen, het is niet zo dat als je een GPP aanvraagt dat je dan weer moet aantonen dat je geen 100 meter kan lopen, dat is immers al aangetoond, anders zou je geen GPK hebben.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 17, 2011 om 23:26
632 Antwoorden / 58 Vragen

@gajnieuw

Nog even een aanvulling:

De keuringen voor zowel een GPK als een GPP zijn behoorlijk streng.
Ik heb mijn GPP al jaren, ook toen ik nog redelijk kon lopen, maar ik heb ook eerlijk bij mijn gemeente gezegd dat ik in principe wel 100 meter kan lopen, maar als ik onderuit zou gaan toch wel graag op kruipafstand van mijn woning wilde parkeren aangezien ik niet meer kon gaan staan als ik op de grond lag.
Zonder problemen heb ik de parkeerplaats gekregen (heb er ook niets voor hoeven betalen).
Inmiddels ben ik totaal afhankelijk van mijn rolstoel, dus nu kan ik mijn kaart elke 5 jaar zonder problemen verlengen.

ma
door manwijf - Mar 18, 2011 om 08:07
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Wilma
Het betreft aso's. Een fatsoen mens hoeft er niet op gewezen worden, dat iedereen maar zeker een gehandicapte graag dichtbij een beetje bij de deur wil parkeren.
Dat laatste is natuurlijk een dooddoener. We hebben het over het parkeerprobleem van Sylli. Of ze wil bewegen maakt ze zelf wel uit.

loreleigil
door loreleigil - Mar 18, 2011 om 13:56
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 17 mrt 2011, 18:00]Dat weet ik wel zekerdat je er iets aan kan doen.
Gemeentes hanteren gemiddeld 1,5 plek per woonhuis, dat betekend in de regel de meeste 1 a 2 auto's.

Als er dan 1 bijzit die 6 a 7 auto's plaatst zodat de rest er hinder van ondervind zal de gemeente toch echt met die bewoners om de tafel moeten gaan zitten.

Voor de openbare weg betalen we al met zijn allen en hebben dan ook recht om minimaal 1 auto netjes te kunnen plaatsen.
Als dat niet lukt door zo'n aso gezin die overal schijt aan hebben zal er toch e.e.a veranderd moeten worden.
Dat de gemeente niet graag meewerkt dat weten we allemaal maar stap desnoods naar de rijdende rechter.

Je kan het ook anders zien degene die 2 a 3 auto's hebben moeten er maar 1 wat verder weg zetten.
Ik ben benieuwd op welke wettelijke bepaling u zich baseert. Welke wet bepaalt dat de gemeente om tafel MOET gaan zitten om een parkeerprobleem op te lossen? Feit blijft, er is geen wettelijke bepaling die bepaalt hoeveel auto's een gezin mag hebben en waar ze die moeten parkeren. U meneer, kletst uit uw nek.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 22, 2011 om 00:09
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=manwijf schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 08:07]@Wilma
Het betreft aso's. Een fatsoen mens hoeft er niet op gewezen worden, dat iedereen maar zeker een gehandicapte graag dichtbij een beetje bij de deur wil parkeren.
Dat laatste is natuurlijk een dooddoener. We hebben het over het parkeerprobleem van Sylli. Of ze wil bewegen maakt ze zelf wel uit.

Vandaar ook mijn knipoogje achter die opmerking.

nb
door nbw - Mar 22, 2011 om 01:07
521 Antwoorden / 24 Vragen

1 ding begrijp begrijp ik niet in dit verhaal van silli. Ze woont in een nette kindvriendelijke buurt en ineens duikt er een familie op met tig auto's op parkeerplaatsen met een verhaal erbij voor elke auto die er staat. Hoe en waarom weet je dit.Is dat sociale controle? Ik snap het niet.

Wat ik nog erger vind is de gehandicapte buurvrouw misbruiken omdat de gemeente op verkeerde tijden komt kijken. Als de buurvrouw door haar handicap moet parkeren dicht bij huis zal geen gemeente dit afwijzen en haar en een gereserveerde plek toestaan.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar laat het dan weten .

ro
door rocee - Mar 22, 2011 om 09:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie op nbw:
Als u het bedoelde stuk nog eens goed leest lijkt het me sterk dat hierin een 'aanzet tot misbruiken van een gehandicapte bewoonster' tot uitdrukking komt. Helaas woon ik in een gemeente waar ik 1 1/2 jaar jaar heb moeten knokken om te bewijzen dat ik niet in staat ben om 100 meter te lopen én dat er binnen 100 meter rondom mijn woning tijdens het weekend en 's avonds geen parkeerruimte is. Mensen parkeren 's avonds en ij het weekend de auto op de trottoirs. Kijk ik wil graag in een andere straat parkeren. Heb ik altijd met plezier gedaan, maakte me niets uit. Tegenwoordig is het zo dat ik naar een winkel wil maar geen parkeerplek daar in de buurt kan vinden het een kwestie van pech is. Een andere keer beter maar ik ben er toch even uit geweest. Gezonde mensen zullen dit wellicht niet begrijpen. Blijf dus vooral gezond.

sy
door sylli - Mar 22, 2011 om 10:10
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nbw schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 01:07]1 ding begrijp begrijp ik niet in dit verhaal van silli. Ze woont in een nette kindvriendelijke buurt en ineens duikt er een familie op met tig auto's op parkeerplaatsen met een verhaal erbij voor elke auto die er staat. Hoe en waarom weet je dit.Is dat sociale controle? Ik snap het niet.

Inderdaad sociale controle. Mede doordat er maar 6 woningen in de straat staan is het contact tussen de buren onderling goed.
Toen dit gezin er kwam wonen, was het zomer en werden er weleens BBQ's of tuinfeestjes gehouden waarbij iedereen, dus ook de nieuwe buren werden uitgenodigd. Dan praat je dus met de nieuwe buren; dat heet sociaal doen.
Vandaar dat wij weten wat voor werk ze doen, wat de zonen doen, waar ze hiervoor woonden, etc. Gewoon smalltalk.

[quote=nbw schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 01:07]Wat ik nog erger vind is de gehandicapte buurvrouw misbruiken omdat de gemeente op verkeerde tijden komt kijken. Als de buurvrouw door haar handicap moet parkeren dicht bij huis zal geen gemeente dit afwijzen en haar en een gereserveerde plek toestaan.

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd maar laat het dan weten .

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt? Misbruik ik de gehandicapte buurvrouw?

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 22, 2011 om 21:56
632 Antwoorden / 58 Vragen

@nbw

Als de gemeente de gehandicapte buurvrouw een plaats toekent dan is daarmee het probleem van ts niet opgelost.
Maar ze noemt het alleen maar als voorbeeld dat haar buurvrouw mede door de nieuwe bewoners niet meer kan parkeren.
Verder heeft ts aangegeven dat de buurvrouw ten allen tijde een beroep kan doen op haar buurtgenoten om de auto wat verder te parkeren zodat zij in elk geval dicht bij huis kan staan.
Ik kan geen spoortje van misbruik ontdekken hoor.