POST NL weigert klacht aan te nemen
De postbezorging is hier heel erg slecht, ik heb bij KPN, TNT, POST NL enz. veel klachten daarover gemeld. De laatste keer werd me gezegd dat ik het allemaal zou verzinnen en dat ze niet meer op mijn klachten zouden reageren! Als het te vaak fout gaat mag je er dus niets meer van zeggen. Overigens maakt het niet veel uit, er is nog nooit een klacht opgelost.
Vandaag kreeg ik een correct geadresseerde brief waarbij op de printregel onder op de envelop het verkeerde huisnummer geprint was, dus een ander nummer dan op de envelop stond. De machine maakt dus een fout. Ik heb het bij toeval gezien, waarschijnlijk is dit wel vaker gebeurd. Ik probeerde dit door te geven aan POST NL maar ze weigeren glashard om hiervan een melding te maken.
Met andere woorden: er wordt een mogelijkheid geboden een fout te corrigeren, maar POST NL weigert gewoon.
Zijn ze te dwingen?
Maar de brief is toch bezorgd? Zonder konkrete fouten aan jouw adres kan de post nergens een notitie van maken. Waarom zou je ze dwingen, er is geen man over boord? Of gaat het je alleen om het klagen en corrigeren?
Deze brief is inderdaad bezorgd, maar je moest eens weten hoeveel niet bezorgd wordt. En hoeveel post ik krijg die helemaal niet voor mij bestemd is en waar een ander adres op staat. Als de sorteermachine dergelijke fouten maakt zou POSTNL tenminste de moeite moeten nemen de fout in die machine te herstellen. Maar het is nu wel duidelijke dat het ze helemaal niets kan schelen welke brief in welke bus komt.
En nee, het gaat me niet om het klagen, misschien heb jij daar wel plezier in, ik besteed mijn tijd liever aan plezierige zaken. Maar het is nu eenmaal zo dat er heel veel fout gaat en alleen door daar op te wijzen is verbetering mogelijk. Daar neem ik mijn verantwoording in.
Ik begrijp dat je afgewezen voelt in je behulpzaamheid, donna. Die komt dan elders wel weer van pas. Post.nl is te groot voor zoiets.
Zwemmer
Vorige week stond ik op het postkantoor in de Brunawinkel, Kruisstraat, Eindhoven, toen er een klant de hele rij wachtenden voorbij liep, direct vooraan ging staan en tegen de lokettiste zei dat ze wat verkeerd had gedaan met een eerder afgegeven brief. De baliemedewerkster wist niet waar het over ging, maar ze pakte een grote bak met post en gaf hem aan de klant, met de opmerking dat ze zelf haar brief er maar uit moest zoeken. De klant nam de bank aan, zocht in de winkel een plek waar ze hem neer kon zetten, buiten het zicht van anderen en begon er in te zoeken. Ze nam een brief mee en gaf de rest terug.
Het zal wel kloppen, dit keer, misschien. Maar dat kun je als postkantoor toch niet maken! Raakt daarom mijn post voortdurend zoek?
Waarom de post voortdurend zoek schijnt te raken kan men van hieruit niet zeggen. Het zit je wel bijzonder dwars. Het is te algemeen om er nader op in te kunnen gaan maar ik denk niet dat er mensen zijn die je post zomaar meenemen. Het zal hier wel om een incident gaan en het is geen gebruikelijke gang van zaken die echter alleen door de baliemederwerkster uitgelegd kan worden.
Zwemmer
Zwemmer, wat reageer je irritant op een serieuze klacht. Alsof Donna maar wat aan het zeuren is. Ik wil ook graag mijn post goed bezorgd. Twee jaar geleden zat ik te wachten op een brief van mijn advocaat (die sturen geen brief per mail) en ondertussen liep er een nieuwe postbode rond die van toeten noch blazen wist en overal verkeerde brieven in de brievenbussen gooide. Ik heb toen, omdat ik op de uitkijk stond als hij langs kwam, mijn brief kunnen onderscheppen en hem gewezen op de fouten. Zelf kreeg ik een brief van een buur die twee huizen verderop woonde afzender UWV. Je zal maar ontslagen zijn en je UWV post niet krijgen, ben je goed zuur.
Ik heb toen gebeld en later nog eens gebeld en nog eens, later liep er een andere postbode rond en nooit meer last gehad.
Maar je post niet krijgen is heel vervelend en kan ernstige gevolgen hebben, dus Donna zeurt niet, Post.nl moet gewoon die post goed bezorgen! het zou mij ook "bijzonder dwars zitten' .
Beste Donna,
Laat ik je een hart onder de riem steken.
Hier in Velserbroek is het niet beter gesteld met de postbezorging. Ik dien wekelijks een klacht in omdat post óf niet aangekomen is, óf ik post voor andere mensen (andere straat, andere postcode, ander huisnummer etc) ontvang. De klantenservice doet haar best, maar zelfs interne attentiekaarten belanden (dat dan weer wel) in onze brievenbus. Ik heb postnl aangeraden mensen aan te nemen die wel kunnen lezen.... Van een van de postbodes begreep ik dat het probleem zit in het feit dat ze niet zelf hun wijk sorteren (en blijkbaar vinden een aantal het dan teveel werk om om te lopen of de post opnieuw te alten sorteren.)
Beste Zwemmer, dit gaat inons geval atijd om normale brievenbuspost, die dus niet te traceren is, en waarvoor postnl zich niet aansprakelijk acht. Intussen zit ik met angst en beven te wachten of post wel aankomt.... Want als rekeningen niet bezorgd worden mag IK voor de boetes opdraaien!
Het is mij ook opgevallen dat het nogal achteruit gegaan is sinds die grote reorganisatie.
En als er gewone post vermist raakt en je belt er over, krijg je wel een formuliertje om de vermiste post te omschrijven, maar een week later een brief dat het niet gevonden is en dat je post aangetekend en verzekerd moet versturen als het niet kwijt mag raken!
Ze maken er vaak een potje van ja. Als ik iets in de brievenbus krijg wat niet aan mij gericht is, dan lever ik het aan het juiste adres af of gooi het terug in de oranje brievenbus. Heel veel mensen gooien het echter gewoon weg, erg jammer!
Zo had ik laatst dat ik post van Royal Canin verwachtte, heeft uiteindelijk 3 pogingen aan hun kant gekost voordat ik de post pas ontvangen had. Ja het is natuurlijk ook heel moeilijk om het verschil tussen een a en een 4 te zien. Dat soort dingen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer