jodelie
door jodelie Jun 4, 2012 om 19:21
Geldzaken & recht

POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?

Meld hier uw klachten over de postbezorging door POST.NL

Zaken zoals:

* Niet bezorgde post.
* Veel te laat bezorgde post
* Geopende post
* Beschadigde post
* Verkeerd bezorgde post
* Etc.

Ik krijg geregeld post die verkeerd bezorgd is. Ook komen belangrijke brieven de laatste tijd NIET aan.

Groeten.

6073 79 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Jun 4, 2012 om 19:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

m.i. is het zinvoller uw klachten te melden:
1. bij PostNL
2. bij Consuwijzer.

In mijn woonplaats/wijk is verkeerd bezorgen een steeds weer kerend probleem. Zelfs een aangetekende brief heeft gelogeerd in het Sorteercentrum.

Geopende post heb ik nog niet mee gemaakt al heb ik wel een keer abusievelijk een brief geopend van de buren wat bij mij bezorgd was. Met excuses bezorgd bij buren omdat het erg vervelend is om post van iemand anders te openen.

Nog in blijde afwachting van post wat nooit zal aankomen gezien de tijd die erover heen is gegaan.

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2012 om 21:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Klachten kun je beter plaatsen op klacht.nl

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2012 om 21:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

P.S. Zie dat op de door mij vermelde site al ruim 400 pagina's (vanaf 2009) klachten staan over Post.nl (voorheen TNT). Post.nl is blijkbaar bepaald niet onder de indruk van de grote hoeveelheden klachten.

fe
door festinger - Jun 5, 2012 om 02:47
410 Antwoorden / 18 Vragen
0

Ach ik zou niet zo hard klagen over post. Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien. Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding.

En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos. Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken?

Zeg niet dat een tijdje geleden alles beter was, maar postbodes zijn er niet meer.Zijn studenten en bijbaantjes van anderen. En klagen is zinloos.

tdehond
door tdehond - Jun 5, 2012 om 07:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ Festinger
U heeft daar misschien voor gekozen. Er is mij niets gevraagd. Ik ben niet voor het ontslaan van mensen die jaren in dienst geweest zijn om te worden vervangen door goedkopere part time krachten die slecht worden ingewerkt.

Telkens melden bij Consuwijzer in de hoop dat daar zoveel geklaagd wordt dat een onderzoek start en boete uitgedeeld wordt.

jodelie
door jodelie - Jun 5, 2012 om 07:44
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op maandag 4 jun 2012, 21:43]Klachten kun je beter plaatsen op klacht.nl

Ik heb de site bekeken en opgeslagen bij Favorieten in I.E.

Wat onverlet laat dat ik VARA KASSA ook een uitstekende plek vind om KLACHTEN te melden!

Mvg. Jo

jodelie
door jodelie - Jun 5, 2012 om 08:32
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47]

FESTINGER: Ach ik zou niet zo hard klagen over post.

JO: Ik en ook de rest van weldenkend Nederland vindt het (zeer) belangrijk dat post:

* Wel wordt bezorgd.

* Op tijd wordt bezorgd.

* Niet is beschadigd of geopend door POST.NL, toch?

FESTINGER: Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien.

JO: WIJ hebben NIET gekozen voor het privatiseren van de PTT. Dat deden politici die fervente aanhangers waren/zijn van de “zaligmakende MARKTWERKING” ! Maar nu zijn ze, geloof ik, bekeerd van hun simplistische opvattingen. Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen, toch?
De fout die men gemaakt heeft, in hun leeghoofdigheid, is dat je eerst een goede studie moet maken van de gevolgen van privatisering van bedrijven, alvorens je de “boel op stelten” zet!
Eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht!

En de privatiseringen zijn WEL DEGELIJK TERUG TE DRAAIEN. Maar dat kost wel bakken met geld, …..ONS GELD! En het geld kan maar één keer uitgegeven worden. In de economie noemt men dat: “Boter of kanonnen. “

FESTINGER: Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding.

JO: Ik heb me NIET vermaakt, maar geërgerd, aan zoveel domheid bij mensen (vooral VVD politici), die onze (de Nederlandse burgers, belastingbetalers) belangen moeten behartigen,

FESTINGER: En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos.

JO: Onderzoek van 40 jaar geleden (!) heeft aangetoond dat, mensen die laag op de maatschappelijke (gammele) ladder staan, “de wereld” als een gegevenheid zien waar “je toch geen invloed op hebt, daar kun je toch NIKS aan doen….”

WEL DUS! Ik ga echt NIET vervallen in defaitisme en fatalisme, toch?
Ik wil NIET overgeleverd worden aan een “dolgedraaide, stupide, arrogante, lak-aan-alles-hebbende zwijnerij. Waarin “zakkenvullers” met de intelligentie van vakkenvullers ons een dozijn oren aannaaien van zeer matige kwaliteit, toch?

Vrij naar de grote filosoof en wiskundige René Descartes: “Ik klaag, dus ik besta.” Klagen, klachten indienen heeft wel DEGELIJK zin. Maar je moet het wel op:

* De goede plek doen.
* Op de juiste tijd.
* In “stevige” bewoordingen.
* En vaak, want herhaling is niet alleen in de reclame(wereld) een must, maar ook in de “klachten,- klaagwereld” Hoort zwijgt dit NIET voort!

FESTINGER: Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken?

JO: Blijkbaar is de klant GEEN koning bij KONING POST.NL maar:

* Hofnar
* Lakei
* Stalknecht
* Tuinman
* Etc,

Maar ik wil GEEN koning zijn bij POST.NL maar keizer of admiraal. Want post WEL goed bezorgd krijgen dat willen we ALLEMAAL WEL, toch?

Erg, hé, dat WIJ de klanten dat moeten AFDWINGEN, toch?

Zo nu weer een postduif een kokertje ombinden met een brief. En mijn ordonnans enkele brieven overhandigen om te bezorgen bij …..

© Nijmegen, 05-06-12, Jo Ruijters


Mvg, Jo Ruijters

tdehond
door tdehond - Jun 5, 2012 om 09:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@jodelie

Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten.

De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer.


Hartelijk dank voor uw bericht van 24 april 2012. Hierin geeft u aan dat u op 21 april 2012 een aangetekende brief hebt aangeboden voor verzending. U zag dat deze brief in eerste instantie op 23 april 2012 bezorgd zou worden. Dit werd veranderd naar 24 april 2012. U vindt dit onacceptabel dat uw aangetekende brief op 24 april nog niet bezorgd is. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

bron: reactie van Consuwijzer per e-mail.

postnl webcare
door postnl webcare - Jun 5, 2012 om 15:58
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

jodelie
door jodelie - Jun 5, 2012 om 18:37
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

=tdehond schreef op dinsdag 5 jun 2012, 09:01: @jodelie

Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten.

De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer.

Hallo,

Ook op Consuwijzer ga ik mijn klachten deponeren. Bedankt voor jouw tip!
Oh ja, google mijn maar eens: Jo Ruijters of “Mvg. Jo” dan zie je wat ik “tussen de soep en de aardappelen doe op internet. Veel leesplezier en er valt veel lachen!

Mvg. Jo Ruijters


jodelie
door jodelie - Jun 5, 2012 om 18:48
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

=carola.83 schreef op maandag 4 jun 2012, 21:43: Klachten kun je beter plaatsen op klacht.nl


Ook kattenliefhebber? Katten zijn mijn lievelingsdieren! Ze zijn net als ik:

* Eigengereid
* Hooghartig
* Koelbloedig
* Egocentrisch
* Bijna altijd goed gehumeurd
* Zeer sluw
* Aanhankelijk
* Zeer zelfstandig
* Vaak krols
* Niet voor de poes
* Etc. m.d.o.l.m. (maar daar over later meer).

Oh ja, ik ben ALTIJD HEEL serieus. Dus laat dit niet aan scholieren lezen. Voor je het weet zijn ze verslaafd aan ……..HERBERT, mijn (k)alter ego!

Mvg. Jo

jodelie
door jodelie - Jun 5, 2012 om 19:17
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58]Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Helemaal fout is: A KLAAGT BIJ B OVER C.

Daar schiet je nl. meestal geen reet mee op. Wij kunnen hier wel een klaagzang aanheffen over die vermaledijde POST.NL , samen effen “uitjanken” dames en nu ook de heren! Maar zolang die PLAVODEKO`S (Plank Voor De Kop) bij POST. NL schijt aan ons hebben, kakken we naast de pot. Ruikt u hem?

Dus wij moeten de harsens zien te bereiken van het management team van POST.NL. En dat is geen geringe opgave, maar wel een interessante uitdaging! Voor wie? Op de 1-ste plaats voor mij. Nood maakt vindingrijk, scherpt, de toch al zeer scherpe geest tot “nanoscherpte”!

CEO`S ALLERHANDE U HEBT BINNENKORT (HEEL) VEEL TE VERLIEZEN! O.a. jullie LUIZENBAANTJE en een PAAR BAKKEN GELD!

Laten we van Nederland een slimme natie maken en geen totaal, geestelijk vertrutte, ingeslapen “sufkoppenzooitje”, toch? Want de Chinezen, ooit het “Gele Gevaar” genoemd blaast ons ( Europa en ook de VS) straks finaal van de:

* economische,
* financiële,
* technische
* innovatieve
* wetenschappelijke
* etc. (m.d.o.l.m.) kaart.

© Nijmegen, 05-06-12, Jo Ruijters
Mvg. Jo Ruijters

tdehond
door tdehond - Jun 5, 2012 om 20:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ jodelie

M.i. zou de klagende klant een oplossing aangeboden zien, zoals vergoeding van minimaal de kosten van de verzending van aangetekende pakketten of zonder soebatten vergoeding van de waarde van aangetekende pakketten die met verzekering verzonden worden.

Niet streven naar binnen 24 uur bezorgen van aangetekende stukken, maar deze stukken ( zowel brieven als pakketten ) binnen 24 uur.

De parttime medewerkers een langere tijd in werken en testen of zij goed kunnen lezen en of zij weten hoe de wijk in elkaar zit als zij daar post moeten bezorgen.

Excuses is mooi, maar leidt m.i. niet tot afname van de irritatie bij gedupeerde klanten van PostNL. Met name de klanten die geen gebruik kunnen maken voor hun brieven van een andere postbezorgdienst.

jodelie
door jodelie - Jun 6, 2012 om 11:08
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58]Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Hallo POST.NL

Bedankt voor uw snelle en adequate reactie! Dit “geeft de burger moed”!
Blijkbaar neemt u de klant/klachten WEL serieus. Hulde!

Ik was een beetje boos op een aantal geprivatiseerde bedrijven, met name op de ING. Met de ING ben ik al vanaf 26 april jl. (!!!?!) aan het soebatten over een aantal zaken die nog steeds NIET zijn opgelost! Zie op deze site: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” Ik heb nog niet de tijd gehad om nieuwe “wapenfeiten” te vermelden, maar dat ga ik binnenkort doen.

In feite heb ik mijn boosheid op de ING verschoven naar POST.NL In de psychiatrie noemen we dat “verschoven, plaatsvervangende agressie” . Volgens Freud veroorzaakt frustratie agressie. En deze heb ik “uitgeleefd” op POST.NL !
Op mijn FACEBOOK site ga ik uitgebreid in op mijn perikelen met o.a. de ING, FACEBOOK (!?!) , TROS RADAR KASSA FORUM !! De beheerder van dit forum heeft mijn item : “: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” dat na 5 dagen bijna 4000 keer (!!!) keer bekeken was en waarop 133 reacties waren binnengekomen pardoes verwijderd, Zonder waarschuwing vooraf, zonder overleg met mij, overigens! De reden waarom de beheerder vond dat ik “permanent van het forum verbannen” ben is (hou je vast !!!): Ik kwam schreeuwerig over omdat ik te veel HOOFDLETTERS en UITROEPTEKENS had gebruikt. En door mijn account te verwijderen gooide de beheerder ook ALLE (nuttige) reacties weg die ik had gekregen! Binnenkort ga ik hier en ook elders een rubriek beginnen met als titel: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” !

Mvg. Jo Ruijters

ooparry
door ooparry - Jun 6, 2012 om 11:17
80 Antwoorden / 3 Vragen
0

Is het niet zo dat we gekozen hebben voor snellere media als email, twitter, facebook etc. etc. Het aanbod van post is veel lager dan jaren geleden, waardoor de kwaliteit van bezorging achteruit is gegaan. Postnl heeft zijn organisatie daardoor laten verloederen. Op den duur is er (waarschijnlijk) geen plaats meer voor. Jammer maar helaas.

tdehond
door tdehond - Jun 6, 2012 om 11:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Logisch. Het is telkens weer spannend of een brief die verzonden wordt aldaar arriveert + of een rekening tijdig bezorgd wordt zodat binnen de vervaldatum betaald kan worden.

=ooparry schreef op woensdag 6 jun 2012, 11:17: Is het niet zo dat we gekozen hebben voor snellere media als email, twitter, facebook etc. etc. Het aanbod van post is veel lager dan jaren geleden, waardoor de kwaliteit van bezorging achteruit is gegaan. Postnl heeft zijn organisatie daardoor laten verloederen. Op den duur is er (waarschijnlijk) geen plaats meer voor. Jammer maar helaas.

hereistom
door hereistom - Jun 6, 2012 om 12:06
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47]Ach ik zou niet zo hard klagen over post. Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien.

Hoezo gekozen, ik heb er niet voor gekozen voor die marktwerking van die nuts bedrijven!
En hoezo kan die niet worden teruggedraaid, we hebben nu toch ook al een bank?
De meest domme beslissing was om al die nutsbedrijven, ziekenfondsen e.d. niet meer te privatiseren, sindsdien zijn alle prijzen de pan uitgerezen en is de service zeer slecht!!!

hereistom
door hereistom - Jun 6, 2012 om 12:10
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Misschien kunt u aan uw bazen doorgeven dat ze de oude vertrouwde postbodes weer in full time dienst nemen en die een goed salaris geven i.p.v. hun eigen zakken zo te vullen en een zooitje van de postbezorging te maken!

=postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58: Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 6, 2012 om 12:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

En waar moet ik een klacht indienen als je iets van Sandd kreeg in de verkeerde straat bezorgd?

jodelie
door jodelie - Jun 6, 2012 om 17:26
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op woensdag 6 jun 2012, 12:10]Misschien kunt u aan uw bazen doorgeven dat ze de oude vertrouwde postbodes weer in full time dienst nemen en die een goed salaris geven i.p.v. hun eigen zakken zo te vullen en een zooitje van de postbezorging te maken!


[quote=postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58]Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/


Heristom,

Zeer goede opmerking! En je verdient de gebruikersnaam: "Heroslim" !!!

Mvg. Jo Ruijters

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - Jun 6, 2012 om 17:32
86 Antwoorden / 1 Vragen
0

Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.

tdehond
door tdehond - Jun 6, 2012 om 17:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 6 jun 2012, 12:26]En waar moet ik een klacht indienen als je iets van Sandd kreeg in de verkeerde straat bezorgd?


Bij Sandd.

jodelie
door jodelie - Jun 6, 2012 om 22:36
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=zomerkoninkje schreef op woensdag 6 jun 2012, 17:32]Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.

Lieve mensen,

Kennen jullie: A klaagt bij B over C ? Dat heeft geen zin! WIJ moeten KLAGEN, NEE, POST.NL bestoken met KLACHTEN, EISEN, GRIEVEN, E-MAIL, BRIEVEN! Kunnen jullie de "TAM-TAM METHODE" ? Nee? Iets op de "TAM-TAM ZETTEN" betekent: Een bericht doorgeven aan een andere "TAM-TAMMER" , bijv. vriend, vriendin, kennis, geestelijk verwante, vijand, contemporain, nooddruftige, rijke stinkerd, kat, hond, gehaktbal, bieflapje, kuttekop, muts, lullo ...en de rest!!! Met de "TAM-TAM" werden in onheuglijke tijden boodschappen verzonden. En toen waren er ook “HACKERS” en was er OOK spam, van troffelaars op de TAM-TAM….m.d.o.l.m. (maar daar over later meer).

Wordt vervolgd!

Mvg. Jo Ruijters


tdehond
door tdehond - Jun 7, 2012 om 08:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

M.i. niet alleen klagen bij Post NL. Ik heb al een leuke verzameling e-mails met excuus, wat op zich fijn is. Nu nog een verbetering van de bezorging.

Vooral ook klagen bij stichting Consuwijzer.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:

een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

=jodelie schreef op woensdag 6 jun 2012, 22:36:
=zomerkoninkje schreef op woensdag 6 jun 2012, 17:32: Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.


Lieve mensen,

Kennen jullie: A klaagt bij B over C ? Dat heeft geen zin! WIJ moeten KLAGEN, NEE, POST.NL bestoken met KLACHTEN, EISEN, GRIEVEN, E-MAIL, BRIEVEN! Kunnen jullie de "TAM-TAM METHODE" ? Nee? Iets op de "TAM-TAM ZETTEN" betekent: Een bericht doorgeven aan een andere "TAM-TAMMER" , bijv. vriend, vriendin, kennis, geestelijk verwante, vijand, contemporain, nooddruftige, rijke stinkerd, kat, hond, gehaktbal, bieflapje, kuttekop, muts, lullo ...en de rest!!! Met de "TAM-TAM" werden in onheuglijke tijden boodschappen verzonden. En toen waren er ook “HACKERS” en was er OOK spam, van troffelaars op de TAM-TAM….m.d.o.l.m. (maar daar over later meer).

Wordt vervolgd!

Mvg. Jo Ruijters


jodelie
door jodelie - Jun 7, 2012 om 17:17
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

POST.NL BEZORGD OVER BEZORGING VAN POST?

Weer een nieuw “wapenfeit”:

* Zondagmiddag. 03-06-12 om 16.15 uur een brief gepost in de brievenbus van POST.NL .

* Vandaag, donderdag 07-06-12: De brief is NOG STEEDS NIET AANGEKOMEN bij de geadresseerde!?!

Ga zo voort POST.NL en…..Gij zult spinazie eten…Maar wel spinazie waar jullie kolieken en hevige winderigheid van krijgen!

Mahlzeit!

Mvg. Jo Ruijters

tdehond
door tdehond - Jun 7, 2012 om 17:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Excuus van PostNL gehad?
" wij streven ernaar om binnen 24 uur de post te bezorgen......"

In mijn woonplaats wordt de brievenbus pas op maandagavond geleegd.
Mogelijk heeft de brief een aantal dagen gelogeerd in het sorteercentrum, of is een route door aanliggende plaatsen afgelegd?

Een verjaardagskaart van mij heeft er ooit een paar weken over gedaan om van de ene plaats naar een naburige plaats gebracht te worden. Deze was in diverse plaatsen bezorgd.

Even een mailtje sturen naar een jarige.

=jodelie schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:17: POST.NL BEZORGD OVER BEZORGING VAN POST?

Weer een nieuw “wapenfeit”:

* Zondagmiddag. 03-06-12 om 16.15 uur een brief gepost in de brievenbus van POST.NL .

* Vandaag, donderdag 07-06-12: De brief is NOG STEEDS NIET AANGEKOMEN bij de geadresseerde!?!

Ga zo voort POST.NL en…..Gij zult spinazie eten…Maar wel spinazie waar jullie kolieken en hevige winderigheid van krijgen!

Mahlzeit!

Mvg. Jo Ruijters

agaat77
door agaat77 - Jun 7, 2012 om 17:32
82 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ohja, vreselijk!!

Ik heb bij Bol.com oordopjes besteld, redelijk prijzig ook nog eens. Betaald via Ideal..nu dik een week geleden..maar geen oordopjes gezien, bol.com heeft ze wel verzonden. U moet de post bellen!

Gebeld, in plaats van bij mij te leveren, wat duidelijk werd vermeld, NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN heeft de postbode de oordopjes bij mijn buurman afgeleverd omdat ik niet thuis was. De buurman, een uit hongkong afkomstige zeer aardige man, die 5 weken vaart en 1 week thuis zit. spreekt geen woord Nederlands, of Engels en heeft manderijns als zijn eigen voertaal..ik ben dus benieuwd of ik de oordopjes ooit nog te zien krijg?

Kortom het is een groot zooitje!

tdehond
door tdehond - Jun 7, 2012 om 17:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

M.i. hoort Bol.com bij PostNL te informeren waar uw oordopjes zijn. Deze is verantwoordelijk voor de levering van wat aan u verstuurd is.

=agaat77 schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:32: Ohja, vreselijk!!

Ik heb bij Bol.com oordopjes besteld, redelijk prijzig ook nog eens. Betaald via Ideal..nu dik een week geleden..maar geen oordopjes gezien, bol.com heeft ze wel verzonden. U moet de post bellen!

Gebeld, in plaats van bij mij te leveren, wat duidelijk werd vermeld, NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN heeft de postbode de oordopjes bij mijn buurman afgeleverd omdat ik niet thuis was. De buurman, een uit hongkong afkomstige zeer aardige man, die 5 weken vaart en 1 week thuis zit. spreekt geen woord Nederlands, of Engels en heeft manderijns als zijn eigen voertaal..ik ben dus benieuwd of ik de oordopjes ooit nog te zien krijg?

Kortom het is een groot zooitje!

jodelie
door jodelie - Jun 7, 2012 om 18:13
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:21]Excuus van PostNL gehad?
" wij streven ernaar om binnen 24 uur de post te bezorgen......"

In mijn woonplaats wordt de brievenbus pas op maandagavond geleegd.
Mogelijk heeft de brief een aantal dagen gelogeerd in het sorteercentrum, of is een route door aanliggende plaatsen afgelegd?

Een verjaardagskaart van mij heeft er ooit een paar weken over gedaan om van de ene plaats naar een naburige plaats gebracht te worden. Deze was in diverse plaatsen bezorgd.

Even een mailtje sturen naar een jarige.

HOI, Everybody en everysoul!

Een grapje moet kunnen, dat houdt de spirit erin, toch?

Nee, ik heb geen excuses gehad van POST.NL ! Reden: Ik heb het nog niet gemeld aan POST.Nl. Ik kwam er pas vandaag, donderdag 07-06-23 om 13.00 uur, bij toeval (?!?) achter!!!

Ik ga natuurlijk wel EEN KLACHT INDIENEN BIJ POST.NL ! Dit muisje gaat voor een heel vervelend staartje krijgen voor enkele “GRAPPENMAKERS” bij POST.Nl Erg hé???

Bij iedere functie hoort een TBV. Wat dat betekent?

* De T van : TAKEN*
* De B van: BEVOEGDHEDEN* En de V van: VERANTWOORDELIJKEHEDEN.

De TBV is het “warm kloppend hart” van iedere baan, functie, beroep!!

En als deze of gene ONVERLAAT bij POST.NL:

A) Post NIET bezorgd,
B) Post achterhoudt,
C) Post VEEL TE LAAT bezorgd,
D) Post zoek maakt,
E) Post “per ongeluk” in de verkeerde brievenbus deponeert.
E) Etc. (m.d.o.l.m) !!

Dan….

A) Vervult hij/zij zijn/haar TAAK NIET GOED! Toch?

B) Treedt hij/zij buiten zijn/haar VERANTWOORDELIJKHEDEN! Toch?

C) En buiten zijn/haar BEVOEGDHEDEN! Toch?

Als jullie de moeite hebben genomen dames & heren van POST.NL , dan zou ik zeggen: Maak jullie TBV`S eens WAAR! GVD!

Mvg. Jo Ruijters
Nijmegen, 07-06-12 18.07 uur.






tdehond
door tdehond - Jun 7, 2012 om 18:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

@ jodelie,

Even wachten tot het moment suprême: mogelijk wordt de brief alsnog bezorgd en kunt u traceren waar de brief zoal langs geweest is. Mijn kaart had b.v. poststempels van diverse andere plaatsen, dan de woonplaats van geadresseerde.

Ik vermoed dat de brief logeert in het sorteercentrum.

BTW
de fouten worden m.i. in de hand gewerkt door het slechte en veel te kort inwerken van de part time krachten die nu onderbetaald en mogelijk ongemotiveerd hun werk doen. Dit heeft ook tot gevolg: geen enkele binding met de wijk en hun bewoners. Ik zie iedere keer een andere postbode in de wijk lopen als ik de honden overdag uit laat.

Ze moeten nu voor 18 uur bezorgen. Als zij dus te laat starten, wordt te gehaast gewerkt wat ook het aantal bezorgfouten zal doen toenemen. IMHO



jodelie
door jodelie - Jun 7, 2012 om 19:04
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op donderdag 7 jun 2012, 18:36]@ jodelie,

Even wachten tot het moment suprême: mogelijk wordt de brief alsnog bezorgd en kunt u traceren waar de brief zoal langs geweest is. Mijn kaart had b.v. poststempels van diverse andere plaatsen, dan de woonplaats van geadresseerde.

Ik vermoed dat de brief logeert in het sorteercentrum.

BTW
de fouten worden m.i. in de hand gewerkt door het slechte en veel te kort inwerken van de part time krachten die nu onderbetaald en mogelijk ongemotiveerd hun werk doen. Dit heeft ook tot gevolg: geen enkele binding met de wijk en hun bewoners. Ik zie iedere keer een andere postbode in de wijk lopen als ik de honden overdag uit laat.

Ze moeten nu voor 18 uur bezorgen. Als zij dus te laat starten, wordt te gehaast gewerkt wat ook het aantal bezorgfouten zal doen toenemen. IMHO



Bedankt voo jouw goede tips, T.de Hond!

Mvg. Jo Ruijters

hereistom
door hereistom - Jun 7, 2012 om 19:16
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat ze 75% van de brievenbussen hebben verwijderd!?
Ik moet er nu steeds aan denken dat ik niet meer even snel voor 18:00 nog een brief kan posten, moet nu 5x zover rijden voor de eerste brievenbus!
Bedankt PostNL :-(

jodelie
door jodelie - Jun 7, 2012 om 21:27
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op donderdag 7 jun 2012, 19:16]Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat ze 75% van de brievenbussen hebben verwijderd!?
Ik moet er nu steeds aan denken dat ik niet meer even snel voor 18:00 nog een brief kan posten, moet nu 5x zover rijden voor de eerste brievenbus!
Bedankt PostNL :-(


Ja, dat heb ik gemerkt, heristom!

MARKTWERKING & PROFIJT(ELIJKHEDEN).

En je hoefde geen helderziende te zijn op te weten dat dit een v/d eerste dingen zou zijn die zou gaan gebeuren na de privatisering van de PTT. Marktwerking heet dat met een “liberaal”, VVD etiketje.

Een particulier bedrijf heeft nl. ALTIJD 2 hoofddoelstellingen:

A) Winstmaximalisatie.

B) De continuïteit van de onderneming waarborgen.

En om de continuïteit te waarborgen moet je de winst optimaliseren, cq. maximaliseren. En hoe optimaliseer je de winst? O.a. door de kosten te drukken, omlaag te brengen. En dat kan bijv. door:

A) Het aantal brievenbussen te reduceren.

B) En/of ze minder frequent te laten ledigen door de postbodes.

Tel uit je winst voor:

* De bedenkers van dit “klantvriendelijke” plan! Weer een bonusje ontvangen van een …..ton?

* De aandeelhouders?

En wie zijn de verliezers? Want waar de een wint, daar verliest er altijd ook iemand.
En die “loozers”, wij KLANTEN zijn het kind v/d rekening!

Want wat hebben wij “gewonnen” met MINDER BRIEVENBUSSEN?

A) Zijn de tarieven omlaag gegaan, of minder snel “naar boven aangepast” ?

B) Is de service vergroot? Minder brievenbussen maar dan WEL de KLANT compenseren met:

1) Meer brievenbus lichtingen?

2) Post vaker bezorgd of sneller bezorgd?

Nee, we hebben het weer eens voor het nakijken. De markt werkt prima ….maar NIET voor de klanten maar voor de dienstverlener, POST.NL !!

Lang leve de onbezonnen, slecht doordachte marktwerking, marktdenkers fanatici, dogmatici, radicalen!

© Nijmegen, 07-06-12, Jo Ruijters


tdehond
door tdehond - Jun 8, 2012 om 07:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

“ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” !


De oplossing lijkt mij eenvoudig: boycot alle Tros tv programma's.
Dat lijkt mij een probleem voor Tros als alle gebande mensen dit gaan doen.

Ik heb de indruk dat Tros bezwijkt als een bedrijf klaagt over een klant die niet blij is met hoe zo'n bedrijf functioneert en dat te duidelijk laat blijken.

Wat ik erg jammer vind is dat betrouwbare postbodes er uit moesten. Ik heb nergens gelezen dat de salarissen van de top naar beneden bijgesteld zijn wegens slecht functioneren van het bedrijf na het laten verdwijnen van de goed werkende mensen, die jaren door weer en wind vrijwel foutloos de post bezorgden.

Naast verdwijnen van brievenbussen wat de bejaarden en mensen die slecht ter been zijn treft zijn er ook een aantal sorteercentra gesloten. Vandaar het logeren van de post op deze sorteercentra.

Van een kennis verdween zelfs een belangrijke grote envelope gevuld met stukken voor een bezwaarschrift op het postagentschap.

Geknoei aldaar na sluiten van de postkantoren.


jodelie
door jodelie - Jun 9, 2012 om 21:08
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 07:33]“ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” !


TDEHOND: De oplossing lijkt mij eenvoudig: boycot alle Tros tv programma's.
Dat lijkt mij een probleem voor Tros als alle gebande mensen dit gaan doen.

JO: Ik denk niet dat dit een efficiënte methode is, omdat er weinig mensen aan mee zullen doen. Beter is het om hier het TROS RADAR FORUM een opduvel te geven, in de vorm van een nieuwe rubriek.

TDEHOND: Ik heb de indruk dat Tros bezwijkt als een bedrijf klaagt over een klant die niet blij is met hoe zo'n bedrijf functioneert en dat te duidelijk laat blijken.

JO: Dat is speculatie, TDEHOND!

TDEHOND: Wat ik erg jammer vind is dat betrouwbare postbodes er uit moesten. Ik heb nergens gelezen dat de salarissen van de top naar beneden bijgesteld zijn wegens slecht functioneren van het bedrijf na het laten verdwijnen van de goed werkende mensen, die jaren door weer en wind vrijwel foutloos de post bezorgden.

JO: It`s the same old story!!
Als het met een bedrijf slecht gaat, gaat men gewoontegetrouw aan de onderkant bezuinigen. Op balpennen gummetjes, de salarissen v/d slechts betaalden etc. En omdat al dat vele “DENKWERK (!?!) veel energie kost voor de “managers” beloont men ZICH ZELF ZEER RUIM! Zo hoort het toch?

TDEHOND: Naast verdwijnen van brievenbussen wat de bejaarden en mensen die slecht ter been zijn treft zijn er ook een aantal sorteercentra gesloten. Vandaar het logeren van de post op deze sorteercentra.

JO: Ja, er is hier goed over nagedacht door de top van POST.NL !!

De vergrijzing neemt toe en die oude krakkemikkige stumpers hebben wel wat lichaamsbeweging nodig, toch? Een lekkere wandeling naar de dichtstbijzijnde brievenbus dat is pas goed voor die uitgeteerde lichamen! De beuk in die hap!
En er moeten bij POST.NL sorteercentra bijkomen. Maar dan niet om POST te sorteren maar het personeel. Nl. op KAF en KOREN! Hoog tijd dat dit eens gescheiden wordt.

© Nijmegen, 09-06-12, Jo Ruijters

jodelie
door jodelie - Jun 20, 2012 om 23:18
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

Laatste nieuws over POST.NL


http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/06/fraude-met-de-post

Mvg. Jo

jodelie
door jodelie - Jun 21, 2012 om 14:04
44 Antwoorden / 2 Vragen
0


FALENDE MARKTWERKING BIJ DE POSTBEZORGING ?


Een goede marktwerking kan voor 2 partijen voordelen hebben:

A) Voor de aanbieders van PRODUKTEN of DIENSTEN.

B) Voor de afnemers van producten of diensten. Ergo, de consument, de klant, u en ik dus.


Welke “voordelen” heeft de privatisering van de PTT opgeleverd voor de consumenten, de klanten, u en ik dus?

1) Betere postbezorging?
En onder beter versta ik:

* Minder foute bezorgingen van de post? Bijv. De post in verkeerde brievenbussen gedeponeerd of helemaal NIET bezorgd?

* Meer service voor de klant van de postbezorging?
Voorbeelden?
Meer brievenbussen?
Meer bezorgingen van de post?
Meer …..?

Een voorzetje:

Er zijn wel veel meer postbezorgers bijgekomen. Maar of dit goed is voor ons, de klanten, de consumenten van de dienstverlening: POSTBEZORGING?

Wat mij verbaast is dat ik niks hoor van de nieuwe leden “van het GILDE van de POSTBEZORGERS”, van de concurrenten van POST.NL en de TNT !?!

Waarom maken die zo weinig reclame?
* Geen geld?
* De “zaak draait zo ook al” ?
* Ze willen niet rijk worden?
* Morele principes?
* etc.

Graag jullie (inhoudelijke) reacties!

© Nijmegen, 21-06-12, Jo Ruijters

Mvg. Jo Ruijters

jodelie
door jodelie - Jun 22, 2012 om 10:32
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

POST WEER NIET BEZORGD!

Ik belde vandaag een specialist in het ziekenhuis om nieuwe medicijnen. De doktersassistente zei dat er op maandag 22-06-12 een afspraak met de specialist gepland was.
Men had mij op 6 juni jl. een brief hierover geschreven. En deze heb ik NOOIT ontvangen! Goed van POST.NL ! Mijn advies is om weer post te versturen met postduiven of per ordonnans.

Wat maken ze er toch een zootje van bij POST.NL !!!
Wordt het niet hoog tijd dat POST.NL in overheidshanden komt?

Ik ga maar WEER eens een klacht indienen bij POST.NL. Een ding is zeker: JE KRIJGT NOOIT ANTWOORD!

Marktwerking is goed voor de aanbieders van de diensten en voor de aandeelhouders. Maar NIET voor ons, arme klanten, consumenten.

Mvg. Jo Ruijters

tdehond
door tdehond - Jun 22, 2012 om 10:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?

jodelie
door jodelie - Jun 22, 2012 om 11:55
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:55]Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?

Nee, bedankt voor de tip!
Ik heb mijn klacht wel op mijn FACEBOOK, HYVES en GOOGLE+ site gezet.

Mvg. Jo

hereistom
door hereistom - Jun 22, 2012 om 12:05
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen! ;-)

jodelie
door jodelie - Jun 22, 2012 om 12:18
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op vrijdag 22 jun 2012, 12:05]Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen! ;-)

"Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen!" HEREISTOM!

JO

tdehond
door tdehond - Jun 22, 2012 om 12:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Al een onderzoek gedaan door PostNL naar de kwaliteit v.d. postbezorging aan uw adres?

Na meerdere klachten gaat PostNL hiertoe over. Tenminste bij mij, nadat ik elke brief die verdwenen was trouw gemeld heb bij PostNL.

=jodelie schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:55:
=tdehond schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:55: Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?


Nee, bedankt voor de tip!
Ik heb mijn klacht wel op mijn FACEBOOK, HYVES en GOOGLE+ site gezet.

Mvg. Jo

jodelie
door jodelie - Jun 22, 2012 om 16:12
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

ANTWOORD VAN POST.NL

Vrijdag 22-06-12 ca. 15.00 uur:
Gebeld door afdeling KLACHTENAFHANDELING van POST.NL.
Uitleg gegeven aan vriendelijke jufrouw (daar kunnen ze bij de ING nog iets van leren!) over mijn klachten t.a.v. de postbezorging. Ze gaan de zaak tot op de bodem uitzoeken. POST.NL neemt de klant in elk geval wel serieus! HULDE!

Mvg. Jo Ruijters

jodelie
door jodelie - Jun 29, 2012 om 15:10
44 Antwoorden / 2 Vragen
0


ANTWOORD VAN POST.NL

Vandaag, vrijdag 29 juni 2012, werd ik gebeld door de afdeling KLACHTENAFHANDELING van POST.NL bij monde van dhr. Oscar de Wit.
Men gaat mijn klachten voorleggen aan de TEAM COACHE van de POSTBEZORGING Nijmegen. Die gaat zijn ondergeschikten erop aanspreken, via een zg. “LET OP KAART”, dat er dingen mis gaan bij de bezorging van mijn post.
Kijken of het werkt en helpt.

POST.NL handelt mijn klachten in elk geval goed (vriendelijk en naar behoren) af. Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen! Die zijn gewoon verschrikkelijk! Zie mijn topic: “KLANTONVRIENDELIJK & ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” !! Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “

Mvg. Jo Ruijters

hereistom
door hereistom - Jun 29, 2012 om 19:29
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nou veel succes ermeee ;-)

tdehond
door tdehond - Jun 30, 2012 om 08:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen!Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “

Good heavens. Dat heeft u toch al uitgebreid op een ander consumenten forum besproken?
Misschien meer iets voor facebook o.i.d.?

pc
door pcsmith - Jul 1, 2012 om 14:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo jodelie( en alle lezers),

u heeft helemaal gelijk.
De bezorging bij post.nl is waardeloos.
Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd.
Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd.
De postbezorging is beneden maats.
Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!

jodelie
door jodelie - Jul 1, 2012 om 16:07
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=pcsmith schreef op zondag 1 jul 2012, 14:54]Hallo jodelie( en alle lezers),

u heeft helemaal gelijk.
De bezorging bij post.nl is waardeloos.
Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd.
Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd.
De postbezorging is beneden maats.
Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!

pcsmith,

Waarschijnlijk heb je het over TNT, die bezorgen pakketten, poststukken die niet door de brievenbussen kunnen. Ik sprak onlangs ene Frank van de TNT. Hij zei dat je extra moet betalen als je wilt dat je poststukken NIET meer bij jouw buren bezorgd mogen worden. Lang leve de marktwerking! De vrije markt! **

Die privatisering van bedrijven maakt de verwarring voor de consumenten alleen maar groter en kost ons allemaal BAKKEN MET GELD!**

**Zie een discussie hier over op mijn Facebook site.

Mvg. Jo Ruijters

jodelie
door jodelie - Jul 1, 2012 om 16:09
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 08:39] Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen!Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “

Good heavens. Dat heeft u toch al uitgebreid op een ander consumenten forum besproken?
Misschien meer iets voor facebook o.i.d.?



Hond, Bemoei je met je eigen zaken!

JO

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 16:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Jo,
haal geen oude koeien uit de sloot die al uitgebreid op een ander forum besproken zijn. :)

hereistom
door hereistom - Jul 1, 2012 om 17:18
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens mij kan je ok niet lezen, hij heeft het toch duidelijk over post.nl en zendingen die door de brievenbus passen!


=jodelie schreef op zondag 1 jul 2012, 16:07:
=pcsmith schreef op zondag 1 jul 2012, 14:54: Hallo jodelie( en alle lezers),

u heeft helemaal gelijk.
De bezorging bij post.nl is waardeloos.
Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd.
Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd.
De postbezorging is beneden maats.
Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!


pcsmith,

Waarschijnlijk heb je het over TNT, die bezorgen pakketten, poststukken die niet door de brievenbussen kunnen. Ik sprak onlangs ene Frank van de TNT. Hij zei dat je extra moet betalen als je wilt dat je poststukken NIET meer bij jouw buren bezorgd mogen worden. Lang leve de marktwerking! De vrije markt! **

Die privatisering van bedrijven maakt de verwarring voor de consumenten alleen maar groter en kost ons allemaal BAKKEN MET GELD!**

**Zie een discussie hier over op mijn Facebook site.

Mvg. Jo Ruijters

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2012 om 17:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@hereistom.
Jodelie heeft inmiddels alweer een beetje vrede met Post.nl gesloten, dus heeft hij geen belang meer bij kritiek op Post.nl. Daarom verwijst hij naar TNT.

Zo zit jodelie in elkaar, denkt vanuit zijn eigen straatje. Mocht je nog wat te melden hebben over ING phishing mails, dan is hij helemaal weer je maatje.
Rijmt ook nog!

jodelie
door jodelie - Jul 1, 2012 om 17:41
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 16:15]Jo,
haal geen oude koeien uit de sloot die al uitgebreid op een ander forum besproken zijn. :)

Ik wou dat ik NIET "Twee hondjes was, want dan konden we samen spelen. " : vrij naar Godfried Bomans.

En nu weer "ON TOPIC" : Met TNT heb ik o.h.a. zeer goede ervaringen.

Jo

jodelie
door jodelie - Jul 1, 2012 om 17:52
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 1 jul 2012, 17:24]@hereistom.
Jodelie heeft inmiddels alweer een beetje vrede met Post.nl gesloten, dus heeft hij geen belang meer bij kritiek op Post.nl. Daarom verwijst hij naar TNT.

Zo zit jodelie in elkaar, denkt vanuit zijn eigen straatje. Mocht je nog wat te melden hebben over ING phishing mails, dan is hij helemaal weer je maatje.
Rijmt ook nog!

ZOEK JE ZELF ZUSTER !

Zoek je zelf zuster.
Want wie lust er
Nou toch pap
Van jouw "geestige" drab
En als moed hebt
En niet alleen HIER mept
Ga dan naar mijn Facebook site
Daar kun je met open vizier
Alles kwijt
Je bagger, maar ook je plezier
Tot daar en niet hier!
Zie je zo!
De groeten van Jo!

© Nijmegen, 01-07-12, Jo Ruijters

En nu weer ON TOPIC: Probeer bij het onderwerp te blijven, jongens & meisjes, boeren & buiten-, en binnenlui!

GRT. JO

hereistom
door hereistom - Jul 1, 2012 om 18:53
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ok, ik vermoede al zoiets, hier geen probleem met de pakketbezorging van TNT, die jongens doen het uitstekend!

De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald! ;-)

jodelie
door jodelie - Jul 1, 2012 om 19:09
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 18:53]Ok, ik vermoede al zoiets, hier geen probleem met de pakketbezorging van TNT, die jongens doen het uitstekend!

De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald! ;-)

Eindelijk een INHOUDELIJKE reactie, hereistom ! Ik citeer jou:
"De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald!"
Daar kunnen ze wel iets aan doen, nl. lid worden van een VAKBOND.
Ik heb postbodes daar eens op aangesproken, maar die vinden dat "zonde van het geld."!
Tja, wat moet ik daar op antwoorden? Dikke bult, eigen schuld? In het Engels noemt men dat: "Penny wise, pound foolish" bezig zijn!

Mvg. Jo

hereistom
door hereistom - Jul 1, 2012 om 21:46
738 Antwoorden / 1 Vragen
0

Een vakbond hebben ze ook niks aan, die doet ook niks, want diezelfde vakbond heeft ook ingestemd om alle fulltime postbodes eruit te werken!

jodelie
door jodelie - Jul 2, 2012 om 09:35
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 21:46]Een vakbond hebben ze ook niks aan, die doet ook niks, want diezelfde vakbond heeft ook ingestemd om alle fulltime postbodes eruit te werken!

hereistom,

Als dit inderdaad zo is, ik neem aan dat je weet waarover je het hebt, dan is dat een zeer slechte zaak! En ik ben het met jou eens dat bij POST.NL de vaste banen niet hadden mogen verdwijnen, want:

Je moet de werknemers zekerheid bieden, de zekerheid van een vaste baan.
Immers:


1) Dat inspireert en motiveert mensen meer dan het idee om ieder moment ontslagen te kunnen worden.

2) Is beter voor de gezondheid van de werknemers. Onzekerheid geeft langetermijn stress en die is, zoals onderhand iedereen kan weten, slecht voor je gezondheid.

3) Dat houdt de deskundigheid “binnen de poort”.

4) Etc.

Het uiteindelijk resultaat van “FLEXNEDERLAND” , flexibele banen? Wat merk je er als consument van, want om DE CONSUMENT moet het gaan?

Vroeger had je één bedrijf dat ging over de post, telegraaf en de telefoon, de PTT.
Ik ben zo “jong”, dat ik nog heb meegemaakt dat je één vaste postbode (zo heten die vroeger !) had. Nu zie je steeds nieuwe gezichten, nieuwe bedrijfsnamen, nieuwe logo`s etc. Nederland splitst zich op, Nederland fuseert, Nederland staat op zijn kop, etc.
Ergo: Verwarring alom!

En om mijn antipoden wat wind uit de zeilen te nemen: Het ligt niet aan mijn leeftijd dat ik moeite heb met deze gang van zaken. Want als ik mijn oor te luister leg dan hoor ik veel gekerm en geklaag over “FLEXNEDERLAND” .

Waar de ECHTE oorzaak ligt van dit alles? Bij de dames en heren politici! Met name bij de “MARKTFUNDAMENTALISTEN”. Op mijn Facebook site heb ik een GROEP aangemaakt met die titel. Daar kan men eventueel deze dialoog voortzetten. Ik wil nl. HIER niet OFF TOPIC gaan!

Wat ik hierboven over POST.NL beweer geldt mutatis mutandis ook voor veel andere bedrijven.

Mvg. Jo Ruijters

© Nijmegen, 02-06-12, Jo Ruijters

co
door consumentje2011 - Jul 25, 2012 om 10:37
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

PostNL kan gewoon doen en laten wat het wil.
Het bedrijf acht zich totaal onaantastbaar.
Al zo lang als ik in mijn huidige woning woon wordt de aan mij geadresseerde post met regelmaat bezorgd op een verkeerd adres.
Daarnaast vind ik met dezelfde regelmaat post van deze personen in mijn brievenbus.
Hoe kan dit toch maar steeds gebeuren?
De enige overeenkomst tussen de beide adressen is het huisnummer.
Verder een andere naam.
Een andere straat.
Een andere postcode.
Moet simpel zijn toch?
Nee dus!
Al in 2001, het was toen bijna een wekelijks gebeuren dat er verkeerd bezorgd werd, diende ik bij dit bedrijf een klacht over de bezorging in.
Als antwoord kreeg ik een standaardbrief met de boodschap dat het allemaal veel beter zou gaan worden.
Het is ook een tijdje beter gegaan.
Ik zeg beter en dus niet goed.
Maar sinds postbesteller geen beroep meer is maar een vakantiebaantje is het weer helemaal mis.
Kort geleden heb ik dus weer geklaagd bij PostNL.
Met het bericht wat ik terug kreeg wenste ik nu geen genoegen meer te nemen.
Het bleek namelijk wederom hetzelfde standaard berichtje te zijn als eerst.
Men zou het doorgeven aan de betreffende afdeling en alles zou dan beter worden.
Ik vroeg naar de mogelijkheid om tegen deze klachtafhandeling in beroep te gaan en kreeg een adres in Leeuwarden.
Klacht erheen gestuurd en gisteren kwam het antwoord.
Precies dezelfde standaardtekst als die ik per mail al meermalen mocht ontvangen.
Mijn vraag over een klachtenprocedure werd compleet genegeerd!
Toevallig werd ik gisteren ook nog teruggebeld door iemand van PostNL.
Ik had namelijk op hun site na hun verzoek ook een enquête ingevuld over de klachtafhandeling.
Onnodig te vertellen dat ik daar niet te best over was te spreken.
De dame die ik aan de lijn had vertelde mij wat ik inmiddels al wel kon dromen.
“We gaan het aan de afdeling doorgeven en het gaat allemaal beter worden.”
Helaas voor haar had ik een dag ervoor mijn post weer op het andere adres op moeten halen.
Dat het allemaal beter zou worden kon ik dus echt niet geloven.
Toen ik haar vertelde dat dit al wel 15 jaar gebeurde kreeg ik natuurlijk onmiddellijk het verwijt om de oren dat ik dat niet elke keer gemeld had.
Dan hadden ze er namelijk “al veel eerder iets aan kunnen doen”.
Dat ik niet elke keer zit te wachten op een standaard briefje wilde ze maar niet begrijpen.
Toen ik haar nogmaals vroeg naar een goede klachtenprocedure vertelde ze me dat ik kon schrijven naar de toezichthouder.
Maar, zo vertelde ze mij er direct bij: “Dat had absoluut geen zin, want in PostNL is volgens de voorwaarden toch niet aansprakelijk voor poststukken die niet geregistreerd staan”.
Vergis ik mij hier of is dit gewoon SCHAAMTELOOS!
Ligt het allemaal aan ons en moeten we voortaan zelfs onze kerstpost aangetekend gaan verzenden?
Staat er in diezelfde voorwaarden dan niet dat PostNL zorgvuldig moet omgaan met onze post.
Post is toch iets waar we op moeten kunnen vertrouwen?
Onze post is toch wettelijk beschermd?
Wat houd die bescherming dan eigenlijk in?
Ik zie Rutte ’s nachts toch echt niet in zijn bedje woelen omdat ik mijn post niet krijg zoals het hoort.
Eigenlijk interesseert dit niemand, heb ik de indruk.
Als er maar braaf postzegeltjes geplakt worden.
Want o, o, o,!
Als we dat vergeten dan krijgen we toch heus met strafport te maken hoor!

jodelie
door jodelie - Jul 25, 2012 om 10:56
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=consumentje2011 schreef op woensdag 25 jul 2012, 10:37]PostNL kan gewoon doen en laten wat het wil.
Het bedrijf acht zich totaal onaantastbaar.
Al zo lang als ik in mijn huidige woning woon wordt de aan mij geadresseerde post met regelmaat bezorgd op een verkeerd adres.
Daarnaast vind ik met dezelfde regelmaat post van deze personen in mijn brievenbus.
Hoe kan dit toch maar steeds gebeuren?
De enige overeenkomst tussen de beide adressen is het huisnummer.
Verder een andere naam.
Een andere straat.
Een andere postcode.
Moet simpel zijn toch?
Nee dus!
Al in 2001, het was toen bijna een wekelijks gebeuren dat er verkeerd bezorgd werd, diende ik bij dit bedrijf een klacht over de bezorging in.
Als antwoord kreeg ik een standaardbrief met de boodschap dat het allemaal veel beter zou gaan worden.
Het is ook een tijdje beter gegaan.
Ik zeg beter en dus niet goed.
Maar sinds postbesteller geen beroep meer is maar een vakantiebaantje is het weer helemaal mis.
Kort geleden heb ik dus weer geklaagd bij PostNL.
Met het bericht wat ik terug kreeg wenste ik nu geen genoegen meer te nemen.
Het bleek namelijk wederom hetzelfde standaard berichtje te zijn als eerst.
Men zou het doorgeven aan de betreffende afdeling en alles zou dan beter worden.
Ik vroeg naar de mogelijkheid om tegen deze klachtafhandeling in beroep te gaan en kreeg een adres in Leeuwarden.
Klacht erheen gestuurd en gisteren kwam het antwoord.
Precies dezelfde standaardtekst als die ik per mail al meermalen mocht ontvangen.
Mijn vraag over een klachtenprocedure werd compleet genegeerd!
Toevallig werd ik gisteren ook nog teruggebeld door iemand van PostNL.
Ik had namelijk op hun site na hun verzoek ook een enquête ingevuld over de klachtafhandeling.
Onnodig te vertellen dat ik daar niet te best over was te spreken.
De dame die ik aan de lijn had vertelde mij wat ik inmiddels al wel kon dromen.
“We gaan het aan de afdeling doorgeven en het gaat allemaal beter worden.”
Helaas voor haar had ik een dag ervoor mijn post weer op het andere adres op moeten halen.
Dat het allemaal beter zou worden kon ik dus echt niet geloven.
Toen ik haar vertelde dat dit al wel 15 jaar gebeurde kreeg ik natuurlijk onmiddellijk het verwijt om de oren dat ik dat niet elke keer gemeld had.
Dan hadden ze er namelijk “al veel eerder iets aan kunnen doen”.
Dat ik niet elke keer zit te wachten op een standaard briefje wilde ze maar niet begrijpen.
Toen ik haar nogmaals vroeg naar een goede klachtenprocedure vertelde ze me dat ik kon schrijven naar de toezichthouder.
Maar, zo vertelde ze mij er direct bij: “Dat had absoluut geen zin, want in PostNL is volgens de voorwaarden toch niet aansprakelijk voor poststukken die niet geregistreerd staan”.
Vergis ik mij hier of is dit gewoon SCHAAMTELOOS!
Ligt het allemaal aan ons en moeten we voortaan zelfs onze kerstpost aangetekend gaan verzenden?
Staat er in diezelfde voorwaarden dan niet dat PostNL zorgvuldig moet omgaan met onze post.
Post is toch iets waar we op moeten kunnen vertrouwen?
Onze post is toch wettelijk beschermd?
Wat houd die bescherming dan eigenlijk in?
Ik zie Rutte ’s nachts toch echt niet in zijn bedje woelen omdat ik mijn post niet krijg zoals het hoort.
Eigenlijk interesseert dit niemand, heb ik de indruk.
Als er maar braaf postzegeltjes geplakt worden.
Want o, o, o,!
Als we dat vergeten dan krijgen we toch heus met strafport te maken hoor!


Bedankt voor jouw heldere, onthullende reactie!
Vrije marktwerking is NIET altijd goed voor de consument. Zie mijn Facebook GROEP: "Marktfundamentalisme" >>

https://www.facebook.com/groups/412604898789906/?bookmark_t=group

Mvg. Jo Ruijters

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 25, 2012 om 18:29
252 Antwoorden / 68 Vragen
0

Het barst van de kleine postkantoortjes, allemaal gerund door zelfstandige sigarenboeren enz. het barst ook van de postbezorgers in de straat soms wel drie verschillende kleuren kleren aan, het barst dus van de vertroebeling dus dan is het toch niet zo gek en vreemd dat het dan ook barst van de foutjes?

Voor klachten kan je bellen naar leeuwarden centrale post dienst klachten!

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 25, 2012 om 18:34
252 Antwoorden / 68 Vragen
0

vragen: gezin & gezondheid -
Discussies per categorie / Vara Kassa
POSTBEZORGING IN NEDERLAND ?

jodelie
door jodelie - Jul 25, 2012 om 19:49
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=kamphuysen schreef op woensdag 25 jul 2012, 18:29]Het barst van de kleine postkantoortjes, allemaal gerund door zelfstandige sigarenboeren enz. het barst ook van de postbezorgers in de straat soms wel drie verschillende kleuren kleren aan, het barst dus van de vertroebeling dus dan is het toch niet zo gek en vreemd dat het dan ook barst van de foutjes?

Voor klachten kan je bellen naar leeuwarden centrale post dienst klachten!

Wie bezorgt er naast POST.NL en TNT nog meer de post? In Nijmegen ken ik alleen de POST.NL en TNT. Waarom maken die anderen geen reclame? Draait de zaak te goed?

Mvg. Jo Ruijters

trend spray
door trend spray - Jul 25, 2012 om 23:48
217 Antwoorden / 5 Vragen
0

PTT werd TPG (PTT+TNT).
Niet veel later kozen ze i.v.m de naamsbekendheid onder de naam TNT verder te gaan.
En volgens mij is TNT (niet zo lang geleden) Post.nl geworden.

jodelie
door jodelie - Jul 26, 2012 om 06:49
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=trend spray schreef op woensdag 25 jul 2012, 23:48]PTT werd TPG (PTT+TNT).
Niet veel later kozen ze i.v.m de naamsbekendheid onder de naam TNT verder te gaan.
En volgens mij is TNT (niet zo lang geleden) Post.nl geworden.



Ze maken het de consument met hun naamsveranderingen niet gemakkelijker op. TPG heeft ook ooit bestaan.
POST.NL bezorgt post die door de brievenbus kan. TNT bezorgt de pakketten. En TNT heeft zelfstandige ondernemers in dienst! Welke reorganisaties, naamsveranderingen staan ons nog te wachten? Lang leve C & A, de HEMA, Philips etc.

Mvg. Jo Ruijters

trend spray
door trend spray - Jul 26, 2012 om 08:13
217 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb mij ongeveer 2 jaar lang intensief "bezig gehouden" met een ongeveer 7 tal organisaties/instanties, die gevaarlijk bezig zijn.
Daarom heb ik niet veel meegekregen van wat er voor de rest in Nederland en daarbuiten gebeurd is.

Hier kun je lezen wat er na mei 2011 is veranderd.

Vóór mei 2011 had TNT (nu post.nl) al "zelfstandige ondernemers" in dienst. Deze moesten b.v.,volgens de regels van TNT, 2 maal een pakket bij de mensen aanbieden. Waren ze niet thuis en kon het niet bij de buren afgeleverd worden, moest dat pakket terug naar het postkantoor gebracht worden. Voor een niet afgeleverd pakket kreeg de "zelfstandige ondernemer" NIETS betaald!

De bijdragen van Tdehond zijn bijna geheel correct. Als ik vanavond tijd heb kan ik het nog wel wat aanvullen.

Als de informatie die ik gehoord heb juist is, wil de OPTA de oude kwaliteit van de postbezorging terug, door betere arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers van wat nu Post.nl heet.

jodelie
door jodelie - Jul 26, 2012 om 08:25
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=trend spray schreef op donderdag 26 jul 2012, 08:13]Ik heb mij ongeveer 2 jaar lang intensief "bezig gehouden" met een ongeveer 7 tal organisaties/instanties, die gevaarlijk bezig zijn.
Daarom heb ik niet veel meegekregen van wat er voor de rest in Nederland en daarbuiten gebeurd is.

Hier kun je lezen wat er na mei 2011 is veranderd.

Vóór mei 2011 had TNT (nu post.nl) al "zelfstandige ondernemers" in dienst. Deze moesten b.v.,volgens de regels van TNT, 2 maal een pakket bij de mensen aanbieden. Waren ze niet thuis en kon het niet bij de buren afgeleverd worden, moest dat pakket terug naar het postkantoor gebracht worden. Voor een niet afgeleverd pakket kreeg de "zelfstandige ondernemer" NIETS betaald!

De bijdragen van Tdehond zijn bijna geheel correct. Als ik vanavond tijd heb kan ik het nog wel wat aanvullen.

Als de informatie die ik gehoord heb juist is, wil de OPTA de oude kwaliteit van de postbezorging terug, door betere arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers van wat nu Post.nl heet.

Wederom bedankt voor jouw heldere, nuttige bijdrage aan de discussie!

Mvg. Jo Ruijters

trend spray
door trend spray - Jul 28, 2012 om 11:30
217 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik vind het ten eerste geen discussie omdat U niemand zult vinden die het niet met U eens is.
De postbezorging is al een paar jaar onder de maat.

Die naamsveranderingen zijn logisch geweest.
Ik noem wat vroeger PTT, TPG, TNT en nu Post.nl is, gemakshalve maar De Post.

De echte problemen met het correct bezorgen van de post zijn (wat ik gezien heb) al half 2008 begonnen en het is alleen maar erger geworden.
Ik hoop dat de Post het voor elkaar krijgt om weer terug te komen en weer kan worden zoals de mensen van ze gewend waren.
We konden er voor 2008 gewoon vanuit gaan dat de post op de afgesproken tijd op het juiste adres kwam.

Dat er veel fout is gegaan kan ik wel begrijpen. Fouten zijn voor een groot deel ontstaan, door de loonkostenbesparing " de postbode nieuw stijl", de z.g. postbezorger in te voeren.
Daar is heel wat mis mee gegaan. Tdehond heeft het al geschreven, deze werden niet goed ingewerkt, er werd niet de benodigde tijd aan deze mensen besteed. Ze waren ook niet altijd geschikt om dit werk te doen.
Daarnaast was het uurloon voor de postbezorger, heel veel lager dan de gemiddelde postbode ervoor kreeg en was het contact met het bedrijf en collega's niet optimaal.
Tel daar bij op dat postbezorgers te vaak moesten wachten op de post van hun wijk, de post niet goed gezet kregen, teveel of te weinig kregen kortom er geen te vaak iets mis.
Dan heb je nog de invoer van de machines die "de kleine post" moest gaan sorteren op wijk.
Die machine zorgde ook voor de nodigde problemen; waren niet zo nauwkeurig als het menselijk oog.
En dan kwam postbode die deze kleine post tussen de overige grote post moest zetten, en volgens het toen nieuwe systeem SAMMY V niet mocht controleren. En als de nieuwe postbezorger dan ook niet goed controleerde...

Er kon heel wat mis gaan door de vele veranderingen van methodes/systemen.
En de wisseling van medewerkers. De oude postbodes met kennis en ervaring moesten of gingen massaal het bedrijf verlaten en dat is volgens mij vragen om problemen. Er is nog veel meer te zeggen, maar ik stop ermee.

Ik hoop van harte dat het Post.nl lukt om hun "fouten' te herstellen en er weer een bedrijf van te maken waar de mensen vertrouwen in hebben en blij van worden.

En waar de mensen weer graag voor willen werken, met alle liefde en plezier.


trend spray
door trend spray - Jul 28, 2012 om 11:46
217 Antwoorden / 5 Vragen
0

Jo, ik wil er geen discussie van maken, maar de katten die ik ken waren allemaal warmbloedig.
Hooghartig en sluw waren ze ook niet. Dit zijn volgens mij eigenschappen van mensen.
Ik vind wel dat katten een statige stijl uitstralen door hun manier van lopen en op een slimme manier problemen, die ze op hun weg tegenkomen oplossen.

jodelie
door jodelie - Jul 28, 2012 om 13:01
44 Antwoorden / 2 Vragen
0

TREND SPRAY: Ik vind het ten eerste geen discussie omdat U niemand zult vinden die het niet met U eens is.
De postbezorging is al een paar jaar onder de maat.

JO: Laten we het dan maar geen discussie noemen, maar een dialoog, uitwisseling van gedachten. Je noemt een aantal redenen waarom de postbezorging sinds de privatisering van “De Post” al jaren onder de maat is. Ik ben het wederom met jou eens.

TREND SPRAY: Dat er veel fout is gegaan kan ik wel begrijpen. Fouten zijn voor een groot deel ontstaan, door de loonkostenbesparing " de postbode nieuw stijl", de z.g. postbezorger in te voeren.

JO: En hebben al die kosten “besparingen” en reorganisaties er toe geleid dat de postbezorging:

A) Goedkoper werd? Of in elk geval niet duurder? Dat valt te bezien!

B) De service voor de klant is toegenomen? Sinds 2008 (?) zijn veel brievenbussen (ik schat de helft) verdwenen!

C) Er meer concurrentie kwam van andere postbezorgers? Ik en bijna niemand (in Nijmegen) kan mij de namen van die concurrerende postbezorgers noemen!

Lang leve het vrije markt denken, de privatisering!

Zie ook mijn FACEBOOK GROEP: “EURO`S & TREURO`S, economie voor iedereen.

Mvg. Jo Ruijters

ma
door mailman - Jul 28, 2012 om 13:03
84 Antwoorden / 9 Vragen
0

@Jodelie: opnieuw mis ik in het opgesomde rijtje namen die van Business-Post. Zoals bij een aantal mensen hier bekend, werk ik voor die dienst. Ik noem het met opzet een dienst, omdat het geen op zich staande post-bezorg-onderneming is, wel een samenwerkingsverband van WSW-postbedrijven.

In tegenstelling tot Sandd en die andere klootjesbedrijven, werken de WSW-postbezorgers op een heel andere basis. Wij krijgen niet per stuk of per stop betaald, en zijn dus niet afhankelijk van de hoeveelheid. Het is de ene keer wat meer, de andere dag wat minder. Over het algemeen kun je zeggen: wij hebben een beter zicht op wat we bezorgen, omdat we ook het op route leggen ''in eigen hand'' hebben. Beter gezegd: dat doen wij zelf.

Zo maak je minder bezorgfouten. Natuurlijk glipt er weleens een brief doorheen die op een verkeerd adres terehtkomt, ook bij mij. We zijn nu eenmaal allemaal mensen, en de laatste schakel in de postverwerking, het bezorgen zelf, is niet te automatiseren. .

Nogmaals wijs ik mensen erop, dat een postbezorger, van welke signatuur dan ook, niets te maken heeft met een familienaam. Dit willen veel mensen maar niet begrijpen. Van belang is uitsluitend het adres. Wanneer dat volledig is, en het is een bestaand adres, dan heeft de bezorger zijn/haar werk correct gedaan, wanneer die het poststuk op dat adres heeft bezorgd. Wanneer de familienaam fout is, dan is dat NIET het probleem van de bezorger.

Ik ken mensen van Post-NL, die nota bene op het matje moesten komen bij hun leiding-gevende, omdat ze fout geadresseerde post elders hadden bezorgd, beter gezegd: bij degene die het poststuk had moeten ontvangen. In hun jargon heette dat: ''Over-service''.

Dat gezegd hebbende: mensen weten inderdaad door de naamsveranderingen niet meer waar ze aan toe zijn. Maar de enige die regelmatig van naam verandere, dat is Post NL. De anderen zijn nooit van naam veranderd. Sandd bleef Sandd, Business-Post is al sinds 2006 Business-Post, met dien verstande dat die naam TOEN pas in gebruik is genomen, veel WSW-bedrijen zijn al veel langer actief.

Maar hoe goed je als Business-Post ook je best doet, de naam wil maar niet doordringen tot veel mensen. Zij kennen alleen PostNl en Sandd.

Ik heb op een gegeven moment in Maastricht zelfs af moeten dwingen dat ik in een bepaalde flat gewoon mijn werk mocht doen. De huismeester wist niet wie wij waren, maar gaf wel Sandd ongehinderd toegang. Het vervelende was, dat dit gebeurde na bezorgfouten van Sandd. Die bezorgers presteerden het om de post van 132 adressen in de centrale brievenbus bij de huismeester te deponeren. En raad eens wie de schuld kreeg (eenvoudig te weerleggen, maar goed)?

Vervolgens wilde de nieuwe bezorger van Sandd de post ook niet op de galerijen bezorgen, en nu is er binnen een half jaar al de derde Sandd-bezorger actief in die wijk.

ma
door mailman - Jul 28, 2012 om 13:20
84 Antwoorden / 9 Vragen
0

Voor de goede orde: in Nijmegen en aangesloten gemeenten heet de WSW-postbezorging ''BREED POST".


Scheer hen echter niet over 1 kam met bedrijven als Sandd.


Laatste staaltje van slecht bezorgen door Sandd: ik trof bij een woonhuis met een klein tuintje ervoor een poststuk met het logo van Sandd aan, vlak achter het tuinmuurtje. Ik bezorgde mijn eigen post voor die bewoner echter gewoon zoals het hoort, in de brievenbus, derhalve.

Toen ik terugliep naar mijn brommer, hoorde ik iemand op het raam tikken, die me wees op het poststuk in de tuin.

Ja hoor: of ik dat OOK wilde bezorgen. Ik heb dat dus geweigerd. Waarom?

Wij MOGEN geen post van de concurrent bezorgen, en ik wees die bewoner erop. Komt ie natuurlijk vervolgens naar buiten, kwaad op mij. Hij raapte het poststuk op, en zegt: ik had je gezegd dat dat in de brievenbust moest. Ik bleef kalm, en maakte die bewoner erop attent dat ie bij Sandd moest klagen, omdat niet ik, maar de bezorger van Sandd zijn werk niet had gedaan.

Lijkt een sterk verhaal, maar dit soort dingen, en het bijbehorende onbegrip van bewoners, kom ik regelmatig tegen. Maar wij kunnen er niets aan doen als anderen hun werk niet goed doen. Ik weiger echter om de schuld van een bezorgfout van een concurrerend bedrijf op me te nemen.

fe
door festinger - Jul 29, 2012 om 02:35
410 Antwoorden / 18 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op dinsdag 5 jun 2012, 07:18]@ Festinger
U heeft daar misschien voor gekozen. Er is mij niets gevraagd. Ik ben niet voor het ontslaan van mensen die jaren in dienst geweest zijn om te worden vervangen door goedkopere part time krachten die slecht worden ingewerkt.

Telkens melden bij Consuwijzer in de hoop dat daar zoveel geklaagd wordt dat een onderzoek start en boete uitgedeeld wordt.

Je hebt wel degelijk gekozen echter net als ik niet voldoende deze idioterie te voorkomen. Het is je duizenden keren gevraagd!

5 jaar geleden kwam alle post op tijd en was er geen klagen.

Kijk even verder hier net over de grens .
In verreweg de grootste economie en rijkdom zie ik postbezorgers in dienst van de overheid.Zie ik op de meest afgelegen plekken stenen bushokjes . Zie overal zonnenpanelen op daken en windmolens. En ze hebben geen voedselbanken.

Dat vraagt op zn allerminst uitleg.

ba
door baartim - Aug 14, 2012 om 22:10
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Voor de komende verkiezingen worden stempassen verstuurd via PostNL. Mijn pas was op een ander adres bezorgd door PostNL.

Dit doet mij denken aan een artikel van gelderlander.nl van 20 april vorig jaar:

"Ministerie wilde uitleg over niet bezorgde stempassen"

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft vragen gesteld aan de gemeente Lingewaard over de ruim tweehonderd niet bezorgde stempassen voor de Provinciale Statenverkiezing in de Huissense wijk de Zilverkamp..... Dat er stempassen niet bezorgd zijn is een fout van TNT, zegt de gemeente. Dat heeft echter na intern onderzoek niet kunnen uitvinden wat er mis is gegaan.

Bron: gelderlander.nl (20 april 2011)

donna
door donna - Aug 15, 2012 om 11:57
207 Antwoorden / 43 Vragen
0

Pas op met klagen bij PostNL. Als je daar te veel klaagt worden de klachten niet meer in behandeling genomen. Bij mij liep het echt de spuigaten uit, post kwam niet aan, of geopend met niet alles meer erin en wat ik wel kreeg was voor een ander bestemd. Toen ik elke fout ging melden werd gezegd dat ik het zou verzinnen en werden de klachten niet meer aangenomen.

jo
door jorisw - Aug 15, 2012 om 12:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=jodelie schreef op woensdag 25 jul 2012, 19:49][quote=kamphuysen schreef op woensdag 25 jul 2012, 18:29]Het barst van de kleine postkantoortjes, allemaal gerund door zelfstandige sigarenboeren enz. het barst ook van de postbezorgers in de straat soms wel drie verschillende kleuren kleren aan, het barst dus van de vertroebeling dus dan is het toch niet zo gek en vreemd dat het dan ook barst van de foutjes?

Voor klachten kan je bellen naar leeuwarden centrale post dienst klachten!

Wie bezorgt er naast POST.NL en TNT nog meer de post? In Nijmegen ken ik alleen de POST.NL en TNT. Waarom maken die anderen geen reclame? Draait de zaak te goed?

Mvg. Jo Ruijters

In veel steden zijn ook lokale postbedrijfjes. De andere, grote, postbedrijven mogen zich niet op de particuliere markt richten. PostNL heeft het alleenrecht daarop.

ur
door ursje39 - Sep 18, 2012 om 12:39
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zou het op prijs stellen als klachten wel over dacht gedaan worden. Ik ben postbezorger en werd aangevallen (woordelijk) op straat doordat de media dit zo opblaast. Ik doe mijn werk net zo goed en gewild zoals ieder ander mens die voor zijn/haar werk heeft gekozen. Love My Job.
Ik ben me wezeloos geschrokken; midden op straat komen 2 schreeuwende mensen zomaar uit t niets opduiken. Alleen wist ik van niets over wilde media verhalen.
Klopt allemaal die klachten en als het mij overkomt duw ik een excuusbriefje in de bus.
Let op waar je de klachten legt, wij postbezorgers doen ons best in onze baan net als anderen en hebben geen behoefte aan schreeuwende aanvallende mensen.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 19, 2012 om 14:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Het schijnt toch per streek te zijn dat de post zo werkt. Hier is de post bezorging normaal. Gebeurde vroeger ook nog weleens maar dan werd het door de ontvanger in de bus gestop waar het moet zijn, Of als het niet in je gebouw moest zijn gooide het gewoon weer in de rode brievenbus.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

mooimeisje_25395
mooimeisje_25395 - May 6, 2024 om 15:03
Winkels & webshops

2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen

6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan 
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet 
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt 
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan 
maar geen antwoord Lees meer