POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?
Meld hier uw klachten over de postbezorging door POST.NL
Zaken zoals:
* Niet bezorgde post.
* Veel te laat bezorgde post
* Geopende post
* Beschadigde post
* Verkeerd bezorgde post
* Etc.
Ik krijg geregeld post die verkeerd bezorgd is. Ook komen belangrijke brieven de laatste tijd NIET aan.
Groeten.
m.i. is het zinvoller uw klachten te melden:
1. bij PostNL
2. bij Consuwijzer.
In mijn woonplaats/wijk is verkeerd bezorgen een steeds weer kerend probleem. Zelfs een aangetekende brief heeft gelogeerd in het Sorteercentrum.
Geopende post heb ik nog niet mee gemaakt al heb ik wel een keer abusievelijk een brief geopend van de buren wat bij mij bezorgd was. Met excuses bezorgd bij buren omdat het erg vervelend is om post van iemand anders te openen.
Nog in blijde afwachting van post wat nooit zal aankomen gezien de tijd die erover heen is gegaan.
P.S. Zie dat op de door mij vermelde site al ruim 400 pagina's (vanaf 2009) klachten staan over Post.nl (voorheen TNT). Post.nl is blijkbaar bepaald niet onder de indruk van de grote hoeveelheden klachten.
Ach ik zou niet zo hard klagen over post. Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien. Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding.
En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos. Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken?
Zeg niet dat een tijdje geleden alles beter was, maar postbodes zijn er niet meer.Zijn studenten en bijbaantjes van anderen. En klagen is zinloos.
@ Festinger
U heeft daar misschien voor gekozen. Er is mij niets gevraagd. Ik ben niet voor het ontslaan van mensen die jaren in dienst geweest zijn om te worden vervangen door goedkopere part time krachten die slecht worden ingewerkt.
Telkens melden bij Consuwijzer in de hoop dat daar zoveel geklaagd wordt dat een onderzoek start en boete uitgedeeld wordt.
[quote=festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47]
FESTINGER: Ach ik zou niet zo hard klagen over post.
JO: Ik en ook de rest van weldenkend Nederland vindt het (zeer) belangrijk dat post:
* Wel wordt bezorgd.
* Op tijd wordt bezorgd.
* Niet is beschadigd of geopend door POST.NL, toch?
FESTINGER: Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien.
JO: WIJ hebben NIET gekozen voor het privatiseren van de PTT. Dat deden politici die fervente aanhangers waren/zijn van de “zaligmakende MARKTWERKING” ! Maar nu zijn ze, geloof ik, bekeerd van hun simplistische opvattingen. Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen, toch?
De fout die men gemaakt heeft, in hun leeghoofdigheid, is dat je eerst een goede studie moet maken van de gevolgen van privatisering van bedrijven, alvorens je de “boel op stelten” zet!
Eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht!
En de privatiseringen zijn WEL DEGELIJK TERUG TE DRAAIEN. Maar dat kost wel bakken met geld, …..ONS GELD! En het geld kan maar één keer uitgegeven worden. In de economie noemt men dat: “Boter of kanonnen. “
FESTINGER: Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding.
JO: Ik heb me NIET vermaakt, maar geërgerd, aan zoveel domheid bij mensen (vooral VVD politici), die onze (de Nederlandse burgers, belastingbetalers) belangen moeten behartigen,
FESTINGER: En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos.
JO: Onderzoek van 40 jaar geleden (!) heeft aangetoond dat, mensen die laag op de maatschappelijke (gammele) ladder staan, “de wereld” als een gegevenheid zien waar “je toch geen invloed op hebt, daar kun je toch NIKS aan doen….”
WEL DUS! Ik ga echt NIET vervallen in defaitisme en fatalisme, toch?
Ik wil NIET overgeleverd worden aan een “dolgedraaide, stupide, arrogante, lak-aan-alles-hebbende zwijnerij. Waarin “zakkenvullers” met de intelligentie van vakkenvullers ons een dozijn oren aannaaien van zeer matige kwaliteit, toch?
Vrij naar de grote filosoof en wiskundige René Descartes: “Ik klaag, dus ik besta.” Klagen, klachten indienen heeft wel DEGELIJK zin. Maar je moet het wel op:
* De goede plek doen.
* Op de juiste tijd.
* In “stevige” bewoordingen.
* En vaak, want herhaling is niet alleen in de reclame(wereld) een must, maar ook in de “klachten,- klaagwereld” Hoort zwijgt dit NIET voort!
FESTINGER: Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken?
JO: Blijkbaar is de klant GEEN koning bij KONING POST.NL maar:
* Hofnar
* Lakei
* Stalknecht
* Tuinman
* Etc,
Maar ik wil GEEN koning zijn bij POST.NL maar keizer of admiraal. Want post WEL goed bezorgd krijgen dat willen we ALLEMAAL WEL, toch?
Erg, hé, dat WIJ de klanten dat moeten AFDWINGEN, toch?
Zo nu weer een postduif een kokertje ombinden met een brief. En mijn ordonnans enkele brieven overhandigen om te bezorgen bij …..
© Nijmegen, 05-06-12, Jo Ruijters
Mvg, Jo Ruijters
@jodelie
Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten.
De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer.
Hartelijk dank voor uw bericht van 24 april 2012. Hierin geeft u aan dat u op 21 april 2012 een aangetekende brief hebt aangeboden voor verzending. U zag dat deze brief in eerste instantie op 23 april 2012 bezorgd zou worden. Dit werd veranderd naar 24 april 2012. U vindt dit onacceptabel dat uw aangetekende brief op 24 april nog niet bezorgd is. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.
Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
bron: reactie van Consuwijzer per e-mail.
Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
=tdehond schreef op dinsdag 5 jun 2012, 09:01: @jodelie
Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten.
De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer.
Hallo,
Ook op Consuwijzer ga ik mijn klachten deponeren. Bedankt voor jouw tip!
Oh ja, google mijn maar eens: Jo Ruijters of “Mvg. Jo” dan zie je wat ik “tussen de soep en de aardappelen doe op internet. Veel leesplezier en er valt veel lachen!
Mvg. Jo Ruijters
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer