ma
door marleen van tol Jun 11, 2010 om 13:00
Huishouden & energie

Gaatjes

Hallo, wij hebben nu ongeveer drie jaar een splinternieuwe wasmachine van miele , met 10 jaar garantie. 1200 toeren 6 kg trommel.
Zoals ik al heb opgezocht op het internet , zijn er veel mensen die gaatjes krijgen in hun kleding.
Nu hebben wij al uitgesloten riemen..die dragen wij niet, shirtjes gaan niet in de droger, en toch komt het erin, ik word er wel een beetje ziek van ! het zijn altijd dezelfde grootte van gaatjes met omringende soor haakjes, net alsof je een sterretje in je ruit hebt.
ik vermoed dat dit dus door de trommel komt.
k heb miele gebeld die adviseerde mij om met een panty kousje langs de trommel te gaan, en ik moest een simpel shirtje halen en die 10 x mee wassen.
Nu heb ik eerlijk gezegd het idde dat op een of ander manier toch een stukje kleding door een trommelgaatje gaat, en waarvan de achterzijde niet is afgewerkt, en dus weerhaakjes heeft waar het stof achter blijft hangen.
Het verhaal van de motjes is net aan de orde. die geeft niet dat beeld van dezelfde grootte en weerhaakjes gaatjes.
Ik had een shirt gehad van mn vriendin [een dure van didi] ik was het op 40 graden zoals etiket...
ik hing het op en ja hoor een gaatje !!
ik baal hier enorm van !
droger riemen en motjes zijn hier niet aan de orde, ik zou graag de trommel eens van buiten om willen zien, maar dat gaat niet vanwege dat daar weer een trommel over heen zit !
het is ook nog een soft dry care trommel....
in mijn idee een dure wasmachine , met een ramp trommel !
wie weet wat ??

43024 103 Rapporteer

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 11, 2010 om 19:49
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marleen,Nou heb ik niet echt ervaring met die elekrtische wasmachines, maar even een paar vragen: heefd jouw wasmachine een toeren regelling? zo ja probeer is een lager toerental, zo nee centrifugeer is korter of hang je wasgoed is drijfnat op,het advies van miele is helemaal niet slecht met een nijlonkous maar vergeet ook niet de deur af te tasten, dan pas kan je een diagnose stellen.
Verder kan ik je adviseren naar de verkoper te gaan met je klachten en niet naar miele, met de verkoper heb je zaken gedaan.

Mvrgrt Nico

mhofman
door mhofman - Jun 11, 2010 om 19:57
530 Antwoorden / 93 Vragen

10 jaar garantie waarop? Heb ook net een nieuwe maar die maar 2 jaar.Misschien teveel in 1keer in de was?

ma
door marleen van tol - Jun 11, 2010 om 19:58
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Nico, Lager centrifugeren, dat kan uiteraard wel, maar het is niet de bedoeling om deze dan altijd te gaan mijden.. het zit er tenslotte niet voor niets op en moet goed werken...dat van de deur dat is een goeie, ik ga het gelijk nakijken..ik had alleen de trommel gedaan., en ja inderdaad, ik zal als miele er niets aan doet, of niets mee kan naar de verkoper terug gaan, maar die gaan het misschien weer gooien op ritsen/knopen/ riemen enz.....ik ben bang dat ik niet echt daarin word geloofd en dat ik eerst maar misschien weer wat anders moet gaan uitsluiten en uitproberen.
het is een dure wasmachine die ik gekregen heb van mijn vader, die zweert bij miele . zelf kunnen we zo n ding niet betalen. het internet staat vol met deze mysterieuse gaatjes complex...
Super bedankt voor je reactie ik ga maar eens de deur inspecteren !
groetjes marleen

knoop4x9
door knoop4x9 - Jun 12, 2010 om 07:16
533 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marleen bedankt voor je tegenbericht, ik kan me voorstellen dat hij het goed moet doen, zelf zweer ik ook bij miele dus ik kan je vader een hand geven, ik heb hier zelf nog een hele ouwe, de w422 en draaid al zo,n 40 jaar met het nodige sleutelwerk maar dat is niet veel, ik zou toch een lager toerental proberen, de mijne maakt maar 900 toeren en kompt er ook behoorlijk droog uit hoor.
In ieder geval alles wat je doet van wat je gedaan heb kan je uitsluiten en kan je bij de verkoper sterk maken, print de reactisch uit en neem ze mee, dan zullen ze waarschijnlijk wel gaan zwichten.

Sukses Nico

el
door ellen46 - Jun 14, 2010 om 12:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marleen.

Ik heb ook een miele en die is al 20 jaar oud en opnieuw gereviseert en draait nog steeds optmaal met dezelfde trommel.
Ik heb nooit gaatjes en centrufigeer ook op volle snelheid.
Dus aan de machine bij mij mankeert niks. Ik weet natuurlijk niet hoe dat tegenwoordig is met die machines. Maar de mijne draait nog als een nieuwe.
Dus ik zou naar de verkoper gaan en praat eens met hem.
Groetjes Ellen

sj
door sjaantje109 - Jun 14, 2010 om 12:50
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben ook een Miele wasmachine, sinds een jaar of 4 denk ik, en wij hebben ook gaatjes. Vooral in katoen, is me opgevallen, en ik heb geen idee hoe het komt.
De gaatjes zitten ook allemaal "bij elkaar", als je een gaatje hebt, zijn er gelijk meer om heen, het is niet van "1 gaatje hier, en dan een eind verderop weer 1 gaatje", het zijn steeds een stuk of 5, 6 gaatjes bij elkaar.
Ik vind het ook een raadsel en hoop hier ook meer informatie over te krijgen.

jantom
door jantom - Jun 14, 2010 om 12:51
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al meer dan 20 jaar een bovenlader van Miele maar nog nooit enig probleem gehad.
Ik heb wel aan de achterzijde van sommige onderbroeken een enkel gaatje maar dat is volgens mij schuld van de Hema (die er -als ik het me nog goed herinner- een nietje doorheen had gedrukt...). Uw problemen komen niet bij mij voor.

Het is niet onmogelijk dat u zelf in het gebruik van de kleding aanleiding geeft tot het doen ontstaan van zwakke plekken in uw textiel maar ik zou niet weten waar u dan op moet gaan letten. Ik probeer een reden te vinden....

sa
door san76 - Jun 14, 2010 om 12:57
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Marleen,

Ik herken jouw probleem. Het is ontzettend vervelend en zonde inderdaad. Ik heb hier ook enige tijd last van gehad, maar het vrij eenvoudig kunnen oplossen. Ik doe nu al mijn kwetsbare kleiding (en dus ook tshirts e.d.) in een waszakje voordat ik het in de wasmachine doe. Albert Heijn verkoopt waszakjes waar een paar tshirts tegelijk in kunnen. Je was wast dan wel met een paar van die waszakjes, maar duur zijn die niet. Ik geloof rond de 1,30 euro en het blijft heel. Het hangt bij AH bij de vaatdoekjes en zemen etc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het probleem dan net als bij mij is opgelost. Succes ermee!

ge
door gejah - Jun 14, 2010 om 12:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ooit heb ik daar ook last van gehad. Het heeft niet met de wasmachine te maken, maar met een agressief wasmiddel. Ik merkte het bij het wasmiddel Ariel. Ik ben overgestapt op een ander wasmiddel en heb er nu geen last meer van.

irma44
door irma44 - Jun 14, 2010 om 13:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marleen

ik had een tijdje terug ook een paar shirts met gaatje, nou bleek het te komen van de
knoop van mijn broek, als je bv tegen 't aanrecht o i d leunt.
Sommige stoffen raken hierdoor snel beschadigd, misschien dat dat het kan zijn, als de gaatjes op buik/navel hoogte zitten

groet Irma

tr
door trudy1960 - Jun 14, 2010 om 13:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dat ook gehad maar dat lag inderdaad aan mijn wastrommet daar zatten allemaal scheurtjes in en die veroorzakte ook hakjes zodat de was kapot ging maar mij machine was toen al veel ouder 15 jaar en dat was een AEG dubbel lader nu heb ik weer een AEG maar dan een voorlader en dat beval me nog steeds deze is inmiddels ook al weer een of 8

trudy

ma
door marcel43 - Jun 14, 2010 om 13:06
35 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Marleen,

Heb je ook gekeken naar welk wasmiddel je gebruikt. Er zijn wasmiddelen die de was zo week maken om vuil uit de was te krijgen waarbij er gaten in de was komen.

stuera
door stuera - Jun 14, 2010 om 13:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb ook dit verschijnsel en zorg er in ieder geval voor dat alle BH's in een afgesloten waszak worden gewassen. Dit ter voorkoming, maar het lukt toch niet altijd en heb ook een miele softcare, dus snap er niet zoveel van.
Annemieke

jantom
door jantom - Jun 14, 2010 om 13:17
377 Antwoorden / 0 Vragen

De reacties tot nu toe lezende kom ik tot het voorlopige oordeel dat het aan de wasmachine kán liggen óf aan het gebruik van de kleding óf aan agressieve wasmiddelen. Of een combinatie van dat alles.
Ik denk zelf nog dat het ook wel zal kunnen liggen aan de mindere kwaliteit van de textiel. Zo is katoen is ook al niet meer wat het was....

alphyra
door alphyra - Jun 14, 2010 om 13:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Miele gehad, 30 jaar geleden.
Ook steeds gaatjes in kleding.
Babykleertjes, soms net of de ratjes er aan gevreten hadden.
Bleek er een piepkleine ruimte te zitten, tussen de trommel en rand van de buitentommel, naast de rubberen binnenrand van de deur.
Daar bleef soms iets hangen, en de trommel draait door, dan schiet het los, resultaat, een gaatje.
Bij zwaar beladen heb je er meer last van, de trommel hangt dan misschien ietsje scheef, milimeterwerk, waardoor die opening groter werd.
Je kon er een muntje doorduwen zogezegd, zo groot.
Dus ik denk dat het aan de as van de trommel ligt, die is scheef.
Ik heb hem 10 jaar gehad, 10 jaar gaatjes.
Daarna heb ik een bovenlader gekocht, nooit meer last gehad.

dg
door dgorter - Jun 14, 2010 om 14:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Natuurlijk ontstaan er af en toe gaatjes. We willen de was steeds droger uit de wasmachine hebben (scheelt weer droogtijd) dus kwamen er hoogcentrifugerende wasautomaten. Pas dan het toerental aan. Sinds een aantal jaren zijn de gaatjes in de trommel ook kleiner geworden (helpt ook mee).

En dan nog een beetje zelfkritiek: Soms laat de kwaliteit van kleding ook wel eens te wensen over. We kopen maar al te graag kleding uit lage-lonenlanden bij de drogist etc. Het houdt een keertje op hè?

ma
door madelieverd - Jun 14, 2010 om 14:19
15 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn Miele is ongeveer 18 jaar oud....nog nooit gaatjes in kleding gehad, na het wassen.

erik008
door erik008 - Jun 14, 2010 om 14:38
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Altijd al een Miele gehad.
Sinds enkele jaren een softcare trommel.
Het gaatjes probleem komt mij niet bekent voor.

Je schrijft over wassen in 40 graden maar gebruik je wel het juiste programma?
Fijne was (symbool met een streep onder de tobbe) mag de trommel maar half vol.
Ook moet je voor de fijne was een fijnwasmiddel gebruiken.

Ik zou de door Miele aanbevolen test, gewoon eens doen.

Link Wassymbolen

ma
door marwin - Jun 14, 2010 om 15:09
126 Antwoorden / 15 Vragen

Wij hebben al 12 jaar een AEG en idd ook gaatjes. Geen idee waar dat vandaan komt. Erg vervelend. Ik was idd alleen met volle trommels ivm milieu.

ko
door koopmans_1 - Jun 14, 2010 om 15:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb wel last gehad van gaatjes in het wasgoed. maar dit was geen miele wasmachine maar een zanker. dus het komt niet alleen voor bij de miele wasmachine.

es
door esjuh - Jun 14, 2010 om 15:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook wel eens een gaatje in kleding.

ik dacht eigenlijk dat het kwam van die "alarm dingen" die ze er in de winkel doorheen prikken , en na je de kleding uitgewassen heb beter zichtbaar zijn.

ma
door madelieverd - Jun 14, 2010 om 16:10
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 16:04]Ik heb sinds een paar jaar ook een miele wasmachine,kwam als beste uit de test,maar ook heb heb sindsdien gaatjes in de kleding.
Nooit gedacht dat het aan de wasmachine zou kunnen liggen maar nu ik u verhaal lees zou het daar bij mij ook aan kunnen liggen.
Het heeft wel niets te maken met gaatjes maar heeft u machine ook problemen met centrifugeren??
Soms komt de was er droger uit dan de andere keer net of de centifuge niet iedere wasbeurt werkt.Dat is vooral bij de donkere was.Ben benieuwd of u daar ook last van heeft.
Hopenlijk heb ook ik iets aan de antwoorden zodat er geen gaatjes meer in mijn kleding komen.Succes.

Dat de wasautomaat niet bij elke wasbeurt de zelfde centrifugeresultaten geeft, heeft er mee te maken op wat voor wasprogramma u wast....bv fijne was, niet kreukherstellend, geeft een ander resultaat dan het wasprogramma bonte was, 40 graden...

marsha
door marsha - Jun 14, 2010 om 16:20
36 Antwoorden / 11 Vragen

klopt dat dit bij nieuwe wasmachines ook voorkomt, google het maar eens.
Ik heb er zelf naar gezocht (bij mij was het een motten-probleem) en kwam deze vraag toen online veel tegen... en de klantenservice doet er over t algemeen niks aan.
Maar de aanhouder wint!

ma
door marleen van tol - Jun 14, 2010 om 17:39
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, bedankt voor uw reactie, nou ja ik had soms wel eens de indruk dat dat ook niet helemaal klopte ..het centrifugeren soms natter dan anders zoals sommige mensen denken ja hehe het is ook verschillend qua programma, wij weten dat het gaat om een soort programma, en dat als je dezelfde soort weer draait zelfde programma zelfde temp dat dat inderdaad wel eens twijfels brengt ! zoals meerdere zeggen, riemen enz, als ze goed lezen,heb ik dat inmiddels wel uitgesloten zelfs lager toerental .. een wasmachine hoort gewoon te werken anders moeten ze de 1200 toeren knop er niet op doen.. zoals mensen antwoord geven aan mij.
onze is drie jaar, dat van u ? ik ben dus bezig met miele, en anders print ik dit uit en ga naar de verkoper, mn pa heeft deze gekocht en was geen goedkope.
anders gaat het voor de consumenten bond, of op tv radar of kassa. sommige kopen netten ervoor, ik zou niet weten waarom., een wasmachine hoort te werken niet anders ! graag zou ik contact willen houden voor wat betreft dit probleem ivm verdere stappen ! als u dat zelf ook wilt .
groetjes marleen vande tol de officiele vraagsteller van dit probleem

=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 16:04: Ik heb sinds een paar jaar ook een miele wasmachine,kwam als beste uit de test,maar ook heb heb sindsdien gaatjes in de kleding.
Nooit gedacht dat het aan de wasmachine zou kunnen liggen maar nu ik u verhaal lees zou het daar bij mij ook aan kunnen liggen.
Het heeft wel niets te maken met gaatjes maar heeft u machine ook problemen met centrifugeren??
Soms komt de was er droger uit dan de andere keer net of de centifuge niet iedere wasbeurt werkt.Dat is vooral bij de donkere was.Ben benieuwd of u daar ook last van heeft.
Hopenlijk heb ook ik iets aan de antwoorden zodat er geen gaatjes meer in mijn kleding komen.Succes.

jo
door jolandacarlo - Jun 14, 2010 om 17:41
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb sinds een paar jaar ook een miele wasmachine,kwam als beste uit de test,maar ook heb heb sindsdien gaatjes in de kleding.
Nooit gedacht dat het aan de wasmachine zou kunnen liggen maar nu ik u verhaal lees zou het daar bij mij ook aan kunnen liggen.
Het heeft wel niets te maken met gaatjes maar heeft u machine ook problemen met centrifugeren??
Soms komt de was er droger uit dan de andere keer net of de centifuge niet iedere wasbeurt werkt.Dat is vooral bij de donkere was.Ben benieuwd of u daar ook last van heeft.
Hopenlijk heb ook ik iets aan de antwoorden zodat er geen gaatjes meer in mijn kleding komen.Succes.

ma
door marleen van tol - Jun 14, 2010 om 17:42
26 Antwoorden / 1 Vragen

oh ja en dat verhaal over wasmiddels..onzin..

=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 16:04: Ik heb sinds een paar jaar ook een miele wasmachine,kwam als beste uit de test,maar ook heb heb sindsdien gaatjes in de kleding.
Nooit gedacht dat het aan de wasmachine zou kunnen liggen maar nu ik u verhaal lees zou het daar bij mij ook aan kunnen liggen.
Het heeft wel niets te maken met gaatjes maar heeft u machine ook problemen met centrifugeren??
Soms komt de was er droger uit dan de andere keer net of de centifuge niet iedere wasbeurt werkt.Dat is vooral bij de donkere was.Ben benieuwd of u daar ook last van heeft.
Hopenlijk heb ook ik iets aan de antwoorden zodat er geen gaatjes meer in mijn kleding komen.Succes.

1paul
door 1paul - Jun 14, 2010 om 18:50
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Oplossing is simpel, gewoon met uw klacht naar de verkoper terug gaan en deze daar voorleggen, een machine moet doen waar ie voor gemaakt is en niets meer of minder...

Als Miele er een maakt die 1200 toeren kan moet het niet zo zijn dat je dit niet kan gebruiken omdat er anders gaatjes in de kleding komen...

Leg je klacht voor bij de verkoper en laat hen maar met een oplosing komen, kunnen ze het niet oplossen dan moet er een andere machiene komen en hebt u recht op vergoeding van de kleding...

jo
door jolandacarlo - Jun 14, 2010 om 19:01
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Marleen,Ik heb een miele W 3203. softcare system.water control-system.
En de machine is denk ik ook 2 a 3 jr oud moet dat nog even nazoeken.
En het probleem met niet goed centrifugeren is ook op de zelfde programma's.
Ik zal eens in de gaten houden op welke programma's het meest.
ook dat kreukherstellend begrijp ik niet goed de was is toch super gekreukd als het klaar is, oke ook op 1200 toeren, maar ook op minder toeren.
Eerst had ik een goedkope machine 19 jr oud en eigenlijk nog heel goed maar toch maar voor de zekerheid een nieuwe gekocht omdat ik bang was op lekkage e.d en deze was de beste uit de test gekomen en een miele nou ik dacht dat zit wel goed.Was een dure machine en ook nog 10 jr garantie erbij gekocht.Dan wist ik zeker dat ik lange tijd goed zou zitten.
Maar helaas tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden geweest .
O,ja mijn moeder heeft precies dezelfde machine als ik heb zal het eens met haar overleggen wat betreft de gaatjes, ik weet wel dat ook zij problemen heeft met centrifugeren en kreukels.
En nee ik stop de machine niet te vol.
Tot horens groetjes jolanda

de
door de muis - Jun 14, 2010 om 19:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik dacht altijd dat het aan mij lag!
heb zelf mijn Miele al jaren (9) en van de eerste dag af
baalde ik al, altijd net wat nieuw is en erin gaat heeft een klein gaatje of meerdere
als het uit de was komt, de oude Miele waste ook veel schoner.
ongeacht wat voor programma, wasmiddel of lading.
Had Miele toen al laten weten niet tevreden te zijn met de werking en resultaat.
heb het idee hoe meer elektronika hoe beroerder het resultaat.
geef dit alleen door heb helaas geen tijd om op alles te reageren.

ma
door marleen van tol - Jun 14, 2010 om 19:53
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi 1 paul, ik ben de vraagsteller van dit geheel, en inderdaad ben ik bezig met mieile zelf, k ben evengoed van plan om naar de verkoper te gaan, en dit alles eens uit te printen , , dankje wel voor je reactie

=1paul schreef op maandag 14 jun 2010, 18:50: Oplossing is simpel, gewoon met uw klacht naar de verkoper terug gaan en deze daar voorleggen, een machine moet doen waar ie voor gemaakt is en niets meer of minder...

Als Miele er een maakt die 1200 toeren kan moet het niet zo zijn dat je dit niet kan gebruiken omdat er anders gaatjes in de kleding komen...

Leg je klacht voor bij de verkoper en laat hen maar met een oplosing komen, kunnen ze het niet oplossen dan moet er een andere machiene komen en hebt u recht op vergoeding van de kleding...

ma
door marleen van tol - Jun 14, 2010 om 19:56
26 Antwoorden / 1 Vragen

hoi jolandacarlo, wij hebben dus samen dezelfde miele wasmachine, en alles hetzelfde , zoals in mn oorspronkel verhaal helemaal boven aan had mijn vader ook nog 10 jaar garantie bij gekocht . ik denk dat ik het maar eens als miele niet meewerkt het met meerdere mensen op tv laat komen om het eens uit te zoeken, ik heb inmiddels genoeg gaten kleding en hoeslakens ! ik ben erg benieuwd wat u moeder heeft qua opmerkingen over de machine, ! laat u wat horen

=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 19:01: Hoi Marleen,Ik heb een miele W 3203. softcare system.water control-system.
En de machine is denk ik ook 2 a 3 jr oud moet dat nog even nazoeken.
En het probleem met niet goed centrifugeren is ook op de zelfde programma's.
Ik zal eens in de gaten houden op welke programma's het meest.
ook dat kreukherstellend begrijp ik niet goed de was is toch super gekreukd als het klaar is, oke ook op 1200 toeren, maar ook op minder toeren.
Eerst had ik een goedkope machine 19 jr oud en eigenlijk nog heel goed maar toch maar voor de zekerheid een nieuwe gekocht omdat ik bang was op lekkage e.d en deze was de beste uit de test gekomen en een miele nou ik dacht dat zit wel goed.Was een dure machine en ook nog 10 jr garantie erbij gekocht.Dan wist ik zeker dat ik lange tijd goed zou zitten.
Maar helaas tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden geweest .
O,ja mijn moeder heeft precies dezelfde machine als ik heb zal het eens met haar overleggen wat betreft de gaatjes, ik weet wel dat ook zij problemen heeft met centrifugeren en kreukels.
En nee ik stop de machine niet te vol.
Tot horens groetjes jolanda

er
door erky - Jun 14, 2010 om 19:59
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Marleen,

Onze vorige wasmachine gaf regelmatig gaatjes in het wasgoed. Leverancier gebeld. Die deed de nylontest. Hij vroeg een oude panty en wreef op alle plekken in de trommel met de panty om te voelen en zien of de panty ging ladderen. Hij vond een plekje waar hij meende braampjes te voelen. Dus een nieuwe trommel gekregen. En wat denk je? De nieuwe trommel deed het ook. Toen ben ik zelf gaan kijken. Veel licht er bij en ook in deze trommel zat een braampje. En ik vond nog iets anders. Dit laatste heeft de nieuwe Miele waarschijnlijk niet omdat die trommel er anders uit ziet.

In de trommel zitten van die schotten. Het doet er niet toe of deze schotten plastic zijn of ook roestvast staal (RVS). Aan de beide uiteinden van de schotten, tussen de trommel en de schotten (die de was meenemen bij het ronddraaien) kan wasgoed klem komen zitten en dan snijdt het in feite een draadje kapot. Daar kan tricot niet tegen, maar wij hadden het ook als lusjes in de handdoeken.

Ga dus maar eens op zoek naar dit soort gedoe.

Succes!
Erky

ma
door marleen van tol - Jun 14, 2010 om 20:06
26 Antwoorden / 1 Vragen

hoi, nou we hebben geen lusjes in de kleding maar echt sterretjes gaatjes..soms naast elkaar allemaal evenwijdig van cm, .. of je met een priem erdoor hebt gestoken en dan de priem terug haald die iets grover is waarop het aan de randen blijft hangen !bedankt voor je reactie

=erky schreef op maandag 14 jun 2010, 19:59: Hoi Marleen,

Onze vorige wasmachine gaf regelmatig gaatjes in het wasgoed. Leverancier gebeld. Die deed de nylontest. Hij vroeg een oude panty en wreef op alle plekken in de trommel met de panty om te voelen en zien of de panty ging ladderen. Hij vond een plekje waar hij meende braampjes te voelen. Dus een nieuwe trommel gekregen. En wat denk je? De nieuwe trommel deed het ook. Toen ben ik zelf gaan kijken. Veel licht er bij en ook in deze trommel zat een braampje. En ik vond nog iets anders. Dit laatste heeft de nieuwe Miele waarschijnlijk niet omdat die trommel er anders uit ziet.

In de trommel zitten van die schotten. Het doet er niet toe of deze schotten plastic zijn of ook roestvast staal (RVS). Aan de beide uiteinden van de schotten, tussen de trommel en de schotten (die de was meenemen bij het ronddraaien) kan wasgoed klem komen zitten en dan snijdt het in feite een draadje kapot. Daar kan tricot niet tegen, maar wij hadden het ook als lusjes in de handdoeken.

Ga dus maar eens op zoek naar dit soort gedoe.

Succes!
Erky
[/quote
=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 19:01: Hoi Marleen,Ik heb een miele W 3203. softcare system.water control-system.
En de machine is denk ik ook 2 a 3 jr oud moet dat nog even nazoeken.
En het probleem met niet goed centrifugeren is ook op de zelfde programma's.
Ik zal eens in de gaten houden op welke programma's het meest.
ook dat kreukherstellend begrijp ik niet goed de was is toch super gekreukd als het klaar is, oke ook op 1200 toeren, maar ook op minder toeren.
Eerst had ik een goedkope machine 19 jr oud en eigenlijk nog heel goed maar toch maar voor de zekerheid een nieuwe gekocht omdat ik bang was op lekkage e.d en deze was de beste uit de test gekomen en een miele nou ik dacht dat zit wel goed.Was een dure machine en ook nog 10 jr garantie erbij gekocht.Dan wist ik zeker dat ik lange tijd goed zou zitten.
Maar helaas tot nu toe ben ik nog niet echt tevreden geweest .
O,ja mijn moeder heeft precies dezelfde machine als ik heb zal het eens met haar overleggen wat betreft de gaatjes, ik weet wel dat ook zij problemen heeft met centrifugeren en kreukels.
En nee ik stop de machine niet te vol.
Tot horens groetjes jolanda

alphyra
door alphyra - Jun 14, 2010 om 20:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=erky schreef op maandag 14 jun 2010, 19:59]Hoi Marleen,

Onze vorige wasmachine gaf regelmatig gaatjes in het wasgoed. Leverancier gebeld. Die deed de nylontest. Hij vroeg een oude panty en wreef op alle plekken in de trommel met de panty om te voelen en zien of de panty ging ladderen. Hij vond een plekje waar hij meende braampjes te voelen. Dus een nieuwe trommel gekregen. En wat denk je? De nieuwe trommel deed het ook. Toen ben ik zelf gaan kijken. Veel licht er bij en ook in deze trommel zat een braampje. En ik vond nog iets anders. Dit laatste heeft de nieuwe Miele waarschijnlijk niet omdat die trommel er anders uit ziet.

In de trommel zitten van die schotten. Het doet er niet toe of deze schotten plastic zijn of ook roestvast staal (RVS). Aan de beide uiteinden van de schotten, tussen de trommel en de schotten (die de was meenemen bij het ronddraaien) kan wasgoed klem komen zitten en dan snijdt het in feite een draadje kapot. Daar kan tricot niet tegen, maar wij hadden het ook als lusjes in de handdoeken.

Ga dus maar eens op zoek naar dit soort gedoe.

Succes!
Erky

Ik heb ook een Miele gehad, 30 jaar geleden.
Ook steeds gaatjes in kleding.
Babykleertjes, soms net of de ratjes er aan gevreten hadden.
Bleek er een piepkleine ruimte te zitten, tussen de trommel en rand van de buitentommel, naast de rubberen binnenrand van de deur.
Daar bleef soms iets hangen, en de trommel draait door, dan schiet het los, resultaat, een gaatje.
Bij zwaar beladen heb je er meer last van, de trommel hangt dan misschien ietsje scheef, milimeterwerk, waardoor die opening groter werd.
Je kon er een muntje doorduwen zogezegd, zo groot.
Dus ik denk dat het aan de as van de trommel ligt, die is scheef.
Ik heb hem 10 jaar gehad, 10 jaar gaatjes.
Daarna heb ik een bovenlader gekocht, nooit meer last gehad.

juist Erky, dat bedoelde ik nou.

corkoo
door corkoo - Jun 14, 2010 om 22:25
51 Antwoorden / 25 Vragen

Het gaatjes-probleem bestaat al heel lang. Onze vorige Miele had het ook. Miele heeft toen een nieuwe trommel geplaatst en de kleding is gedeeltelijk door Miele vergoed. Prima service dus, maar helaas, de gaatjes bleven komen. Altijd zitten ze op navelhoogte. Zoals door iemand anders opgemerkt was mij ook opgevallen dat het altijd katoenen kleding is.
Inmiddels hebben wij al weer enkele jaren een AEG computer-gestuurde wasmachine. Helaas is ook daar het gaatjes-probleem aanwezig. Het wil er bij mij niet meer in dat het aan de wasmachine ligt.
Ik vraag mij wel eens af of dat katoen niet in een of ander pap-bad wordt gestopt om de kwaliteit van het katoen ter verdoezelen. De problemen komen dan pas na een paar keer wassen.

ma
door madelieverd - Jun 14, 2010 om 23:13
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=corkoo schreef op maandag 14 jun 2010, 22:25]Het gaatjes-probleem bestaat al heel lang. Onze vorige Miele had het ook. Miele heeft toen een nieuwe trommel geplaatst en de kleding is gedeeltelijk door Miele vergoed. Prima service dus, maar helaas, de gaatjes bleven komen. Altijd zitten ze op navelhoogte. Zoals door iemand anders opgemerkt was mij ook opgevallen dat het altijd katoenen kleding is.
Inmiddels hebben wij al weer enkele jaren een AEG computer-gestuurde wasmachine. Helaas is ook daar het gaatjes-probleem aanwezig. Het wil er bij mij niet meer in dat het aan de wasmachine ligt.
Ik vraag mij wel eens af of dat katoen niet in een of ander pap-bad wordt gestopt om de kwaliteit van het katoen ter verdoezelen. De problemen komen dan pas na een paar keer wassen.

Wat is dat een pientere wasmachiene.....uitvogelen waar precies de navelhoogte zit in de shirtjes en dan toe slaan....sjakkaaaaaaa

ma
door madelieverd - Jun 14, 2010 om 23:16
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat gaatjes op navelhoogte in shirtjes meer te maken heeft met een (te) dikke buik en dat die buik, tijdens het op en afstappen van een fiets langs de het aanzetpunt van het stuur schuurt......Op zo`n aanzetpunt kunnen braampjes zitten.....

elenay
door elenay - Jun 15, 2010 om 01:39
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=san76 schreef op maandag 14 jun 2010, 12:57]Hallo Marleen,

Ik herken jouw probleem. Het is ontzettend vervelend en zonde inderdaad. Ik heb hier ook enige tijd last van gehad, maar het vrij eenvoudig kunnen oplossen. Ik doe nu al mijn kwetsbare kleiding (en dus ook tshirts e.d.) in een waszakje voordat ik het in de wasmachine doe. Albert Heijn verkoopt waszakjes waar een paar tshirts tegelijk in kunnen. Je was wast dan wel met een paar van die waszakjes, maar duur zijn die niet. Ik geloof rond de 1,30 euro en het blijft heel. Het hangt bij AH bij de vaatdoekjes en zemen etc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het probleem dan net als bij mij is opgelost. Succes ermee!

Misschien dat die waszakjes de oplossing zijn om gaatjes te voorkomen.
Dat kan dan omdat mensen ook weleens kwetsbare stoffen als viscose tegelijk wassen met zwaardere katoenen stoffen met knopen en dergelijke, maar in principe zou het zo in de trommel moeten kunnen.

Ik heb een whirldpool en nergens last van, dus ik bedoel maar.

Van een Miele verwacht ik al helemaal een goed product, dus dan zou
dit toch als klacht opgelost moeten worden.

Ik zou gewoon eens een paar shirtjes van dezelfde stofsoort (zonder knopen, ritsen en dergelijke) draaien zonder wasmiddel en mochten er dan weer gaten inzitten dan is het de trommel.

Is het goed dan zou ik het nog een keer laten draaien met een vloeibaar wasmiddel. Zelf doe ik dat met de wasmiddelen van Lidl, bevallen me erg goed en kijk dan weer eens. En zo kom je erachter wat nu de boosdoener is en kun je dat de verkoper ook gelijk duidelijk maken.

ea
door earthmum - Jun 15, 2010 om 09:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook iedere keer gaatjes in katoenen kleding. Bij mij ligt het aan het feit dat ik zilvervisjes/papiervisjes in huis heb. Deze eten papier en Katoen. Zoals je de gaatjes beschrijft lijken het de zelfde gaatjes. Deze visjes zie je overdag niet maar komen s'nachts te voorschijn en zijn zowat doorzichtig, transparant. ik woon in een rijtjes huis en alle buren hebben hier last van. Allemaal gaatjes in de katoenen kleding. Alles wordt in plastic verpakt en in plastic boxen. Misschien heb je hier iets aan.

wi
door wimtaapken - Jun 15, 2010 om 10:57
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo wij hebben ook een miele softcare en gaatjes in de kleding er is een monteur bij geweest en deze heeft bde manchet vervangen en hopelijk is het over maar hij zij er wel bij om in ieder geval nog een aantal keren een t shirt mee te wassen niet een van zeeman ofzo maar ondertussen de verzekering ingeschakeld want dat is wat je van miele te horen krijgt probleem is echter dat de verzekering geen gaatjes dekt maar toch insturen en hopen op coulante betaling als dit niet lukt alsnog miele aansprakelijk stellen we hebben dit eerder met een andere machine gehad en alles is vergoed trouwens de 10 jaar verzekering is voor alles we hebben niets hoeven te betalen voor gedane onderzoeken voor wasmacine en vaatwasser perfecte service.

mvgr wim

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 15, 2010 om 11:09
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook iedere keer gaatjes in katoenen kleding. Bij mij ligt het aan het feit dat ik zilvervisjes/papiervisjes in huis heb.

Deze had ik in mijn vorige flat ook (hele flat had er last van) maar die zag ik overdag echt wel, en had geen gaatjes in mn kleding.

Een vriendin van mij heeft ze ook, en ziet ze ook overdag en geen gaatjes in de kleding.

re
door reflexcsr - Jun 15, 2010 om 12:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, heb sinds mrt. 08 ook zo`n wasmachine en ook steeds meer gaatjes in kleding. Ben met ariel gestopt, zou ook gaatjes veroorzaken. Nog steeds gaatjes zelfs in ajax pyama.

ma
door marleen van tol - Jun 15, 2010 om 16:24
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi wat voor machine heb je ?

=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 12:30: Hallo, heb sinds mrt. 08 ook zo`n wasmachine en ook steeds meer gaatjes in kleding. Ben met ariel gestopt, zou ook gaatjes veroorzaken. Nog steeds gaatjes zelfs in ajax pyama.

ma
door marleen van tol - Jun 15, 2010 om 16:26
26 Antwoorden / 1 Vragen

Deze gaatjes zijn absoluut niet aan te vreten, je ziet rond om dat er aan allezijde dat er iets is blijven hangen, net alsof je door karton gaat en dan de achterkant ziet dat het karton ook door die kant is opgegaan, moeilijk uit te leggen maar gaatjes van de zilvervisjes zijn erg anders, en ja datis ook een probleem, die hebben we hier ook in ons huurhuis en komen overal in...

=sonjaatje schreef op dinsdag 15 jun 2010, 11:09: Ik heb ook iedere keer gaatjes in katoenen kleding. Bij mij ligt het aan het feit dat ik zilvervisjes/papiervisjes in huis heb.

Deze had ik in mijn vorige flat ook (hele flat had er last van) maar die zag ik overdag echt wel, en had geen gaatjes in mn kleding.

Een vriendin van mij heeft ze ook, en ziet ze ook overdag en geen gaatjes in de kleding.

ma
door marleen van tol - Jun 15, 2010 om 16:29
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Jolanda, heb je al van je moeder vernomen of zij dat ook heeft ? vandaag heb ik de miele aan de lijn gehad , die belde mij, en heb gezegd dat jij er ook van het begin af aan last van hebt , zelfs mijn vader wast niet zn ondergoed, met 1200 toeren, want hij krijgt ook gaatjes ..ook miele en iets later gekocht dan ons,.. maar goed...is het niet handig dat we elkaars email hebben zodat we samen sterk zijn hiermee ? ik wil dit hebben opgelost namelijk, groetjes marleen van tol

=jolandacarlo schreef op maandag 14 jun 2010, 16:04: Ik heb sinds een paar jaar ook een miele wasmachine,kwam als beste uit de test,maar ook heb heb sindsdien gaatjes in de kleding.
Nooit gedacht dat het aan de wasmachine zou kunnen liggen maar nu ik u verhaal lees zou het daar bij mij ook aan kunnen liggen.
Het heeft wel niets te maken met gaatjes maar heeft u machine ook problemen met centrifugeren??
Soms komt de was er droger uit dan de andere keer net of de centifuge niet iedere wasbeurt werkt.Dat is vooral bij de donkere was.Ben benieuwd of u daar ook last van heeft.
Hopenlijk heb ook ik iets aan de antwoorden zodat er geen gaatjes meer in mijn kleding komen.Succes.

wi
door wimenloes65 - Jun 15, 2010 om 16:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje: Hebben jullie een granieten aanrechtblad. Ik heb al van zeer veel mensen vernomen dat daardoor ook gaatjes in shirts e.d. ontstaan. Zelf bezit ik een granieten aanrechtblad en heb eveneens veel last van gaatjes.
Ik ben echter al 14 jaar lang in het bezit van een Miele wasautomaat en droger.
De eerste drie jaar had ik een kunststof aanrechtblad en geen gaatjes, de laatste 11 jaar een granieten aanrechtblad en warempel vielen de gaatjes in de shirts.
Het kan dus niet aan de Miele wasautomaat hebben gelegen.

ru
door ruvada - Jun 15, 2010 om 18:11
17 Antwoorden / 6 Vragen

Op 5 maart heb ik een vraag gesteld over dit onderwerp (zie
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/bosch-logixx-8-slecht-voor-wasgoed/?vHash=c749c73j&cHash=1c62d486ec), maar geen enkele reactie gekregen.

Door de grote druk op fabrikanten om steeds zuiniger apparaten te maken die steeds minder water gebruiken wordt de kwaliteit ondergeschikt gemaakt aan de energie-labels. Dat krijg je, als je doorschiet in goede bedoelingen. Ik kan me voorstellen dat de constructie van de trommel of zelfs de trommelbewegingen worden aangepast aan de verlaagde dosering water.

Zo ontstaat ook het probleem van de zogenaamde was- of vetluis. Te weinig water, te lage wastemperaturen. Zie hiervoor deze interessante link: http://www.klusidee.nl/Forum/about42654.html.

in
door ingrid58 - Jun 15, 2010 om 18:35
9 Antwoorden / 2 Vragen

Heb hetzelfde probleem gehad. Bleek een wasverdeler in de trommel kapot.

re
door reflexcsr - Jun 15, 2010 om 18:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op dinsdag 15 jun 2010, 16:24] Hoi wat voor machine heb je ? [quote=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 12:30]Hallo, heb sinds mrt. 08 ook zo`n wasmachine en ook steeds meer gaatjes in kleding. Ben met ariel gestopt, zou ook gaatjes veroorzaken. Nog steeds gaatjes zelfs in ajax pyama. miele SoftCareSystem V 5660 Waterproof-system
gr. Jolanda

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 15, 2010 om 19:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft een granieten aanrechtblad in hemelsnaam te maken met gaatjes in je kleding. Lig je er op ofzo??

re
door reflexcsr - Jun 15, 2010 om 19:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op dinsdag 15 jun 2010, 16:24] Hoi wat voor machine heb je ? [quote=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 12:30]Hallo, heb sinds mrt. 08 ook zo`n wasmachine en ook steeds meer gaatjes in kleding. Ben met ariel gestopt, zou ook gaatjes veroorzaken. Nog steeds gaatjes zelfs in ajax pyama.

re
door reflexcsr - Jun 15, 2010 om 19:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op dinsdag 15 jun 2010, 16:24] Hoi wat voor machine heb je? Miele SoftCareSystem V 5660 WPS
gr. Jolanda

th
door theeroos63 - Jun 15, 2010 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marleen

Dit had ik ook en ik gebruik Ariel, en maar zoeken waar de gaatjes weg kwamen .
Zelf in nieuwe shirts begreep er niks van .
Dacht eerst aan motten ,heb de hele kast schoongemaakt en mottehangers gekocht maar nu weet ik het waar het weg komt
Helemaal niet aan het wasmiddel gezocht .

sj
door sjaantje109 - Jun 15, 2010 om 20:02
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben een Miele sofftronic meteor V 4760.

sj
door sjaantje109 - Jun 15, 2010 om 20:04
52 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb allerlei verschillende wasmiddelen gebruikt, ik geloof niet dat het daar aan ligt. Gebruik de laatste tijd het poeder van de Lidl, dat toch als goed uit alle testen komt. Een aantal jaar geleden was er dat probleem met Omo waspoeder dat gaten in kleding veroorzaakte, maar dat poeder is toch al lang niet meer op de markt. (mag ik hopen althans).

Voor mij is het nog steeds een raadsel.
Kan Kassa hier niet eens een onderzoek op loslaten???

re
door reflexcsr - Jun 15, 2010 om 20:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ga mail naar miele versturen omtrend vraag "gaatjes"
gr. Jolanda

wi
door wimenloes65 - Jun 15, 2010 om 21:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor Sonjaatje:
Een granieten aanrechtblad krijgt door het gebruik en door stoten met harde voorwerpen allerlei beschadigingen aan de rand. Door met je kleding langs de rand te schuren, ontstaan er gaatjes.

wi
door wimenloes65 - Jun 15, 2010 om 21:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 15 jun 2010, 19:00]Wat heeft een granieten aanrechtblad in hemelsnaam te maken met gaatjes in je kleding. Lig je er op ofzo??[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 15 jun 2010, 19:00]Wat heeft een granieten aanrechtblad in hemelsnaam te maken met gaatjes in je kleding. Lig je er op ofzo??
Door het stoten met harde voorwerpen langs of tegen de rand van het graniet, ontstaan er allerlei beschadigingen. Als je met je shirt langs de rand schuurt tijdens je werkzaamheden in de keuken, kunnen er door de oneffenheden kleine beschadigingen c.q. gaatjes ontstaan.

ma
door marleen van tol - Jun 16, 2010 om 07:50
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Sjaantje, ja daar dacht ik ook nog aan, maar wil eerst even wachten wat miele hieraan gat doen ! dat van dat wasmiddel geloof ik niet, ik ben nu al drie jaar bezig met dingen te bedenken en doen, er staan zoveel dingen als reactie van mensen die ik allang al heb uitgesloten !
ik zoek mensen met een miele 3201 1200 toeren, er is 1 iemand die heet jolanda carlo, die het zelfde probleem dus heeft , vanaf het begin, en de machine s zijn beide even oud ! dus dat ligt echt niet aan andere dingen maar voor mij al duidelijk aan de machine ! bedankt voor je reactie !
groetjes marleen de officiele vraagsteller van dit alles !

=sjaantje109 schreef op dinsdag 15 jun 2010, 20:04: Ik heb allerlei verschillende wasmiddelen gebruikt, ik geloof niet dat het daar aan ligt. Gebruik de laatste tijd het poeder van de Lidl, dat toch als goed uit alle testen komt. Een aantal jaar geleden was er dat probleem met Omo waspoeder dat gaten in kleding veroorzaakte, maar dat poeder is toch al lang niet meer op de markt. (mag ik hopen althans).

Voor mij is het nog steeds een raadsel.
Kan Kassa hier niet eens een onderzoek op loslaten???

ma
door marleen van tol - Jun 16, 2010 om 07:52
26 Antwoorden / 1 Vragen

hhoi jolanda ik heb gisteren dus contact gehad met hun, en had gezegd dat er nog iemand was die dit probleem met dezelfde trommel heeft ! ik ben erg benieuwd des te meer mensen des te beter ! anders gaat dit naar kassa toe of radar ..

=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 20:49: Ga mail naar miele versturen omtrend vraag "gaatjes"
gr. Jolanda

jo
door jolandacarlo - Jun 16, 2010 om 09:48
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Marleen en jolanda, ik ga ook wel een mail; sturen naar miele hoe meer mensen een klacht indienen hoe beter.

=marleen van tol schreef op woensdag 16 jun 2010, 07:52: hhoi jolanda ik heb gisteren dus contact gehad met hun, en had gezegd dat er nog iemand was die dit probleem met dezelfde trommel heeft ! ik ben erg benieuwd des te meer mensen des te beter ! anders gaat dit naar kassa toe of radar ..
=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 20:49: Ga mail naar miele versturen omtrend vraag "gaatjes"
gr. Jolanda

jo
door jolandacarlo - Jun 16, 2010 om 09:52
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Marleen, ik wil best je e-mail adres zodat we verder iets kunnen afspreken.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik reageer op een vraag dus weet nog niet zo goed hoe alles gaat.
Als ik je mail adres krijg stuur ik je een antwoord terug met mijn adres.
Mijn moeder nog niet gesproken over de gaatjes ben gister heel de dag weggeweest en laat thuis.Dat laat ik dan wel in mail contact weten.
Groetjes jolanda

ma
door mabee - Jun 16, 2010 om 21:49
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marleen,
Het probleem waar jij mee te maken hebt komt mij heel bekend voor.
Een paar jaar geleden heb ik een lang gevecht gevoerd over mijn Bauknecht wasmachine.Na een hoop gedoe hebben ze de wastrommel vernieuwd omdat de gaatjes scherpe randjes hadden waardoor het wasgoed beschadigd werd.
Je moet met je hand over de trommel wrijven en er stevig op drukken. Je mag zelfs al druk je heel hard op 1 gaatje nog geen scherpe rand voelen. Bij de fabricage zo vertelde de monteur mij, zijn de gaatjes er niet altijd diep genoeg ingestanst. Dat verhaal van de panty kan ook maar met de blote hand is het beter te voelen.
Dit is de enige oplossing, je hebt gewoon geen goede wastrommel en die moeten ze vervangen. Zeker Miele, er is toch geen betere ? Zo'n klacht moet hun eer te na zijn. Vecht ervoor, het is mij ook gelukt. Sterkte en sukses he.
Mabee.

ma
door madelieverd - Jun 16, 2010 om 23:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dgorter schreef op maandag 14 jun 2010, 14:18]Beste mensen,

Natuurlijk ontstaan er af en toe gaatjes. We willen de was steeds droger uit de wasmachine hebben (scheelt weer droogtijd) dus kwamen er hoogcentrifugerende wasautomaten. Pas dan het toerental aan. Sinds een aantal jaren zijn de gaatjes in de trommel ook kleiner geworden (helpt ook mee).

En dan nog een beetje zelfkritiek: Soms laat de kwaliteit van kleding ook wel eens te wensen over. We kopen maar al te graag kleding uit lage-lonenlanden bij de drogist etc. Het houdt een keertje op hè?

Wilt u beweren dat een duur kledingstuk, bv van het merk Didi, níet uit een "lage lonenland" komt??????

ma
door mabee - Jun 17, 2010 om 09:16
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marleen,

De gaatjes in jouw wasgoed worden veroorzaakt door de kracht waarmee het door het centrifugeren tegen de trommel wordt gedrukt. Als daar scherpe randjes aan zitten krijg je ronde gaatjes in het wasgoed.
Dit in aanvulling op mijn eerdere antwoord van woensdag 16 juni. Groetjes mabee.

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 11:33
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Jolanda , ik zag een andere jolanda, maar ik heb nu toch te maken met jolanda met een miele 3201 ? hetzelfde app als mij, en even oud.. ja ik zat nog te denken, ik geef even mn mobiele nummer, dat is even veiliger dan mn adres , vanwege dat iedereen dit leest ! anders heb ik geen idee hoe we in contackt kunnen komen met elkaar. [edit - redactie] groetjes marlee

=jolandacarlo schreef op woensdag 16 jun 2010, 09:52: Hoi Marleen, ik wil best je e-mail adres zodat we verder iets kunnen afspreken.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik reageer op een vraag dus weet nog niet zo goed hoe alles gaat.
Als ik je mail adres krijg stuur ik je een antwoord terug met mijn adres.
Mijn moeder nog niet gesproken over de gaatjes ben gister heel de dag weggeweest en laat thuis.Dat laat ik dan wel in mail contact weten.
Groetjes jolanda

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 11:37
26 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mabee schreef op donderdag 17 jun 2010, 09:16]Beste Marleen,

De gaatjes in jouw wasgoed worden veroorzaakt door de kracht waarmee het door het centrifugeren tegen de trommel wordt gedrukt. Als daar scherpe randjes aan zitten krijg je ronde gaatjes in het wasgoed.
Dit in aanvulling op mijn eerdere antwoord van woensdag 16 juni. Groetjes mabee. hoi Mabee, ja ik heb alles al gedaan van deze dingen. ja best triest, maar gelukkig sta ik serker want mijn vader heeft het ook , zeker met 1200 toeren, met zn ondergoed, en jolanda van hier uit reactie s die heeft dezelfde wasmachine, met dezelfde leeftijd, ja ik ga er wel voor door ja , dit gaat miele niet winnen ! anders gooi ik het op tv, maar eerst hun zelf de kans geven ! dankje wel voor je reactie !! groetjes marleen

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 11:40
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi annemieke , heb je ook een miele ? toevallig, dan graag ook een mailtje daar heen, des rte meer mensen des te beter

=stuera schreef op maandag 14 jun 2010, 13:17: Hallo,

Ik heb ook dit verschijnsel en zorg er in ieder geval voor dat alle BH's in een afgesloten waszak worden gewassen. Dit ter voorkoming, maar het lukt toch niet altijd en heb ook een miele softcare, dus snap er niet zoveel van.
Annemieke

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 11:43
26 Antwoorden / 1 Vragen

hoi sjaantje, ja dit is heel erg herkenbaar, inderdaad, mail alsje blieft miele, dat hebben inmiddels meerdere gedaan !! samen staan we sterk.
ik heb mn telefoon nummer vermeld bij het verhaal van carlo/jolanda die heeft dezelfde trommel als mij en even oud, zij heeft ook een mail gestuurd ! ik hoor het wel ! groetjes marlee

=sjaantje109 schreef op maandag 14 jun 2010, 12:50: Wij hebben ook een Miele wasmachine, sinds een jaar of 4 denk ik, en wij hebben ook gaatjes. Vooral in katoen, is me opgevallen, en ik heb geen idee hoe het komt.
De gaatjes zitten ook allemaal "bij elkaar", als je een gaatje hebt, zijn er gelijk meer om heen, het is niet van "1 gaatje hier, en dan een eind verderop weer 1 gaatje", het zijn steeds een stuk of 5, 6 gaatjes bij elkaar.
Ik vind het ook een raadsel en hoop hier ook meer informatie over te krijgen.
[/quote
=stuera schreef op maandag 14 jun 2010, 13:17: Hallo,

Ik heb ook dit verschijnsel en zorg er in ieder geval voor dat alle BH's in een afgesloten waszak worden gewassen. Dit ter voorkoming, maar het lukt toch niet altijd en heb ook een miele softcare, dus snap er niet zoveel van.
Annemieke

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 11:46
26 Antwoorden / 1 Vragen

ja hebben wij ook en nog, ik heb dus een idee hoe het kan gebeuren, maar miele twijfelt of dat zo is.. des te meer mensen mailen naar miele des te sterker we staan !! groetjes marleenquote=stuera schreef op maandag 14 jun 2010, 13:17]Hallo,

Ik heb ook dit verschijnsel en zorg er in ieder geval voor dat alle BH's in een afgesloten waszak worden gewassen. Dit ter voorkoming, maar het lukt toch niet altijd en heb ook een miele softcare, dus snap er niet zoveel van.
Annemieke

ma
door marleen van tol - Jun 17, 2010 om 12:05
26 Antwoorden / 1 Vragen

sorry jolanda ik was net even in de war, wij hebben dus een 3203, mnpa heeft de andere

re
door reflexcsr - Jun 20, 2010 om 15:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marleen, afgelopen week miele monteur op bezoek. Ga nu 2 wkn. hetzelfde t-shirt bij elke was meewassen. Wat Ariel betreft: een kennis van mij heeft van Ariel het aankoop bedrag van haar broek vergoed gekregen omdat hier gaatjes in zaten. Ariel heeft niet gezegd dat het door hun wasmiddel komt, maar wel vergoed!
gr. Jolanda

sj
door sjaantje109 - Jun 20, 2010 om 16:13
52 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb het mijn zus eens gevraagd, en die heeft OOK gaatjes! En die heeft een Marijnen wasmachine. Omdat ze maar met z'n twee-en zijn heeft ze altijd maar kleine wasjes, max. toerental 1400 bij centrifugeren, ze doet bh-s e.d. altijd al in een waszak, dus wat mij betreft wordt het raadsel alleen maar groter. En ze wast met wasmiddel van Hara, dat is dus ook heel mild. Ra ra hoe kan dit allemaal??

ma
door marleen van tol - Jun 20, 2010 om 18:48
26 Antwoorden / 1 Vragen

hoi jolanda, weet je ik heb een tijd ook neutral was middel gebruikt, vanwege even tuele allergie klacht, maar het maakt niet uit, want met zwarte wasmiddel heb ik het ook. ik zal ze morgen even terug bellen miele. maar ik vind wel, 1 shirt in een grote trommel met veel meer shirts, enz, dat vergroot al beslist niet de kans dat daar toevallig nu een gaatje inkomt, maar ik heb het wel gedaan zoals ze vroegen.
groetjes mij marlee

=reflexcsr schreef op zondag 20 jun 2010, 15:52: Hoi Marleen, afgelopen week miele monteur op bezoek. Ga nu 2 wkn. hetzelfde t-shirt bij elke was meewassen. Wat Ariel betreft: een kennis van mij heeft van Ariel het aankoop bedrag van haar broek vergoed gekregen omdat hier gaatjes in zaten. Ariel heeft niet gezegd dat het door hun wasmiddel komt, maar wel vergoed!
gr. Jolanda

jo
door jolandacarlo - Jun 20, 2010 om 20:35
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op zondag 20 jun 2010, 18:48] hoi jolanda, weet je ik heb een tijd ook neutral was middel gebruikt, vanwege even tuele allergie klacht, maar het maakt niet uit, want met zwarte wasmiddel heb ik het ook. ik zal ze morgen even terug bellen miele. maar ik vind wel, 1 shirt in een grote trommel met veel meer shirts, enz, dat vergroot al beslist niet de kans dat daar toevallig nu een gaatje inkomt, maar ik heb het wel gedaan zoals ze vroegen.
groetjes mij marleen[quote=reflexcsr schreef op zondag 20 jun 2010, 15:52]Hoi Marleen, afgelopen week miele monteur op bezoek. Ga nu 2 wkn. hetzelfde t-shirt bij elke was meewassen. Wat Ariel betreft: een kennis van mij heeft van Ariel het aankoop bedrag van haar broek vergoed gekregen omdat hier gaatjes in zaten. Ariel heeft niet gezegd dat het door hun wasmiddel komt, maar wel vergoed!
gr. Jolanda

Hoi Marleen,zoals ik je in de mail al vertelde komt half juli de monteur van miele.
Nu lees ik dat je ook wel eens wast met neutral, nou dat wasmiddel gebruik ik ook, eigenlijk het enigste wasmiddel daar mijn zoontje last heeft van exceem.is dat toeval ??Heb ook gezegt dat ik niet alleen last heb van gaatjes ook van het slecht centrifugeren en kreuken.Heb jij dat ook gemeld??
Groetjes jolanda

ma
door marleen van tol - Jun 20, 2010 om 20:44
26 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat van het kreuken nooit zo op gelet, maar soms het idee, dat het toch iets te nat de ene keer eruit komt dan het andere, zelfs vanmiddag nog met de donkere was van 40 graden... ik schud het / sla het altijd even uit 1 keer voordat ik ophang, en er kwamen gewoon spetters vanaf.. soms twijfel ik ook wel een s aan de temperatuur, dan was ik eens heet enkele keer erg heet en als het eruit komt is het koud.... nou ja ik denk dat dat wel aan mij ligt... hihi hoe merk je dat kreuken op ? ik moet het altijd wat uit elkaar halen , want het zit geplakt en verpropt op elkaar terwijl het niet veel is..... nou mijn zoontje had veel pekjes qua pukkeltjes enz op zn armen en benen, ik zelf had het op mn armen, [altijd al gehad boven arm achter] maar ik dacht ik gebruik dat eens kijken of het beterder is. soms heb ik omo, soms dash... en voor de witte was omo wit, en voor de zwarte was babyshampoo, of zoals nu van de liddl zwarte wasmiddel,. ja het is wat he , maar ja daar komen die gaten niet van, soms wel en soms niet...net wanneer de wasmachine weer griep heeft denk ik... hihi ik kijk ook altijd mn was na, elke shirt...groetje

=jolandacarlo schreef op zondag 20 jun 2010, 20:35:
=marleen van tol schreef op zondag 20 jun 2010, 18:48: hoi jolanda, weet je ik heb een tijd ook neutral was middel gebruikt, vanwege even tuele allergie klacht, maar het maakt niet uit, want met zwarte wasmiddel heb ik het ook. ik zal ze morgen even terug bellen miele. maar ik vind wel, 1 shirt in een grote trommel met veel meer shirts, enz, dat vergroot al beslist niet de kans dat daar toevallig nu een gaatje inkomt, maar ik heb het wel gedaan zoals ze vroegen.
groetjes mij marlee
=reflexcsr schreef op zondag 20 jun 2010, 15:52: Hoi Marleen, afgelopen week miele monteur op bezoek. Ga nu 2 wkn. hetzelfde t-shirt bij elke was meewassen. Wat Ariel betreft: een kennis van mij heeft van Ariel het aankoop bedrag van haar broek vergoed gekregen omdat hier gaatjes in zaten. Ariel heeft niet gezegd dat het door hun wasmiddel komt, maar wel vergoed!
gr. Jolanda

Hoi Marleen,zoals ik je in de mail al vertelde komt half juli de monteur van miele.
Nu lees ik dat je ook wel eens wast met neutral, nou dat wasmiddel gebruik ik ook, eigenlijk het enigste wasmiddel daar mijn zoontje last heeft van exceem.is dat toeval ??Heb ook gezegt dat ik niet alleen last heb van gaatjes ook van het slecht centrifugeren en kreuken.Heb jij dat ook gemeld??
Groetjes jolanda

ma
door madelieverd - Jun 20, 2010 om 22:01
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op zondag 20 jun 2010, 20:44] Nou dat van het kreuken nooit zo op gelet, maar soms het idee, dat het toch iets te nat de ene keer eruit komt dan het andere, zelfs vanmiddag nog met de donkere was van 40 graden... ik schud het / sla het altijd even uit 1 keer voordat ik ophang, en er kwamen gewoon spetters vanaf.. soms twijfel ik ook wel een s aan de temperatuur, dan was ik eens heet enkele keer erg heet en als het eruit komt is het koud.... nou ja ik denk dat dat wel aan mij ligt... hihi hoe merk je dat kreuken op ? ik moet het altijd wat uit elkaar halen , want het zit geplakt en verpropt op elkaar terwijl het niet veel is..... nou mijn zoontje had veel pekjes qua pukkeltjes enz op zn armen en benen, ik zelf had het op mn armen, [altijd al gehad boven arm achter] maar ik dacht ik gebruik dat eens kijken of het beterder is. soms heb ik omo, soms dash... en voor de witte was omo wit, en voor de zwarte was babyshampoo, of zoals nu van de liddl zwarte wasmiddel,. ja het is wat he , maar ja daar komen die gaten niet van, soms wel en soms niet...net wanneer de wasmachine weer griep heeft denk ik... hihi ik kijk ook altijd mn was na, elke shirt...groetjes[quote=jolandacarlo schreef op zondag 20 jun 2010, 20:35][quote=marleen van tol schreef op zondag 20 jun 2010, 18:48] hoi jolanda, weet je ik heb een tijd ook neutral was middel gebruikt, vanwege even tuele allergie klacht, maar het maakt niet uit, want met zwarte wasmiddel heb ik het ook. ik zal ze morgen even terug bellen miele. maar ik vind wel, 1 shirt in een grote trommel met veel meer shirts, enz, dat vergroot al beslist niet de kans dat daar toevallig nu een gaatje inkomt, maar ik heb het wel gedaan zoals ze vroegen.
groetjes mij marleen[quote=reflexcsr schreef op zondag 20 jun 2010, 15:52]Hoi Marleen, afgelopen week miele monteur op bezoek. Ga nu 2 wkn. hetzelfde t-shirt bij elke was meewassen. Wat Ariel betreft: een kennis van mij heeft van Ariel het aankoop bedrag van haar broek vergoed gekregen omdat hier gaatjes in zaten. Ariel heeft niet gezegd dat het door hun wasmiddel komt, maar wel vergoed!
gr. Jolanda

Hoi Marleen,zoals ik je in de mail al vertelde komt half juli de monteur van miele.
Nu lees ik dat je ook wel eens wast met neutral, nou dat wasmiddel gebruik ik ook, eigenlijk het enigste wasmiddel daar mijn zoontje last heeft van exceem.is dat toeval ??Heb ook gezegt dat ik niet alleen last heb van gaatjes ook van het slecht centrifugeren en kreuken.Heb jij dat ook gemeld??
Groetjes jolanda

Ja natuurlijk komt het schone wasgoed KOUD uit de machiene, omdat die met KOUD water de spoelingen doet.....Wat dat centrifugeren betreft....als er een fijnwasprogramma wordt gedraaid, wordt er minder heftig gecentrifugeerd.....

di
door dirk2 - Jun 21, 2010 om 10:54
364 Antwoorden / 21 Vragen

Mareleen, probeer eens een tijdje dreft, die heb je ook voor de donkere was. Voor de handdoeken gebruik ik wolwasmiddel. Die is het zachtst, handdoeken worden niet echt vuil en gaan zo lang mee.

ed
door eddyvanluin - Jun 26, 2010 om 23:09
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een Bosch wasmachine. En ook in een aantal truitjes allemaal kleine gaatjes.
Waardeoos het zijn dure truitjes en ik weet niet wat ik er aan moet gaan doen.
Wie heft er ook last van.
Ik ben ten eide raad !!!

ma
door madelieverd - Jun 27, 2010 om 01:29
15 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn Miele is ongeveer 18 jaar oud....nog nooit gaatjes in kleding gehad, na het wassen.... en ik gebruik al zolang dat het in de handel is, een vloeibaar was middel......witte en bonte reus....

nb
door nbw - Jun 27, 2010 om 02:29
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een waanzinnig probleem. Gaatjes hebben door je duurgekochte apparaat en in ook doorgekochte kleding,Tja dan weet men wel te reageren met allerlei lulverhalen. Sorry en met alle respect maar ik vind je probleem geneuzel. Je praat over een wasmachine. Mocht deze een productiefout hebben dan ga allereerst na de winkel en daarna naar miele je gelijk te halen desnoods met rechtshulp. En laten ik duidelijk zijn daar is helemaal niets mis mee. Ik kom hier enkel plotsklaps voorbij en denk waar maak je in wiensnaam danook druk over. Het zijn maar gaatjes. Wat is er mis met het dragen van kledingsstukken met gaatjes. Snap het wel maar vind dit allemaal wel heel erg eng bekrompen.

ma
door marleen van tol - Jun 27, 2010 om 09:20
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, ja dat heb ik al tijden dreft... maar de wasmachine is inmiddels nagekeken....en er is nog iemand die hetzelfde probleem met dezelfde machine ... bedankt voor je reactie

=dirk2 schreef op maandag 21 jun 2010, 10:54: Mareleen, probeer eens een tijdje dreft, die heb je ook voor de donkere was. Voor de handdoeken gebruik ik wolwasmiddel. Die is het zachtst, handdoeken worden niet echt vuil en gaan zo lang mee.

ma
door marleen van tol - Jun 27, 2010 om 09:22
26 Antwoorden / 1 Vragen

melden bij bosch !! waarschijnlijk net als bij mij word je niet gelooft, maar ik gaan het denk ik voor kassa of radar gooien, ze zijn bij mij geweest, miele, maar zeggen wat ik denk dat dat niet mogelijk is, en daar naar kijken word niet echt gedaan vanwege de hoeveelheid wer/of dat dat dus echt niet gaat... des te meer mails des te beter

=eddyvanluin schreef op zaterdag 26 jun 2010, 23:09: Ik heb een Bosch wasmachine. En ook in een aantal truitjes allemaal kleine gaatjes.
Waardeoos het zijn dure truitjes en ik weet niet wat ik er aan moet gaan doen.
Wie heft er ook last van.
Ik ben ten eide raad !!!

ma
door marleen van tol - Jun 27, 2010 om 09:24
26 Antwoorden / 1 Vragen

ik denk dat de oude versies het ook veel beter doen nog, en goed afgewerkt zijn....

=madelieverd schreef op zondag 27 jun 2010, 01:29: Mijn Miele is ongeveer 18 jaar oud....nog nooit gaatjes in kleding gehad, na het wassen.... en ik gebruik al zolang dat het in de handel is, een vloeibaar was middel......witte en bonte reus....

gsm
door gsm - Jul 26, 2010 om 21:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ook dit probleem met AEG Lavamat Carat 74658 Silent System Plus.
Allemaal gaatjes en losgetrokken rafels, zelfs uit de vloermatten van de badkamer, wanneer die in de wasmachine gewassen zijn en uit een een nieuwe badstof jas, die in zijn eentje in de machine is geweest.
De oorzaak kan natuurlijk zijn dat er (sommige) gaatjes in de trommel een zeer scherpe rand hebben.
Bij de AEG is het echter ook zo dat de trommel behoorlijk voorover in de machine hangt. De machine zelf staat precies waterpas, maar de trommel bij lange na niet!
Je kunt het met een niet te lange waterpas, aan de binnenzijde van de binnentrommel, aan de linker of rechter voorkant meten.
Ook is duidelijk aan de rubberen manchet te zien dat onderaan de trommel verder terugwijkt van de deuropening dan bovenaan.
Hierdoor ontstaat de situatie, waarbij de glazen bol van de deur onderaan niet ver genoeg naar binnen kan om het wasgoed verwijderd te houden van de rubberen rand van de manchet. Het rubber is stroef en tijdens de was en mogelijk ook tijdens het centrifugeren kan dat slijtage aan het wasgoed, in de vorm van rafels en gaatjes geven.

gsm
door gsm - Jul 28, 2010 om 18:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij de AEG Lavamat Carat 74658 Silent System Plus is het zo dat het deurvenster niet helemaal rond is, zoals bij de meeste wasmachines, maar bovenop een schuin vlak heeft onder een hoek van 45 graden. Wellicht dat daardoor de was tegen de deurmanchet kan komen. Aan de manchet zit bovendien aan de bovenzijde een rubber uitsteeksel.

gsm
door gsm - Jul 28, 2010 om 22:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aanvulling:
Een test met een NIEUW stuk textiel, dat alleen gewassen werd en niet gecentrifugeerd, wijst uit dat de rafels al bij de eerste keer in de machine gemaakt worden tijdens het wassen!

bl
door blastaway - Aug 4, 2010 om 16:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij ehbben een Miele uit de 3800 reeks sinds een dik jaar. Ook wij hebben gaatjes en het lijkt erger te worden. Ik dacht steds dat het door onvoorzichtigheid kwam. Ook al de was mand vervangen en andere wasknijpers gebruikt. Toen las ik dit en viel het kwartje.
Ik ga ook bij Miele aankloppen, want dit kan niet!
Ik heb veel dure kleding en wil niet dat daar wat aankomt.

ma
door marleen van tol - Aug 5, 2010 om 10:25
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, Ik ben de vrager van dit alles het geheel, ik heb zoveel reactie s gehad, er was een mevr die had dezelfde machine als mij even oud, hetzelfde probleem. inmiddels is miele geweest bij ons en haar controleren voor hun zeggen alles, zelfs mn waslijnene.. maar de gaten zien eruit alsof je echt iets erdoor heen steekt , en niet iets aanblijft hangen.
Ze proberen je op alle mogelijke manieren het aan je hoofd te praten dat het aan jezelf ligt.
ik weet dat dat niet zo is.
mn vader heeft het probleem ook, wij vermoeden, [omdat de achterwand met de hand word afgeveild] dat er als je dunne stof wast, of andere gewassen kleding, dat sommige achterkantjes net niet goed geveild en afgevlakt zijn, waardoor het dunne stos naar buiten word geduwd buiten de trommel en als jet zich terug trekt het zo ontstaat,
als je zelf een gaatje boor in ijzer, krijg je aan de andere kant , als je een niet scherpe boor hebt, een gekartelde rondje aan de achterkant. nou dus als het stof terug zou trekken denken wij gat dat automatisch eraan blijven hangen.
Hier de monteur heeft met een panty gevoeld van binnen de trommel en even met een zaklamp buiten langs gekeken [ja dan zie je niet alles] maar hij gelooft er niet in, dus ja.. ik heb dus met een panty aan de binnen kant gevold, om te kijken of hij blef hangen, maar daar krijg je niet deze vorm van dezelfde gaatjes van, en ik heb een test shirt [een dikke] meegewassen, en nooit eruit gehaaald, [dat was een nieuwe] dat shirt moest ik elke was beurt meewassen, maar ja het is nieuw en dike, en toevallig heeft hij het niet gekregen.
Maar ik moet ook zeggen bij iedere wasbeurt heb ik het niet altijd hoor.
De andere mevr waar miele is geweest, gaat door dankzij de monteur nu aan haar zelf twijfelen,en dat is erg jammer
ik zocht mede mensen, samen staan we sterk, nu staan ik dus ongeveer alleen, mensen die niet willen helpen, en het te veel werk vinden enz, of gezeur zoals een antwoord hier op deze site, miele heeft me net vorige week een bevestiging van het onderzoek [het even kijken naar mn machine ] gestuurd.
Ze doen helemaal niets , en de mevr zei door de telefoon van miele .. mevr stevens.. dat ik dan maar andere stappen moest ondernemen.
Ik heb dus afgewacht , op de bevestiging, maar het houd bij hun op. dus ik denk dat ik het naar de consumenten programma op de tv gooi ! ik wil weten hoe dit kan, dit zijn geen zelfgemaakte gaatjes...ik kreeg een shirtje van mn vriendin , [niet nieuw] na de tweede keer wassen hang ik het op, nou klaar ! woest was ik.
en altijd maar dezelfde grootte van gaatjes en dezelfde vorm met van die kartelrandjes.....
ik weet niet of u het wil hebben uitgezocht, .. samen staan we sterker,
Overigens beweert de monteur dat als je in een panty kousje een washandje doet en daarmee dus over de gaatjes heen wrijft, [en als er aan de achterkant van de trommel dus weer haakjes zou zitten ] dan had de panty moeten blijven hangen want die gaat er door mijn druk van mn hand door....aldus de monteur.
helemaal niet mee eens want de gaatjes lopen in een punt naar benee in een dalletje.. ik blijf erbij , om de achterkant van mn trommel te zien, dus open die wasmachine, pas dan ben ik min of meer gerust
Nou ik hoor het wel
Na een onderzoek van de machine zo n ruim een uur verder, en doormeten enz, geven ze je zelf de schuld.
ze hebben zelfs kleding meegehad
Het viel miele op dat het vaak aan de voorkant was, ja hehe dat stof word wel al dunner dan de achterkant . daar schuur je meer tegen aan. maar ik had het zowel aan de boven kant als onder als zijkant de gaatjes .
Ook in mn hoeslakens.
Alles heeft hij gezien, wilde zelfs mn wasmiddel weten, mn buiten droogmolen lijn voelen, mn wasmand. maar ja.....
Ik ga ook bij Miele aankloppen, want dit kan niet!
Ik heb veel dure kleding en wil niet dat daar wat aankomt.

soepkiep
door soepkiep - Aug 21, 2010 om 21:13
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb het zelfde probleem met de whirlpool wasmachine
en haal div keren kleding uit de machinen met gaatjes er in
pas nog een paar nieuwe duren kleding
en ook met de glas gordijnen
heb eens gevoeld met een panty kous over de trommel
en ik trok er zo gaatjes in
er zitten scherpen randjes in de trommel
heb zojuist een mail gestuurd na hun
dat er maar een monteur na moet komen kijken
het gaat den kosten van mijn was
heb in bijna 30 jaar nooit problemen gehad met de was
en nu heb ik een nieuw wasmachine en vallen er gaatjes in de was

gsm
door gsm - Aug 23, 2010 om 11:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De binnenste trommel van de AEG Lavamat Carat 74658 Silent System Plus heeft bij nader onderzoek een slechte verbinding tussen de achterwand en het cilindrische deel. Op een plek is er een brede kier. Zo'n kier is moeilijk met het blote oog te ontdekken, maar met behulp van een stukje karton of een oude creditcard is een dergelijke kier wel gemakkelijk te vinden. De kier is zo wijd, dat het wasgoed er tussen bekneld kan raken,

Verder hebben sommige van de ronde gaatjes in de trommel vlijmscherpe randjes en kunnen deze gemakkelijk met name badstof of andere ruwere stoffen beschadigen.

Bij alle vorige wasmachines was er nooit een probleem, maar nu wordt door deze AEG het wasgoed gesloopt. Ook nieuw gekochte vaatdoeken hebben al na de eerste wasbeurt enkele rafels of uitgetrokken draden, vooral aan de randen van de doeken, maar ook wel in het midden. De beschadigingen ontstaan al na het wassen en dus niet bij het centrifugeren.

De servicemonteur van Electrolux ontkent in alle toonaarden, dat er ook maar iets met de wasmachine aan de hand zou kunnen zijn en schrijft slechts een dure een rekening omdat er door hem geen fout aan de wasmachine is geconstateerd.

gsm
door gsm - Sep 14, 2010 om 16:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Uiteindelijk heeft Elektrolux de hele binnen- en buitentrommel vervangen. Het wasgoed wordt niet meer nog verder gesloopt! De scherpe randen in de ponsgaatjes van de trommel konden eigenlijk niet het probleem zijn, aangezien mijn eigen wasmachine dat ook heeft (en die laat alles heel), al hangt het er natuurlijk wel van af hoe diep elk gat verzonken is gemaakt.
Dan lag het waarschijnlijk toch aan het feit, dat de binnentrommel aan het desintegreren was.

soepkiep
door soepkiep - Sep 14, 2010 om 18:49
529 Antwoorden / 75 Vragen

bij mij zijn ze nu wezen kijken
er was niets aan de hand
tot ik zei voel nu maar eens in de trommel met een nylon kous over je hand
en ja wel op 2 plaatsen bleef hij hangen en daar door ontstaan er gaatjes in mijn was goed
nu komen ze me een nieuwe trommel plaatsen in de wasmachine
ik vroeg of ik een vergoeding kon krijgen van al die kleding die stuk waren en mijn gordijnen
omdat het een fout van de trommel is waar door dit werd veroorzaakt
nee dat ging niet hij wou zelfs de kleding nog niet eens zien waar de gaatjes allemaal in zitten

re
door rednorb - Oct 31, 2010 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik heb gaatjes in mijn kleding en dacht dat het van mijn wasmachine was, maar omdat de gaatjes opbuikhoogte zaten leek me dat sterk, want een wasmachine selecteert niet op buiken om gaatjes te maken. toen ging mijn gedachte uit naar de boodschappenkratten, dus de randjes ingetapt en .... de gaatjes bleven. inmiddels ben ik erachter dat het inderdaad van mijn graniete aanrecht blad is. als je aan het aanrechtstaat leun je eral gauw tegenaan en op die manier schuur je dus je shirts open. ik heb de rand afgeplakt met plakband, niet zo fraai, maar de gaatjes werden minder. ik hoop nog steeds dat iemand mij kan vertellen hoe ik mijn shirts echt kan redden

be
door bendic - Aug 14, 2011 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gaatjes op buikhoogte in T shirts... Een andere benadering:
Vrijwel iedereen heeft een rits en/of riem. Of een rits in de jas. En met de autogordel wordt alles lekker strak op elkaar gedrukt. Gecombineerd met wat beweging ontstaat slijtage/haken van de kleding met als gevolg dat na het wassen de gaatjes "ontstaan"
Bewijs: ik gebruik nooit een gordel en heb geen gaatjes; ( maar dit slaat nergens op!)
Nu eens kijken of er een relatie is tussen autorijden en gaatjes...

ch
door christiand - May 21, 2012 om 00:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze topic gevonden via google. Wij hebben min of meer hetzelfde probleem met een Electrolux EWF167440W, helaas laat de service afdeling van Electrolux in België te wensen over. Na enkele interventies en het vervangen van trommel en rubber blijven we met hetzelfde probleem zitten. In hun laatste schrijven leggen ze de fout zelfs bij ons en is de schade volgens hen te weiten aan een "gebruikersfout". Ik heb onze volledige ervaring dan maar online geplaatst op een blog, wie nog tips heeft... ze zijn welkom!

jk
door jkran70 - Dec 24, 2012 om 15:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naast gaatjes in ons wasgoed met model W3241, is de trommel ook nog eens los binnen 5 jaar. Reparatie van Eur 800,- Kortom geen Miele kopen

pi
door pia1960 - Mar 18, 2013 om 16:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jolandacarlo schreef op woensdag 16 jun 2010, 09:48]Hoi Marleen en jolanda, ik ga ook wel een mail; sturen naar miele hoe meer mensen een klacht indienen hoe beter.

[quote=marleen van tol schreef op woensdag 16 jun 2010, 07:52]hhoi jolanda ik heb gisteren dus contact gehad met hun, en had gezegd dat er nog iemand was die dit probleem met dezelfde trommel heeft ! ik ben erg benieuwd des te meer mensen des te beter ! anders gaat dit naar kassa toe of radar ...[quote=reflexcsr schreef op dinsdag 15 jun 2010, 20:49]Ga mail naar miele versturen omtrend vraag "gaatjes"
gr. Jolanda

jv
door jvdrhave - Aug 29, 2014 om 15:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb alle antwoorden gelezen, maar dan blijft voor mij de vraag open waarom zitten de gaatjes altijd alleen maar aan de voorkant?

zoekster
door zoekster - Aug 29, 2014 om 15:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jvdrhave schreef op vrijdag 29 aug 2014, 15:05]Ik heb alle antwoorden gelezen, maar dan blijft voor mij de vraag open waarom zitten de gaatjes altijd alleen maar aan de voorkant?
Dat ze alleen aan de voorkant zitten, heeft natuurlijk niet met de wasmachine te maken. Zo slim is die nou ook weer niet. Het zal er eerder mee te maken hebben dat u tegen het aanrecht aan schuurt als u in de keuken bezig bent.

Het kan wel zo zijn dat door het wassen de slijtageplekken worden verergerd door een trommel die niet helemaal glad is.

U vertelde dat u geen riemen draagt, maar misschien stopt u uw (over)hemd, of T-shirt wel in uw broek? Als je zit gaat de voorkant van een lange broek (het riemgedeelte) meer naar je buik toe en de achterkant juist van de rug af. Dat zal ook meer slijtage aan de voorkant opleveren.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 29, 2014 om 15:27
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De nieuwe Soft trommels bij diverse merken zijn duidelijk anders dan de oude.
De ronde grote gaten waren ook buitenkant afgewerkt.

Maar de kleine geponste zou niets door gaan.
Bij badstof en erg dunne stof echter wel.
Als Miele en anderen die niet goed afwerkten is haken mogelijk.

De andere zware natte kleding perst de tegen de trommel aanliggende er doorheen...

Trommel of aanrecht....
Bij een foute Trommel moeten de gaten gelijkmatig over gehele kledingstuk zitten, en vaak meerdere stukken.

Bij Aanrecht echter op 1 plek op buik en niet op rug.

Dus waar zitten de gaatjes?
De gaten in de trommels worden geponst.
Daar is het belangrijk dat zowel de pons als de steun de juiste vorm hebben om gaatjes te maken in metaal die geen ruwe achterzijde veroorzaken en diep genoeg zijn.
Per merk is dit net even anders.
Zowel Miele als Zanussi/Electrolux groep met diverse merken hebben er last van gehad.
Samsung geen klachten bekend en die Ecobubble zijn voor zover ik weet zonder problemen.

va
door vanhetbaci - Oct 5, 2015 om 14:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op vrijdag 11 jun 2010, 13:00]Hallo, wij hebben nu ongeveer drie jaar een splinternieuwe wasmachine van miele , met 10 jaar garantie. 1200 toeren 6 kg trommel.
Zoals ik al heb opgezocht op het internet , zijn er veel mensen die gaatjes krijgen in hun kleding.
Nu hebben wij al uitgesloten riemen..die dragen wij niet, shirtjes gaan niet in de droger, en toch komt het erin, ik word er wel een beetje ziek van ! het zijn altijd dezelfde grootte van gaatjes met omringende soor haakjes, net alsof je een sterretje in je ruit hebt.
ik vermoed dat dit dus door de trommel komt.
k heb miele gebeld die adviseerde mij om met een panty kousje langs de trommel te gaan, en ik moest een simpel shirtje halen en die 10 x mee wassen.
Nu heb ik eerlijk gezegd het idde dat op een of ander manier toch een stukje kleding door een trommelgaatje gaat, en waarvan de achterzijde niet is afgewerkt, en dus weerhaakjes heeft waar het stof achter blijft hangen.
Het verhaal van de motjes is net aan de orde. die geeft niet dat beeld van dezelfde grootte en weerhaakjes gaatjes.
Ik had een shirt gehad van mn vriendin [een dure van didi] ik was het op 40 graden zoals etiket...
ik hing het op en ja hoor een gaatje !!
ik baal hier enorm van !
droger riemen en motjes zijn hier niet aan de orde, ik zou graag de trommel eens van buiten om willen zien, maar dat gaat niet vanwege dat daar weer een trommel over heen zit !
het is ook nog een soft dry care trommel....
in mijn idee een dure wasmachine , met een ramp trommel !
wie weet wat ??

va
door vanhetbaci - Oct 5, 2015 om 14:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marleen van tol schreef op vrijdag 11 jun 2010, 13:00]Hallo, wij hebben nu ongeveer drie jaar een splinternieuwe wasmachine van miele , met 10 jaar garantie. 1200 toeren 6 kg trommel.
Zoals ik al heb opgezocht op het internet , zijn er veel mensen die gaatjes krijgen in hun kleding.
Nu hebben wij al uitgesloten riemen..die dragen wij niet, shirtjes gaan niet in de droger, en toch komt het erin, ik word er wel een beetje ziek van ! het zijn altijd dezelfde grootte van gaatjes met omringende soor haakjes, net alsof je een sterretje in je ruit hebt.
ik vermoed dat dit dus door de trommel komt.
k heb miele gebeld die adviseerde mij om met een panty kousje langs de trommel te gaan, en ik moest een simpel shirtje halen en die 10 x mee wassen.
Nu heb ik eerlijk gezegd het idde dat op een of ander manier toch een stukje kleding door een trommelgaatje gaat, en waarvan de achterzijde niet is afgewerkt, en dus weerhaakjes heeft waar het stof achter blijft hangen.
Het verhaal van de motjes is net aan de orde. die geeft niet dat beeld van dezelfde grootte en weerhaakjes gaatjes.
Ik had een shirt gehad van mn vriendin [een dure van didi] ik was het op 40 graden zoals etiket...
ik hing het op en ja hoor een gaatje !!
ik baal hier enorm van !
droger riemen en motjes zijn hier niet aan de orde, ik zou graag de trommel eens van buiten om willen zien, maar dat gaat niet vanwege dat daar weer een trommel over heen zit !
het is ook nog een soft dry care trommel....
in mijn idee een dure wasmachine , met een ramp trommel !
wie weet wat ??

Hallo Marleen,

Ik ben al jaren aan het nadenken waar het door komt, overal gezocht en nagevraagd. Maar het komt echt niet door je wasmachine. De grootste boosdoener is de spijkerbroek in combinatie met een veiligheidsgordel in de auto en/of een stenen/granieten/composiet aanrechtblad thuis. Vrouwen hebben erop veel meer last van dan mannen en dat komt omdat de meesten van ons toch een (klein) buikje hebben :) In de auto gaat het vanzelf, je gaat over drempels heen. de weg is ongelijk en voilà, gaatjes in je shirt! Stop je je shirt in de auto in je broek (ziet er niet uit) maar dan heb je nergens last van:0)
En ga het thuis maar eens uitproberen in de keuken. Spijkerbroek aan, goedkoop shirtje van Zeeman en na een dag werken in de keuken, zit je shirt vol met gaatjes....

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Met vriendelijke groet,
Cintha