ma
door mariekeo Sep 3, 2013 om 14:18
Computers & telefonie

Ziggo

Waar kun je als klant van Ziggo terecht als je een echte klacht hebt? Wij hebben sinds januari 2012 alles-in-1 van Ziggo en hebben alleen maar problemen met onze telefoonlijn (om de haverklap valt deze compleet dood) en internetverbinding (ook steeds wegvallend). Na anderhalf jaar van bellen (helaas mobiel want de telefoonlijn werkt niet!), monteurbezoekjes, gesprekken met Service+ (en de daarbij behorende aanpassingen aan je instellingen die zij zelf doorvoeren via zo'n beeldschem-op-afstand), twee gerepareerde kabels c.q. eindversterkers in de kastjes langs de weg (de laatste was gisteren nog), wordt er nu met droge ogen door de klantenservice beweerd dat ons modem op het verkeerde kanaal ingesteld staat! Dit terwijl de enige wijzigingen door Ziggo zelf zijn doorgevoerd.......

Volgens de medewerker van de helpdesk ligt het aan de langslopende mensen met draadloze apparatuur, want het Ubee modem kan daar blijkbaar niet tegen en gooit dan de telefoon- en internetlijn op slot. Ten einde raad heb ik deze keer maar eens aangegeven nu toch wel een keer met iemand te willen praten die het op kan lossen voor ons, maar helaas, dat kan hij niet doen. Hij mag niet doorverbinden, maar kan wel zelf de klachtenservice bellen om te overleggen wat Ziggo voor zijn (betalende!) klant kan doen. Nou, de service is weergaloos, want ik ga terug gebeld worden door een medewerker die wel iets kan oplossen, maar helaas, dat duurt tot 7 werkdagen!

Wie o wie herkent zich in dit probleem en heeft wel een goed werkende oplossing kunnen vinden?

13206 41 Rapporteer

door 14peter - Sep 3, 2013 om 14:54
567 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)

valerius-2
door valerius-2 - Sep 3, 2013 om 15:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=14peter schreef op dinsdag 3 sep 2013, 14:54]Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)
Dan bent u wel de uitzondering, Ik heb laatst ook trammelant gehad. Maar ik ben via de telefoon toch zo goed geholpen dat ik al weer heb wat er zijn moet. Wel bijna een uur met de persoon contact via de telefoon.De persoon was zeer technisch en geduldig.
Maar ja je moet maar een pechvogel zijn Maar echt ik ben zeer goed geholpen.

u zou toch die 7 dagen geduld moeten hebben om dat het via de telefoon niet opgelost kan worden.

door 14peter - Sep 3, 2013 om 16:21
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 3 sep 2013, 15:33][quote=14peter schreef op dinsdag 3 sep 2013, 14:54]Wij hebben hier thuis ook ziggo. Mijn conclusie is dat "alles-in-1" ook daadwerkelijk ALLES is (dus inclusief een hoop trammelant). Het enige wat je kunt doen is telkens weer bellen, dan sturen ze een monteur en die vervangt de modem. Dat proces herhaal je net zolang totdat er een monteur komt die snapt waarvoor hij betaalt wordt; die onderzoekt ECHT wat het probleem is (binnenkomende signalen e.d.) en lost dat dan ECHT op. Maar helaas leert de ervaring mij dat dat een proces van jaren kan zijn (maar dan is het ook echt goed...)
Dan bent u wel de uitzondering, Ik heb laatst ook trammelant gehad. Maar ik ben via de telefoon toch zo goed geholpen dat ik al weer heb wat er zijn moet. Wel bijna een uur met de persoon contact via de telefoon.De persoon was zeer technisch en geduldig.
Maar ja je moet maar een pechvogel zijn Maar echt ik ben zeer goed geholpen.

u zou toch die 7 dagen geduld moeten hebben om dat het via de telefoon niet opgelost kan worden.

Kijk voor de aardigheid eens op klacht.nl; van ruim 400 klachten zijn er maar 12 opgelost. En dan ben ik de uitzondering???

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 3, 2013 om 16:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer het werkt zit je goed bij Ziggo *klopt even af* werkt het niet heb je 'n groot probleem, zoals je al gemerkt hebt.. Enige wat je kunt doen is opzeggen, echter is er geen concurrent waar je naar over kunt stappen..

Klantenservice bij Ziggo is zeer waardeloos, voor de meest simpele dingen is het minimaal 3 keer nodig om contact met ze op te nemen. Niet zo gek dat ze daar vrijwel niemand fatsoenlijk geholpen krijgen..
Wat wel werkt is iedere dag (of 2 keer) via de site 'n klacht indienen, kost een hoop tijd iedere keer -onnodig- alle gegevens invullen, maar op een gegeven moment worden ze dit zo zat, dat ze je vanuit Ziggo zelf gaan bellen..

Sterk advies; blijf vriendelijk, ga niet sarcastisch/ironisch communiceren, uit geen kritiek en bovenal gebruik geen humor. Hier raakt de klantenservice van Ziggo nogal van slag..

gsm
door gsm - Sep 3, 2013 om 21:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb de ervaring dat je bij Ziggo de juiste persoon moet treffen en vooral ook zelf goed moet meewerken om die juiste persoon zijn werk te kunnen laten doen.

Blijf dus vooral netjes, doe precies wat er gevraagd wordt en steek ondertussen geen klaagzangen af.

Niet iedere medewerker blijkt echter even deskundig en geduldig, maar er zijn er wel een paar van. Sommige Ziggohelpdeskers maken zich er helaas te gemakkelijk vanaf of begrijpen zelf niet wat er mis kan zijn. Opnieuw bellen kan dan de oplossing zijn. Onthoud de naam van de Ziggomedewerker die je goed probeert te helpen.

Het is overigens goed mogelijk dat de nieuwe modems met hotspot functie nog teveel fouten in zich hebben en dat daardoor problemen kunnen ontstaan als iemand op straat gebruik maakt van de hotspot. HIER (klik) vind je meer informatie, zoals over het uitzetten van de hotspot via Mijn Ziggo.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 3, 2013 om 22:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 3 sep 2013, 21:49]Ik heb de ervaring dat je bij Ziggo de juiste persoon moet treffen en vooral ook zelf goed moet meewerken om die juiste persoon zijn werk te kunnen laten doen.

Blijf dus vooral netjes, doe precies wat er gevraagd wordt en steek ondertussen geen klaagzangen af.

Niet iedere medewerker blijkt echter even deskundig en geduldig, maar er zijn er wel een paar van. Sommige Ziggohelpdeskers maken zich er helaas te gemakkelijk vanaf of begrijpen zelf niet wat er mis kan zijn. Opnieuw bellen kan dan de oplossing zijn. Onthoud de naam van de Ziggomedewerker die je goed probeert te helpen.

Het is overigens goed mogelijk dat de nieuwe modems met hotspot functie nog teveel fouten in zich hebben en dat daardoor problemen kunnen ontstaan als iemand op straat gebruik maakt van de hotspot. HIER (klik) vind je meer informatie, zoals over het uitzetten van de hotspot via Mijn Ziggo.

Ik kan alleen maar ordelen over hoe ik ben geholpen.
Maar u mening kan dus ook de mijne zijn, dat je echt mee moet kunnen praten, en antwoorden. Daar zal wel een groot gedeelte, niet technisch genoeg zijn om dat te kunnen en vriendelijk blijven. Ik heb in elk geval in al die natuurlijk ook wel eens meer contact moeten zoeken is dat dan toevallig goed gegaan altijd oplosing voor problemen gevonden. Dus het zal wel een beetje aan de communicatie of de gevens liggen dat het niet altijd vlot kan gaan.

di
door diversion - Sep 4, 2013 om 10:38
103 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is exact de reden waarom ik nog steeds huiverig ben om op een alles-in-1 pakket over te stappen. Als het mis gaat kun je helemaal niks meer, niet bellen, internetten of tv kijken. Ik bel via KPN, internet via XS4ALL en kijk tv via Ziggo. Kost wel wat meer, maar dat heb ik er voor over.

jpm
door jpm - Sep 4, 2013 om 10:49
820 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt gewoon overstappen op all-in-one van XS4ALL. Wel even Ziggo opzeggen per de datum dat xs4all u kan aansluiten.

wo
door woodwood - Sep 4, 2013 om 11:02
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook alles in 1, in het begin enkele malen met de servicedesk gebeld omdat internet niet snel werkte en telefoon af en toe weigerde, na aandringen van mij is er een monteur gekomen met een verbeterde modem, en daarbij is het probleem volledig opgelost.
Bij Ziggo zijn ze niet echt snel om een beter (duurder) modem te installeren.

po
door poels.jan - Sep 4, 2013 om 11:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dezelfde problemen gehad, tel.nr. 1200 gebeld, een dag later kwam monteur,o.a. binnenkomend signaal gecontroleerd en gerepareerd, probleem opgelost. Bedankt Ziggo

ha
door harryromijn - Sep 4, 2013 om 11:51
272 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ook problemen met Ziggo alles-in-een gehad.
Allereerst kwam de monteur 2 dg later, zonder enig bericht.
Dan.. 3 mnd later nog steeds geen werkende telefoon, dus alles teruggedraaid naar KPN.
3 mnd later: wordt het telefoondeel vrolijk door Ziggo van mijn rekening afgeboekt, ondanks nog steeds niet werkend en.. diverse correspondentie, met actie Ziggo: noppes,nix.nada.
Dus naar mijn rechtsbijstand verzekeraar. Moest maar een compromis sluiten, want.. verzekeringspremie binnen en nu kosten te maken, dus moest zo snel mogelijk opgelost worden, desnoods ten koste van de rechten van de client.
Gelukkig een bevriende advocaat, die het oploste door een ontwerp-dagvaarding naar Ziggo op te sturen met opmerking: binnen een week opgelost anders gaat het origineel eruit naar de Rechtbank.
Binnen dagen werd het reeds ingehouden geld teruggestort, en automatische afschrijving gestopt., NOOIT een excuus-briefje van Ziggo ontvangen. Wel later gemerkt, dat het teruggestorte bedrag "uit coulance" was.
Zolang Ziggo niet de laatste en enige aanbieder is, zal ik geen alles-in-een meer bij ze afsluiten. Dan maar wat meer betalen bij KPN. Nog nooit een probleem dar gehad.

nonna
door nonna - Sep 4, 2013 om 11:55
45 Antwoorden / 23 Vragen

Kan ook alleen maar zeggen dat ik zeer vriendelijk en technisch geholpen ben.
Twee weken terug knalde mijn sisco modem eruit na een software update, ( gebeurt automatisch ) hierna gebeld en de helpdesk medewerker heeft mij uitgelegd dat dit type modem de vernieuwde software niet herkent en mij geduldig geholpen het euvel op te lossen.
We hebben ieder stap opgeschreven om het een volgende keer zelf op te lossen.
Gewoon blijven bellen tot u de juiste geduldige , vriendelijke en goed kundige medewerker heeft.
Bij iedere provider worden missers gemaakt en we moeten als klant volhouden als we het gevoel hebben. Niet genoeg geholpen worden.
Het is helaas van deze technische tijd dat we meer problemen ervaren, als alles werkt is het fantastisch maar als het niet werkt , merken we pas hoe afhankelijk we geworden zijn van de techniek en dat we niet meerkunnen functioneren als deze het laat afweten.

Kijk maar naar rampen en crisis momenten, probeer dan maar eens een hulpdienst te bellen.
Alles is dan over belast.
Frustratie alom!!

ge
door gerdae - Sep 4, 2013 om 11:56
31 Antwoorden / 15 Vragen

Verleden jaar in december overgestapt van KPN naar Ziggo (draadloos). Reden vaak storingen met internet en tv verbinding. De verbinding werd aangelegd door een monteur van Ziggo. Na 3 maand weer internet storing. Na veel gebel werd mij aangeraden contact te zoeken met hun "Service Plus",telefoon- kosten 0.65 per minuut, Ten einde raad toch maar gedaan.Uiteindelijk werd mij aangeraden een monteur het probleem te laten opzoeken, kosten 88 euro. De monteur vertelde mij dat de kastjes van KPN (adapters) voor de draadloze verbinding die de eerste monteur had laten zitten, de boosdoeners waren. Hij heeft een kabel aangelegd. Buiten mijn schuld heeft het mij ongeveer 100 euro (tel.kosten en kosten monteur) gekost. Hierover uitvoerig met Ziggo gebeld en geschreven. Bikkelhard werden mijn bezwaren door Ziggo afgewezen.

yp
door yppie - Sep 4, 2013 om 12:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook een wegvallende Internet verbinding gehad maar na 3 mnd en 100 euro aan telefoon kosten maar het abonnement opgezegd.En dan kan er van alles voor je worden gedaan.
Probeer dat maar eens.
Gr Nico

krolik
door krolik - Sep 4, 2013 om 12:34
5 Antwoorden / 0 Vragen

Niet meer betalen tot het opgelost is. Overigens heb ik zelf kabel van UPC. Nooit problemen. Hoogstens 1x per jaar een half uurtje geen internet.

pluto8
door pluto8 - Sep 4, 2013 om 12:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben nu 2 jaar ziggo alles in 1 en ik ben super tevreden over het product, lekker snel internet en met de telefoon nooit een probleem gehad. en na alle negatieve reacties mag dat ook wel eens gezegd worden.

Groeten, Ad

sjj
door sjj - Sep 4, 2013 om 12:39
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meerdere malen problemen gehad.
Maar omdat ik zelf nog al technisch ben heb ik verschillende problemen zelf kunnen verhelpen.
Het is wel raar dat u geen problemen hebt met tv, dus je zou zeggen een modem probleem.
Maar uitvallen door langs lopen de mensen met draadloze apparatuur lijkt mij erg vreemd.
Wel weet ik uit ervaring dat er bij de helpdesk mensen zitten die totaal geen verstand van techniek hebben , ben vorig jaar zijn we verhuist heb toen meerdere malen aangegeven dat ze de aansluiting in de verdeelkast in de straat ook aan moesten sluiten zodat ik direct over alles kon beschikken.
U kunt wel raden wat ze vergeten waren na twee weken heen en weer gebel ben ik gaan dreigen dat ik binnen 24 uur alles opgelost wou hebben en de kosten die ik gemaakt had moesten vergoed worden anders zou ik naar een andere provider over zou stappen.
Er kwam na enkele uren een monteur aan de bel dat alles moest werken want ze hadden vergeten de aansluiting in de verdeelkast in te pluggen, leken daar aan de telefoon had het ze meerdere malen gevraagd en ze geven ja als antwoord terwijl het nee is..
Zou gewoon bellen en aangegeven als het probleem niet binnen redelijk termijn opgelost wordt u overstapt naar een andere provider, en dat alle gemaakte kosten vergoed moeten worden.

lo
door lopaka - Sep 4, 2013 om 12:40
70 Antwoorden / 47 Vragen

Er is maar 1 manier om het probleem op te lossen en dat is abonnement opzeggen en overstappen. Zelf heb ik UPC dat is ook niet alles veel storingen allen upc bellen is gratis en dat is een groot pluspunt de service is goed maar de mediabox is kl...te ik denk eraan om over te stappen naar de KPN misschien zijn er mensen die daar een goede of slechte ervaring mee hebben. Als consument blijf je afhankelijk van die firma's

opaleo
door opaleo - Sep 4, 2013 om 12:45
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mariekeo.
Het is net of ik mijn eigen verhaal hier lees, alleen toen was het nog @Home.
Ik heb ook ruim 2 jaar lopen klagen, bellen om maar een telefoonverbinding te krijgen, ik had helemaal geen verbinding.
Had een compleet dagboek bijgehouden met alle telefoongesprekken en antwoorden wat ik van de klantenservice kreeg.

Maar wat nu te doen, mijn verhaal doet hier niets ter zake, maar geef je even aan dat ik het probleem maar al te goed ken, en ook de reacties van Ziggo voorheen @Home.

Ik heb dit hele dossier aan mijn Advocaat door gemaild, ik had een Rechtsbijstandverzekering, en had alles aangemeld bij de Geschillencommissie voor Telecomproviders.
Ineens wilde @Home de gang naar de Rechter niet maken, kon ineens een goed werkende telefoonlijn krijgen, alles was in no=time opgelost.
Ben hier mee akkoord gegaan op voorwaarde dat ik alles vergoed zou krijgen, ook mijn mobiletelefoonkosten en een financiële genoegdoening voor alle ellende.
Bleek wat men later zei, dat men mijn nummer van de KPN niet kon overzetten en met een nieuw nummer lukte dat prima.
Geloof jij in de Kerstman en Sinterklaas, ja ik ook als je maar lang genoeg klant ben bij Ziggo.
Dus ik raadt je aan, ga er mee naar de Geschillencommissie en neem een Advocaat in de arm, dan gaat het ineens super snel, althans dat was mijn ervaring met hun.
Vraag ook een ruime financiële genoegdoening, de Directeur strijkt ook miljoenen aan bonussen op, pak je deel mee, en schroom je niet om een bedrag te vragen, ga lekker moeilijk doen naar Ziggo en laat een Advocaat een schrijven aan Ziggo richten, kan ineens bijna alles, en werken modems ook ineens, raar toch, maar het is wel realiteit.
Succes met je gevecht.

opaleo
door opaleo - Sep 4, 2013 om 12:51
67 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lopaka schreef op woensdag 4 sep 2013, 12:40]Er is maar 1 manier om het probleem op te lossen en dat is abonnement opzeggen en overstappen. Zelf heb ik UPC dat is ook niet alles veel storingen allen upc bellen is gratis en dat is een groot pluspunt de service is goed maar de mediabox is kl...te ik denk eraan om over te stappen naar de KPN misschien zijn er mensen die daar een goede of slechte ervaring mee hebben. Als consument blijf je afhankelijk van die firma's

Overstappen okay, maar dan verlies je wel al je rechten om ook maar wat voor schadevergoeding te krijgen.
Providers zijn blij met deze stap, zijn ze gelijk van het gezeur af.
Nee ze hebben een goed werkende lijn beloofd, en ze moeten hun afspraken nakomen, en zo niet dan maar betalen voor het ongerief wat je van deze hebt.

pe
door per - Sep 4, 2013 om 12:52
20 Antwoorden / 0 Vragen

Niet meer betalen tot het opgelost is ?
Dat klinkt weer es lekker flink, maar wat denk je dat ze vervolgens doen ?
De kraan gaat meteen helemaal dicht hoor.
Ik heb ook nogal wat problemen met Ziggo gehad, telefoonstoring en blokjes in beeld bij digitale tv.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat Ziggo alles deed om de storing netjes op te lossen.
De ene persoon op de helpdesk is net ff handiger dan de ander, het zijn allemaal mensen.
Geen enkel moment had ik het idee dat men een houding had van zoek het lekker uit.
Technische problemen, en zeker in gecompliceerde netwerken, zijn soms lastig op te lossen.
Nu draait alles prima, en blijf ik bij Ziggo.
Ik zou wel adviseren om de Ziggo hotspot uit te zetten, dat is weer een draadloos netwerk erbij, en dat zorgde bij mij voor storingen.
Die hotspots is een leuk idee, maar al met al hebben we er weer een hoop wifi spots bij, en dat verstoort mekaar allemaal.

sa
door sariah - Sep 4, 2013 om 12:55
34 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zelf heb tv en internet van Ziggo. Echter heb ik meerdere forums gelezen dat Ubee apparaten zelf veel problemen hebben. Dit kan Ziggo niet oplossen.
Ik denk dat u het beste kan vragen of zij een vervangend kastje willen sturen, maar dan van Cisco.
Ik heb deze namelijk van Ziggo en heb daar totaal geen problemen mee. Enkel wifi dat zwak is, maar dat heeft te maken met verschillende storende apparaten in de buurt.
Ik heb zelf voor tv en internet een apart kastje. Ik heb een Humax tv ontvanger.
Mijns insziens ( en dat hebben mijn ouders met KPN experiabox ) is het beter dat providers met aparte kastjes werken i.v.m. de diverse storingen op 1 apparaat. Wanneer het ene uitvalt valt de rest daarmee ook weg.KPN vind ik zelf een rag bedrijf omdat die totaal geen kennis hebben van de storingen en hoe op te lossen.
Het is mogelijk in te loggen op de router op internet. Ik heb zelf een mac dus zou niet precies weten waar dit op uw pc te vinden is, anders even googlen. Begint met 191 geloof ik. Daarop staan veel gegevens en inderdaad op welk kanaal deze staat ingesteld.
Ik zou e.e.a. misschien nog wel voor u na kunnen gaan via google voor u.
Indien u dat wenst kunt u mij een PM sturen. Dan zal ik e.e.a. even op internet uitzoeken op diverse forums. ( daar haal ik meestal oplossingen vandaan ).

pe
door per - Sep 4, 2013 om 12:58
20 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens iggo kent een ruimhartige kompensatieregeling voor niet werkende diensten.
Ik heb een maand of 3 gsm abonnement vergoed gekregen.
Alle storingen worden bij Ziggo vastgeled, dus men kan alles natrekken.

we
door weethet - Sep 4, 2013 om 13:05
107 Antwoorden / 2 Vragen

Overstappen naar een ander kan idd weldegelijk alleen zijn dat geen (glasvezel) kabelaars. Kpn, xs4all, zelfs tele 2 en Telfort (ook KPN?)
Er zijn wat vergelijkings-sites te vinden waarop je alle mogelijkheden op je adres kan zien.

je
door jenika - Sep 4, 2013 om 14:37
25 Antwoorden / 13 Vragen

ik had een probleem met de ontvangst van extra zenders bij ziggo. ik ontving boven andere zenders dan onder. de helpdesk? waardeloos. de een zei o uw kaart is niet geactiveerd.doe ik nu voor u. 2 dgn later hetzelfde verhaal.. hetzelfde antwoord van ziggo. ik kreeg zelfs een keer het antwoord. mevr als u niet betaald krijgt u van ons geen zenders. na ongv 3 jaar kwam er een medewerker van ziggo er achter dat mijn kaart niet was geactiveerd maar dat ik via een fam boven in nl mee keek maar bij een probleem met internet ontvangst werd ik de tweede keer ( het eerste hulpadvies was niet juist) wel goed geholpen.. dusss als je een onkundig persoon treft heb je pech !!

ma
door mariekeo - Sep 4, 2013 om 14:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle reacties. Ik zie wel dat er voldoende mensen zijn die eenzelfde probleem hebben. Wij zijn ons aan het beraden welke actie we nu verder gaan nemen.

pleerol
door pleerol - Sep 4, 2013 om 15:13
30 Antwoorden / 2 Vragen

Er is een gebruikersforum voor Ziggo-gebruikers. Hier kunt u zien wat voor problemen er zo al voor komen bij de gebruikers. Daar zitten dus ervarings-deskundigen en voordat je contact opneemt met de Ziggo-helpdesk kun je hier even wat informatie verkrijgen.
Bij de Ziggo helpdesk werken veelal jonge mensen, die als hoofdtaak hebben om nog meer producten te verkopen aan de hulpzoekers. Zie wervingsadvertenties voor Help-deskpersoneel.
Zelf heb ik vanaf 2000 al een internetverbinding via Ziggo (voorheen athome) en vrijwel geen problemen.
Maar hier is dus de url van het Gebruikers-forum:

pleerol
door pleerol - Sep 4, 2013 om 15:15
30 Antwoorden / 2 Vragen

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/

ha
door harmes - Sep 4, 2013 om 15:19
26 Antwoorden / 2 Vragen

Waar blijft een reactie van Ziggo zelf?

anthonius
door anthonius - Sep 4, 2013 om 15:49
8 Antwoorden / 4 Vragen

Het verstandigste is om een brief te schrijven naar ziggo. In deze brief vermeldt U alle data dat U een klacht ingediend hebt. Achter elke datum schrijft U, of ziggo wel of niet gereageerd heeft. En achter de data waar wel op gereageerd is vermeld U: "heeft niet geleid tot een goede oplossing"
U verzoekt dan Ziggo, dat zij binnen 1 week met een definitieve oplossing komen. Vermeld daarbij dat indien dat niet mocht leiden tot een een echte oplossing, dat U dan tot de volgende stap overgaat. Uit onderstaande opties een keuze maken

1. U kunt gedurende het abonnement het abonnement tussentijds opzeggen met de melding: "ik stel U nu in gebreke" . Is namelijk sprake van het aanbieden van een ondeugdelijk product (dienst) en U heeft Ziggo voldoende de tijd gegeven om de klachten te herstellen.

of

2. U dient een klacht in bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Ik verwijs U hierbij naar: a. http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/stappenplannen/klacht-over-telefoonprovider en
b. http://www.consuwijzer.nl/nieuws/internetplusbellen

Gaat u over tot 1 van bovenstaande opties: doe dat via een aangetekende brief en doe als bijlage uw laatste brief die U gestuurd hebt.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 4, 2013 om 15:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vandaag weer contact ge had met de technische afd. In v.b. met mijn instelling om internet te ontvangen op mijn nieuwe medion laptop, ondanks dat hun daar weinig aan kunnen doen toch geholpen en de installatie toch nog voor elkaar gekregen dank zij hun hulp.

ja
door jabiki - Sep 4, 2013 om 17:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ,
Ik heb zelf jarenlang ook heel veelproblemen met Ziggo gehad.
Nu is het (gelukkig) even goed .
Ik heb ook tot huilens toe gebeld , monteur gehad , nieuw modem , nieuwe kabel in huis en weet ik wat allemaal.\Ik was het op gegeven moment ook spuugzat en heb naar de klantenservice geschreven
Dus niet gebeld of gemaild maar een ouderwetse boze brief.
Deze heeft mij uiteindelijk goed geholpen en tot nu toe gaat het goed.
Onderstaand is het adres waar ik de brief naar gestuurd heb.
Ik hoop dat het jou net zo goed helpt als het bij mij heeft geholpen.
In elk geval wens ik je heel veel succes.

ja
door jabiki - Sep 4, 2013 om 17:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry was het adres vergeten, bij deze
Ziggo
Afd. Klantenservice
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

handigehenkie
door handigehenkie - Sep 4, 2013 om 19:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren Ziggo. Eigenlijk ben ik zeer tevreden en werkt het eigenlijk altijd perfect.
Maar ook ik heb een paar jaar geleden flink wat problemen gehad (niet deze problemen).
Ook ik kreeg dit maar niet opgelost. In die tijd had je het gratis 1200 nummer nog niet en moest ik een duur 0900 nummer bellen en zelfs enkele keren de mobiel gebruiken omdat de telefoon van Ziggo niet werkte.

Steeds kreeg ik weer andere medewerkers aan de lijn die ik vervolgens het hele verhaal weer moest gaan uitleggen. Ik ben daarbij steeds beleefd gebleven.
Toen ik na heel vaak bellen toch eens wat steviger kenbaar maakte dat ik het zat was, kreeg ik te horen: 'Ik wens niet op deze toon aangesproken te worden en verbreek nu de verbinding...'

Dus heb ik ten einde raad toen maar een brief geschreven naar het hoofd van de klantenservice.
In deze brief heb ik mijn problemen beschreven, aangegeven dat dit na heel veel contact maar niet opgelost kreeg en mij beklaagd over hun ondeskundige personeel.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nooit een reactie zou krijgen.
Maar wat bleek, binnen 2 dagen kreeg ik een brief van deze dame.
Ze gaf aan dat ze het heel vervelend vond en dat de deskundigheid van de klantenservice zo af en toe inderdaad te wensen overliet, maar ze hard werkten aan verbetering.
Verder werden er excuses aangeboden en beloofd dat het probleem zou worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat ik de abonnementskosten en gemaakte telefoonkosten zou terugkrijgen via de rekening.

Een dag later was het opgelost...

Mijn advies is dus:
"Schrijf een (beschaafde) brief naar het hoofd van de klantenservice."

ko
door kobje - Sep 4, 2013 om 23:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

Om technische redenen zit ik bij ZIGGO, vroeger kon je klagen per e-mail, nu alleen via de webbsite of gratis bellen 1200 voor klanten, heb tot vandaag alleen maar gezeik, bellen of mailen zinloos
Ik kreeg mails op mijn mailadres( naam) wat betekend dat iemand bij ZIGGO mail adressen verkoopt, ZIGGO zegt bewijs dat maar eens!!! weten klanten wel hoeveel kantoren/Calcentra's ZIGGO heeft? tuurlijk niet A weet niet wat B doet, mijn snelheden klopt al jaren niet, te laag dus, ZIGGO is verantwoordelijk voor de telefoonverbinding, indien deze niet werkt vragen ze wat voor vast toestel je hebt,voldoet deze niet aan ZIGGO eisen doen ze niets, anders moeten ze deze in orde maken, dit gaat nu softwarematig. Niet betalen heeft geen zin je wordt gewoon geheel afgesloten tot je weer betaald en onkosten incasso.
ZIGGO en UPC zijn landelijk de grootste, ik woon in het zuiden en krijg alleen ZIGGO, ADSL gaat bij mij niet is ook niet beter, KPN is ook niet slecht maar ZIGGO heeft de meeste Duitse zenders, KPN niet, in het noorden kijken ze niet veel naar Duitse zenders door de taal. Helaas is het in mijn huurwoning een schotel niet toegestaan bij navraag, maar gaat ook niet bij een flat zonder balkon,
mobiel bellen met Ziggo is fors duurder!

ma
door magda - Sep 5, 2013 om 02:36
38 Antwoorden / 13 Vragen

Als ex-medewerker van Ziggo herken ik alle verhalen. De goede ervaringen, maar natuurlijk ook de slechte ervaringen. De medewerkers van Ziggo zijn ook afhankelijk van de informatie die intern wordt gegeven. Over uitval van telefoon heb ik veel klachten gehad. Maar intern nog nooit een een antwoord gekregen. Ja...ik moest natuurlijk vragen wat voor toestel heeft u, en probeert u het met een ander toestel. Meer niet. Jullie hebben echt geen idee hoeveel andere informatie ik me eigen moest maken voordat mijn dienst begon. Ik moest een kwartier van tevoren aanwezig (onbetaald). In die 15 minuten moest ik dan van een enorme stroom van informatie doornemen over storingen, acties, problemen. Tijdens mijn dienst bleven emails van andere afdelingen, managers binnenstromen. Moest ik ff tussendoor ook nog doornemen. Het was niet te doen. Gek hé dat ik soms niet de juiste antwoorden gaf.
@handigehenkie, fijn dat je goed bent geholpen. Maar als er een hoofd van de klantenservice is, dan is er wel heel veel veranderd. Ik had te doen met tig managers en andere "controleurs" die elkaar tegenspraken. Ik ben begonnen in de Casema-tijd, ik had toen nog de vrijheid om een klant extra te compenseren en/of een abonnement voortijdig te beeindigen. Die vrijheid was bij Ziggo helemaal weg. Ik was redelijk eigenwijs en deed enorm mijn best, maar moest ook op gesprek omdat ik mijn targets niet haalde (x-aantal gesprekken per uur, x-aantal brieven behandelen per uur) Dit betoog is natuurlijk geen antwoord op de vraag hoe het opgelost moet worden, dat weet ik ook niet. Maar ik vraag begrip voor de medewerkers van de Klantenservice. Als het niet goed gaat, dan is dat niet de klantenservice die fout is, maar ZIGGO!!!!

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 5, 2013 om 03:15
619 Antwoorden / 29 Vragen

Welke abonnementsvorm van de ZIGGO alles-in-1 heeft u? Basis, Plus of Extra?!

Er is een gratis betrouwbaar softwareprogramma - inSSIDer (3.x) for home van Metageek - die u kunt installeren en zo kan zien welk kanaal (1 ~ 13) op de 2.4 GHz netwerken weinig gebruikt worden in uw naaste omgeving. Bij mij staat dat op kanaal 9. U kunt dit wijzigen middels http://192.168.178.1/login.asp
Standaard inlog: Ziggo en het wachtwoord draadloos !!

opaleo
door opaleo - Sep 5, 2013 om 08:45
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kobje.

Beetje onnozel verhaal van je op deze site, de Ziggo dienstverlening okay, maar je visie over de noorderlingen, nee, en nog eens nee.
Ik woon in Drenthe en ook hier in het Noorden wordt heel veel Duitse TV gekeken.
Waarom Ziggo hier, juist ja zender aanbod en vooral de Duitse zenders.
Waar jij je informatie over noorderlingen vandaan haalt weet ik niet, maar is totaal uit de lucht gegrepen.
Ook wordt hier niet om deze informatie gevraagd, de vraag is de slechte dienstverlening van Ziggo, daar is de vraagsteller of -ster Mariekeo mee geholpen.
Maak mij nu zelf ook schuldig, om af te dwalen van het onderwerp, maar kan kwaad worden op deze onzin die hier wordt vermeld.

opaleo
door opaleo - Sep 5, 2013 om 09:39
67 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=handigehenkie schreef op woensdag 4 sep 2013, 19:29]Ik heb al jaren Ziggo. Eigenlijk ben ik zeer tevreden en werkt het eigenlijk altijd perfect.
Maar ook ik heb een paar jaar geleden flink wat problemen gehad (niet deze problemen).
Ook ik kreeg dit maar niet opgelost. In die tijd had je het gratis 1200 nummer nog niet en moest ik een duur 0900 nummer bellen en zelfs enkele keren de mobiel gebruiken omdat de telefoon van Ziggo niet werkte.

Steeds kreeg ik weer andere medewerkers aan de lijn die ik vervolgens het hele verhaal weer moest gaan uitleggen. Ik ben daarbij steeds beleefd gebleven.
Toen ik na heel vaak bellen toch eens wat steviger kenbaar maakte dat ik het zat was, kreeg ik te horen: 'Ik wens niet op deze toon aangesproken te worden en verbreek nu de verbinding...'

Dus heb ik ten einde raad toen maar een brief geschreven naar het hoofd van de klantenservice.
In deze brief heb ik mijn problemen beschreven, aangegeven dat dit na heel veel contact maar niet opgelost kreeg en mij beklaagd over hun ondeskundige personeel.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nooit een reactie zou krijgen.
Maar wat bleek, binnen 2 dagen kreeg ik een brief van deze dame.
Ze gaf aan dat ze het heel vervelend vond en dat de deskundigheid van de klantenservice zo af en toe inderdaad te wensen overliet, maar ze hard werkten aan verbetering.
Verder werden er excuses aangeboden en beloofd dat het probleem zou worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat ik de abonnementskosten en gemaakte telefoonkosten zou terugkrijgen via de rekening.

Een dag later was het opgelost...

Mijn advies is dus:
"Schrijf een (beschaafde) brief naar het hoofd van de klantenservice."

opaleo
door opaleo - Sep 5, 2013 om 09:43
67 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=handigehenkie schreef op woensdag 4 sep 2013, 19:29]Ik heb al jaren Ziggo. Eigenlijk ben ik zeer tevreden en werkt het eigenlijk altijd perfect.
Maar ook ik heb een paar jaar geleden flink wat problemen gehad (niet deze problemen).
Ook ik kreeg dit maar niet opgelost. In die tijd had je het gratis 1200 nummer nog niet en moest ik een duur 0900 nummer bellen en zelfs enkele keren de mobiel gebruiken omdat de telefoon van Ziggo niet werkte.

Steeds kreeg ik weer andere medewerkers aan de lijn die ik vervolgens het hele verhaal weer moest gaan uitleggen. Ik ben daarbij steeds beleefd gebleven.
Toen ik na heel vaak bellen toch eens wat steviger kenbaar maakte dat ik het zat was, kreeg ik te horen: 'Ik wens niet op deze toon aangesproken te worden en verbreek nu de verbinding...'

Dus heb ik ten einde raad toen maar een brief geschreven naar het hoofd van de klantenservice.
In deze brief heb ik mijn problemen beschreven, aangegeven dat dit na heel veel contact maar niet opgelost kreeg en mij beklaagd over hun ondeskundige personeel.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nooit een reactie zou krijgen.
Maar wat bleek, binnen 2 dagen kreeg ik een brief van deze dame.
Ze gaf aan dat ze het heel vervelend vond en dat de deskundigheid van de klantenservice zo af en toe inderdaad te wensen overliet, maar ze hard werkten aan verbetering.
Verder werden er excuses aangeboden en beloofd dat het probleem zou worden opgelost. Tevens kreeg ik te horen dat ik de abonnementskosten en gemaakte telefoonkosten zou terugkrijgen via de rekening.

Een dag later was het opgelost...

Mijn advies is dus:
"Schrijf een (beschaafde) brief naar het hoofd van de klantenservice."

Dat telefoonnummer 1200 is mooi, maar kan alleen gebeld worden met de vaste lijn van Ziggo, ja en die werkt nu niet.
Dat gratis telefoonnummer van Ziggo was een goede zet van hun, maar zij vergaten dat deze alleen via de vaste lijn te bereiken is, en het probleem bij Ziggo is, dat de vaste telefoonverbinding van hun niet werkt, en wat heb je dan aan deze gratis nummers, juist ja helemaal niets, klantenbedrog.

ko
door kobje - Sep 6, 2013 om 00:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste @MAGDA,
respect voor je verhaal, maar mis een aantal zaken:
Hoelang heb je bij ZIGGO gewerkt
Je weet vooraf of je krijgt bij een gesprek werkgever/Ziggo te horen wat van jouw wordt verwacht!
Niets persoonlijks, maar klantenservice medewerkers: goede en slechte/onervaren/luisteren niet fatsoenlijk naar klanten, weten alles beter, lezen vaak de klachten per mail niet fatsoenlijk of je krijgt een standaard antwoord of weer opnieuw via de website reageren, na diverse e-mails bepalen medewerkers of ze nog op een relevante klacht ingaan of niet, er zijn al jaren problemen met ZIGGO hoe vaak niet op tv geweest, een klacht richting directie is niet mogelijk, die dekken zich goed in, ZIGGO is veel te duur voor de aangeboden producten, kabelraad heeft geen inspraak meer, voor mij mag alles weer terug naar het oude systeem voldoende tv kanalen betaal kijk en luistergeld en de gemeente bepalen wat er op tv komt in overleg kabelraad,
Waarom moet er zonodig een ZIGGODOME worden gebouwd voor concerten/evenementen, kosten zijn toch voor de klant, maar weet uit zeer goede bronnen dat ZIGGO een andere directeur krijgt een Duitser en een Duitsbedrijf gaat deze overnemen, het zou prachtig zijn dat we konden kiezen voor een provider over de grenzen, ik zou een Duitse provider willen maar technisch niet mogelijk en KPN wil ik niet.Het ligt altijd aan de klant, ZIGGO is altijd foutloos
Als ZIGGO klantvriendelijk/coulant zou zijn waren er 75% minder klachten.