lelyonnais
door lelyonnais Feb 21, 2010 om 15:53
Voeding & gezondheid

Voedselbank?.....echt voor de armen?

Met het betere weer gaan we vaker grotere ronden wandelen en komen langs de voedselbank van de gemeente. Wij waren van stomheid geslagen toen wij zagen wie er naar toe gaan in mercedes of andere auto's. Toevallig kwamen bekenden van ons ook daar, en ik weet zeker dat ze niet staan in de ranglijst van de armen!
In mijn eigen opvatting, als je een auto heb, heb je ook genoeg geld om te leven, of je doet de auto weg en heb je (nog meer) geld over!
Ik heb uit nieuwsgierikheid de test gedaan met verkeerde gegevens, alleen om te zien of ik ook daar langs mag komen. Uiteraard viel ik door de maand.
Mijn vraag is dan: hoe krijgen de mensen het voor elkaar om een voedsel pakket (die zo groot is dat ze met de auto moeten komen) te krijgen?
De armen onder ons hebben zorg toeslag, huursubsidie en weet ik veel wat nog meer om te kunnen leven. Zijn we in NL zo bedorven dat wij de hulp van de voedselbank gaan stelen van de armste?
Kabinet is gevallen, corruptie vier hoogtijd, bonussen vliegen de deur uit...etc...etc...en er wordt overaal gegraaid dat het niet meer normaal is!
Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

m.v.g. Robert

11673 230 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

Dat snap ik even niet????????????????????????????????????????????

Pedro.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ergens gelezen dat je niet per sé heel arm hoeft te zijn. Iemand met een goed salaris die in de problemen is gekomen komt ook in aanmerking voor de voedsel bank.

Toekenningscriteria

De hulp van de Voedselbank is bedoeld om mensen/gezinnen een steuntje in de rug te geven bij het oplossen van hun financiele problemen en is in principe tijdsgebonden. Hulp kan worden geboden voor een maximum periode van 3 jaar, gekoppeld aan de maximale periode van een schuldsanering.

Bron: http://www.voedselbank.nl/read/Toekenningscriteria?submenu=479

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

Dat snap ik even niet????????????????????????????????????????????

Pedro.

De grote steden hebben het moeilijk schijnbaar. Als ik zie hoeveel een familie bekom en de kofferbak vol is, heb ik twijfels aan de armoede in Limburg!
Dat, in de wetenschap dat die mensen een baan hebben, niet zelfstandige zijn, een vrij nieuwe auto onder de kont etc....

@tdehond.....
Die criteria is mij bekend, maar niettemin vind ik het hartstikke scheef! Mensen met een uitkering hebben al zoveel voordelen, en komen ze in probleem, betaald de gemeente ook nog de lasten.
Hebben de mensen moeilijk, is afstaan van niet nodig luxe artikel zoals de auto, voor mij een redelijk optie. Niet gaan werken en met de auto door de stad rijden naar bekenden voor de koffiekanzen elke dag, en dan nog zoveel voedsel bekomen is vragen om ....vragen of dit terecht is!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

lelyonnais schreef op zondag 21 feb 2010, 16:36: Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

Dat snap ik even niet????????????????????????????????????????????
@tdehond.....
Die criteria is mij bekend, maar niettemin vind ik het hartstikke scheef! Mensen met een uitkering hebben al zoveel voordelen, en komen ze in probleem, betaald de gemeente ook nog de lasten.
Hebben de mensen moeilijk, is afstaan van niet nodig luxe artikel zoals de auto, voor mij een redelijk optie. Niet gaan werken en met de auto door de stad rijden naar bekenden voor de koffiekanzen elke dag, en dan nog zoveel voedsel bekomen is vragen om ....vragen of dit terecht is!

m.v.g. Robert

Ik ben het met u eens. Ik kijk ook met verbazing naar de auto's die klaar staan om de voedsel pakketten in te laden. Er is een afhaal punt bij mij in de buurt.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Mijn vraag is dan: hoe krijgen de mensen het voor elkaar om een voedsel pakket (die zo groot is dat ze met de auto moeten komen) te krijgen?.......

Dat komt omdat alleen het officiële inkomen gecheckt wordt! Wat je zwart bijverdient in de (drugs)handel wordt natuurlijk niet naar gekeken.

Ook handig is het om je auto op naam van een ander te zetten.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal Birdies, je moet creatief zijn met de gegevens! Ik heb medelijd met die mensen die moeten werken, hard werken en veel belasting moeten betalen voor deze zogenaamde armen!
Eén bepaalde minderheid is super creatief als ik het zo bekijkt. Ik denke dat ik mijn wandelroute moet veranderen om mij niet verder te ergeren deze graaicultuur van de armen te moeten aanzien!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lelyonnais Eén bepaalde minderheid is super creatief als ik het zo bekijkt. Ik denke dat ik mijn wandelroute moet veranderen om mij niet verder te ergeren deze graaicultuur van de armen te moeten aanzien!m.v.g. Robert

Probleem ligt feitelijk bij hulpverlenende instanties..........je kunt je Niet Zelf aanmelden;
--Om in aanmerking te komen voor ondersteuning zijn criteria opgesteld. De aanmeldende organisatie beoordeelt of iemand binnen deze criteria valt.
Via een hulpverlenende organisatie zoals bijvoorbeeld maatschappelijk werk, thuiszorg, riagg enz., kan een gezin bij ons worden aangemeld door middel van een aanmeldingsformulier (bijlage) of via de email of fax.--

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vriend van mij gaat al een jaar of 2 naar de voedselbank in Den Haag, maar heb nog nooit van hem gehoord dat er mensen in een mooie bak daar komen, of mensen die er te goed uitzien qua kleding.

Zelf rijdt ie in een bak die van ellende uit elkaar valt, is niks waard, maar hij mag een auto hebben omdat ie buiten de stad werkt.

Heel triest als het echt waar is dat zulke lui gebruik maken van de voedselbank.

Het is natuurlijk zo, dat als zij geen gebruik er van maken, zij door de mand vallen.

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje raar om jaloers te zijn op mensen die daar van afhankelijk zijn, het meeste eten wat ze krijgen is toch tegen de datum aan? Lijkt mij helemaal niet leuk om dat nodig te hebben en gezond kan het ook niet zijn.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op zondag 21 feb 2010, 21:52: Beetje raar om jaloers te zijn op mensen die daar van afhankelijk zijn, het meeste eten wat ze krijgen is toch tegen de datum aan? Lijkt mij helemaal niet leuk om dat nodig te hebben en gezond kan het ook niet zijn.

Jaloers? nee! Lees alles als een vaastelling dat er misbruik wordt gemaakt van die voorziening die de armsten onder ons mogen geholpen worden en dat aasgieren die in het samenleving geen een kloten doen, in mijn ogen stelen van die armen.
Niemand kan jaloers zijn zolang ze kunnen leven zonder subsidie of hulp. Het is van harte gegund dat de armsten zoiets mogen krijgen, dus geen profiteurs!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Robert

Ooit werkte ik bij een kinderboerderij en we konden overgebleven groente krijgen. Hebben we opgehaald met de auto.
Mogelijk zijn er ook mensen die vrijwillig hun auto gebruiken om voedselpakketten te brengen naar mensen die het zelf niet kunnen halen.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@akkefiet.
Tegenover de voedselbank is ook een uitlaatplaats voor honden, en daar laat ik mijn honden los. Ik had alle tijd om te kijken wat er dat gebeurd. Geloof mij maar, er niks gebracht maar heel veel gehaald! Bekenden van ons waren daar hun wagen aan het laden. Zij hebben mij niet gezien. Ik weet dat die 2 werken, weliswaar in een huurhuis wonen, een mercedes hebben van ca 6 jaar oud en helemaal niet slecht hebben!....
Natuurlijk kan ik de financiële kant niet weten van hun. Ik ben blij geen subsidie te moeten vragen, geen hulp etc... maar schijnbaar is het moeilijk om eerlijk te leven, en moeten idd die mensen zelfs met hun geweten klaar komen.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat die 2 werken

Ja en??

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robert

Ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt.
Wat als die bekenden nu eens hun auto aan het laden waren en de lading vervolgens naar andere mensen hebben gebracht?
En waren ze er mogelijk niet voor henzelf, maar haalden ze voedsel voor arme buren of een bejaard familielid.
Conclusies zijn soms te gemakkelijk om te trekken......

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 08:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zit zelf bij de voedselbank heb geen auto rijbewijs of een goeie fiets heb 3 kinderen en ben vaak thuis met de 3 kids mijn vriend is aan het werk en elke vrijdag moet ik met de 3 kinderen naar voedselbank bank toe als het regent of sneeuw en is wel een opgave wat niet makelijk is terwijl ik mensen zie die met hun auto komen en wij geen auto of rijbewijs hebben en ook niet naar de dokter kunnen of ziekenhuis want de dokter is sinds vorig jaar weggegaan daar moet ik even paar kilometer voor heen naar een andere dorp waar ze samen zijn gekomen en met 3 kids lukt dat niet of wachten op woensdag smorgens wat lang duurt maar 1 ding is zeker wij blijvenb niet hier wonen want er is alleen een trein 1 supermarkt die duur is en geen dokter als je hem nodig hebt en zit met 3 kids nou even afwachten sta al 4 jaar ingeschreven in de stad en heb 49 punter terwijl iemand aders al 75 punten heeft die in de stad woont en ook maar 4 jaar staat ingeschreven en er wordt een beetje oneerlijk gedaan vindt ik

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkefiet schreef op maandag 22 feb 2010, 21:53: @robert

Ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt.
Wat als die bekenden nu eens hun auto aan het laden waren en de lading vervolgens naar andere mensen hebben gebracht?
En waren ze er mogelijk niet voor henzelf, maar haalden ze voedsel voor arme buren of een bejaard familielid.
Conclusies zijn soms te gemakkelijk om te trekken......

Vrgr. AF

Beste akkefiet, u hoef mij niet te overtuigen over dit en datjes, wat ik zie, zie ik, wat ik weet weet ik. Bovendien zijn andere buren ook op de hoogte en ik zuig niets iets uit mijn duim.
Vampiertje23, daartegen, kan wel op mijn medeleid rekenen als het zo is zoals zij het schildert.
Misbruik is in alle vormen te vinden. Wij schreeuwen om woonruimte? ...neem de woningen onder de loep waar één gezin twée huizen/appartement hebben. Waarom? Subsidie ontvangen, zorgtoeslag/hulp hier en der die ze bekomen als ze alleen zijn. Zouden die mensen samen wonen, komen ze nergens meer in aanmerking! Dat is de realiteit hier in NL.
Nog meer? Een huis in mijn straat wordt "bewoond" door een Iraanse vrouw. Zij is getrouwd met een beroemde regisseur in Iran. Ze heeft 2 zonen. Een "woon" in Amsterdam, de andere heeft een kledingzaak in Teheran. Mevrouw woon in totaal geen 3 maanden in dat huis. Zij is meestaal in Duitsland of Iran. De een zoon "pendel" van Amsterdam naar hier toe want de gemeentepapieren voor uitkering moeten nog elke maande worden ingeleverd.... Zeggen u mij niet dat het niet waar is...ik moet af en toe helpen met haar aanvragen, en af en toe vraag ik mij af of ik goed bezig ben!
Zo kan ik u meer voorbeelden geven van misbruik in NL! Het heeft niet met jaloezie te maken, maar om het algemene verergering van de burger over de toenemen zware lasten die wij moeten inbrengen!

Eerlijkheid is een woord uit het verleden!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk, vroeger was iedereen eerlijk, en werd er noooooit fraude gepleegd........

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag volgens mij word overal misbruik van gemaakt.Van belasting tot de voedselbank.Er zijn mensen die precies weten hoe dit allemaal moet en er meeweg komen.Soms denk ik waar doen die het van? Maar wie ben ik??Een hard werkende belastingbetaler.Die gelukkig geen voedselbank nodig heeft om te overleven.Want die mensen zijn erook hier in Nederland,en daar is het voor bedoeld.Kan me voorstellen dat je boos bent als je zoiets ziet lelyonnais maar is niet veel aan te doen denk ik of wel? Groet mhofman.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zo zijn dat de mensen een auto lenen om het voedselpakket te halen.
Een kennis van mij heeft zelf geen auto, maar leent weleens de auto van een vriend van hem als ie ergens naar toe moet.
Het is een behoorlijk mooie en dure auto, en mensen denken dan uiteraard dat ie van hem is.

Je zou een keer binnen kunnen lopen bij de voedselbank als het je echt dwars zit, en je constateringen vertellen.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sonjaatje, Ik ben geen rechter, geen verklikker.
In plaats dat u zich concentreren op mij, zou ik meer over het probleem discuteren! Het zal ongetwijfeld overaal anders zijn met misbruik van hulp aan de armen!
Eerst ik en de rest kan stikken doch?? Jammer, maar zo ben ik niet opgevoed! Ik help waar ik kan, maar nogmaals, ik ben geen rechter!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Concentreer ik mij op jou???
Jij haalt hier een probleem aan, en ik reageer daar op.
En als je er toch niks aan wilt/kan doen, wat voor nut heeft dit topic dan?

ve
door verwijderd - Feb 23, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom klopt U dan niet aan bij die ene voedselbank als U denkt dat anderen er meer recht op hebben?
U bent terecht afgewezen, dus wat is nou precies het probleem?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 22:37: Waarom klopt U dan niet aan bij die ene voedselbank als U denkt dat anderen er meer recht op hebben?
U bent terecht afgewezen, dus wat is nou precies het probleem?

Beste dirk,

Wij zijn in die gelukkige positie dat wij nergens hulp hoeven te vragen! Ik ben niet afgewezen; ik heb simpelweg gekijkt wat de normen waren om in aanmerking te komen! Klein verschil!
Ik ontvang geen huursubsidie, geen zorgtoeslag. Dat zeg doch genoeg?
Het feit dat iemand bij de voedselbank zijn voordeel doet (bevestigt door de directe buur), kan ik niet goed praten, er zijn zeker meer mensen die dringender die hulp nodig hebben
Ik ga zeker niet als politieagent spelen etc... Van een constatering door mij, wordt de indruk gemaakt in dit topic als of ik jaloers ben, mensen vals beschuldigt en wat nog meer. Ik ben simpelweg door een kleine wisseling van wandelingroute langst de voedselbank gelopen, zonder te weten dat ons stad überhaupt een had! Aangezien wij met de honden uit waren en er een honduitlaatplaats was, hadden wij genoeg gelegenheid te kijken wie er allemaal daar naartoe ging.
Mijn constatering is later door iemand anders bevestigt.
Hulp voor de armen moet ook naar de armen! Net als bij grote rampen waar hulp geboden wordt, gaat een gedeeld als niet alles naar de verkeerde mensen. Kijk naar alle ontwikkelingslanden.....gespendeerd geld komt er niet aan en de verkeerde mensen worden simpelweg beter van! Doch niets nieuws of wel?

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

lelyonnais sorry wil hier even op in haken mensen met een minima die in een schuldhulpverlening zitten en moeten rond komen van nog geen 40 euro per week hoe haal je het in je hoofd om te oordelen terwijl het grondig word onderzocht of je wel recht hebt op een voedselpakket, en dat kan verschillende redenen hebben, ik weet niet wat jij voor inkomen hebt en wil het ook niet weten, maar als jij een aanvraag hebt ingevuld en het niet krijgt zul je behoorlijk veel meer hebben dan de mensen in de minima regeling met een schuldsanering, weet je wat het minimum bijstand of zelfs salarissen is van een alleenstaande of samenwonende en of samenwonende met kinderen, mensen die worden kaal geplukt door de maatschappij de medemens geef een voorbeeld een man met 80 duizend euro schuld gaat trouwen in gemeenschap van goederen en gaat vervolgens weer scheiden hij lachen want hij heeft nog maar een schuld van 40 duizend euro maar zijn ex ook die niet van te voren wist dat hij zo hoge schuld had dat is wat hier in nederland gebeurd, nu zie ik jouw al denken dom dom maar ze wist er niks van, dus een vrouw of man moet al te bang zijn om een relatie te beginnen, dus let op wat je allemaal zegt over fraudeurs, let maar op den haag die er een rotzooi ervan maakt

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........terwijl het grondig word onderzocht of je wel recht hebt op een voedselpakket............

Grondig telt alleen voor het officiële inkomen; wat er allemaal zwart bijverdiend wordt op Marktplaats, met (drugs)handel en/of poetshuisjes kan niet gecontroleerd worden.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies ja dat is natuurlijk het probleem, maar vroeg of laat val je door de mand en zijn ze verantwoordelijk voor hun eigen daden toch, maar onrecht kun je op deze manier niet veranderen, want voorbeeld doet volgen he, maar een kwalijke zaak uiteraard, maar ze komen er vroeg of laat achter via ip adres toch.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon1952 schreef op woensdag 24 feb 2010, 18:09: birdies ja dat is natuurlijk het probleem, maar vroeg of laat val je door de mand en zijn ze verantwoordelijk voor hun eigen daden toch, maar onrecht kun je op deze manier niet veranderen, want voorbeeld doet volgen he, maar een kwalijke zaak uiteraard, maar ze komen er vroeg of laat achter via ip adres toch.

Het is toch verbazingwekkend dat deze voedselpakketten per auto afgehaald worden.
Auto eruit .... geld voor voedsel erin ... ?

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........Auto eruit .........

Het zal je verbazen hoeveel minima (of nog lager) menen niet zonder auto te kunnen. Ik heb in de loop der jaren heel wat mensen gekend, die deze heilige koe koste wat kost wilden houden.

Zolang mensen weigeren hun auto in te ruilen voor fiets of bromfiets, zullen ze van mij geen cent krijgen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is ieder zijn recht of je geeft of je geeft niks, ik heb ook geen auto maar een brommobiel dus met ander woorden die eruit voor een voedselpakket, is wel ver gezocht natuurlijk voor mensen die het nodig hebben, harde oordelen oke als je een mercedes kan rijden zeg ik ook nou nou dat gaat ook te ver, maar hier kan je lang en breed over discuseren, ik weet als ik mensen kan helpen doe ik het omdat ik zo ben opgevoed zonder er geld voor te vragen, maar dan ook echt alleen voor de mensen met een echte minima en waarvan ik weet dat ze niet frauderen.
wens jullie nog een fijne avond groet bleumoon

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de voedselbank in dit welvarende land bestaat is erg genoeg.
Dat er mensen zijn die er misbruik van maken zal ongetwijfeld voorkomen.
Maar dat is met alle instanties.
En laten we eerlijk zijn,wie heeft nooit een zwart klusje laten doen om zodoende
goedkoper uit te zijn dan door een erkend bedrijf?????
Of,wat geld bijverdiend?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

marianneve schreef op woensdag 24 feb 2010, 21:51: Dat de voedselbank in dit welvarende land bestaat is erg genoeg.
Dat er mensen zijn die er misbruik van maken zal ongetwijfeld voorkomen.
Maar dat is met alle instanties.
En laten we eerlijk zijn,wie heeft nooit een zwart klusje laten doen om zodoende
goedkoper uit te zijn dan door een erkend bedrijf?????
Of,wat geld bijverdiend?

Dit lijkt mij geen rechtvaardiging voor onrechtmatig gebruik van de voedselbank!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedselbank goed dat het er is en mensen kunnen helpen. Ik wil niet iemand de schuld geven,maar word het ons niet allemaal heel makelijk gemaakt om dingen aanteschaffen en te lenen daarvoor?Denk bv aan jongeren met schulden door hun mobiel.Of aanschaf van een huis en je raakt je baan kwijt.Dan raak je soms alles kwijt en goed dat erdan zoiets is.Maar voordat je aan dingen begint kijk of het echt kan en vraag hulp voordat het telaat is.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

mhofman schreef op donderdag 25 feb 2010, 16:03: Voedselbank goed dat het er is en mensen kunnen helpen. Ik wil niet iemand de schuld geven,maar word het ons niet allemaal heel makelijk gemaakt om dingen aanteschaffen en te lenen daarvoor?Denk bv aan jongeren met schulden door hun mobiel.Of aanschaf van een huis en je raakt je baan kwijt.Dan raak je soms alles kwijt en goed dat erdan zoiets is.Maar voordat je aan dingen begint kijk of het echt kan en vraag hulp voordat het telaat is.

daar ben ik het helemaal mee eens, de hele bevolking worden dingen opgedrongen het draait alles om het materiele en zijn niet meer tevreden met wat ze hebben, maar daar is de regering ook schuldig aan ik ben 57 jaar en tevree met wat ik heb en krijg al is het vaak tweedehands, maar vaak hoeft het niet je eigen schuld te zijn dat je in de financiele shit komt hoor, alles word maar duurder en duurder maar we krijgen er niks bij, ja een paar euro heb nu ook zo geval van huursubsidie retour betalen van 2008 is toch krom dat het pas 4 jaar later komt.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 25 feb 2010, 08:57
Dit lijkt mij geen rechtvaardiging voor onrechtmatig gebruik van de voedselbank!

Dit is inderdaad geen rechtvaardiging voor het onrechtmatig gebruik van de voedselbank.
Maar dat is het ook niet dat mensen die er blij om moeten zijn dat ze deze voorziening niet nodig hebben vallen over mensen die met autoos komen om hun "grote"" pakket op te halen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet iedereen kan zo maar aankloppen bij de voedselbank. Je moet n.l. aan bepaalde criteria voldoen. Maar ook al komt iemand langs met een auto wil dat niet zeggen dat ze vermogend zijn. De auto kan van iemand zijn geleend, kan gekocht zijn op financiering, en verder zijn er ook mensen met een behoorlijk inkomen die desondanks toch grote schulden hebben en in een schuldsanering zitten. Er wordt gekeken naar het bedrag dat overblijft na het betalen van de vaste lasten is dat minder dan een bepaald bedrag dan is het mogelijk om goederen te verkrijgen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

lelyonnais schreef op zondag 21 feb 2010, 16:36: Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

Dat snap ik even niet????????????????????????????????????????????

Pedro.

De grote steden hebben het moeilijk schijnbaar. Als ik zie hoeveel een familie bekom en de kofferbak vol is, heb ik twijfels aan de armoede in Limburg!
Dat, in de wetenschap dat die mensen een baan hebben, niet zelfstandige zijn, een vrij nieuwe auto onder de kont etc....

@tdehond.....
Die criteria is mij bekend, maar niettemin vind ik het hartstikke scheef! Mensen met een uitkering hebben al zoveel voordelen, en komen ze in probleem, betaald de gemeente ook nog de lasten.
Hebben de mensen moeilijk, is afstaan van niet nodig luxe artikel zoals de auto, voor mij een redelijk optie. Niet gaan werken en met de auto door de stad rijden naar bekenden voor de koffiekanzen elke dag, en dan nog zoveel voedsel bekomen is vragen om ....vragen of dit terecht is!

m.v.g. Robert
Ik heb eindelijk ook een bijstandsuitkering gekregen en mijn auto heb ik nodig, omdat ik niet goed kan lopen. Van de voedselbank heb ik nog nooit iets gekregen !
Jammer dat U denkt zo te moeten oordelen, alsof wij allemaal voordelen hebben van onze ellende. Heeft U weleens moeten rondkomen van ruim 800 euro ? Laat alstublieft iedereen in zijn waarde. Ik denk dat U ook liever Uw eten uitzoekt dan tevreden moeten zijn met wat er over is en vaak nog over de datum. Ik blijf het eng vinden, dat mensen zo over anderen denken.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

jambo schreef op maandag 1 mrt 2010, 13:22:
lelyonnais schreef op zondag 21 feb 2010, 16:36: Weet u hoe het moet??...stuur die mensen naar Limburg....schijn meer dan genoeg te zijn.....

Dat snap ik even niet????????????????????????????????????????????

Pedro.

De grote steden hebben het moeilijk schijnbaar. Als ik zie hoeveel een familie bekom en de kofferbak vol is, heb ik twijfels aan de armoede in Limburg!
Dat, in de wetenschap dat die mensen een baan hebben, niet zelfstandige zijn, een vrij nieuwe auto onder de kont etc....

@tdehond.....
Die criteria is mij bekend, maar niettemin vind ik het hartstikke scheef! Mensen met een uitkering hebben al zoveel voordelen, en komen ze in probleem, betaald de gemeente ook nog de lasten.
Hebben de mensen moeilijk, is afstaan van niet nodig luxe artikel zoals de auto, voor mij een redelijk optie. Niet gaan werken en met de auto door de stad rijden naar bekenden voor de koffiekanzen elke dag, en dan nog zoveel voedsel bekomen is vragen om ....vragen of dit terecht is!

m.v.g. Robert

Ik heb eindelijk ook een bijstandsuitkering gekregen en mijn auto heb ik nodig, omdat ik niet goed kan lopen. Van de voedselbank heb ik nog nooit iets gekregen !
Jammer dat U denkt zo te moeten oordelen, alsof wij allemaal voordelen hebben van onze ellende. Heeft U weleens moeten rondkomen van ruim 800 euro ? Laat alstublieft iedereen in zijn waarde. Ik denk dat U ook liever Uw eten uitzoekt dan tevreden moeten zijn met wat er over is en vaak nog over de datum. Ik blijf het eng vinden, dat mensen zo over anderen denken.

Als iemand met een laag inkomen vanwege een handicap auto rijdt, dan is dat diens goed recht. Ook als zo iemand met de auto een voedselpakket zou ophalen. De auto is dan immers noodzakelijk om zich te kunnen verplaatsen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ging voor de afwisseling weer eens helemaal mis met de quote mijn reactie was:
[ Als iemand met een laag inkomen vanwege een handicap auto rijdt, dan is dat diens goed recht. Ook als zo iemand met de auto een voedselpakket zou ophalen. De auto is dan immers noodzakelijk om zich te kunnen verplaatsen. ]

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou , ik ken mensen die bij de voedselbank zijn , niet een feestje laat ik je dat vertellen, meeste voedsel is over de datum , geen vlees , geen beleg , zo nu en dan eens groente , maar die moet je ter plekken opeten omdat ze al bijna zelf je tas in lopen .
Maar goed , er zijn weken bij dat er melk en zuiveldrankjes in zitten , en soms een leuk speciaal dingetje .
De mensen bij de voedselbanken doen hun best , alleen is het bij de gevers van het voedsel ook moeilijk word er verteld
Je gaat dus niet voor je plezier naar de voedselbank , als je het zelf kan betalen ga je geen oude over de data dingen halen .
Ene , die grote autos , die kennis van mij , is door ziekte in de problemen gekomen , en kan dus zelf niet altijd er naar toe fietsen of lopen.
En dan komen ouders de pakketjes ophalen , ja pakketjes , want het is soms maar 1 plastic tasje vol hier .
Dus niet jaloers zijn hoor op mensen die naar de voedselbank moeten , het is niet geweldig , en de mensen die ik kennen schamen zich rot er heen te moeten
Het is eigenlijk een schande dat in een rijk land als Nederland voedselbanken nodig zijn

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik ben het ook helemaal met de vraagsteller eens. Bij mij in de buurt is ook een afhaalpunt voor voedselpakketten en als je ziet wie er allemaal heen gaan. Dikke autos o.a. mercedes enz. hebben ze wel en sommigen zijn ook naar de laatste mode gekleed, ra ra hoe kan dat???
Ook zie ik bij mij in de buurt dat kinderen met een speciaal busje naar school worden gebracht (in dit geval Stadskanaal).Ik vraag mij af of hun dit ook iets kost, zal ook wel gratis zijn.Terwijl wij elke maand bijna€90,-- kwijt zijn aan een buskaart voor ons schoolgaande kind.
Nee ik vindt de lol er zo wel vanaf gaan hoor. Als je altijd overal goed je best voor doet , op tijd naar school/werk etc. en niet al te royaal leven, dan wordt je van alle kanten gekort, terwijl iemand die er altijd maar op los leeft, van alle kanten in de watten wordt gelegd.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

EEN AUTO KUN JE LENEN ZODAT JE WEKELIJKS HET
(ZWARE PAKKET) OP KUNT HALEN.

VEEL CLIENTEN HEBBEN BEHALVE FINANCIELE PROBLEMEN OOK LICHAMELIJKE MANKEMENTEN....

BIJ EEN INTAKE VOOR DE AANVRAAG DIENT MEN ANDERS EEN MEDISCHE VERKLARING TE OVERLEGGEN VOOR HET AUTOBEZIT.

EEN HULPVERLENER DIE DAGELIJKS DOORVERWIJZINGEN VIA DE SOCIALE DIENST, MA WERK, KERK ETC. BEHANDELT

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is werkelijk van de gekke nee, schandalig dat er veroordeelt wordt zonder de feiten te kennen. De mensen hebben zo gauw een oordeel klaar. En wat dan nog , als ik gedwongen word naar een voedselbank te gaan heeft iemand anders daar da nadeel van? Ik zou m'n hondje maar op een andere plaats uitlaten.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben anderhalf jaar klant geweest van de voedselbank en kan er dus over oordelen. Ik was ook binnen bij de voedselbank. Als je minder dan E 150 per maand te besteden hebt en dat moet je aantonen met drie maanden giro overschrijvingen en als je uitgebreid hebt uitgelegd hoe dat allemaal zo is gekomen, mag je naar huis wachten op een toe of afwijzing.
En daar sta je dan in de rij met je buurtgenoten. Ach, kijk zij ook.
Naar huis met twee boodschappentassen vol met .........ongesneden brood (omdat de meeste jongeren vrouwen er geen raad mee weten laten ze dat staan)...pasta,dingen tegen de datum aan of er over ,
een pakje koffie, ik heb van mijn eerste voedselpakket een foto gemaakt. Daarna heb ik een potje zitten janken. Alle weken weer , ik werd er ziek van. Wij krijgen pruimen. Prachtige pruimen , ik blij naar huis., Zet spontaan mijn tanden er in, zo rot als een mispel. Ik heb er nog een opengesneden, maar ook die was rot, Weg er mee. Volgende week waren zij er weer. Die mevrouw achter de balie wist ook niet wat ze er mee moest, of ik ze aub mee wil nemen en dan thuis wil weggooien. Tuurlijk, ik gooi zoveel weg , ik praat daar niet over. Die mensen doen ook hun best. Wat te doen met artisjokken.
Weten jullie wat schrijnend is: chocolade geld krijgen begin maart. Denk daar maar eens over na. Na anderhalf jaar vond ik het welletjes en haakte ik af.
Mijn kast nagekeken wat er nog stond van niet te gebruiken spullen. Weg ermee, periode afgesloten. Geen slecht woorden over de vrijwilligers die het allemaal organiseren, die mensen moeten ook roeien met de riemen die zij aangereikt krijgen. Maar ik zou willen dat buitenstaanders eens kritisch in die tassen met eten zouden kijken om te zien wat zij er bruikbaar van achten.
Wat ik mis, is het extra brood dat ik mee kreeg. Daar voerde ik de eendjes mee, extra brood kopen voor de vogels dat kan ik mij niet permiteren, maar ik ga ook noooooooit meer naar de voedselbank.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn man kreeg 5 jaar terug met zijn ploeg ontslag hij zat in de bouw.omdat hij niet van hand ophouden houd werkte hij bij 4 uitzendbureau 's helaas was er geen werk met kerst geen ka do voor de kinderen een www van 689. en dat met een koophuis.ik heb zeer moeilijke kinderen die ik niet alleen kan laten maar ben toch ook gaan werken bij 4 bazen, ,schoonmaken van kantoren heel vroeg en om 1600 uur.
rijk werden we er niet van.
dankzij de voedselbank hadden we eten ,een auto vol heb ik nooit gehad
wel geregeld eten in verpakking wat over de datum was kolen ik kan geen kool meer zien .
nee wij kregen een tas vol maar waren er dankbaar voor dankzij hun hebben we die crisses overleeft
een auto ja hadden wij ook maar we moesten de kinderen 28km naar school brengen.

misschien hebben deze mensen hem ook voor het werk nodig
eerst nadenken voor je wijst !!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zins kort in de bijstand geraakt buiten mijn schuld, maar ik heb ook mijn oude auto gelukkig nog. De auto heb ik nodig, omdat ik gehandicapt ben. Ik baal van mensen met een vooroordeel!!! Ik hoop ook dat ik in aanmerking kom voor de voedselbank, want al het geld gaat naar mijn vastelasten (de auto is niet zo erg duur gelukkig). Ik ben gewend om elk dubbeltje om te draaien. maar 600.= in de maand kan niemand leven ook niet zonder auto!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien dat het onder GEERT WILDERS beter gaat worden

gr gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabberpiet schreef op maandag 1 mrt 2010, 18:02: misschien dat het onder GEERT WILDERS beter gaat worden

gr gabberpiet

Hoe had je dat gezien dan , door nog meer haat het land in te sturen, en nog meer intolerantie
Ja er zal veranderingen gaan zijn , maar ben bang niet ten goede

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe durft men te oordelen over andere mensen!
Alleen maar op basis van wat men ziet!
Mijn advies...Oordeel niet...opdat gij niet veroordeeld wordt!
Vind het ronduit schandalig om zo'n discussie te beginnen.
Je weet echt niet waarover je het hebt!!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij woond er een junk en een alcohollist in de flat . Die lopen zich te pletter naar de voedselbank !! Maar ze hebben wel geld voor hun hobbie !!!!! N.L. ZUIPEN EN COCAINE snuiven en dan geen geld om eten te kopen .

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat niet voor de lol naar de voedselbank.Voordat je dat doet is er heel wat gebeurt lijkt me.Goed dat het er is.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

MARGRET hallo dit kabinet was het ook niet iedereen heeft voor en nadelen
maar je kan je ook afvragen WAAROM ????? dreigt de PVV de grootste te worden ?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Oordeel niet...opdat gij niet veroordeeld wordt!..........

Amen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

lelyonnais schreef op dinsdag 23 feb 2010, 14:27:
akkefiet schreef op maandag 22 feb 2010, 21:53: @robert

Ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt.
Wat als die bekenden nu eens hun auto aan het laden waren en de lading vervolgens naar andere mensen hebben gebracht?
En waren ze er mogelijk niet voor henzelf, maar haalden ze voedsel voor arme buren of een bejaard familielid.
Conclusies zijn soms te gemakkelijk om te trekken......

Vrgr. AF

Beste akkefiet, u hoef mij niet te overtuigen over dit en datjes, wat ik zie, zie ik, wat ik weet weet ik. Bovendien zijn andere buren ook op de hoogte en ik zuig niets iets uit mijn duim.
Vampiertje23, daartegen, kan wel op mijn medeleid rekenen als het zo is zoals zij het schildert.
Misbruik is in alle vormen te vinden. Wij schreeuwen om woonruimte? ...neem de woningen onder de loep waar één gezin twée huizen/appartement hebben. Waarom? Subsidie ontvangen, zorgtoeslag/hulp hier en der die ze bekomen als ze alleen zijn. Zouden die mensen samen wonen, komen ze nergens meer in aanmerking! Dat is de realiteit hier in NL.
Nog meer? Een huis in mijn straat wordt "bewoond" door een Iraanse vrouw. Zij is getrouwd met een beroemde regisseur in Iran. Ze heeft 2 zonen. Een "woon" in Amsterdam, de andere heeft een kledingzaak in Teheran. Mevrouw woon in totaal geen 3 maanden in dat huis. Zij is meestaal in Duitsland of Iran. De een zoon "pendel" van Amsterdam naar hier toe want de gemeentepapieren voor uitkering moeten nog elke maande worden ingeleverd.... Zeggen u mij niet dat het niet waar is...ik moet af en toe helpen met haar aanvragen, en af en toe vraag ik mij af of ik goed bezig ben!
Zo kan ik u meer voorbeelden geven van misbruik in NL! Het heeft niet met jaloezie te maken, maar om het algemene verergering van de burger over de toenemen zware lasten die wij moeten inbrengen!

Eerlijkheid is een woord uit het verleden!

m.v.g. Robert

Nog meer? Een huis in mijn straat wordt "bewoond" door een Iraanse vrouw. Zij is getrouwd met een beroemde regisseur in Iran. Ze heeft 2 zonen. Een "woon" in Amsterdam, de andere heeft een kledingzaak in Teheran. Mevrouw woon in totaal geen 3 maanden in dat huis. Zij is meestaal in Duitsland of Iran. De een zoon "pendel" van Amsterdam naar hier toe want de gemeentepapieren voor uitkering moeten nog elke maande worden ingeleverd.... Zeggen u mij niet dat het niet waar is...ik moet af en toe helpen met haar aanvragen, en af en toe vraag ik mij af of ik goed bezig ben!
als je hun daarbij helpt ben je zelf strafbaar, medeplichtig aan frauderen

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

red1 schreef op maandag 1 mrt 2010, 18:27: Bij mij woond er een junk en een alcohollist in de flat . Die lopen zich te pletter naar de voedselbank !! Maar ze hebben wel geld voor hun hobbie !!!!! N.L. ZUIPEN EN COCAINE snuiven en dan geen geld om eten te kopen .

Dat is enorm triest en weet je ook wat de reden is van hun gedrag, wederom oordelen en niks weten triest vind ik dit in plaats eens op een nadere manier te werk te gaan

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is diegene met die auto wel een gefailleerde ondernemer en misschien is de dagwaarde erg laag ?

Misschien is er nog een bedrijfje maar is de opbrengst beneden minimum en heeft auto nog steeds nodig.

Misschien heeft iemand geholpen met auto te halen met iemand meegereden ?

Mensen oordelen altijd zo simpel en snel aan de hand van uiterlijkheden.

En natuurlijk overal wordt misbruik gemaakt, dus ook bij de voedselbank.

Ligt niet aan de voedselbank maar aan de door en door slechtheid van de mens, b.v. ook die hier ook zitten te schelden alsof het zo leuk is naar de voedselbank te moeten.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een vette schuld hebt, word je toegelaten tot de voedselbank.90%
heeft het niet nodig.30% gooit de helft weg,want ze zijn beter gewent.Als je arm bent en geen schuld,kom je niet in aanmerking.Je moet Gisteren op MP nog iemand die klaagde,dat hun zoon de BMW van 18000 eu,in elkaar had gereden en nu geen varkenshaas meer konden eten.Toch belachelijk voor woorden.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

canarische schreef op maandag 1 mrt 2010, 14:06: Ja ik ben het ook helemaal met de vraagsteller eens. Bij mij in de buurt is ook een afhaalpunt voor voedselpakketten en als je ziet wie er allemaal heen gaan. Dikke autos o.a. mercedes enz. hebben ze wel en sommigen zijn ook naar de laatste mode gekleed, ra ra hoe kan dat???
Ook zie ik bij mij in de buurt dat kinderen met een speciaal busje naar school worden gebracht (in dit geval Stadskanaal).Ik vraag mij af of hun dit ook iets kost, zal ook wel gratis zijn.Terwijl wij elke maand bijna€90,-- kwijt zijn aan een buskaart voor ons schoolgaande kind.
Nee ik vindt de lol er zo wel vanaf gaan hoor. Als je altijd overal goed je best voor doet , op tijd naar school/werk etc. en niet al te royaal leven, dan wordt je van alle kanten gekort, terwijl iemand die er altijd maar op los leeft, van alle kanten in de watten wordt gelegd.

@bleumoon1952
...als je hun daarbij helpt ben je zelf strafbaar, medeplichtig aan frauderen...

Ik help mensen naderhand hun gegevens en ik ben niet verplicht achteraan te gaan of ze liegen of de waarheid vertellen!

Na 4 pagina kritiek, meen ik dat het nu tijd is om enkele feiten op rij te zetten.

Een vrouw leeft in een huurhuis, gescheiden.
Haar vriend heeft een autohandel en woont 12 km verder.
Zij heeft daar een hondentrimsalon.
Zij ontvang huursubsidie/zorgtoeslag en hulp van de gemeente, idd omdat zij de rekeningen niet betaald in haar huurhuis.
Zij heeft een vrij nieuwe auto.
Zij heeft "recht" om hulp bij de voedselbank.
Zij is altijd naar de laatste mode gekleed.
Wij kennen elkaar 25 jaren!
Zij zelfs vertel hoe je zoiets moet doen en hoe je die regels en controle kan omzeilen

Ik gun iedereen de voedselbank die het NODIG hebben, en geen profiteurs! Ik heb medelijd voor die mensen die er heen moeten om te kunnen leven, maar ik kan niet acepteren dat men alleen leeft op bedrog van de maatschappij!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben het ook eens met het feit dat er mensen naar de voedselbank gaan, die het niet echt nodig hebben. Jammer, want op zich is het een goed initiatief wat nu door het misbruik een slechte naam krijgt.

Ik ga niet voor zo'n instantie geld geven of iets dergelijks, omdat ook ik mij erger aan dit soort figuren.

Wanneer ik zeker weet dat mensen die het echt nodig hebben, het goed gebruiken, zal ik zeker geld geven, nu niet.\

Tip voor de sociale dienst: ga eens posten en kijk gelijk welke mensen ten onrechte aanspraak maken op een uitkering!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.V.G.ROBERT sorry hoor maar begrijp niet dat u dit alles kan aanzien als het allemaal waar is wat u hier allemaal vertelt, en er geen actie tegen neemt al is het anoniem maar er moet nodig gespit worden ook bij U

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

op een gegeven moment gingen we met een ploeg gezellig uit eten, hier zat ook een dame bij die van de voedselbank leeft, ze had dure kleding aan, en zoals altijd naar de laatste mode gekleed.
Maar moet ik daar wat van zeggen????? Nee, daar hebben de instanties genoeg mensen voor.

Nog een voorbeeld: een dame die nog nooit gewerkt heeft< te zwak, rijdt in een scootmobiel, werkt zwart, koopt voor haar kleindochter een (tuin) speeltuig van 800 euro, en wel naar de voedselbank!

Ik weet dat er mensen zijn die het hard nodig hebben, en echt, daar is het een prima instantie voor(al is het schandalig dat de voedselbank nodig is)

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een keer als vrijwilligster mee geholpen bij de voedselbank in mijn stad/dorp en heb mij verbaasd over de mensen die met een auto kwamen.Ook de vragen die gesteld werden van: we vinden bruinbrood niet lekker, mogen we wit hebben of over de kleine yoghurtjes b.v. wat de smaken betreft of de kaas die te jong of te oud is. Al met al heb ik 1keer geholpen en niet meer. Ik voel me daar niet prettig bij en wordt er alleen maar boos om. Misschien moet er beter geselecteerd worden? Maar goed daar ga ik me maar niet in verdiepen. Er is nog zoveel vrijwilligerswerk te doen om mensen te helpen, waar ik wel achter sta.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een verhalen allemaal---maar denk es ff na-- die aardbeving waar miloenen werden opgehaald (ik hoor het nog zeggen-- IK VERDUBBEL HET WEL )
wat dacht je van die tsunamie waar het grote geld spoorloos is ???
WIJ nederlanders doen het ZELF ?????? als wij niets meer zouden geven kunnen ze in den haag denken ---wat is er loos ????
Natuurlijk moeten die mensen ook geholpen worden maar waarom dit bedrag verdubbelen ?? terwijl de nederlanders naar de voedselbank lopen ???? en wat nu ??? bezuinigen -- de mensen die hebben betaald ,betalen nu dubbel en de mensen die niets hebben gegeven MOETEN betalen
MENSEN DENK EENS NA ---WIJ DOEN HET ZELF !!!!!
het roer moet om.

GROETJES GABBERPIET

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik voedselbankgebruiker. Voor ik daarvan mocht profiteren ben ik aan alle kanten gescreend en doorgelicht. Ze wilden weten hoe het zo geworden was en alles inclusief belastingen is nagetrokken, voordat ik toestemming kreeg om wekelijks een pakket te mogen halen.
Er is altijd brood bij en kleine broodjes en koek, chocolade, pepernoten, een klein presentje zoals een fototoestelletje voor fotorolletjes. Je treft er ook wel eens groente aan en soep. Je kan er dus niet echt een week van eten, jammer genoeg. Maar nadat ik twee weken lang vop suikerklontjes had moeten leven was al dat brood en brood en kerstbrood een zegen.
Hier kom je niet zomaar bij de voedselbank en een auto om je tas in te laden heb ik hier ook nooit gezien. Het is aan voedsel dus wat minder maar aan controle ontbreekt het hier echt niet.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen ik wordt hier pis en pis nijdig over
wordt tijd voor een andere regering - slechter kan niet !!!
als je meer voorbeelden wil hoor ik het wel

gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even een reactie na alle reacties die ik inmiddels heb doorgekregen.
Als ik naar de voedselbank ging, zorgde ik er wel voor er netjes uit te zien. Dat was niet zo moeilijk want ik was ooit zzp- er en moest er destijds altijd netjes uitzien en ik ben zuinig op mijn kleding geweest.
En dan zal ik u nog eens iets vertellen, ik rijd op een fiets van E 600 , gekregen van mijn kinderen. En hoe dat zit, gaat niemand wat aan.
Nu begrijp ik ,dat ik, nu ik in de bijstand zit , eigenlijk moet gaan lopen op afgetrapte schoenen en versleten kleren anders gelooft de buitenwacht niet dat ik gebrek heb.
Kijk en dat doe ik nu juist niet.Heeft u fijn wat te veroordelen. Doe toch niet zo kortzichtig. Mijn moeder zie het vroeger al, je kijkt ze wel voor de krop, maar niet erin.
Een ander zijn boeken zijn duister te lezen.Zo ook de mijne, veel plezier met gissen.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dacht U nou echt dat ik op zo'n avond 2x ga betalen.1xvrijwillig en 1x via de belasting.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

vorige week,vroeg een schiedamse medegebruikers van de voedselbank,om te protesteren tegen het feit dat de verkoop datem bijna verlopenwas.Dat er panties en inlegkruisjes bij zaten,die had ze niet nodig.Wat ze wel nodig had ,zat er niet bij.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo mario 47
die extra belasting komt wel hoor - we moeten toch bezuinigen ???doen we al jaaaaaaren en alleen door dit soort flauewkul
wacht maar af de kamer is een sluipmoordenaar

gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

de spoeling zal dun worden bij de voedselbanken.Volgend jaar meer dan 1 miljoen werklozen.Komen mensen met een eigen woning,ook aankloppen.Moeten de euro's naar de banken brengen ipv eten
De staat heeft al 38 miljart aan de banken geschonken.Kun je bos nu voor belonen.100 miljoen aan haiti en dit jaar komen ze al 2 miljart tekort.Het zal druk worden bij de voedselbanken?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi anna
ik leef met je mee ook al heb ik het iets beter
maar kop op het moet eerst slecht zijn wil het beter worden
stem op de juiste partij -misschien helpt het

gr. gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

mario 47

ga je nu meedenken ???

gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

mario47
ik hoop dat je nu aan het nadenken ben ---heb ik in iedergeval nog IEMAND bereikt
gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

geraldinep schreef op maandag 1 mrt 2010, 21:37: Ook ik heb een keer als vrijwilligster mee geholpen bij de voedselbank in mijn stad/dorp en heb mij verbaasd over de mensen die met een auto kwamen.Ook de vragen die gesteld werden van: we vinden bruinbrood niet lekker, mogen we wit hebben of over de kleine yoghurtjes b.v. wat de smaken betreft of de kaas die te jong of te oud is. Al met al heb ik 1keer geholpen en niet meer. Ik voel me daar niet prettig bij en wordt er alleen maar boos om. Misschien moet er beter geselecteerd worden? Maar goed daar ga ik me maar niet in verdiepen. Er is nog zoveel vrijwilligerswerk te doen om mensen te helpen, waar ik wel achter sta.

nou ik weet niet waar u woont maar ik heb dat nog nooit gehad geen hartig beleg geen worst zelfs geen vlees of kaas, zelfs geen wc papier en de nette kleding of zelfs merk kleding ligt bij het legerdesheils en zo kan je je kinderen en je zelf nog zeer netjes kleden!!
als je bijna geen geld hebt hoef je er niet uit te zien als ma flodder

ik weet dat er veel mensen profiteren maar dat is overal zo
maar er zijn er zat die amper wat hebben
wees blij en dankbaar dat jullie er niet bij hoeven staan,maar pas op dit kan jullie ook overkomen en dan is het fijn dat er zo''n bank of het legersdesheil is !!!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2010 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt allemaal wel mooi, maar als er geen openbaar vervoer in je omgeving is en je buiten de kern van woont zul je een auto moeten gebruiken.De winkelman komt niet meer langs.Ben je zelfstandig dan zit je in de hoogste graad van belastingen, in mijn actieve periode mocht ik als vrouw geen inkomen claimen,wel werkte ik in het berdrijf meer dan 1750 uur per jaar. Nu boven de 75 jaar word ik wel voor het volle pond aangeslagen. Elke vorm van ontspanning laat ik de laatste tijd zo veel mogelijk afweten.Iets aan de kinderen voor cadeautje geven is ook niet meer mogelijk.De recessie z.g. is de schuldige, dit is maar een wassen neus, Ons kosten plaatje loopt tot de spuigaten uit! De periodieke belastingen en onkosten halen een normaal sociaal bestaan onderuit,naar mijn inzicht worden we zo naar de voedselbank geloodst!! Dit is een reactie van een AOW allenstaande van eertijds een werkzame en niet verkwistende zelfstandige onderneemster,deze kwam niet in aanmerking voor beloning in Nederland.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

miljoenen en miljoenen gaan naar het buitenland----mensen DENK EENS NA onze mensen eerst zodadat zij niet meer naar de voedselbank hoeven
IS DAT TEVEEL GEVRAAGD ??????????????

GABBERPIET

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle mensen die het over z.g.n. dure merkkleding hebben. Wel eens gehoord van de kledingbeurs van het leger des heils??
Daar kun je n.l voor minder dan 5 euro jezelf helemaal in dure merkkleding steken....afgedankt door de elite die het wel kon betalen!
Wat zijn er toch veel mensen arm van binnen.....een beetje menslievendheid is kennelijk heel ver te zoeken.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 01:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Lelyonnais;

Misschien is het een idee om die mensen, die je zegt te kennen, eens aan te spreken als je hen tegenkomt om te informeren waarom ze bij de voedselbank komen. Misschien krijg je een antwoord waardoor je beter kunt inschatten of ze daar ten onrechte komen. Door dit te doen zou je aan hen een signaal kunnen afgeven dat, mocht dit onterecht zijn, het dus niet ongezien gaat.....

*Vergeet niet; het is makkelijk oordelen als je de ins en outs niet kent*

Groet van Laura

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

only-me denk je echt dat ze de juiste reden geven ??? mensen schamen zich daarvoor
gabberpiet

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 02:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

stem PVV waarom ??? het roer moet om

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 07:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede morgen allemaal, diep triest en schaamteloos geen respect voor de medemens, heb net mijn vaste lasten betaald en heb 56 euro over voor de hele maand verheug me nu al op de 20e komt de zorg toeslag binnen van 60 euro ik heb nu voor de 2e jaar voedselbank en heb al geen mobiel meer opgezegt, geen huursubsidie waarschijnlijk ook geen kwijtschelding gemeentelijke belastingen, ben bang dat ik over 2 maanden als kluizenaar moet gaan leven en dat omdat ik een brommobiel in bezit heb (die ik niet kan laten repareren als die stuk gaat)om vrijwilligerswerk te doen en naar de voedselbank te gaan, ik schaamde me ook rot en wilde ook liever onder de zode liggen, want wat voor leven is dit nog sorry mensen maar moest dit even kwijt na alle opmerkingen en domme verhaaltjes van hier en ben me bewust dat NEDERLAND veranderd en dat het alleen nog maar hebzucht is, ikke ikke en de rest kan stikken, wens jullie nog een fijne dag groet bleumoon

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabberpiet schreef op maandag 1 mrt 2010, 18:46: MARGRET hallo dit kabinet was het ook niet iedereen heeft voor en nadelen
maar je kan je ook afvragen WAAROM ????? dreigt de PVV de grootste te worden ?

Helemaal waar , dit kabinet was janken met de pet op , maar ze hebben in ieder geval geen domme dingen lopen roepen die mensen uitsluiten naar ras of geloof of kleding (hoofddoeken)
En als het geld dat gebruikt word voor de beveileging voor mensen die dit soort dingen wel roepen besteed word aan voedsel en kleding banken , zou dat al heeeeel veel goed doen .

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk zo verdrietig dat we mensen moet verdedigen die het keihard nodig hebben om naar de voedselbanken moeten , om hun gezin te eten te kunnen geven.
Natuurlijk word er misbruik van gemaakt door enkele mensen , maar dat is in verhouding een kleine groep
Moeten mensen die dit niet doen er onder lijden?
Afgeschilderd worden als uitbuiters, erg verdrietig
Ik ben dankbaar geen gebruik te moeten maken van voedselbanken en kleding banken
Maar mijn hart gaat uit naar mensen die dit wel moeten doen , en ipv af te zeiken , is het misschien een plan iets te doen voor ze

En dan over de hulp aan bv Haiti, nou mensen , hopenlijk hoeven wij dit nooit aan de lijven te ondervinden hoe het is om helemaal niets te hebben , geen eten , geen drinken , familie verloren , geen dak boven je hoofd
Dus niet miepen over giften aan ze of wel of niet verdubbelen van opgehaald geld
Wij hebben ook dank je wel gezegt toen we in 45 hulp kregen van buitenland met voedsel en kleding en financiele hulp voor de opbouw

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, er zitten overal rotte appels tussen. Alleen....er is niets bekend over de mensen met "dikke" auto's die bij de voedselbank komen en dus moet er niet zo snel negatief op gereageerd worden.
Bij mij en anderen rijst nu de vraag; hoe zou het zijn bij de kledingbanken? Als je kleding af geeft bij adressen of de kledingbank zelf. Zouden er dan ook door de mensen hele goede kleding eruit gehaald worden eerst voor hun zelf???? Dat heb ik ook al van verschillende mensen gehoord dat het zou gebeuren en dus niet bij de mensen terecht komt waar het voor bestemd is.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een groot probleem met de voedselbanken n.l. de parkeer mogelijkheid is vaak beperkt.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ben je jaloers op die mensen, die gebruik MOETEN maken van de Voedselbank. Weet je wel wat de criteria zijn om in aanmerking te komen voor verstrekking van voedsel van de voedselbank? Ikzelf ga elke week, met de auto, voedselpakketten ophalen voor mensen, die zelf niet meer goed ter been zijn en gebonden aan huis zitten. Deze pakketten breng ik dan naar deze mensen en maak dan ook een praatje om hun eventueel te helpen met andere problemen. Ik ben namelijk vrijwilliger bij de georganiseerde burenhulp. Geloof mij, dat de mensen, die gebruik MOETEN maken van de voedselbank, dit heus niet voor hun lolletje doen. Er zijn tegenwoordig veel kleine zelfstandigen, die gebruik moeten maken, omdat zij hun bedrijf willen blijven runnen, maar al een tijdje interen op hun kapitaal: zij hebben namelijk negatieve inkomsten want de aflossing aan de bank en aan de leveranciers moet doorgaan. Dit komt door de kredietcrisis. Het lijkt allemaal wel rozengeur en maneschijn, maar probeer maar eens achter de facade te kijken. Ik heb een goede raad: Ga eens bij de voedselbank nara binnen en vraag of je een tijdje als vrijwilliger mee mag lopen, misschien gaan dan je ogen eens open

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

rgv schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 10:26: Er is een groot probleem met de voedselbanken n.l. de parkeer mogelijkheid is vaak beperkt.

Ooit er wel eens over gedacht dat een goede buur met auto makkelijker naar de voedselbank kan gaan omdat zijn buurvrouw(man) ziek is en niet zelf kan gaan?
Als je 1x zonder het te melden niet komt staat er de volgende week geen pakket voor je klaar en als je de 2de keer weer niet komt, ben je automatisch uitgeschreven. \ik moet het elke maand 1x laten halen door een goede buur. Als zij de kaart maar tonen kunnen die afgetekend wordt, kan dat gewoon, ook als de buurman met een Porsche zou komen.
En wie belet het iemand om voor zijn mindere buren eens extra boodschappen te doen en te geven. Zulke buren heb ik wel, doordat ik aangegeven heb niet altijd mijn pakket te kunnen ophalen. Zij weten dus dat ik het iets moeilijker heb.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cocoallo.
Van het inzamelpunt om kleding af te geven voor het Leger des Heils weet ik nu juist dat de mensen die de kleding in ontvangst nemen en in de "winkel" verkopen er mensen tussen zitten die kleding voor zichzelf eruit halen. Die kleding komt dus niet in de "winkel" terecht en dat vind ik erg.
Ben zelf van plan deze week zomerkleding, waaronder hele goede, naar de kledingbank te brengen en hoop dat het bij die mensen terecht komt die het hard nodig hebben want dat is mijn oprechte bedoeling. Vraag mij dus af welke contrôle je daarop hebt of er is?

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Roodborstje,
Bij het L.d.H. werken alleen maar vrijwilligers, mensen die het allemaal voor niets doen.
En ik weet dat deze mensen, voordat de winkel open gaat, zelf ook mogen winkelen, tegen gereduceerde tarieven.
Er wordt dus geen kleding gratis uitgezocht maar gekocht!
En dat is het voorrecht dat je hebt als vrijwilliger en daar is m.i. niks mis mee.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cocoallo.
Dat wil dus zeggen dat naar alle waarschijnlijkheid de beste kleding naar de vrijwilligers gaat en niet naar de mensen die het hard nodig hebben. Die moeten het dan maar doen met minder goede kleding? Dat vind ik dus niet juist. Dan kun je lekker aan goedkope kleding komen en dat is toch niet de bedoeling van vrijwilligerswerk dacht ik.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Roodborstje,

Doe toch niet zo kortzichtig...heb je er enig idee van hoeveel kleding er wel niet binnen komt...genoeg voor zowel de medewerkers als de mensen die in de winkel komen hoor..
Ben je er ooit wel eens binnen geweest?...nee?...Ga dan eerst eens kijken en oordeel dan pas!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robert,

ongeveer een jaar geleden bracht ik mijn vriendin geregeld, met mijn auto, naar de voedselbank ergens in het noorden van het land. ik kan je verzekeren dat de noodzaak
er wel degelijk was. Ook mij viel het soms op dat er auto's stonden waarmee er voedsel
gehaald werd. Daar vaak over nadenkend, kwam ik op het idee dat er naast het begrip
'nieuwe rijken' ook weleens zoiets als 'nieuwe armen' zou kunnen bestaan.
Nood is nl. op meerdere manieren definieerbaar. (waarbij ik de zgn. graaiers even buiten beschouwing wil laten, omdat hier in het noorden veelal de schande mogelijk een grotere rol speelt)

Ik heb mij buitengewoon geergerd aan de omwonenden van deze voedselbank. Ten tijde van de maandelijkse openingsuren, hadden zij de maandelijkse behoefte om hun tuinmeubilair naar buiten te plaatsen, als bij een vermakelijk schouwspel, om te kunnen beoordelen, wie en wat er allemaal op de voedselbank afkwam. Ze lieten zich daarbij, gepast of ongepast, niet onbetuigd van allerlei opmerkingen.
En natuurlijk kwamen daarbij soms de grootte van sommige auto's of uberhaupt auto's hardop tersprake.
Omdat ik mij nimmer aangesproken voelde, de situatie van mijn vriendin kennende, kreeg ik toch weleens zin om de boel daar ernstig te ontwrichten, maar door de toch al
moeilijke strijd die mijn vriendin ondervond, heb ik dat zo verstandig mogelijk maar nagelaten.

Ik geloof best in jouw rechtvaardigsheidsgevoel, en in sommige opzichten zal je ook best en aantoonbaar gelijk kunnen hebben. Alleen merk ik hier ook op, dat de 'nieuwe rijken' ineens 'nieuwe armen' kunnen zijn geworden (voor de duidelijkheid, mijn vriendin en ik behoren niet tot deze groep)
Deze groep en misschien ook wel de mensen die jou bekend voorkomen, kunnen ernstig in de problemen zitten. Het is niet altijd zichtbaar dat zij misschien/waarschijnlijk heel dom allerlei uiterlijkheden aangeschaft hebben, waar zij een enorme schuldenlast mee opgebouwd hebben. Ik geef hen de voordeel van de twijfel bij hun persoonlijke overweging.
Weet jij hoe hun situatie er over een half jaar, een jaar, er uit ziet ?
En dat meen jij in je wandelingen te kunnen waarnemen ?
Je denkt toch niet dat het overgrote gedeelte, die dat niet nodig denkt te hebben, maandelijks kan onthouden, voor een paar tientjes of minder, in hun auto stapt om naar een voedselbank te rijden om vervolgens een paar lijntjes coke een straat verder af te zetten ?
En als dat in het uitertste geval wel het geval is, is er toch wel iets heel ernstigs aan de hand, nietwaar Robert ?

met vriendelijke groeten, Miela

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier op reageren !! ik loop zelf bij de voedselbank, en ben er ook vrijwilliger, jij klaagt over de auto's die mensen zouden hebben, sommigen hebben een klein autototje ja inderdaad, maar veelal zie je niet wie en wat er komt, mensen met een luxen grotere auto lopen NIET bij de voedselbank, het zijn vooral mensen die zelf wel rond kunnen komen, en die anderen helpen met het vervoer van de spullen, soms heb je wel 8 tassen vol dat kan je niet lopend en met de fiets doen, vandaar oordeel niet te snel, mensen die een auto hebben zijn vaak bereid iemand te helpen die geen auto of fiets heeft, ook al komen ze met een vette mercedes aanrijden

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

tevens loop ik al 6 jaar bij de voedselbank, de norm van 3 jaren geld echt niet, geen of weinig inkomen heb je recht oip de voedselbank iedereen die minder dan 175 euro overhoud per maand, (alleenstaande) heeft recht twee personen 225 euro en gezin met 2 kinderen 300 euro, als je daar onder komt of zit, dan heb je recht op de voedselbank

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cocoallo.
Als ik zeg dat ik vind dat alle kleding bij diegenen terecht moet komen die het hard nodig hebben vind ik dat niet kortzichtig.
Dat er genoeg binnen komt heeft niets te maken met het feit dat anderen er ook van mee kunnen snoepen. Ja, ik ben er al verschillende malen binnen geweest en heb daar ook kleding gebracht maar mijn volgende lading gaat dus naar de kledingbank.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf (buiten mijn schuld om, maar dat even terzijde) in de problemem gekomen. Ik ben een alleenstaande moeder van 2 kinderen en werd ook aangemeld voor de voedselbank.
Wij hebben hier eerst heel wat voor moeten overwinnen, want ons schaamtegevoel was heel erg groot. Stel nou dat een bekende van ons zou zien dat wij naar de voedselbank gaan!!!
Ik weet niet of het aanbod van de voedselbank landelijk is geregeld, of dat het per gemeente verschilt, maar wat ik wel weet is dat niemand jaloers hoeft te zijn op de mensen die afhankelijk van de voedselbank zijn.
Ik wil absoluut niet ondankbaar overkomen, maar alles wat we kregen liep tegen de datum aan of was er al ver overheen! Ik heb al eens beschimmeld brood meegekregen, beschimmelde tomaten, en groene worst die absoluut niet groen hoorde te zijn. En als iemand vind dat ik met 1 handje spruiten en een mini potje spercieboontjes een maaltijd voor 3 personen op tafel kan toveren (liefst voor meerdere dagen) dan hoor ik graag sugesties!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beschimmeld en overdatum. Ik weet er alles van. En dat bemerk je pas als je thuis bent, want je bent het liefst zo snel mogelijk weer weg. Flessen drinkspul of limonade met een schroefdop, waaronder een afdekking (niet meer) zit van alluminiumfolie.
Maar ik lees nu alleen maar de negative dingen over de voedselbank.
Daar het maar een half uur heeft om je pakket op te halen ken je vele mensen. Je kan er vrienden krijgen. E. die met een zelfde diefstalprobleem zit als ik, maar dan 10x zo erg. Je vraagt hoe het nu gaat. J en J die met hun gehandicapte dochter er zich er toch door heen moeten slaan.
Na het halen van het pakket gaan we vaak aan een tafel gezellig koffie drinken en kletsen. Nee, niet over de problemen, maar over andere dingen. We proberen mensen op te beuren. Ook wordt er onderling dan wel eens iets geruild. Ik kreeg een grote kip, maar heb geen oven. J de J wilden graag deze kip. Natuurlijk gegeven. We houden elkaar positief in het denken. Een zieke krijgt de volgende keer een kaartje of iets extra's uit eigen pakket.
Het mooiste is dat we vanaf nu elke week vers vlees, kip en vis mogen ophalen die uit Zaandam komt van Albert Heijn. Dus geen vlees dat toevallig nog in de winkel ligt op dat moment, maar speciaal voor de voedselbank ingkocht en verdeeld.
En dat toekijken vanuit de tuinen van anderen kan hier gelukkig niet. Hebben ze daar hun tuinen aan de voorkant van hun huis en laten zij zich zomaar bekijken? Doe je voordeel er mee en loop met een grote grijns op je gezicht uigebreid kijkend langs zulke mensen, maar vooral: HEB DAAR PLEZIER IN!
Blijf positief en posotief denken. Je moet dan zo denken: Zij moeten alles betalen wat ze willen hebben! Wij krijgen het door de goedheid van andere mensen.

Sterkte allemaal en hoofd omhoog!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Roodborstje,

Wel eens bij stilgestaan dat de vrijwilligers ook aan de armoede grens leven?
Dat het vaak mensen met een sociale dienst, WAO en AOW uitkering zijn?
Mensen met een baan doen dit werk n.l niet!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

]
Jaloers? nee! Lees alles als een vaastelling dat er misbruik wordt gemaakt van die voorziening die de armsten onder ons mogen geholpen worden en dat aasgieren die in het samenleving geen een kloten doen, in mijn ogen stelen van die armen.
Niemand kan jaloers zijn zolang ze kunnen leven zonder subsidie of hulp. Het is van harte gegund dat de armsten zoiets mogen krijgen, dus geen profiteurs!

ik hebt kennissen die eten van twee walletjes zij gaan ook met vakantie.
dus er wordt veel misbruik gemaakt

gr:simon

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn ook mensen ondanks de voedselbank die wel met vakantie gaan.
wat arremoet

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is kritiek op het per auto de voedselpakketten ophalen. Dat heeft niets met jaloezie te maken.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij elke instelling ten behoeven van hulp is simpelweg misbruik. De taallozen reactie bevestigen het.
Jaloezie kan niet bestaan wat dat betreft!...tenminsten kan ik mij dat amper voorstellen!
Veel reactie worden gegeven zonder de andere reactie te hebben gelezen en dat vind ik jammer, want enkele reactie worden op de man afgevuurd en niet op de inhoud van het thema.
Dat ik geen huursubsidie/zorgtoeslag/ of wat dan ook ontvang, wil niet zeggen dat wij het zooooo goed heb, maar ook niet slecht. Maar als wij overige kleding hebben van ons en of van mijn dochter, worden die gegeven aan enkele armere lieve mensen die wij met zekerheid weten dat ze hiermee blij zijn. Het geld ook voor meubels....eerst vragen wie wil wat hebben, anders verkopen op markplaats of stort!
Eten wordt niet weg gegooid, een van mijn buurvrouw is blij als wij wat over hebben, want zij stikt het om naar de voedselbank te gaan.
Er bestaat dus mensen die recht hebben op de voedselbank en geen gebruik willen maken hiervan, en anderen die geen recht hebben wel gebruik van maken...
Wij geven aan geen enkele doelen meer!...wij geven direct aan de mensen die het slechter hebben dan wij bij ons in de buurt, en zou iedereen zoiets doen, hebben we geen voedselbank meer nodig!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cocoallo.

Ja hoor, heb zelf ook een uitkering maar leef niet aan de armoede grens.
Ken ook mensen met een baan die een gedeelte vrijwilligerswerk doen en ook dit werk hoor.
Alleen, ze blijven van de kleren af die anderen voor minder bedeelden die het écht nodig hebben, inleveren.
Bij de kledingbank hebben mensen een indicatie nodig om er kleren etc. te halen.
Daar gaan dus nu ook mijn kleren, die ik niet meer gebruik, naartoe.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen maken fouten en komen soms in een molen terecht waardoor ze in de moeilijkheden komen.
Ook als je werkt kan je arm zijn, als je bij een uitzendbureau zit krijg je soms de eerste 2 dagen niet betaalt bij ziekte en maak je soms geen 40 uur omdat ze je eerder naar huis sturen. Zo kunnen er tal van redenen zijn waardoor iemand hulp nodig heeft.
Mijn broer heeft een studieschuld en kreeg een deel kwijtgescholden, het maandbedrag ging echter een paar honderd euro omhoog. Een draagkrachtmeting (waardoor het maandbedrag omlaag mag) moest opnieuw aangevraagd worden. In de tussentijd wel even een paar honderd euro overmaken ( zolang de aanvraag in behandeling is ) en brieven van de deurwaarder ontvangen.
Hij gaat niet naar de voedselbank maar zou er wel voor in aanmerking komen.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

roodborstje schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 10:03: Ja, er zitten overal rotte appels tussen. Alleen....er is niets bekend over de mensen met "dikke" auto's die bij de voedselbank komen en dus moet er niet zo snel negatief op gereageerd worden.
Bij mij en anderen rijst nu de vraag; hoe zou het zijn bij de kledingbanken? Als je kleding af geeft bij adressen of de kledingbank zelf. Zouden er dan ook door de mensen hele goede kleding eruit gehaald worden eerst voor hun zelf???? Dat heb ik ook al van verschillende mensen gehoord dat het zou gebeuren en dus niet bij de mensen terecht komt waar het voor bestemd is.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwestie van prioriteiten stellen!

red1 schreef op maandag 1 mrt 2010, 18:27: Bij mij woond er een junk en een alcohollist in de flat . Die lopen zich te pletter naar de voedselbank !! Maar ze hebben wel geld voor hun hobbie !!!!! N.L. ZUIPEN EN COCAINE snuiven en dan geen geld om eten te kopen .
roodborstje schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 10:03: Ja, er zitten overal rotte appels tussen. Alleen....er is niets bekend over de mensen met "dikke" auto's die bij de voedselbank komen en dus moet er niet zo snel negatief op gereageerd worden.
Bij mij en anderen rijst nu de vraag; hoe zou het zijn bij de kledingbanken? Als je kleding af geeft bij adressen of de kledingbank zelf. Zouden er dan ook door de mensen hele goede kleding eruit gehaald worden eerst voor hun zelf???? Dat heb ik ook al van verschillende mensen gehoord dat het zou gebeuren en dus niet bij de mensen terecht komt waar het voor bestemd is.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt inderdaad dat Vrijwilligers eerst mogen "kiezen" als er een partij kleding beschikbaar is!

roodborstje schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 10:03: Ja, er zitten overal rotte appels tussen. Alleen....er is niets bekend over de mensen met "dikke" auto's die bij de voedselbank komen en dus moet er niet zo snel negatief op gereageerd worden.
Bij mij en anderen rijst nu de vraag; hoe zou het zijn bij de kledingbanken? Als je kleding af geeft bij adressen of de kledingbank zelf. Zouden er dan ook door de mensen hele goede kleding eruit gehaald worden eerst voor hun zelf???? Dat heb ik ook al van verschillende mensen gehoord dat het zou gebeuren en dus niet bij de mensen terecht komt waar het voor bestemd is.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

cocoallo:
Fout, fout, fout,

Ik heb een fijne financiel betaalde baan EN ik help OOK als vrijwilliger bij de Voedselbank, dus geen uitkering waar overigens niets mis mee is.

Stukje maatschappelijke verantwoording zeg maar, iets over hebben voor een ander en dat kan nog altijd beter...

ve
door verwijderd - Mar 3, 2010 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon1952 schreef op woensdag 24 feb 2010, 17:51: lelyonnais sorry wil hier even op in haken mensen met een minima die in een schuldhulpverlening zitten en moeten rond komen van nog geen 40 euro per week hoe haal je het in je hoofd om te oordelen terwijl het grondig word onderzocht of je wel recht hebt op een voedselpakket, en dat kan verschillende redenen hebben, ik weet niet wat jij voor inkomen hebt en wil het ook niet weten, maar als jij een aanvraag hebt ingevuld en het niet krijgt zul je behoorlijk veel meer hebben dan de mensen in de minima regeling met een schuldsanering, weet je wat het minimum bijstand of zelfs salarissen is van een alleenstaande of samenwonende en of samenwonende met kinderen, mensen die worden kaal geplukt door de maatschappij de medemens geef een voorbeeld een man met 80 duizend euro schuld gaat trouwen in gemeenschap van goederen en gaat vervolgens weer scheiden hij lachen want hij heeft nog maar een schuld van 40 duizend euro maar zijn ex ook die niet van te voren wist dat hij zo hoge schuld had dat is wat hier in nederland gebeurd, nu zie ik jouw al denken dom dom maar ze wist er niks van, dus een vrouw of man moet al te bang zijn om een relatie te beginnen, dus let op wat je allemaal zegt over fraudeurs, let maar op den haag die er een rotzooi ervan maakt

GEHEEL MEE EENS !!!

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

s.j.buijsman schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 14:26
er zijn ook mensen ondanks de voedselbank die wel met vakantie gaan.
wat arremoet

Naast de voedselbank mag ik ook blij zijn met de Kredietbank. Elke week krijg ik een bedragje, (dat mijn eigen geld is) getort op mijn rekening. Daarmee mag ik doen wat ik wil. Ik HOEF het niet op te maken. Ik kan het gebruiken voor wat ik wil. Ook ik heb recht op hobby's en als ik per week €10 spaar kan ik 1X in een tijd een vakantiereisje maken, zelfs naar buitenland. Niemand kan dat verbieden. Ik hoef ook eens helemaal niets te kopen en kan me dan ineens iets duurders aanschaffen. Ook ik moet schoenen of laarzen dragen in de winter en kan dat hiervan opsparen.
Waarom zijn de meeste zo tegen de voedselbankgebruikers. Ik lees teveel krietiek en jaloesie.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit-redactie: schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 14:47]
s.j.buijsman schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 14:26: er zijn ook mensen ondanks de voedselbank die wel met vakantie gaan.
wat arremoed

[edit - redactie] ik ben 76 jaar ik kom niet bij de voedsel bank man alleen ben al 5 jaar niet
met vacantie geweest rook en drink niet en met eten ga ik niet met buitensporigen
dingen te buiten en ik voel me goed positief blijven denken en toch kan ikgeen vakantie veroorloven.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2010 om 05:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat je voorzichtig moet zijn in het veroordelen van mensen. Het komt op mij wat ongenuanceerd over. Hierdoor zet je ook anderen in een kwaad daglicht.Eerst zou ik er zeker van willen zijn of dat wat ik zie ook klopt.
@lelyonnais, wat heb je hier verder mee gedaan?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2010 om 06:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robert, dat lijkt mij een heel goede vraag om jezelf te stellen, want je bent wel erg veel bezig met wat andere mensen in jouw ogen verkeerd doen.

en af en toe vraag ik mij af of ik goed bezig ben!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 14, 2010 om 06:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robert, ben je je honden aan het uitlaten of anderen aan het begluren?Hoe je lekker met jezelf bezig of ga er daadwerkelijk iets tegen doen ipv allerlei verdachtmakingen te poneren. Je bent geen rechter en geen verrader zoals je zegt. Maar wat je nu doet is misschien nog schadelijker. Je zet mensen in een kwaad daglicht en blijkt daarin ook nog een voorkeur te hebben voor de 'nieuwe Nederlanders'.

lelyonnais schreef op woensdag 24 feb 2010, 08:47:
dirk2 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 22:37: Waarom klopt U dan niet aan bij die ene voedselbank als U denkt dat anderen er meer recht op hebben?
U bent terecht afgewezen, dus wat is nou precies het probleem?

Beste dirk,

Wij zijn in die gelukkige positie dat wij nergens hulp hoeven te vragen! Ik ben niet afgewezen; ik heb simpelweg gekijkt wat de normen waren om in aanmerking te komen! Klein verschil!
Ik ontvang geen huursubsidie, geen zorgtoeslag. Dat zeg doch genoeg?
Het feit dat iemand bij de voedselbank zijn voordeel doet (bevestigt door de directe buur), kan ik niet goed praten, er zijn zeker meer mensen die dringender die hulp nodig hebben
Ik ga zeker niet als politieagent spelen etc... Van een constatering door mij, wordt de indruk gemaakt in dit topic als of ik jaloers ben, mensen vals beschuldigt en wat nog meer. Ik ben simpelweg door een kleine wisseling van wandelingroute langst de voedselbank gelopen, zonder te weten dat ons stad überhaupt een had! Aangezien wij met de honden uit waren en er een honduitlaatplaats was, hadden wij genoeg gelegenheid te kijken wie er allemaal daar naartoe ging.
Mijn constatering is later door iemand anders bevestigt.
Hulp voor de armen moet ook naar de armen! Net als bij grote rampen waar hulp geboden wordt, gaat een gedeeld als niet alles naar de verkeerde mensen. Kijk naar alle ontwikkelingslanden.....gespendeerd geld komt er niet aan en de verkeerde mensen worden simpelweg beter van! Doch niets nieuws of wel?

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 14, 2010 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ginytjassing zondag 14 mrt 2010, 06:19

Beste Robert, ben je je honden aan het uitlaten of anderen aan het begluren?Hoe je lekker met jezelf bezig of ga er daadwerkelijk iets tegen doen ipv allerlei verdachtmakingen te poneren. Je bent geen rechter en geen verrader zoals je zegt. Maar wat je nu doet is misschien nog schadelijker. Je zet mensen in een kwaad daglicht en blijkt daarin ook nog een voorkeur te hebben voor de 'nieuwe Nederlanders'.

Begluren??? ....lees al mijn reactie beste ginytjassing!....
Iets tegen doen???....Ik help mensen op mijn eigen manier....
Mensen in een kwaad daglicht???....heb ik soms namen genoemd???.....
Voorkeur voor de nieuwe Nederlanders???....hoe komt u om godsnaam erbij???...

Als ik mensen help, zijn het ongetwijfeld nieuwe Nederlanders (volgens u) met een Nederlandse passport (die ik overigens nog niet eens heb), "Indische" hier geboren, Marokkanen, hier geboren?

Er zijn 8 pagina's geschreven....en als u die goed lees, komt u wel achter wat er speelt in NL!.....maar dat wist u zeker ook...
Ben u soms meer racistisch aangelegd dat u wil toegeven als u zoiets schrijft?

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

profiteurs zullen er altijd zijn...........jammer maar het is zo.
Er zullen altijd mensen zijn die de boel besodemieteren maar de meeste mensen zijn echt een stukje geholpen met een voedeselpakket.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een WAJONG uitkering, 100% afgekeurt. Ook nog eens in budgetbeheer (gerechtelijk vastgesteld). Ik heb tot op heden nog NOOIT ook maar iets gezien van een voedselbank of dergelijk iets. Ik mag rond komen van 60 Euro per week, dat is voor eten/drinken, huisdieren, reisgeld (openbaar vervoer) en andere extra kosten. Zelfs een Kerstpakket heb ik tot nog toe NOOIT gekregen in mijn leven. Ik zou dus het erg goed kunnen gebruiken om iets van een voedselbank te mogen ontvangen. Andere kant, zijn mensen die het nog slechter hebben die ik het dan ook meer dan gun om iets te mogen ontvangen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sig442:
Een voedselpakket kan door een Welzijnsorganistatie, de kerk, de politie of een dienst sociale zaken van de gemeente voor u worden aangevraagd!
Met een dergelijk inkomen is een beetje ondersteuning in de vorm van een voedselpakket voor een bepaalde periode bijna noodzaak.
Komt u er niet uit kijk dan op de website www.voedselbank.nl
en informeer welke organisatie er bij u in de buurt voor een doorverwijzing c.q. aanvraag kan zorgen.
Succes en veel sterkte

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kom 'rond' van € 50.- per week. Ik mag wel naar de voedselbank. Er zijn vaak dingen bij die 2 weken over tijd zijn, vooral bij de diepvriesproducten. Ook heb ik eens een tas vol met chocolade, limonade en koek gekregen, O.ja, een kerstbrood ook, in februari. Nu zijn de paas eieren en en eitjes weer aan de beurt en alcoholvrije wijn. I kreeg 3 flessen tegelijkertijd. Ik vroeg deze om te mogen ruilen omdat ik weiger wijn te drinken, zelfs zonder alcohol. Dat mocht niet. Dan was er niets over voor anderen. Toen ik die keer binnen kwam zag ik ongeveer 30 kleine potjes met groenten staan. Ik was n.r 5 aan de beurt en de groenten waren weg. Laatste keer kreeg ik 2 kilo lof voor 1 persoon. Elke week afwasmiddel en champo en wasmiddel is ook niet nodig. Ik geef vaak bij het afhaal punt al dingen aan anderen, maar laat ze dat niet zien. De grote mond is ook gratis daar. Dat is toch geen maathouden. En wat dacht je van een mannenstring in rood kant?
Van die € 50.- van de kredietbank moet ik dus aardappelen, groenten en af en toe een stukje vlees kopen.
Mijn hobby's heb ik opgegeven. Mijn TV is afgesloten, evenals de telefoon, omdat de kredietbank mijn rekeningen niet betaald. Leve de voedselbank, je kunt er maar liever niet mee te maken krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi anna 3.
Wat bedoel je een grote mond is daar ook gratis?

Poezenfan

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet goed dat mensen die van de voedselbank krijgen, hier ook nog kritiek op hebben. Het wordt gegeven met goede bedoelingen. Spullen die overbodig zijn kun je weggeven of ruilen met kennissen. Ik moet ook samen met mijn hond rondkomen van een minimumuitkering. Ik probeer sober te leven en te bezuinigen waar het kan en ben eigenlijk best tevreden zo.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marianneve: spijker op z'n kop!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi anna 3.
Wat bedoel je een grote mond is daar ook gratis?

Ik doelde op de drie flessen alcoholvrije wijn die ik niet mocht omruilen voor iets bruikbaars, voor mij. De grote mond die ik daarna kreeg, dat er voor iedereen iets moest zijn, was niet zachtjes maar wel diep krenkend. Die was dus gratis. Dat bedoelde ik.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou anna3.
Ik vind het diep triest voor jou dat je een grote mond kreeg.
Is een teken voor mij dat die persoon geen respect toont voor zijn/haar medemens.Ik werk zelf ook bij de voedselbank en ik vind een grote mond not done!!

Poezenfan

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

anna3: je verhaal is herkenbaar.
Bij de uitdeelposten zou wat meer respect getoond moeten worden, we zijn tenslotte allemaal mensen, ongeacht afkomst of religie!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

poezenfan:
Als medewerker bij de Voedselbank zou je deze signalen (wat meer respect) aan kunnen geven.
Daarnaast zou er ook een betere controle moeten komen voor wat betreft de producten en de houdsbaarheid datum.
Zelf voor dieren is een protocol vastgesteld.....

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo porsche928
dat zal ik zeer zeker doen en wat de producten aangaat zou er inderdaad een veel beter controlle moeten zijn.
Ik kaart het gelijk aan!!!

Poezenfan

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blij dat je dat wilt doen. Want bij de afhaling ga ik niet uitgebreid controleren meer of da datum nog houd baar is, (grote mond krijgen) thuis doe ik dat wel en wat te gotrig buiten de datum is moet ik direct weggooien.
Ik zou zou liever 7 kleine potjes groenten krijgen, 1 brood en een zakje aardappelen en een klein stukje vlees als dat er is, dan 2 a 3 broden die in de vriezer moeten en later toch weer weggegooid worden, bij de eendjes. Dat vind ik jammer van de spullen. Ik heb al 11 broden in de vriezer.
En als je aangeeft geen alcoholvrije wijn en in mijn geval geen tonic drinkt, laat dat dan ook niet in het pakket zitten, maar zet het op de uitzoektafel. Alles kan beter verdeeld worden.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blij dat je dat wilt doen. Want bij de afhaling ga ik niet uitgebreid controleren meer of da datum nog houd baar is, (grote mond krijgen) thuis doe ik dat wel en wat te gortig buiten de datum is moet ik direct weggooien.
Ik zou zou liever 7 kleine potjes groenten krijgen, 1 brood en een zakje aardappelen en een klein stukje vlees als dat er is, dan 2 a 3 broden die in de vriezer moeten en later toch weer weggegooid worden, bij de eendjes. Dat vind ik jammer van de spullen. Ik heb al 11 broden in de vriezer.
En als je aangeeft geen alcoholvrije wijn en in mijn geval geen tonic drinkt, laat dat dan ook niet in het pakket zitten, maar zet het op de uitzoektafel. Alles kan beter verdeeld worden.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

anna3 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 13:44: Ik ben blij dat je dat wilt doen. Want bij de afhaling ga ik niet uitgebreid controleren meer of da datum nog houd baar is, (grote mond krijgen) thuis doe ik dat wel en wat te gortig buiten de datum is moet ik direct weggooien.
Ik zou zou liever 7 kleine potjes groenten krijgen, 1 brood en een zakje aardappelen en een klein stukje vlees als dat er is, dan 2 a 3 broden die in de vriezer moeten en later toch weer weggegooid worden, bij de eendjes. Dat vind ik jammer van de spullen. Ik heb al 11 broden in de vriezer.
En als je aangeeft geen alcoholvrije wijn en in mijn geval geen tonic drinkt, laat dat dan ook niet in het pakket zitten, maar zet het op de uitzoektafel. Alles kan beter verdeeld worden.

goede middag anne weet niet met hoeveel personen je bent maar las dat je 50 euro per week hebt om van te leven, dus zit je over de grens van 175 euro en zou je geen recht hebben op voedselbank en blikken kun je heel lang bewaren en potjes ook en brood doe ik roosteren en flensjes van maken en in de oven om vervolgens paneermeel van te maken wat ik weer in het gehakt kan doen en op de snitsels die ik koop aan he einde van de dag, wanneer alles is afgeprijst en zo kan ik nog heel eel op noemen wat je met je voedselpakket kunt doen

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bluemoon: goed opgemerkt, of het inkomen zit boven de criteria, OF anna3 krijgt omgerekend naar een maand te weinig geld
(voor een gezin)

CRITERIA VOEDSELBANK:
Als het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen ligt, komt het huishouden in aanmerking voor een voedselpakket:
1-persoonshuishouden € 175.00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit grensbedrag voor iedere volgende volwassene die tot het huishouden behoort te verhogen met € 60.00

Voor elk kind t/m 12 jaar dat tot het huishouden behoort te verhogen met € 25.00

Voor elk kind van 13 tot 18 jaar die tot het huishouden behoort te verhogen met € 50.00

Het is tevens de bedoeling dat wordt aangegeven hoe lang de hulp naar verwachting noodzakelijk is, de maximale hulp is drie jaar. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is en/of de gezinssituatie veranderd is.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

porsche928

Naar mijn ervaring, kunnen de bedragen per gemeente anders zijn.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

porsche928 schreef op zaterdag 17 apr 2010, 14:27: Bluemoon: goed opgemerkt, of het inkomen zit boven de criteria, OF anna3 krijgt omgerekend naar een maand te weinig geld
(voor een gezin)

CRITERIA VOEDSELBANK:
Als het besteedbaar inkomen per huishouden onder de volgende bedragen ligt, komt het huishouden in aanmerking voor een voedselpakket:
1-persoonshuishouden € 175.00

Bij meerpersoonshuishoudens is dit grensbedrag voor iedere volgende volwassene die tot het huishouden behoort te verhogen met € 60.00

Voor elk kind t/m 12 jaar dat tot het huishouden behoort te verhogen met € 25.00

Voor elk kind van 13 tot 18 jaar die tot het huishouden behoort te verhogen met € 50.00

Het is tevens de bedoeling dat wordt aangegeven hoe lang de hulp naar verwachting noodzakelijk is, de maximale hulp is drie jaar. Er moet immers naar gestreefd worden dat er op korte of lange termijn een oplossing voor de noodsituatie komt. Periodiek moet getoetst (kunnen) worden of de hulp nog steeds noodzakelijk is en/of de gezinssituatie veranderd is.

dank je wel porsche dus als ik het goed begrijp is de norm 175 voor 1 persoon en de volgende plus 60 kind 25 euro dus 260 per maand, maar heb dan meteen een vraag als een marrokaanse vrouw 100 euro per maand over maakt naar haar ouders in maroco vind je het dan rechtmatig dat ze een voedslepakket van nederland krijgt?

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

read:
De toekenningscriteria zijn het zelfde maar worden anders geinterpreteerd of te wel bij de ene Voedselbank mag je b.v. internet en vervoerskosten wel meerekenen bij de maandelijkse lasten en bij de andere niet.
Zo kom je tot de verschillen en dus tot een lager bestedingspercentage.
Er is overigens geen enkele instantie die waakt over deze (vast gestelde) criteria. Mijnsinziens een goede zaak als die er wel zou komen, dan houden de bedrijven die de goederen leveren vertrouwen in de besteding van hun gedoneerde producten...

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer komt iemand in aanmerking voor een voedselpakket?

Als (landelijk vastgesteld) criterium voor verstrekking wordt uitgegaan van een bepaald maximum leefgeld per maand. Daarmee bedoelen we het inkomen dat resteert ná aftrek van vaste lasten als huur, gas, electriciteit, water, verzekeringen, ziekenfonds, aflossingen van schulden en dergelijke. Dat bedrag is bedoeld voor de variabele kosten van een huishouden, zoals eten, kleding en andere zaken.

Eenpersoonshuishouden : € 175,-
Meer volwassenen vanaf 18 jaar : € 60,-
Kinderen t/m 12 jaar : € 25,-
Kinderen 13-18 jaar : € 50,-

Hulp wordt geboden voor een periode van maximaal 3 jaar. Veelal komt deze periode overeen met de periode waarin een aflossingsverplichting bestaat in het kader van een eventuele schuldsanering. Na zes maanden toets de voedselbank via de professionele hulpverlener of de voedselhulp nog steeds nodig is. Het aanvraagformulier moet altijd gestuurd worden naar de voedselbank die actief is in uw woonplaats.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een alleenstaande kennis van mij zit in de sanering, krijgt 50 euro per week en loopt al 2 jaar bij de voedselbank.
Daarnaast krijgt hij ook nog een bepaald bedrag voor de reiskosten woon/werkverkeer.

Het kan dus wel.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon:
Als er geld naar het buitenland wordt overgemaakt behoort dit niet bij de maandelijkse lasten.

Criteria:
Bij de toekenning van voedselpakketten gaat de Voedselbank Nederland uit van het (aantoonbaar) besteedbaar inkomen dat mensen maandelijks overhouden voor voeding, kleding e.d., dus nadat vaste lasten zoals huur, gas/water/licht, verzekeringen en eventuele maandelijkse schuldaflossing betaald zijn. Telefoon, internet en vervoerskosten mogen niet worden meegerekend maar moeten van het besteedbaar bedrag worden betaald.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet ook samen met mijn hond rondkomen van een minimumuitkering. Ik probeer sober te leven en te bezuinigen waar het kan en ben eigenlijk best tevreden zo.

Ginyt, de voedselbank is er niet voor mensen met een minimum uitkering, maar voor mensen in de schuldsanering.
Op zich kun je met een bijstandsuitkering gewoon rondkomen, zij het krapjes.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje:
Het is altijd lastig om te (be)oordelen als je de andere kant van het verhaal niet kent.
Ik begrijp je opmerking en ook waarom er veel ongenoegen wordt geuit in de discussie

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Porsche, ik begrijp jouw bericht niet, wat bedoel je precies.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje:
Voedselhulp is voor iedereen die ONDER het sociale minimum terecht komt!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima toch.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje;
Allereerst erg dapper dat je probeert rond te komen met je hond van een minimum inkomen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat sommige mensen door (medische) omstandigheden in aanmerking komen voor reiskostenvergoeding, deze vergoeding hoeft niet te worden verekend als daar een medische verklaring voor is afgegeven door een arts.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uhhh ik geloof dat je je een beetje vergist, de persoon met de hond is iemand anders.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie: Ginyt 11.56

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een grof schandaal dat in een land waarin meer dan 100.000 miljonairs wonen er nog mensen aangewezen zijn op voedselbanken. Wat een solidariteit!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje
Op zich kun je met een bijstandsuitkering gewoon rondkomen, zij het krapjes.

Dan moet je niet met schulden in de bijstand belanden en alleen wonen, anders is het gauw over.
ann

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op woensdag 28 apr 2010, 14:11: Ik vind het een grof schandaal dat in een land waarin meer dan 100.000 miljonairs wonen er nog mensen aangewezen zijn op voedselbanken. Wat een solidariteit!

Ben ik helemaal met je eens heb nu 4 weken geen voedselpakket opgehaald en leef van 20 euro per week maar schaam me na deze discussie om er nog gebruik van te maken want ik meen als men een auto heeft om wat voor reden dan ook er zo geoordeeld word over de mensheid die verdoemd word door deze maatschappij en de rijken rijker worden en de arme armer en zie wat er zoal in de wereld gebeurd maar dit vind ik echt heel erg.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bleumoon1952,

Laat dat schaamtegevoel maar varen, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, maar niemand die zich er wat van aantrekt of jij je nu schaamt of niet. Het siert je, maar maak maar gewoon gebruik van die voedselbanken, anders doe je jezelf te kort. Die zijn er niet voor niets, ook al zijn we het er samen wel over eens dat het godgeklaagd is dat er mensen zijn die er op aangewezen zijn. Er is dus wel iets structureel mis in dit land. Maar de graaiers liggen er niet wakker van helaas.
Wens je veel sterkte en hoop dat er snel betere tijden voor je aanbreken.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met de vorige scrijver eens. Laat dat schaamtegevoel maar varen, ik kan me ook heel goed voorstellen hoe je je voelt, maar niemand die zich er wat van aantrekt of jij je nu schaamt of niet. Het siert je, maar maak maar gewoon gebruik van die voedselbanken, anders doe je jezelf te kort. Ik ben er nu een half jaar bij en ik ben blij dat ik wat te eten heb, al is het wel eens over datum en soms niet te eten.
Een dieët van 6 weken geleden was koek, snoep en chocolade. Ik heb wel ineens veel meer kindervriendjes in de buurt die klusjes komen doen en hun moeder komt een bordje eten brengen. Toevallig wel allemaal Marokkaanse moeders! Die leven nog mee ook. Ik heb er ook geen geheim van gemaakt waar ik mijn voedsel moet gaan halen, zou dat schelen?

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Robert heeft wel gelijk, er is vlakbij mijn familie ook een voedselbank en de BMW's en Mercedessen worden 1 parkeerplaats eerder dan het gebouw geplaatst en dan gaan ze lopend verder om hun spul te halen. ECHTER: er zijn ook mensen die lopend of op een gammele fiets of met een buggy met kinderen daar naar toe gaan. Er zijn dus inderdaad mensen die ogenschijnlijk financieel geen klagen hebben maar op de één of andere manier wel een voedselpakket kunnen krijgen.
Nu hebben wij 3 jaar in de schuldsanering gezeten door ontslag en daardoor ontstane schulden, echter konden niet in aanmerking komen voor een voedselpakket omdat wij met 5 personen moesten rondkomen van 75 euro per week. Ook wij hadden een auto van 9 jaar oud en hadden deze te koop staan, echter buiten belachelijke biedingen om nooit kunnen verkopen. Als je in de sanering zit wordt de waarde van de auto opgeteld op je schulden omdat het een bezit/vermogen is.
Buiten dat, ken ik ook iemand die alleenstaand is en in een budgettering zit en boodschappen moet doen van 35 euro per week. Diegene heeft 2x een tas van de voedselbank opgehaald en daarna niet weer omdat hij gewetenswroeging
(kon regelmatig bij vrienden mee eten) kreeg.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is echt mijn laatste reactie,over dit onderwerp.

want vind het triest dat er inderdaad misbruik gemaakt word van een goede bedoeling van voedselbanken die er voor zijn voor mensen die echt in de problemen gekomen zijn,maar heb er nog een opmerking over je kunt niet alle mensen over een kam scheren, je zult eerst eens achter die voordeur moeten kijken wat er gaande is, wat ik doe als vrijwilligerster van humanitas en ik zelf eten mee moet nemen omdat mensen het niet meer zien zitten door loonbeslag of dat ze geen leefgeld krijgen van het GKB juist omdat ze een auto hebben om naar het werk toe te kunnen gaan en ben eerlijk en oprecht en werk niet zwart zoals vele dat wel doen en dan nog bij de voedselbank aan kloppen,ik heb mijn trots en heb nog 35 euro tot de 20e en vertik het om nog langer van de voedselbank gebruik te maken omdat er altijd mensen zijn die je zonodig moeten veroordelen, maar is typisch NEDERLAND.

VRIJ?
wat hebben wij met die vrijheid gedaan?
we bouwden met man en macht aan onze welvaartsstaat.
de oorlogsgeneratie heeft er nooit van kunnen dromen:
het rijke NEDERLAND STAAT MODEL IN DE WERELD, WELVARENDER DAN OOIT!
Toch: welvaart is geen garantie voor welzijn.
Vrijheid niet voor geluk.
Ja, zijn wij zo vrij als we denken?
Andere vijanden zijn stiekum binnen geslopen.
Blind och, wie het niet ziet, Normen zijn verraden,
waarde vernieteigd.
Concreet: Elza berooft weerloze ouderen.
japie duikt onder in de criminaliteit.
Masja verricht dwangarbeid in een bordeel.
Dick-ja, u en ik!-zit gevangen in het materialisme, nooit genoeg.
Helaas, vrijheid en welvaart blijken een kwalijke kerzijde te hebben.
We zijn gecapituleerd voor de ongebondenheid: liefdeloze vrijheid.
't is zonde.....

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet je niet met schulden in de bijstand belanden en alleen wonen, anders is het gauw over.

Ik zit ook met schulden in de bijstand en leef nog steeds.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vindt ik wel goed dat de voedselbanken er zijn voor mensen die het echt arm hebben maar ben helemaal met je eens dat het niet helemaal klopt. Je ziet ze inderdaad het met de auto ophalen of je ziet ze roken als een ketter en denk ik bij me zelf je heb wel geld voor sigaretten maar geen geld voor eten? Maar als je ook naar zon programma kijkt zoals een dubbeltje op z'n kant kan je ook zien dat mensen gigantisch door in de schulden komen door gewoon een gat in de hand te hebben. Natuurlijk niet allemaal maar een hoop wel.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft zijn mening hierover,dit hebben we allemaal gezien en gelezen.Zou zeggen einde deze discussie.Aan allen die meegedaan hebben groet mhofman.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 02:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf ben onterecht gekort en moest zo noodgedwongen voedselbank nemen en bij onze voedselbank komt iedereen die ik weet t met n karretje of n tas halen maar lang niet iedereen weet dat je sommige dingen niet op de datum hoeft te letten,zoals ontbijtkoek, maar gooien dat onverrichte zaken weg, dat vind ik heel zonde.Als je t nodig hebt gebruik je iedere kruimel en wat je niet gebruiken kunt geef je aan n ander die er wat aan heeft.Als je voedselbank hebt vind ik niet dat je dat voor t leven hebt, je moet wel proberen op eigen benen te staan,al is t met de advocaat in de hand

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 07:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

geef u mening over dit graag!

http://dagboek.jouwweb.nl/voorbeelden

voedselbanken besproken maar geloof in werkelijkheid van armoede
of het nu je eigen schuld is of niet doet er niet toe de euro heeft heel veel kapot gemaakt.

wens jullie een fijn weekend

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://dagboek.jouwweb.nl/voorbeelden

Ik heb het lijstje doorgenomen en vind diverse uitgaven onverantwoord.

5x slagroom is toch niet nodig.
En zo zijn w
2 p koffiepads 1,75 1,75 goed
1 p suikerklontjes 0,67 goed
1 fles wasverzachter 0,89 goed
1 fles wasmiddel 2,65 goed
2 p kattenbrokken 1,29 1.29 goed
5 p slagroom 0,55 0,55 0,55 0,55 0,55 FOUT
1 smeerkaas 0,45 goed
1 maatjesharing met ui 1,89 FOUT
1 p sigaretten v i auto 3,85 FOUT
--------------------------------------------
totaal 19,23
2 pakken shag 31,40 HELEMAAL FOUT
1 fles whisky 11,65 HELEMAAL FOUT
chippen 10,00 goed
tanken 8,00 FOUT, ga maar fietsen
1 p schouderham 1,09 goed
1 cotton candy suikerspin 1,49 FOUT
1 fricandelbroodje 0,99 NET NOG GOED
chauffeur op en neer 25,00 weekend weg FOUT
2 maal toltunnel 4,80 4,80 weet niet
------------------------------------------------------------
totaal 118,45

een schuld betalen 10,00 kan niet, moet een kredietbank doen

------------------------------------------------------------
bespaard op boodschappen € 72.18
Ben je niet bij de kredietbank, da er dan heen, die helpen je.
Dan is er een basisbedrag voor extra uitgaven, die je niet bij een voedselbank krijgt. Rook niet, dat is geld verspillen
auto? Ga maar fietsen. Is de auto voor het werk, dan is het inkomsten meer, en het tanken voor de baas.

Heeft iemand een andere mening? Laat maar horen.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon1952 schreef op woensdag 5 mei 2010, 16:06: Dit is echt mijn laatste reactie,over dit onderwerp.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

marnix1 schreef op vrijdag 21 mei 2010, 08:59:
bleumoon1952 schreef op woensdag 5 mei 2010, 16:06: Dit is echt mijn laatste reactie,over dit onderwerp.
Marnix1

Ik laat mij niet dwingen om mijzelf en anderen te verdedigen.
Zolang de voedselbank nodig is zal ik mijn mond niet houden, ook al wordt mij dat door anderen opgelegd.
En het was m. hofman die dat schreef, en niet Bleumoon, die had het volgens mij over iets heel anders. En als er daarna nog 5x gereageerd wordt over de voedselbank, dan zeg ik mijn zegje! En als dat moet ga ik gewoon verder met reageren!

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@anna, laat u vooral niet tegenhouden te reageren, ik begrijp alleen uw kwaadheid niet helemaal. Bluemoon zegt niet meer te reageren, en doet dat toch.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry marnix1, dan had ik dat verkeerd begrepen.

Mijn kwaadheid resulteerd uit het feit dat vele mensen jaloers zijn op ons, die iets te eten moeten halen bij de voedselbank, niet voor de lol. En dan thuisgekomen ontdek je dat een aantal dingen lang overtijd zijn en weg kunt gooien.
Deze week heen vlees, geen beleg, geen groenten. Wat voedselbank. Ja ik blijf regaren op de voedselbank, ook als ik bemerk dat je waardeloze spullen mee krijgt die je niet wilt hebben. ik ben 70 jaar en krijg 3 pakjes peutermelk. Ik drink niet en wil ook geen 3 flessen alcoholvrije wijn hebben. Als je vraagt dit om te mogen ruilen voor limonade of zo, krijg je een grote mond. En dat vind ik ook fout. Dus het is goed dat die voedselbank er is, maar ervan leven kun je niet.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

rebek:
VOEDSELHULP VAN DE VOEDSELBANK IS VOOR MAXIMAAL 3 JAAR!

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vragensteller/stelster als je nu nog niet weet dat meer dan 50 % van de nederlanders of fraudeur of oplichters zijn dan moet je hier geen discussie over willen voeren.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slaat dat nou weer op!

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij dat een voedselbank niet is waar je met je boodschappenlijst kan zeggen dit en dat heb ik nodig.Het is maar wat de winkels over hebben en het geven aan de voedselbank.Dat je dan dingen krijgt waar je niets aanhebt ,peutermelk ed.Misschien de mensen bij je voedselbank inlichten over de gezins situatie en het anders verdelen.Andere mensen zouden blij zijn met peutermelk.Volgens mij kan de voedselbank je niet volledig voorzien van alle boodschappen die je nodig hebt.En daar zijn ze ook niet voor en het is een aanvulling .en een helpende hand.voor mensen die het moeilijk hebben.

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat kort door de bocht om te stellen dat iemand met een "mooie" auto niet arm kan zijn?

Weet jij hoe hij er aan komt?
Weet jij waarom diegene wel een auto heeft?
Misschien zijn ze er wel van afhankelijk?
Of... misschien is de auto niet eens van hen?

Ik denk dat mensen eens wat beter op zichzelf moeten letten, i.p.v. op anderen. Er zijn andere die voor jouw wel willen controleren dat mensen geen misbruik maken van de voedselbank.

ve
door verwijderd - May 22, 2010 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tvdeem schreef op vrijdag 21 mei 2010, 21:50: Wat kort door de bocht om te stellen dat iemand met een "mooie" auto niet arm kan zijn?

Weet jij hoe hij er aan komt?
Weet jij waarom diegene wel een auto heeft?
Misschien zijn ze er wel van afhankelijk?
Of... misschien is de auto niet eens van hen?

Ik denk dat mensen eens wat beter op zichzelf moeten letten, i.p.v. op anderen. Er zijn andere die voor jouw wel willen controleren dat mensen geen misbruik maken van de voedselbank.

Als arm bent heb je geen auto, en die moet je betalen. Je hebt hem en ben je niet arm!
Heeft hij een auto van zijn werkgever, dan heb je werk. Heb je dan geen geld genoeg, vanwege torenhoge schulden, dan mag je die auto van de kredietbank behouden, anders niet. Je wordt totaal doorgelicht en kan naar de voedselbank voor een tas voedsel,
Je wordt zó gecontroleerd op alles, dat fraude eigenlijk niet mogelijk is.
Ik loop lang genoeg bij de voedselbank en kredietbank om alles nu te weten. En als ik iets vreemds tegenkom hier ga ik het direct navragen of het waar is wat er geschreven wordt, en zo niet, hoe zit dat dan.

ve
door verwijderd - May 22, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

anna3 : We beginnen weer opnieuw.
Mooie auto, lelijke auto, kleine auto, grote auto
Bij een medische indicatie is het bezit van een auto ook mogelijk!
p.s. en fraude blijft altijd en overal mogelijk...

ve
door verwijderd - May 22, 2010 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedselbank wettelijk gezien 3 jaar maar ik loop er al 5 jaar, en volgend jaar ook, zolang je onder het minimum grens zit kan je altijd gebruik maken van de voedselbank, wat denk je zelf hoe de meesten dit kunnen? als je huur te hoog is en je inkomen te wijnig heb je gewoon recht erop ook al is het langer dan drie jaar, de drie jaar staat voor mensen in de schulphulpverlening of de wsnp, als je daar dan uit bent en je inkomen is dan nog laag heb je gewoon recht.

ve
door verwijderd - May 22, 2010 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dannyzwolle: na drie jaar is het geen recht meer maar een goedheid van de organisatie.

Als je huur te hoog is en de Huurtoeslag niet toereikend gezien de inkomsten, is verhuizen een kwestie van prioriteiten stellen.

ve
door verwijderd - May 22, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

porsche928 schreef op zaterdag 22 mei 2010, 11:43: dannyzwolle: na drie jaar is het geen recht meer maar een goedheid van de organisatie.

Als je huur te hoog is en de Huurtoeslag niet toereikend gezien de inkomsten, is verhuizen een kwestie van prioriteiten stellen.

Ja, ja, en hoe duur is verhuizen dan wel niet? En is er wel en goedkoper huis?
Je kan het leuk brengen maar, dat lukt mij echt ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2010 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou moet je de Limburgers niet gaan beledigen, daar kan ik als Limburger niet tegen. Die mensen met die dikke Mercedessen, dat zijn duidelijk zwartwerkers.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2010 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is landelijk dat er misbruik word gemaakt van de voedselbank, maar waar hebben we het over!

Er is duidelijk armoede onder de mensheid, maar als ieder voor zijn eigen voordeur kijkt hebben we genoeg te doen toch!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft recht op het welbekende tijdelijke "duwtje" in de rug. Maar ondankt dat iemand met een grote mooie auto zijn/haar eten gaat ophalen is het alnog helemaal niet zeker dat ze ook veel geld hebben. Iedereen let veel te veel op uiterlijke kenmerken, terwijl dat dus ook optisch bedrog kan zijn.

Die grote mooie auto kan ook simpelweg even geleend zijn van een vriend, niet dan... Ik ben namelijk ook van mening dat er bij somige mensen in het land altijd een kliene afgunst bij komt kijken. Ben blij dat we samen zo onze hoofden boven water kunnen houden..!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

anna3 schreef op zaterdag 22 mei 2010, 09:21: Als arm bent heb je geen auto, en die moet je betalen. Je hebt hem en ben je niet arm!

Ahum... Ik vind dit wel een hele erge bekrompen reactie, want dit slaat wérkelijk nergens op..!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon1952 schreef op maandag 20 sep 2010, 22:50: Het is landelijk dat er misbruik word gemaakt van de voedselbank, maar waar hebben we het over!

Er is duidelijk armoede onder de mensheid, maar als ieder voor zijn eigen voordeur kijkt hebben we genoeg te doen toch!

Het is achter de voordeur maar je hebt helemaal gelijk!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

biekskuh schreef op zaterdag 23 okt 2010, 14:39: Iedereen heeft recht op het welbekende tijdelijke "duwtje" in de rug. Maar ondankt dat iemand met een grote mooie auto zijn/haar eten gaat ophalen is het alnog helemaal niet zeker dat ze ook veel geld hebben. Iedereen let veel te veel op uiterlijke kenmerken, terwijl dat dus ook optisch bedrog kan zijn.

Die grote mooie auto kan ook simpelweg even geleend zijn van een vriend, niet dan... Ik ben namelijk ook van mening dat er bij somige mensen in het land altijd een kliene afgunst bij komt kijken. Ben blij dat we samen zo onze hoofden boven water kunnen houden..!
biekskuh schreef op zaterdag 23 okt 2010, 14:39: Iedereen heeft recht op het welbekende tijdelijke "duwtje" in de rug. Maar ondankt dat iemand met een grote mooie auto zijn/haar eten gaat ophalen is het alnog helemaal niet zeker dat ze ook veel geld hebben. Iedereen let veel te veel op uiterlijke kenmerken, terwijl dat dus ook optisch bedrog kan zijn.

Die grote mooie auto kan ook simpelweg even geleend zijn van een vriend, niet dan... Ik ben namelijk ook van mening dat er bij somige mensen in het land altijd een kliene afgunst bij komt kijken. Ben blij dat we samen zo onze hoofden boven water kunnen houden..!
biekskuh schreef op zaterdag 23 okt 2010, 14:39: Iedereen heeft recht op het welbekende tijdelijke "duwtje" in de rug. Maar ondankt dat iemand met een grote mooie auto zijn/haar eten gaat ophalen is het alnog helemaal niet zeker dat ze ook veel geld hebben. Iedereen let veel te veel op uiterlijke kenmerken, terwijl dat dus ook optisch bedrog kan zijn.

Die grote mooie auto kan ook simpelweg even geleend zijn van een vriend, niet dan... Ik ben namelijk ook van mening dat er bij somige mensen in het land altijd een kliene afgunst bij komt kijken. Ben blij dat we samen zo onze hoofden boven water kunnen houden..!
bleumoon1952 schreef op maandag 20 sep 2010, 22:50: Het is landelijk dat er misbruik word gemaakt van de voedselbank, maar waar hebben we het over!

Er is duidelijk armoede onder de mensheid, maar als ieder voor zijn eigen voordeur kijkt hebben we genoeg te doen toch!

Het is achter de voordeur maar je hebt helemaal gelijk!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eu... Bloos... Dank je porsche928... Maar waarom in drievoud haha...

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan hierop alleen antwoorden het word nog slechter al hier in Nederland, nu wederom met die WIJ uitkering, waarmee vele jonge gezinnen de dupe van zijn, en specifiek die jongeren die geen notie hebben van hoe ze vandaag de dag aan werk kunnen komen, en dan heb ik het over jongeren die in het verleden al de dupe waren van ouders die hun kinderen niet hebben kunnen laten studeren, laten we stoppen met elkaar te bekritiseren en laten we voor elkaar klaar staan, het leed kan daardoor verzacht worden.

Een fijn weekend

ve
door verwijderd - Oct 23, 2010 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk dat zit zo....iemand die werk heeft en over ver moet heeft een auto nodig)je bent namelijk verplicht om te gaan werken ) omdat openbare vervoer te duur is of in vele dorpen niet aanwezig is.
De auto moet 10 jaar of ouder zijn dus verkijk je niet op die ene mercedes.
Dan moet je aangemeld zijn bij de GKB gemeentelijkekrdietbank en met die gegevens kun je naar de voedselbank ieder half jaar wordt je gecontroleerd.
Wat de boodschappen betreft valt het tegen hoor het is vaak tegen de datum aan of het is over de datum , in mei krijg je snoep van kerst en pasen en waspoeder of i.d krijg je echt niet,wij gaan naar de voedselbank voor brood en de rest is meegenomen,de voedselbanken krijgen namelijk geen subsidie en moeten het van giften hebben.
Mensen zijn vaak bevooroordeeld maar niemand is graag afhankelijk van de voedselbank dus ze doen het heus niet voor de lol.
Mijn man werkt acht uur per dag en ik heb drie banen en we hebben drie kinderen waaronder een met pdd en licht autistisch wij vechten om er weer doorheen te komen zodat wij de voedselbank en de gkb vaarwel kunnen zeggen.
Dus stop A.U.B met oordelen en veroordelen je kunt zelf heel snel in deze situatie terecht komen.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2010 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals altijd zijn er altijd rotte appels in een mand, die het vaak ook nog eens voor een ander verpesten. Maar het zou goed zijn wanneer ambtenaren zich eens wat beter op de hoogte stelden van de werkelijke situatie bij mensen die steun krijgen. Ik heb er geen behoefte aan mensen er bij te lappen, maar ik erger me er wel aan dat deze mensen volkomen onterecht misbruik maken van gemeenschapsgelden.
Waarbij ze de nodige leugens niet schuwen.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2010 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op zondag 24 okt 2010, 12:09: Zoals altijd zijn er altijd rotte appels in een mand, die het vaak ook nog eens voor een ander verpesten. Maar het zou goed zijn wanneer ambtenaren zich eens wat beter op de hoogte stelden van de werkelijke situatie bij mensen die steun krijgen. Ik heb er geen behoefte aan mensen er bij te lappen, maar ik erger me er wel aan dat deze mensen volkomen onterecht misbruik maken van gemeenschapsgelden.
Waarbij ze de nodige leugens niet schuwen.

heb een voorbeeld van een misverstand bij voedselbank, een vrouw met 1 kind kreeg een voedselpakket, maar later bleek dat ze er geen recht op had mede door dat ze 100 euro over maakte naar marokko naar haar ouders, en zo ken ik meer gevallen, bier is niet de eerste levensbehoefte en sigarette ook niet, dus zou ik graag daar een speciaal iemand,er voor inhuren om dat te controleren, genoeg mensen werkeloos.

wens jullie een fijne zondag

ve
door verwijderd - Oct 24, 2010 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

bleumoon1952 schreef op zondag 24 okt 2010, 12:32:
janfreak schreef op zondag 24 okt 2010, 12:09: Zoals altijd zijn er altijd rotte appels in een mand, die het vaak ook nog eens voor een ander verpesten. Maar het zou goed zijn wanneer ambtenaren zich eens wat beter op de hoogte stelden van de werkelijke situatie bij mensen die steun krijgen. Ik heb er geen behoefte aan mensen er bij te lappen, maar ik erger me er wel aan dat deze mensen volkomen onterecht misbruik maken van gemeenschapsgelden.
Waarbij ze de nodige leugens niet schuwen.

heb een voorbeeld van een misverstand bij voedselbank, een vrouw met 1 kind kreeg een voedselpakket, maar later bleek dat ze er geen recht op had mede door dat ze 100 euro over maakte naar marokko naar haar ouders, en zo ken ik meer gevallen, bier is niet de eerste levensbehoefte en sigarette ook niet, dus zou ik graag daar een speciaal iemand,er voor inhuren om dat te controleren, genoeg mensen werkeloos.

wens jullie een fijne zondag

Bier en sigaretten zijn voor sommigen nder ons ook een eerste levensbehoefte!

ve
door verwijderd - Oct 24, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

janfreak schreef op zondag 24 okt 2010, 12:09: Zoals altijd zijn er altijd rotte appels in een mand, die het vaak ook nog eens voor een ander verpesten. Maar het zou goed zijn wanneer ambtenaren zich eens wat beter op de hoogte stelden van de werkelijke situatie bij mensen die steun krijgen. Ik heb er geen behoefte aan mensen er bij te lappen, maar ik erger me er wel aan dat deze mensen volkomen onterecht misbruik maken van gemeenschapsgelden.
Waarbij ze de nodige leugens niet schuwen.

Ik ben ook van mening dat er op al die dingen meer controle moet gaan komen en dat dan de middelen ( of dit nu financieel of over producten gaat ) naar de mensen gaan die het echt nodig hebben.
En de mensen die zich schuldig maken aan dit soort dingen moeten ze maar laten boete zodat ze dat niet meer doen en dat het andere mensen ook afschikt om misbruik te maken van dit soort goede diensten.

Greetings Lapto

ve
door verwijderd - Oct 25, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

helemaal mee eens. er wordt zoveel misbruik gemaakt van voorzieningen. ook ik ken van die gasten die in de auto naar de voedselbank gaan en ook ik ken mensen die misbruik maken van de voedselbank. ik vind het goed dat deze voorzieningen er zijn maar dan voor mensen die het echt nodig hebben. mijn moeder is bijna 80jr en moet rondkomen van aow aangevuld door de bijstand. maar ze zet de tering naar de nering en komt ermee rond.

ook ik heb indertijd als alleenstaande moeder een bijstandsuitkering gehad maar ook ik kwam ermee rond en heb als de wiedewirga een baan gezocht. maar je hebt van die volksstammen die liggen te stinken uit hun nest, niet willen werken maar wel hun handen ophouden voor de overheid. allerlei subsidies krijgen en niks teruggeven aan de gemeenschap. hun kinderen groeien op voor galg en rad want wat voor voorbeeld krijgen die.

het was ook zwaar voor me om 5 dagen per week te werken met een huishouden en een nest met jonge kinderen maar ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen en mijn kinderen een goed voorbeeld gegeven. ze zijn nu afgestudeerd en werken ook hard, houden hun handen niet op voor de overheid, betalen hun premie's en belastingen. kortom zijn verantwoordelijke burgers geworden.

mensen werken zichzelf in de schulden en willen dan parasiteren op de rest van de bevolking die zich wel van hun taak kwijt. laat ze gaan werken. betaald of onbetaald. organisaties staan te springen om vrijwilligers, er ligt veel vuil op straal, Polen worden gehaald om asperges te steken etc. etc.

en de zielige bijstandtrekkers en/of mensen die door hun hebzucht in de schuldhulpverlening zijn gekomen en geen moraliteit hebben die mesten zich vet. en wie betaalt de prijs. juist ...... wij.

mensen, ik ben absoluut loyaal voor mensen die wegens ziekte, ouderdom een beroep doen op voorzieningen want die kunnen niet voor zichzelf zorgen maar voor de profiteurs heb ik absoluut geen loyaliteit. het moet nu eens een keer afgelopen zijn.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2010 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen die gebruik maken van de voedselbank dit ook echt nodig hebben.

Toch...heb ik vandaag iets meegemaakt in mijn familiekring waardoor ik ook mijn twijfels heb bij de manier waarop mensen worden gescreend om hier gebruik van te maken.
Ik werd gevraagd om met die persoon even ergens iets te gaan brengen en terloops moest ik even langs je raad het al...de voedselbank. Die persoon heeft zijn hele leven aan elkaar heeft gelogen en bedrogen en heeft hier veel 'slachtoffers' heeft gemaakt welke hij emotioneel en financieel heeft uitgekleed puur uit eigen belang, zelfs zijn vrienden en eigen kinderen! Hij dacht altijd overal mee weg te kunnen komen...en dat kwam ie ook meestal. Die man heeft geen ziektes gekend...tenminste als een bedrieger zijn geen ziekte is...heeft een air van heb ik jou daar, is de beste op alle vlakken volgens zich zelf...hij zal jou én mij de grond instampen als hij daar beter van wordt. Zijn sores is natuurlijk allemaal door anderen veroorzaakt.

Daar stond ik dan met mijn auto voor de voedselbank. Ik had hem moeten laten staan met zijn pakket met brood, snoep, koek, groenten en fruit! Ik had als het ware een soort van black out op dat moment...want anders had ik hem mooi laten staan. Ik vroeg of hij zich nu niet schaamde. Nee...hij schaamde zich nergens meer voor zei hij. Ik zei: ook niet dat je nu zit te stelen van de mensen die het echt nodig hebben?

Toen ik ook nog moest stoppen bij de tabakswinkel waar hij voor 30 euro tabakswaar kocht...kon ik echt geen woord meer uitbrengen. Hij drinkt 2 flessen wijn per avond, heeft 2 computers, ik breng hem 3x per week warm eten, waar hij dan nog vaak commentaar op heeft ook. Nee een auto heeft ie niet meer, die reed hij total loss na een zuipfestijn.

Ik werk als alleenstaande moeder van 2 kinderen die naar de basisschool gaan, 36 uur per week. Vanmiddag offerde ik mijn vrije woensdagmiddag op, die ik met mijn kinderen had willen doorbrengen...voor hem. Ik zit nu thuis en overleg met mezelf wat zich vanmiddag heeft afgespeeld...en ik heb een besluit genomen...hij gaat maar naar de voedselbank, hij ziet ook maar hoe hij daar komt. Hij gaat maar overal een potje zielig zitten doen omdat ook de laatste van zijn 5 kinderen alle contacten met hem verbreekt, natuurlijk weer buiten zijn schuld om... Het zal MIJ bevrijden om me te ontdoen van die laatst overgebleven, onzichtbare rafeltjes die ons ooit hebben verbonden.

Door de jaren heen weet ik inmiddels dat gelukkig niet iedereen is zoals mijn vader. Er zijn mensen die door ziekte of echte pech echt niet anders kunnen. En voor die mensen is het juist goed dat er zoiets is zo als de voedselbank.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

vampiertje23 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 08:19: ik zit zelf bij de voedselbank heb geen auto rijbewijs of een goeie fiets heb 3 kinderen en ben vaak thuis met de 3 kids mijn vriend is aan het werk en elke vrijdag moet ik met de 3 kinderen naar voedselbank bank toe.

waarom heb je dan ook 3 kinderen als je zelf niet eens te vreten hebt. voor de kinderbijslag misschien. kinderen krijgen is vandaag aan de dag een KEUZE en daar ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor. ik heb 2 kinderen en heb ook meer kinderen gewild. maar ik heb mijn verstand gebruikt om de kinderen niet tot slachtoffer te maken.

je hebt zelf je keus gemaakt en dan moet je nu niet zo zielig gaan doen. en wat dacht je ervan om te gaan werken om het gezinsinkomen een beetje op te schroeven ipv je hand op te houden. wat voor voorbeeld geef je aan die kinderen. dat ze er met bedelen en afhankelijkheid wel komen?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 08:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonnig: kinderen krijgen is een geschenk als het je mag overkomen.
Verstandelijk gezien heb je gelijk, is het tegenwoordig een luxe.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

conamper schreef op maandag 1 mrt 2010, 16:35: en dat met een koophuis !!

wat dacht je ervan om de koopwoning te verkopen !!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@porsche928. natuurlijk zijn kinderen een geschenk. maar als je ze niet kan verzorgen dan moet je er ook niet zoveel willen en de verantwoordelijkheid op de maatschappij afschuiven.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op donderdag 4 nov 2010, 08:26:
vampiertje23 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 08:19: ik zit zelf bij de voedselbank heb geen auto rijbewijs of een goeie fiets heb 3 kinderen en ben vaak thuis met de 3 kids mijn vriend is aan het werk en elke vrijdag moet ik met de 3 kinderen naar voedselbank bank toe.

waarom heb je dan ook 3 kinderen als je zelf niet eens te vreten hebt. voor de kinderbijslag misschien. kinderen krijgen is vandaag aan de dag een KEUZE en daar ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor. ik heb 2 kinderen en heb ook meer kinderen gewild. maar ik heb mijn verstand gebruikt om de kinderen niet tot slachtoffer te maken.

je hebt zelf je keus gemaakt en dan moet je nu niet zo zielig gaan doen. en wat dacht je ervan om te gaan werken om het gezinsinkomen een beetje op te schroeven ipv je hand op te houden. wat voor voorbeeld geef je aan die kinderen. dat ze er met bedelen en afhankelijkheid wel komen?

Je moet eens respect leren hebben voor mensen. Wie zegt dat zij geen kinderen wil? Je weet helemaal de reden niet waarom zij in de problemen zit. Wie zegt dat zij niet wil werken, misschien lukt het haar niet om een baan te vinden. Je moet andere mensen niet afkraken, kraak eerst jezelf eens af.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Bianca31,

wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen en wat ik moet laten. ik heb respect voor mensen die hun verantwoordelijkheid nemen in het leven en in de maatschappij. verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor de kinderen waar ze voor hebben gekozen. ik blijf erbij dat kinderen hebben in onze tijd een keuze is. het is niet iets dat je "overkomt". die tijd is voorbij.

trouwens wie zegt jóu dat het haar niet lukt om een baan te vinden. ken jíj haar situatie. mijn opmerking is niet tegen haar als persoon maar tegen een ieder die de kantjes ervan af loopt, kinderen krijgen bij de vleet, uit hun nest liggen te stinken ipv te gaan werken, hun verantwoordelijkheid op de maatschappij afschuiven en dan ook nog hun hand ophouden voor de staat. punt.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op donderdag 4 nov 2010, 15:46: @Bianca31,

wie ben jij om mij te vertellen wat ik moet doen en wat ik moet laten. ik heb respect voor mensen die hun verantwoordelijkheid nemen in het leven en in de maatschappij. verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor de kinderen waar ze voor hebben gekozen. ik blijf erbij dat kinderen hebben in onze tijd een keuze is. het is niet iets dat je "overkomt". die tijd is voorbij.

trouwens wie zegt jóu dat het haar niet lukt om een baan te vinden. ken jíj haar situatie. mijn opmerking is niet tegen haar als persoon maar tegen een ieder die de kantjes ervan af loopt, kinderen krijgen bij de vleet, uit hun nest liggen te stinken ipv te gaan werken, hun verantwoordelijkheid op de maatschappij afschuiven en dan ook nog hun hand ophouden voor de staat. punt.

Beste zonnig,

Ik zit in de zelfde situatie als haar, maar dan zonder kinderen. Ik wil werken maar ik krijg afwijzing na afwijzing, ik lig niet te stinken in mijn nest, ik sta vroeg op om naar uzb's te gaan of het arbeidsbureau, Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid, die schuif ik niet af op een ander. Ik krijg een uitkering om in mijn eerste levensbehoeften te voorzien. Zo te horen heb jij nog nooit in de bijstand gezeten. Je zult maar in onze situatie zitten.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op donderdag 4 nov 2010, 08:26:
vampiertje23 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 08:19: ik zit zelf bij de voedselbank heb geen auto rijbewijs of een goeie fiets heb 3 kinderen en ben vaak thuis met de 3 kids mijn vriend is aan het werk en elke vrijdag moet ik met de 3 kinderen naar voedselbank bank toe.

waarom heb je dan ook 3 kinderen als je zelf niet eens te vreten hebt. voor de kinderbijslag misschien. kinderen krijgen is vandaag aan de dag een KEUZE en daar ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor. ik heb 2 kinderen en heb ook meer kinderen gewild. maar ik heb mijn verstand gebruikt om de kinderen niet tot slachtoffer te maken.

je hebt zelf je keus gemaakt en dan moet je nu niet zo zielig gaan doen. en wat dacht je ervan om te gaan werken om het gezinsinkomen een beetje op te schroeven ipv je hand op te houden. wat voor voorbeeld geef je aan die kinderen. dat ze er met bedelen en afhankelijkheid wel komen?

Zonnig ,u kunt beter een andere schermnaam kiezen.
Misschien is aso een passender naam voor u,gezien uw taalgebruik en commentaar......

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

marianneve schreef op donderdag 4 nov 2010, 20:14:
zonnig schreef op donderdag 4 nov 2010, 08:26:
vampiertje23 schreef op dinsdag 23 feb 2010, 08:19: ik zit zelf bij de voedselbank heb geen auto rijbewijs of een goeie fiets heb 3 kinderen en ben vaak thuis met de 3 kids mijn vriend is aan het werk en elke vrijdag moet ik met de 3 kinderen naar voedselbank bank toe.

waarom heb je dan ook 3 kinderen als je zelf niet eens te vreten hebt. voor de kinderbijslag misschien. kinderen krijgen is vandaag aan de dag een KEUZE en daar ben je dan ook zelf verantwoordelijk voor. ik heb 2 kinderen en heb ook meer kinderen gewild. maar ik heb mijn verstand gebruikt om de kinderen niet tot slachtoffer te maken.

je hebt zelf je keus gemaakt en dan moet je nu niet zo zielig gaan doen. en wat dacht je ervan om te gaan werken om het gezinsinkomen een beetje op te schroeven ipv je hand op te houden. wat voor voorbeeld geef je aan die kinderen. dat ze er met bedelen en afhankelijkheid wel komen?

Zonnig ,u kunt beter een andere schermnaam kiezen.
Misschien is aso een passender naam voor u,gezien uw taalgebruik en commentaar......

Dit antwoord vind ik pas ASO!!!Je kunt dat zonder dat je de omstandigheden van ZONNIG weet,niet zeggen!!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Vampiertje..............je gaat echt te ver bij zonnig!
Je weet verder helemaal niet hoe dat het zover bij ZONNIG gekomen is dat ze naar de voedselbank moet!
Ik vind het echt ASO....en het getuigd van weinig respect!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

poezenfan schreef op donderdag 4 nov 2010, 20:29: Nou Vampiertje..............je gaat echt te ver bij zonnig!
Je weet verder helemaal niet hoe dat het zover bij ZONNIG gekomen is dat ze naar de voedselbank moet!
Ik vind het echt ASO....en het getuigd van weinig respect!

Dus zonnig mag alle mensen die in de bijstand zitten afkraken? Ik zit zelf in de bijstand en ik laat mij niet zielig noemen door aso's als zonnig.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@poezenfan:

Ging "zonnig" dan naar de Voedselbank?

ve
door verwijderd - Nov 4, 2010 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

MMM wat is er mis mee dat een ieder hier zijn/haar mening mag uiten.

T

ve
door verwijderd - Nov 5, 2010 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij wordt hier een en ander door elkaar gehaald.
Het is 'zonnig' die vampiertje ervan beschuldigd kinderen te hebben terwijl ze 'niet te vreten heeft'.
En het is dezelgde zonnig die beweert dat mensen die naar de voedselbank gaan in hun bed liggen te stinken!!!!!!!

Toolboy,uiteraard mag iedereen zijn/haar mening uiten maar
dat is iets anders dan iemand te beschuldigen.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2010 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Bianca31, ik ben het helemaal met je eens dat het niet altijd even makkelijk is om een baan te vinden maar waar een wil is, is een weg. ik heb in dezelfde situatie gezeten als alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen van 3 en 4jr zonder een stuiver alimentatie, noch enig andere vorm van opvang. toch heb ik me kapot gesolliciteerd en heb werk ver beneden mijn niveau aanvaard. zo ben ik schoonmaakster geweest en heb ik in een bejaardenthuis de ouderen verschoond en hun gebitsprotheses gepoetst en hen gevoed etc etc.

als je echt wilt werken dan vind je heus wel werk. je moet alleen niet teveel pretenties hebben. werk is werk en inkomen is inkomen. ik werk me liever een slag in de rondte dan mijn handen op te houden voor de gemeenschap. waarom denk je dat er zoveel Polen naar Nederland worden gehaald om hier te werken. waar zijn die legioenen zgn werklozen.

en o ja, ik heb jaren bij een uitkeringsinstantie gewerkt en ik weet uit ervaring heus wel hoeveel misbruik er van voorzieningen wordt gemaakt. nu ben ik budgetcoach en ook in die hoedanigheid kom ik tig mensen tegen die liever lui dan moe zijn. die liever hun hand ophouden dan hun waardigheid te behouden.

voor de mensen die mij aso noemen zou ik zeggen "je kent mij niet eens". alleen het feit dat je een dergelijke kwalificatie geeft aan iemand en een dergelijk woord uit je mond neemt geeft al aan wie en hoe je zelf bent.

Bianca13, ik hoop dat mijn ervaring je zal stimuleren om echt op zoek te gaan naar werk en om te beginnen echt alles aan te nemen waarmee je wat inkomen kan genereren. je zal dan zelf zien dat je daarmee een pad voor jezelf opent dat steeds breder zal worden. succes.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonnig schreef op vrijdag 5 nov 2010, 13:13: beste Bianca31, ik ben het helemaal met je eens dat het niet altijd even makkelijk is om een baan te vinden maar waar een wil is, is een weg. ik heb in dezelfde situatie gezeten als alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen van 3 en 4jr zonder een stuiver alimentatie, noch enig andere vorm van opvang. toch heb ik me kapot gesolliciteerd en heb werk ver beneden mijn niveau aanvaard. zo ben ik schoonmaakster geweest en heb ik in een bejaardenthuis de ouderen verschoond en hun gebitsprotheses gepoetst en hen gevoed etc etc.

als je echt wilt werken dan vind je heus wel werk. je moet alleen niet teveel pretenties hebben. werk is werk en inkomen is inkomen. ik werk me liever een slag in de rondte dan mijn handen op te houden voor de gemeenschap. waarom denk je dat er zoveel Polen naar Nederland worden gehaald om hier te werken. waar zijn die legioenen zgn werklozen.

en o ja, ik heb jaren bij een uitkeringsinstantie gewerkt en ik weet uit ervaring heus wel hoeveel misbruik er van voorzieningen wordt gemaakt. nu ben ik budgetcoach en ook in die hoedanigheid kom ik tig mensen tegen die liever lui dan moe zijn. die liever hun hand ophouden dan hun waardigheid te behouden.

voor de mensen die mij aso noemen zou ik zeggen "je kent mij niet eens". alleen het feit dat je een dergelijke kwalificatie geeft aan iemand en een dergelijk woord uit je mond neemt geeft al aan wie en hoe je zelf bent.

Bianca13, ik hoop dat mijn ervaring je zal stimuleren om echt op zoek te gaan naar werk en om te beginnen echt alles aan te nemen waarmee je wat inkomen kan genereren. je zal dan zelf zien dat je daarmee een pad voor jezelf opent dat steeds breder zal worden. succes.

Zonnig,

Ik heb een baan gehad waar ik ben ontslagen voor een Pool. Ik wil werken, maar als je wordt wegbezuinigd voor die Polen, wat heb je dan te willen? Dan kun jij als budgetcoach ook niets. Ik wil werken, maar de werkgevers nemen liever de goedkoopste mensen aan. De overheid moet veranderen.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2010 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft niet zoveel zin elkaar af te kraken. Het verhaal van Zonnig is niet netjes opgeschreven, maar als je tussen haar woede doorleest, is de kern dat zij heel veel mensen om zich heen ziet en moet begeleiden die zichzelf in de nesten werken, zich vervolgens in een slachtofferrol plaatsen en vinden dat zij overal recht op hebben. Ik twijfel er niet aan dat zij het verschil ziet tussen mensen die de boel belazeren en mensen die er alles aan doen om hun situatie weer te verbeteren. Dus aan iedereen die op dit forum schrijft en in een situatie zit waardoor hij/zij gebruik moet maken van sociale voorzieningen, en er alles aan doet om zijn/haar situatie te verbeteren hoeft zich niet aangesproken te voelen of het idee te hebben zichzelf te moeten verdedigen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry ik ben niet tegen roken maar wat er verrookt wordt kun je mooi boodschappen van doen. Ik vind dat je dan ook geen recht hebt op een voedselpakket. Roken is een luxe en dus een keuze.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat er blijkbaar mensen naar de auto kijken die het pakket komt ophalen.

Ik leende gewoon mijn auto wel eens uit bij slecht weer omdat zij niet eens een wrak kunnen betalen dus als ze met een slechts 2 maanden nieuwe komen voorrijden is dat dus ook pure armoede!

Dus let vooral niet op uiterlijk, want je kunt je vergissen.
Ik weet dat een persoon in keurig kostuum moet lopen omdat hij deze gratis kon krijgen want die oude spijkerbroeken zien er niet meer uit.
Dus kijk altijd verder voor je iemand die daar iets komt halen op uiterlijk beoordeelde.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@invalide:

Je slaat de spijker op z'n kop, het is niet alles goud wat er blinkt!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zondag 21 feb 2010, 19:35: Een vriend van mij gaat al een jaar of 2 naar de voedselbank in Den Haag, maar heb nog nooit van hem gehoord dat er mensen in een mooie bak daar komen, of mensen die er te goed uitzien qua kleding.

Zelf rijdt ie in een bak die van ellende uit elkaar valt, is niks waard, maar hij mag een auto hebben omdat ie buiten de stad werkt.

Heel triest als het echt waar is dat zulke lui gebruik maken van de voedselbank.

Het is natuurlijk zo, dat als zij geen gebruik er van maken, zij door de mand vallen.

Bij mij in de buurt is ook zo'n voedselbank en ik zie daar ook alleen maar mensen die het ook echt nodig hebben. Uitzonderingen en mensen die de boel bedriegen zul je altijd hebben.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat dat in de toekomst nog meer gaat gebeuren nu ander europese landen hun grenzen openzetten zoals Kosovo en Albanie.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2011 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat er ook mensen zijn die eigenlijk geen recht hebben op het eten van de voedselbank. Deze mensen hebben helemaal geen eergevoel . Niet de voedselbank kijk ik er op aan. Men gaat er van uit dat men eerlijk de gegevens invult. Dat het eten opgehaald wordt met een auto, wil niet automatisch zeggen dat dit een auto van de personen is, die recht hebben op eten van de voedselbank.
Maar uw ergenis begrijp ik wel. Toch zal het merendeel helaas wél recht hebben op dat voedsel .

ve
door verwijderd - Feb 7, 2011 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

red1 schreef op maandag 1 mrt 2010, 18:27: Bij mij woond er een junk en een alcohollist in de flat . Die lopen zich te pletter naar de voedselbank !! Maar ze hebben wel geld voor hun hobbie !!!!! N.L. ZUIPEN EN COCAINE snuiven en dan geen geld om eten te kopen .

Je kan nooit weten hoe zij daar toe gekomen zijn, denk erom dat verslaving een van de ergste dingen is wat je kan overkomen, en van afraken, wees maar blij dat het yoedsel nog gebruikt wordt voor die tijd werd het vernietigt als het over de gebruikstijd niet meer gebruikt werd.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2011 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe weet je dat die auto's van de mensen zijn die een voedselpakket krijgen? Misschien is het wel gewoon een behulpzame buurman. Beetje makkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2011 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op dinsdag 8 feb 2011, 12:32: Hoe weet je dat die auto's van de mensen zijn die een voedselpakket krijgen? Misschien is het wel gewoon een behulpzame buurman. Beetje makkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

Mensen met een normale baan kunnen niet de duurste van de duurste auto's betalen. Het zijn allemaal mensen die zwart werken naast hun uitkering (zoals mensen met een wietplantage). Begrijpelijk dat ze er iets bij willen verdienen, maar die mensen maken het wel kapot voor de eerlijke mensen.

ve
door verwijderd - May 12, 2011 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedselbanken zijn op zich een goede zaak. Maar feit blijft dat er altijd mensen zullen zijn die om de regeltjes heen weten te komen. Jammer want dit gaat vaak ten koste van mensen die het echt nodig hebben. Om heel verdrietig van te worden. Ik heb zelf ook in de schuldsanering gezeten en heb het gelukkig met hulp van mijn ouders en familie nooit nodig gehad. Maar was toch blij om te weten dat ik er naar toe kon als ik de monden van mijn kids niet had kunnen voeden.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 03:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze discussie gaat over vooroordelen en jaloezie. Hoe kan iemand in een mercedes rijdend een voedselbank nodig hebben? Oordeel klaar zinloze discussie.

Heb een wat afwijkende mening los van deze discussie van arm en rijk en voedselbanken. Ik vraag me af hoe en waarom we in ons land voedselbanken hebben als fenomeen. Vaak zijn de oprichters en bestuurders van christelijke huize en succesvolle burgers die buiten dit feit iets goeds terug willen doen.

De 1e voedselbank in Rotterdam viert haar 25 jarig jubileum dit jaar. Schaam me dood als nette belastingbetaler dat de industrie levert aan onverkochte overschotten met het trots gevoel dat het goed terecht komt.

Voedselbanken zijn tot een speeltje verworden van gevers die een goed gevoel nodig hebben.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

bianca31 schreef op dinsdag 8 feb 2011, 13:05:
rjw schreef op dinsdag 8 feb 2011, 12:32: Hoe weet je dat die auto's van de mensen zijn die een voedselpakket krijgen? Misschien is het wel gewoon een behulpzame buurman. Beetje makkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

Mensen met een normale baan kunnen niet de duurste van de duurste auto's betalen. Het zijn allemaal mensen die zwart werken naast hun uitkering (zoals mensen met een wietplantage). Begrijpelijk dat ze er iets bij willen verdienen, maar die mensen maken het wel kapot voor de eerlijke mensen.

Tuurlijk, er staan alleen maar A8's e.d. voor de deur. Allemaal wiettelers. Het is ongezond om zo vol met vooroordelen over andere te zitten.

En als het echt is wat je zegt te zien, dan moet je aangifte doen.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op vrijdag 13 mei 2011, 15:36:
bianca31 schreef op dinsdag 8 feb 2011, 13:05:
rjw schreef op dinsdag 8 feb 2011, 12:32: Hoe weet je dat die auto's van de mensen zijn die een voedselpakket krijgen? Misschien is het wel gewoon een behulpzame buurman. Beetje makkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

Mensen met een normale baan kunnen niet de duurste van de duurste auto's betalen. Het zijn allemaal mensen die zwart werken naast hun uitkering (zoals mensen met een wietplantage). Begrijpelijk dat ze er iets bij willen verdienen, maar die mensen maken het wel kapot voor de eerlijke mensen.

Tuurlijk, er staan alleen maar A8's e.d. voor de deur. Allemaal wiettelers. Het is ongezond om zo vol met vooroordelen over andere te zitten.

En als het echt is wat je zegt te zien, dan moet je aangifte doen.

Als je weet dat die mensen in de bijstand zitten en ze rijden in een Audi of Mercedes dan weet je dat ze er iets bij doen. Ik heb vaak genoeg gezien dat de politie een wietplantage heeft opgerold bij die mensen. Dit zijn heus geen vooroordelen, jij hebt zeker nog nooit in de bijstand gezeten. Ik heb een keer aangifte gedaan tegen een van die mensen en toen hebben ze mijn auto vernield.Denk je nu werkelijk dat ik mijn leven op het spel ga zetten voor die zwartwerkers.

ve
door verwijderd - May 14, 2011 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als die voedselpaketten inderdaad zo groot zijn, is het reuze handig als een kennis / vriend / familielid / buur ff meegaat met de auto om het op te halen.
Tja, laat diegene nou net een Mercedes rijden...

Kom op zeg!

Enne...uitkeringfraudeurs met mogelijk een wietplantage, die gaan doorgaans niet naar de voeddselbank. Die geven hun zwarte geld gewoon uit in de supermarkt.

ve
door verwijderd - May 14, 2011 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op zaterdag 14 mei 2011, 18:18: Als die voedselpaketten inderdaad zo groot zijn, is het reuze handig als een kennis / vriend / familielid / buur ff meegaat met de auto om het op te halen.
Tja, laat diegene nou net een Mercedes rijden...

Kom op zeg!

Enne...uitkeringfraudeurs met mogelijk een wietplantage, die gaan doorgaans niet naar de voeddselbank. Die geven hun zwarte geld gewoon uit in de supermarkt.

De uitkeringsfraudeurs geven hun geld uit aan dure auto's. Ik ken genoeg uitkeringsfraudeurs om dit te weten. Misschien dat het boven de Moerdijk er anders aan toe gaat dan hier in het zuiden. Die Hollanders schijten anders genoeg mensen aan om er zelf beter van te worden.

ve
door verwijderd - May 14, 2011 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bianca31 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 18:29

De uitkeringsfraudeurs geven hun geld uit aan dure auto's. Ik ken genoeg uitkeringsfraudeurs om dit te weten. Misschien dat het boven de Moerdijk er anders aan toe gaat dan hier in het zuiden. Die Hollanders schijten anders genoeg mensen aan om er zelf beter van te worden.

Misschien zou je DAAR dan iets mee moeten doen. Dat kan ook anoniem. Kunnen de mensen die het echt slecht hebben misschien iets meer krijgen en kunnen we voedselbanken afschaffen.

ve
door verwijderd - May 14, 2011 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 18:48: [quote=bianca31 schreef op zaterdag 14 mei 2011, 18:29

De uitkeringsfraudeurs geven hun geld uit aan dure auto's. Ik ken genoeg uitkeringsfraudeurs om dit te weten. Misschien dat het boven de Moerdijk er anders aan toe gaat dan hier in het zuiden. Die Hollanders schijten anders genoeg mensen aan om er zelf beter van te worden.

Misschien zou je DAAR dan iets mee moeten doen. Dat kan ook anoniem. Kunnen de mensen die het echt slecht hebben misschien iets meer krijgen en kunnen we voedselbanken afschaffen.

Ze moet die voedselbanken niet in stand houden, maar gaan kijken waarom die mensen van de voedselbank gebruik maken. De mensen geven hun geld misschien verkeerd uit. Een budgetcoach kan helpen. Dat is bij mij ook gelukt. Ik hoef geen gebruik te maken van de voedselbank, omdat ik mijn geld op een verantwoorde manier uitgeef. Tegenwoordig moet iedereen de duurste van de duurste mobiel hebben, de kinderen moeten merkkleding dragen, twee auto's voor de deur. De mensen moet leren verstandig met hun geld om te gaan, dan hoeven ze ook geen gebruik te maken van de voedselbank. Anoniem zwartwerkers aangeven helpt niet, ze komen er toch achter.

ve
door verwijderd - May 15, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog wat voedsel voor de voedselbank. Krijg de vorraa niet mer op voor de houdbaarheidsdatum verstrijkt.

Ik ga en ben al nu bewust inkopen, dus niet meer overdreven in de 'reclame'!

ve
door verwijderd - May 16, 2011 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een alleenstaande moeder met net 1100 euro in de maand waar ik heel hard voor moet werken (en 850 euro vaste lasten) doe de rekensom maar, ik kom dus NIET door de ballotagecommissie voor een voedselpakket en Joost mag weten waarom niet. Als ik dan, zoals velen, zie dat er luxe auto's voor de deur staan die aan het inladen zijn wordt ik zo verdrietig en vraag mij af wat er dan mis is met die mensen dat zij wel een pakket krijgen en ik amper een boterham kan beleggen laat staan leuke dingen kan doen.
Kromme wereld hier in Nederland.

ve
door verwijderd - May 16, 2011 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op maandag 16 mei 2011, 03:14: Als ik hier zo een beetje rondlees is het verboden een mercedes te bezitten en tegelijkertijd inladen bij een voedselbank.Het oor en vooral veroodeel ligt massaal klaar. Uitkeringoplichters/wietplantage/zwart bijverdienen etc we weten het allemaal zo goed en alleen streng straffen en alles afpakken van die luizen in onze samenleving. Dan is de voedselbank niet meer nodig als fenomeen.

Zoiets heet wegpraten en wegkijken en is walgelijk voor mensen die het echt niet breed hebben. Die mensen kunnen niet eens hier meepraten.

Zou het echte kwaad eerder zoeken in hogere intelligente gebieden waar duizenden schandalen om geld en macht plaatsvinden. Geschikt met boete. Hoe walgelijk crimineel ook hun handelen nooit geraken ze echt in het gevang tussen de mercedesdieven en henneptelers en fraudeurs . Heb je 30 miljoen illegaal verkregen schik je gewoon en betaal je 20 miljoen en justitie ziet af van vervolging.

Oh en we zijn allemaal zo trots op ons landje. En alleen de voedselbank verpest het voor ons naast uiteraard al die buitenlanders. En Ajax is kampioen. Basisopstelling 5 met nederlands paspoort.

Ook ik word erg beroerd van veel van de reacties hier, kortzichtig. Schelden op "de armen" en "die buitenlanders" terwijl het juist de zichzelf tot "elite" (=uitverkoren) uitgeroepenen zijn die de grootste graaiers zijn. B.v. Nederland zou helemaal instorten als de woekerpolissen werden vergoed. Griekenland: het waren de politici die zichzelf ondanks de situatie zichzelf nog een grove salarisverhoging gaven, terwijl een Grieks kind in Duitsland er voor in elkaar werd geslagen en ga zo maar door.

Ga vooral weer vvd p vvd a cda en pvv stemmen.

ve
door verwijderd - May 19, 2011 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik hier zo een beetje rondlees is het verboden een mercedes te bezitten en tegelijkertijd inladen bij een voedselbank.Het oor en vooral veroodeel ligt massaal klaar. Uitkeringoplichters/wietplantage/zwart bijverdienen etc we weten het allemaal zo goed en alleen streng straffen en alles afpakken van die luizen in onze samenleving. Dan is de voedselbank niet meer nodig als fenomeen.

Zoiets heet wegpraten en wegkijken en is walgelijk voor mensen die het echt niet breed hebben. Die mensen kunnen niet eens hier meepraten.

Zou het echte kwaad eerder zoeken in hogere intelligente gebieden waar duizenden schandalen om geld en macht plaatsvinden. Geschikt met boete. Hoe walgelijk crimineel ook hun handelen nooit geraken ze echt in het gevang tussen de mercedesdieven en henneptelers en fraudeurs . Heb je 30 miljoen illegaal verkregen schik je gewoon en betaal je 20 miljoen en justitie ziet af van vervolging.

[edit]

ve
door verwijderd - May 19, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste experts.

Gaarne de reacties on-topic te houden.

Redactie Kassa-online

ve
door verwijderd - May 20, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindeloos gezeur over de voedselbank. Ze mogen niet met de auto komen om hun pakket op te halen. Zou het niet de buurman/vrouw kunnen zijn die het ophaalt voor een gehandicapte buurman/vrouw? Ik moet al jaren van de voedselbank leven. Mijn schuld? Nee, van de belasting die ineens allemaal achterstallige belastingen gingen ineen en terug vragen, omdat mijn man was overleden. Dat overlijden was 5 jaar geleden. Ik ben nergens nalatig geweest en moest ook nog eens naar de kredietbank om de financiele zaken op orde te krijgen. Ik moest verhuizen naar een kleinere woning (alsof dat geen geld kost). Nu woon ik in een andere stad en lekker op mijn gemakkie. Met mijn scootmobiel kan ik wat eten ophalen om de week. Zonder gasfornuis was dat koud, maar ik at. Vlees zag ik een paar jaar niet. Wel overdatum spullen. Langzamerhand ken ik al vele mensen die altijd gelijk met mij bij de voedselbank aankomen. Wij respecteren elkaar. Deden alle mensen dat maar..........., zucht!
Overgens, ik kreeg een gasfornuis, ook van de voedselbank en eet ik weer warm ook.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2011 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedsel bank is volgens mij helemaal niet van de gemeente of wel???
het is mens voor mens ga maar op internet surfen .
het zijn winkels of supermarkten die leveren of willen doneren
en er zijn ook mensen met een goed hart die doneren voor de Armen .
het is volgens mij niet van de Gemeente zover ik heb gelezen .

ve
door verwijderd - Oct 21, 2011 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

AnnaFranken schreef op vrijdag 20 mei 2011, 19:41: Eindeloos gezeur over de voedselbank. Ze mogen niet met de auto komen om hun pakket op te halen. Zou het niet de buurman/vrouw kunnen zijn die het ophaalt voor een gehandicapte buurman/vrouw? Ik moet al jaren van de voedselbank leven. Mijn schuld? Nee, van de belasting die ineens allemaal achterstallige belastingen gingen ineen en terug vragen, omdat mijn man was overleden. Dat overlijden was 5 jaar geleden. Ik ben nergens nalatig geweest en moest ook nog eens naar de kredietbank om de financiele zaken op orde te krijgen. Ik moest verhuizen naar een kleinere woning (alsof dat geen geld kost). Nu woon ik in een andere stad en lekker op mijn gemakkie. Met mijn scootmobiel kan ik wat eten ophalen om de week. Zonder gasfornuis was dat koud, maar ik at. Vlees zag ik een paar jaar niet. Wel overdatum spullen. Langzamerhand ken ik al vele mensen die altijd gelijk met mij bij de voedselbank aankomen. Wij respecteren elkaar. Deden alle mensen dat maar..........., zucht!
Overgens, ik kreeg een gasfornuis, ook van de voedselbank en eet ik weer warm ook.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2011 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oei Robert Toch je maakt je te druk om anderen mensen .
als jij gelukkig ben hou je toch niet bezig met wat anderen doen .
zo is het nou eenmaal .
pak een wierookje steek een kaarsje op voor de armen die het wel verdienen .!!

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voedselbank?

De voedselbank oprichtster Clara Sies heeft die destijds opgezegd met de goede redenen, omdat er gevallen waren/zijn die zeer schrijnend zijn.
Doordat ze dit niet alleen landelijk op kon zetten, hebben andere haar gevolgd en hebben toen plaatselijke voedselbanken opgericht.
Doordat mevr. C. Cies niet zelf alle voeselbanken kon leiden dan wel controleren, gaat er ook mijns inziens veel mis met de voedselbanken.

Wat ik uit ervaringen weet van personen die lopen bij de voedselbanken van o.a. Leeuwarden en Leidschendam-Voorburg is dat die wel goed georganiseerd worden.
Hiervan ben ik zelf getuige geweest doordat ik personen ken die ik bijstond in de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen).

De laatste tijd hoor ik verontrustende berichten over voedselbank Spijkenisse en ook Den-Brielle, want hier zijn vrijwilligers die alleen maar uit zijn op macht.
Ook heb ik vernomen dat er daar personen lopen die welgesteld zijn en ook grote bezittingen hebben,, zoals mooie auto dan wel boot.
Ook mensen die met pakken zwart geld lopen in hun zak, maar dat zal wel zwart geld zijn.
De voedselbank zowel Spijkenisse en Den-Brielle doen geen goed onderzoek dan wel intake, en of aan vriendjespolitiek, dan wel struisvogelpolitiek.
Daardoor kunnen personen aanspraak maken op een voedselbank die er mijns inziens geen recht op hebben, maar vallen andere die het wel echt nodig hebben buiten de boot.

Bij voedselbank gelden er regels, zo kan het voorkomen dat persoon een dure auto rijdt die op afbetaling is maar eigenlijk boven de begroting valt.
Daardoor houden personen te weinig geld over omdat de afbetaling dan wel financhiering betaald moet worden, waardoor ze onder het bedrag uit komen wat men maximaal te besteden mag hebben volgens de criteria om in aanmerking te komen voor voedselbank.

Het probleem kan nooit opgelost worden, zelfs niet als de voedselbank alleen maar gegevens verkrijgt van o.a. de gemeente en/of belastingdienst, want zwart geld is nooit uit te sluiten.
Dan als personen dus aanspraak willen maken kunnen ze als ze eerste te veel overhouden en niet onder bewind of curatele staan een extra verplichting aangaan, zodat ze wel weer aan de criteria voldoen.
Daarom is het systeem nooit waterdicht te verkrijgen.

Mede ook door dat de staat der Nederlanden zelf al zoveel lekken heeft en foutjes, waardoor je doordat Nederland in mijn ogen als zeer creatieve boekhouders gezien moet worden.
Daardoor zijn ze voor de buitenwereld niet failliet, maar in mijn ogen waren ze dit al sinds begin jaren negentig.
Voorheen was de goudvoorraad evenredig aan het geld in omloop, maar zelfs de Nederlandse staat heeft gedeelte al tijden geleden verkocht, want men zal nooit dat meer bekennen.
Zelf zat ik tot de jaren negentig in de financiële wereld, daardoor heb ik dit alles zien aankomen, want in de jaren tachtig waren al veel problemen, alleen toen werd de bevolking niet op de hoogte gehouden.
Voor de euro werd er nog even geld bijgedrukt, maar de gevolgen zijn desastreus.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de personen die het zouden kunnen missen in hun omgeving gaan kijken wie ze bij kunnen staan, met eten en drinken.
Dar de winkels ook rechtstreeks personen helpen die echt aan de armoedegrens zitten.

Zelfs ik weet dat er personen zijn die helemaal geen inkomsten verkrijgen, omdat de locale overheden niet Awb art. 45/broodnood geeft, dat is nederland ten TOP.
Men schend de grondwet, europese wet, en ook de verdragen van de rechten van de mens.

Nederland is een belastingparadijs voor de rijken der aarde, niet voor de doodgewone burgers.
Rijk word steeds rijker, de rest zal broekriem verder moeten aanhalen.

Zend u allen * Light *