ga
door gabsy1972 Feb 27, 2009 om 19:38
Voeding & gezondheid

HPV inenting

Goede avond,

Ik heb een 13-jarige dochter die voor een hpv inenting in aanmerking komt.

Graag zou ik willen weten, waarom er zo weinig aandacht wordt besteed aan de nadelen ervan en zo veel aandacht aan de voordelen. Ik heb via internet op de site www.nvkp.nl een heleboel dingen gelezen, waarvan ik heel erg geschrokken ben!!

En mijn dochter ook!! Naar aanleiding van die berichten laat ik mijn dochter waarschijnlijk niet inenten en wil ze dat zelf ook niet!!

Ik denk dat menigeen hiervan niet op de hoogte is, maar zoiets is wel heel fijn om te weten voor andere ouders.

Dit wilde ik even kwijt.

Met vriendelijke groet: Gaby

3722 127 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar noem ke ook een site; kijk maar eens welke bijwerkingen er vermeld staan voor inentingen die vrijwel iedereen gehad heeft Er overleden er meer aan die ziektes dan aan die vaccinaties

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=165&tx_ttnews%5BbackPid%5D=36&cHash=b71b1c853a

29-01-09Kennis over HPV-vaccinatie verontrustend laag

Ouders zijn slecht geïnformeerd over de aankomende HPV-vaccinatie. Dit blijkt uit onderzoek van Nijmeegse studenten Biomedische Wetenschappen aan de Radboud Universiteit. Het HPV-vaccin wordt per september 2009 in het Rijksvaccinatieprogramma opgenomen voor 12-jarige meisjes ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Er zijn artsen die hoge verwachtingen hebben van dit vaccin. Maar er is een groep wetenschappers met grote twijfels.

Een van die twijfelaars is kankerepidemioloog prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’.  Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te  nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn zeer verheugd dat NOVA-TV aandacht heeft besteedt (26 februari 2009) aan dit zeer omstreden, ONZINNIGE en VERWERPELIJKE HPV vaccin en zijn verder van mening dat het de morele plicht is van ALLE MEDIA om de bevolking op een OBJECTIEVE  en EERLIJKE manier te informeren omtrent deze h*****e aangelegenheid! Velen (media) willen, durven, of mogen hier blijkbaar (nog) geen aandacht aan besteden! Schande!

Het vaccin dat onze minister aan uw/onze dochter(s) wil toedienen, is niet alleen zeer omstreden, het is WELLICHT HET GROOTSTE MEDISCHE SCHANDAAL uit de geschiedenis. Het verschil met de Des en Softenon tragedie nog vers in ons geheugen is dat u NU wordt geïnformeerd. Helaas niet door de medische en/of politieke machthebbers, danwel door de al dan niet gemanipuleerde media, maar door gewone medeburgers, omdat u RECHT HEBT op objectieve informatie waarvan u, zeker in dit geval, niet verstoken mag blijven.

Het is een grof schandaal dat de RIVM wederom doet aan VOLKSVERLAKKERIJ door de weerstand tegen deze VERWERPELIJKE vaccinaties te omschrijven als ‘Indianen- en Broodje Aap verhalen’ wat door veel media klakkeloos is overgenomen!

HET ZIJN ZEKER GEEN INDIANENVERHALEN ZOALS MOGE BLIJKEN UIT EEN UITGEBREID OVERZICHT OP ONDERSTAAND WEBLOG, COMPLEET MET  DODENLIJST:

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duidelijk is uit die laatste reactie waar die tegenstanders van vaccinaties zitten.
In de doldwaze hoek van "Kanker is een schimmel" volgens die "heer" Simoncini,een veroordeelde arts die als arts niet meer mag practiseren en die zich volkomen ten onrechtte zich de titel(s) oncoloog, professor en dergelijke had aangemeten.
De doldwaze hoek van de alternatieve "artsen"die geldbelust de meest idiote onzin zitten uit te kramen met het trieste gevolg dat er velen zijn die door het geloven van die "heilspredikers" veel te vroeg komen te overlijden.

Het zijn die "voorlichters" die tegen alle vaccinaties zijn, vaak ook fanatiek gelovigen die vinden dat hun god alleen maar kan behoeden en genezen.

Maar dan; Meisjes van 12 zouden, mits goed opgevoed en goed (en vooral nuchter) voorgelicht al zelf moeten kunnen kiezen wel of geen preventie tegen baarmoederhalskanker, maar gezien de grote onwetendheid in deze heb ik zo mijn twijfels.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mijn dochter heeft een oproep gekregen en zou een woensdag de prik krijgen.Ook ik ben geschrokken van de dingen die ik op internet heb gelzezen over de bijverschijnselen.Ik ben zelf een DES dochter en ben een beetje huiverig voor deze inentingen omdat niemand weet hoelang deze werkt en of hij wel afdoende werkt.ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen en denk dat ik maar gewoon op mn gevoel af moet gaan en haar deze informatie laat lezen zodat ze er zelf over kan beslissen.Mijn gevoel zegt in ieder geval dat ze het niet moet doen.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat u daarin ook betrekken wilt dat polio bijvoorbeeld alleen nog voorkomt in de "bible-belt", oftewel in gemeenschappen van streng gelovigen zoals op de Veluwe nog voor komt.
Dat bijvoorbeeld de ziekte als pokken door een wereldwijde vaccinatie daartegen nu niet meer voor komt en dat vele,vroeger dodelijke kinderziekten nu vrijwel altijd onschuldige kinderziekten zijn geworden.

Uw gevoel trekt u naar mijn idee naar sites die over leugentjes niet zijn gevallen zoals dat natrium-bicarbonaatblog.
Natuurlijk, in de reguliere gezondheidszorg worden fouten gemaakt zoals DES en in dat geval met achteraf na 30 jaar gebleken ernstige gevolgen maar...........
Als oudere en aktief die onderwerpen zoals "Kanker is een schimmel" volgend en becommentarierend en daarvoor uitgebreidt de literatuur daarop lezend kan niet anders dan tot de conclusie komen dat de alternatieve en die streng gelovigen vrijwel altijd de angst willen voeden zonder daarvoor echt wetenschappelijke bewijzen voor hun "adviezen" te leveren.

Let wel!
Ook die anticonceptiepil is daarom nog steeds het onderwerp van diskussie waarbij mannen voornamelijk beslissen over vrouwen!

De Vrije Vogel,

als ex-kernlid NVSH, Man-Vrouw-Maatschappij en als ex-taxichauffeur bekend geraakt met vele trieste gevallen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doel eigenlijk meer hierop

  • Daarnaast bevatten beide HPV-vaccins (Gardasil en Cervarix) behalve een gevaarlijke hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium, nog verschillende andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren. Zoals de eiwitten afkomstig van de kweekbodem van de VLPs: bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen… Deze eiwitten kunnen direct na de vaccinatie in het lichaam een anafylactische shock veroorzaken (een acute, vaak levensbedreigende, allergische reactie), en op de langere termijn verschillende auto-immuunreacties (je lichaam gaat stoffen aanmaken tegen je eigen lichaamweefsels).

  • mijn beslissing heeft weinig met een geloofsovertuiging te maken

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze wil ik nog wel even aanhalen, dat mijn dochter ook de pil slikt i.v.m een onregelmatige menstruatie!

Dus ze krijgt al een hoop hormonen binnen en dan zou ze dus een dubbele portie krijgen!!

Ook vraag ik me af of het allemaal onzin is, die nadelen, want ik zeg altijd maar zo, waar rook is,is vuur!!

Waarom hoor je bijna niets over de nadelen en waarom zijn er ook een hoop artsen tegen deze inenting????

Wat als mijn dochter er later wat aan over houdt???

Dat vergeef ik mezelf nooit!!!!

De verhalen komen meestal niet zo de wereld in en ik verwijs wel naar de site van www.nvkp.nl, maar dat is niet de enige site met negatieve reacties op deze inenting!!!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarbij vind ik het ook heel raar, dat in de brief die we hebben gekregen staat, dat de meisjes die nu een oproep hebben gekregen, ook geen toestemming van de ouders nodig hebben.

Ze moeten er wel met ons over hebben, maar hebben geen toestemming nodig!!

Bij mijn weten is het nog altijd een soort van medische ingreep!!

En daar hebben minderjarigen nog altijd toestemming nodig van hun ouders of verzorgers!!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dezelfde dingen die jij je afvraagd Gabsy die vraag ik me dus ook af.Ik heb nu de beslissing genomen samen met mn dochter om het niet te doen. Inderdaad waar rook is is vuur ook al is min huisarts 100% voorstander.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gardasil has not been evaluated for the
potential to cause carcinogenicity or genotoxicity.

http://www.fda.gov/MedWatch/SAFETY/2008/Jun_PI/Gardasil_PI.pdf

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn idee is het vaccin onvoldoende onderzocht,en mijn dochter heeft dan ook besloten om zich niet te laten vaccineren,over 15 tot 20 jaar is pas duidelijk wat de uitwerking is van dit vaccin.Het zal mij benieuwen wat uiteindelijk de opkomst is van de meisjes die opgeroepen zijn.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2009 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ouders,

Pas op met met het laten vaccineren van uw dochters! Uit Amerika en Spanje zijn al verontrustende berichten gekomen van hersenbloedingen, verlammingsverschijnselen en zelfs overlijden !
Vorige week heb ik vragen gesteld aan de plaatselijke en landelijke politiek, beiden zijn niet  geplaatst!
Hieronder vindt u 3 linken met meer informatie over HPV!

http://zapruder.nl/portal/artikel/de_grote_hpv_en_gardasil_oplichting/

http://zapruder.nl/portal/artikel/de_hpv_oplichting_iedere_meid_aan_de_gardasil

http://www.infowars.com/gardasil-vaccines-side-effects-and-death/

Ik heb er verder geen enkel belang bij en het is zeker geen gevalletje 'paniekzaaien'!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joh als je onzin wilt horen/lezen over bijwerkingen en ongewenste stoffen dan vind je altijd wel wat!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

zonder enten sterven kinderen en met enten ook

Dat kinderen door een inenting sterven daar hoor je weinig over..Ja de ouders die een kind hebben verloren door enten..Die vertellen hun verhaal..Ook veel kinderen  die als baby zijn ingeent zijn vaak snotterig en verkouden..of hebben andere kwalen...Ik heb gekeken wat er in de vaccinatie zit en daar van geschrokken..En heb besloten niet een van mijn kinderen in te enten...Ze mogen me aanvallen maar de hele wereld kinderen hebben adhd en pdd nos en weet ik wat meer..Ik heb dat nooit gehad hier in huis mijn kleinkinderen zijn ingeent en hebben adhd en pdd nos..Ik vond niet enten het veiligste

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ideefix,

ik heb de links bekeken en ben er nu helemaal zeker van dat mijn dochter de prik niet krijgt.

Mijn huisarts is helemaal voor de prik maar ik denk dat we gewoon ons verstand moeten gebruiken en zelf moeten beslissen wat we doen. Het is zeker geen paniekzaaien wat u doet en ik ben blij dat u deze links erbij heeft gezet.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Miranda,

Ik denk, dat u een verstandig besluit heeft genomen! Uiteraard is iedereen er vrij in, in het wél of niet laten vaccineren van zijn kinderen, maar als er verontrustende berichten hierover naar buiten komen, heeft iedereen er recht op dit te weten! Dat de politiek zich hult in stilzwijgen, doen bij mij de alarmbellen rinkelen! Verontrustend is wel, dat 75% van de meisjes zich heeft laten vaccineren! Waarschijnlijk niet zulke verstandige ouder zoals u, die zich van te voren laat informeren waarmee uw kind wordt ingespoten!

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikzelf ben een DES dochter en toen mijn moeder dit middel kreeg waren er ook geen risico's werd er toen gezegd.Ik weet wel dat deze injectie en het DES hormoon 2 hele verschillende dingen zijn maar dan toch.Mijn dochter is geen proefkonijn en zolang er meer nadelen als voordelen zijn word er niet geprikt.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 3, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar dit vaccin is helemaal nog niet zo lang onderzoek gedaan, dus het langetermijneffect is dan ook helemaal nog niet bekend. Voor zover bekend is de prik ongeveer 4,5 jaar werkzaam. Dus het is dan ook helemaal niet bekend of deze prik überhaupt wel meerwaarde heeft.

De Amerikaanse organisatie Judicial Watch, die overheidscorruptie aan de kaak stelt, heeft op 30 juni 2008 een rapport uitgebracht, gebaseerd op documenten van de FDA (food and drug administration)over de VAERS-rapportages (vaccin adverse event report system)met betrekking tot Gardasil. De FDA is door de rechter gedwongen deze documenten beschikbaar te stellen. Hieruit blijkt dat er inmiddels 8864 meldingen over reacties na vaccinatie met Gardasil zijn uitgebracht. Sinds september 2007 zijn er 18 meldingen van sterfgevallen (meest door bloedstolsels of anafalactische reactie) En 1385 vrouwen hebben zich gemeld bij de spoedeisende hulp, waarvan 27 van hen levensbedreigende reacties hadden, 51 vrouwen zijn blijvend gehandicapt en er zijn 38 gevallen van Guilain-Barre syndroom. Er waren ten tijde van de rapportage 42 vrouwen zwanger; 10 van hen kregen een spontane miskraam en 18 van hen kregen een kind met ernstige afwijkingen. Overigens dient hierbij wel vermeld te worden dat melding via het VAERS niet bewijst dat de vaccinatie het symptoom tot gevolg heeft gehad, maar dat nader onderzoek gewenst is

Weet u, ik vind het allemaal nogal wat. Ook ik heb een dochter.(15 jaar) En zeker weten dat zij die prik niet gaat krijgen. Het is g*dgloeiende geen proefkonijn!! (en beu ben ik haar ook niet)

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede voorlichting van uw dochter m.b.t. van het belang van goede hygiëne van de toekomstige liefdespartner in combinatie met het dragen van een  condoom zal het risico op baarmoederhals kanker verkleinen.

Leg haar het belang van het goed wassen van de penis waarbij de voorhuid terug getrokken wordt bij het wassen voor de geslachtsgemeenschap een voorwaarde is voordat coïtus plaats vindt. Als uw dochter dit als voorwaarde stelt naast het dragen van een condoom dan is zij goed op weg om zich te beschermen. Beter als door het halen van deze vaccinatie

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaby, je dochter is 13 en je laat haar nu al de pil slikken voor een onregelmatige menstruatie, maar je vraagt je af of je haar moet inenten tegen het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken?

Elk meisje heeft in het begin een onregelmatige menstruatie. Dit wordt bij de meeste meisjes ook zonder pilgebruik regelmatig. Zoals u zelf zegt, de pil bevat hormonen. Reden te meer om die niet zomaar aan een 13-jarig meisje te geven.

Wat betreft de inenting: bedenk wat u zelf zou doen als u de oproep had gekregen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 05:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Monica, ja ik laat mijn dochter de pil slikken!!

Als je dochter heel vroeg menstrueerd zoals mijn dochter, en er zoveel last van heeft, maand na maand, denk ik dat jij het ook gedaan had!!

Dit heb ik trouwens niet op eigen houtje gedaan, maar op aanraden van onze huisarts.

Ik weet ook wel dat meisjes van deze leeftijd altijd een onregelmatige menstruatie hebben, maar mijn dochter werd er echt ziek van, maand na maand.

Iedereen oordeelt vaak, maar weten niet hoe de vork in de steel zit!!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in de groei bent kan je beter geen pil nemen. Zelfs je hersenen groeien nog waarom zou je dan medicijnen nemen als je niet ziek bent? Als een meisje accepteert dat haar lichaam verandert en dat dit een normaal proces is dan zal ze er minder moeite mee hebben.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

op deze link hoe  onze zuiderburen  de Belgen reageren!

Ook zij hebben kritiek op dit gebeuren

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/74/Gezondheid/article/detail/740306/2009/03/04/Gratis-vaccin-tegen-baarmoederhalskanker-in-Vlaanderen.dhtml

citaat:

Kritische stemmen
Maar er zijn kritische stemmen. Eerder al stelde dokter Herman Moeremans van het Syndicaat Vlaamse Huisartsen (SVH) dat, puur wetenschappelijk bekeken, het plaatje niet helemaal klopt. "Van de beschikbare vaccins zijn onderzoeksgegevens bekend tot vijf à tien jaar na de toediening. Het is dus misschien voorbarig om nu al een verhaal te vertellen over levenslange bescherming."

Geen zekerheid
Dokter Peter Van Eyken van het Ziekenhuis Oost-Limburg begrijpt niet dat er zo weinig vragen worden gesteld bij de vaccinatieplannen. Als anatoom-patholoog houdt hij zich dagelijks bezig met het onderzoek van preventieve baarmoederhalsuitstrijkjes. "Of de HPV-vaccinatie deze kanker daadwerkelijk zal voorkomen, moet nog bewezen worden."

"Er gaan minstens tien jaar overheen tussen de HPV-infectie en het ontstaan van kanker. Tot nu toe is alleen bewezen dat het vaccin de vermoedelijke voorloperletsels zou voorkomen. Om zeker te zijn of vaccinatie het beoogde effect zal bereiken, is dus veel meer tijd nodig. Het is in elk geval misleidend om te spreken van een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker'."

Einde citaat

trek uw eigen conclusies zou ik zeggen!

neem een besluit op basis van informatie en niet op basis van de opgejaagde angst voor baarmoederhalskanker. Men doet net alsof het een veelvuldig voorkomende ziekte is terwijl dat het niet is!!!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit hier nog eens even met de papieren in mijn handen. Er zit een brief bij, ondertekend door Prof. dr. R. A. Coutinho(directeur centrum infectieziektebestrijding) De brief is gericht aan mijn minderjarige dochter. Buiten het feit dat het R.I.V.M. voorbij gaat aan het feit dat ik, als wettelijk vertegenwoordiger/ ouder van mijn dochter, ook nog aanwezig ben, wordt mijn dochter nog even fijntjes op gewezen dat ze niet perse toestemming nodig heeft van haar ouders...... What the f*ck????? Wie denken ze nou eigenlijk dat ze zijn bij dat Rijksinstituut?? Afgezien van het feit dat ik heel deze campagne van de zotte vind, onze kinderen zijn namelijk geen proefkonijnen, worden onze kinderen ook nog eens gestimuleerd om maar niet naar pa en ma te luisteren. Mijn dochter is 15 en een gezonde puber. Je mag van het kind, want dat zijn het namelijk nog....KINDEREN, niet verwachten dat zij een weloverwogen beslissing kan nemen op dit gebied. Aangezien het lange termijneffect van deze prikken niet bekend is, kan het wel eens zo zijn dat dit een beslissing over haar toekomst is.....op leven en dood zelfs. Er zijn namelijk al genoeg slachtoffers te betreuren. Ook het aantal mensen dat blijvende schade heeft opgelopen dankzij deze ''prikjes'' is niet te verwaarlozen, het zijn er namelijk nogal wat.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste gast,

Ook ik las de folder (ik  las die op de site van rivm, want ik heb geen dochter) dat kinderen zelf mogen beslissen vanaf 12 jaar.  Ik heb een mail gestuurd naar het rivm, en postbus 51 en wat vragen gesteld. Misschien kunt u dat ook doen.

Gek hé, men mag op die leeftijd geen schoolkeuze maken want dat doen leerkrachten in overleg met ouders, je mag geen abonnement tekenen, niet stemmen maar wel tegen de wil ( en/of zonder medeweten als je de folder zelf in bezit hebt als kind) van de ouders iets ondernemen m.b.t. een middel waarvan nog heel veel onduidelijkheden zijn!  Op Tros radar is ook een forum over HPV en daar las ik over een bezorgde vader die daar ook mee worstelde. Zij  dochter wil omdat de hele klas gaat en zij geen uitzondering wil zijn. En in de brief staat dat zij zelf mag kiezen. Hij voelt zich a.h.w. door zo'n folder buitenspel gezet door het rivm!   Triest is dit zeg. En wat nog triester is dat al die ouders waarvan de kinderen nu al geweest zijn daar niet op gereageerd/geageerd hebben!! Zoiets pik je toch niet dat je per folder buitenspel wordt gezet!!!!

De overheid gaf kinderen een vrijbrief om tegen de wil van de ouders in te gaan. En dan maar klagen dat de kinderen niet naar de ouders luisteren? Treurig eigenlijk hé?

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de links, ik zal ze zo eens gaan bekijken. Zelf kan ik deze site, aan de kritische ouder/ verzorger van harte aanbevelen:

http://www.sbbw.nl/extra/faqlijst_hpvvaccin.pdf

Het is even doorbuffelen op de site, want je leest wel een paar keer hetzelfde, maar het hele verhaal wordt je wel duidelijk. Het is een bevolkingsonderzoek met onze kinderen als proefkonijn en men weet eigenlijk niets over de gevolgen van deze prik, want alles wordt nog steeds onderzocht. Nou da's lekker dan....en als het fout gaat??....wat als er hier ook doden vallen of mensen blijvend gehandicapt raken?? Ik vraag me serieus af wie dan de verantwoording op zich neemt. Maar ik ga er van uit dat wij dan, als ouders/ verzorgers zijnde, dan ineens weer de volledige verantwoording hebben over onze kinderen.(jaja, dan wel!! )

Ik word hier langzamerhand echt  van.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jongeren van 12 tot en met 15 jaar
Bij een onderzoek of behandeling van jongeren van 12 tot en met 15 jaar geldt als hoofdregel dubbele toestemming. Op deze hoofdregel bestaan twee uitzonderingen.

ernstig nadeel
De hulpverlener kan volstaan met toestemming van de jongere als het nalaten van de behandeling ernstig nadeel voor hem met zich mee zou brengen. Voorbeelden hiervan zijn de behandeling van een geslachtsziekte, het geven van een vaccinatie en het voorschrijven van de pil. De hulpverlener is in deze gevallen niet verplicht om de ouders/voogden in te lichten. Ook hoeft de hulpverlener aan hen geen toestemming te vragen.

weloverwogen wens
De hulpverlener kan de jongere behandelen zonder toestemming van de ouders/voogden als dit de weloverwogen wens van de jongere is. De hulpverlener kan een eventuele weigering van de ouders/voogden in dat geval naast zich neerleggen. Voorbeelden zijn een abortus provocatus en - ook onder deze uitzondering - een vaccinatie. Bij deze uitzondering moet de hulpverlener in principe wel overleggen met de ouders/voogden.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

kunt u mij in dit geval het nadeel eens uit de doeken doen? Er is hier geen sprake van een acute situatie, er is geen epidemie o.i.d.

Hier lijkt meer sprake te zijn van een experiment en ik denk dat elk kind recht heeft op bescherming tegen ziekten maar nog meer recht heeft op bescherming tegen experimenten!!!

Lees de link hieronder maar eens het is een in nederland steeds zeldzamer geworden ziekte staat er te lezen!!! WAAR HEBBEN WE HET OVER! Er wordt op dit moment gedaan alsof iedereen de ziekte straks krijgt.                                                                                                 Deze vaccinatie is met een half jaar vervroegd waarom??? Met welk doel???

Wie legt dit nou eens uit?

http://www.ntvg.nl/publicatie/onvoldoende-gronden-voor-opname-van-vac-315598/volledig

Onvoldoende gronden voor opname van vaccinatie tegen Humaan papillomavirus in het Rijksvaccinatieprogramma

I.M.C.M. de Kok, J.W.W. Coebergh, J.D.F. Habbema, M.J.E. Mourits en F.E. van Leeuwen
citaat:
Baarmoederhalskanker is een ernstige ziekte, maar is in Nederland in de laatste decennia, en ook nog in de laatste jaren, steeds zeldzamer geworden. In 2005 werd bij 687 vrouwen de diagnose ‘baarmoederhalskanker’ gesteld en in 2007 stierven 204 vrouwen als gevolg van deze ziekte (bron: Nederlandse Kankerregistratie; www.ikcnet.nl). Dit betrof onder de vrouwelijke populatie 0,3% van de totale sterfte en 1,8% van de sterfte onder de 50 jaar (bron: Centraal Bureau voor de Statistiek; www.cbs.nl).einde citaat.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 06:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry,
maar ik krijg hier toch een enorm deja vu-gevoel van.
Alsof ik weer de introductie van "de pil" beleef.

Ook hier getuigd het weer van slecht onderzoek op feiten, derhalve slechte argumenten.
Met ouders die beslissen voor een kind dat bij een gezonde seksuele opvoeding zelf de keuze zou moeten kunnen maken ( ook bij echtscheidingen wordt een 12 jarige geacht goed te weten bij wie hij/zij wil wonen.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 06:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie ook de discussie op de site "Cryptocheilus"

De V V.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:''( ook bij echtscheidingen wordt een 12 jarige geacht goed te weten bij wie hij/zij wil wonen.''

Beste vrije vogel: deze vergelijking slaat nergens op. Als een kind na een scheiding moet kiezen bij welke ouder het gaat wonen, en het kind zou spijt krijgen, kan dat, zij het met enige moeite, terug worden gedraait.

Deze injectie valt niet terug te draaien. Eens gezet, blijft gezet. En feit is gewoon dat er geen langetermijnonderzoek is gedaan. Hierdoor zijn ook de gevolgen niet te overzien. M.i. is er teveel onduidelijk. En laten we even eerlijk zijn; Gardasil is er wel heel snel doorgeduwd door de fabrikant. Waarom?? Ten eerste Merck, de producent van Gardasil, heeft een miljardenclaim liggen vanwegen het middel Vioxx.(dat werd uit de handel gehaald omdat er doden vielen, weet u nog?) Ten tweede verliep het patent op hun cholesterolverlager Zocor. Daarmee verloren ze hun belangrijkste bron van inkomen van dat moment. Dus er moest geld binnenkomen!! GlaxoSmithKline, de concurent van Merck, was bezig met een vergelijkbaar medicijn en dus is besloten het middel eerder in de markt te gooien, met alle gevolgen vandien. Voeg daar aan toe dat zelfs het CVZ vraagtekens zet bij de doelmatigheid van dit vaccin....

Mag ik u uitnodigen om de link te copieren, te openen en vervolgens het rapport te lezen? Het is een zeer recent rapport van het college voor zorgverzekeringen (23-02-2009) Ik wil helemaal niet aan stemmingmakerij doen, maar het gaat hier om de gezondheid van mijn 15 jarige dochter. Daarbij hoor ik niet bij het klapvee van dit landje. Ik kan voor mezelf denken en ga mezelf of mijn kind niets door de ''strot'' laten duwen dat niet bewezen effectief en bewezen veilig is. Laat dat met Gardasil en met Cervarix allebei nou net niet het geval zijn.

 Afijn, hierbij de link:

http://www.cvz.nl/resources/cfh0905%20HPV-vaccin-Cervirax-cfh-rapport_tcm28-27233.pdf

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het erg moeilijk om te kiezen. Met al die info wordt het er niet gemakkelijker op

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het Deja Vu-gehalte is niet afgenomen,integendeel!

Immers, van ALLE nieuwe medicijnen is het nu eenmaal zo dat lange termijneffecten nooit bekend (kunnen) zijn.
Toch wordt er heftig (en te vaak ook onnodig en onzorvuldig geslikt zoals met slaapmiddelen zo bekend is- het valiumpje,het prozacje enzovoort).

Voorts blijkt de "patient"zelf het nieuwste van het nieuwste te willen hebben, klaargestoomd door de advertenties in hun patientenbladen.

Ook bij de introductie van "de pil"wist men niets van mogelijke bijwerkingen en ook toen waren het diezelfde zware beschuldigingen die achteraf niet waar werden gemaakt zoals nu die beschuldigingen van die HPV-injecties.
Natuurlijk kan men bijwerkingen verwachten maar autisme en doden welke veroorzaakt zouden zijn door HPV-injecties daarvan is al voldoende gebleken dat dit berust op bewuste miscommunicatie.

De link door een vorige schrijver/schrijfster gegeven geeft voldoende aan dat men niet alle heil kan en mag verwachten van deze vaccinaties (een meisje dat al sexueel aktief is geweest bijvoorbeeld; en dat zijn er waarschijnlijk veel meer dan vaders of moeders weten) heeft waarschijnlijk geen baat (meer) bij vaccinatie.
Gezien de manier waarop de sexualiteit binnen veel gezinnen wordt behandeld heb ik daar ook een zwaar hoofd in.

Kortom, die gegeven link moet WEL gelezen worden!!
Zoals ook met nog veel meer informatie over dit onderwerp.
Daarbij NIET uit het oog verliezend dat vooral die antivaccinatiefanatici het onderwerp met veel leugens de wereld in hebben gegooid om angst te zaaien zoals dit met "de pil" ook in het verleden is gebeurt.
Je zal toch maar op basis van DIE informatie een dochter hebben die het u later zal gaan verwijten!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al in 1901 werd ontdekt dat de menstruatie beïnvloed kon worden door hormonen die zowel in de hersenen als in de eierstokken aangemaakt worden. In de jaren erop deed men veel onderzoek en in 1929 werd voor het eerst oestrogeen geisoleerd.

Pas in 1950 werd de eerste anticonceptiepil getest. Dit werd gedaan door de biochemicus Gregory Pincus. Hij ontdekte dat een kleine hoeveelheid oestrogeen en progestageen een zwangerschap konden voorkomen. Deze pil, genaamd Enavid, werd ondanks grote tegenwerking van onder andere de paus en andere religieuzen op de markt gebracht.

In 1960 heeft men de pil pas op de markt gebracht, en ook die eerste pil had veel bijwerkingen. Maar er was dus al wel ruim 50 jaar onderzoek aan vooraf gegaan! Dat is toch wel heel iets anders als deze injectie.

Verder ben ik het absoluut met u eens dat er te vaak en te nonchalant wordt omgegaan met medicijnen. Ze worden te gemakkelijk voorgeschreven en mensen vinden het eigenlijk ook wel best. Mensen willen inderdaad het nieuwste van het nieuwste en slikken alles voor zoete koek. Dat snap ik dan ook niet zo goed; toen ik die brief met de oproep voor mijn dochter kreeg, ben ik me gaan verdiepen in het onderwerp. Niet zomaar een uurtje, maar ik wilde weten wat er te weten valt. Ik wil een weloverwogen keuze kunnen maken. En natuurlijk is er veel stemmingmakerij en is het dan ook moeilijk om voor jezelf helder te krijgen wat waar en niet waar is. Ik heb me bij mijn keuze dan ook beperkt tot de officiele sites van instanties.

Quote:''Je zal toch maar op basis van DIE informatie een dochter hebben die het u later zal gaan verwijten!''

Dit vind ik dan weer een gevaarlijke zin, het kan namelijk ook andersom uitpakken. Dat je dochter je verwijt dat ze die prik wel heeft gehad.

Afijn, u ziet het, een oeverloze, maar desalnietemin een zeer interessante, discussie.

m.gr.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als door diverse deskundigen gezegd wordt dat het een onvoldoende bewezen en niet veilig genoeg middel is waarom zou je dan nog twijfelen?

En als er dan ook nog Ipods worden verloot dan ga je je toch wel wat afvragen of niet soms?

http://www.ntvg.nl/publicatie/onvoldoende-gronden-voor-opname-van-vac-315598/volledig

Onvoldoende gronden voor opname van vaccinatie tegen Humaan papillomavirus in het Rijksvaccinatieprogramma

I.M.C.M. de Kok, J.W.W. Coebergh, J.D.F. Habbema, M.J.E. Mourits en F.E. van Leeuwen

citaat:

Wij hebben grote bezwaren tegen opname van HPV-vaccinatie in het Rijksvaccinatieprogramma op zo korte termijn. Op basis van de 7 criteria die de Gezondheidsraad hanteert bij zijn advies 1 beargumenteren wij dat aan 5 daarvan onvoldoende wordt voldaan en dat de minister en de Tweede Kamer beter kunnen wachten met het nemen van een dergelijk besluit. De 7 criteria staan in de tabel.

gaat het om een ziekte die ernstig is voor individuen en die een omvangrijke groep treft?

Baarmoederhalskanker is een ernstige ziekte, maar is in Nederland in de laatste decennia, en ook nog in de laatste jaren, steeds zeldzamer geworden. In 2005 werd bij 687 vrouwen de diagnose ‘baarmoederhalskanker’ gesteld en in 2007 stierven 204 vrouwen als gevolg van deze ziekte (bron: Nederlandse Kankerregistratie; www.ikcnet.nl). Dit betrof onder de vrouwelijke populatie 0,3% van de totale sterfte en 1,8% van de sterfte onder de 50 jaar (bron: Centraal Bureau voor de Statistiek; www.cbs.nl). einde citaat

Lees meer op de link.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

1193 meisjes uit Den Haag krijgen een 'herkansing', nadat de éérste inenting door een te koud vaccin waarschijnlijk niet goed werkt en voor de tweede kéér opgeroepen worden? De GGD Den Haag vindt het "héél vervelend" voor de meisjes, maar neemt het zekere voor het onzekere! Wat dat zekere of onzekere ook moge zijn!
Ik hoop dat deze 1193 'proefkonijntjes' éérst eens een bezoek aan de Kassa site brengen, alvorens zich voor de tweede keer te laten vaccineren!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

teken deze petitie en stuur hem door naar zoveel mogelijk mensen a.u.b.

http://www.axci.nl:80/axci/index.php?ln=ned&show=petitie&id=3705&t=BAARMOEDERHALSKANKERVACCIN

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanstaande maandag besteedt het trosprogramma Radar een item over het HPV-vaccin. Dus kijken allemaal. Ook ik sta voor een dilemma van wel of niet inenten. De één spreekt over broodje aap verhalen, de ander is serieus. Nou ik weet het niet meer. Ik ga in ieder geval kijken, samen met mijn dochter uiteraard

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote

HPV 06-03-09

Goedenavond,

meisjes uit Den Haag krijgen een 'herkansing', nadat de éérste inenting
door een te koud vaccin waarschijnlijk niet goed werkt en voor de
tweede kéér opgeroepen worden?]
Misschien is het een idee om deze meisjes eerst te testen op antistoffen voordat hun immuunsysteem misschien onnodig belast wordt door een hervaccinatie op korte termijn

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elk meisje dat in aanmerking zou komen voor een HPV vaccinatie zou eerst getest moeten worden op de aanwezigheid van antistoffen!
Immers, eenmaal besmet dan is deze vaccinatie niet meer werkzaam!

Kijk, dat is nu de voorzorg en het lezen van die voorlichting!

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrije vogel,

Volgens mij is het zo dat als je eenmaal het virus  hebt opgelopen dan loop je door de vaccinatie juist extra gevaar en is de kans op baarmoederhalskanker met ..% toegenomen.

Als men het inderdaad goed zou doen dan zou iedereen voor de vaccinatie een uitstrijkje o.i.d. moeten doen, maar dat gebeurt niet!!

Vele jonge meisjes durven er ook niet voor uit te komen dat ze al heel jong sex hebben gehad. Dus lopen zij extra gevaar. Paard achter de wagen spannen noemen ze zo iets ook wel.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

op deze site kan je ook vvel info lezen over HPV er staan ook links op naar uitzendingen van NOVA TV            ZEMBLA enz

a.s. maandag:

.------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

OMROEP GELDERLAND (radio) met telefonisch interview ANNEKE BLEEKER: http://81.173.31.175/omroepgelderland/04$05032009$MLP$VDD$uur1.wma dat begint op ongeveer 33 minuten (schakelaar op de schuifbalk naar dit tijdstip slepen).

.

OMROEP FRIESLAND (radio): http://www1.omropfryslan.nl:80/Radio_Omnium_04-03-09.aspx Beluister (tweede item): http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=a&fn=320cd71b.WMA uitzending (4 maart 2009) met (Nova) Anneke Bleeker.

de link is:   http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

.------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

gelezen op:    http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

.------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

gelezen op http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

???????

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tekst over de toestemming die eerder in dit forum genoemd werd staat op : http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3082

Vandaag heeft mijn dochter haar oproep gekregen. Alleen het belangrijkste zat niet in de envelop: de brief met datum, tijd, plaats van de inenting. Nu hebben we die niet nodig omdat  zij niet ingeënt wil worden. Een vriendinnetje gaat namelijk ook niet, nadat 3 artsen het haar afgeraden hadden en de reden vind zij voldoende. Zij wil geen proefkonijn zijn. Jammer dat meisjes die niet gaan nu van medeleerlingen krijgen te horen dat ze niet mogen omdat ze al (veel) sex hebben gehad. Ik ben blij dat ze niet wil, want ik zou zelf de inenting niet gehaald hebben, als ik die oproep had gehad. Buiten dat ik de inenting die nu aan de meisjes gegeven wordt niet eens zou mogen hebben door mijn stollingsproblemen Hier kwam ik achter na het lezen van de bijsluiter die ik gevonden had op internet.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

.------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

.------------------------------------------------------------------------------------------------------

HOT NEWS: In RADAR maandag 9 maart 2009 alles over het HPV vaccin: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false , (Ned. 1, 20.33).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dan wel geen dochters ... maar als ik die wel zou hebben zouden ze de prik (3 stuks) gewoon krijgen. Over alle vaccinatie programma's is al zoveel zin en onzin geschreven. Ook over het 'gewone' programma waaraan allemaal haken en ogen zouden zitten. Mensen maken elkaar gek via de media en internet. Ze maken elkaar bang ... leerkrachten bemoeien zich er zelfs mee. Ik ben ervan overtuigd dat men deze prikken niet 'zomaar' laat geven. Dat hier terdege onderzoek naar is gedaan. Ik denk ook dat mensen geen vergelijking moeten gaan maken van het DES van destijds en de ent tegen baarmoederhals kanker die nu wordt gegeven.

Ik zou er niet aan moeten denken om mijn dochter (die ik dus nog niet heb) niet zou laten enten en dat ze later baarmoederhals kanker zou krijgen. Hetzelfde als ik er niet aan moet denken om mijn zoontjes geen vaccinatie's te laten geven tegen al die andere aandoeningen.

Elisabeth (tot dusver moeder van alleen jongens, maar zwanger)

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry er ging iets mis met de plaatsing van het bericht dus ik klikte nog maar een keer, nu staat het er twee keer op en dat was niet de bedoeling.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Elisabeth,

Er zijn nogal wat deskundigen die weten waar ze over praten en die de vaccinaties nog te vroeg vinden en ook vinden dat het nog niet voldoende bewezen is. Gelukkig zijn er een aantal "wijze moeders" opgestaan en hebben de moed genomen om een ander geluid te laten horen!! De farmaceutisch industrie heeft een reputatie in het achterhouden van informatie las ik deze week in een stukje in de krant. Ten tijde van Prozac waren het kritische artsen, slachtoffers en nabestaanden die keihard vochten om dingen boven water te krijgen. En dat is echt niet eenvoudig. Daar heb je moed en een lange adem voor nodig!! Nu zijn er weer moedige mensen die opstaan. Ze hebben weldegelijk wat te melden maar de officiële instanties doen nu hun uiterste best om de zaak heel mooi voor te schotelen. De "wijze moeders" zullen zich niet vrijwillig overgeven, denk dat maar niet. Zij vinden dat  kinderen gevrijwaard dienen te worden van experimenten., want daar lijkt dit toch wel op.

Men doet nu of dat baarmoederhalskanker een zeer veel voorkomende ziekte is en dat is niet zo. Men doet alsof er een epidemie heerst, terwijl een aantal van die kleine groep mensen die het hebben niet zorgvuldig met hun gezondheid zijn omgegaan en uitstrijkjes aan hun laars hebben gelapt. Een soort van eigen schuld dikke bult, daar hoeven 400.000 kinderen niet voor ingeënt te worden. En zeker niet met een middel dat nog maar 6 jaar op de markt is men  nog weet niet wat het op termijn doet. Ook denkt men dat die meisjes om de 5 jaar voor herhaling moeten. Kan je nagaan hoeveel spuiten zij hebben gehad eer zij volwasssen zijn!!  Neem daarbij dat er aluminium inzit waarvan bekend is dat dat Alzheimer kan geven. Een klein beetje aluminium is niet erg zegt men maar hoe zit dat als men elke 5 jaar die aluminium ingespoten krijgt? Dan heb je mogelijk geen last van baarmoederhalskanker maar misschien wel last van vroegtijdige dementie. Een dementie die niet te behandelen is en de voorloper van baarmoederhalskanker wat deze virus is feite is, is d.m.v. uitstrijkjes op te sporen en wel te behandelen.   (we  hebben het hier over de HPV virus die dus niet altijd kanker veroorzaakt maar mogelijk kan veroorzaken. Soms verdwijnt een HPV infectie ook vanzelf. Twee stammen virussen en de rest van de virussen die ook baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken daar heeft men nog niets voor.( maar daar zal men aan wel aan werken  kunnen  de meisjes op termijn weer een spuitje met nog meer schadelijke stoffen gaan halen? Ga maar eens op zoek naar HPV en je zult zien dat het allemaal zo  wordt aangedikt.

En mensen die kiezen voor een risicovol leven dus met jan en alleman het bed delen die moeten naast de lusten ook de lasten erbij nemen als zij zich niet willen beschermen of niet mee willen doen aan uitstrijkjes e.d.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elisabeth,

ik snap jouw idee wel dat als je niet zou enten en je dochter baarmoederhaldkanker zou krijgen je het jezelf nooit zou vergeven. Maar wat nu als over 15 jaar blijkt dat deze inenting helemaal niet zo goed is en de gevolgen hiervan zou zijn dat je dochter onvruchtbaar is of andere problemen? Ik denk dat ik me dat ook nooit zou kunnen vergeven. Ieder zijn mening en mijn dochter en ik hebben de beslissing genomen om NIET te laten enten. Vriendinnen van mijn dochter die wel de inenting hebben gehaald klaagden over een vieze smaak in hun mond een half uur na de prik en hoofdpijn, ook waren er een aantal meiden die 3 dagen hun arm niet konden gebruiken omdat deze meteen na de prik helemaal rood werd en opzwol.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ... wat ik vooral bedoel met mijn reactie, Is er niet ontzettend veel geschreven en gezegd over het normale vacinatie programma. Kinderen zouden er autistisch van worden en weet ik veel wat nog meer. Ook bij het gewone vaccinatie programma zijn er veel kinderen die nadien een rode vlek hebben .... stijve arm. Sommigen krijgen er zelfs koorts van. Ik denk dat ik geluk heb gehad ... beide jongens hebben op geen enkele vacinatie gereageerd.

Een voorbeeld ... gelezen in de Ouders van Nu (alweer een tijdje terug). Jongentje van 3 jaar bezoekt het kinderdagverblijf. Thuis is een baby van 8 weken .... zoontje van 3 wordt verkouden (later blijkt dit kinkhoest te zijn). Baby wordt ziek en beland uiteindeiljk op de IC van een academisch ziekenhuis aan de beademing. Deze baby is enorm ziek geweest ... Oorzaak, ouders van een ander kindje zijn streng gelovig en hebben hun kind niet ingeent.

Nu weet ik heel goed dat je baarmoederhals kanker niet via hoesten ofdergelijke verspreid. Men ent niet om het geloof ... om angst wat ingeboezemd wordt via de media en internet. Maar ik ben en blijf ervan overtuigd .... er zal uitvoerig getest zijn en de voordelen zullen tegen de nadelen overwogen zijn. En altijd zullen ook medici tegen de vaccinatie blijven.

En levenswijze ... als het nou jou dochter is die op een gegeven moment, om wat voor reden dan ook, los is geslagen en daardoor baarmoederhals kanker oploopt ? En geen uitstrijkje laten maken .... mijn baarmoeder ligt niet helemaal waar hij hoort ... het laatste uitstrijkje was een halve bevalling en heel eerlijk, ik sta er niet nog een keer op te wachten maar zal toch weer een aantal oproepen gaan krijgen. Ik zal dus iets anders moeten gaan bedenken (met een arts) om het op een andere manier te laten verlopen.

Ik hoop dat iedereen de keuze maakt waarin men zich kan vinden ... waar je mee verder kan. Ik heb mijn reden gegeven waarom ik het wel zou doen en wat ik ervan vind. Overigens vind ik dit een keurige discussie ... je leest het ook wel eens anders waar mensen elkaar voor alles wat mooi en lelijk is uitmaakt of vreemde reacties terug plaatst. Het zijn allemaal persoonlijke meningen.

    Groeten Elisabeth

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat uw dochters niet zonder verdere informatie inenten. Er wordt duidelijk maar weinig verteld over eventuele vaccinatieschade en als je kind chronische ziek blijft door vaccinatie krijg je bij de dokters of rivm geen erkenning of hulp. Je kind is voor de rest van zijn of haar leven beschadigd en niemand die hem of haar hulp bied sterker nog omdat je kind het onderwijs dan niet meer goed kan volgen door het vele verzuim door ziekte die niet erkend wordt, krijgt hij of zij nog de leerplicht achter zich aan wat vervolgens zich uit door een proces verbaal enz. enz gewoon te schandalig voor woorden hier in Nederland!!! Dit is en waarschuwing van een ervaringdeskundige.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elisabeth,

op de eerste pagina sttat deze reactie:

Een van die twijfelaars is kankerepidemioloog prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’.  Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te  nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd

Zij is niet de eerste de beste,  zij weet waar ze over praat!

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dit staat op pagina 3

Geen zekerheid
Dokter Peter Van Eyken van het Ziekenhuis Oost-Limburg begrijpt niet dat er zo weinig vragen worden gesteld bij de vaccinatieplannen. Als anatoom-patholoog houdt hij zich dagelijks bezig met het onderzoek van preventieve baarmoederhalsuitstrijkjes. "Of de HPV-vaccinatie deze kanker daadwerkelijk zal voorkomen, moet nog bewezen worden."

"Er gaan minstens tien jaar overheen tussen de HPV-infectie en het ontstaan van kanker. Tot nu toe is alleen bewezen dat het vaccin de vermoedelijke voorloperletsels zou voorkomen. Om zeker te zijn of vaccinatie het beoogde effect zal bereiken, is dus veel meer tijd nodig. Het is in elk geval misleidend om te spreken van een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker'."

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn de dingen die ik ook gelezen heb en ik snap eerlijk gezegd niet hoe huisartsen dan nog voor de enting zijn.Ik mag toch aannemen dat mijn huisarts deze dingen ook weet ?

Toen ik hem belde voor informatie over de prik zei hij dat hij 100% voorstander was en dat het niet slim zou zijn als mijn dochter deze inentingen niet zou halen.De reden dat wij hebben besloten om het niet te doen ligt ook simpelweg in het feit dat er nog te veel onduidelijkheden zijn of de prikken nu wel of niet werken.Ik vind het zowiezo al vreemd dat er in Den Haag heel veel meiden terug moeten komen omdat het vaccin te koud zou zijn geweest.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, die meisjes krijgen dan een herhalingsdosis van het vaccin maar ook een dubbele dosis van de schadelijke stof aluminium! Ruim 1100 meisjes moeten terugkomen heb ik gelezen.

Mijn zoon heeft ook de DKTP gehad en kreeg toch kinkhoest! Denk je dat je kind beschermd hebt krijgt het toch nog Kinkhoest! Hij was 9 gelukkig niet zo klein meer maar wel erg ziek geweest. Dus je kunt de pech hebben  dat een vaccin niet werkt of niet goed werkt. Want dat kan ook altijd nog bij elk vaccin natuurlijk. Had zeker ook te koud gestaan?

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 06:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bravo Tros Radar! Goede uitzending.

Prof. van Leeuwen heeft duidelijk gemaakt dat ons a.h.w. iets als volkomen veilig wordt voorgeschoteld terwijl het niet lang genoeg onderzocht is.
Ook dat er 5 van de 7 punten uit het rapport van de gezondheidsraad min of meer genegeerd zijn. Waar heb je dan die raad voor nodig is dan mijn vraag? Hoef je ze ook niet om een rapport te vragen als je er toch niets mee doet. Bespaart ook weer geld.
Bekijk de uitzending en trek uw eigen conclusies.

Worden wij dan geacht makke schapen te zijn vraag je je dan af? Men ging er gewoon vanuit dat het volk het wel zou pikken!! En dat was gebeurd ware het niet dat er moeders zijn die zijn opgestaan en het lef hebben gehad om dit aan te kaarten!!

Op onderstaande site kunt u vele info vinden m.b.t. die ongeruste moeder: filmpjes/video van de TV- Radio uitzendingen Omroep Gelderland/Omroep Friesland/Waterland TV Noord Holland/ Nova tv en Netwerk. Ook interviews van diverse kranten. In no time wist deze moeder Anneke al die media aandacht te krijgen. Bravo Anneke!!! Je nam het op bij Omroep Friesland tegen twee universitair opgeleiden. Je stond je mannetje en oh wat deed men hun best om de boel te verdedigen. Je hebt Nederland wakker gemaakt. Vele meisjes en hun ouders zijn en zullen je dankbaar zijn!

De uitzending van vanavond hebben Anneke ’s verhaal bevestigd! Toch blijft het RIVM voet bij stuk houden maar dat doet Anneke ook en hoe!!!!

Ik kan me ook voorstellen dat er talloze ouders zijn die boos zijn omdat de voorlichting en de info in gebreke is gebleven. Ik hoop dat de campagne afgeblazen wordt en men het onderzoek hervat want er zijn nogal wat vragen die antwoord behoeven, lijkt mij.

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

http://player.omroep.nl/?aflID=9058719

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net even naar de uitzending gekeken en heb met verbazing aangehoord wat er gezegd werd. Vooral de opmerkingen dat de bijverschijnselen op lange termijn nog niet duidelijk zijn en de opmerking " Baat het niet,dan schaadt het niet" springen er voor mij uit. Ik ben na het bekijken zo blij dat mijn dochter en ik hebben beslist om de inenting niet te halen.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Mijn dochter is 16. Ik vind het heel vervelend maar zij heeft al sexueel contact gehad. Aan alle inentingen ed zitten risico's van bijwerkingen maar ik heb haar ook alle babyinentingen laten geven. Misschien onterecht maar daar til ik dus niet zo zwaar aan. Wat mij bezig houdt is wat de problemen op langere termijn zijn. Kan het dat over 10 jaar blijkt dat ze onvruchtbaar is of gehandicapte kinderen krijgt. Ik ben nu geneigd om haar te adviseren de prik niet te nemen, mede omdat er een kans is dat zij het virus al met zich meedraagt.

Ik vind het heel lastig een beslissing te nemen.

Groetjes, Ria

Wat me opvalt is dat maar weinig artsen zich echt uit durven te spreken. Ik heb ook het kwf benaderd maar die geven helemaal geen mening( niet pos. en niet neg.)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ria,

als je het programma van tros radar terug kijkt word er ook gezegd dat als de meiden sexueel actief zijn de enting minder of helemaal niet werkt als ze al besmet zijn met het Hpv virus. Mijn dochter is nog niet sexueel actief maar wij hebben de beslissing genomen om de prik niet te halen om het feit dat er nog teveel onduidelijkheden zijn over de bijwerkingen op lange termijn.

groetjes

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

als een gynacoloog tegen mij zegt als het mijn dochter is zou ik het niet doen, dan weet ik genoeg. en die zit in die wereld.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees even op de link het schokkende  nieuws:

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

EERSTE NEDERLANDSE SLACHTOFFER?
Ik ben zooo verdrietig omdat mijn dochter meteen na het krijgen van de HPV-vaccinatie een stuiptrekkings-aanval kreeg en een dag later met ern-stige ademhalings problemen in het ziekenhuis is beland. Ze ligt op de Intensive Care en de doktoren vrezen voor haar leven. Lees hier verder op de website van Zembla-TV: http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_veguestbook_pi1[pointer]=2&tx_ttnews[tt_news]=11556&tx_ttnews[backPid]=2623&cHash=3de5d9cd20 (zie schokkend bericht Charlot op 4 maart 2009)!!!.

.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

vervolg bovenstaand bericht:

OPROEP CHARLOT (zie bericht hierboven)!
ANNEKE BLEEKER
wil graag in kontakt komen met CHARLOT, danwel met personen die haar kennen, om zodoende in kaart te brengen wat de waar-de van haar berichtgeving is en hiermee eventueel anderen te helpen. Men kan per e-mail kontakt opnemen met Anneke: vine-enterprises@hetnet.nl
.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 01:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De farmaceutisch producent?! Of toch de vrouw die werd ingeënt met dit vaccin?!

Wetenschappelijk is blijkbaar nog onvoldoende onderbouwd, blijkt uit reacties van (gerenommeerde) medische wetenschappers.

Het vaccin is gebaseerd op de twee meest bekende HPV-virussen.

Het is net als de jaarllijkse influenza vaccinatie: garantie tot de deur! ook gebaseerd op de vermoedelijk te verwachten influenza pandamie, het is geen 100% garantie op het niet krijgen van influenza.

"Niet geschoten is altijd mis!"

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bezorgde moeders willen dat het middel goed onderzocht wordt wat nu volgens Prof. van Leeuwen niet het geval is, de bijwerkingen op lange termijn zijn niet bekend. Er kan toch niets mis zijn met de eis van moeders om veilige middelen te gebruiken?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 05:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik neutraal tegenover het onderwerp sta begrijp ik toch niet dat hier het probleem wordt versterkt dat men niet de bijwerkingen kent op de lange termijn terwijl dit met alle nieuwe medicijnen toch hetzelfde is.
Na dierproeven worden nieuwe medicijnen ook op mensen getest.
In vrijwel alle gevallen op jonge sterke gezonde jongemannen en vrouwen maar vaak ook voorgeschreven op ouderen en kinderen terwijl die een totaal andere stofwisseling hebben.
Patientenverenigingen gaan dan rellen als een nieuw medicijn voorlopig nog niet op de markt komt en dit omdat de meeste patientenverenigingen de meeste inkomsten verkrijgen uit die medische industrie

Slik ze!

De Vrije Vogel..

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb maar even een account gemaakt, dat praat iets gemakkelijker

Quote:''Na dierproeven worden nieuwe medicijnen ook op mensen getest.
In vrijwel alle gevallen op jonge sterke gezonde jongemannen en vrouwen maar vaak ook voorgeschreven op ouderen en kinderen terwijl die een totaal andere stofwisseling hebben.''

Mee eens, maar met aantekening dat die mensen daar vrijwillig voor kiezen!! Deze spuit wordt onze dochters min of meer ''door de strot geduwd''. Je bent een slechte/ onverantwoordelijke  ouder of een dom kind als die spuit niet gehaald wordt. Maar feit is dat we maar een halve waarheid krijgen voorgeschoteld, kinderen én ouders denken dat de kinderen levenslang beschermd zijn. Dit is 1 grote testcase... en daar laat ik mijn 15-jarige dochter niet voor gebruiken. Nogmaals, er is mij teveel onduidelijk. En van hetgeen ik heb gelezen op de officiele sites, wordt ik niet vrolijk. (zie mijn eerdere postings met als hoofdpersoon mijn 15-jarige dochter)

Ik heb begrepen dat het RIVM de folder gaat opleuken en dat we dan nogmaals een uitnodiging krijgen....ben benieuwd

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn huisarts zijn woorden waren: " als ik een dochter had liet ik haar niet inenten"

zegt mij genoeg. Mijn dochter en ik hebben zich er ook over gebogen en zij krijgt hem niet.

Goede voorlichting, veilige sex en regelmatig een uitstrijkje laten doen. Niet leuk, maar wel noodzakelijk.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

RIVM zegt steeds geen meldingen vanuit buitenland maar wat is dit dan lees meer info op de link:

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

ENGELAND (Cervarix)!!
MEER DAN 1300, al dan niet heftige, meldingen van bijwerkingen: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1160516/Paralysis-epilepsy-blurred-vision-1-300-girls-reaction-cervical-cancer-vaccine.html HOEZO geen meldingen uit Engeland??

.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met man en macht probeert het RIVM en GGD nu de meisjes weer op te roepen door mogelijk de folder op te leuken  met de bedoeling de ouders/en de meisjes  ervan te overtuigen  dat wat de ongeruste moeders aangeven niet waar is en wordt afgedaan als zijnde  indianenverhalen enz. Zij hebben a.h.w. een aanval geopend op de ongeruste moeders. Het RIVM kreeg de hulp van Pauw en Witteman die  weinig kritisch waren. ( uitzending 10 maart)

De ongeruste moeders verdienen niets dan lof. Zij zijn bezorgd over wat er in de toekomst zou kunnen gebeuren met deze jonge meisjes omdat  er te weinig bekend is over dit middel. Zij willen dat er eerst meer onderzoek wordt gedaan. Geen verkeerde eis als het om gezondheid van zulke jonge kinderen gaat. Wie wil nou het ene gezondheidsprobleem inruilen voor een ander? In de eerst folder van het RIVM  mogen kinderen van 12 zelfs zonder naar de ouders te luisteren de prik gaan halen. De kritische ouders moeten echter naar de overheid luisteren lijkt het wel want zij krijgen een nieuwe brief! Te gek voor woorden. Lijkt wel omgekeerde wereld. Van een kind van twaalf wordt verwacht dat zij een keuze kan maken voor een prik. De ouders /en meisjes die samen een keuze hebben gemaakt om het niet te doen daarvan wordt ten eerste de keuze niet gerespecteerd en krijgen doodleuk een nieuwe brief dat ze het allemaal toch verkeerd hebben begrepen o.i.d. en niet te luisteren naar kritische geluiden. Welke  zij afdoen als zijnde internetverhalen.

Het is onderzocht roept men steeds. Ook bij Pauw en Witteman geen enkele vraag over of het ook onafhankelijk onderzocht is en waar je die info kunt lezen enz. Weinig kritisch dus. Slikken zij die aan die tafel zaten ook alles voor zoete koek?  Ja hoor, daar leek het wel op want  het hele clubje zou hun dochters ook vaccineren. Het leek een mooi opgevoerde show, natuurlijk gaan zij niet zeggen:  geen denken aan dat mijn kind met een tekort onderzocht middel wordt ingespoten. Nee, allen speelde het spel mee, leek het wel.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vervolg:

Prof. van Leeuwen heeft er geen belang bij om te zeggen dat het beter is om deze campagne nog niet in te voeren. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Als ik een dochter had in die leeftijd dan hoefde ik niet lang na te denken. Een onzorgvuldige opgezette campagne kan je d.m.v. een opgeleukte folder niet meer goed maken, want de vragen m.b.t. de toekomst en de lange termijn effecten zijn door een opgeleukte folder niet beantwoord. Daar is meer onderzoek voor nodig.  Ik zou als ouder boos zijn met een nieuwe folder. Een kritische ouder heeft een keuze gemaakt en gewikt en gewogen. Een duidelijke en echt veilige campagne waarbij alle wetenschappers en professoren met de neus naar een kant kijken en groen licht  gegeven, had dit nooit teweeggebracht. Daar had men voor moeten gaan. Dat is helaas niet gebeurd.

Ik ben blij met deze moeders. Wel triest dat zij dit moeten doen. Dit had de media moeten doen!!!

Informeer bij onafhankelijke instanties. Het RIVM en GGD zijn niet onafhankelijk,  die preken a.h.w. voor eigen parochie.

Een goede ouder is een kritische ouder.

Kijk naar de belangen. Heeft promoten met belangen te maken? Vraag u zelf af. Waarom die haast, waarom worden weigerende ouders niet serieus genomen alsof ze geen goede keuze zouden kunnen maken,waarom worden ongeruste ouders met een kluitje het riet in gestuurd? Waarom worden de ouders nu weer achterna gezeten met een nieuwe folder? Waarom doen ze zo hun best om deze vaccinatie te slijten? Vraagt uzelf dingen af en zoek de antwoorden bij hen die geen belangen hebben.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch jammer dat zowel hier alsook op de site van TrosRadar het eigenlijk precies dezelfde mensen zijn die zo hard zitten te gillen.

Ook dat stukje van een meisje wat klaarblijkelijk op sterven na dood is, wordt compleet opgeblazen en hoor je niemand over. Als het waar zou zijn, was het wel al veel groter uitgemeten.

Het is heel simpel; een uitstrijkje helpt, dan dus ook minimaal elke 5 jaar. Maar hoeveel vrouwen kent U die het prettig vinden om met de benen op het bed naast zich met geopende schoot zonder onderbroek voor de huisarts te zitten. Tuurlijk, als je 30 bent krijg je je oproep en doe je er verstandig aan om inderdaad te gaan.

Hoeveel meisjes tot 17 jaar zouden vrijwillig op zo'n manier voor een huisarts willen gaan zitten. Durf wel te gokken minder dan 0,05%.

Enkele gyneacologen in de KAN-regio werkend bij vooraanstaande ziekenhuizen laten hun dochters ook inenten. Tja, zo zie je maar, ieder wat wils.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

RIVM VERTELT KONIJNEN VERHALEN!!...(11 maart 2009)

Ik ben diep en diep teleurgesteld door de manier waarop het RIVM (Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieu) nu meent campagne te moeten voeren. Ik ben er zelfs heel boos over. Je zou toch denken dat een overheid er voor de burgers is en niet andersom. De manier waarop ze nu alles afschuiven op de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) vind ik schandalig! Aldus een woordvoeder van de SP die ook mededeelde dat de ‘Tweede Kamerfractie van de SP’ vragen gaat stellen: http://coevorden.sp.nl/bericht/32705/090311-rivm_vertelt_konijnen_verhalen.html

ve
door verwijderd - Mar 11, 2009 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Fan:Natuurlijk heeft promoten met belangen (lees:geld) te maken. Dat heb ik in een eerder stuk al aangegeven.

@gast: Het xou me niets verbazen dat het verhaal over dat meisje, inderdaad een kulverhaal is; stemmingmakerij dus. Ik denk ook dat als het waar was, de behandelend artsen of de ouders de media zouden hebben opgezocht.

Quote:''Hoeveel meisjes tot 17 jaar zouden vrijwillig op zo'n manier voor een huisarts willen gaan zitten. Durf wel te gokken minder dan 0,05%.''

Maar beste gast, niet één vrouw, oud of jong, vindt het prettig om ''gespreid te gaan'' bij een arts. Maar omdat de vrouwen weten waarom ze het doen, doen ze het ook. En er is helemaal geen sprake van dat meisjes van 17 zouden worden opgeroepen voor een uitstrijkje. Niet nu en niet in de toekomst!! Waar haalt u die onzin vandaan??

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Crise,

die onzin haal ik uit bijdragen hier in DIT topic. HIER roepen mensen: Niet inenten! Uitstreiken!!

Heb je dat niet gelezen hoe vaak dat in dit topic wordt genoemd en ook in anderen. Daar ageer ik dus tegen. Een meisje van 16 wil liever een prik dan een uitstijkje....toch?!

Daar zit 'm de clou. Het is OF prikken OF uitstrijken als je de kanker voor wil zijn of er op tijd bij wil zijn. Voor heel veel hier (die waarschijnlijk nog nooit een uitstijkje hebben gehad) is het zo simpel....gewoon een uitstrijkje

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet of de prik of het uitstrijkje.Ook als je de enting hebt gehad moet je  nog steeds vanaf je 30ste om de 5 jaar naar de huisarts voor een uitstrijkje. Wat mij tegenhoud om mijn dochter te adviseren de prik wel te halen is gewoon omdat er teveel onduidelijkheden zijn op het gebied van de bijwerkingen op lange termijn.Mijn dochter moest vorige week de enting halen en is in overleg met ij niet gegaan.Wat ik helemaal schofterig vind is dat ze nu een nieuwe oproep krijgt.Nee is nee toch? Ieder zn mening hoor begrijp me goed , wij hebben beslist om het niet te doen.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Miranda,

Het gekke is in de eerste folder staat dat kinderen zonder ouders ( zonder toestemming, zij hoeven dus niet naar ouders te luisteren) een prik mogen halen.

Nu de ouders niet naar de overheid luisteren en hun dochters niet laten vaccineren krijgen zij opnieuw post om hun over de streep te krijgen.

Ze doen vreselijk hun best om dit aan de man te brengen.

Waarom toch? En waarom die haast? En waarom die paniek nu , nu de ouders NEE zeggen?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ze nooit verwacht hadden dat er zo weinig meiden de prik niet zouden halen en ze daarom nu weer een brief sturen.Het enten zonder toestemming van de ouder vind ik helemaal raar,het gaat wel om een levensbedreigende ziekte maar een meisje van 13/14 jaar denkt daar niet zo over na als dat de ouders doen.Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd.Wat ik al aangaf is de hoofdreden bij mij geweest dat ze niet weten wat de bijverschijnselen zijn op de lange termijn.Er zullen ook best wel spookverhalen zijn op internet maar als de kankervereniging als zn twijfels heeft weet ik eigenlijk wel genoeg.

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels al veel gelezen hier en ik wil het volgende even kwijt. iedereen valt maar over mogelijk tientallen doden en gewonden in de USA na inentingen.

maar kan het niet gewoon zo zijn dat die meisjes overgevoelig zijn voor bepaalde bestanddelen in de prik? En daar kom je vaak pas achter als je ermee in aanraking komt. Zo is een goede vriend van mij allergisch voor asperine (iets wat de halve wereldbevolking slikt). Hoe zijn ze daar achter gekomen? Toen hij 8 jaar was en doodziek, loste zijn moeder een half tabletje op in een glas water. Hij vond t maar smerig en spuugde het weer uit. Vervolgens moest hij met spoed naar het ziekenhuis worden gebracht omdat zijn luchtwegen opzwollen. Had hij meer doorgeslikt, dan had hij niet meer geleefd. En wat te denken van al die mensen die overgevoelig zijn voor pinda's en heirvan in shock kunnen raken? Het verbaast me dus niets dat mensen ook overgevoelig kunnen zijn voor bestanddelen in vaccins, ongeacht waartegen.

Verder rijzen bij  mij ook vraagtekens over dat meisje dat in het ziekenhuis ligt: ik heb het alleen op dat forum gelezen, en er zijn genoeg zielige figuren die dergelijke reacties plaatsen om maar aandacht te krijgen. Toen twee weken geleden dat vliegtuig was neergestort, kwam er op een bepaald forum ook 's middags een reactie van iemand wiens dochter erin zat, en godzijdank was zij weer thuis, wel helemaal overstuur etcetc. Terwijl op dat moment de passagiers nog opgevangen werden en de komende tijd nog niet naar huis werden gestuurd.

Iedereen loopt elkaar maar een beetje op te fokken en na te roepen en alles tien keer aan te dikken zonder ook maar een seconde na te denken! En ja, ik snap de reactie van DES moeders en dochters wel, ook zij kregen een zogenaamd veilige prik en ik ben het er wel mee eens dat er eerst goed onderzoek moet worden gedaan naar dergelijke vaccins. Maar van de andere kant, is dat ook met de DKTP prik/ griepprik etc gedaan?

Dat wilde ik maar even kwijt.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

foutje

Ik denk dat ze nooit hadden verwacht dat zoveel meiden de prik niet zouden halen moet het zijn

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Miranda,

klopt volledig wat je zegt in jouw bijdrag over geen keuze vanaf 30. Daar hebben wij het hier (althans ik) ook niet over. Het gaat hier om de jonge meiden.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ze nu zeggen werkt deze enting misschien maar 5 tot 6 jaar en ook deze meiden moeten later als ze 30 zijn gewoon een uitstrijkje laten maken. De meiden die nu sexueel actief zijn hebben waarschijnlijk ook niks aan deze enting omdat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of hij dan wel werkt .Waarom is de kankervereniging zo terughoudend met het geven van deze prik? Het is nu niet dat als je de prik gaat halen je als je 30 bent je geen uitstrijkje hoeft te laten doen ,

Miranda

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagtekens,

Polio is een andere discussie, in zo’n geval kan haast geboden zijn i.v.m. een epidemie.

In dit geval zou ik ouders aanraden 10x na te denken en hun gezonde verstand te gebruiken.

Prof. van Leeuwen NKI in Zembl zegt:  ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn.”

Als dit geen waarschuwing is dan weet ik het niet meer.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.nrc.nl/opinie/article2180532.ece

Is vaccinatie voorbarig of is twijfel ook wel eens dodelijk?

Nou, de effectiviteit is nog niet bekend

Gepubliceerd: 13 maart 2009 14:10 | Gewijzigd: 13 maart 2009 14:30

Er bestaan wel degelijk kanttekeningen bij hpv-vaccinatie. Zo kunnen na vaccinatie andere hpv-typen belangrijker worden, stellen Floor van Leeuwen en Dik Habbema.

Citaat: Over de veiligheid van het vaccin op de langere termijn is nog bijna niets bekend, en al helemaal niet bij twaalfjarigen. Einde citaat.

Wie is Floor van Leeuwen? Lees dit maar eens http://www.wageningenupdate-online.nl/magazine/portret.php?id=1   zij deed onderzoek naar deshormoon. Als geen ander weet zij wat de gevolgen zijn als medicijnen niet goed of niet lang genoeg onderzocht zijn.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gevonden op deze link:

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

deze radio uitzending:

RTV NOORD HOLLAND (radio). Beluister hier de uitzending (11 maart 2009): http://stream.rtvnh.nl/RadioArchief/1/200903111600.asf met een debat tussen Anneke Bleeker en M. Conijn (RIVM), waarbij luisteraars konden reageren.

Op de link diverse krantenartikelen en ook video’s

Geweldig hoe 1 ongeruste  moeder een vuist maakt tegen de farmaceutische industrie, want die varen er immers wel bij. Want het zgn. gezondheidswinst/belang is nog lang niet goed bewezen. Je kan je kop in het zand steken of de woorden van Prof. van Leeuwen serieus nemen. Als je alles op de voet volgt dan kan je straks voor tegen elke ziekte een spuit krijgen.

Vee wordt geënt, huisdieren worden geënt enz  enz  Mijn moeder werd 97 ½ jaar altijd gezond.  Hoe dan kan? Die generatie werd niet geënt zoals wij nu, die maakten kinderziekten   door. Daar stierven kinderen door. Klopt, nu sterven kinderen door ander dingen. Ik zou die cijfers wel een naast elkaar willen zien? Er gingen natuurlijk ook veel meer kinderen dood door slechte omstandigheden zoals slechte hygiëne, armoe enz. Ik denk dat de verbeterde omstandigheden er heel  veel toe bij gedragen heeft aan de gezondheid en niet alleen door verbeterde gezondheidszorg.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg:

Ik ben niet tegen vaccinaties in geval van voorkoming van besmettelijk ziekten maar het lijkt mij niet goed om alles weg te enten. Besmettelijke ziekten is een ander verhaal.

Het lichaam wordt niet sterker maar juist zwak door inenten! Als het zo doorgaat met deze gang van zaken dan ben je overal tegen beschermd en ga je aan een verkoudheid dood omdat je weerstand naar de knoppen is.  Mijn zoon kreeg toch nog Kinkhoest en was wel ingeënt dan denk je hoe kan dat? Kan straks ook met een vaccinatie van dit HPV als ergens de koelkast niet goed heeft gestaan dat onlangs gebeurde in Den Haag.

Kijk om je heen volg het nieuws kanker is nu 1 op de 3. Hoe komt dat? Men weet het niet.

Weet men of er een verband is met vaccinaties in de jeugdjaren? De generatie die toen voor het eerst zo massaal zijn ingeënt is dat de generatie die nu door kanker geveld wordt? Zou er een relatie zijn tussen kanker en vaccinaties? Zou dat ooit wel eens onderzocht zijn? Zo maar vragen die bij mij opkomen.

Bezint eer ge begint!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gast

Ik zou zeggen, lees dit artikel even als u wilt!

http://zapruder.nl/portal/artikel/dossier_gardasil/

ve
door verwijderd - Mar 14, 2009 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb ik dus gedaan. In dat artikel staan blauwe woorden...ook linkjes. Die heb ik dus ook aangeklikt. Dan kom je op de site: metropoly.nl. Die hebben een prima vertaling voor het RIVM, nl: RIVM: rijks instituut voor massahypnose!! Hij is leuk.... al zou ik zelf het woord 'hypnose' hebben vervangen door 'hysterie'.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zag ik toevallig op TV! Laat het bedrijf 'Merck', de vervaardiger van 'Gardasil', nu op het lijstje voorkomen van Bernard Madoff! U weet wel, die man die een aantal bedrijven en personen heeft opgelicht voor $50 miljard! Tja, je moet toch ergens je geld terughalen!

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal van Rinske en haar drie zussen.

Rinske, een dame uit Leeuwarden, benaderde mij nadat zij het televisie programma “SneonS” had gezien in het weekend van 7 en 8 maart.

Zij belde de maandag daarna en vertelde dat zij het programma wel vier keer had bekeken en er behoorlijk door van de kaart was geraakt.

In dat programma, dat van zaterdagavond 18.20 uur tot halverwege de volgende dag elk uur voorbij schuift, had zij mij in “gesprek” gezien. In “gesprek” met een woordvoerster van het RIVM en een gynaecoloog. In dat programma leg ik duidelijk de link die ik persoonlijk heel sterk zie tussen het geven van het vaccin nu aan de meisjes van 12 tot en met 16 jaar, en indertijd het voorschrijven van Softenon en DES.

Dat werd uiteraard tegengesproken door beide partijen. En om die reden was Rinske witheet geworden. Razend, ze kon niet naar bed van kwaadheid.

Maandag na de uitzending wist zij bij “Omroep Friesland” mijn telefoonnummer te krijgen na veel gebedel, wat uiteraard logisch is en waar ik ook blij om ben. Maar men had duidelijk door dat deze dame mij echt wilde spreken omdat zij hier geestelijk veel moeite mee had.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

vervolg:

Toen heeft zij mij het volgende verhaal verteld:

Huiverig is zij, bijzonder huiverig.

Op 27-jarige leeftijd werd haar baarmoeder verwijderd. Vanaf het begin had zij heel veel last van haar menstruaties, die zeer onregelmatig en heftig waren. Dit speelde vanaf haar elfde jaar. Een jong meisje dus dat meteen in de ellende verzeild raakte.

Toen ze 26 jaar was had zij 3 kinderen, maar allemaal zeer beroerd gekregen. Tijdens de eerste zwangerschap heeft zij thuis veel plat gelegen. Haar tweede zwangerschap liep uit in een vroegtijdige opname in het ziekenhuis.

En haar derde zwangerschap was helemaal een drama. Toen zij net wist dat zij zwanger was raakte zij 3 weken in het ziekenhuis, daarna 5 weken thuis en verder tot de bevalling in het ziekenhuis.

Een jaar later, zij was 27 en haar jongste kindje net een jaar, moest zij halsoverkop naar het ziekenhuis en werd haar baarmoeder verwijderd. Dit was de enige oplossing.

Zij zou verder niets geweten hebben, ware het niet dat haar andere zus bij dezelfde gynaecoloog kwam met dezelfde klachten.

De man zei: Ik heb je toch al eerder hier gehad? Waarop haar zus vertelde dat hij haar verwarde met haar zus.

Toen ging er bij de man een alarmbel rinkelen, hij lag meteen het verband met het DES-gebeuren uit de zestigerjaren. Er volgde verder onderzoek. Ze bleken een kopie van elkaar te zijn, zelfde bloedplaatjes, etc. Zou haar zus bij iemand anders zijn gekomen was de link nooit gelegd.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

vervolg:

Door deze confrontatie kwamen zij erachter dat zij beide DES dochter waren, en naar later bleek hun andere twee zussen ook. Alle vier zijn zij hun baarmoeder kwijt, hebben hun leven lang veel klachten gekend, tot op de dag van vandaag.

Hun moeder kon inderdaad bevestigen dat zij tijdens de zwangerschappen medicijnen toegediend had gekregen. De puzzel viel op zijn plaats.

Rinske’s lichaam is compleet ontregeld. Op medicijnen reageert zij helemaal verkeerd, zelfs homeopathische middelen kan zij niet zomaar nemen.

Zij heeft behoorlijke botontkalking en kreeg daar zware behandelingen voor, tot een infuus aan toe, maar zij kan echt nergens tegen, dus ook dat was voor haar dramatisch.

Ze kreeg voor die kwaal het middel “Protelos” voorgeschreven, maar gevoelsmatig stond het haar tegen en heeft het niet gebruikt. Vorig jaar kwam zij er achter dat dit ook zwaar gif was, er mensen waren die ook hier ernstige andere bijwerkingen door kregen. Op de radio hoorde zij een programma waarin werd verteld dat er op dat moment 20 mensen waren overleden en er wel ongeveer 90 ernstig ziek waren. Door het middel “Protelos”. Haar gevoel werd bevestigd. En door het feit wij met elkaar in contact kwamen, zij weer meer over alles nadacht en zo het doosje, wat zij nog in huis heeft aan het lezen was, zag zij tot haar verbazing dat het een “monsterverpakking” is. Haar reactie was meteen weer een boos gevoel richting de farmaceutische industrie. Verdienen zij zo hun geld? En willen fabrikanten koste wat het kost op deze wijze hun middelen testen op mensen?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

vervolg:

Moraal van dit verhaal: Rinske zag het programma, overzag haar eigen leven dat op elfjarige leeftijd totaal veranderde. Zij wil zo graag de mensheid waarschuwen voor het feit dat het niet natuurlijk is om allerlei stoffen tot je te nemen of in te laten spuiten. Zij zelf is het levende bewijs van het falen van de medische wetenschap.

En dan blijft men ons maar tegenspreken als wij die vergelijking trekken. Qua middelen is het appels en peren vergelijken, maar qua het opdringen heeft het sterke tot zeer sterke overeenkomsten.

Ik dank Rinske dat zij de moeite heeft genomen mij te bellen en dat zij haar verhaal heeft willen vertellen om u allen te waarschuwen.

Zij wil ook dat ik haar naam en woonplaats gewoon vermeld, zij heeft niets te verbergen.

Haar volledige naam is: Mevrouw Rinske Verwindt-Broersma, te Leeuwarden, Friesland.

En persoonlijk raad ik u aan om eens op Internet de naam: Protelos in te tikken. Ook daar komt u tot verassende berichten.

Anneke Bleeker,

Bergen,

15 maart 2009.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anneke,

Wist u al dat er kinderen zijn die een epilepsiesyndroom hebben ontwikkelt na hun DKTP-inenting?? En dan heb ik het niet over kindjes die af en toe een lichte epileptische aanval hebben, maar over kindjes die, doordat ze epilepsie( bijv. syndroom van west) kregen na hun DKTP-prik, meervoudig gehandicapt zijn geraakt. U snapt niet waarom ik dat erbij haal?? Ik snap ook niet zo goed wat protelos hier mee te maken heeft, het gaat namelijk over de HPV-inenting.

Begrijp me niet verkeerd. Het is vreselijk wat deze mevrouw en haar zussen mee moeten maken, maar het heeft niets met deze discussie te maken. En ik ben het absoluut met u eens dat onze meiden deze spuit vooralsnog niet moeten laten zetten, niet voordat dit bewezen effectief en bewezen veilig is. (en het gaat nog heel lang duren eer het zo ver is)

Ohja, een opmerking voor een ieder die zich aangesproken voelt: Het valt me op dat behoorlijk wat mensen schijnen te denken dat je je tekst maar zo groot mogelijk in beeld moet laten komen. Dat hoeft niet hoor....m.a.w. mag het alstublieft met normale letters i.p.v. caps lock?? Ik, en ik denk velen met mij, word hier helemaal knetter van.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Dit heb ik trouwens niet op eigen houtje gedaan, maar op aanraden van onze huisarts.

Ik weet ook wel dat meisjes van deze leeftijd altijd een onregelmatige menstruatie hebben, maar mijn dochter werd er echt ziek van, maand na maand.

Iedereen oordeelt vaak, maar weten niet hoe de vork in de steel zit!!]

En dat geldt ook voor de HPV vaccinatie. De huisarts geeft een advies en als cliënt volg je dat op. In het geval van de HPV vaccinatie geeft de Gezondheidsraad een advies, maar er gaat wat mis! Er komen allerlei spookverhalen in de media.

Denk nog even aan de meningococcen vaccinatiecampagne: Dit middel was net zo goed onderzocht als de HPV vaccinatie nu is. Alleen toen was er een reële dreiging: er was nl. een hersenvliesontsteking-epidemie. Niemand dacht na over evt. gevolgen van de vaccinatie en aan bijwerkingen op de lange termijn. Iedereen wilde dat zijn kind DIE ZIEKTE niet zou krijgen.

Nu is er geen reële dreiging en komen er allerlei spookverhalen.

Wat denk je nou? Dat het Nederlandse ministerie al dat geld gaat uitgeven aan heel veel vaccinaties die harstikke duur zijn? Al die meisjes die ziek werden na de vaccinatie of overleden, had niks met die vaccinatie te maken. Dat was ook wel gebeurd als ze vaccinatie niet gekregen hadden. Daar is onderzoek naar gedaan, maar mensen geven graag de schuld aan iets wat buiten hen ligt.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vertel er ook even bij dat de markt (omzet voor deze soort vaccins) een aantal jaren geleden op 17 miljard dollar werd geschat. Ik zou mijn dochter pas laten vaccineren als blijkt dat het veilig is. Nu zijn er nog teveel onduidelijkheden. Het doet mij een beetje denken aan de propaganda voor de pil+condoom die er jaren is geweest. Het is hetzelfde soort gehamer door gesubsideerde instellingen. En nu zitten we met het probleem van vrouwen van 30-40 die een kind willen. Het draait allemaal om geld en rekensommetjes, niet wat goed is voor mensen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

citaat: "Wat denk je nou? Dat het Nederlandse ministerie al dat geld gaat uitgeven aan heel veel vaccinaties die harstikke duur zijn? "einde citaat

Er is pas een soort van pillenfabriek geopend. Zou toch zomaar kunnen zijn dat er wat geld verdiend wordt? Werkgelegeheid nu met die crisis is toch wel erg belangrijk en als over 40 jaar of zo problemen van die vaccinatie komen?  Ach...  Wie dan leeft ..............juist ja.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2009 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze vaccinatie zou ik als moeder heeeeeel voorzichtig zijn met het gezonde lijf van een jong kind. Er is geen sprake van een epidemie. HPV is te voorkomen en goed te behandelen als je het krijgt. Als je gevaccineerd bent dan kan je het toch nog krijgen van al die andere virussen waarvoor de vaccinatie geen bescherming geeft. Deze vaccinatie geeft mogelijk een schijnveiligheid en mogelijk nog gevaarlijker omdat men straks denkt oh ik ben beschermd dus ik hoef niet voor uitstrijkjes enz.

Over de gevolgen op lange termijn is niets bekend en dat zou mij als moeder zeer waakzaam maken. Er zijn veel meer milieu factoren waardoor mensen kanker krijgen en daar gaan veel meer mensen aan dood lijkt mij waarom doet de regering daar niets aan? Denk : antibiotica, vaccins in de veestapel, hormonen, landbouwgif, medicijnen in water, lucht, kleurstoffen smaak stoffen enz. in voeding.

En kritische ouders zijn niet altijd tegen vaccinaties maar wel tegen vaccinaties waarvan lange termijn effecten niet bekend zijn zoals bij deze en waarvan men niet echt weet of het wel werkt.

 Prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’. “ Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd.”

Nou dat zegt toch genoeg dacht ik.

Zij was een onderzoeker van het deshormoon zij weet wat de gevolgen van een niet goed onderzocht of te snel ingevoerd medicijn kan zijn!! Zij spreekt uit ervaring. Dat mag niet zomaar aan de kant geveegd worden. Als je dan als moeder nog twijfelt dan weet ik het niet meer. Bij twijfel niet doen!

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.nd.nl/artikelen/2009/maart/19/rivm-herziet-campagne-hpv-vaccinatie

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://zapruder.nl/portal/artikel/hpv_geinstitutionaliseerde_kwakzalverij/

CITAAT: Dit keer een zeer fundamenteel artikel over HPV. Het werd ons anoniem toegestuurd en het doet een paar heel erg duidelijke, controleerbare uitspraken. Op basis van dit artikel kunnen gerichte vragen worden gesteld waar industrie en wetenschappers zonder probleem of omweg antwoord op moeten kunnen geven. Met de antwoorden kan de HPV-discussie een duidelijke stap verder worden geholpen. Wij zullen de komende week enkele instanties aanschrijven. Ondertussen nodigen we andere wetenschappers uit ook hun artikelen (al dan niet anoniem) aan ons op te sturen. EINDE CITAAT.

Ik hoop dat er velen zullen zijn die hun artikelen sturen.

Ik ben niet tegen vaccinaties, maar wel tegen dit middel. Ik ben VOOR een veilig middel. Dat is in het belang van alle meisjes.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: "HPV is te voorkomen en goed te behandelen als je het krijgt."

Hoe denkt u dat dan te voorkomen? Alleen condoomgebruik is niet genoeg. Het virus zit ook rond de geslachtsdelen. Ook van orale seks kan je HPV oplopen. Geen seks dus, geen bevrediging met de handen bij iemand anders, geen orale seks. Alleen zelfbevrediging... en daarna goed handen wassen!

Citaat: "Over de gevolgen op lange termijn is niets bekend en dat zou mij als moeder zeer waakzaam maken. Er zijn veel meer milieu factoren waardoor mensen kanker krijgen en daar gaan veel meer mensen aan dood lijkt mij waarom doet de regering daar niets aan? Denk : antibiotica, vaccins in de veestapel, hormonen, landbouwgif, medicijnen in water, lucht, kleurstoffen smaak stoffen enz. in voeding."

Dus u geeft uw kind ook geen vlees te eten en geen snoep, geen groenten en fruit. Of u koopt alles biologisch en/of vegetarisch?

Citaat: "En kritische ouders zijn niet altijd tegen vaccinaties maar wel tegen vaccinaties waarvan lange termijn effecten niet bekend zijn zoals bij deze en waarvan men niet echt weet of het wel werkt."

Dat wisten we bij de meningococcen-campagne ook niet. Dat vaccin was netzo goed getest als dit vaccin.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja varkens inenten tegen varkenspest mocht niet. Toen moesten al die beesten als afval afgevoerd worden. Wat een rare wereld. Kinderen als proefkonijn gebruiken mag wel. Geef eens wat meer geld uit aan kankeronderzoek, dat zet pas zoden aan de dijk.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meningococcen vaccinatie was omdat er een epidemie aan zat te komen. Althans daar was men bang voor.

Hier met de HPV  is geen sprake van een epidemie dus vanwaar de haast met deze vaccinatie? Waarom niet langer doorgaan met onderzoek.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft HPV voorkomen:

Sex mag best wel. Condoom gebruik, niet wisselen van partners regelmatig HPV test bij huisarts, dan voorkom je HPV. Wisselen van partner dan loop je veel risico. Het zou goed zijn  als de partner ook een test zou kunnen  doen? Misschien moet dat maar eens uitgevonden worden elke keer een test voor je begint met  vrijen. Zo kom je er ook achter of je partner monogaam  is als je daar op gesteld bent.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef dat er milieufactoren zijn die kankerverwekkend zijn, daar gaan mogelijk meer mensen aan dood. Ik bedoelde te zeggen als onze overheid zo begaan is met ons dan zou men dat veel beter en harder aanpakken. Daar vallen m.i. meer mensenleven te redden dan met HPV vaccinatie.

Of ik mijn kind vlees, snoep enz.  geef. Ik geef mijn kind een gevarieerd menu, wissel vlees af met kip en vis soms geen vlees. Veel groente en fruit soms biologisch. En hij mag best snoepen. Helaas kun je bijna geen voeding meer kopen zonder rotzooi erin, zonder dat het bestraald of wat dan ook is.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat: "Sex mag best wel. Condoom gebruik, niet wisselen van partners regelmatig HPV test bij huisarts, dan voorkom je HPV."

Helaas bestaan er nog geen goede testen hiervoor.

Voor mensen die nog opzoek zijn naar wat positievere geluiden t.a.v. de HPV vaccinatie:

http://www.scholieren.com/weblog/chatten_met_een_hpv-deskundige

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welkom RIVM,

ik had al zo'n vermoeden dat er iemand van jullie club hier zat te schrijven.

Het werd tijdens een van de TV uitzendingen al gezegd dat jullie ook op fora een woordje gaan mee spreken. Dat mag natuurlijk. Graag zelfs. Beetje laat maar goed.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 01:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus volgens het u zijn er geen goede testen??? Bekijk onderstaande link dan even...

http://webserv.diagnosekanker.nl/sdknieuws/news.php?newsid=58

Het blijkt dat er zelfs wel twee van die testen zijn die wel werken, twee zeg ik u!!  Meneer of mevrouw van het RIVM (ik denk namelijk dat u bij het RIVM werkt of in ieder geval iets met deze campagne te maken hebt).....overtuigt u ons nu eens met goed onderbouwde en bewijsbare argumenten, en kom niet aan met dit soort kleuteronzin. Met dit soort acties kunt u onze kinderen misschien ompraten, maar ons niet. U onderschat ons!!

En ja, ik zou graag hele positieve geluiden horen over dit gebeuren. Maar we weten allemaal dat die er niet zijn he? Althans niet zo positief als u het ons wilt doen geloven. En de website waarnaar u verwijst staat vol met onjuistheden.

Wat mij verder opvalt is dat het RIVM alle bijwerkingen die zijn gemeld, en dat zijn er nogal wat, af doet als niet waar. De doden die zijn gevallen na een HPV-injectie......allemaal toeval!! De miskramen en gehandicapte kinderen die zijn geboren.....allemaal toeval. De vrouwen die met ernstige, en soms levensbedreigende, complicaties zijn opgenomen......juist...allemaal toeval. Fl*kker op.....toeval bestaat niet....een samenloop van omstandigheden wel!!

Ik krijg steeds meer het idee dat het RIVM denkt dat wij niet helemaal sporen ofzo, dat we alles voor zoete koek slikken. Maar toevallig kan ik, en velen met mij, heel goed voor mezelf denken. Ik bepaal zelf wel wat goed is voor mijn 15-jarige dochter en niet het RIVM. En die opgeleukte folder mogen ze wat mij betreft in hun hol steken. Ik word langzaam aan echt helemaal schijtziek van het RIVM.

En nu zie ik pas dat ik niet heb ingelogd.....grmbl....geen zin meer om opnieuw te gaan typen,

met groet van Crise dan maar  (alvast met excuus voor het taalgebruik, maar ik heb het helemaal gehad met het RIVM)

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog maar even ingelogd......bovenstaande reactie is dus van mij.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk geeft die gast van het RIVM toe dat vlees van de bioindustrie en bespoten eten niet goed is, dat is een hele vooruitgang. Helaas blijkt nergens uit dat die conclusie tot een beter en gezondere manier van voedsel produceren moet leiden. Een gemiste kans.
Dit is ook een interessant citaat van Dr. J. Oosterhuis:

Een belangrijke groep vrouwen die baarmoederhalskanker krijgt, zijn
vrouwen die zich onttrekken aan uitstrijkjes bij het
bevolkingsonderzoek. Vaak vrouwen in de marge van de samenleving, zoals
bijvoorbeeld verslaafden of prostituees.

Dus omdat die kleine groep vrouwen zorgmijders zijn moeten alle meisjes gevaccineerd worden?

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk niet bij het RIVM!

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed er zijn wel testen om HPV te testen, maar waarom worden deze dan nog niet gebruikt? Ze zouden zelfs betrouwbaarder zijn dan een uitstrijkje en minder ingrijpend! Weten we dan ook welke type HPV je hebt? En wat kosten deze testen?

http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=2195

Ik denk dat mw. Conijn bedoelt dat er geen test is om te ontdekken welk type HPV je hebt.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp dan bestaan er testen om te kijken of je HPV hebt?

Zijn dat doe het zelf testen? Thuistesten? Weet iemand dat?

Dat zou een idee zijn toch?

ve
door verwijderd - Mar 22, 2009 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zou je eens op kunnen googlen. Of lees even op deze site: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=4447 Daar staat behoorlijk wat info op, ook wat betreft de kosten.

En misschien is het wel zo dat niet alle HPV-varianten er mee getest worden...maar aan de andere kant: deze prik beschermd ook niet tegen alle HPV-varianten. Dus, om het maar bot te zeggen, een zeker risico blijft er altijd. En meiden die al sexueel actief zijn, en die al besmet zijn met het virus, hebben zowieso niets aan deze injectie. Dus waarom zou je, als je dan toch zo nodig die prik wilt zetten, die meiden niet eerst testen op de aanwezigheid van het virus voordat ze geïnjecteerd worden? En wat als in de toekomst de nu dominant aanwezige, en dus schadelijke, HPV-varianten zijn uitgeschakeld.... worden dan de andere varianten niet dominant en dus schadelijk?? Vragen, vragen.......

ve
door verwijderd - Mar 24, 2009 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees dit dan eens even:

http://www.ouders.nl/mred2009-hpv.htm

Van de redactie

20 maart 2009

CITAAT:

Reactie RIVM
Roel Coutinho, de baas van het RIVM, reageerde als volgt:

Wij hebben inderdaad besloten actiever het internet op te gaan omdat daar allerlei onjuiste en alarmerende berichten circuleren over het hpv-vaccin. Dat heeft kennelijk ook nadelen. Goed dat u dat signaleert, we zullen kijken hoe we dit kunnen corrigeren!

Oftewel: "We zijn zó bezorgd over de negatieve berichtgeving dat we alles in het werk stellen om alsnog zo veel mogelijk meisjes aan de hpv-injectie te krijgen."

 einde citaat.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wens de ouders veel succes die over 20,30 jaar met hun dochter moeten bespreken waarom dat zij haar hebben laten deelnemen aan een experiment terwijl de kranten TV bol stonden met berichten van ongeruste ouders.

Deskundigen noemden dit een experiment. Daar moet je je kind tegen beschermen, lijkt mij. Daar hoef je niet over na te denken, niet hoogbegaafd of voor doorgeleerd te hebben. Gewoon niet doen, dus.
Kritische ouders hebben van doorgeleerde mensen informatie gekregen m.b.t. dit vaccin. De overheid was niet volledig of eenzijdig met hun info.
Iedereen wil wetenschappelijk bewijs, dus RIVM laat dat het volk maar eens zien?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook een DES dochter en ook ik heb al vanaf mn eerste menstruatie onzettend veel klachten.Pijn,flauwvallen en ga zo maar door.Ik heb 1 dochter en nadat ik haar gekregen heb na een vreselijke bevalling is het hier ook bij gebleven.Deze inenting(HPV) riep bij mij al een vreemd gevoel op en na goed te praten met mijn dochter hebben we besloten om niet te laten enten.Er zijn zoveel onduidelijkheden en tegenstrijdigheden in het verhaal hier omheen dat het ons beter leek om het niet te doen. Tuurlijk,als mijn dochter op latere leeftijd baarmoederhalskanker krijgt sla ik me misschien wel voor mn kop,maar wat als ze over 15 jaar kinderen zou willen krijgen en het door deze enting niet kan omdat hij toch niet doet wat hij moest doen en de bijverschijnselen ernstiger zijn als dat ze verwachten? Het ergste vind ik eigenlijk nog dat de meiden die zich nu NIET hebben laten inenten een nieuwe oproep krijgen.

Romi

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Romi,

Ook ik vind het vreemd dat de meisjes die weigerden opnieuw een oproep krijgen. De meisjes maar ook de ouders worden in hun keuze niet gerespecteerd en niet voor vol aangezien. Waarom vraag je je af doen ze zoveel moeite om hen aan die prik te krijgen? Het geeft mij meer argwaan dan vertrouwen.

Aan alle ouders,

 zou ik willen zeggen bij twijfel nooit doen! Dat doe je bij oversteken op straat ook niet! En een gewaarschuwd mens telt voor twee. Er is onrust in ons land en die is er niet voor niets. Waar rook is, is vuur! Je stuurt je kind toch ook geen brandend huis in of wel soms?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

het lijkt er op dat men niet kan stoppen met prikken.

nu dit weer!

http://www.trouw.nl/nieuws/Wetenschap/article2067739.ece/Weer_prik_voor_12-jarigen__.html

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.trouw.nl/opinie/commentaar/article2154856.ece/Eerst_de__rsquo_meidenprik_rsquo__beter_organiseren__dan_pas_nieuwe_vaccinaties_.html